Zobacz pełną wersję : Dorobienie/przerobienie zapasowego kluczyka
Mam takie pytanko....posadam 2 kluczyki do swojej Mondzi...z tym ze matka jest kodowana i odpala samochod...a czarny nie jest zakodowany i nadaje sie tylko do zamkniecia i otworzenia samochodu...i teraz:
1. Czy moge zakodowac ten czarny kluczyk czy musze nowy wyrobic bo tego sie nie da zakodowac..
2. Gdzie to najlepiej zrobic i najtaniej...dla Wa-wy..
http://img505.imageshack.us/img505/2253/p22400086im.jpg
ten czarny tez musi byc z nadajnikiem immo(taka czerwona kostka-identyczna jak w czerwonym). wtedy dopiero zakodujesz kluczyk. Zrobisz to sam, bomasz "matke"
Zrobisz to sam, bomasz "matke" Jak to Slawko.. mogbzs mi wztumacyzc jakim sposobem?? ten czarny jest dokładnie taki sam jaki mamy w essim...i watpie zeby mozna było zklecic cos z ta kosteczka...a mowiac " Zrobisz to sam" chodzi Ci o to ze majac nadajnik mogłbym sam zrobic ten kluczyk?? :? Bo jezeli tak to prosze o jakiegos linka z instrukcjami...
Jesli ten czarny kluczyk ma taka czerwoną kropkę to mozesz sam zakodowac kluczyk, jesli nie ma to nic z tego nie bedzie.
A jak :?: hmmm..........................
pewnie wystarczy zajrzeć do działu Techniczne ABC.
Ale niestety na zdjęciu widać, że czarny nie jest z transponderem :( Tak więc lipa z immo :( .
Ten czarny klucz jest zwykły bez nadajnika imo, musi być takiego samego kształtu jak ten czerwony, może być inny jak jest z pilotem do centrala, u góry na rogu klucza czerwonego tam gdzie się przypina bryloczek jest wtopiony nadajnik taki prostokącik koloru czerwonego klucza, a w czarnym kluczu będzie ten prostokącik koloru tego czerwonego klucza
tak sobie czytam te wasze posty i nie kumam jednego:
przeciez na pierwszy rzut oka widac ze ten czerwony to orginał forda a ten czarny to po prostu dorobiony kluczyk na wzór czerwonego,produkcji chyba włoskiej jakies na "s"-bo dawniej zarówno do mojej sierrki jak i taty włąsnie na takim "gwoździu"wiekszosc "kluczników" dorabia fordowskie klucze.
natomiast wy piszecie chyba o przypadku w którym czerny klucz ten jest orginałem forda tylko ma wbudowna ta czerwona kosteczkę koło uchwytu na brelok.
ale z drugiej strony jak moze byc jakikolwiek problem z dorobieniem kluczyka skoro on nie ma imobilajzera w sobie???te kluczyki nie maja zadnej bateryjki ani innego zródła zasilania zadnego nadajnika!!??!!
mam takie 3 kluczyki własnie do taty mondiego-jedna czerwona matka,jeden czarny z tym czerwonym nadajnikiem,jeden czarny z podswietleniem-wszytskie 3 orginały forda.
ja natomiast kupujac mojego mondiego dostałem jedynie kluczy orginał z poswietleniem i na jego podstawie pan klucznik dorobił mi własnie na takim samym gwożdziu jak ten czarny ze zdjecia,kluczyk zapasowy który odpala i zamyka autko.
wczesniej wsadził mi ten kluczyk w takie magiczne "cos"-jka by głeboki kubek i padał czy jest tak imobilajzer czy nie-i nic nie było!
wiec przenoszac to na analogie do kluczyków taty-mam 3 orginały,ale tak samo jak u mnie jeden z nich jest z podswietleniem wiec jesli poszedł bym tylko z tym jednym czarnym z poswietleniem to na pewno klucznik tez dorobił by mi na jego podstawie jescze jeden zapas tak???tak jak to miało miejsce w przypadku mojego mondiego i mojego kluczyka????
czy ja dobrze rozumuje czy cos nie jets tak??????
wiec mzoe ktos ten czarny ci troszke zle dociął i z tad problem z odpaleniem???
pozdrowionka!
przeciez na pierwszy rzut oka widac ze ten czerwony to orginał forda a ten czarny to po prostu dorobiony kluczyk na wzór czerwonego,produkcji chyba włoskiej jakies na "s"-bo
Na pierwszy rzut oka widać, że ten czarny to też oryginał.
