Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Wymiana żarówek świateł mijania


Piksel
11-09-2010, 12:19
Mam krótkie pytanko dotyczące wymiany żarówek świateł mijania w Mondeo. Mianowicie w instrukcji obsługi jest napisane, że aby wyjąć reflektor najpierw należy wykręcić dwa metalowe wkręty mocujące lampę, a następnie plastikowy wkręt mocujący spinkę. Pierwszy krok udało mi się przejść, natomiast mam prpoblem z odkręceniem wkrętu w spince, kręci się dookoła. Może ktoś ma jakiś patent jak go wykręcić?

Alecki
11-09-2010, 12:55
...na pewno chodzi o MK4?
W mojej instrukcji jest tak:
"3. Wykręć plastikową śrubę i usuń element mocujący." Nie me nic o metalowych wkrętach ani spince.


Pozdrawiajka,
Alek

Piksel
11-09-2010, 14:40
No właśnie chodzi mi o wykręcenie tej plastikowej śruby z punktu 2 wyjmowania reflektora z instrukcji, u mnie kręci się dookoła i nie mogę wyjąć elementu mocującego.

leszcz
11-09-2010, 16:46
No właśnie chodzi mi o wykręcenie tej plastikowej śruby z punktu 2 wyjmowania reflektora z instrukcji, u mnie kręci się dookoła i nie mogę wyjąć elementu mocującego.

weź mały srubokręt płaski .Podważ tą niby srubkę plastikową i wykręc uzywając srubokrętu krzyżakowego (oczywiście podważaj cały czas )

nie jest to trudna operacja te wyjecie tego reflektora za 1 razem co prawda zajeło mi to 15-20 min ale teraz robię to w 5 min ze zmianą żarówki

jvc
11-09-2010, 17:38
Dokładnie, na pierwszy raz dosyć stresująca sprawa bo trzeba naciągać zderzak żeby wyjąć lampę :D tak jakby nie można było zrobić 1 cm więcej luzu, proponuję ściągnięcie całej tej plastikowej zabudowy (4 wkręty). To są wkręty które wchodzą do plastikowego kołnierza i często się to właśnie kręci w środku, sposób na to to tak jak leszcz pisze sugeruje też delikatne wykręcanie śrubokrętem prawie nie dociskając,jednocześnie można ponaciągać ręką trochę plastiki przy wkręcie, zwykle pomaga, u mnie po paru razach wykręcać trzeba ,ale przy montażu te plastikowe wkręty z pancerzem tak się obrobiły że wciskam je palcem bez dokręcania ;)

Piksel
12-09-2010, 08:59
Dzięki Koledzy za informację!
Pozdrawiam
Piksel

Żarówki wymienione. Faktycznie te plastikowe śruby należy traktować jak spinki i podważyć je płaskim śrubokrętem, a nie wykręcać!!

dawid
24-11-2010, 06:44
dzis tez padło mi światło mijania w reflektorze i az strach sie bać za to zabierac. Do wykrecenia sa tylko te 2 srubki i ten plastikowy wkręt?
I trzeba pozniej podniesc zderzak czy jakos odchylic pas pomiedzy światłami???

jendrekmak
24-11-2010, 09:30
I trzeba pozniej podniesc zderzak czy jakos odchylic pas pomiedzy światłami??? chyba z tego co pamiętam to delikatnie opuścić zderzak. sama lampa jak ma luz to żeby wyszła z błotnika trzeba trochę pokombinować reflektorem bo w prosty sposób się go nie wysunie. ta końcówka błotnika jest najgorsza do ominięcia żeby się nie stresować zarysowaniem lakieru. ale wyjąć to pikuś w drugą stronę jest gorzej.

dawid
24-11-2010, 10:08
dalem rade, mi z wsunieciem lampy poszlo szybciej niz wyciagnieciem. Myslalem ze pojdzie gorzej ale generalnie nie jest zle.

Alecki
24-11-2010, 11:14
Na zaś:

tu jest wszystko pięknie rozrysowane:
http://fordwiki.co.uk/index.php/Headlight_Removal_%E2%80%93_Mk4

pacozyga
26-11-2010, 07:36
Właśnie wymieniłem żaróweczke w moim Mondku. Zajęło mi to jakies 7 minut choć robiłem to z instrukcji jaką dostałem razem z autkiem. W porównaniu do francuza a sciślej mówiąc megane to niebo a ziemia.(oczywiście na korzyść FORDA)

jendrekmak
26-11-2010, 09:41
pięknie to jest w mk3. 4 zapinki wyciąga się ręcznie bez narzędzi i lampa prawie sama wypada. samo wyjęcie i założenie reflektora dla wprawnego kierowcy to ok. 1 minuta. najdłużej trwa sama wymiana żarówki

dawid
26-11-2010, 10:07
wymiana swiatel w fordzie Mondeo jest naprawde super, proponuje wymienic w jakims z francuskich aut od 2005 roku w gore.
Kiedys jak mialem Fabie, wymiana żarówki od strony kierowcy wymagala wyjecia akumulatora lub zreczności reki i palców cyrkowca ;))))

jendrekmak
26-11-2010, 11:51
czyli tak samo jak jest w focusie mk1

Kipa
28-11-2010, 01:40
Chyba się ci coś pomieszało, bo w Focusie MK1 nic nie demontujesz, tylko otwierasz klapkę i wymieniasz żarówkę.

jendrekmak
28-11-2010, 04:02
lub zreczności reki i palców cyrkowca odnosiłem się do tego fragmentu więc się nie czepiaj. poza tym znam takich co wyjmowali akumulator w foczce.

truuski
28-12-2010, 19:20
pięknie to jest w mk3. 4 zapinki wyciąga się ręcznie bez narzędzi i lampa prawie sama wypada. samo wyjęcie i założenie reflektora dla wprawnego kierowcy to ok. 1 minuta. najdłużej trwa sama wymiana żarówki

Rzeczywiście w mk3 wymiana żarówek była przyjemna. Dosyć często mi się to zdarzało ( H7/10 000km). Mimy ludzi na stacji benzynowej, też były fajne, jak się zdejmowało atrapę :)
Chyba jednak były tylko 2 zapinki na reflektor...

ptrcz
05-01-2011, 12:54
W MK4 da się wyjąć lamę bez odkręcania tych plastikowych ala śrubek i odpinania w ten sposób zderzaka. Wykręcamy dwie śruby lampy przesuwamy ją w stronę błotnika jak najgłębiej, później wciskamy do środka i przesuwamy z powrotem w stronę atrapy i wciskamy za nią. Wtedy wyjdzie z błotnika druga część lampy i po sprawie. Wkładamy odwrotnie. Uwaga łatwo zarysować ten szpiczasty kawałek błotnika.

t.runo
21-04-2011, 13:01
własnie wymieniałem żarówkę i trwało to ok 10 minut.Prosta sprawa można to zrobić na drodze.Następnym razem zrobię to w 5 minut.Zaoszczędziłem 60 zł.tyle zawołali w serwisie

Alecki
22-04-2011, 08:02
60 zł to 20 piw. A 20 piw daje lepsze wyobrażenie o skali zysku :)

kolonez
22-04-2011, 08:15
No tak... 60 piw w 10 min (a może krócej) to dopiero przyspiesza wyobraźnię...

dedal666
22-04-2011, 12:54
:)podoba mi się ten przelicznik:)a jak się połączy wymianę żarówki z konsumpcją piwa....oczywiście bez późniejszego wsiadania za kierownicę żeby nie było:D

gerwek
02-07-2011, 16:36
Może ktoś podpowiedz jak sie wymienia zarówke tablicy rejestracyjnej gdzie się zwalnia ten zaczep trzeba cos odkręcać?

Piksel
02-07-2011, 18:38
Przy okazji tematu o żarówkach mam pytanko. Czy w waszych Mondkach IV z lampami na H7 żarówka światła pozycyjnego w prawym reflektorze wystaje w całości w odbłyśniku, a w lewym tylko jej końcówka?? U mnie tak jest, a ponieważ wszystkie mocowania żarówek są OK to nie wiem czy to jakaś fuszerka któregoś reflektora, czy tak ma być.

TOMAS
02-07-2011, 19:11
Piksel wrzuć zdjęcie

Osmola
03-07-2011, 09:20
Może ktoś podpowiedz jak sie wymienia zarówke tablicy rejestracyjnej gdzie się zwalnia ten zaczep trzeba cos odkręcać?
bardzo prosto wkładasz w tą dziurkę wkrętak płaski (śrubokręt) i przeginasz powinna lampka wyskoczyć

mrk26
03-07-2011, 20:51
Przy okazji tematu o żarówkach mam pytanko. Czy w waszych Mondkach IV z lampami na H7 żarówka światła pozycyjnego w prawym reflektorze wystaje w całości w odbłyśniku, a w lewym tylko jej końcówka?? U mnie tak jest, a ponieważ wszystkie mocowania żarówek są OK to nie wiem czy to jakaś fuszerka któregoś reflektora, czy tak ma być

Witam serdecznie, chyba wiem o co ci chodzi ja ostatnio mialem (chyba to samo) w moim mondeo tzn.: zasłona od żarówek h7 jakoś tak krzywo zasłaniała zarówki, okazało się że ta zasłona była luźna, jak wyjmiesz reflektor to po zdjęciu osłony od żarówek pod żarówką H7 jest śróbka na małego torksa 6 albo 5 nie pamietam i to właśnie tę śrubke trzeba dokręcić i bedzie ok, ja u siebie dokręcałem w obu reflektorach.

