Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] filtr powietrza - wymiana, uwagi
Witam,
Po tym jak wymieniłem filtr kabinowy w MK2FL myślałem, że już nic mnie nie zaskoczy w tym samochodzie... A tutaj taka "miła" niespodzianka :027: - filtr powietrza w stanie tuż po rozpakowaniu jest o jakieś 2-3mm ZA DŁUGI, żeby spokojnie wejść do obudowy! Musiałem go nieźle poskręcać i pościskać, żeby się zmieścił (to wyjaśnia dlaczego poprzedni filtr był właśnie taki trochę pognieciony). Ford dał ciała z tym filtrem na całej linii.
Dajcie znać, czy ktoś ma podobnie doświadczenia i obserwacje z wymianą filtra powietrza w MK2FL, bo mi się takie coś w głowie nie mieści...
Szejk.Ahmed 22-09-2010, 19:59 ja miałem taka sama sytuację jak mechanik wymieniał u mnie ale wziął 2 i było ok.powiedział że są dwa rozmiary tych filtrów
Ja kupiłem oryginalny - okrągły walec (takie są juz od liftingu z 03.2007) - i też był ciasny, ale wszedł, choć z trudem. Zatem TTTM jak widać.
P.S. Wg. planu serwisowego filtr wymienia się po 3latach więc chyba się pospieszyłeś, no chyba że jeździsz w bardzo zapylonym terenie :-).
Dzięki za info.
Ja też kupiłem oryginał - wszystke oznaczenia w 100% zgodne.
Poza tym też, tak jak pisałem, filtr co był wcześniej zamontowany też był ewidentnie ściśnięty żeby się zmieścić...
Widać TTTM...
@skylla1 - fakt, mam trochę zapylone środowisko (kurzu na wsi pełno, kawałek drogi gruntowej) - ale przede wszystkim obejrzałem sobie filtr i stwierdziłem, że nie będę czekał dłużej z wymianą :roll:
Ja kupiłem oryginalny - okrągły walec (takie są juz od liftingu z 03.2007) - i też był ciasny, ale wszedł, choć z trudem. Zatem TTTM jak widać.
P.S. Wg. planu serwisowego filtr wymienia się po 3latach więc chyba się pospieszyłeś, no chyba że jeździsz w bardzo zapylonym terenie :-).
Już widzę jak wygląda filtr po 60 kkm :D
Ja zmieniam co 20 kkm w każdym aucie.
U nas niestety jest masa zanieczyszczeń i pyłków w miastach więc ciężko utrzymać go w stanie dostatecznym do takiego przebiegu.
Dexter538 23-09-2010, 15:43 ...Wszystko ładnie pięknie tylko jeśli byście mogli opiszcie jak sie go wymienia (filtr przeciw pyłkowy).
Wiem że jakoś od środka auta i... na tym moja wiedza sie kończy. :/
Szejk.Ahmed 23-09-2010, 17:08 masz go pod nogami kierowcy
Dexter538, poszukać trzeba tylko...
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=37153
http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1150k.pdf
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?t=21792&highlight=wymiana+filtra+kabinowego
.... i wiele innych...
ja od siebie tylko dodam - nie wierz jak ci ktokolwiek mówi, że wymiana tego choler... filtra jest łatwa :diabelek:
Już widzę jak wygląda filtr po 60 kkm :D
Ja zmieniam co 20 kkm w każdym aucie.
Kolejny, który uważa, że plan serwisowy to sobie producent robi tak dla jaj...
Po prawie 3 latach i 45 tyś km filtr wyglądał jeszcze całkiem nieźle. Oczywiście nie stwarzał też zadnych problemów i po jego wymianie nic się nie polepszyło :-). Jak już pisałem, w trudnych warunkach zapylenia okres należy skrócić, ale przy normalnej jeździe głównie miejskiej jak widać nie. Tak też ten filtr wymiania ASO w serwisowanych u nich autach.
I oczywiście mówimy tu o filtrze powietrza "silnikowym" a nie przeciwpyłkowym.
maureliusz 23-09-2010, 21:45 1. Pierwsze słyszę, aby filtr w jakimkolwiek aucie trzeba było ściskać, obcinać, obgryzać i upychać. Jak nie pasuje = źle dobrany i tyle.
2. Filtr powietrza ma być wymienany co 40 (poprawka dzisiaj) tysięcy, a co 20 (poprawka dzisiaj) tysięcy "dmuchany". Oczywiście, jak ktoś widzi jakąś oszczędność w tych kilku złociszach to może robić według tego planu. Ja wymieniam wraz z olejem co 30 tysięcy.
