Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] rosnąca temperatura silnika


Opór
20-09-2010, 23:20
Mam problem z temperaturą w mondeo MK3 2.0tdci.Podczas jazdy przy wiekszym obciążeniu silnika rośnie temperatura,wskaznik wychyla się do czerwonej kreski,po wyluzowaniu i spokojniejszej jeżdzie wskazówka wraca do normy.Dzieje się tak zarówno przy włączonej jak i wyłączonej klimatyzacji.W korku nawet przy bardzo wysokich temperaturach jak i na wolnych obrotach nic takiego się nie dzieje.Zostały wymienione oba termostaty ,pompa wody sprawdzona chłodnica,wentylatory i nic,dalej to samo.Przeglądałem forum,były już opisywane takie przypadki,ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi co może być przyczyną tej usterki i już naprawdę nie wiem gdzie się zwrócic o pomoc?

Lasko1990
20-09-2010, 23:21
odwiedź ten temat

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=105171

Opór
20-09-2010, 23:43
Odwiedziłem ten temat i dalej nie mam odpowiedzi.Jak napisałem temperatura rośnie ewidentnie przy obciązonym silniku tz.majac zapakowany bagażnik dachowy rowery+deska windsurfingowa wskazówka wychylała sie przy predkosci 120km/h.Po zrzuceniu bagażu przy 140km/h.Po wyjęciu górnego termostatu wymianie dolnego,wymianie pompy wody sprawdzeniu droznosci chłodnicy,sprawdzeniu wentylatorów rośnie przy 170-180km/h.w korku nawet przy wysokiej temp.powietrza wszystko jest ok.tak samo na postoju trzymając silnik na wysokich obrotach przez dłuższy czas nic sie nie dzieje.nie wiem co można jeszcze sprawdzić?

Lasko1990
21-09-2010, 20:56
No to nie wiem....

Najlepiej jakby znalazł sie ktoś kto również miał taki problem może podpowie...

BAZAR
21-09-2010, 21:21
kolego to może byc bład czujnika temperatury.może załaczac wentylator ale zbyt późno.pozdrawiam

Opór
21-09-2010, 21:42
braliśmy to pod uwagę ale w korku też by się wychylała wskazówka a tago nie robi.Wentylatory pracuja normalnie

1olek
22-09-2010, 00:03
umyj chlodnice karcherem z trupiarni

tomson30
22-09-2010, 14:33
miałem podobny problem i umycie chłodnicy ciśnieniem rozwiązało sprawe

darmodziej
22-09-2010, 16:43
Jeżeli silnik pracuje z większą mocą, to i więcej ciepła się z niego wydziela, to jest normalne zjawisko.

Opór
23-09-2010, 07:19
zgadza się ale wcześniej układ chłodzenia sobie z tym radził.Niezależnie od obciążenia i i stylu jazdy wskazówka temp. stała w środkowej pozycji jak wmurowana.No nic ,umyję jeszcze chłodnice i zobaczę czy jest efekt.

Opór
24-09-2010, 16:28
Umyłem chłodnicę i dalej to samo.Czy ma ktoś jakiś pomysł?

aprox99
24-09-2010, 20:56
odepnij waz da chlodnicy,zapal silnik i zobacz cz woda w ogole curkuluje.czesto wieloklin z pompy wspomagania ktory napedza pompe wody jest wyjechany i myslisz ze pompa wody pracuje,ty nie masz po prostu obiegu wody,albo jest cos zatkane.a termostat dobrze zabudowany nie odwrotnie?pozd

Opór
24-09-2010, 22:06
Sprawdzone.obieg wody jest.dolny termostat wymieniony na nowy górny wymontowany,pompa wody i wspomagania wymieniona.Dzisiaj przy predkości 180km/h wskazówka poszła na czerwone pole.Co jeszcze?

aprox99
24-09-2010, 22:24
Jak jest duzy obieg otwarty,pompa dziala i wlasciwie tak jak piszesz to wszysko dziala to jest ten wskaznik zepsuty.jak ci poszlo na czerwone to musi sie woda gotowac,sprawdz.Pozdr