Pulse
04-07-2011, 08:53
Może ktoś podpowiedz jak sie wymienia zarówke tablicy rejestracyjnej gdzie się zwalnia ten zaczep trzeba cos odkręcać?

Z tego co pamiętam klosz ma zaczepy, które musisz podważyć jak chcesz go wyjąć z mocowania. Podważasz nożem lub płaskim małym śrubokrętem i viola.

Piksel
05-07-2011, 17:35
Witam serdecznie, chyba wiem o co ci chodzi ja ostatnio mialem (chyba to samo) w moim mondeo tzn.: zasłona od żarówek h7 jakoś tak krzywo zasłaniała zarówki, okazało się że ta zasłona była luźna, jak wyjmiesz reflektor to po zdjęciu osłony od żarówek pod żarówką H7 jest śróbka na małego torksa 6 albo 5 nie pamietam i to właśnie tę śrubke trzeba dokręcić i bedzie ok, ja u siebie dokręcałem w obu reflektorach.

Umnie te przysłonki do żarówek H7 siedzą OK. Chodzi mi o żarówki świateł pozycyjnych umieszczone u góry reflektora pomiędzy odbłyśnikiem świateł mijania i długich. Czy jak patrzysz od zewnątrz na reflektor prawy i lewy to w obu żarówka świateł pozycyjnych wystaje z odbłyśnika w całości? W mnie w prawym wystaje w całości, a w lewym tylko jej końcówka.

mrk26
05-07-2011, 20:17
A sorki nie zajarzyłem od razu, to znaczy mniej więcej tyle, że ta co wystaje tylko tylko jest nie do końca wsadzona :P a ta co cała wystaje jest wsadzona do końca.

Piksel
06-07-2011, 19:13
A sorki nie zajarzyłem od razu, to znaczy mniej więcej tyle, że ta co wystaje tylko tylko jest nie do końca wsadzona :P a ta co cała wystaje jest wsadzona do końca.

mrk26 no to jak wystają u ciebie te żarówki od pozycyjnych ??

mrk26
07-07-2011, 17:30
mrk26 no to jak wystają u ciebie te żarówki od pozycyjnych ??

Na chwilę obecną to mam na postojówkach LED-y tak więc prawie całe z obudową wystają, ale zanim żmieniłem na LED-y, to jedna żarówka wystawała prawie cała i ona była wsadzona do końca a druga wystawała tylko troszke, moze jakieś 3mm i jak ja wyciągałem to zauważyłem że była dość luźno, z tąd wniosek że skoro cała nie wystaje a tylko troche to prawdobodobnie nie jest wsadzona do końca. Najlepiej to wyjmij ten reflektor z żarówką, która słabo wystaje i sprawdź, wyjęcie lampy dlugo nie zajmuje:p

komar77777
10-07-2011, 22:04
a ja z innej beczki . czy ktos probowal kiedys czyscic klosze reflektorow od srodka ? jak tak to w jaki sposob ?

Strzeszku
11-07-2011, 22:05
a ja z innej beczki . czy ktos probowal kiedys czyscic klosze reflektorow od srodka ? jak tak to w jaki sposob ?

Oczywiście!
Wyczyściłem je za pomocą drucika z wacikiem kosmetycznym zamocowanym na końcu.
Musisz wyjąć żarówkę od świateł krótkich i kierunkowskazów i przez dziurkę pomachać trochę drucikiem. Do pierwszego machania drucikiem najlepiej zamoczyć wacik w płynie do szyb. Za drugim razem bierzesz suchy wacik i wycierasz pozostałości płynu. Postaraj się też wyczyścić odbłyśniki, bo to one są najbardziej zabrudzone.
Cały zabieg trwa około 30 minut, ale efekt jest bardzo dobry, co widać nocą na drodze.

komar77777
12-07-2011, 00:21
bardzo pomyslowe , naperno sprobuje tylko znajde troche wolnego czasu . jeszcze raz dzieki

muli9
12-07-2011, 07:02
byl tu opisany watek do MK3 jak ta lampe rozpolowic przy pomocy mikrofali ;) bo sa klejone ale sie ryzykuje rozszczelnieniem - moze jest tak samo ;)

Strzeszku
12-07-2011, 17:34
byl tu opisany watek do MK3 jak ta lampe rozpolowic przy pomocy mikrofali ;) bo sa klejone ale sie ryzykuje rozszczelnieniem - moze jest tak samo ;)
W Mikrofali to bym nie ryzykował. Próbowałem nagrzewania w piekarniku ale to nic nie daje. Poza klejem lampa ma zatrzaski i trzebaby użyć 10 rąk 2 noży i 15 śrubokrętów żeby ją rozłożyć. Zapewne jest to możliwe jeśli u kogoś lampy są słabiej sklejone, ale w moim przypadku nawet godzina w piekarniku na 200st. C nie poradziła.

Cizdek
06-01-2012, 21:44
Ostatnio pierwszy raz demontowałem lampy i wymieniałem żarówki H7 w moim aucie i o dziwo poszło mi to w miarę sprawnie (2 lampy w 20 min).
Chciałem też wymienić żarówki od świateł pozycyjnych ale nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać? Może ktoś już to robił? - od tylnej strony lampy nie zauważyłem żadnego dojścia :(

Strzeszku
07-01-2012, 15:12
Pozycyjne wymienia się tak samo jak mijania i drogowe.
Kolego cz Ty po ciemku te żarówki wymieniałeś?

Cizdek
07-01-2012, 16:08
To fakt, robiłem to w garażu przy niezbyt dobrym świetle :)

Kapsel_lg
07-01-2012, 17:41
ostatnio wymieniałem żarówkę na S3 pod Szczecinem zajęło mi to 5 min.

Pierwszy raz wymieniałem w Serbii i byłem zaskoczony że potrzebny mi do tego śrubokręt (w mk3 nie był potrzebny a tu taka niespodzianka hehehe...) ale na stacji benzynowej mi pozyczył człek z obsługi i wówczasx zajęło mi to max. 15 min. i to z główkowaniem jak wyciągnąć lampę z błotnika by nie trzeba było demontować niczego więcej.

Osmola
07-01-2012, 18:42
dla mnie 2 lampy to 15 minut

dawid
07-01-2012, 19:23
Pierwszy raz człowiek zawsze wystraszony. A kolejne razy to juz pestka. Ja ostatnio 2 lampy wymienilem w 15 minut.

heko
08-01-2012, 09:15
w MK4 te 2 śrubki i wyjęcie lampy to 2 min roboty, troszkę odwagi, bo trzeba pchnąć lampę w kierunku zderzaka, lekko go ugiąć i lampa wyskoczy tyłem (z pod błotnika)
...przy okazji, mocowanie (na wcisk) żarówek pozycyjnych w zwykłych lampach jest felerne, znaczy całkiem luźne, i żarówki często cofają się albo całkiem wpadają do środka, ja owinąłem odrobiną taśmy izolacyjnej...

michalkoczur
09-01-2012, 11:16
Heko- co owinales tasma?

heko
09-01-2012, 11:24
no tą opraweczkę od żarówki pozycyjnej, dużo nie trzeba, ale nie wylatuje już :)

Strzeszku
09-01-2012, 11:25
Heko- co owinales tasma?

Pewnie żarówkę :) Wtedy świeci na czarno, co przydaje się na bardzo słoneczne dni. Żarówka świeci czarnym światłem przed samochód, wtedy słońce odbite od asfaltu nie oślepia kierowcy.

Tak na serio, to u mnie te żaróweczki trzeba trochę przekręcić żeby lepiej się trzymały.

lukibest
04-06-2012, 20:51
Witam
Podepnę się pod temat bo trochę sie zdziwiłem. Kupiełem mondeo MKIV wersje TITANIUM w ktorej mam xenony. Xenony swieciły piknie na bardzo niebieki kolor, jak pozniej doczytałem to chyba dlatego że swoje juz naświeciły. Jeden od strony kierowcy mi dziwnie mrugał na dziurach, miałem podjechac do serwisu zeby to sprawdzili ale niestety padła mi podczas ostatniej jazdy. Na Convers ładny napis sie wyswietlił że AWARIA swiatel mijania. Dzwonie do serwisu ASO tak z ciekwawosci za ile i jak to sie wymiania a oni mi za zarowke mowia symboliczna cene 1150zl bo zarowka droga i po wymianie trzeba komputer podlanczac zeby cos tam zaprogramowac. Szukajac alternatywy, czytajac opinie zakupiem zarowki OSRAM na allegro http://allegro.pl/xenon-zarnik-zarowka-d1s-osram-100-oryginal-i2347310184.html
Sam z wymianią też raczej sobie poradzę tylko jedno pytanie co z tym komputerem ? Czy ktos moze mi potwierdzic ze komputer jest potrzebny po wymianie żarówek? Ktoś już wymianiał xenony?