3. Filtr przeciwpyłkowy to inna bajka i inny wątek...
Szejk.Ahmed 24-09-2010, 07:02 to niezły jesteś olej co 30tyś.
powodzenia i nie wprowadzaj tu ludzi w błąd.
maureliusz, człowieku, ile filtrów powietrza w MK2 po FL wymieniłeś ostatnio? Ja cały jeden, i widziałem jak filtr fabryczny wyglądał (ściśnięty), i też wiem co musiałem zrobić z nowym oryginalnym, żeby go zamontować - dlatego też napisałem o tym na forum, żeby:
1. Skonsultować się z tymi, co filtr już wymieniali
2. Ostrzec tych, co się do takiej wymiany przymierzają.
Nie neguję, że Ford mógł wstawić zły filtr w fabryce - i że z uporem maniaka nadal zaleca ten sam filtr do wymiany. Nie mam natomiast kontaktów w dziale konstrukcyjnym Forda, żeby to ocenić - jeżeli ty masz takie kontakty, będę wdzięczny za info.
Co do zasady, nie bawię się w "dmuchanie" filtra - zwłaszcza, jeżeli mam zamiar pojeździć salonowym samochodem aż do "dziurawej blachy". Nowy filterek ma być, i już.
A z tym olejem co 30kkm to faktycznie mistrzostwo świata, bez komentarza...
maureliusz 24-09-2010, 10:10 Ojejku, no się trochę walnąłem. Trochę zaspany byłem jak to pisałem. Już poprawiłem, chodziło mi o 20 i 40 tysięcy. Nie bijcie od razu...
Filtr zgniatać... Jak ktoś mi to potwierdzi, że są wersje fok, gdzie fitlr powietrza trzeba zgnitać 2cm... to ja już naprawdę zwątpię w Forda. Z budowy filtra to raczej niewskazane i bez sensu.
No niestety, przeciwpyłkowy trzeba trochę złamać, ale to wynika dostępu beznadziejnego. Ale przecipwyłkowy nawet jak będzie zagnieciony to pół biedy, jednak powietrza nie chciałbym tak martretować.
nie 2cm, litości :shock:! 2-3mm, 2cm to chyba po filtrze by było... nie dało by się go chyba zgnieść o 2cm bez istotnego naruszenia konstrukcji... i tak z trzech modeli forda, z jakimi miałem do czynienia, to pierwsza taka niedoróbka.
Zgniatać to nie zgniatałem, ale trochę siły trzeba było włożyć aby go zmieścić w obudowie. Na luzie wejść nie chciał :-)
dokladnie! jest z tym troche zabawy.
co do okresu wymiany. u mnie po 30 tys byl bardzo zabrudzony. a jezdze tylko pomiescie i autostrady w wakacje.
Te filtry w FF2 to chyba taka regułą wymieniałem 2 dni temu przy przebiegu 50k mechanik musiał się nieźle naściskać aby go włożyć i nie dziwiłem się jak zobaczyłem stary w którym te jak to nazwać piórka/skrzydełka w środku powyginane jakieś.Dodam że najpierw zamówił mi zły filtr bo do 03.2007 ponoć były inne na drugi dzień miałem już ten prawidłowy i ... No ale jakoś wszedł i nie widzę problemów .
Dwa miesiące temu wymieniałem kolejny raz filtr powietrza.Zarowno stary oryginalny zalożony jeszcze w ASO po 30 tyś km jak i nowy Motorcrafta pasowały idealnie.Nie musiałem ich ściskać aby wlożyć nowy i wyjąc stary.Wyglada na to że mogą wystepować ze 2 rozmiary tych filtrow.Bardzo możliwe że jedne są do bezyniakow a drugie do dizli?
Kolego - w marcu 2007 był pierwszy "mały" FL i wtedy do 1,6 benzyny wprowadzono filtr cylindryczny i o nim tu mowa a nie o płaskim, który był wczesniej :-).
Ja dziś wymieniłem na oryginał i faktycznie wchodzi bardzo ciężko- jest minimalnie za wysoki i szeroki. Trzeba było upychać i po przykręceniu obudowy widać, że pomiędzy śrubami odstaje jakiś 1mm. Swoja drogą filtr był wymieniony przez poprzedniego właściciela 35 tyś temu i masakra, do 60 zapchałby się całkowicie.
