Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] Jak rozpoznać silnik ,czy to wielopunktowy czy jednopunktowy wtrysk ?


bioly25
13-09-2010, 19:00
jak poznać czy silnik 1,3 endura jest na wielopunkcje czy jednopunkcje ?Brat kupił kosiarke i nie wie jaki silnik ma,prosze o pomoc,dzięki.

mk7 rok 1995 benzyna 3D

u mnie pisze na silniku endura-E

CZYLI JAKI MAM?

Dzięki koledzy.

WF0BXXGCABSC38636



* Ilustracja przedstawia tylko model

Escort 95, HCS 1.3 CFI, Dark Maroon

Numer VIN: WF0BXXGCABSC38636
Główne funkcje
Data produkcji: 25.01.1995
Model pojazdu: Escort 95
Typ nadwozia: 3-Drzw.Sedan
Wersja: CLX
Silnik: HCS 1.3 CFI
Przekładnia: 5-biegowa ręczna - B5/IB5
Napęd: LHD FWD
Przełożenie przekładni głównej: 4.27
Norma emisji spalin: Emisja 83 Usa Benzyna/Usa Diesel
Klimatyzacja: Bez Układu Klimatyzacji
Obszar: (+)"D"
Lakier: Dark Maroon
Kolor wnętrza: Wnętrze Raven
Materiał we wnętrzu: Papillon

Slawko
13-09-2010, 19:58
1.3 Endura E to silnik na full wtrysku wielopunktowym.

CZYLI JAKI MAM?takiu mnie pisze na silniku endura-E

lukaszek_socho
13-09-2010, 20:07
EFI ma listwe wtryskową i 4 wtryski,każdy cylinder ma wtrysk. Jednopunkt ma jeden wtrysk na wszystkie cylindry. Wtrysk działa jak gaźnik, jest jeden i korzystają z niego wszystkie cylindry.

Tu http://allegro.pl/silnik-ford-escort-1-3-z-osprzetem-i1228686573.html masz silnik pod jednopunkt.

Tu http://allegro.pl/silnik-escort-fiesta-courier-ka-1-3-pelny-wtrysk-i1228487355.html masz EFI. Ta rura z niebieską plastikowa zakrętką (obok bagnetu oleju)jakby na wentyl to listwa wtryskowa.

bioly25
13-09-2010, 20:28
dziękówa Sławko

Assan
13-09-2010, 20:37
Silnik: HCS 1.3 CFI To jest silnik na jednopunktowym wtrysku,wielopunkt ma oznaczenie EFI

bioly25
13-09-2010, 20:42
więc wkoncu jak ??

na silniku pisze endura-e

a po vinie wyszło Silnik: HCS 1.3 CFI

chyba ze był gmerany.

Moze byc napis na silniku endura-e a miec silnik HCS 1.3 CFI


u mnie silnik wyglada tak jAK TU NA FOTCE http://allegro.pl/ford-escort-silnik-1-3-i1203565164.html

TAKIEGO NIE MAM http://allegro.pl/silnik-1-3-efi-ford-ka-fiesta-escort-gwarancja-i1228822475.html

Patt MelodyZ
13-09-2010, 20:43
Podnieś maskę i pstryknij zdjęcie :)

Slawko
14-09-2010, 05:53
Wygląda na to, ze pokrywę masz od wielopunktowca, a w rzeczywistości masz jednopunkt.

bioly25
14-09-2010, 11:40
wiec jak mam rozróznić?

lukaszek_socho
14-09-2010, 13:30
Jak masz filtr powietrza nad silnikiem to jednopunkt. Jak filtr jest obok silnika a dolot powietrza jest plastikowy z zaworem bocznikowym powietrza nad pokrywką zaworów tak jak tu http://photos02.otomoto.pl/photos/original/C8/83/90/C8839057_10.jpg to masz wielopunkt EFI.

bioly25
14-09-2010, 14:59
więc ja mam filtr powietrza nad silnikiem,wiec jednopunkt.
Inne pytanie czy silniki z napisem endura -e wystepowały z jednopunktem i wielopunktem ? pozdro

dzięki chłopaki za info

Slawko
14-09-2010, 19:41
Z tego co ja wiem, to silniki endura E były tylko na wielowtrysku i posiadały sterownik EEC V . Innych nie znam i nie słyszałem.

brajdak
14-09-2010, 20:22
jezeli na glowicy tak gdzies pomiedzy swiecami masz napisane AB to masz glowice od jednopunktowego wtrysku. Jezeli jest napisane AH lub AG to jest wielopunktowa glowica. Glowice z tygladu sa identyczne ale maja inne otwory do zasysania powietrza. Glowica na jednopunkcie ponadto ma czujnik temperatury cieczy chlodzacej podajacy informacje na deske rodzielcza wkrecony w obudowe termostatu ( ta zalana z glowca ) czyli tuz pod wezem ( dochodzi do niego jeden cienki kabelek ) a glowica na wielopunkcie tego czujnika tam nie ma. Ponadto silnik a kakretnie blok silnika na wielopunkcie ma zamontowany czujnik polozenia walka rozrzadu z tylu silnika u dolu niedaleko lancuszka a silnik na jenopunkcie tego czujnika nie ma. No i silnik na wielopunkcie ma sonde lambda wkrecona od gory tuz pod maska a na jednopunkcie z boku u dolu tuz za dwururka. Chyba wiecej wyjasnien nie trzeba.

lukaszek_socho
14-09-2010, 22:55
Glowica na jednopunkcie ponadto ma czujnik temperatury cieczy chlodzacej podajacy informacje na deske rodzielcza wkrecony w obudowe termostatu ( ta zalana z glowca ) czyli tuz pod wezem ( dochodzi do niego jeden cienki kabelek ) a glowica na wielopunkcie tego czujnika tam nie ma.

Hmm no ja akurat mam tam ten czujnik. W tym samym miejscu co miałem w MK6 na gaźniku ale to w sumie szczegół :P

brajdak
15-09-2010, 19:28
O to ciekawe. Czyli juz mozna smialo powiedziec ze sa 3 rodzaje glowic w fordowskim silniku 1.3