Wojtek
24-09-2010, 22:29
odepnij waz da chlodnicy,zapal silnik i zobacz cz woda w ogole curkuluje.czesto wieloklin z pompy wspomagania ktory napedza pompe wody jest wyjechany i myslisz ze pompa wody pracuje,ty nie masz po prostu obiegu wody,albo jest cos zatkane.a termostat dobrze zabudowany nie odwrotnie?pozd
Jak jest duzy obieg otwarty,pompa dziala i wlasciwie tak jak piszesz to wszysko dziala to jest ten wskaznik zepsuty.jak ci poszlo na czerwone to musi sie woda gotowac,sprawdz.Pozdr

aprox99 , ja rozumiem , że Twoje uwagi mogą być przydatne , ale proszę abyś pisał bardziej ortograficznie... Bo tego się nie da czytać.

Proszę nie komentować mojego postu . Proszę się zastosować do mojej prośby.

Opór
24-09-2010, 22:56
Problem w tym że jak pisałem wcześniej nic takiego nie dzieje śię podczas jazdy w korku nawet przy wysokiej temp. powietrza również na wolnych obrotach ,można silnik piłowac i wskazówka stoi w srodku.Po pierwszym i drugim zagotowaniu wody teraz uwazam i jak tylko wskazówka się wychyla to luzuję zwalniam i wszystko wraca do normy.Normalne czary(: choc mnie wcale nie do śmiechu.

1olek
24-09-2010, 23:16
moze cos ze smarowaniem, ze przy wiekszym obciazeniu nie daje rady odpowiednio smarowac masz wieksze tarcie i temperatura rosnie. Jaki masz olej ? Kontrolka od oleju zapala sie na probe przy przekreceniu kluczyka w poz II ?

Opór
24-09-2010, 23:26
Kontrolka się zapala.Ale z tym smarowaniem ciekawy pomysł,tylko jak to sprawdzic?Wymienić olej?

1olek
24-09-2010, 23:29
Ale z tym smarowaniem ciekawy pomysł,tylko jak to sprawdzic?Wymienić olej?

A jaki masz zalany olej i kiedy go wymieniales ? Jaki masz filtr oleju ?

Opór
24-09-2010, 23:48
Nie tak dawno a jaki muszę sprawdzić.Gdzieś na tym forum lub podobnym ktoś opisywał podobny przypadek z rosnacą temp.silnika miał wymienioną pompę termostaty sprawdzoną chłodnicę przez serwis forda i również nie pomogło ale nie mogę tego zlokalizować bo miałem wymieniony dysk i straciłem zakładki.nie wiem jak to sie skończyło. może ktoś sie zetknoł z tym tematem gdzieś na forum?

aprox99
25-09-2010, 08:48
Powiem ci szczerze że jeszcze o czymś takim nie słyszałem,gdybyś miał problemy ze smarowaniem to dawno byłby twój silnik zatarty.Zacznij od kontroli tej lampki od ciśnienia oleju,albo jest czujnik ciśnienia do wymiany albo faktycznie nie masz ciśnienia oleju,najpierw trzeba to usunąć a potem dalej patrzeć.PS.na początku nic nie pisałeś o lampce ciśnienia oleju.Pozdr.

Opór
25-09-2010, 09:58
Chyba żle zrozumiałem poprzednie pytanie odnośnie kontrolki oleju.Po przekręceniu kluczyka zapala się tak jak i inne ale po odpaleniy silnika gaśnie razem z innymi tak jak zawsze i tak jak w innych samochodach.podczas jazdy nigdy mi nie zaświeciła.Podczas wzrostu temperatury wychyla się tylko wskazówka temp. żadna inna kontrolka sie nie zapala.

aprox99
25-09-2010, 12:35
czyli nie masz problemów ze smarowaniem,jezeli jest obieg tak jak twierdzisz to wskażnik temperatury jest zepsuty.pisalem zebyś sprawdził czy się woda gotuje gdy wskazówka jest na czerwonym polu?