Przy typowo miejskiej jeździe szczególnie w dużej aglomeracji 20 tys. na filtr to jest max. Ja wymieniałem ostatnio po 10 tys. bo był zasyfiony bardzo mocno.
pablitto83 29-03-2014, 04:07 Wymienialem filtr 2 razy, za kazdym musialem go zgniatac. filtry roznych producentow. Dobierane pod model auta - katalog podaje wlasnie ta dlugosc. Za diabla nie chcial wejsc w dolna czesc obudowy, w gorna ok. Kto wymienial wie o co chodzi.
Tap Tap from my MI2
Ja dodam od siebie, że nie kupiłem oryginału, a zamiennik. Max Gear i pasował idealnie. Zero zginania czego kolwiek. Jeżeli nie chcecie się mordować, to polecam ten filtr. Co nie zmienia faktu, że ten stary oryginalny, był faktycznie trochę ściśnięty.
kubaw20055 29-03-2014, 08:29 Nie mam Focusa, ale też Forda - filtr oryginalny i również bardzo ciasno wchodzi ;)
Wmieniłem filtr powietrza - nowy jest dokładnie 7 mm dłuższy masakra aby go włożyć w serwisie powiedzieli że innych niema trzeba go trochę zgnieść aby włożyć go w obudowę .
Wmieniłem filtr powietrza - nowy jest dokładnie 7 mm dłuższy masakra aby go włożyć w serwisie powiedzieli że innych niema trzeba go trochę zgnieść aby włożyć go w obudowę .
Dlatego ja kupiłem MaxGeara, pasuje idealnie.
pablitto83 04-04-2014, 15:42 Ja wkladalem guttmana i comline, oba sa ciut za dlugie
Tap tap from MI2
Filtron wchodzi idealnie ale za to MANN jest już za długi.
bankarobert 07-04-2014, 19:15 tez mam filtrona i przy silniku i kabinowy i też jest ok beż żadnego kombinowania.
tylko w tym tytule nie jest dokładnie sprecyzowane czy chodzi o filtr kabinowy czy ten "silnikowy"
Robin666 08-04-2014, 16:20 Witam.Napisze o swoim sposobie: tez filtr nie pasowal firmy Purflux byl za dlugi. Postanowilem odkrecic rurke z przeplywomirzem ktora jest przykrecona do obudowy filtra (lewa strona). Spasowalo wszystko bez sciskania filtra. Wine chyba ponosi bardzo ciasno spasowany kolnierz w tych filtrach.
tez mam filtrona i przy silniku i kabinowy i też jest ok beż żadnego kombinowania.
tylko w tym tytule nie jest dokładnie sprecyzowane czy chodzi o filtr kabinowy czy ten "silnikowy"
Zawsze mówiło się filtr powietrza i filtr kabinowy/przeciwpyłkowy, to było jasne o co chodzi. Filtr silnikowy to chyba nikt nie mówi.
Panowie, chciałbym prosić o pomoc.
Jakiś mądry inaczej anglik, wymienił filtr powietrza na filtr stożkowy i pozbył się obudowy filtra powietrza.
Szukam jak głupi na ebayu, ale znalazłem tylko jedną pewną aukcję za około 50 funtow co niezbytnio mi się widzi.
Pacjentem jest MK2 FL anglik 1.6 benzyna 2008 rok, więc allegro nie wchodzi mi zbytnio w grę, bo koszt przesyłki mnie też trochę dobije jeśli będę musiał wysyłać z Polski do Anglii.
Obecnie tak to u mnie wygląda, a zniszczony filtr stożkowy leci niedługo na śmieci i w jego miejsce wstawiam oryginalny fordowski.
http://images62.fotosik.pl/977/2d830f8c02e3f82c.jpg
http://images65.fotosik.pl/976/0c32bcfc3f8d2912.jpg
Nowy filtr:
http://images65.fotosik.pl/976/0746dfc7014820b3.jpg
Czy jest ktoś w stanie mi pomóc i podać numer części albo chociaż nakierować jak znaleźć ten odpowiedni?
Przejrzałem ebaya i pogubiłem się już tak mocno, że sam nie wiem który jest odpowiedni.
Poniźej zdjęcia różnych airboxów które znalazłem ale żaden nie jest na tyle pewny z opisu żebym był pewien że to odpowiedni do mojego modelu.
