///luk
02-10-2010, 22:12
witam slyszal ktos cos na temat tego boxu? http://allegro.pl/chip-box-ford-mondeo-galaxy-transit-2-0-2-2-tdci-i1251470990.html
Zobacz pełną wersję : [Ogólne] box proracing ///luk 02-10-2010, 22:12 witam slyszal ktos cos na temat tego boxu? http://allegro.pl/chip-box-ford-mondeo-galaxy-transit-2-0-2-2-tdci-i1251470990.html heko 02-10-2010, 23:00 ...box jakich wiele...tani i mało skuteczny...analogowy "oszukiwacz" ciśnienia CR...działający liniowo...czyli na stałe podnoszący ciśnienie...więc dymienie zapewnione...albo brak konkretnych przyrostów mocy.. ..przyrosty mocy jakie obiecują w Fordach są nierealne!!!...wzrost ciśnienia turbiny w bezpiecznym zakresie???...to kolejna bzdura, boxy jedno kanałowe nie regulują pracą turbiny ...do tego zapach gratis:roll:...wszystko na temat... ...a to zdjęcie boxa tej firmy z opisem "zaawansowana technologia" [/URL][URL="http://img580.imageshack.us/i/63b1b0b42d6e8741.jpg/"]http://img580.imageshack.us/img580/8503/63b1b0b42d6e8741.jpg (http://images49.fotosik.pl/103/63b1b0b42d6e8741.jpg) ...padłem:P ..a tak przy okazji wrzucę fotkę porządnego boxa cyfrowego :) http://img411.imageshack.us/img411/4674/boxin.jpg (http://img411.imageshack.us/i/boxin.jpg/) maestro06 03-10-2010, 10:58 co mi tu na dzień dobry nie pasuje... to że piszą o ile podnieśli moc i NM w konkretnych autach, ale np nie ogłaszają się, że mają hamownię... więc na jakiej podstawie to stwierdzają, poza tym pamiętam jak szło dostrojenie boxa Komora w Vtechu.... Snajper_881 03-10-2010, 13:57 Montaż polega na wypięciu i wpięciu kostki - wszystko idealnie pasuje gdyż chipy firmy ProRacing zbudowane są na oryginalnych podzespołach FORDA. Hę....??? wilhelm 03-10-2010, 19:41 MONDEO 2.0 TDCI 130KM wzrost mocy na 178KM MONDEO 2.2 TDCI 155KM wzrost mocy na 209KM Haha, skąd oni takie liczby biorą :D ktoś to kupił :) ciekawe jak mu się będzie jeździć... Polarny 05-10-2010, 07:13 No jak to jak. Miał 130 KM autko, a teraz będzie miał 178 KM, mniejsze spalanie i ładny zapach w autku. Stawiam więc, że będzie wniebowzięty. Ja od tej pory staję się bardziej wymagającym klientem. Jak będę chipował auto u Heko, to bez zapachu auta nie ruszam się. Zapach musi być! (-: heko 05-10-2010, 17:39 k będę chipował auto u Heko, to bez zapachu auta nie ruszam się. Zapach musi być! (-: ...będzie...po jeździe próbnej...jak w gacie nar.... :P Komor 05-10-2010, 17:56 co mi tu na dzień dobry nie pasuje... to że piszą o ile podnieśli moc i NM w konkretnych autach, ale np nie ogłaszają się, że mają hamownię... więc na jakiej podstawie to stwierdzają, poza tym pamiętam jak szło dostrojenie boxa Komora w Vtechu.... Bo boxy to tandeta :D Półśrodek na jakim jestem zmuszony jeździć do wiosny i tyle :D To że nie mam trakcji na zakrętach to swoją drogą ;) Snajper_881 05-10-2010, 18:31 Nie wiem czy taka tandeta, miałem na chwilę i jechało mi się całkiem fajnie. :P Komor, może po prostu trzeba się z tym pogodzić, że seria u Ciebie bardzo słaba... :619: :diabelek: Komor 05-10-2010, 22:50 Nie o to chodzi :D Ja mam może oporne auto, na początku też było ok, ale potem się zaczeło z 4 na 3 i z 3 na 2 i dalej szarpie silnikiem czasami. Ja nie jestem do niego przekonany, albo mi się sterownik rozjeżdża albo sam juz nie wiem :D marcinmaster 24-10-2010, 11:39 jak zadałem pytanie sprzedającemu czy do każdego samochodu, który opisali, to montowali i czy każdy po kolei stawiali na hamowni to odpisał mi: "to producent podaje takie dane, my jesteśmy tylko sklepem, pytanie powinno to być skierowane do mechanika itd." czyli jak producent by napisał że ma takie osiągi że wzbija się w powietrze to też by tak pisało na ich stronie hehe ;) FordMondeo2 31-12-2010, 16:07 Witam. Chciałem wam powiedzieć że w marcu 2010 kupiłem box tej firmy :surprise:moje auto to mondeo 2.0 tdci i od pół roku jestem w niebo wzięty - auto jest dynamiczne około 0.5l/100km mniej pali ciągnie już od niskich obrotów i nie dymi, z tej samej firmy kupiliśmy do BMW E46 2.0 150KM kolega był na hamowni i moc wzrosła do 175koni może nie są to aż takie przyrosty jak podają ale my jesteśmy bardzo zadowoleni. To na tyle, chciałem jeszcze powiedzieć że zdjęcie boxa które jest zamieszczone powyżej to zdjecie z najtańszej aukcji za 50zł a box który mam w aucie w środku wygląda całkowicie inaczej. Uważam że HEKO to najprościej mówiąc konkurencja :619:tej firmy i dlatego tak zniechęcają a chipy tej firmy są o połowę tańsze i jak dla mnie niczego sobie. Pozdrawiam użytkownik forda mondeo :surprise: TOMAS 31-12-2010, 16:28 Hm dziwnie to wygląda :) FordMondeo2 ford::amateur Zarejestrowany: 31-12-2010 Skąd: Warszawa Model: mondeo Silnik: 2.0 tdci Rocznik: 2002 Postów: 1 czyżby jakiś dystrybutor obawiał się swojego hiper super pseudo boxa FordMondeo2 31-12-2010, 17:04 nie jakiś dystrybutor tylko nie lubię jak sie kłamie w żywe oczy żeby pokazać sie na forum jakim to sie jest wspaniałym fachowcem jak to co niektórzy robią i obrzucają błotem innych dlatego założyłem konto, do tej pory nie czułem potrzeby zabierać głosu - ta firma z tego co wiem jest firmą z Wielkiej Brytanii wiec mało prawdopodobne żeby producent to czytał.:p heko 31-12-2010, 21:18 ...a świstak zawi....:P Krzysiek 01-01-2011, 00:17 Moje zdanie jest takie: wszystkie boxy z allegro to najlepiej o kant 4 liter rozbić... Jak można sprzedawać coś czego nie można w ogóle zmierzyć? Że niby jak kupię tego boxa to od razu mam 180 KM pod maską? :shock: Ciekawe tylko jakim kosztem, bo to, że turbina i cały silnik wyleci spod maski to nie trzeba o tym wspominać. Przecież to mało istotne.........:619: Jeżeli już chce się grzebać przy mocy to wg. mnie najpierw wjeżdża się na hamownię, aby sprawdzić w ogóle ile auto ma siły a potem, można coś modzić w zależności od parametrów startowych aby dobrać odpowiednią ilość koni i niutonów tak żeby za bardzo nie obciążyć silnika, a nie, że tak jak na aukcji, kupuję, listonosz przynosi, otwieram maskę, podłączam, zielona dioda się pali i auto od razu mam 180 pod maską.... Brzmi co najmniej jak dobry film science fiction 8) FordMondeo2 01-01-2011, 00:47 Jak najbardziej masz racje, jeśli chcesz maxymalnie podnieść moc auta żeby silnik to wytrzymał należy najpierw wjechać na hamownie i zobaczyć na co można sobie pozwolić i taka przyjemność kosztuje w zależności od auta i rocznika od 1000 do 2000zł mało kto ma takie pieniądze, ja zaufałem i jestem zadowolony z boxa, naturalnie taki box nie podnosi tam mocy jak zmiana oprogramowania ale też tyle nie kosztuje weźmy to pod uwage i nie wymagajmy tego samego !!!!! box podnosi dynamike auta o około 20% dlatego jest to bezpieczne tak mi sie przynajmniej wydaje - nie podnosimy mocy o 35% tak jak przy zmianie oprogramowania dlatego nie trzeba badać początkowej mocy na hamowni bo nie chcemy zrobić maxa tylko podnieść moc o 20% - mieszkałem kiedyś w Niemczech i tam głównie jeździ sie na takich boxach - jak kupujesz nowe auto w salonie to oferują ci mniejszy silnik i dołożyć boxa żeby nie płacić takich podatków za dużą pojemność a skoro producenci samochodów podpisują umowy z producentami boxów to coś musi chyba w tym być? (dlaczego nie dogadują sie z firmami które zmieniają oprogramowanie? - bo chcemy tak podnieść moc żeby auto sie nie rozleciało czy nie mam racji?) a swoją drogą żaden salon nie zaproponował by założenia do silnika czegoś co by miało uszkodzić auto lub co by było za mocne !!! Wcześniej miałem Audi A3 1.9 TDI 110KM 99rok i