Opór
25-09-2010, 13:49
Problem w tym że jak pisałem wcześniej nic takiego nie dzieje śię podczas jazdy w korku nawet przy wysokiej temp. powietrza również na wolnych obrotach ,można silnik piłowac i wskazówka stoi w srodku.Po pierwszym i drugim zagotowaniu wody teraz uwazam i jak tylko wskazówka się wychyla to luzuję zwalniam i wszystko wraca do normy.Normalne czary(: choc mnie wcale nie do śmiechu.

gotuje.To nie wskazówka

aprox99
25-09-2010, 16:39
według tego co piszesz wszystkie elementy chłodzenia silnika są niby ok.a mimo to woda się gotuje.Ja uwaźam źe coś jest niesprawne.Piszesz:obieg ok,pompa ok,termostat ok,wentylatory ok.Nie ma cudów.Skontroluj jeszcze raz wszystko a znajdziesz błąd

1olek
25-09-2010, 17:46
odkrec na postoju korek od chlodnicy, przygazuj go prawie do max obrotow i niech druga osoba delikatnie spoglada co sie dzieje z woda w zbiorniczku wyruwnawczym, moze jak dostaje obrotow to uszczelka pod glowica sie rozszczelnia

darmodziej
25-09-2010, 18:13
A korek zbiornika wyrównawczego sprawdziłeś?

Opór
25-09-2010, 22:27
Korek?a jak go sprawdzić i co z nim może być nie tak?Odnośnie zachowania wody w zbiorniczku jeszcze raz sprawdzę.

darmodziej
25-09-2010, 22:38
W korku jest specjalny zaworek, który utrzymuje w układzie odpowiednie nadciśnienie, co powoduje, że płyn chłodniczy wrze w wyższej temperaturze. U mnie np. wentylatory włączają się przy temperaturze 102°C, więc, gdyby nie było nadciśnienia płyn już by wrzał. Do sprawdzania jest specjalny przyrząd, nie mając takiego, możesz wymienić korek na próbę np. z jakimś kolegą, który też ma Mondeo.

Opór
25-09-2010, 22:42
Dzięki za podpowiedz.W poniedziałek to sprawdzę,oby pomogło!

Fabek
08-03-2011, 08:35
Witam,

I jak się skończyła sprawa? jak rozwiązałeś kolego ten problem - rzeczywiście winien był korek od zbiorniczka?? ja dziś mam ten sam problem- rano jechałem do rooty i przy przyśpieszeniu z 90 do 120 temperatura gwałtownie wzrosła (prawie do czerwonego pola, ale go nie osiągneła). ja osobiście myśle, że może być uszkodzona pompa wody i nie ma cyrkulacji wody. Z góry będę wdzięczny za odp. nawet na maila: marcin_f1@o2.pl

Pozdro. Fabek

jendrekmak
08-03-2011, 10:48
to zdejmij pasek napędu pomp i rozłącz je bo może wałek jest wytarty i słabo obraca się pompa wody. możesz spokojnie sprawdzić/rozłączyć pompy bez spuszczania płynów

Fabek
08-03-2011, 13:08
mam zamiar dziś sprawdzić, jak tylko bede coś wiedział poinformuje naturalnie. Mam jedna nadzieję, że pompa bedzie ok. Pompa wody i wspomagania są razem połączone jak na załączonej fotografii (po prawo pompa wady, po lewo pompa wspomagania) a napędzane przez ten sam pasek?? Ja mam mondka 2.0 TDDI 90KM 2001 rok.

http://img16.allegroimg.pl/photos/oryginal/13/88/47/88/1388478860

pozdro. Fabek

toomekk6
08-03-2011, 16:14
Tak przez ten sam pasek.
A propo zdjęcia to pompa wody po lewej stronie:P

Tu masz linka, może się przyda:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=109440

Henry77
26-10-2012, 22:08
Witam Serdecznie
W moim aucie mam te same objawy co kolega Opór: Mam problem z temperaturą w mondeo MK3 2.0tdci.Podczas jazdy przy wiekszym obciążeniu silnika rośnie temperatura,wskaznik wychyla się do czerwonej kreski,po wyluzowaniu i spokojniejszej jeżdzie wskazówka wraca do normy.Dzieje się tak zarówno przy włączonej jak i wyłączonej klimatyzacji.W korku nawet przy bardzo wysokich temperaturach jak i na wolnych obrotach nic takiego się nie dzieje.
Samochód z takim samym silnikiem i od kilku dni te same objawy. Może komuś udało się zwalczyć tą usterkę? Będę wdzięczny za pomoc - pozdrawiam

Mariusz
27-10-2012, 10:49
Najprawdopodobniej masz oberwany wielowpust na pompie wody i pompa przez to nie jest napędzana.
http://moto.allegro.pl/pompa-wody-ford-mondeo-mk3-transit-tddi-tdci-skf-i2680594185.html
Możesz mieć względnie oberwany wielowpust w pompie wspomagania, bo to ona przenosi napęd na wałek pompy wody.
http://moto.allegro.pl/pompa-wspomagania-ford-mondeo-mk3-tdci-tddi-diesel-i2741747763.html

Opór
27-10-2012, 20:55
problem rozwiązany

darmodziej
27-10-2012, 21:55
W jaki sposób?