1.
http://images61.fotosik.pl/974/336a34e9fb36c28c.jpg
2.
http://images65.fotosik.pl/976/392aa924ccee86a2.jpg
3.
http://images62.fotosik.pl/977/b4f8d9263957a509.jpg
4.
http://images63.fotosik.pl/974/53d0d72790c78dd3.jpg
5.
http://images62.fotosik.pl/977/26b84b92c940f459.jpg
6.
http://images61.fotosik.pl/974/14ace0d27353fbdc.jpg
Oczywiście wszelkie podpowiedzi mile wskazane, np. czy box od MK2 pasuje do MK2 FL? Czy box dla MK1 jest taki sam jak dla MK2?
Bez dostępu do innych foczek jest mi naprawdę ciężko to zweryfikować.
W ostatecznym wypadku w okolicach lipca / sierpnia będę na tydzień w Polsce, to najwyżej kupię na miejscu, choć zapewne będę miał zabawnie pakując taka obudowę do bagażu podręcznego :P
pablitto83 13-05-2014, 22:11 moge ci cyknac fotki mojego, jesli ci to cos da. A paczka z PL kurierem ok. £15
Tap tap from MI2
Zdjęcia nie działają.
Poprawiłem, nie spodziewałem się że dropbox będzie takie numery robił.
moge ci cyknac fotki mojego, jesli ci to cos da. A paczka z PL kurierem ok. £15
Poprosiłbym o takie zdjęcia. Koszt 15 funtow niestety jest za wysoki, jeśli kupno obudowy to wydatek rzędu 15-20 funtów.
bankarobert 14-05-2014, 09:10 zdjęcia:
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fimg02.tablica.pl%2Fimag es_tablicapl%2F90732591_7_644x461_ford-focus-mk2-lift-salon-polska-16-bezwypadek-_rev010.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Ftablica.pl%2Foferta%2Fford-focus-mk2-lift-salon-polska-1-6-bezwypadek-CID5-ID3rBlf.html&h=362&w=644&tbnid=I4XY12BsE9GJ7M%3A&zoom=1&docid=MvugH4mEhdufuM&ei=TSRzU_KEBqqw7Ab0wYDYBQ&tbm=isch&client=opera&ved=0CIoBEDMoKzAr&iact=rc&uact=3&dur=2161&page=2&start=27&ndsp=35
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fimg03.tablica.pl%2Fimag es_tablicapl%2F99649249_4_644x461_ford-focus-mk2-2009-kombi-16-benzyna-amber-x-motoryzacja_rev001.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Ftablica.pl%2Foferta%2Fford-focus-mk2-2009-kombi-1-6-benzyna-amber-x-CID5-ID3QjbP.html&h=362&w=644&tbnid=p4phFqdvypeqZM%3A&zoom=1&docid=okovJ3V1VROsCM&ei=TSRzU_KEBqqw7Ab0wYDYBQ&tbm=isch&client=opera&ved=0CK0BEDMoTjBO&iact=rc&uact=3&dur=2318&page=3&start=62&ndsp=37
wg mnie obudowa jest taka sama co w 1.8tdci tylko inna rura
po zdjeciach widze ze oprocz obudowy brakuje mi tez wlotu powietrza ktory opiera sie na pierwszej podstawce. czyli bedzie obudowa, rura ktora laczy sie z rura ktora juz posiadam i plastikowa wlotka od przodu (zwezana). kurcze tylko skad to wszystko wziac... nie wiem.. moze w sobote obskocze jakies zlomowiska? juz mnie meczy sama mysl ze pewnie zejdzie mi caly weekend i pol zbiornika paliwa zeby to znalezc :/
martwi mnie tylko czy to na pewno jest ten sam airbox dla roznych wersji (1.6 benzyna a 2.0 tdci?)
Zgodnie z tym co jest na sklepie forda to faktycznie masz filtr w kształcie walca. Jednak gdyby tak było to mamy dokładnie ten sam filtr w naszych autkach. Jednak ja mam gdzie indziej skierowane powietrze, ale to faktycznie pewnie kwestia tylko rury.
Zgodnie z tymi informacjami to mamy ten sam filtr.