TOMAS
04-06-2012, 21:44
Kolega PAFFCIO ostatnio sam wymieniał i nie potrzebne było podpinanie mondka do komputera

Pulse
04-06-2012, 23:27
Ja też zmieniałem żarniki. Żadna nanotechnologia rodem z ASO nie była później do niczego potrzebna aby normalnie działały. Żenujące, że na każdym kroku chcą rżnąć nieśmiadomych ludzi.

lukibest
05-06-2012, 06:26
THX Panowie za odpowiedz, wlasnie zaoszczedzilem jakies 370zl za wymianę. Stawiam flaszkę.

anastazyy
27-12-2012, 13:53
Witam
Dziś wymieniałem żarówkę w swoim mondeuszu. Czas operacji 10min. Panowie tak na marginesie czy możecie polecić jakieś solidne żarówki z dobrym efektem świecenia - byłe by nie świeciły na niebiesko.

heko
27-12-2012, 14:30
philips xtremvision+100% :)

Piksel
27-12-2012, 15:44
Jedna uwaga praktyczna przy montażu nowych żarówek H7 w światłach mijania Mondeo. Otóż, aby żarówka H7 siedziala idealnie w reflektorze należy przy montażu najpierw włożyć idealnie żarówkę w otwór reflektora, a późniwej wcisnąć na nią podstawkę. Wykonanie odwrotnie tych czynności tj najpierw wciśnięcie żarówki w podstawkę, a potem włożenie w otwór reflektora może spowodować, że żarówka będzie delikatnie przekrzywiona i jakość oświetlenia drogi znacznie się pogorszy.

jvc
27-12-2012, 16:36
Philips vision plus, świecą dobrze i co ważne w lutym będzie 2 lata :)

Szymonek11
27-12-2012, 17:54
Potwierdzam słowa piksela. Ja założyłem najpierw żarówkę w oprawkę a potem wsunąłem oprawkę w klosz i okazało się że "krzywo świeci". Musiałem więc ponownie zdemontować i założyć najpierw żarówkę w klosz a potem wsunąć oprawkę.

bobanr
29-12-2012, 07:53
Panowie polećcie dobre żarówki H7. Przepalają mi się dość często. Z ostatnich przypadków, to:

- lewa: 1 listopada, wczoraj
- prawa: marzec i w poprzednim roku

Przyznam, że jest to mocno denerwujące.

jvc
29-12-2012, 08:31
Tak jak pisałem , moje w lutym będzie jak dwa lata działają

anastazyy
29-12-2012, 09:46
Tak jak pisałem , moje w lutym będzie jak dwa lata działają

Kolego napisz jakie masz dokładnie Plus ile 50 70 100%. :D

jvc
29-12-2012, 10:00
Z tego co widzę na alledrogo to są +50 i +60. Wtedy chyba +60 jeszcze nie było więc mam pewnie plus 50 :D

luksmo10
01-01-2013, 22:34
tak piszecie ze jest łatwo wymienić ja wymieniałem xenony i najwięcej mi czasu zeszło na odpięciu kostki jedna nawet nadwyrężyłem może macie jakiś patent na to jak szybko i bez boleśnie odpiąć ?

Kipa
02-01-2013, 15:46
Nie wiem jak w ksenonch, ale w zwykłych halogenach, w ogole nie wypinam kostek.

kopydleusz
03-01-2013, 05:56
Pytanie, o które kostki chodzi. Kostki całych reflektorów (których nie ma powodu wypinać), czy kostki podpinane do żarówek (które schodzą bardzo łatwo)?

anastazyy
03-01-2013, 08:44
Jak również nie wypinałem kostek całych reflektorów. Jedyne to co trzeba wypiąć zasilanie żarówek. Jak to ktoś wcześniej napisał ważna jest kolejność aby najpierw włożyć żarówkę a dopiero później podpiąć zasilanie.

Kipa
03-01-2013, 17:01
Gniazdo żarówki posiada także zapadkę, którą należy zwolnić, później już łatwo schodzi.

W serwisie ASO kiedyś mi uszkodzili tą zapadkę i się żaróweczka odlączała, póżniej w tym samym ASO mi to mechanik naprawił (wymienił z innego reflektora - za free), a teraz znów coś grzebali i ponownie się rozłącza - muszę sprawdzić czy zaczep jest dobry, ale trochę zimno, a jak się stuknie albo zmieni ustawienie świateł to się załącza, więc jeżdżę.

luksmo10
06-01-2013, 21:28
czyli nie odpinacie ja odpiąłem nie kombinowałem z wymiana bez odpinania bo tam trzeba wykręcać dwie małe śrubki i łatwiej na wyciągnięty.

matiuss
18-01-2013, 13:52
Dodatkowe pytanie... W instrukcji znalazłem wpis żeby przy montażu dobrze zatrzasnąć reflektor w uchwytach montażowych. U mnie poprostu reflektory leżą... nigdzie się nie da zatrzasnąć. Coś jest nie tak?

SrebnaStrzała
18-01-2013, 17:19
Dałem tutaj filmik na forum jak to zrobić, obejrzyj:) Ja u siebie żadnego zatrzaśnięcia nie słyszałem.

Piksel
20-01-2013, 14:29
Nic się nie zatrzaskuje. Po prostu idealnie dopasowujesz reflektor i dokręcasz 2 śruby.

jans
21-01-2013, 22:09
jestem po wymianie żarówki H7 w moim mondku
rezultat
1. żarówka wymieniona
2. ułamany jeden plastikowy zatrzask od osłony żarówki
3. wkręt plastikowy + kołek plastikowy wpadł mi gdzieś za błotnik i nie mogę go namierzyć
4. ułamałem jeszcze ten gwóźdź plastikowy co elegancko wychodzi na tym filmiku na youtube
wniosek - nigdy więcej nie wymieniam żarówki
albo .... już wiem
nigdy już nie kupie forda - za te żarówki

gregor75
21-01-2013, 22:20
Nie robiłeś tego czasem na mrozie ?
Plastiki nie lubią mrozu

jans
21-01-2013, 22:54
Nie robiłeś tego czasem na mrozie ?
Plastiki nie lubią mrozu
no niestety na mrozie

kopydleusz
22-01-2013, 06:37
Te plastikowe kołki kupisz w ASO po jakieś 2-5 zł za sztukę (zależy które). Ogólnie wcale nie musiałeś ich wyciągać, ja wyjmuję reflektory wykręcając jedynie po dwie śruby wielkim torxem (lub płaskim śrubokrętem).

jans
22-01-2013, 20:48
Te plastikowe kołki kupisz w ASO po jakieś 2-5 zł za sztukę (zależy które). Ogólnie wcale nie musiałeś ich wyciągać, ja wyjmuję reflektory wykręcając jedynie po dwie śruby wielkim torxem (lub płaskim śrubokrętem).
a czy orientujesz się jaki numer mają te kołki, i śrubka plastikowa + kołek plastikowy?
dzwoniłem do ASO ale nie udało się tego ustalić
ja patrzyłem w microcat online ale o dziwo tam na rysunku nie ma tych elementów

guzziec
23-01-2013, 10:23
Mam krótkie pytanko dotyczące wymiany żarówek świateł mijania w Mondeo. Mianowicie w instrukcji obsługi jest napisane, że aby wyjąć reflektor najpierw należy wykręcić dwa metalowe wkręty mocujące lampę, a następnie plastikowy wkręt mocujący spinkę. Pierwszy krok udało mi się przejść, natomiast mam prpoblem z odkręceniem wkrętu w spince, kręci się dookoła. Może ktoś ma jakiś patent jak go wykręcić?

Spinka o którą ci chodzi jest na śrubokręt krzyżakowy. Problem polega na tym, że śrubka ta wchodzi w podstawę plastikową która jest u dołu rozcięta na 4 części. Wygląda mniej więcej tak
http://www.okazje.info.pl/okazja/motoryzacja/kolek-zderzaki-nakladka-spinki-uniwersalne-mazda-spinki-i-elementy-montazowe-czesci-montazowe.html
Musisz spróbować kręcić nią bez dociskania śrubokręta. Jeżeli to nie pomoże możesz spróbować ją delikatnie podważyć żeby gwint zaskoczył.
Możesz też spróbować wyjąć reflektor bez odkręcania atrapy chłodnicy.
Wczoraj udało mi się wyjąć reflektor odkręcając tylko dwa metalowe wkręty.
Trzeba tylko lekko przesunąć reflektor tak aby najpierw wyszedł z błotnika, a następnie wysunąć go z za atrapy :lol:

medyk88
23-01-2013, 11:24
Panowie
wielokrotnie wymieniałem żarówki w MK4
podstawa - temp na plusie
zatrzaski - kołki musiałem kupić nowe - nawet w ciele pękają (albo mało zgrabny jestem)
teraz czeka mnie kolejna zabawa - HID do soczewek (wiem o nielegalności tej używki)


pokój

Holy
23-01-2013, 13:27
HID do soczewek (wiem o nielegalności tej używki)


Skoro wiesz że nielagalne to po co zakładasz? Żeby każdy z naprzeciwka wiedział że kometa się zbliża?

michalkoczur
23-01-2013, 13:29
byc moze w soczewkach nie ma takiego rozproszenia jak w zwyklej lampie.

kopydleusz
23-01-2013, 18:07
jaki numer mają te kołki, i śrubka plastikowa + kołek plastikowy?
Niestety nie pamiętam numeru, ale jak dzwoniłem do ASO to pytałem o kołki montażowe do chlapaczy - są to identyczne kołki i pracownik serwisu nie miał żadnego problemu ze znalezieniem tej części.
byc moze w soczewkach nie ma takiego rozproszenia jak w zwyklej lampie.
Może aż takiego nie ma, ale nie masz przesłony, więc walisz ciągle jakby długimi xenonami... w dodatku skoncentrowanym strumieniem światła we wszystko co nadjeżdża z przeciwka. Moim zdaniem jest to proszenie się o czołówkę.

