Czesc.Słuchajcie mam pytanko do wszystkich Cougarowców:) Co sadzicie o pojedyńczej końcówce układu wydechowego po obu stronach?Czy ktoś ma może takie cudeńko?Jak na to sie zapatrujecie?Jak sie za to zabrac?Jakie koszty?Rady
Pozdro Barthez
http://www.ulter.com.pl/gallery.php?ses ... aa&marka=9 (http://www.ulter.com.pl/gallery.php?session=28b16e336d1589bd89c51445547652 aa&marka=9) sympatycznie to wyglada :)
pewne jest jedno nie kupuj nic uniwersalnego tylko i wylacznie dedykowane. chyba najtansze bedzie firmy Ulter. jesli nie maja w ofercie do Twojego silnika to zrobia dedykowany.
1- mozesz tyl zastapic wydechem z ST200
2- mozesz lewy tlumik zastapic tym z ST200 i zrobic takie rozgalezienie na srodku tak jak to jest w ST200 czy ST220. tylko zeby srednica rur byla taka sama.
Witam,
mnie tez sie podoba ale koszty ....
Ponizej link do strony, na ktorej gosciu opisuje (pokazuje) przerobke u siebie.
Efekt widzialem sam na zywo. Super ...
http://bigmek.de/exhaust.htm
http://bigmek.de/index_bigmek.html
W ag tuning koszt nie dedykowanego ale oczywiscie profesionalnie zamatowanego to ok 700 zł .
Zakładam sobie na zlocie juz bede miał -tylko mnie bardziej podobaja sie koncowki okragłe niz owalne -kwestia gustu
Podwojny wydech za 700zl! Ponad 600zl kosztuje tlumik na jedna strone, a przeciez sa potrzebne dwa + koszt robocizny. Raczej nie spodziewalbym sie poprawnego dzialania tego ukladu przy tak niskobudzetowej instalce nawet przy zalozeniu, ze bedzie profesjonalnie zamontowana.
Ponad 600zl kosztuje tlumik na jedna strone,
Piszesz tutaj o tłumiku ze stali nierdzewnej tzw kwasówce ale tez sa "zwykłe" które kosztuja ok 150 -200 na strone
pozdrawiam
No to jest dobry pomysl. Podobno na wydechu mozna tez osiagnac spory wzgledny przyrost mocy.
Czy ktos ma pomysl jak to w ogole sie liczy ? Moze chociaz po to tylko, zeby sprawdzic czy mechanik robi to w miare sensownie.
Pozdro
Podobno na wydechu mozna tez osiagnac spory wzgledny przyrost mocy
nie dokonca tak jest. jesli chcesz miec odczuwalne(chociaz na hamowni) zmiany w mocy i momencie obrotowym to tylko wydech dedykowany lub pod zamowienie w firmie specjalizujacej sie tym. po wymianie calego ukladu wydechowego mozna liczyc na poprawe.... czasami wydech moze dac tylko np 3-5KM albo nawet je "zabrac" ale za to moment obrotowy sie juz odczuwalnie dla hamowni i kierowcy polepszy.
najlepiej zmiany w wydechu laczyc ze zmiana dolotu.
jak narazie opisywane przyklady powyzej maja na celu raczej poprawic wyglad i brzmienie niz moc... przy wymianie pojedynczej tlumikow np tylko tylnego trzeba pamietac o tym iz srednica rur musi byc taka sama.
Swieta racja, to co napisal Bauma :fcp2
EC Tuning
15-03-2006, 08:17
tutaj zwróćcie uwage na jedną rzecz że przy założeniu 2 tłumików ostatnich powodujecie że opory przepływu zwiększacie gdyż przybywa w układzie wydechowym jeden tłumik wiecej moze sie okazać że osiągi sie pogorszą... Jeśl chodzi o efekt wizualny to najlepiej przerobić ostatni i wyprowadzić z niego 2 końcówki wtedy to ma sens, nie wiem skąd kolega jest ale tu polecałbym el-tec z Warszawy (Jan Lutomski) ew, podjechać do ulter'a do B. śląskiej, od razu wydech zrobić z kwasówki świety spokój z korozją
tutaj zwróćcie uwage na jedną rzecz że przy założeniu 2 tłumików ostatnich powodujecie że opory przepływu zwiększacie gdyż przybywa w układzie wydechowym jeden tłumik wiecej
napewno?? bo wg mojego rozumawania to ten drugi tlumik nie jest podlaczony pod uklad szeregowo tylko rownolegle, czyli np na srodku jesli byloby rozgalezienie to 1/2 spali idzie w jedna strone i 1/2 w druga strone a nie calosc w jeden tlumik.
kolejna sprawa to taka ze tlumiki od wersji ST sa raczej "luzniejsze" niz do zwyklych wersji..
czy zle to sobie tlumacze????
Jesli dobry uklad wydechowy potrafi poprawic osiagi, to niedydykowany uklad moze choc nie musi je pogorszyc. Moze rowniez wplywac na szybsze zuzycie niektorych elementow np. kolektora wydechowego.