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Filtr-powietrza-Focus-C-max-Kuga-1708877-FORD/302
Pasuję do:
FORD Focus Mk2 FL od 12/2007 →
1.4 16V Zetec-S / Duratec 75PS -benzyna
1.6 16V Zetec-S / Duratec 100PS -benzyna
1.8 16V DURATEC-HE 120PS -benzyna
2.0 16V DURATEC-HE 145PS -benzyna
1.6 TDCi Diesel
1.8 TDCi Lynx Diesel
2.0 TDCi DURATORQ 136PS Diesel
2.5 Duratec-RS Turbo tylko 305PS VI5
Czyli i twojego i mojego samochodu.
http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/5f7f7e5c665100910ec72ef7eff801e5.jpg
Co z automatu powoduję, że ten filtr (obudowa) powinien podjeść:
http://www.ford-esklep.pl/userdata/gfx/ba2f866e598159ab12b46c66c45d52cd.jpg
Czyli numer 5 z Twojego zdjęcia.
Jednakże są na aukcjach inne filtry takie jak ten:
http://img15.allegroimg.pl/photos/oryginal/41/61/82/64/4161826486
Zdjęcie 4 z twojego postu. Ale z tego co widziałem to wszystko to są filtry maks do rocznika 2007. Więc rocznik przejściowy. Przypuszczam więc, że po prostu masz ten sam co w każdym polifcie, ale brakuje Ci tylko kilku elementów aby to poskładać. Ale najlepiej jest zadzwonić do ASO w PL, jak u Ciebie się nie idzie dogadać i upewnić się po Vinie na 100% jaki jest filtr. O ile się da z Anglika sprawdzić, ale trzeba spróbować.
Jednak skoro sam wkład filtr, jest taki sam do twojego rocznika, to obudowa zapewne jest identyczna. A nawet jak by nie była to i tak będzie pasować :) Dlatego stawiam, że to będzie dokładnie ten filtr z 2 zdjęcia powyżej. Tutaj link do strony link (http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Obudowa-filtra-powietrza-diesel-TDCi-Focus-C-max-Kuga-komplet-z-filtrem/1997). Cena trochę powala (prawie 600zł) :/
wielkie wielki dzieki. bede szukal w takim razie. ciekawa kolejna kwestia dla mnie jest okablowanie ktore widze na Twoim zdjeciu. obstawiam ze jest to czujnik powietrza. jak bede mial obiadowa przerwe to poszukam co poprzedni wlasciciel zrobil z tym okablowaniem. az sie boje odpowiedzi na to pytanie :D
jak operacja zostanie przeprowadzona bezbolesnie - to postaram sie dodac jakies zdjecia czy informacje do tego watku. do Polski dzwonic nie bede, raczej zadzwonie sobie do serwisu forda tu w UK. tu po rejestracji da sie info znalezc, bo cale info o pojezdzie jest w bazie danych.
no i oczywiscie wisze jakies piwko albo jestem dluzny przysluge. naprawde nie wiem jak moge wyrazic wdziecznosc za pomoc
po zdjeciach widze ze oprocz obudowy brakuje mi tez wlotu powietrza ktory opiera sie na pierwszej podstawce. czyli bedzie obudowa, rura ktora laczy sie z rura ktora juz posiadam i plastikowa wlotka od przodu (zwezana). kurcze tylko skad to wszystko wziac... nie wiem.. moze w sobote obskocze jakies zlomowiska? juz mnie meczy sama mysl ze pewnie zejdzie mi caly weekend i pol zbiornika paliwa zeby to znalezc :/
martwi mnie tylko czy to na pewno jest ten sam airbox dla roznych wersji (1.6 benzyna a 2.0 tdci?)
Nie ma się czym martwić, Wszystko wskazuje na to, że jest jeden filtr (obudowa) do wersji poliftowych, więc chyba nie ma specjalnie problemu. A akcesoria (ten nawiew od maski, czy jak to się zwie) na szrotach kupisz. Ale trzeba poszukać.
Bump: wielkie wielki dzieki. bede szukal w takim razie. ciekawa kolejna kwestia dla mnie jest okablowanie ktore widze na Twoim zdjeciu. obstawiam ze jest to czujnik powietrza. jak bede mial obiadowa przerwe to poszukam co poprzedni wlasciciel zrobil z tym okablowaniem. az sie boje odpowiedzi na to pytanie :D
jak operacja zostanie przeprowadzona bezbolesnie - to postaram sie dodac jakies zdjecia czy informacje do tego watku. do Polski dzwonic nie bede, raczej zadzwonie sobie do serwisu forda tu w UK. tu po rejestracji da sie info znalezc, bo cale info o pojezdzie jest w bazie danych.