Alecki
24-01-2013, 09:54
A mi się wydaje, że przesłona jest potrzebna tylko do soczewek, które realizują zarówno światła mijania, jak i długie.
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale w soczewki w aucie michalkoczura formują wiązkę tylko świateł mijania. Jeśli tak jest to zgodziłbym się z tezą, że powinny robić to precyzyjniej niż reflektor, a zatem montaż w nich palników jest ...mniej zły :-)

kopydleusz
24-01-2013, 13:52
Alecki, obejrzyj filmik z różnic między bixenonami a xenonami, tam jest fragment o przesłonie (0:50 i 1:15). Tu zobaczysz, że przy xenonach wszelkiej maści jest przesłona. Przy zwykłej soczewce do halogenów takiego bajeru nie ma.

http://www.youtube.com/watch?v=C1UXMN5nX3I

Alecki
24-01-2013, 16:02
Na filmie jest rzecz oczywista - xenon mijania ma przysłonę stałą, a bi-xenon ruchomą.

Aby zweryfikować hipotezę czy hid montowany w soczewce jest mniej zły od hida w reflektorze trafiłem na tą stronę:
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/porownania.reflektorow
i odkryłem, że są soczewki do halogenów z przysłoną, a nawet bi-halogeny (z ruchomą przesłoną).
W wolnej chwili zeksploruję ten temat.

Czy rozbierałeś soczewkę od Mondeo i jesteś pewien, że formowanie strumienia światła odbywa się tam bez przesłony?

Na tym filmie widać, że w soczewkach z halogenem granica światło/cień jest wyraźna:
http://www.youtube.com/watch?v=a9fFfJG1xGw

kopydleusz
24-01-2013, 17:59
Ok, z filmiku wynika, że najprawdopodobniej jest przesłona w wersji z AFS, czyli możliwe, że w nich chińskie pseudo-xenony będą mniej uciążliwe, niż w zwykłych lampach bezsoczewkowych...

Abstra***ąc od legalności takich wynalazków, nie uważam, żeby takie rozwiązanie było lepsze od przyzwoitych żarówek halogenowych (np. Night Breaker czy innych ulepszonych), gdyż brak autopoziomowania i czyszczenia lamp nieprzystosowanych do xenonów utrudnia widzenie kierowcy i przeszkadza innym uczestnikom ruchu.

P.S. Trochę się zapędziliśmy w temacie, który miał dotyczyć wymiany żarówek w sensie "co odkręcić żeby wykonać prostą czynność serwisową".

edimk4
27-01-2013, 12:16
Witam,
małe pytanko może ktoś mi pomoże- dotyczące xenona po prawej stronie od pasażera.
Przy skręcaniu w prawo wyłącza mi się xenon i komputer pokazuje awarię żarówki mijania.
Gdy jadę prosto czy też w lewo skręcam jest wszystko w porządku.
Czy żarówka jest do wymiany czy może coś się poluzowało?

pozdrawiam

kopydleusz
27-01-2013, 18:44
Bardziej brzmi jak jakieś zwarcie z doświetlaniem zakrętów. Radzę wymontować reflektor i obejrzeć, np. wtyczkę i kabelki wewnątrz lampy.

edimk4
28-01-2013, 20:10
Doświetlenie zakrętów mi się włącza, chyba raczej jest ok.
Tylko ten xenon gaśnie bo chyba nie żarówka H7 ? Ta jest przeca sztywna :/

W każdym bądź razie dziękuję za odpowiedź.
Jakby ktoś jeszcze miał doświadczenie z podobnym przypadkiem,będę wdzięczna za każdą wskazówkę.
Chodzi o to,że gdybym wybrała się na warsztat to coby panowie warsztatowi nie zrobili mnie w balona ;)

pozdrawiam

Hyper
20-02-2013, 08:46
Panowie
wielokrotnie wymieniałem żarówki w MK4
podstawa - temp na plusie
zatrzaski - kołki musiałem kupić nowe - nawet w ciele pękają (albo mało zgrabny jestem)
Wczoraj pierwszy raz wymieniałem żarówkę H7 przednią-prawą. Przeczytałem cały wątek i najbardziej bałem się właśnie tego plastikowego kołka. Na szczęście chyba jednak jestem zgrabniejszy w ruchach od Ciebie :) Małym, płaskim śrubokrętem podważyłem plastikową śrubkę (kręcenie nic nie dawało, tylko się obracała w kółko) i ją wyciągnąłem, potem kołeczek to już był pikuś, wystarczy od spodu lekko pchnąć i sam wyskoczył. Sama zabawa z odciągnięciem lekko grilla i wepchnięciu lampy głębiej do środka to już tylko kwestia wyczucia. Teraz już wiem, gdzie róg lampy wpada, o co zahacza, także jak będzie trzeba wymienić drugą żarówkę, to pójdzie pewnie jeszcze szybciej.
W każdym razie zajęło mi wczoraj około 10 minut - odkręcenie dwóch śrub na torx T-30, wyciągnięcie plastikowego kołka, wyciągnięcie lampy i potem wymiana żarówki.
Ktoś pisał, że w ASO krzyczą za to 50-60 PLN. Powiedziałem to żonie, na co ona zareagowała, że w takim razie zasłużyłem wieczorem na 2 Paulanery. :D

heko
20-02-2013, 08:58
...dokładnie, robiłem to wielokrotnie (żarówki +50...70...100% palą cię często) i nigdy nie miałem problemów...co do ASO, raz w trakcie przeglądu, zaproponowali mi wymianę spalonej, ja im na to że mam "mocniejsze" philipsy, a oni ze też takie montują i dają do tego rok gwarancji...zapłaciłem 150zł. z dwie z wymianą i od tej pory już nie musiałem kupować i wymieniać, ASO robiła to za mnie...gratis :D

medyk88
20-02-2013, 09:17
dobre, bo normalnie kpl. 2 szt np philipsa to ok 100 pln + wysyłka

Misiecki
20-02-2013, 20:54
Ja z kolei zamówiłem na testy nową wersję night breakerów a mianowicie Osram Night Breaker Plus Gold (wersja limitowana, która ma dawać jaśniejsze światło w porównaniu z wersją zwykłą czyli Osram Night Breaker Plus ).

Z tego co czytałem wyeliminowano wadę poprzedniej generacji czyli krótką żywotność dzięki innej mieszance gazów, poprzednia generacja skończyła się po ok 6 miesiącach od montażu ale świeciły pięknie :) Dlatego zaciekawiony sprawdzę ten nowy produkt :) jak ktoś będzie zainteresowany mogę porobić foto w zestawieniu ze zwykłymi Philipsami :)

Btw kolego jans http://ford.sklep.pl/product-pol-12594-zaczep-mocujacy-kolek-rozprezny-4855809.html
http://ford.sklep.pl/product-pol-17031-zaczep-mocujacy-1007932.html
Ale tej spinki z kołkiem do nakładki pasa przedniego http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Nakladka-pasa-przedniego-Mondeo-Mk4-S-max-Galaxy-1459874-FORD/2660 nie mogę coś znaleźć faktycznie :P

Ja wymieniałem już wielokrotnie żarówki nawet na mrozie i żaden kołek czy mocowanie nie poszło, kwestia wprawy i delikatności :)

kopydleusz
20-02-2013, 22:02
Ja wymieniałem już wielokrotnie żarówki nawet na mrozie i żaden kołek czy mocowanie nie poszło, kwestia wprawy i delikatności
... albo kwestia niewyciągania kołków, skoro nie ma takiej konieczności. Lampy wychodzą bez rozmontowywania jakichkolwiek spinek - wystarczy odkręcić po dwa wkręty.

Hyper
21-02-2013, 09:22
jak ktoś będzie zainteresowany mogę porobić foto w zestawieniu ze zwykłymi Philipsami :)
Bardzo chętnie, możesz wrzucić. Ceno widzę, te goldy (+90%) są podobne do Philipsów X-tremevision (+100%), które chciałem kupić, ale jeszcze się na nie nie zdecydowałem.

t.runo
21-02-2013, 09:25
No właśnie nie wiem o jakich kołkach tu piszecie.Wystarczy wykręcić dwa wkręty i lampy wychodzą bez problemów.Właśnie czeka mnie wymiana ,ale czekam na poprawę pogody

Misiecki
21-02-2013, 11:45
Hyper w nastepnym tygodniu będę je zamawiał, więc w week zamontuję i porobię foto ;)

Hyper
21-02-2013, 11:56
No właśnie nie wiem o jakich kołkach tu piszecie.Wystarczy wykręcić dwa wkręty i lampy wychodzą bez problemów.Właśnie czeka mnie wymiana ,ale czekam na poprawę pogody
Zajrzyj do instrukcji obsługi, strona 59 (wyjmowanie reflektora).

Hyper w nastepnym tygodniu będę je zamawiał, więc w week zamontuję i porobię foto ;)
OK, no to czekam.

t.runo
21-02-2013, 15:13
Zajrzyj do instrukcji obsługi, strona 59 (wyjmowanie reflektora).


OK, no to czekam.

Może w instrukcji pisze o jakichś spinkach ale wiem swoje bo wymieniałem już obie strony.

bobanr
22-02-2013, 07:47
W instrukcji jest wskazane wyjęcie spinki, ale praktyka pokazuje, że da radę wyjąć lampę odkręcając tylko dwa wkręty torx.