zmieniłem oprogramowanie na 140 KM (wtedy było mnie na to stać) auto naprawde dawało rade ale po kilku miesiącach zaczeły sie problemy z turbiną, pompą wtryskową potem na ciepłym nie chciał odpalać a mechanik powiedział żebym lepiej kupił sobie nowe auto bo to już długo nie pociągnie i dlatego zdecydowałem sie na boxa - jasne że nie będzie takich wyników jak oni piszą ze 140 koni na 180 ale te 20KM zawsze doda i mi to całkowicie wystarcza bo wiem że tym autem jeszcze pare lat pojeżdze a jeździ mi sie teraz całkiem przyjemnie :619: TOMAS 01-01-2011, 08:41 A te twoje 20 koni było mierzone na hamowni??? Byłem na zlocie MKP w Charzykowie gdzie Heko hamował auta i został przeprowadzony test. Wjechało MDO na hamownie i pomiar, po chwili podpięcie pseudo boxa i ponowny pomiar. Efekt był tak że zapanował wielki śmiech bo auto uzyskało tyle co kot napłakał. Box był made in allegro heko 01-01-2011, 11:00 ...to było tak:...na tym boxie (wcale nie tanim...ok. 700zł)...Mondeo miało ok 10KM więcej...a podkręcając potencjometr który tam był...osiągało się ok12KM...ale mocno kopciło...po zapięciu RedBoxa miał także paręnaście koni więcej...ale bez grama dymu ...bierze się to stąd że boxy działają na zasadzie "oszukiwania" czujnika ciśnienia na szynie CR...sterownik dostaje zaniżone dane...co powoduje że podnosi ciśnienie na pompie ...ale...można to robić liniowo..czyli na stałe zwiększać ciśnienie, daje oczywiście przyrosty mocy, ale powoduje niepotrzebne obciążenia i w efekcie dymienie....albo dynamicznie, czyli regulując ciśnienie w zależności od obciążania się układu zasilania, wcześniej odpowiednio zaprogramowane...powoduje to że ciśnienie podnoszone jest w odpowiednim momencie...a dzieje się to w ułamkach sek. ...efektem jest lepszy przyrost mocy, przy mniejszym dymieniu i obciążeniu układu zasilania...i własnie tak działają cyfrowe boxy... FordMondeo2 01-01-2011, 11:16 i tutaj sie zgodziliśmy, box na allegro który kupiłem kosztował 400zł i jest boxem cyfrowym, zmotywowałeś mnie i z samego rana rozłożyłem to urządzenie i jest ewidentnie boxem cyfrowym, jest w nim procesor oraz wiele innych zabawek, nie jest to zwykły rezystor jak w boxach o których piszesz, nie byłem na hamowni ale czuję zdecydowaną różnie jak odłącze urządzenie samochód jest mułowaty i wolno sie zbiera a z boxem ciągnie już od samego dołu i jeździ mi sie dużo przyjemniej, upieram sie przy swoim że warty jest tych pieniędzy - jest o wiele tańszy od zmiany oprogramowania i nie zniszczy mi auta - przy okazji powiem że auto w ogóle nie dymi więc wnioskuje z twojego opisu że jest boxem dynamicznym. Kończe tą dyskusje bo nie ma to sensu jeden woli coca cole a drugi papsi to normalne ale nie można sklasyfikować że boxy są do niczego bo to nie prawda, jasną sprawą jest że gdy ktoś oferuje zmiane oprogramowania to dla przykładu weźmie najgorszego boxa i pokaże innym że to nie działa tylko po to żeby promować siebie i zarabiać na tym pieniądze. heko 01-01-2011, 11:58 ...uwierz mi że akurat w Fordach...Peugeotach (sterowniki delphi i siemens) efekty na boxach (każdych) są znikome w stosunku do zmian oprogramowania...osiągnięcie 10% przyrostu mocy to sukces...i to strojąc boxa (jeśli ma taką możliwość :P )...i podawanie większych osiągów w tabelach przyrostów to po prostu ściema8) ...i nie próbuj mnie przekonywać...Fordów zrobiłem kilkadziesiąt...a prób hamowania kilkaset...wjedź na rolki a zrozumiesz....a jeśli jesteś zadowolony z dynamiki...to wyobraź sobie co odczuwają kierownicy zachipsowanych Mondkówg:D berater 01-01-2011, 15:40 podawanie większych osiągów w tabelach przyrostów to po prostu ściema Widać z opisu aukcji, że jest to tylko pośrednik, który się nie zna, poza tym niechlujnie opisuje aukcję. Bo w jednym miejscu pisze: "Wzrost mocy o 35-41 KM" a za chwilę "MONDEO 2.0 TDCI 140KM wzrost mocy na 190KM". Pomijając brak konsekwencji, nie ma bata by takie wyniki osiągnąć be zmiany nie tylko programu ale mocnej ingerencji mechanicznej. wjedź na rolki a zrozumiesz...Też bym był ciekaw wyników. Może zrzućmy się Koledze po 10 zł na 2 pomiary przed i po a wątpliwości rozwieją się same. Ja deklaruję udział w zrzutce. Inną zupełnie sprawą jest fakt, że RED z VTECHu jest moim zdaniem za drogi w porównaniu do programu (poza ofertą specjalną od Grześka dla nas :)). I wcześniej lub później, a sądzę, że wcześniej pojawi się box o porównywalnych parametrach i znacznie mniejszej cenie. Vtech próbuje pobudzić sprzedaż poprzez m.innym "wypożyczanie", a nie robiłby tego gdyby schodziły jak świerze bułeczki. Ale polityka cenowa vtechu to nie mój cyrk, nie moje małpy. Ale się rozpisałem. Wystarczy. Mondek1960 01-01-2011, 15:45 Patrze na ta dyskusje i smiac mi sie chce bo po pierwszych dwoch postach od razu widac co jest grane. Pierwszy koles zadaje niewinne pytanie i od razu drugi ma gotowa szczegolowa i dluga odpowiedz ze zdjeciami.haha.pierszy wpis o 11.45 wieczorem a drugi od razu za 15 minut!! ze zdjeciami sciagnietymi z allegro! Nieladnie panowie. Ja ma Mondka i wlasnie lazilem troche po roznych saitach zeby cos poczytac o tuningu, bo chce sobie cos zamonowac. Chyba wezme ten Proracing. Mieszkam w Irlandii i widzialem, ze sprzedaja duzo na ebayu w UK i w Niemczech i ludzie sa bardzo zadowoleni a chyba tam ludzie sa bardziej wymagajacy bo maja naprawde duzy wybor. Cena mi pasuje a reszta mnie nie interesuje. Nie znam sie na tym jak te boxy dzialaja, ale jezdzilem Passatem z zamontowanym Proracingiem i potem z wyjetym(odlaczenie zreszta zajelo tylko jedna minute) i jak dla mnie bomba! Dwa rozne samochody przed i po. To jak mam jechac na jakas hamownie i placic za sprawdzenie, potem przeprogramowac komputer i bac sie, ze cos mi sie rozleci a ja nie mam na to wplywu i jeszcze dac za to wielkie pieniadze, to wole kupic cos prostego, co moge sam zamontowac i wyjac kiedy mi sie podoba. A swoja droga jak ktos musi takie dyskusje wymyslac, zeby sie zareklamowac i obesrac konkurencje to znaczy, ze cos nie tak z jego wlasnymi produktami. Troche finezji panowie!! TOMAS 01-01-2011, 16:29 A skomentuje to tak Część pewnie kupi taki wynalazek i będzie go wychwalać po niebiosa. Tylko po jakimś czasie na różnych forach znajduje się wpisy że chip tuning jaki i wszelkiego rodzaju boxy to syf bo rozwalił mi auto. Już nie raz było można przeczytać że po jakiś takich dziwnych niesprawdzonych modach auto poszło na emeryturę. A później są tworzone teorie spiskowe. heko 01-01-2011, 17:36 ...na tym forum napisano już tyle na temat chiptuningu Fordów...a Ty poklikałeś coś po forach....naoglądałeś się tego "fachowego" bełkotu i myślisz że wszystko już wiesz A swoja droga jak ktos musi takie dyskusje wymyslac, zeby sie zareklamowac i obesrac konkurencje to znaczy, ze cos nie tak z jego wlasnymi produktami. ..nawet nie skomentuję..:shock: mario13 02-01-2011, 20:30 Moderator ! :568: Snajper_881Wiesz jak jest:027:Mondek1960Poczytaj wczesniejsze posty. V-Tech i sam Hekoduzo dobrego zrobil dla użytkownikow tego forum.Krytyka tego co zrobili zle,jest jak najbardziej na miejscu ale musi byc poparta cytatami i dowodami a nie tylko oskarzeniem o semi-reklame.Poczytaj troche a potem pisz. :027: SrebnaStrzała 07-01-2011, 21:44 Generalnie napisałem do tej firmy z pytaniem jak to możliwe i o to co dostałem w odpowiedzi: "Witam. Urządzenie zmienia dane które idą z szyny common rail do komputera przez co komputer zmienia dawkę paliwa i automatycznie dostosowuje do niej zapłon, dzięki