Mariusz
27-10-2012, 23:27
W jaki sposób?

Ważne, że on wie. Problem istniał dopóki go nie rozwiązał, a teraz robi z tego tajemnicę i tyle. Wielu jest takich Panów na forum, ale mnie to dosłownie i w przenośni ......!

mondeo70235
27-10-2012, 23:54
Koledzy to stary problem jak nasze mondiki,temperatura rośnie przy dużym obciążeniu a w korku nie.Rozwiązanie tego problemu polega na wymianie bądz regeneracji pompy wspomagania,ktoś powie co ma wspólnego pompa wspomagania a ma poprostu Mondeo TDCI TO TAKI DZIWNY SAMOCHÓD ale jest super ,a więc wracając do przegrzewania.Powodem jest że pompa wspomagania napędzana jest paskiem,a do pompy wspomagania dołączona jest pompa wody która jest napędzana tuleją wieloklinową i konstruktorzy stworzyli to z takiego materiału że się kliny wycierają w tuleji pompy wspomagania a wieloklin pompy wody jest ok i przy dużym obciążeniu przeskakuje,znam paru użytkowników którzy pojechali do mechaniora i zostawili kupe kasy za głowice i dalej problem kazałem zrobić to co wyżej napisałem i MONDIK jezdzi

Mariusz
28-10-2012, 08:29
mondeo70235

Ja i nie jeden z Nas dobrze o tym wie, co piszesz. Jednak wpisy typu:
Problem rozwiązany, niech sobie schowa głęboko w .... . Forum, to nie zgaduj-zgadula i lepiej niech nic nie pisze, jak ma pisać w ten sposób. Tyle ode mnie w tej kwestii.

Opór
29-10-2012, 11:21
Witam,całkowicie się zgadzam z opinią kolegi też podzielam taki pogląd ale muszę się usprawiedliwić.Nie zaglądałem na to forum bardzo dawno chyba od czasu gdy szukałem pomocy w swoim problemie zresztą jej nie znajdując.2dni temu dostałem wiadomość na swoją pocztę z forum ford klub polska od Henry77 z pytaniem czy rozwiązałem problem i z prośbą o odpowiedź.Opisałem rozwiązanie problemu i wysłałem będąc przekonany że odpowiedź trafi na forum.Trafiła tylko część.Nie wnikałem w zasady pisania postów itp.i podejrzewając że coś zrobiłem źle wysłałem prośbę o potwierdzenie do henry77 czy wiadomość dotarła.Niestety nie dostałem odpowiedzi i tylko dlatego tutaj znowu jestem.Ale wracając do problemu rosnącej temperatury dziwią mnie wpisy i forowanie pompy wody jako przyczynę pomimo że w wpisach napisałem że była sprawdzana i wymieniana tak jak i termostaty chłodnica korki i nic nie pomogło,skończyło się wymianą uszczelki pod głowicą zresztą niepotrzebnie.Otóż w moim przypadku przyczyna to RECYRKULATOR SPALIN inaczej chłodniczka spalin i podgrzewacz wody w jednym.Był przepalony spaliny dostawały się do układu chłodzenia układ się zapowietrzał czy jakoś tak i temp.rosła.Po wymianie problem zniknął i nie powrócił.Mam nadzieję że komuś to pomoże i zaoszczędzi wiele niepotrzebnych kosztów.Pozdrawiam i życzę jak najmniej takich problemów.