BTW Panowie, to ile biorą za poradę wróżkarską :wink: :?:
Zdjęcie jest tak zrobione, że nie widać wkładki z chipem,
a Wy od razu, że "nie ma". A może jest (i pewnie jest).
Mój kluczyk zapasowy od Escorta (bez podświetlenia)
wygląda dokładnie tak, jak czarny na zdjęciu fet'a
- mniejszy od czerwonego, no i ma czerwoną wkładkę.
O proszę:
kluczyk bez chipa... i nagle z chipem.
Bo ten na zdjęciu od ,fet, jest to orginał bez imo taki miałem do escorta oraz drugi z podświetleniem też bez imo. A te zdjęcia od ,Skolmi, to taki sam klucz jak na pierwszym zdjęciu czerwony.,adi, ty masz zwykłe klucze bo niemasz imo, a kolega ma i zwykłym kluczem może otworzyć samochód i przekręcic stacyjkie ale samochód nie zapali. W mondeo mam trzy klucze jeden z pilotem do centala oraz jeden czerwony i drugi czarny taki sam jak czerwony
no to wytłumaczcie mi prosze jedna rzecz,to moze ja wtedy zrozumiem:
do mondiego taty mam 3 kluczyki orginały:
czerwona matka
czarny z czerwona kostka na górze=chipem
czarny z podswietleniem ale bez zadnego chipa-calusi czarny
wszytskie otwieraja i odpalja autko.
do mojego mondiego mam jeden orgnał klucza-ten z poswietleniem,cały zcarny bez chipa bo "klucznik"sprawdzał.
na jego podtswie dorobił mi kluczyk i on jest bez chipa i otwiera i zamyka autko i odpala.
wiec jesli poszedł bym z tym trzecim rodzajem=z podswietleniem bez chipa-bo identyczny jak moj!!! od taty autka zapewne klucznik tez dorobił by mi taki jak i do mojego dorobił,bez chipa i autko by smigałona nim tak???
czarny z podswietleniem ale bez zadnego chipa-calusi czarny
Też mam cały czarny z pilotem od centralnego jak był nowy to pewnie miał naniesioną farbą czerwoną kropkę na kluczu, najlepiej jest w volvie aba kluczyki wygladaja identycznie tyle że natym z imo na metalowym grocie są dwa punkciki których nie posiada klucz bez imi. Gwarantuje że jak weżmiesz ojca kluczyk i pujdziesz dorobić drugi kluczyk bez imo to tym kluczykiem nie zapalisz ojca somochodu. Rozbierz oba kluczyki to zobaczysz rurznicę w środku kluczyka w twoim będzie tylko bateria i żarówka, a u ojca będzie jeszcze nadajnik.
BTW Panowie, to ile biorą za poradę wróżkarską :Wink: :?:
Zdjęcie jest tak zrobione, że nie widać wkładki z chipem,
a Wy od razu, że "nie ma".
Bo nie ma, to widać.
Zobacz, że oczko na kółko jest na całą szerokość. To oznacza, że transpondera nie włożysz od góry. A od dołu (czyli od strony stacyjki) nie ma śladu. Poza tym j.w. napisałem jest duże oczko i b. mały plastik. To oznacza, że standardowy transponder tam już się nie zmieści. A do tego dochodzi jeszcze to, że plastikowy uchwyt na palec (czyli do trzymania) jest oddalony od stacyjki więcej niż w kodowanym kluczyku (porównując oś kluczyka czerwonego i czarnego/małego to plastik czerwonego jest d. bliżej stacyjki).