Hyper
22-02-2013, 09:04
Ja rozumiem, że wystarczy wykręcić dwie śruby. t.runo napisał, że nie wie, o których spinkach mowa, dlatego zasugerowałem spojrzenie w instrukcję, gdzie jest opisane, o których spinkach piszemy. Jedni ją wyjmują, inni nie. Ja wymieniałem pierwszy raz i robiłem zgodnie z instrukcją i wyciągnąłem spinkę, może następnym razem spróbuję bez tego kroku.

medyk88
22-02-2013, 10:09
też ciekaw jestem jak to świeci

FM18tdci
04-03-2013, 10:40
Panowie (Panie)
Światło mijania padło wczoraj. W oparciu o wyczerpujące informacje z tego wątku przed dziesięcioma minutami podjąłem się pierwszej samodzielnej wymiany żarówy H7. :)

STATUS ZADANIA: Wykonano :!:

Uwagi:
1. wyciąganie zapinek jest niekonieczne (zbędne), co potwierdzam z autopsji.
2. Torx-30 nie jest konieczny. Wystarczy śrubokręt płaski
Przywoływane wyżej śruby torx mają bowiem dodatkowe nacięcie umożliwiające użycie takiego śrubokręta. Najlepiej z szeroką łopatką, chociaż ja z braku laku robiłem tą standardową wąską i ... udało się :)

Orientacyjne czasy działania:
- demontaż reflektora ~2 min. :)
- wymiana żarówki = ~30 sek. 8)
- ponowne zamontowanie reflektora ~7-8 min. :oops:
Tym samym stwierdzam, że trudniej (reflektor) włożyć niż wyjąć :D
A może to tylko (a nawet na pewno) kwestia wprawy :)

Wszystkim dobrodziejom, którzy przyczynili się o łopatologicznego przybliżenia tajników wymiany żarówki w mondeo mk4 składam serdeczne (podziękowania/Bóg zapłać*)

*
niewłaściwe skreślić ;)

t.runo
05-03-2013, 10:26
Właśnie po raz kolejny zabrałem się za wymianę żarówki tym razem przy świetle latarni i tak się wpakowałem w tarapaty że myślałem że nie dam rady.Pomógł mi bezdomny który świecił latarką i mogłem wszysrko zmontować Koszt 10 zł.

leszcz
05-03-2013, 14:55
Ja w sobotę na trasie Bydgoszcz-Toruń zostałem zatrzymany przez niebieskich za brak światła mijania w lampie lewej . No i chłopaki chcą mi zabrać dowód i dać mandat . A ja im halo halo żaróweczka w rączkach lampka na wierzch . Zdziwienie Panów bezcenne. Czas operacji do 5min bez konsekwencji finansowych.
Swoją drogą przepaliła mi się w drodze i wyświetliło na Conversie i zamierzałem zjechać na stację paliw jakąś lecz nie zdążyłem :D

FM18tdci
06-03-2013, 08:35
A widzisz Pan, Panie leszcz bo moja też w drodze się przepaliła ale w niedzielę (sms od conversa) to i mi się nie chciało za wymianę zabierać. Zrobię w poniedziałek.
W Poniedziałek jadę rano do pracy, a Panowie w żółtych kamizelkach i białych czapeczkach stoją na opłotkach miasta i suszą.
Mijając ich wolno tylko szeptałem "proszę, nie, proszę nie" :D coby mnie nie zatrzymali i szczęściem nie wykazali zainteresowania :D
Pod pracą na parkingu co prędzej wymieniłem (ostatnia z posiadanego zestawu) Uff. A po południu do sklepu po zapasy :)

medyk88
08-03-2013, 07:07
mi jak sie przepali w trasie w ciągu dnia to wył mijania i jade na przeciwmgielnych

Lukaszko
08-03-2013, 07:21
I co to ci da?
Policja może ci dać dodatkowy mandat za te światła przeciwmgielne.

medyk88
08-03-2013, 08:54
spoko =- widoczny jestem?? jestem! wiec w ciągu dnia sie nie czepiają (albo mam szczeście)

Kipa
09-03-2013, 15:52
I co to ci da?
Policja może ci dać dodatkowy mandat za te światła przeciwmgielne.

Na podstawie jakiego przepisu?

radekrogo
09-03-2013, 19:27
Na podstawie jakiego przepisu?
Na podstawie takiego ze przeciwmgielne to nie mijania np.. Moga zatrzymać pouczyć ale trzeba mieć zapasowe i wymienić na miejscu w taki razie.

Kipa
09-03-2013, 22:05
Nie było mowy o jeździe po zmierzchu, więc światła mijania nie są wymagane.

radekrogo
09-03-2013, 22:22
Nie było mowy o jeździe po zmierzchu, więc światła mijania nie są wymagane.
A masz fabryczne dzienne, ze tak cwaniakujesz ?

kopydleusz
10-03-2013, 10:37
Nie było mowy o jeździe po zmierzchu, więc światła mijania nie są wymagane.
Nieznajomość przepisów nie zwalnia z odpowiedzialności za nieprzestrzeganie ich.
KD art. 51 ust. 1.

Na podstawie jakiego przepisu?
Przeciwmgielne możesz używać: KD art. 51 ust. 5 (a wiadomo, że nie wolno używać świateł innych lub w innych sytuacjach niż wymienione w KD).

Jakbyś pytał o dzienne, to jeszcze masz KD art. 51 ust. 2.

wrzoch
10-03-2013, 10:40
Torx-30 nie jest konieczny. Wystarczy śrubokręt płaski

Śrubokręt płaski nie jest konieczny. Wystarczy 5gr. Serio mówię - już dwa razy praktykowałem jak mi się skrzynki z narzędziami zapomniało zabrać z domu i akurat wtedy żarówka w trasie zdechła.

zostałem zatrzymany przez niebieskich za brak światła mijania w lampie lewej . No i chłopaki chcą mi zabrać dowód i dać mandat

Albo Ty, albo poprzedni pacjent/pacjenci musieli podnieść nieźle ciśnienie tym Twoim panom w białych czapeczkach. Mandat jak Ci się przepali żarówka OK, jak nie zmienisz przy nich, ale konfiskata dowodu?

Mnie osobiście strasznie drażnią "jednoocy bandyci", a już najbardziej Ci, którzy poinformowani o tym, że mają spaloną żarówkę odpowiadają "wiem", a na sugestię, że wypadałoby wymienić "przecież drugie świeci". No nic tylko pizgnąć takiemu.

kopydleusz
10-03-2013, 18:22
Mnie osobiście strasznie drażnią "jednoocy bandyci", a już najbardziej Ci, którzy poinformowani o tym, że mają spaloną żarówkę odpowiadają "wiem", a na sugestię, że wypadałoby wymienić "przecież drugie świeci". No nic tylko pizgnąć takiemu.

Najlepsi są cyklopi, którzy mają tylko prawe światło, udając motocyklistów. W nocy takiego głąba doprowadziłem do ostrego hamowania i zjazdu na pobocze. Co więcej, jestem dumny z tego, że dureń narażając moje życie, sam nieźle się przestraszył.

Wracając do tematu: fajnie, że da się odkręcić śrubkę czymkolwiek, jednak w aucie zawsze musi być śrubokręt, a w mondeo jeszcze klucz płaski 10.

FM18tdci
12-03-2013, 10:24
No to jak już tak wątek się rozwija to uściślijmy, że mowa o art. 51 ustawy z 20 czerwca 199t r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U.z 2012 r. poz. 1137,z późn. zm.), która sama w sobie kodeksem nie jest ;) . Kodeks owszem - jest wydawany w formie ustawy (vide: Kodeks Cywilny, Kodeks wyborczy), co oczywiście znajduje odzwierciedlenie w nazwie tejże ustawy, ale nie każda ustawa jest kodeksem. Prawo o ruchu drogowy nie jest :)
Na marginesie [B]KD to skrót nazwy Wydziału Komunikacji i Dróg w pewnym starostwie powiatowym 8)
...ale ja tak tylko... dla rozładowania napięcia :D

No i generalnie klucze/ śrubokręty/żarówki/linki holownicze/klemy (ostatnio pożyczałem prąd gościowi któremu w centrum miasta na światłach klęknął akumulator i wszyscy go omijali) i inne akcesoria powinny być w bagażniku. Gorzej jak się przełoży do drugiego auta, albo wyniesie do domu i zapomni :) No ale skleroza to już temat na oddzielny watek :D

Bakra
16-06-2013, 10:29
Odkopię temat,
Wie ktoś jak odpiąć wiązkę reflektora ? bo muszę go osuszyć i uszczelnić.

Już wiem, należy zdjąć obudowę (zaślepkę) od żarówek, podważyć cyngiel i poszarpać

wrzoch
16-06-2013, 11:52
Prawdopodobnie wtyczka i zatrzask wyglądają tak samo jak w Focusach.
Na górze gniazda reflektora, gdzieś w miejscu gdzie na wtyczce jest takie kwadratowe okienko, będzie zatrzask. Jest nieruchomy, także nie da się go wcisnąć, trzeba raczej podciągnąć do góry górną część wtyczki aby mogła ten wypust ominąć.
Łatwiej powiedzieć niż zrobić w każdym razie. Dwa razy to ściągałem jak dotąd i dwa razy nakląłem się jak nigdy. Lepiej pociągnij sobie przedłużacz do samochodu i z wpiętym reflektorem staraj się go osuszyć.

matjaw
01-07-2013, 11:54
Witam, właśnie w moim mondeo zakończyła żywot żarówka xenon. Muszę kupić nową (a właściwie 2) - pytanie jaki model wybrać. Wiem, że do mondeo pasuje D1S, do wyboru są (z tego co znalazłem):
Osram Xenarc (okolo 200pln)
Osram Xenarc cool blue (okolo 300pln)
Osram Xenarc Silverstar (okolo 300pln)
Philips Xenstart (okolo 200pln)
Philips Xenstart 2102 (okolo 240pln)

Zależy mi, żeby przez następne kilka lat dobrze oświetlała drogę, nie koniecznie musi świecić jakąś tunerską barwą.