temu wytwarza sie większe ciśnienie turbodoładowania. Pozdrawiam oraz życzę przyjemnego wieczoru Miziołek ProRacing X" Rijndael 08-01-2011, 07:45 Dostosowuje zapłon w TDCI? ;) Ciekawe w jaki sposób... SrebnaStrzała 08-01-2011, 21:52 Dostosowuje zapłon w TDCI? Ciekawe w jaki sposób... "Witam. Za pomocą programu zapisanego na mikroprocesorze. Pozdrawiam" Rijndael 08-01-2011, 21:57 "Witam. Za pomocą programu zapisanego na mikroprocesorze. Pozdrawiam" LOL, dobre. ;) heko 08-01-2011, 22:32 ...a świstak zaw....g:okulary trafal 09-01-2011, 09:59 Patrze na ta dyskusje i smiac mi sie chce bo po pierwszych dwoch postach od razu widac co jest grane. Pierwszy koles zadaje niewinne pytanie i od razu drugi ma gotowa szczegolowa i dluga odpowiedz ze zdjeciami.haha.pierszy wpis o 11.45 wieczorem a drugi od razu za 15 minut!! ze zdjeciami sciagnietymi z allegro! Nieladnie panowie. Ja ma Mondka i wlasnie lazilem troche po roznych saitach zeby cos poczytac o tuningu, bo chce sobie cos zamonowac. Chyba wezme ten Proracing. Mieszkam w Irlandii i widzialem, ze sprzedaja duzo na ebayu w UK i w Niemczech i ludzie sa bardzo zadowoleni a chyba tam ludzie sa bardziej wymagajacy bo maja naprawde duzy wybor. Cena mi pasuje a reszta mnie nie interesuje. Nie znam sie na tym jak te boxy dzialaja, ale jezdzilem Passatem z zamontowanym Proracingiem i potem z wyjetym(odlaczenie zreszta zajelo tylko jedna minute) i jak dla mnie bomba! Dwa rozne samochody przed i po. To jak mam jechac na jakas hamownie i placic za sprawdzenie, potem przeprogramowac komputer i bac sie, ze cos mi sie rozleci a ja nie mam na to wplywu i jeszcze dac za to wielkie pieniadze, to wole kupic cos prostego, co moge sam zamontowac i wyjac kiedy mi sie podoba. A swoja droga jak ktos musi takie dyskusje wymyslac, zeby sie zareklamowac i obesrac konkurencje to znaczy, ze cos nie tak z jego wlasnymi produktami. Troche finezji panowie!! Znam takich ekspertów osobiście którzy siedzą dniami i nocami w necie. I każdą teorie którą znajdą, uważają za najlepszą i próbują wciskać innym. Kup co chcesz i podziel się uwagami tam gdzie znalazłeś tą teorie. Jeżeli w debiucie na forum piszesz takie brednie o innych którzy swoją wiedzę czerpią z doświadczenie i tego co zrobili a nie tylko i wyłącznie z www to tylko pogratulować. Sądząc po ilości postów jesteś zwykłym klakierem który sieje ferment na forach i potem znika. Przepraszam za offtopa. berater 24-01-2011, 10:48 Można bardzo szybko uciąć te wszystkie dywagacje. Napisałem do gościa z allegro pytanie o możliwość zwrotu boxa po pomiarach na hamowni. Odpowiedź: "Witam. W ciągu 10 dni od dostarczenia można zwrócić box. Pozdrawiam Miziołek" Kupujemy, mierzymy, jeśli lipa oddajemy. Dablju 26-01-2011, 23:54 że RED z VTECHu jest moim zdaniem za drogi w porównaniu do programu (poza ofertą specjalną od Grześka dla nas :)). a jak jest oferta dla nas ? heko 27-01-2011, 00:04 a jak jest oferta dla nas ? ...dla nas/Was...oferta jest specjalnag:DD Złoty80 27-01-2011, 19:41 Heko ma najlepszą ofertę z całej polski :one: berater 29-01-2011, 23:43 A nawet Polski. przemo83 18-04-2011, 21:43 Witam, przyglądając się dyskusji zamówiłem owy power box proracing o którym mowa, koszt nie wielki więc warty ryzyka. Pozwolę się podzielić swoimi wrażeniami również z tymi którzy widzieli boxy tylko na zdjęciu a udzielają wypowiedzi z pewnością eksperta. Po zamontowaniu muszę przyznać, że odrazu czuć różnicę, auto od samego "dołu" przyspiesza zdecydowanie lepiej, bardzo fajna elastyka, po wciśnięciu gazu w podłogę auto ciągnie jak szalone prawie do końca i tu uwaga info dla forumowych ekspertów auto nie kopci :) Nie przywiązuje wagi do informacji z aukcji czy po zamontowaniu boxa będzie 155 czy 178km, nie ważne, ważne dla mnie że zdecydowanie przyjemniej się jeździ, na każdym biegu i większym zakresie obrotów jest zdecydowanie elstyczniejsze. Co do spalania to wypowiem się za czas jakiś, narazie kręcę się po mieście na krótkich dystansach. Jak tylko zrobię kawałek trasy i troche miasta to opowiem. Jeśli ktoś z kolegów ma wątpliwości zapraszam do siebie,mogę na chwile porzyczyć boxa by samemu można było się przekonać co i jak. Pozdrawiam crocos246 07-07-2011, 12:07 Witam, to i ja dorzucę swoje trzy grosze... Kupiłem to cudo z ciekawości... Bo skoro nie ma różnicy to po co przepłacać? Podłączyłem... I co? ZERO EFEKTU... poza tym, że wyżej 3500 obr./min. nie jechał... Sprawdziłem błędy: przekroczenie parametrów czujnika ciśnienia CR. Zadzwoniłem do sprzedawcy, pani mi zdradziła tajemnicę, że pod naklejką jest potencjometr i mam ją zerwać i kręcić... (!!!) 5 obrotów w prawo... albo więcej... Zapachniało profesjonalizmem... Oczywiście pomimo kręcenia nadal ZERO efektów, wyłączając że przestał odcinać przy 3500 obr. Może faktycznie uszkodzony był ale i tak wyleczyłem się... Odesłałem, chcieli wymienić na inny ale nie zgodziłem się i czekam na zwrot pieniążków... Szkoda tylko czasu i kasy na przesyłki.... Umówiłem się już na normalny program za niewiele więcej w sumie... heko 07-07-2011, 14:29 ...jeszcze ktoś na próby boxa ?? :P romek10 08-07-2011, 14:07 Witam, To i ja się wypowiem... Przyznam się, że od pewnego czasu przyglądam się tej dyskusji. To może tak od początku ... 1. Oczywistym jest że box nie da ci w standardzie tego to wirus. Ale... ja (nie wdając się w szczegóły) zdecydowałem się, że chipowanie nie, a jeżeli juz to tylko box. (nie będę robił OT na ten temat) 2. Z racji braku pełnej informacji, a większość postów negatywnych tworzą ludzie co box'a na oczy nie widzieli pogrzebałem głębiej by wyrobić sobie swoje zdanie. 3. Na stronach v-tech'u widnieje info, że redbox do 2.0 TDCI 130km daje +16KM i +45Nm. Co do informacji jakie widnieją na aukcjach proracingu że z 130 na 178KM to oczywista abstrakcja. Jednakże na maila z zapytaniem jakich rzeczywistych osiągów moge się spodziewać przy użyciu ich produktów, to dostałem odpowiedź, cytuję: "Nie ingerując w oprogramowanie uzyska Pan montując box-a w podanym modelu dodatkowo 20 KM". Zaczęło wyglądać bardziej wiarygodnie. 4. Odnośnie boxów to natrafiłem na dość pozytywne opinie na forum Vectry (http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/31366-chip-tuning-diesel/page__st__1340) z załaczonymi wykresami dla silnika 1.9 CDTI 150KM. I użytkownik G-CS (o avatarze jak kol. Heko) dość często zachwala i promuje redbox'a z Vtech'u (wersja z pilotem, przełączanie w trakcie jazdy itp...) <hmmm... nowa polityka promocyjna? ... nie wiem, a jak ktoś już na tym forum pisał .. nie mój cyrk, itd...> Fakt że silnik inny, ale generalnie zacząłem pozytywniej patrzeć na box'y, tym bardziej, że najczęściej negatywne porównania są do wersji analogowej 2 pin'owej, co oczywiście mija się z celem i jest jawnym anty-marketingiem. 