Zobacz pełną wersję : Wydech


barthez
27-02-2006, 09:29
Czesc.Słuchajcie mam pytanko do wszystkich Cougarowców:) Co sadzicie o pojedyńczej końcówce układu wydechowego po obu stronach?Czy ktoś ma może takie cudeńko?Jak na to sie zapatrujecie?Jak sie za to zabrac?Jakie koszty?Rady

Pozdro Barthez

Bauma
27-02-2006, 09:50
http://www.ulter.com.pl/gallery.php?ses ... aa&marka=9 (http://www.ulter.com.pl/gallery.php?session=28b16e336d1589bd89c51445547652 aa&marka=9) sympatycznie to wyglada :)
pewne jest jedno nie kupuj nic uniwersalnego tylko i wylacznie dedykowane. chyba najtansze bedzie firmy Ulter. jesli nie maja w ofercie do Twojego silnika to zrobia dedykowany.

1- mozesz tyl zastapic wydechem z ST200
2- mozesz lewy tlumik zastapic tym z ST200 i zrobic takie rozgalezienie na srodku tak jak to jest w ST200 czy ST220. tylko zeby srednica rur byla taka sama.

Tom303
27-02-2006, 21:42
Witam,

mnie tez sie podoba ale koszty ....

Ponizej link do strony, na ktorej gosciu opisuje (pokazuje) przerobke u siebie.
Efekt widzialem sam na zywo. Super ...


http://bigmek.de/exhaust.htm

http://bigmek.de/index_bigmek.html

mario78
02-03-2006, 17:27
W ag tuning koszt nie dedykowanego ale oczywiscie profesionalnie zamatowanego to ok 700 zł .

Zakładam sobie na zlocie juz bede miał -tylko mnie bardziej podobaja sie koncowki okragłe niz owalne -kwestia gustu

robson0
11-03-2006, 12:18
Podwojny wydech za 700zl! Ponad 600zl kosztuje tlumik na jedna strone, a przeciez sa potrzebne dwa + koszt robocizny. Raczej nie spodziewalbym sie poprawnego dzialania tego ukladu przy tak niskobudzetowej instalce nawet przy zalozeniu, ze bedzie profesjonalnie zamontowana.

mario78
12-03-2006, 00:19
Ponad 600zl kosztuje tlumik na jedna strone,
Piszesz tutaj o tłumiku ze stali nierdzewnej tzw kwasówce ale tez sa "zwykłe" które kosztuja ok 150 -200 na strone

pozdrawiam

zorad
12-03-2006, 23:43
No to jest dobry pomysl. Podobno na wydechu mozna tez osiagnac spory wzgledny przyrost mocy.
Czy ktos ma pomysl jak to w ogole sie liczy ? Moze chociaz po to tylko, zeby sprawdzic czy mechanik robi to w miare sensownie.

Pozdro

Bauma
13-03-2006, 11:09
Podobno na wydechu mozna tez osiagnac spory wzgledny przyrost mocy
nie dokonca tak jest. jesli chcesz miec odczuwalne(chociaz na hamowni) zmiany w mocy i momencie obrotowym to tylko wydech dedykowany lub pod zamowienie w firmie specjalizujacej sie tym. po wymianie calego ukladu wydechowego mozna liczyc na poprawe.... czasami wydech moze dac tylko np 3-5KM albo nawet je "zabrac" ale za to moment obrotowy sie juz odczuwalnie dla hamowni i kierowcy polepszy.

najlepiej zmiany w wydechu laczyc ze zmiana dolotu.

jak narazie opisywane przyklady powyzej maja na celu raczej poprawic wyglad i brzmienie niz moc... przy wymianie pojedynczej tlumikow np tylko tylnego trzeba pamietac o tym iz srednica rur musi byc taka sama.

Tom303
14-03-2006, 09:35
Swieta racja, to co napisal Bauma :fcp2

EC Tuning
15-03-2006, 08:17
tutaj zwróćcie uwage na jedną rzecz że przy założeniu 2 tłumików ostatnich powodujecie że opory przepływu zwiększacie gdyż przybywa w układzie wydechowym jeden tłumik wiecej moze sie okazać że osiągi sie pogorszą... Jeśl chodzi o efekt wizualny to najlepiej przerobić ostatni i wyprowadzić z niego 2 końcówki wtedy to ma sens, nie wiem skąd kolega jest ale tu polecałbym el-tec z Warszawy (Jan Lutomski) ew, podjechać do ulter'a do B. śląskiej, od razu wydech zrobić z kwasówki świety spokój z korozją

Bauma
15-03-2006, 12:32
tutaj zwróćcie uwage na jedną rzecz że przy założeniu 2 tłumików ostatnich powodujecie że opory przepływu zwiększacie gdyż przybywa w układzie wydechowym jeden tłumik wiecej
napewno?? bo wg mojego rozumawania to ten drugi tlumik nie jest podlaczony pod uklad szeregowo tylko rownolegle, czyli np na srodku jesli byloby rozgalezienie to 1/2 spali idzie w jedna strone i 1/2 w druga strone a nie calosc w jeden tlumik.
kolejna sprawa to taka ze tlumiki od wersji ST sa raczej "luzniejsze" niz do zwyklych wersji..

czy zle to sobie tlumacze????

robson0
16-03-2006, 22:30
Jesli dobry uklad wydechowy potrafi poprawic osiagi, to niedydykowany uklad moze choc nie musi je pogorszyc. Moze rowniez wplywac na szybsze zuzycie niektorych elementow np. kolektora wydechowego.