Czy warto dopłacić 100pln do silverstara?

Wymienię sam bez problemu? Fizycznie wiem jak to się robi, nie wiem tylko czy potem jeszcze jakaś interakcja z komputerem samochodowym nie jest potrzeba. Słyszałem, że czasem po wymianie wyłącza się autopoziomowanie i trzeba je w kompie włączyć.

PS
Raczej nie interesują mnie jakieś mega oferty z allegro z zamiennikami, podróbkami, czy też "tanimi" oryginałami (te zazwyczaj to żarówki, które u producenta nie przeszły testów jakościowych; powinny być zniszczone, ale polak potrafi. Świecić będą, pytanie jak długo i z jaką jakością).

_sobol_
01-07-2013, 12:19
Myślę, że nie zrobię jakiejś specjalnej reklamy (nie mam nic wspólnego z firmą) jednak dość dużo osób z forum kupiło w xenon-serwis.pl - z filmików na YT (całego ich kanału) dowiedziałem się mnóstwa ciekawostek o ksenonach, widać, że mają pojęcie o towarze, który sprzedają, nie są tylko "pośrednikiem", dla którego bez znaczenia jest, czy sprzedaje ryż długoziarnisty, czy olej samochodowy. Sam u nich kupiłem swoje ksenony w zeszłym miesiącu, bo po 130kkm moje fabryczne dokonały żywota. Sądziłem, że fabrycznie miałem osram (wydawało mi się, że ktoś na forum tak zeznawał), takie też zamówiłem (Xenarc), po wyjęciu reflektora okazało się, że fabryka dawała Philips Xenstart (wg porównania przytoczonego sprzedawcy - żadnej różnicy w świeceniu, czy żywotności między philipsem i osramem w "podstawowych" wersjach nie ma).

Wymienię sam bez problemu? Fizycznie wiem jak to się robi, nie wiem tylko czy potem jeszcze jakaś interakcja z komputerem samochodowym nie jest potrzeba. Słyszałem, że czasem po wymianie wyłącza się autopoziomowanie i trzeba je w kompie włączyć.W moim s-maxie (z tego samego, co Twój Mondeusz rocznika) nie była potrzebna żadna ingerencja w komputer. Klasyczne wyjęcie lampy, wymontowanie żarnika, założenie nowego, montaż lampy, potem druga strona ;)
Na koniec pojechałem do SKP celem ustawienia świateł, gdyż po wyjmowaniu lamp trochę się rozjechały. Przy regulacji, w Fordach (jak dowiedziałem się z forum) nie ma potrzeby "blokowania" samopoziomowania za pomocą komputera, jak to ma miejsce np. w grupie VAG.

edit
P.S. A'propos SKP - spytajcie przed regulacją "ile to to kosztuje", bo ja, jadąc na pewniaka, powiedziałem "proszę wyregulować światła" ;) Pan wyregulował, po czym powiedział (również "na pewniaka") 40pln!!! Nawet nie chciał słyszeć o "rabaciku", wydrukował paragon - i tyle :) Wydaje mi się, że, jako pracownik, chce jak najbardziej zrazić klientów, aby jak najmniej ich przyjeżdżało = dało mu święty spokój ;) bo i tak ma zapewne płacone "za godzinę"

matjaw
01-07-2013, 13:25
Uszczegóławiając pytanie, czy ktoś stosował Osram Silverstar?
Czy widać różnice?
Wg. producenta +20m zasięgu i plus 30% więcej światła.
Ma to coś wspólnego z rzeczywistością?

_sobol_
01-07-2013, 14:15
sądzę, że jeśli spytasz tam, gdzie wskazałem, uzyskasz najpewniejszą odpowiedź, gdyż raczej nikt z forumowiczów nie wpakuje w jeden reflektor NOWEJ Silverstar, a w drugi NOWEJ Xenarc.

Ktoś, kto wymienił "stare" żarówki na Silverstar na pewno stwierdzi, że "świecą dużo lepiej", jednak jeśli wypowie się ktoś, kto miał stare żarówki i zmienił je na zwyłke Xenarc'e, również stwierdzi, że świecą dużo lepiej :)

Zapewne przez te kilka lat przyzwyczajasz się do jakiegoś poziomu świecenia, który powolutku, powolutku maleje (z info, jakie znalazłem, strata "zużytego" żarnika w porównaniu z nowym to kilkadziesiąt %). Gdy włożysz nowy żarnik, który świeci pełną mocą, nawet przy standardowych, "niewzmacnianych" żarnikach będzie widać różnicę, a jeszcze bardziej będzie ją czuć subiektywnie.
Tu masz przykład porównania "standardowych" Osram i Philips:
http://www.youtube.com/watch?v=MxSt1UC_x3E

Tu masz porównanie jak świeci nowa i używana żarówka ksenonowa tego samego typu:
http://www.youtube.com/watch?v=hdVopIf8HRM

Niestety, nie mam czasu szukać, widziałem jeszcze filmik, na którym pokazują porównanie nowej standardowej i xenStart 2012

matjaw
03-07-2013, 18:11
Witam ponownie.

Podzwoniłem, popytałem i doradzono mi abym zaczął od regeneracji odbłyśników i wyczyszczenia soczewek. I rzeczywiście, jak się dokładnie przyjrzałem reflektorom z bliska to zarówno odbłyśniki, jak i soczewki są mocno mętne.

Często po takiej operacji okazuje się, iż ksenony jeszcze całkiem nieźle świecą.

Ma ktoś sprawdzoną firmę od regeneracji ww elementów? Najlepiej we Wrocławiu?

kopydleusz
03-07-2013, 22:19
Ma ktoś sprawdzoną firmę od regeneracji ww elementów? Najlepiej we Wrocławiu?
Nie pomogę, ale jeśli znajdziesz taką, poproszę o info - też chętnie odnowię lusterka w xenonach.

Mediana
01-02-2014, 17:41
Będę wymieniał żarówki na lepsze, obejrzałem filmik - pytanie - Reflektor siedzi w zatrzaskach czy trzeba podczas "wymontu" tylko wypchać trochę cześć atrapy ?

M...

jvc
01-02-2014, 17:51
Nie ma żadnych zatrzasków.

smasherbit
01-02-2014, 18:51
Tylko uważaj bo jest zimno i zatrzaski pokrywy mogą pęknąć podczas blokowania. Ja staram się to robić w zime na ciepłym silniku.

t.runo
02-02-2014, 11:37
jestem po wymianie żarówki H7 w moim mondku
rezultat
1. żarówka wymieniona
2. ułamany jeden plastikowy zatrzask od osłony żarówki
3. wkręt plastikowy + kołek plastikowy wpadł mi gdzieś za błotnik i nie mogę go namierzyć
4. ułamałem jeszcze ten gwóźdź plastikowy co elegancko wychodzi na tym filmiku na youtube
wniosek - nigdy więcej nie wymieniam żarówki
albo .... już wiem
nigdy już nie kupie forda - za te żarówki

Całe szczęście że przy okazji nie zbiłeś przedniej szyby

anastazyy
02-02-2014, 16:23
efekt wymiany żarówek na mrozie plastik trwadry wszystko pęka. Ja jak podpinałem kable do aku aby odpalić drugie auto to urwałem klapkę zasłaniającą klemę w aku.

kuba1961
02-02-2014, 17:26
W moim MK4 z 2009 od nowości, co miesiąc padała lewa mijania a co dwa prawa. Jak były lepsze to może okresy trochę się wydłużały. Z wymianą doszedłem do perfekcji - trening czyni mistrza :). Ale pewnego razu tak mnie nerw chwycił, zamontowałem led-y do jazdy dziennej. Zakończyłem wymieniać żarówki. Kolega któremu sprzedałem też nie wymienia. To najlepsza metoda na wymianę :).

robert LC
02-02-2014, 17:27
efekt wymiany żarówek na mrozie plastik trwadry wszystko pęka. Ja jak podpinałem kable do aku aby odpalić drugie auto to urwałem klapkę zasłaniającą klemę w aku.
hehe właśnie mi się tak samo stało

wrzoch
02-02-2014, 21:43
Ustawa o obowiązku jazdy na światłach mijania przez cały rok "ruszyła gospodarkę".
Wzrosła ilość wizyt w ASO (tych co nie mogą wymienić żarówki sami).
Wzrosła sprzedaż żarówek.
Wzrosło spalanie, a co za tym idzie wpływy z akcyzy i podatków od paliwa, których jest więcej niż koszt wytworzenia paliwa łącznie z surowcem.
Wzrosło zainteresowanie LEDowymi DRL.

ale potwierdzam, odkąd mam "Fordowskie DRL" czyli mijania przez drut oporowy (70% mocy) to wymieniam raz na półtora roku, nie częściej. A samochodu używam codziennie.