5. Posprawdzałem opinie na allegro wklikując się w aukcje by sprawdzić co piszą kupujący. Szkoda że do Fordów mało kupuje (oczywiście galaxy ignorowałem), ale udało mi się odnależć parę akucji boxa proracing do Mondeo z pozytywnymi opiniami. Generalnie na tej podstawie można stwierdzić: działa, czuć że lepiej, fajniej się jeździ, ale szału nie ma. 6. Boxa można zwrócic w 10 dni. Jakby potraktować to jako wynajem to mamy 10 zł przesyłki od sprzedawcy + koszt wysyłki zwrotnej to jakieś 11 zł poczty polskiej. Stąd mamy koszt wynajmu na testy na 10 dni 21 zł. W v-tech'u wołają 100zł za miesiąc za boxa. Wiedząc że moge spodziewać się maksymalnie 10-15% wzrostu osiągów zdecydowałem się kupić ten z allegro za 399zł. Wczoraj montaż w 5 minut i ... ... szału faktycznie nie ma, bo i z czego skoro z boxem może być +10% w uzywanym samochodzie. ... zbiera się lepiej - turbo dziura zmniejszona :) ... nie dymi na czarno, poranny lekki biały dymek przy rozruchu pozostał :( :? Czy go zostawię, czy też oddam, to jeszcze nie wiem mam jeszcze tydzień na decyzję. Ale na razie fajniej się wychodzi z zakrętów - na trójce auto słucha sie gazu bez opóźnienia. Pojeździmy, zobaczymy. heko 08-07-2011, 15:31 ..poczułem się wywołany do odpowiedzi :D ..nie ma porównania działania boxów w silnikach Opli (fiat). a w TDCI...tam strojąc odpowiednio (bo RedBoxy stroi się komputerowo do każdego modelu auta) boxa, można uzyskać bardzo duże przyrosty...i można także modelować przebieg momentu obr. ..w Fordach na siemensie i delphi przyrosty są mizerne :P ...co do wypożyczenia boxa w Vtech, to i owszem 100zł. mieś. ale po wpłaceniu rat wysokości wartości boxa, stajesz się jego właścicielem :D PS ..żaden cyfrowy box nie posiada "potencjometru"...tylko i wyłącznie przełącznik ...takie pokrętełko świadczy o tym że to zwykły analog g:P januszstom 08-07-2011, 15:56 ..w Fordach na siemensie i delphi przyrosty są mizerne A na czym będą większe? heko 08-07-2011, 16:43 ...na boschu :P januszstom 11-07-2011, 09:08 Znaczy że w 2,2TDCI po 2009r. jest Siemens??? a myślałem że Bosch.... heko 11-07-2011, 09:41 no akurat w 2.2 jest bosch :D peerek 01-08-2011, 08:33 Witam wszystkich i cieszę się, że nie jestem sam. Ogólnie, w związku z niemożnością dotarcia do porządnej firmy z wirusami, wszedłem w boxa i potwierdzam praktycznie WSZYSTKIE uwagi kolegi romek10, i dziękuję za zebranie moich spostrzeżeń:wink: berthold61 18-08-2011, 10:39 no dobra czytam i zaczynam się martwić bo do miesiąca chciałem sobie zrobić wiruska w mojej foce ale czytam to ze zmartwieniem że takie małe przyrosty czy to dotyczy tylko box-a czy też normalnie przez obd wgrywany bo moja foka to 2,0 tdci 136 ps i chyba siemens bo ja mi to ma dać 13 20 ps to sobie odpuszczam po cholere mi taka mizerotka heko 18-08-2011, 12:26 ...wpadaj na chipsa z hamownią itd. możesz spoko liczyć na ok. 160KM i mocny niutekg;) http://img508.imageshack.us/img508/232/focus20tkxps1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/508/focus20tkxps1.jpg/) http://img839.imageshack.us/img839/7265/focus20xps1.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/839/focus20xps1.jpg/) marek ampulski 18-08-2011, 12:28 Nie zgodzę się z Tobą,od mocy o wiele ważniejszy jest moment obrotowy,jego duża średnia wartość i przebieg,czyli w jakim przedziale obrotowym występuje/im większym,tym lepiej samochód przyśpiesza/.Tu tuner ma duże możliwości zmian i zaręczam Ci,że samochodem jeżdzi się dużo przyjemniej od fabrycznego.Najlepiej przejedż się takim po modyfikacji,a sam zobaczysz różnicę.Zrób sobie chiptuning jest efektywniejszy i bardziej dopasowany do silnika Twojego samochodu. Mondeou 01-09-2011, 14:02 Witam, przyglądając się dyskusji zamówiłem owy power box proracing o którym mowa, koszt nie wielki więc warty ryzyka. Pozwolę się podzielić swoimi wrażeniami również z tymi którzy widzieli boxy tylko na zdjęciu a udzielają wypowiedzi z pewnością eksperta. Po zamontowaniu muszę przyznać, że odrazu czuć różnicę, auto od samego "dołu" przyspiesza zdecydowanie lepiej, bardzo fajna elastyka, po wciśnięciu gazu w podłogę auto ciągnie jak szalone prawie do końca i tu uwaga info dla forumowych ekspertów auto nie kopci :) Nie przywiązuje wagi do informacji z aukcji czy po zamontowaniu boxa będzie 155 czy 178km, nie ważne, ważne dla mnie że zdecydowanie przyjemniej się jeździ, na każdym biegu i większym zakresie obrotów jest zdecydowanie elstyczniejsze. Co do spalania to wypowiem się za czas jakiś, narazie kręcę się po mieście na krótkich dystansach. Jak tylko zrobię kawałek trasy i troche miasta to opowiem. Jeśli ktoś z kolegów ma wątpliwości zapraszam do siebie,mogę na chwile porzyczyć boxa by samemu można było się przekonać co i jak. Pozdrawiam I jak tam spostrzeżenia??? -sorki źle zadane pytanie, złej osobie. heko 06-09-2011, 10:35 ...tu przykład wyników na boxach....allegro vs RedBox g:P ...dodam że na tym pierwszy dym z rury był większy g;) http://img195.imageshack.us/img195/5005/kopiavectra19cdti120kmb.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/195/kopiavectra19cdti120kmb.jpg/) ADELAJDA 06-09-2011, 14:16 Łoooooo.... Różnica x2 :) Struna 06-09-2011, 16:06 ten z allegro był na potencjometr, podkręciliśmy za sugestią sprzedającego o 10 obrotów no i ciutkę jeszcze poszło w górę ale za to dyma puszczał niezłego, a na redboxie kolokwialnie mówiąc "miękkim ..................." :D wynik jak powyżej no i bez zbędnej zadymy romek10 07-09-2011, 13:38 Panowie, Wszystko fajnie, tylko jaka jest wartość dodana tej informacji dla użytkowników Fordów? Sam Heko na tym wątku w poście 19 i 21 napisał tyle informacji, że jak dla mnie to taki pokaz można wstawić na vectraclub, natomiast dla użytkowników diesel'i z silnikami TDCi to tylko robi niepotrzebne zamieszanie w temacie. :?: P.S. A tak na marginesie to w przypadku Opli wzrosty dla allegro-box'a w stosunku to Red-box'a są wprost proporcjonalne do różnic cenowych między tymi urządzeniami.:) heko 07-09-2011, 13:55 A tak na marginesie to w przypadku Opli wzrosty dla allegro-box'a w stosunku to Red-box'a są wprost proporcjonalne do różnic cenowych między tymi urządzeniami.$ ...problem nie leży w przyrostach (choć także, bo jeśli coś się obiecuje....) ale w sposobie uzyskania w/w...analogowe urządzenia nie "patrzą" na zapotrzebowanie silnika i obciążenia pompy, ładują proporcjonalnie w całym zakresie, nawet w tym niepotrzebnym, czyli obroty biegu jałowego itd. od opornika wstawionego w układ czujnika ciśnienia różni się tylko tym, że załączają się po odpaleniu auta :) ...no i mają potencjometr do zwiększenia "przyrostów"...niema w nich możliwości zaprogramowania map obciążenia, więc niema również możliwości takiego wystrojenia aby "ładował" tam gdzie potrzeba ...ogólnie ich wartość wcale nie jest proporcjonalna do ich możliwości :P Wszystko fajnie, tylko jaka jest wartość dodana tej informacji dla użytkowników Fordów? ...ano taka że zasada działania jest taka sama dla każdego CR... romek10 19-09-2011, 21:02 Odświeżam trochę temat by się podzielić doświadczeniem w używaniu boxa z allegro. W ubiegłym tygodniu udał się wypad w góry. Zatankowane 65L oleju BP Ultimate, 5 osób na pokładzie i każdy po 10 kilowej torbie do bagażnika. Aby pomiar był bardziej wiarygodny w nawiasie podaję wskazania z GPS'u. No i próba. Z 215 (200) autko bardzo ładnie śmigało i miało zapas pod pedałem. W drodze powrotnej pociągnąłem 215 (200) jakieś 10 minut, po czym pedał w dechę i dociągnął powyżej 230km/h (212), ale zaczęła iść temperatura w górę i jak zbliżyła się do czerwonego pola to odpuściłem. Potem jeszcze grzecznie jechałem 215 (200) bo przy takiej prędkości temp. była równiutko pionowo na wskaźniku. Zrobiły się zwolnienia, zwężenia więc powrót na 102 (100). Ja mu w gaz a on mi .... sprężynkę i spadek mocy. Oj nie fajnie bo do domu jeszcze ponad 200km :( Wciskam sprzęgło, wyłączam silnik, zapalam i wszystko OK autko ciągnie. 