A za taką poradę wróżkarską nic nie biorę ;)
[ Dodano: 2006-02-27, 12:09 ]
ale z drugiej strony jak moze byc jakikolwiek problem z dorobieniem kluczyka skoro on nie ma imobilajzera w sobie???te kluczyki nie maja zadnej bateryjki ani innego zródła zasilania zadnego nadajnika!!??!!
A kto tu napisał, że czerwony kluczyk nie ma immo? Przecież to jasne, że ma.
czarny z podswietleniem ale bez zadnego chipa-calusi czarny
Zrób tak jak napisał Ci MAN rozpruj go.
Na zdjęciach rozebrany kluczyk z pilotem IR (podczerwieni).
1 - dioda IR; 2 - transponder w osłonie gumowej; 3 - dioda LED (świecąca); 4 - przysciski (mikrostyki, czy też jak je zwał tak zwał).
Na drugim zdjęciu jest tylko transponder. Nie wyciągałem go z tej osłonki, bo nie chcę go przypadkiem stracić :P
Zobacz, że oczko na kółko jest na całą szerokość. To oznacza, że transpondera nie włożysz od góry
No masz rację :) :oops:
Ale surówka jest chyba oryginalna, a nie włoska - widać elipsę Forda.
Ale surówka jest chyba oryginalna, a nie włoska - widać elipsę Forda.
Ja też stawiam na oryginał. Identyczne były kluczyki oryginalne do starej Fiestki i Ścierki.
A poza tym kiedyś słyszałem o gościu, który dostał oryginalnie jako trzeci kluczyk taki mały bez immo :shock: .
A tutaj pozwolę sobie na dorzucenie jeszcze fotki trzech kluczyków oryginalnych do MkII z 97 r (do porzedniego posta nie chciało wejść). Na ich podstawie można sobie porównać wielkość transpondera. A na czarnym widać nieudolne próby wyjęcia właśnie takiego transpondera ;( .
hahaha
podoba mi sie ta dyskusja :D
ciekawe co na to fet :D
hahaha
podoba mi sie ta dyskusja :D
ciekawe co na to fet :D
W sumie racja :/
Podsumowując moim zdaniem:
1. Czy moge zakodowac ten czarny kluczyk czy musze nowy wyrobic bo tego sie nie da zakodowac..
Tego nie da się zakodować, pomimo, że jest prawdopodobnie oryginalny. Wystarczy, żeby ktoś Ci dorobił surowiec z transponderem. Zakodujesz sobie sam bo masz czerwony kluczyk. Tak jak napisał Ci Slawko znajdziesz szczegóły w "Techniczne ABC".
2. Gdzie to najlepiej zrobic i najtaniej...dla Wa-wy..
Poszukaj ogłoszeń w Panoramie Firm i innych tym podobnych książkach telefonicznych. Podzwonisz zorientujesz się. Sprawdź też ze dwa - trzy serwisy - ile one Ci krzykną.
W Łodzi nie było by problem - na forum ogłasza się właśnie ktoś taki.
Jak już będziesz jechał dorobić to lepiej nie pokazuj dorabiającemu własnego auta, zostaw je gdzieś dalej, albo wogóle nim nie jedź. IMHO w takim przypadku ostrożności nigdy za wiele.
no to teraz prosze powiedzcie mi jedno:jak dorobic kluczyk jesli mam 3 orginały-dwa z transponderami a trzeci z podswietleniem i mowicie ze etz transponderem-to akurta sprawdze a cały czarny i czarny z czerwonym kwadracikiem juz powycierane znacząco?!?!?!
?????
czy jakis zwykły klucznik mi dorobi?
czy musze wydłubać moj transponder-jesli w ogole to sie da zrobić-i przełozyc go do nowego kluczyka???
Dorób nowy klucz na podstawie czerwonego, abawiam się że surowy klucz do imo dostaniesz tylko w ASO a koszt klucza do imo z sterowaniem radiowym centrala to ponoć koszt około 450 złoty
Co na to Fetish ?? :shock: :shock:
Ładnie sie temat rozwinał... ;)
Juz teraz wiem...tego czarnego zakodowac na pewno sie nie da bo nie ma miejsca na transponder to oryginalny Fordowski kluczyk ktory był juz od naszego kupna auta, i dokładnie takie same mamy w Escorcie...