MaXyM
02-02-2014, 23:31
Macie cos nie tak z tymi autami.
Ja w obu fokach (I i II) wymieniam co 2-3 lata. A robie rocznie ok 25 tysi.
Moze jezdzicie na tych 100% Plus Extra Power. To sie nie dziwcie.

kuba1961
03-02-2014, 07:00
W Mundku napięcie do żarówek mijania przechodzi przez moduł, to jest może ta przyczyna,. Trąca to trochę magią ale niestety palą się cholery często. Podobno bywają takie egzemplarze. To słowa serwisanta. Miałem dwie foki i w nich było tak jak piszesz. W Mundku mam przebiegi po 25 tyś rocznie z tego 17 miasto a 8 autostrada Niemcy. Nie używałem takich jak piszesz żarówek.

porez
03-02-2014, 07:37
Mój poprzedni szmondziak (2003) przejeździł 11 lat na fabrycznym komplecie żarówek. Siadały tylko postojówki. W nowym lewa żarówka świateł mijania padła niedawno (po 3 latach), a dwa tygodnie po niej prawa. Może dzisiaj w końcu się zmierzę z jej wymianą. Czekam na ocieplenie, bo rano było jeszcze -5!

Mediana
03-02-2014, 10:17
Zastanawiam się, jakie żarówki H7 kupić:
- Osram Night Breaker Unlimited
- Osram Cool Blue
- Philips Diamond Vision 5000K H7

Wiem, że Unlimited świeci najmocniej, ale jak świecą pozostałe w Mondim - dużo słabiej ?

Generalnie, chciałbym mieć mocniejsze światła od standardowych H7, ale jednocześnie zmniejszyć różnicę różnicę w barwie pomiędzy ledami, a H7 - taki złoty środek. ;p

M...

Markoo
03-02-2014, 17:48
Już się gdzieś pytałem, skoro tak się Wam palą to może ktoś zmierzył napięcie ?? Na samych żarówkach, u mnie 12,2V i się nie zmienia po przełączeniu zwykłe - skandynawskie.
A co do samej wymiany kolega z forum zrobił fajny film można go łatwo znaleźć. Jeśli chcemy zastosować żarówki +ileś tam, ale nie 100W to polecam jednak DRL bo się będą szybko palić. Ja tak miale w Vectrze i 2 lata wytrzymały.

heko
03-02-2014, 20:20
ja po różnych próbach, używam Philips extrim vision +100%, zdecydowanie najwięcej światła
dla ładnego looku będą daimondy, ale oświetlają słabiej drogę, szczególnie gdy jest mokro

ŚwierQ
04-02-2014, 08:27
Osram Cool Blue Hyper - jedyny słuszny wybór jeśli chcesz więcej światła.
Co prawda są one offroad ale jak ci to udowodnią przy ewentualnej kontroli;)

Mediana
04-02-2014, 18:02
Dzisiaj sobie przypomniałem, że do drugiego auta kupiłem jakiś czas temu H1 Osrama Night Breaker i efekt był taki..., że wstawiłem H1 tylko do lewego reflektora (światła długie) - do drugiego już mi się nie chciało, bo praktycznie nie było różnicy.

Będąc w sklepie >> jeden z pracowników miał założone Night Breakery Unlimited i przy słonecznej pogodzie, nie świeciły na biało - zdecydowanie bliżej im było do żółtej barwy.

Kupiłem więc Osrama COOL BLUE INTENSE i przed chwilą założyłem do auta i... w porównaniu do oryginalnych żarówek jest bardzo duża różnica - kolor bardziej biały (ale bez efektu wiejskiego tuningu, barwa światła 4000 - 4200K) i co najważniejsze jest zdecydowanie więcej światła
Nie wiem, jakie żarówki daje Ford na pierwszy montaż, ale wybitnie słabe żarówki H7.

Przy zamoncie/wymoncie reflektorów szczególnie po raz pierwszy warto okleić zderzak i błotnik taśmą malarską - łatwo zadrapać róg prawego błotnika.
Wymont poszedł szybko, zamont lewego też, ale z prawym walczyłem z 10 minut - na dole reflektora (prawie na środku) jest kawał plastiku, który musi wejść pod jakiś profil na dole auta - inaczej lampa nie wejdzie.

M...

Mediana
04-02-2014, 19:28
dubelt (do usunięcia)

p.saw
05-02-2014, 00:35
Kupiłem więc Osrama COOL BLUE INTENSE i przed chwilą założyłem do auta i... w porównaniu do oryginalnych żarówek jest bardzo duża różnica - kolor bardziej biały (ale bez efektu wiejskiego tuningu, barwa światła 4000 - 4200K) i co najważniejsze jest zdecydowanie więcej światła ...
Wg testów zamieszczonych jakiś czas temu w AutoŚwiecie żarówki typu Cool Blue Intense dają tylko pozornie więcej światła, ponieważ jest ono bielsze. Efekt bielszego światła uzyskuje się przez nałożenie niebieskiego filtru na bańce. Niestety obniża to również ilość światła na drodze. Pomiary wykazały, że żarówki pokryte niebieskim filtrem dają mniej światła niż te bez niego. Wtedy najlepiej w teście wypadły Tungsramy megalight +90/+120%. Są to dane z pomiarów (2012roku) a nie subiektywne odczucia.
Nie wiem, jakie żarówki daje Ford na pierwszy montaż, ale wybitnie słabe żarówki H7.
Tu się zgadzam.
Dzisiaj sobie przypomniałem, że do drugiego auta kupiłem jakiś czas temu H1 Osrama Night Breaker i efekt był taki..., że wstawiłem H1 tylko do lewego reflektora (światła długie) - do drugiego już mi się nie chciało, bo praktycznie nie było różnicy.
Na długich różnica jest mało zauważalna. Na mijania zdecydowanie bardziej.
Nie wiem od czego to zależy?

Mediana
05-02-2014, 08:22
"Wg testów zamieszczonych jakiś czas temu w AutoŚwiecie żarówki typu Cool Blue Intense dają tylko pozornie więcej światła," a możesz podać źródło z pomiarami lumenów ??? :)

"Niestety obniża to również ilość światła na drodze." - w porównaniu z customową H7 - Blue Cool Intense "robi" światło na drodze. :)

M...

M...

kuba1961
05-02-2014, 08:32
Kiedyś (dosyć dawno temu) kupiłem Philipsa Allweather. Robiłem testy prawa lampa normalna lewa Philipsa. Różnica znaczna tak jak pisali, szczególnie w czasie deszczu i padającego śniegu.

p.saw
05-02-2014, 09:23
a możesz podać źródło z pomiarami lumenów ??? :)...
Aktualnie nie mam źródła, co nie znaczy, że to fikcja. Jak pogrzebiesz w wydaniach archiwalnych Auto Świata to zapewniam, że artykuł jest. Wójek gogle. Trochę cierpliwości a znajdziesz. :wink:

"Niestety obniża to również ilość światła na drodze." - w porównaniu z customową H7 - Blue Cool Intense "robi" światło na drodze. :)
Czasami subiektywne odczucia nie idą w parze z rzeczywistymi pomiarami.
Miałem doświadczenie z Osram Cool Blue Intense w Focusie mk2 fl. Pierwsze wrażenia - super w porównaniu ze standardowymi H7. Dużo bielutkiego światła, ogólne zadowolenie. Po przeczytaniu artykułu w AŚ na temat żarówek, zakupiłem testowo Tungsram Megalight Ultra +90%. Gdy "padła" jedna z Osramów, założyłem dla porównania Tungsrama, i... . Światło już nie tak białe, ale... . Światła więcej, wyraźna różnica światło-cień, snop światła regularny i dłuższy. Geometria światła bardzo dobra. Założyłem Tungsrama do drugiego reflektora i okazało się, że jeździ się lepiej niż na Cool Blue Intensach (szczególnie podczas deszczu).
Potwierdziły się moje subiektywne odczucia z testami w AŚ.

Do mondeo zastanawiam się jednak nad powrotem do Osram Night Breaker Unlimited. Mają ładny look, choć nie dają światła tak białego jak Cool Blue Intense. Jeśli będą świeciły tak dobrze jak Tungsramy to będzie to dla mnie najlepszy wybór.:>

Mediana
05-02-2014, 09:42
To ja podam. :)

Osram standard - strumień świetlny - 1362/1388 lumenów
Osram Cool Blue Intense - strumień świetlny - 1470/1448 lumenów
Osram Night Breaker (ale nie Unbreaker) - strumień świetlny - 1420/1455 lumenów
Philips X-treme Power ( prawie można porównać do NB Unlimited) - strumień świetlny - 1490/1513 lumenów
I na koniec "blue xenon" ;P
Siscar Xenon Blue - strumień świetlny - 789/768 lumenów.

Oczywiście zgodzę się, że Tungsram MU +120 będzie lepiej świecił od Cool Blue, ale nie pisz, że Cool Blue daje mniej światła od standardowej H7. :)

A co do koloru to osobiście wolę biel niż żółty, na rower niestety wybrałem latarke Solarforce L2P (mod Geg) na diodzie XML T5 4B (moc ok 800 lumenów) czyli naturalna biel (czytaj żółta) i następna latarka będzie na zimnej bieli - wiesz dlaczego ?? :)

M...

janas14
05-02-2014, 22:39
testy zz 2006 roku
http://www.boschauto.pl/index.ph?poption=com_docman&task=doc_view&gid=14

z 2008 roku
http://www.auto-swiat.pl/1-supertest-zarowek-h7-sprawdzamy-ktore-swieca-najlepiej/2

http://www.auto-swiat.pl/1-test-zarowek-h7-dobrze-swieci-przez-przypadek/4

p.saw
08-02-2014, 23:52
To ja podam. :)...
Rozumiem, że szukać nie musiałeś. Kopiuj/wklej z forum światełka (ze swoich postów). http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11760&postdays=0&postorder=asc&start=60

...ale nie pisz, że Cool Blue daje mniej światła od standardowej H7. :) ??? co ??? :shock: Przecież pisałem, że miałem cool blue intense i dawały więcej białego światła niż standardowe. Ale moim zdaniem mniej niż Tungsramy Mega Light Ultra +90% (szczególnie przy mokrej nawierzchni i deszczu).