10 minut spokoju znowu pedał w gaz i .. sprężynka. Procedura restartu i .. tak jeszcze ze 3 razy, więc ... spokojna jazda przez następne 100km. Na postoju szybkie wypięcie box'a i wszystkie objawy ustąpiły jak ręką odjął. Niestety moment też się odpiął i poczułem brak box'a. No ale chociaż jest okazja przetestować ustawienia fabryczne. I tu zawód, bo pedał w dechę a na zegarach 210km/h (a GPS pokazuje marne 195km/h). buuuu.... i do tego jakoś mułowato przyspiesza. Ale przespałem się z tematem, przypomniałem sobie o poście #39 kolegi crocos 246 i myślę, że może jednak box go przeładowuje. Podpiąłem ponownie box'a wciskam do dechy, dokręcam na 160 (bo nie było drogi by poszaleć) i ..... g:DD nic się nie psuje. Wszystko działa, auto nadal zrywniejsze. Nadmienię że w drodze w góry jechałem 215 (200) długi okres czasu i nic się nie działo. Problemy zaczęły się po pociągnięciu go na totalnego maxa (5 osób i pedał w dechę). Zakładam, że moduł samoadaptacji wtrysku trochę "przeholował" (może już pompa nie dobijała?, może się wtryski porządnie przepłukały) i się trochę poprzestawiał. Ale po pojechaniu 50km na konfiguracji fabrycznej wszystko wróciło do normy. Miałem już boxa wyjąć i rozkręcić by zobaczyć co tam jest w środku, ale że działa ponownie i wszystko hula, to może kiedy indziej (jak się w końcu zbiorę i wymienię 2 żarówki w zegarach). Reasumując: 1) box poprawia osiągi 2) z tym box'em nie przekraczać 220 km/h na liczniku (205 rzeczywistej). 3) odpinanie box'a i powrót do "fabryki" to bardzo praktyczne narzędzie diagnostyki :D PS. Trochę mnie zaskoczyło to przekłamywanie licznika. Przy 102 (100) to jest 2% przy 215 (200) to już 7,5%. Przy max'ie miałem 230 (212) więc prawie 9%. Mondeou 21-09-2011, 20:11 Może ktoś mądry skomentował by powyższy post? heko 21-09-2011, 20:23 ...co tu komentować...box podnosi ciśnienie wtrysku...w TDCI jest to niewielki zakres, a jeśli nawet uda się dowalić + 200barów to wtryski tego nie wyrobią i reszta pójdzie na przelewy, a pompa wywali usterkę ...pisałem już wielokrotnie, box musi ściśle współgrać, znaczy być odpowiednio zestrojony aby uzyskać max przyrosty bez ew. usterek...ale to jest tylko mozliwe w takich urządzeniach które można programować...w których jest możliwość tworzenia map modyfikacji, w zależności od obciążania się układu zasilania... ADELAJDA 22-09-2011, 00:45 A gdzie Kolego takie prędkości osiągałeś? Bo z tego co piszesz to praktycznie tylko ponad 200 cały czas jechałeś... Na niższych biegach nie działało nic? romek10 22-09-2011, 13:56 Adelajda, W tym cały bajer, że na niższych biegach nie było najmniejszego problemu, a sprężynka pojawiła się dopiero po akcji sprawdzania maksymalnej prędkości. Wcześniej gdy leciałem 100, 140, 160, i też go na niższych biegach deptałem nie było problemu. Dopiero jak wyciągnąłem z niego max'a (aż mu temperatura skoczyła) to zaczęły pojawiać się objawy, tak jakby sobie komputer podniósł próg minimalny dla ciśnienia w szynie, a box go przebijał za wysoko. Gdzieś czytałem, że 180 barów to jest max dla szyny, a przy 200 barach wywala błędy komputera... i pewnie to się u mnie stało. Co było zaskakującym objawem to szybki wzrost temperatury, gdy leciał na max'a z box'em. Przy próbie bez box'a z pedałem w "dechę" szedł równo na 5 biegu (6-tki nie mam) i temperaturę trzymał ładnie. Kiedy leciałem z box'em i miałem na zegarach 215 (200) też wszytko było OK. Dopiero po dobiciu na 230km/h (212) temp. wzrosła, a po paru minutach pojawiła się sprężynka (nie od razu). I tak jak wspominałem 50 km bez box'a i teraz z box'em wszystko jest ponownie OK. Nie chciałbym tu być jakoś dwuznacznie rozumiany. Nie twierdzę że box z allegro jest lepszy, bo ma swoje wady w stosunku to v-tech'a. Po prostu, skoro mam już to ustrojstwo to dzielę się własnymi spostrzeżeniami. Może komuś się przyda jak będzie się zastanawiał co wybrać. Ja się nauczyłem ze nie ma co przekraczać 220 na liczniku. A i tak w normalnych warunkach jeździ się znacznie wolniej. Znalazłem kiedys takie zdjęcie w necie http://images46.fotosik.pl/1068/dfabec330239ee35m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dfabec330239ee35) Mój box wygląda podobnie, ale jeszcze go nie rozkręcałem i nie wiem co tam są za układy. Jak będę miał czas to zajrzę i wtedy może uda mi się dość co on robi. a_iverson 22-09-2011, 15:28 Ja też kiedyś miałem taki box z allegro, bez niego auto jechało 215km/h, a z nim 175km/h......!!!??? dlatego sprzedała po tygodniu. O dziwo poszedł na allegro jak ciepła bułka. Potem był chip od jakiegoś "magika", który prawie pompę zajechał. Teraz mam virusa od Grzegorza i to jest to!!!! Podsumowując... nie chcesz niespodzianek w trasie jedź do Heko albo V-tech heko 22-09-2011, 18:45 taka ciekawostka...Kia 1.6...ciekawe wyniki, podstroiłem boxa, a efekty? g:D http://img836.imageshack.us/img836/4803/ceed16crdi115km.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/836/ceed16crdi115km.jpg/) wilhelm 23-09-2011, 03:40 który prawie pompę zajechał. Nie przesadzaj z tym zajechaniem pompy :) Mondki z hybrydami mają większe ciśnienia niż ty miałeś na tamtym chipie i jakoś jeżdzą 8) U mnie z seryjnym turbo i programem pod hybryde wyszło 173km i 410nm na hekowej hamowni, więc trochę więcej niż ten "magik" wycisnął u ciebie. pzdr. romek10 23-09-2011, 07:46 a_iverson, U mnie na szczęście tendencja jest prawidłowa, bo box mu pomaga a nie hamuje. Natomiast trochę mnie dziwi teoria zarzynania pompy, bo zarówno moje spostrzeżenia jak i wcześniejsze kolegi crocos246 wskazują, że komputer w Mondeo sam się broni i po przekroczeniu 200bar'ów (niezależnie jakby box to chciał zaniżać) wywala migającą sprężynkę przechodząc w tryb awaryjny. Stąd mnie się wydaje że używając box'a, który jedynie podnosi ciśnienie na CR, nie da się pompy zarżnąć. Co do modyfikacji programowych, jakie u ciebie były to nie wiem, ale zapewne Heko mógłby podać czy da się kompa tak zmodyfikować by limit 200barów na CR ominąć. On już nie jednych magików zapewne musiał poprawiać :). Tyle, że wchodzimy w temat jak spaprać chip tuning zamiast pisać o box'ach. @Heko, Co ta kijanka ma za elektronikę i wtryski (bosch?), że samym box'em można jej ponad 30% dodać? Toż ten cee'd jest teraz mocniejszy niż Twoja foczka :shock: kicaj 23-09-2011, 08:54 taka ciekawostka...Kia 1.6...ciekawe wyniki, podstroiłem boxa, a efekty? niezle 45KM i 90Nm przybylo Snajper_881 23-09-2011, 10:25 Co do modyfikacji programowych, jakie u ciebie były to nie wiem, ale zapewne Heko mógłby podać czy da się kompa tak zmodyfikować by limit 200barów na CR ominąć. On już nie jednych magików zapewne musiał poprawiać . Tyle, że wchodzimy w temat jak spaprać chip tuning zamiast pisać o box'ach.O jakich 200 barach mówisz?? Bo w CR w MDO jest ciśnienie rzędu 1600-1700, chyba, że mówimy o tzw "luzie". Struna 23-09-2011, 10:34 no właśnie też mnie te 200bar zastanowiło :) może chodziło mu o +200 bar w stosunku do serii. Snajper_881 23-09-2011, 20:59 Tzn powiem Ci struna tak, generalnie bardzo dużo ludzi myśli, że w CR jest ciśnienie rzędu 200-500bar, nie wyobrażalne dla nich jest 1700, szczególnie dla właścicieli TDI. a_iverson 23-09-2011, 22:10 Nie przesadzaj z tym zajechaniem pompy :) Mondki z hybrydami mają większe ciśnienia niż ty miałeś na tamtym chipie i jakoś jeżdzą 8) U mnie z seryjnym turbo i programem pod hybryde wyszło 173km i 410nm na hekowej hamowni, więc trochę więcej niż ten "magik" wycisnął u ciebie. pzdr. No tak, mi chodzi tylko o to, że tani box i "tani" chip to delikatnie mówiąc prosta droga do tragedii.... lepiej ich nie mieć, niż później przyjmować gości w szpitalu. Ja podnosiłem moc po to bo często jeżdżę po autostradach z