Czego nie wiem....?? Ceny dorobienia kluczyka, ale tak jak mowiliscie zadzwonie do ASCo Forda .....a ile to bedzie kosztowac to dam wam jeszcze znac... ;)
Dzieki panowie z wyjasnienie sprawy az tak dokładnie :lol:
taka Ciekawostka jeszcze... w Ciechanowie 50 tys.ludu koles zaspiewał mi 250 zł...i to taka chwiejna cena... :P pokombinujemy cos w Wawie... ;)
hmmmm...dzwoniłem do Lipinskiego 27 zł kluczyk...dociecie około 30 zł...plus kodowanie do 150 zł....a Ty Adi pamietasz ile płaciłes?? Ale jedno co mnie zastanowił...przedstawiciel handlowy powiedział ze na kodkowanie trzeba zostaiwc Matke i...samochod??
Matke---------> to logiczne
samochod----> po kiego Grzybulca??
Matke--------n to logiczne
samochod---n po kiego Grzybulca??
HAHAHA dobre!!!
Bo zaczeka jak Ty pójdziesz, a potem zrobi wg opisu Slawko.
To jest świetne.
Zajrzyj wreszcie do działu techniczne ABC. Tam znajdziesz opis. Mało tego w instrukcji samochodu też to jest opisane. Pisałem o tym kiedyś, gdzieś na forum.
Chyba też zajmę się programowaniem kluczyków.
Sorki, że tak się nabijam ale to jest naprawdę rozwalające :evil: :evil: :evil:
witam
do zaprogramowania klucza z immobilizerem potrzebne są dwa już zakodowane kluczyki ( w tym klucz matka) Samym kluczem "matką" nie zaprogramujesz następnego. Tak przynajmniej jest napisane w mojej instrukcji obsługi. Wypróbowałem to podczas kodowania trzeciego kluczyka do swojego auta i.... działa.
pozdrawiam
ereres
Kto wie gdzie w Warszawie można najlepiej dorobić kluczyk z immobilizerem ?
Tak przynajmniej jest napisane w mojej instrukcji obsługi
MkI...
Natomiast w MkII nic nie piszą o drugim kluczyku (nie będę wrzucał skana, bo IMHO nie ma sensu - opis jest w w/w miejscu).
JA za dorobienie kluczyka w Łodiz zapłaciłem za wszytsko-tylko ten nie był kodowany 35zł(materiał i dorobienie) wiec chyba taniocha????
wiec moze ty sobie dorób kluczyk u kogos a sam zakodujesz????
powodzenia!
Sorri ale ja nie umiem kodować :D I chciaż przeczytałem cały temat to obawiam się że .. nie mam do tego smykałki :(
mieliscie racje!!!!wielkie SORRY za moja niewiedzę,tata ma ten czerwony dinx!!!wiec nie sa to takie same kluczyki!
ale teraz sie zastanawiam czy w takim razie ja nie mam immobilajzera,czy mzoe to jest jakies innej generacji skora nie mam tego czerwonego tranmitorka???
ale lampke koo zegara mam i swieci sie gdy zapalam autko!!!?????!!!!!
Michał_74 12-03-2006, 16:41 a tera ja sie zapytam mam tylkojeden kluczyk (niejest to matka) z imo i czy jestem w stanie dorobić kluczyk i w dodatku immo do niego ??
a tera ja sie zapytam mam tylkojeden kluczyk (niejest to matka) z imo i czy jestem w stanie dorobić kluczyk i w dodatku immo do niego ??
Jesteś, tylko musisz znaleźć szpeca do tego.
Jakbyś był z Łodzi lub kiedyśprzejazdem w Łodzi to w dziale sprzedam ogłasza się maciek1968, link: http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=11766
Michał_74 12-03-2006, 18:11 ok serdeczne dzięki będe szukał szpeca w mojej okolicy
no a co z moim imoBIBAJZELEM???
mam czy nie mam?