Wracając do tematu. Wyjmowanie lamp w mondeo jest jednak trudniejsze niż w focusie. :p Jestem po "zabiegu". W poliftowym trzeba wyjąć 2 spinki z każdej strony atrapy chłodnicy aby ją lekko odgiąć. Jest dość sztywna i manewrowanie z reflektorem jest utrudnione. Może to wina, że robota po zmroku przy lampie warsztatowej. Wyjmowałem kiedyś lampy w mondeo mk4 przedliftowym i wydawało mi się, że było łatwiej.:?:
Dzisiaj byłem w ASO i poruszałem temat wymiany żarówek. Ponoć maja z tym dużo roboty, bo ludziska na tę okoliczność z mondziakami pojawiają się często. Wyjęcie lampy dla niezorientowanych jest praktycznie nie do pokonania. Serwisy powinny podziękować inżynierom Forda za dodatkowych klientów.;)

jvc
09-02-2014, 00:10
Serwisy powinny podziękować inżynierom Forda za dodatkowych klientów.
Nie jest tak źle, ostatnio czytałem że w Renault modus trzeba zderzak przedni zdjąć żeby wymienić żarówkę. :)

heko
09-02-2014, 01:04
powtarzałem to w 2007r. i powtórzę teraz:
przez lata testowałem wszystko po kolei i zawsze wyniki były takie same, żarówki typu cool blue na "oko" dają sporo światła, ładny look, ale w deszczowy wieczór trudniej znaleźć "drogę do domu" :P
w Mondku MK4 zmieniałem Philipsy/Osramy co ok. 6-8 mieś. w starej Foce to samo, do momentu zainstalowania modułu dziennego, czyli św. drogowe na 50% (także Philips xtreme V. +100% i działają już drugi rok :)
w nowej Foce mam dzienne ledy i biksenony, ale i tak do drogowych założyłem jak zawsze Philips X. V. +100% efekt jest naprawdę widoczny
reasumując, nie jestem zwolennikiem żarówek z mocnym, niebieskim filtrem, dające efekt super białego światła, światła mają max oświetlać drogę, a nie ładnie wyglądać :P

gregor75
09-02-2014, 01:18
ten filip o którym piszesz to normalna żarówka, która nie spowoduje wypalania odbłyśników lub podobnych historii ?

heko
09-02-2014, 09:59
...no jasne, 55W i filtr UV :)

papniak
18-06-2014, 22:55
dobrzy ludzie a może ktoś wymieniał lub ma rozrysowane jak wymienić żarówkę H 4 w Galaxy II z 2010 roku :570:

swiergus
17-08-2014, 10:04
Może komuś się przyda rodzaje żarówek w naszych MK4

Ford Mondeo MK4

Światła pozycyjne przód: W5W
Światła pozycyjne tył: P21/5W
Świtała krótkie: H7 lub ksenon D1S
Światła drogowe: H1
Kierunkowskazy przednie: PY21W
Kierunkowskazy tylne: PY21W
Kierunkowskazy boczne: W5W
Światła cofania: P21W
Światła stopu: P21/5W
Światła przeciwmgielne przednie: HB4
Światła przeciwmgielne tylne: P21W
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: LED

jaceks
17-08-2014, 14:26
Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: W5W
Oświetlenie kabiny i bagażnika: W6W
Oświetlenie lusterek nad osłonami przeciwsłonecznymi: W3W

maxio4
29-11-2015, 07:01
Szybkie pytanko: Czy w mk4 po lifcie nie ma żarówek pozycyjnych w przednich reflektorach? (ledy robią za pozycje?) W instrukcji nie ma wymiany żarówek pozycyjnych

barczol
29-11-2015, 11:20
Szybkie pytanko: Czy w mk4 po lifcie nie ma żarówek pozycyjnych w przednich reflektorach? (ledy robią za pozycje?) W instrukcji nie ma wymiany żarówek pozycyjnych

W zwykłych reflektorach są żarówki w5w (wymiana tak jak w mondku 2008 ) 8)

MaXyM
29-11-2015, 13:41
jesli to prawda to mozliwe ze mozna to przestawic w elmconfigu (o ile modul DRLi obsluzy dwa stopnie jasnosci)

_vinci_
29-11-2015, 14:19
A czy w MK5 ktoś już wymieniał żarówki? W/g instrukcji jest to bardziej skomplikowane niż w MK4 - trzeba odkręcać nadkole i zderzak. Może to ktoś potwierdzić?

p.saw
30-11-2015, 19:09
Szybkie pytanko: Czy w mk4 po lifcie nie ma żarówek pozycyjnych w przednich reflektorach? (ledy robią za pozycje?) W instrukcji nie ma wymiany żarówek pozycyjnych

Nie ma żarówek. Otwory są zaślepione. Gdy ustawisz przełącznik w pozycja lub mijania, led-y "robią" za postojówki (fabryczna funkcja dimmer). Gdy przełącznik jest na "0" lub auto i nie palą się światła mijania wtedy led-y "robią" za DRL.

Irvingmorg
28-03-2022, 22:05
Czy ktoś miał problem z dokręceniem lamp po wymianie żarówek?
Moje mają chyba gwinty pozrywane bo się obracają ale nie da się ich dokręcić. Jednej śruby brakuje i lampy latają jak liście na wietrze.
Miał ktoś podobny problem i znalazł jakieś sensowne rozwiązanie?

actchris
29-03-2022, 08:23
Czy ktoś miał problem z dokręceniem lamp po wymianie żarówek?
Moje mają chyba gwinty pozrywane bo się obracają ale nie da się ich dokręcić. Jednej śruby brakuje i lampy latają jak liście na wietrze.
Miał ktoś podobny problem i znalazł jakieś sensowne rozwiązanie?

Miałem to samo, teraz się boję wymiany żarówek :) o ile pamietam to ostatnio coś mi tam porobili żeby lepiej trzymały ale nie powiem dokładnie co bo po prostu nie pamiętam ale zwracałem uwagę żeby to poprawili.

Parch
29-03-2022, 09:38
Moje mają chyba gwinty pozrywane bo się obracają ale nie da się ich dokręcić. Jednej śruby brakuje i lampy latają jak liście na wietrze. Miał ktoś podobny problem i znalazł jakieś sensowne rozwiązanie? Chodzi o te wkręty trzymające lampę? Pytam, bo aż mi się nie chce wierzyć, że to może stanowić jakiś problem. Jak nie ma wkręta, to przecież można go kupić i przykręcić. Jak są "przekręcone" to się wymienia na większe.
"Problem" to się robi dopiero wtedy jak są pozrywane mocowania w lampie.

bleekm
29-03-2022, 10:01
Problem jest pewnie w gniazdach w ktore wkreca sie sruby od lamp. Teoretycznie powinny byc wymienne.

Parch
29-03-2022, 10:34
Ja bym jednak najpierw dał nieco "grubszego" wkręta.
Według katalogów tam powinny być fabrycznie wkręty 6x19,5 mm z łbem na klucz torx. Można spróbować użyć np. uniwersalnych wkrętów 6,3x20 mm z łbem sześciokątnym (klucz 8 lub 10).

koszka
29-03-2022, 17:27
Miałem ten problem. Na poczatku dałem grubsze wkręty/ Ale po jakimś czasie i tak sie wyrobiły. Więc wstawiłem tam tulejki z gwintem zewnetrznym na klej i teraz mam na śrubki m5 bo taki jest wymiar wewnetrzny tulejki. Do dostania na allegro

Irvingmorg
29-03-2022, 21:01
Miałem ten problem. Na poczatku dałem grubsze wkręty/ Ale po jakimś czasie i tak sie wyrobiły. Więc wstawiłem tam tulejki z gwintem zewnetrznym na klej i teraz mam na śrubki m5 bo taki jest wymiar wewnetrzny tulejki. Do dostania na allegro

Sprytne rozwiązanie myślę że go wykorzystam.
Takiego typu tulejki jak na zdjęciu wykorzystałeś?

koszka
30-03-2022, 19:55
dokładnie takie

Irvingmorg
18-04-2022, 16:30
Korzystając z pomysłu Koszki zamontowałem takie tulejki.
Sprawa bardzo prosta w wykonaniu - rozwiercenie otworów po wymiar tulejki i w miarę równe ich wkręcenie - końcowy efekt super. W końcu lampy przytwierdzone na stałe :)

koszka
21-04-2022, 05:03
ja jeszcze dodatkowo dałem te tulejki na klej

Parch
21-04-2022, 07:57
Sprawa bardzo prosta w wykonaniu - rozwiercenie otworów po wymiar tulejki i w miarę równe ich wkręcenie - końcowy efekt super.Trzeba przyznać, że "profi" robota. No i najważniejsze, że kolejna upierdliwa niedoróbka ogarnięta. @koszka (https://forum.fordclubpolska.org/member.php?u=16942) - :one: za pomysł.