pełnym obciążeniem auta. Jak bym jeździł sam to bym został przy serii... trochę ponad 140 koni mi wystarcza. Sprężynę wywaliło mi przy ok 170km/h podczas wyprzedzania (w samochodzie ja, żona i dzieciak + ok 300kg w bagażniku), na szczęście na 3 pasmowej autostradzie. Nie wyobrażam sobie tego powiedzmy na dwujezdniowej drodze z Tychów do Oświęcimia, do tego nadjeżdżający z przeciwka tir... Trochę mało czasu na wyłączeni, włączenie zapłonu i ponowną próbę wyprzedzenia i uniknięcia dzwonka.... Po wizycie u Heko deptam w podłogę przy 190 i auto jedzie zamiast robić dyskoteki na desce :) Struna 25-09-2011, 11:41 Tzn powiem Ci struna tak, generalnie bardzo dużo ludzi myśli, że w CR jest ciśnienie rzędu 200-500bar, nie wyobrażalne dla nich jest 1700, szczególnie dla właścicieli TDI. jak pierwszy raz ( dosyć dawno temu ) odczytywałem ciśnienie na CR to przez chwilę sądziłem, że mam problem ze skalowaniem jednostek ;) romek10 26-09-2011, 20:18 Panowie, Mea Culpa. Chodziło mi o +200barów. Jako że pompa zgodnie z mądrą księgą "Sam naprawiam..." rzecze iż "Silniki ... TDCI ... Maksymalna wartość ciśnienia wtryskiwanego paliwa wynosi 160MPa" to mam pewne pytanie. Skoro box oszukuje komputer i zaniża wartości z czujnika na szynie (bo tam jest wpięty), to skąd komputer dostaje informację o przekroczeniu maksymalnego ciśnienia (co skutkuje błędem i przejściem w tryb awaryjny)? Czy jest jakiś czujnik na samej pompie wysokiego ciśnienia, który się załącza po przekroczeniu jakieś wartości granicznej? i jeśli tak, to jaka ta graniczna wartość jest? heko 26-09-2011, 20:45 ..po pierwsze w programie zapisane są pewne wartości sterujące regulatorem na pompie, więc nawet jeśli sygnał z czujnika wskazuje na niższe, sterownik "wie" że jest inaczej i wywali czeka nawet na niższych obrotach :D ...poza tym wtryski zbyt wysokiego ciśnienie nie przerobią i wywalą paliwo na przelewy, a pompa przy tak dużym wydatku nie utrzyma zadanego ciśnienia...i znów czek :P SkobiDo 12-04-2012, 01:01 Witam !! Panowie, wiem że po długim czasie odświeżam, ale mam służbową fokę, dużo nią jeżdżę i dość mam zamulenia przy wyprzedzaniu i stąd szukam BOXa, gdyż gwarancja kończy mi się w tym miesiącu a w razie "W" zawsze można go szybko wypiąć. Rozmawiałem z polecanumi tunerami w Bydgoszczy i panowie właśnie zaprponowali mi RED BOXA, ale instalacja, strojenie, hamownia wyjdzie w granicach 1.300,00zł brutto, no i nie ukrywam że szkoda mi jak diabli tej kasy wyścielić... Znalazłem na allegro Chip Pro-Racing, o którym tak ostro się rozpisywaliście, ale z tego co widzę nie jest on alanogowy jak twierdził kolega Heko, ale wygląa mi na cyfrowy, gdyż dokładają do niego oprogramowanie i proszą o wszelkie dane pojazdu wraz z przbiegiem żeby mogli mi go idealnie dostroić i zaprogramować a koszt jest o połowę niższy niż w V-tech'u. link: http://moto.allegro.pl/chip-tuning-ford-focus-c-max-1-6-tdci-i2215350315.html Pytam was jako znawców w temacie, gdyż mam wyda własne cięzko zarobione pieniądze i walczę z tą myślą :) Z góry wielkie dzięki za fachową pomoc w temacie. Pozdrawiam heko 12-04-2012, 06:50 ...no to jest box cyfrowy, ale nie kosztuje już 300-400zł. jeśli zapłacisz za niego 900 będziesz mógł go nawet dostroić, choć bez hamowni i przyrządów diagnostycznych, totalnie w ciemno, a to już spore ryzyko uszkodzenia silnika, więc jeśli zechcesz zrobić to jak należy, koszty wzrosną....a to cena za którą robimy już programowo chiptuning, gdzie porównania z boxem niema :) romek10 12-04-2012, 13:01 Podzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat box'a proracing (ja mam tego za 400 zł). Po demontażu obudowy mój wygląda tak: http://images41.fotosik.pl/1441/835e9cca349e4497m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=835e9cca349e4497) czyli bardzo podobnie do tego co zamieściłem w poście #61. Jak na prosty box analogowy to ma trochę za dużo układów scalonych (niestety nie wiem jakich, bo wszystko zalane czarną "smołą" - pewnie co by luty były bardziej na wstrząsy odporne). Jak widać na obrazku jest tam jeden potencjometr/trymer cermetowy (którego działanie już było wcześniej opisywane). Box ma wejście RS-232 i w zasadzie wszystkie piny gdzieś idą do elementów na płytce). Moim zdaniem jest to jakiś uniwersalny box, do którego podgrywają jakiś standard per model auta, który potem można za pomocą śrubki delikatnie dostroić. Do boxa dokręcasz kable z końcówkami dopasowanymi do danego modelu. Ten cyfrowy Proracing generalnie wygląda bardzo podobnie to tego mojego analoga. Może jest ciut lepszy, mając możliwość wprowadzania korekt na zakresach obrotów (pewnie te ustawienia K1-K4), ale bez hamowni, bawienie się tymi ustawieniami nie ma większego sensu (moim zdaniem). A przy cenie 700 zł za zaprogramowany jakimś standardem box bez możliwości korekty (analog ma chociaż tą "magiczną" śrubkę), czy 900 zł za wersję z programatorem, to faktycznie nie ma ekonomicznego sensu. Co do możliwości boxa Proracing, jakie podają na stronie, to ... skoro zhamowany Redbox powinien dać 15-20% zwyżki, to te 30% z allegro można wsadzić między bajki. Ciekawe ile kosztuje dostrojenie Redbox'a (jak już masz swojego) do innego auta (i ew. zmiana kabli łączeniowych). Przy zmianie auta służbowego wiedziałbyś jakie są koszty dostosowania boxa. Bo samemu kombinowac ze zmianą wtyczek w ProRacing'u to zawsze jakieś ryzyko. Zakładając że kupujesz zestaw z programatorem, za parę lat mapy z Proracing'u będą nieaktualne (brak nowych modeli) i wątpię by ci podesłali nową płytę. A Vtech był i pewnie będzie. Z tego co pamiętam Redbox ma opcję wypożyczenia - czyli zakupu na raty. Zawsze to mniejszy ból. Jak bym miał wybierać pomiędzy cyfrowym ProRacing'iem, czy Vtech'owym RedBox'em, to ...... albo bym wziął analoga za 400zł, albo ..... przemyślał Chipowanie na śniadanie :) PS. moje wcześniejsze przygody ze sprężynką i boxem okazały się mieć swoje podłoże w .... kończących się wtryskiwaczach. Trzeci się wieszał i lał przez co spadało ciśnienie na szynie. Ale dopiero jak wywalił twardy błąd spalania stukowego na 3 cylindrze i wszedł w tryb awaryjny na stałe, to było wiadomo gdzie problem. I awaria nie miała związku z boxem. Po prostu przy 170.000 dla wtrysków Delphi to ponoć standard.:( Struna 12-04-2012, 13:24 Co do możliwości boxa Proracing, jakie podają na stronie, to ... skoro zhamowany Redbox powinien dać 15-20% zwyżki, to te 30% z allegro można wsadzić między bajki. ano mieliśmy takiego pacjenta z oplem vectra co to zakupił takiego boxa i przyjechał na montaż i weryfikację zapewnień w przyrosty. Owszem auto coś tam zyskało ale kosztem mega dymienia, po kontakcie ze sprzedającym, który zalecił pokręcenie śrubką o 10 obrotów - kolejny pomiar, przyrost minimalnie większy niż uprzednio, auto dymi niemiłosiernie. Założyliśmy dla porównania red-box, na lajtowym ustawieniu poszło wyraźnie lepiej, a na dodatek - prawie bezdymnie. Pan zakupił jednak red-box'a a to z czym przyjechał zwrócił sprzedającemu jako towar niezgodny z umową. Ot takie małe case study :) heko 12-04-2012, 13:37 ...30% szczególnie w TDCI to totalne bajki, nawet wystrojony na hamowni przez kogoś kto ma pojecie (tak jak ja :D ) to max 15% ...przerobienie/przeprogramowanie RedBoxa to 150zł. z wymianą wiązki i wtyczek, pod warunkiem że marka auta na to pozwoli, są co najmniej 3 rodzaje płytek jeśli chodzi o CR i całkiem inne do pomp rotacyjnych i jeszcze inne do pompowtrysków Nowe RedBoxy do CR mają złącze, przez