Prawdopodobnie nie masz możesz to sprawdzić po VINie
to po co mi sie ta czerwona lampka zapala jak przekrecam kluczyk?bo jak by był odłaczony to by chyba w ogole sie nei zapalało prwda?
ja mam również problem z kluczykiem ale trochę inny. Mam 2 letnie mondeo z dość skomplikowanym alarmem i chciałem do niego dorobić zapasowy kluczyk ale w serwisach w których byłem do tej pory nikt nie chce mi dorobić kluczyka z pilotem do alarmu. Czy moze mi ktoś doradzić gdzie taką operację da się przeprowadzić? najlepiej w Warszawie albo okolicach....
Dołączam sie do tego pytania.
Michał_74 24-04-2007, 19:54 Jeszcze mam takie pytanko po jakim czasie auto zgaśnie jeżeli zostało odpalone kluczem bez imobilaizera o ile da sie wogule odpalić (kolega ma WV i gaśnie po ok 5sek ale to nie do tematu ) . Wiem że w kluczu jest imobilaizer (sprawdzał kluczyk fachman) a koszt dorobienia ok 240 zł . Pytanie to naszło mnie ponieważ udało mi się wykonać pewien mostek w instalacji na zapalonym aucie i odziwo po wyjęciu klucza auto dalej paliło .
Jeżeli by ktos coś doradzi czy owe imo jest potrzebne tylko w momencie zapalania czy powinno kontrolować cały czas? a może mam imo w kluczu mam owa magiczną czerwoną diode koło zegara a wszystko niedziała poprawnie? to koszt kluczyka by wyszedł około 20 zł.
Doradźcie panowie czekam na wasze pomysły. No i przepraszam za zamotany tekst i błędy ale z pisania to ja orzeł niejestem :)
andrew1982 26-04-2007, 09:18 Immo jest potrzebne tylko w momencie przekręcania kluczyka z pozycji 0 na zapłon, później już nie. W fordzie odcinany jest chyba też rozrusznik, i kluczem bez immo nie powinien nawet zakręcić.
jest chyba też rozrusznik, i kluczem bez immo nie powinien nawet zakręcić. tak jest w istocie :)
[ Dodano: 2007-04-26, 14:35 ]
Michał_74, a masz czerwony kluczyk ? bo wtedy koszt dorobiienia spada gdzies do 70zł . a jak niemasz to wKRK z tego co się dowiadywałem to od 150 do własnei 250zł dorobbienie (BTW aso nie bierze taką samą opłate niezaleznie od ilosci kodowanych kluczyków czyli jak sobie kupisz 3 klicze i wyzeźbisz to za kodowanie zapłacisz 150zł)
witam ja mam taki przypadek że mam 3 kluczyki takie jak na fotkach karexa tylko że tylko jeden mi działa tzn. przekręca się w stacyjce i odpala na nim i to jest ten z ir. Więc mam pytanie czy istnieje szansa że te transpondery z pozostałych 2 się nadają by dorobić dodatkowy kluczyk i włożyć do niego? czy pozostaje mi tylko mieć nadzieję że ten mój jedyny kluczyk wytrzyma jeszcze długo?
andrew1982 01-05-2007, 18:09 Nadają się :)
Andrew a co z zakodowaniem tego kluczyka? widzę że się tym zajmujesz więc jak jest koszt dorobienia takiego kluczyka? bo mam tylko ten jeden a jest już trochę obrobiony a nie chcę myśleć co by było gdyby mi się gdzieś zapodział po jakiejś imprezce
andrew1982 01-05-2007, 22:14 Koszt kluczyka z transponderem, jak masz matkę na surowcu ori to około 180zł. A bez matki to 200zł
Ja kluczyk do swojego MKII dorobilem za 140zl (70zl surówka na allegro oryginalna oraz 70zl dociecie), zaprogramowalem sam bo naszczescie posiadalem klucz-matke :)
Czytam temat z zaciekawieniem :fcp4
Mam takie "cudaki" w MK II
http://images21.fotosik.pl/241/9a90a194e3703f1em.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9a90a194e3703f1e)
"Immo" jest poza :fcp5 mam tylko 2 kluczyki
Wybaczcie za OT ale trochę się wczoraj "zgrzałem" jak szwagier otworzył drzwi od mojego mondeo kluczem od jego fiesty :fcp11 , odpalić oczywiście nie może bez immo, ale to mi wystarczyło. Byle kto z kluczem od innego forda może mi się wbić do środka. Jak się zabezpieczyć przed tym. :fcp25 Da się wogóle?