Mariusz
29-10-2012, 13:06
Opór

Tym postem się zrehabilitowałeś. Właśnie na tym ma polegać forum, wiesz coś w temacie (jesteś tego pewny)= piszesz, nie wiesz= nie piszesz (buźka w kubeł), a nie na zasadzie problem rozwiązany, wiem ale nie powiem.

szogi
10-01-2014, 05:26
Witam panowie mam podobny problem jeszcze nic nie wymieniłem, a więc z nawiewu leci chłodne max letnie powietrze, silnik przy jeździe miejskiej nie przegrzewa się wskazówka stoi w pionie często włącza się wentylator. Gdy tylko wyruszam za miasto po kilku km temperatura rośnie pod czerwone pole przy wrzuceniu na "luz" silnik się chłodzi i temperatura wraca do pionu, płyn chłodniczy zalany pod max gdy dolewalem zauważyłem że ucieka spod zbiorniczka czy jest to zrobione specjalnie do wyrównania płynu w zbiorniczku ?. Gdy wracałem przy pionowej wskazówce zjechalem na cpn włączył się wentylator, ściągnąłem grill i sprawdzając ręką chłodnica była zimna przewód doprowadzający płyn do chłodnicy ciepły, zauważyłem też jadąc mondkiem że czasami przygasaja światła zewnętrzne dodam że jestem po wymianie koła pasowego z paskiem, udałem się do mechanika i powiedział że jest to maly termostat.

Bump: Witam panowie mam podobny problem jeszcze nic nie wymieniłem, a więc z nawiewu leci chłodne max letnie powietrze, silnik przy jeździe miejskiej nie przegrzewa się wskazówka stoi w pionie często włącza się wentylator. Gdy tylko wyruszam za miasto po kilku km temperatura rośnie pod czerwone pole przy wrzuceniu na "luz" silnik się chłodzi i temperatura wraca do pionu, płyn chłodniczy zalany pod max gdy dolewalem zauważyłem że ucieka spod zbiorniczka czy jest to zrobione specjalnie do wyrównania płynu w zbiorniczku ?. Gdy wracałem przy pionowej wskazówce zjechalem na cpn włączył się wentylator, ściągnąłem grill i sprawdzając ręką chłodnica była zimna przewód doprowadzający płyn do chłodnicy ciepły, zauważyłem też jadąc mondkiem że czasami przygasaja światła zewnętrzne dodam że jestem po wymianie koła pasowego z paskiem, udałem się do mechanika i powiedział że jest to maly termostat.

Bump: Witam panowie mam podobny problem jeszcze nic nie wymieniłem, a więc z nawiewu leci chłodne max letnie powietrze, silnik przy jeździe miejskiej nie przegrzewa się wskazówka stoi w pionie często włącza się wentylator. Gdy tylko wyruszam za miasto po kilku km temperatura rośnie pod czerwone pole przy wrzuceniu na "luz" silnik się chłodzi i temperatura wraca do pionu, płyn chłodniczy zalany pod max gdy dolewalem zauważyłem że ucieka spod zbiorniczka czy jest to zrobione specjalnie do wyrównania płynu w zbiorniczku ?. Gdy wracałem przy pionowej wskazówce zjechalem na cpn włączył się wentylator, ściągnąłem grill i sprawdzając ręką chłodnica była zimna przewód doprowadzający płyn do chłodnicy ciepły, zauważyłem też jadąc mondkiem że czasami przygasaja światła zewnętrzne dodam że jestem po wymianie koła pasowego z paskiem, udałem się do mechanika i powiedział że jest to maly termostat.

adas 1
26-01-2015, 22:26
Witam wojtek i wszystkich mondziakow.
Tez jestem z Bartoszyc i mam podobny problem z mondkiem przy 150 nagodzine na pusto traci moc i rosnie temperatura,gorzej jest gdy podczepie przyczepke.po miescie nie ma problemu ale za miastem to dopiero jazda...... na przemian sie chlodzi i grzeje no i utrata mocy . To podstawa.
WYMIENILEM TERMOSTAT ,WENTYLATORY SIE ZALACZAJA, NIE MA UBYTKO PLYNU.
JESLI JEST KTOS Z WAS I ZNA TEMAT PROSZE O POMOC.

soltys18
15-09-2015, 11:39
chłodnica może być zimna jak ściągniesz atrapę bo to chłodnica klimy .
To czy chłodnica jest ciepła czy nie sprawdzasz do strony silnika .
Na krótkich trasach nie nagrzejesz za bardzo tej przedniej