no i oczywiscie wisze jakies piwko albo jestem dluzny przysluge. naprawde nie wiem jak moge wyrazic wdziecznosc za pomoc
Nie ma sprawy cieszę się, że mogłem pomóc, co do tego filtra z czujnikiem, to samym czujnikiem bym się nie przejmował (są wersje z i bez niego), ale wątpię aby to był filtr do twojego modelu ponieważ do tego filtru nie jest stożkowy wkład (filtr) ale płaski, więc kompletnie by nie pasował dedykowany filtr powietrza (stożkowy). Oczywiście warto to sprawdzić i w ASO będziesz wiedział wszystko po VINie, jednak ja stawiam na dokładnie ten sam filtr co w moim modelu. :) Pozdrawiam i oczywiście daj znać co i jak ;)
Hmm dziwne .. filtr powietrza już kupiłem (stozkowy). Najwyżej odsprzedam. Dużo na szczęście nie kosztował. Dzwonilem do serwisu Forda, sklep życzy sobie £102 za obudowę. Nie ma zadnych wtyczek, czujników czy sensorow. Po prostu plastikowa obudowa. Na spokojnie odrzeklem ze w takiej cenie nie jestem zainteresowany, bo za kawałek plastiku takich pieniędzy po prostu nie dam. Obstawiam ze zderzak można by taniej kupić i pomalować. No nic. Jutro pozostaje po szrotach jeździć i liczyć ze niedawno ktoś foczke rozbił , a najlepiej żeby była rozbita z boku lub z tylu :-P
cortezo87 16-05-2014, 20:12 Edmun szukaj obudowy filtra powietrza od Focusa RS! Ja mam gdzieś starą obudowę ale jest wycięty plastik z odmą.
I powiem tak. Wciaz szukam obudowy. Masakra jakas. Znalazlem info ze jeden szrot niedaleko mnie zajmuje sie wlasnie fordami. Koszt obudowy - 40 funtow (ok. 200 zl) ale na chwile obecna nie maja. Jak beda mieli - to zadzwonia
I powiem tak. Wciaz szukam obudowy. Masakra jakas.
Wszystkie wywieźli do Polski :) "Anglików" tu pełno. Zapraszamy na wakacje :) Tydzień wystarczy na zwiedzanie szrotów :)
ha! nie wiem czy wlasnie sie tak nie skonczy. troche mnie to martwi bo mi sie silnik meczy od zaciagania syfu. w bardziej upalne dni staram sie po prostu nie schodzic ponizej 130 km/h i omijac korki szerokim lukiem to przynajmniej przez grill to chlodne czystsze powietrze wpada (a nie to pelne kurzu i piachu z pod spodu rozgrzanego silnika)
Jak założyłeś ten nowy stożek, to nic mu nie będzie. A zaglądałeś pod czarną osłonę nad grillem, czy Ci chociaż rurę zasysającą zostawili?
Jeszcze nowego filtra nie zakladalem (tego walca).
Wciaz mam ten przyjarany stozkowy K&N.
Szukam obudowy bo bez obudowy nie chce nawet nowego filtra zakladac bo potem zaloze obudowe
i nowy filtr i tak bede musial kupic.
Ze starej obudowy nie mam nic.
Jest zupelnie pusto. Nawet dolotu (tej zwezki) powietrza nie ma od grilla.
Zdjecia dodawalem na poprzedniej stronie tego watku. Mam nadzieje ze wciaz dzialaja
Zdjęcia widziałem i działają, tylko ta zwężka dochodząca do grilla ma jaszcze rurę zasysającą pod czarną osłoną nad grillem. Wystarczy odkręcic cztery plastikowe bity krzyżakiem, wyciągnąc i odpiąc dwa zatrzaski od tyłu. Powinna tam byc rura zasysająca. Tak przynajmniej jest u mnie w TDCI.
Udało mi się kupić obudowę filtra. Oczywiście to nie koniec poszukiwania części ale przynajmniej jest obudowa.
Jak się ze wszystkim uporam to podrzucę numery części i podsumuję pracę.
Na urtlopowym wyjeździe miałem nieprzyjemność kiedy ten prowizoryczny montaż filtra stożkowego uwalił mi wakacje na jeden dzień z holowaniem i wizytą w serwisie (plastikowa tulejka wpadła do komory zatrzymując się na przepływomierzu).