co wymiana wiązki nie wymaga lutowania :) ...i jak zawsze, dla forumowiczów mamy inną ofertę cenową :D SkobiDo 12-04-2012, 18:16 Panowie, Qrcze, mam możliwość zakupu tego Pro-Racing (wartego 700-800) za 150-200zł i zastanawiam się, ale pytanie do Heko, czy kolego byłbyś w stanie mi go zaprogramować i dostroić lub czy inny ktoś np. koledzy z ChipTuning z Bydgoszczy, nie byli by w stanie może nie wiesz? Najchętniej to kupiłbym używanego Reda i dostroił aby zamknąć się max w 500-600zł bo jak wspomniałem 1300 to troszkę za dużo. A dlaczego nie Chip? Otóż nie chcę chipa gdyż użytkuję autko służbowe i boxa zawsze mogę wypiąć, zwłaszcza przed wizytą w ASO, a te ok. 15KM oraz 50Nm to jak zbawienie :))) heko 12-04-2012, 19:20 za 150 bież go i tyle :) ...a strojenie pewnie tak, tylko potrzebne te kabelki i płytka Woytas 13-04-2012, 07:03 no akurat w 2.2 jest bosch :D A porządkując wiedzę 1.8 TDCI 2008 na jakim jest sterowniku? też bosch jak 2.2 ( czytaj silnik ford-a nie PSA ) heko 13-04-2012, 08:11 ...1.8 w MK4 jest na siemensie Kamillo 23-04-2012, 14:24 Witam Panowie A co sądzicie o tym "czymś" http://allegro.pl/chip-tuning-box-cyfrowy-30km-ford-mondeo-st200-i2232666232.html heko 23-04-2012, 15:52 ...to nawet koło cyfrówki nie leżało...a w benzynie nie podniesie mocy nawet o 3KM...jedynie co najwyżej to spalanie :D Snajper_881 24-04-2012, 10:11 No boxa do benzyny to ja jeszcze nie widziałem :one: heko 24-04-2012, 10:17 ...no co Ty...całe allegro pełne tego...i przyrosty mocy zawsze ok. 30..35KM :P Struna 24-04-2012, 12:54 chip-rezystor :) irek79 24-04-2012, 13:52 witam A powiedzcie czy w SMaxie 2,0 benzyna 145 KM mozna podnieść moc jakimś ustrojstwem? pozdrawiam heko 24-04-2012, 14:21 ...nieeeee, jeśli już to można w programie pogrzebać, ale na więcej niż 10KM nie licz Struna 24-04-2012, 16:17 warto dodać, że pomimo iż to niewiele to na drodze jest odczuwalne irek79 25-04-2012, 18:38 10 KM to nie wiele, ale mówisz że w trasie odczuwalne? A jaki był by koszt takiego zabiegu i czy nie zajedzie silnika? pozdrawiam heko 25-04-2012, 19:02 silnika 10...20-oma KM nie zajedziesz :D ceny na PW irek79 26-04-2012, 06:37 silnika 10...20-oma KM nie zajedziesz :D ceny na PW wysłałem na pw jola19635 07-08-2012, 17:05 Podzielę się swoimi spostrzeżeniami na temat box'a proracing (ja mam tego za 400 zł). Po demontażu obudowy mój wygląda tak: http://images41.fotosik.pl/1441/835e9cca349e4497m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=835e9cca349e4497) czyli bardzo podobnie do tego co zamieściłem w poście #61. Jak na prosty box analogowy to ma trochę za dużo układów scalonych (niestety nie wiem jakich, bo wszystko zalane czarną "smołą" - pewnie co by luty były bardziej na wstrząsy odporne). Jak widać na obrazku jest tam jeden potencjometr/trymer cermetowy (którego działanie już było wcześniej opisywane). Box ma wejście RS-232 i w zasadzie wszystkie piny gdzieś idą do elementów na płytce). Moim zdaniem jest to jakiś uniwersalny box, do którego podgrywają jakiś standard per model auta, który potem można za pomocą śrubki delikatnie dostroić. Do boxa dokręcasz kable z końcówkami dopasowanymi do danego modelu. Ten cyfrowy Proracing generalnie wygląda bardzo podobnie to tego mojego analoga. Może jest ciut lepszy, mając możliwość wprowadzania korekt na zakresach obrotów (pewnie te ustawienia K1-K4), ale bez hamowni, bawienie się tymi ustawieniami nie ma większego sensu (moim zdaniem). A przy cenie 700 zł za zaprogramowany jakimś standardem box bez możliwości korekty (analog ma chociaż tą "magiczną" śrubkę), czy 900 zł za wersję z programatorem, to faktycznie nie ma ekonomicznego sensu. Co do możliwości boxa Proracing, jakie podają na stronie, to ... skoro zhamowany Redbox powinien dać 15-20% zwyżki, to te 30% z allegro można wsadzić między bajki. Ciekawe ile kosztuje dostrojenie Redbox'a (jak już masz swojego) do innego auta (i ew. zmiana kabli łączeniowych). Przy zmianie auta służbowego wiedziałbyś jakie są koszty dostosowania boxa. Bo samemu kombinowac ze zmianą wtyczek w ProRacing'u to zawsze jakieś ryzyko. Zakładając że kupujesz zestaw z programatorem, za parę lat mapy z Proracing'u będą nieaktualne (brak nowych modeli) i wątpię by ci podesłali nową płytę. A Vtech był i pewnie będzie. Z tego co pamiętam Redbox ma opcję wypożyczenia - czyli zakupu na raty. Zawsze to mniejszy ból. Jak bym miał wybierać pomiędzy cyfrowym ProRacing'iem, czy Vtech'owym RedBox'em, to ...... albo bym wziął analoga za 400zł, albo ..... przemyślał Chipowanie na śniadanie :) PS. moje wcześniejsze przygody ze sprężynką i boxem okazały się mieć swoje podłoże w .... kończących się wtryskiwaczach. Trzeci się wieszał i lał przez co spadało ciśnienie na szynie. Ale dopiero jak wywalił twardy błąd spalania stukowego na 3 cylindrze i wszedł w tryb awaryjny na stałe, to było wiadomo gdzie problem. I awaria nie miała związku z boxem. Po prostu przy 170.000 dla wtrysków Delphi to ponoć standard.:( Witam.Moc na cyfrowym boxie mozesz sobie podkrecic miernikiem cyfrowym.Moj kolega skladal temu gostkowi chalupniczo te boxy.Produkcja boxa w Warszawce,kable w elektrycznym, kostki z pinami z Chin,i oto cale ceregiele.Koszt cyfrowego okolo 100,00pln,analoga 15-20pln,i wszystko na ten temat maku123 08-08-2012, 13:57 koledzy także się zastanawiam nad montażem boxa tylko że używanego z firmy DTE Systems. Sprzedający mówi, że był założony przy silniku 130KM. Czy mogę go bez problemu podłączyć do mojego 115KM?. heko 08-08-2012, 14:11 ...możesz zakładać, to przyzwoita cyfrówka, ale na przyrosty obiecane w katalogu raczej nie licz MaroX 09-08-2012, 07:24 koledzy także się zastanawiam nad montażem boxa tylko że używanego z firmy DTE Systems. Sprzedający mówi, że był założony przy silniku 130KM. Czy mogę go bez problemu podłączyć do mojego 115KM?. Ja kiedys podpinalem boxa V-tech do swojego czarnucha 115 tdci, był ustawiony na maxymalnym programie i powiem ci, że może faktycznie trochę lepiej sie zbierał, ale to i tak nic w porównaniu z chipem. Odczuwalny przyrost mocy na najwyższym programie - w moim przypadku - raczej nie przekraczal 10-12 koni. A po virusie u heko moc poszła +30koni a moment +70 Nm, także nawet nie ma co porównywać... tycekMk3 17-08-2012, 15:53 Może ja coś powiem o boxie proracing :) Pokusiłem się bo cena śmieszna, nie myślałem nawet o tym minimum co obiecują czyli 25 KM wystarczyło by mi 15. Efekt? ZERO RÓŻNICY, dosłownie nic. Robiłem WIELE pomiarów za pomocą nagrywania kamerką przyspieszenia przed i po był ten sam wynik. Dzwoniłem do nich kazali zrobić 200km i kręcic śrubką pod naklejką ( nie wiedziałem nawet , że takowa się znajduje) zrobiłem 300km i nic. Ale w głowie miałem juz mętlik z każdym kilometrem wydawało mi się, że idzie lepiej ale niestety liczby nie kłamią. Wiem, że to nic nie warte czytałem opinie przed kupnem ale chciałem sam to przetestować. Na szczecie jest 10dni na zwrot i bez problemu mogę to zwrócić :) kris1978 03-09-2012, 16:15 co myślicie o tym http://moto.allegro.pl/chip-tuning-box-cyfrowy-ford-c-max-focus-lodz-i2575922993.html heko 03-09-2012, 16:26 ...ten wygląda OK...choć nie wiem co jest w środku ...wykresy wrzucone do aukcji to akurat auta supr podatne na box-owanie...kia 1,6 115KM wypluła u mnie na RedBoxie 155-160KM...ale w tdci niema tak pięknie Wojtek 17-01-2013, 20:48 Sie ma. Krótkie i pilne pytanie : Czy ten box jest cyfrowy , czy analogowy ? http://moto.allegro.pl/chip-tuning-chiptuning-renault-new-trafic-2-5-dci-i2902630058.html