wygląda ,ze masz mocno wyeksploatowane kluczyki Twój szwagier pewnie też a co za tym idze wkładki są tez mocno sfatygowane z tąd zapadki nie działają jak powinny . Ciekawe czy Twój szwagier otworzył by również dziwi od pasażera czy bagażnik które sa znacznie mniej używane. Bo ,zeby dął rade je zamknąć to wiemy. chyba leczy Cię wymiana wkładek proponował bym jeszcze założyć alarm bo wtedy nawet jak ktoś drzwi otworzy a nie odbezpieczy to zacznie przynajmniej wyć
[ Dodano: 2007-05-03, 11:42 ]
"Immo" jest poza :fcp5 mam tylko 2 kluczyki a o co chodzi ?
O alarmie to myślę ustwicznie od jakiegoś czasu, trochę przeraża mnie koszt instalacji (150 zeta przy cenie alarmu 110 zeta :fcp25 ) , ale chyba nie mam wyboru. Czy dobrym wyborem będzie FIGHTER PRO ?
Jaki jest koszt wymiany wkładek ??
[ Dodano: 2007-05-03, 11:42 ]
"Immo" jest poza :fcp5 mam tylko 2 kluczyki a o co chodzi ?
No że nie jest w kluczyku :D , napisałem może niebyt precyzyjnie. :fcp19
Dzięki za zainteresowanie moim postem :fcp26
Czytam temat z zaciekawieniem :fcp4
Mam takie "cudaki" w MK II
Obrazek (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9a90a194e3703f1e)
"Immo" jest poza :fcp5 mam tylko 2 kluczyki
Wybaczcie za OT ale trochę się wczoraj "zgrzałem" jak szwagier otworzył drzwi od mojego mondeo kluczem od jego fiesty :fcp11 , odpalić oczywiście nie może bez immo, ale to mi wystarczyło. Byle kto z kluczem od innego forda może mi się wbić do środka. Jak się zabezpieczyć przed tym. :fcp25 Da się wogóle?
Nie martw się miałem VITO z 1998r., i szło otwierać go kluczykami ze Sprintera i innych, które tylko miały takiego samego kształtu kluczyki.
Witam. Kupiłem Mondeo z jednym kluczykiem ze zdalnym sterowaniem i jest on cały czarny więc chyba to nie matka, nie mam też żadnego numeru tego klucza i chciałbym dorobić drugi taki sam ale jak się dowiedziałem w serwisie to mi powiedzieli 600 zł. Wszędzie na forum jest opisane kodowanie jak się ma matkę lub dwa oryginalne klucze. A ja mam tylko jeden i nie wiem czy oryginał. Jak można dorobić taniej.
Pozdrawiam.
Przerabiałem w poniedziałek ten temat MK3 2001 jeden kluczyk z pilotem. Cena w serwisie powaliła mnie na kolana - 650 zeta. Trzeba było kombinować samemu.
Surówka zakupiona w ATZ na Tuwima - 2 szt w opakowaniu za 21 zł
Pilot zakupiony w ATZ na Tuwima - 1 szt za 211 zł.
Dorobienie grota surówki Narutowicza/Tramwajowa - 2 szt za 60 zł
Kodowanie immo serwis Gonera na Pomorskiej - 150 zł pan w serwisie powiedział że programowanie pilota w gratisie :fcp1
Koszt jednego kluczyka z pilotem wyszedł - 406 zł
Gość co dorabiał mi groty powiedział że jak bym miał dwa kluczyki to kodowanie immo sam by zrobił a tak to został serwis albo chłopaki z miasta co mają takie wirusy że wszystko im pójdzie :fcp14
|