Na szczęście dzięki wyjątkowomu systemowi składania zamówień w salonie Forda (gdzie "niefirmowy" klient nie może zamówić części przez telefon) zamiast wydać 550 zł, to kupiłem obudowę za 60 zł na ebayu. Czysty fart. Ale to wszystko opowiem później.
I jednak chyba bez pomocy sobie nie poradzę.
Brakuje mi jednej części (dolot powietrza z grilla do obudowy filtra powietrza) i niestety tej jednej części nawet nie potrafię po angielsku nazwać. Numeru części też nie znam.
Wręcz z uniżeniem proszę o pomoc - może ktoś podpowie jaka może być angielska nazwa na tą część lub chociaż jej numer?
http://oi59.tinypic.com/2u7t374.jpg
Oryginalne zdjęcie pochodzi z:
https://sprzedajemy.pl/ford-focus-mkii-fl-1-6-duratec-ti-vct-115-km-85kw-2009r,2836847
I mały dopisek gdyby ktoś poszukiwał.
Posiadam Foczkę MK2 FL (lub też MK2.5 jak niektórzy określają) z 2008 roku. Jest to pierwszy rok kiedy Focusy wychodziły po face liftingu.
Silnik 1.6 benzyna, 16V 100KM. Nie ma różnicy jeśli chodzi o anglika czy europejską wersje w kwestii obudowy filtra powietrza.
Poprzedni właściciel chyba za bardzo chciał z 1.6 zrobić sportowe auto i wstawił filtr powietrza K&N ale bez żadnej obudowy lub osłony od kurzu i brudu. Dodatkowo jest zrobiona taka prowizorka, że ostatnio skończyło się to u mnie wizytą w serwisie, bo plastikowa tulejka od przewodu podciśnienia (tak mam niestety zamontowane), wpadła do komory zatrzymując się na przepływomierzu.
W tym momencie uznałem że mam dość i zadzwoniłem do salonu Forda aby zamówić ten kawałek plastiku (obudowę filtra powietrza) za prawie 600 zł bo nie mogłem jeszcze wtedy na ebayu tej obudowy znaleźć (w normalnej cenie). Wszystko ładne pięknie, obsługa potwierdziła że mogą mi ściągnąć w 24 godziny, po czym padło pytanie: A na jaką firmę jest to zamówienie? - Na co ja odpowiadam że dzwonię prywatnie i chcę zamówić tą część nie jako firma, ale jako osoba prywatna. Po chwili dowiedziałem się że muszę salon odwiedzić osobiście i zapłacić za zamówioną część z góry i oni dopiero wtedy złożą zamówienie. Myślałem że przez telefon uduszę tego mądrego co to wymyślił, bo akurat siedziałem w samochodzie w drodze do domu, będąc jedyne 1200 km od miejsca zamieszkania, licząc że jak dojadę do domu to akurat na drugi dzień rano odbiorę obudowę. Ani możliwości zamówienia online, ani możliwości zapłacenia kartą przez telefon. Nie! i już. musisz osobiście przyjechać do sklepu/serwisu/salonu, zapłacić i wtedy dopiero zamówienie będzie złożone.
W końcu odpuściłem i zacząłem znowu szukać na ebayu. Dzięki zaprzyjaźnionemu szrotowi Forda w okolicy uzyskałem numery części. I tak:
Obudowa filtra to:
7M51-9600-AH
********-AA
********-AB
********-AC
********-AD
********-AE
********-AG
********-AF
Różne końcówki literowe oznaczają różne wariacje obudowy (z czujnika itp)
Podstawą w numeracji tej części jest 7M51-9600
Swoją zdobyłem na ebayu za około 50-60 zł w stanie idealnym, wymontowana z Focusa 2007 1.8 benzyna przed face liftingiem. Na oko i na przymiarkę którą zrobiłem - jak na razie pasuje mi idealnie.
Serwis/Salon Forda za obudowę filtra powietrza życzy sobie około £110 (ok. 600 zł).
http://oi61.tinypic.com/opmvb6.jpg
http://oi57.tinypic.com/2upefs5.jpg
Zdjęcia powyżej pochodzą od sprzedawcy na eBay
Oczywiście filtr powietrza to niski wydatek więc zakupiłem oryginalny z Forda.