Ma jakieś pokrętło do regulacji czegoś... Nie chcę go kupić , ale chcę wiedzieć o nim jak najwięcej. Na jakiej dokładnie zasadzie działa to ustroistwo. Co zwiększa i jak zwiększa. Chcę komuś wytłumaczyć , że popełnił duuuży błąd kupując i montując to " urządzenie ". Ten box jest założony w Renault Master DCI. Pozdrawiam Wojtek heko 17-01-2013, 22:58 ...to analogowa technologia, a to pokrętło to 100% analogowe urządzenie...ogólnie wali ciśnieniem na CR bez ograniczeń, znaczy po całości, nie zważając na obciążenie silnika, zazwyczaj generuje więcej dymu niż przyrostów mocy... wielokrotnie sprawdzone na hamowni :) AKuba 15-02-2013, 11:30 Stąd mnie się wydaje że używając box'a, który jedynie podnosi ciśnienie na CR, nie da się pompy zarżnąć. http://tuningchip.pl/_cms/view/35/chip-cyfrowy-czy-analogowy-.html mrletter 18-02-2013, 16:03 Witam. A co sądzicie o tym ustrojswtie http://tuningchip.pl/p/536/3213/chip-cr-ford-mondeo-2-0-tdci-115-km-mondeo-diesel-ford.html z linku wyżej. Warto wydac 300 stówki czy lepiej zatankować prawie do pełna ;-) Struna 18-02-2013, 16:13 japierdziu, jaka manipulacja, skala i opisy pomiarów z hamowni podpieprzone z v-tech, same wykresy walnięte w jakimś programie, bo na 100% nie są to realne pomiary, wartości się nie pokrywają z wykresem, skala obrotów również :) mogli się bardziej postarać preparując to :) W zasadzie to by się nadawało do zgłoszenia o naruszenie praw autorskich. robertinio 23-02-2013, 05:20 jeśli box to tylko cyfrowy i tylko V-tech Miałem takiego w Ibizie TDI przez 4 lata, a teraz od kilku miesięcy mam podobnego w MK3 2,2TDCI. Dynamika znacznie wzrasta myślę że na hamowni mogło by wyjść teraz blisko 180KM, spalanie przy takiej samej jeździe spadło o ok. 0,5-0,7l. Efektów uboznych brak, jedynie na dwumas trzeba uważać bo w poprzednim aucie nieświadomie zepsułem na boxie dwumas cliner 24-02-2013, 07:16 Normalnie przeoczyłem tą ofertę.....tyle kasy by zostało na petrol....:D http://tuningchip.pl/p/557/3068/chip-quot-120-quot-ford-s-max-2-5-st-220-km-s-max-benzyna-lpg-ford.html MAG 26-02-2013, 07:49 łał - wg opisu toto likwiduje "turbo dziurę" w silnikach z turbo ... g:D najbardziej podoba mi się ten włacznik ON i OFF plus pokretełko z regulacją LOW - HIGH g:Dg:Dg:D Ale co trzeba im przyznać, to szatę graficzną maja zrobioną ciekawie, a to połowa sukcesu przy sprzedaży takich "cudów techniki tuningowej" ... ;) slawek14898 27-08-2014, 19:09 Powiem tak mam Forda Mondeo MK3 115km TDDI zamontowałem powerboxa proracing dziś tak jak było w instrukcji wpiołem sie nawet i nie skręcałem tylko nawet polutowałem przewody i p zamontowaniu powerboxa CHIPBOX 120 i wrażenia po przejechaniu 200km/h i tu uwaga kiedyś przyspieszał tak dobrze od 1800ob/min bo turbo zaczynało działać na liczniku max tak był 200km teraz tak ZERO przyspieszenia prędkość max 170km/h jutro do nich zadzwonię i jak ktoś chcę to nagram rozmowę i wrzucę tu jeśli można żeby nie było ze ściemniam i to że po wypięciu TURBO POWER EXTRA BOXA moc wróciła i całe szczęście ale nerw pozostał i ciekaw jestem jak mi to wyjaśnia dla tych co po mnie pojada mogę zdjęcia dorzucić że nie ściemniam, czy ktoś tak miał w takim Fordzie bo mnie to lekko mówiąc zdenerwowało. Bump: Ktoś da jakąś odpowiedz? heko 27-08-2014, 20:52 ehhh, trzeba po prostu czytać forum, a nie opisy z aledrogo :D dobry, prawidłowo działający box do tddi kosztuje niestety więcej niż programowy chiptuning na hamowni itd. tyle w temacie boxów slawek14898 27-08-2014, 22:27 Tylko spodziewałem się że jeśli nie pomoże to chodź nie zaszkodzi jutro napisze co mi powiedzieli jak zadzwonię do nich dziś nawet nakręciłem go do maxa ale jak kopa była tak jest. slawek14898 28-08-2014, 09:37 i dzwoniłem kazali przekręcić o 15 obrotów w prawo pomimo że na instrukcji polepsza się coś w lewo ale tak zrobię i dam znać jak nie to to odsyłam. Bump: I nic po przekręceniu 15 obrotów w prawo jak spadek mocy był tak i jest ale w drodze testu od razu te cudo odesłałem im spowrotem bo może faktycznie mi sie jakaś wada trafiła jutro będą to mieli u siebie ciekawe czy to wina BOXA czy może mój silnik jest za mocny :one: ale się okaże ciekawi mnie ta technologia co w instrukcji pisze że się podkręca tego boxa w lewo a mi karzą kręcić w prawo ale za wcześnie na oceny :619::mrgreen: heko 28-08-2014, 13:21 ...a świstak zawija.... :D slawek14898 28-08-2014, 14:12 Powiem tak dam im czas na odpowiedz z ich strony ale raczej trzeba będzie się zdecydować na zmianę oprogramowania a nie box bo jak widzę to żeby ile nie kosztowało to jakoś szczęścia do takich cudek nie mam a tylko czas i praca przy zakładaniu tego zmarnowana. holler 29-03-2015, 18:14 Off topic, bo nie proracing a Bluespark Automotive cr2 http://www.bluesparkautomotive.com/ - dość ciekawe urządzenie o całkiem niezłej renomie. Kupiłem, zainstalowałem do Transita 2.2 100KM 2012 (euro5) i efekt był fenomenalny!!! Dlaczego był? Bo po instalacji i przejechaniu kilkunastu kilometrów, pomimo obecności boxa, Transit zaczął się zachowywać jak bez niego plus, a raczej minus, wyraźnie słyszalne były wtryski. Po zmianie ustawień boxa, to samo: fajna jazda przez jakiś czas i znowu powrót do właściwości nominalnych czyli biednych stu koni. Mam wrażenie że ECU w tym aucie żyje swoim życiem i nie życzy sobie podłączania wynalazków typu box. Wypiąłem ustrojstwo i silnik znowu cichy, pracuje raczej jak benzynowy niż diesel. Skontaktowałem się z producentem w UK i kiedy usłyszeli o objawach, wręcz nakazali (!!!), odesłać box co niezwłocznie zrobiłem. Teraz jestem umówiony na remap i jest nadzieja na ok 170KM. Dziwne to zachowanie z boxem. Wcześniej używałem takich wynalazków, m.in w Nissan Interstar 2.5 dci czy Alfa 156 2.4 JTD i było bardzo OK, a tutaj niemiła niespodzianka... SwierqDevil 27-04-2015, 20:54 Witam, mam forda focusa mk2 z silnikiem 2.0 TDCI 136 KM. Kilka miesięcy temu zakupiłem CHIP, który polecił mi mój elektryk. Niby zmiany są, odczuwa się lepsze odejście auta. Przez jakiś czas palił troszke mniej, teraz nagle zaczął palić o wiele więcej niż wcześniej. Znajomi mi doradzają, żeby ten CHIP wywalić, pojechać do konkretnej hamowni i tam zmapować komputer. Mówią, że auto będzie miało 166 KM 407 Nm i będzie miał mniejsze spalanie. Koszt takiego czegoś to ok 1000 zł. Chciałbym się was koledzy doradzić, czy hamownia i mapowanie było by lepszym rozwiązaniem i czy silnik nie będzie się dobijał? ;/ kordyl 27-04-2015, 20:59 czy hamownia i mapowanie było by lepszym rozwiązaniem Jasne, że tak. blizniak74 14-10-2019, 23:39 Witam Chciałbym dowiedzieć się czy ktoś montował u siebie coś takiego, by podzielił się swoją opinią ewentualnie czy warto. https://allegro.pl/oferta/chip-tuning-box-cr2-pro-ford-s-max-2-0-tdci-140km-7914846162?reco_id=4c25badf-eed0-11e9-bcf4-b8ca3a6ab0c8&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac9419 6dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco& rajman 15-10-2019, 06:47 Witam Chciałbym dowiedzieć się czy ktoś montował u siebie coś takiego, by podzielił się swoją opinią ewentualnie czy warto. https://allegro.pl/oferta/chip-tuning-box-cr2-pro-ford-s-max-2-0-tdci-140km-7914846162?reco_id=4c25badf-eed0-11e9-bcf4-b8ca3a6ab0c8&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac9419 6dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco& nie warto dozbieraj na normalnego chipa CHARONSKI 22-10-2019, 22:24 30% z boxa,ubaw na całego :) |