Filtr powietrza w kształcie walca, numer części 1708877.
http://images65.fotosik.pl/976/0746dfc7014820b3.jpg
Więc na chwillę obecną szukam jak znaleźć tą plastikową część która służy jako dolot/zwężka powietrza z grilla do obudowy filtra, a potem na koniec zostanie mi tylko kwestia odnalezienia jak podłączyć podciśnienie (zaznaczone na czerwono na dwóch zdjęciach poniżej)
http://oi62.tinypic.com/rab2gk.jpg
http://oi62.tinypic.com/28k2841.jpg
dolot powietrza z grilla do obudowy filtra powietrza
Sam dolot wygląda na taki sam jak w dieslu (patrz foto) u mnie. Czarna osłona z grilla zdjęta w celach poglądowych. Szkoda, że nie "zdobyłeś" obudowy filtra z tym elementem. Gdzie podłączyc podciśnienie, musieli by się wypowiedziec koledzy od benzyniaków. Na marginesie, sam jestem po przejściach w poszukiwaniu modułu drzwiowego VW T5 z lewej strony dla kolegi z Londynu, który mnie odwiedził. Tam wszystko zrobili odwrotnie, masakra. Facet ze szrotu, gdzieś wydzwaniał i okazało się że wyszło 150 aut z tym modułem.
radek70 widzę że u Ciebie to jeszcze inaczej wygląda. w benzyniakach z tego co widzę po różnych zdjęciach na internecie to dolot jest krótki, część ma na oko około 10 cm na długość i idzie bezpośrednio z obudowy filtra do grilla (na wprost) z lekkim wygięciem w dół od strony grilla do obudowy.
choć mogę się mylić. dziwi mnie że u Ciebie dolot idzie od obudowy filtra do jeszcze tej poprzecznej rury która być może znajduje się pod pokrywą chłodnicy.
w sobotę umówiłem się ze znajomym co ma garaż - to na spokojnie niezależnie od pogody zamontuje na razie to co mam, aby pozbyć się w końcu tego prowizorycznego montażu filtra stożkowego.
jak tylko to wszystko rozbiorę i złoże, porobię zdjęcia. może to coś pomoże.
dla potomnych. gdyby ktoś szukał dolotu do focusa MK3 MKIII to chyba znalazłem numer :D (przypadkiem, bo w różnych językach po różnych forach i po różnych stronach szukam numeru do swojego).
Numer dolotu do focusa MK3: BV61-9C679-CA
zauważyłem że czasami na allegro obudowy filtra są oznaczane tym numerem.
Jednakże na koniec dodam tylko że nie odpowiadam za jakiekolwiek błędy w moich postach. Nie jestem ani mechanikiem samochodowym ani nie mam żadnych powiązań z Fordem (oprócz posiadania jednego z ich samochodów :D ), więc gdyby jakieś moje informacje były błędne - to proszę o ich poprawienie
dziwi mnie że u Ciebie dolot idzie od obudowy filtra do jeszcze tej poprzecznej rury która być może znajduje się pod pokrywą chłodnicy.
Pokrywa chłodnicy jest zdjęta, leży po lewej na silniku, zaglądałeś pod nią co tam jest u Ciebie? Łącznik między obudową filtra a tą poprzeczną rurą jest osobną częścią, daje się to rozmontowac.
bartosh80 14-08-2014, 17:35 Znalazłem taką fotkę. Nr 9600 to inaczej - 7M51-9600- litery jak napisałeś w poście wcześniejszym.
hej bartosh80. dzięki temu fragmentowi udało mi się wygrzebać całość:
http://autopartmaster.com/imgbank/cat/ford/image.asp@atid=43460.jpg
Wiszę Ci piwko... nie pomyślałem żeby po numerze obudowy szukać w obrazkach google z nadzieję że na coś trafię.
A wystarczyło w google wpisać: 9652B i poszukać po obrazkach. eh..
Wielkie dzięki! W sobotę zabieram się do zabawy
edit:
znalazłem jeszcze jeden, to chyba do Diesli podejdzie:
http://eucatparts.com/imgbank/cat/fo/0174/G017484202.jpg
edit2:
Odnalazłem jeszcze taki numer. na alibabie można na upartego z chin/indii ściągać.
7M51-9E635-BC
nie wiem czy to jest dokładnie to co szukam, ale wszystko w sobotę wyjdzie jak pościągam, poprzykładam itp,
bartosh80 14-08-2014, 19:21 Tak drugie zdjęcie to Ford 1,6 CTDI (z tego co widzę to 109 KM i chyba po lifcie bardziej orientuję się w Volvo) lub jak w Volvo 1,6D wszystko identyczne za wyjątkiem części 9652 oraz 9647.
|
|