Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] sławne sitko w 1.6tdci - jakie jest oznaczenie kodowe?
Szejk.Ahmed 13-10-2010, 15:45 czy ktoś może podać oznaczenie kodowe sławetnego sitka.
słyszałem że jest zmodyfikowany model sitka ale ani ASO ani sklepy nie wiedzą o co chodzi i robią wielkie oczy.:shock:
A o jakie sitko chodzi? Czyżby pojawił się nowy lepszy filtr odmy? Jak tak, to też chcę.
pretorian2 13-10-2010, 21:36 może to coś pomorze http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=89923&page=9
chodzi mu o sitko w doprowadzeniu oleju do suszarki
niestety nie znam tego numeru
marcin.jaro 14-10-2010, 19:55 Poszukam popatrzę może gdzieś na fakturze mam nazwę i numer.
Ja po prostu poszedłem do serwisu i pokazałem w serwisie na rysunku układu smarowania turbiny o co mi dokładnie chodzi.
Konstrukcyjnie rzeczywiście jest różnica, są praktycznie zupełnie inne. W nowszej konstrukcji dużo większa jest powierzchnia filtrująca co zapobiega zapychaniu się sitka.
Wymieniając turbinę i mając wszystko na wierzchu polecam wymienić tą śrubę z filtrem, wykręcić i wyczyścić smok, miskę olejową.
Szejk.Ahmed 14-10-2010, 20:07 jeśli byś znalazł to będę wdzięczny.
ponoć jest nowa wersjatej śróby z sitkiem i jest juz zmodyfikowany przewód doprowadzający do turbiny aby tak szybko się nie zapychał.
Szejk.Ahmed 15-10-2010, 13:53 dokładnie chodzi mi o ten zaznaczony przewód który doprowadza olej do turbo.
podobno został juz zmodyfikowany aby sie nie zapychał
dokładnie chodzi mi o ten zaznaczony przewód który doprowadza olej do turbo.
podobno został juz zmodyfikowany aby sie nie zapychał
A jakie są objawy jak się zapcha?
Szejk.Ahmed 18-10-2010, 09:54 nic jeszcze nie padło.
kolego wrzoch jak się zapcha to szukaj nowej lub oddaj do regeneracji
panowie to co z tym sitkiem jest w przewodzie przy silniku czy go nie ma bo już sam nie wiem , na wcześniejszych postach nic się nie do wiedziałem tylko pusta polemika
Szejk.Ahmed 23-10-2010, 11:37 czy ktoś może ma info o zmodyfikowanej śrubie banjo''śruba z sitkiem'' oraz przewodem doprowadzającym olej do turbiny.
ponoć w katalogu Citroena jest informacja o tym, że dla silnika 1.6 HDI (w fordzie TDCi) śruba ta ze słynnym sitkiem została zastąpiona zmodyfikowaną oraz przewód został również poprawiony.
ford oczywiście o niczym nie wie i robią wielkie oczy.
ford oczywiście o niczym nie wie i robią wielkie oczy.
To akurat nic nowego.
Zastanawia mnie jaki procent "końca życia" turbin spowodowany jest zapchaniem się tego sitka.
Szejk.Ahmed 24-11-2010, 16:22 odświeżam temat
Sitko zostało zmodyfikowane obydwa znajdowały się w śrubie przy bloku a nie jak na zdjęciu przy turbinie przewód też ma tochę inną konstrukcję w warszawie w ASO Autoplaza o tym wiedzą i nie zatajają
Szejk.Ahmed 24-11-2010, 17:17 Sitko zostało zmodyfikowane obydwa znajdowały się w śrubie przy bloku a nie jak na zdjęciu przy turbinie przewód też ma tochę inną konstrukcję w warszawie w ASO Autoplaza o tym wiedzą i nie zatajają
to w takim razie mam prośbę jakbyś się dowiedział jakie oznaczenie jest tej części aby ją zamówić to byłbym wdzięczny
Szejk.Ahmed 16-01-2012, 20:20 odświeże temat.czy nikt nie ma numeru zmodyfikowanej śruby z sitkiem
marcin.jaro 16-01-2012, 20:55 Ja proponuję to sitko wydłubać ze śruby i po kłopocie.
Sam tak zrobiłem bo po wymianie na nowszą konstrukcję sitka niestety też się zapchało i druga turbina do zrobienia.
Wtedy podjąłem decyzję o wyrzuceniu sitka.
Przejechałem jakieś 20 tys km i nic się nie dzieje.
Odszukałem fakturę proszę oto nowa zmodyfikowana śruba banjo z plastikowym sitkiem jej indeks to 1450264
Szejk.Ahmed 17-01-2012, 11:00 dzięki Matych :one:
kupowałeś w Fordzie czy cytrynie
W fordzie jak wymieniali mi odkurzacz to o zmienili sitko na nowe modyfikowane -w Autoplazie o tym wiedzą.
Szejk.Ahmed 17-01-2012, 12:13 może po numerze który podałeś znajdę w sklepie bo jak zwykle BemoMotors w Szczecinie nic nie wie,a jak nie to udam się do sklepu z częściami do cytrynki lub odwiedzę serwis
maureliusz 17-01-2012, 13:52 Już pisałem o tym, ale dla mnie...to sitko to ściema i zawracanie sobie głowy. Podstawa to regularne wymiany oleju lub częściej w przypadku obciążania silnika.
Ja rozkręciłem to przy jakiś 140 000km i było tam...super czysto. Nawet paproszka nie było. Dzień roboty i zero wniosków. Ale śpię spokojnie...bo nie mam już sitka - ha ha ha.
Szejk.Ahmed 17-01-2012, 14:07 maureliusz,zmieniam olej co 10tyś. i ostatnio jak przewód i śruby zostały czyszczone to było na sitku trochę opiłków więc wniosek nasuwa się sam aby je mieć.być może masz u siebie czysto,nie podważam tego.
przy ostatniej zmianie oleju postanowiłem zobaczyć jak wygląda miska po 130tyś i o dziwo była czysta,a jak już miałem ją zdjętą to wymieniłem smoka.
co do sitka to wole je mieć;)
maureliusz 17-01-2012, 17:36 Pytanie brzmi, czy nie lepiej darować sobie sitko, bo małe syfy przelecą przez turbo i nic jej nie zrobią. Tymczasem jak się sitko zatka n-ilością takich syfków...to kapa. To tylko dawagacje, ale ASO je wywala wiem to z pewnego źródła, ale oficjalnie oczywiście tego nie robią ;-))
Szejk.Ahmed 17-01-2012, 18:01 może masz racje ale najpierw zobaczę jak wygląda sitko w nowej śrubie i jeśli nie będzie za bardzo różnicy to wywale.Może kolega Matych wypowie się odnośnie różnicy w starym i nowym sitku
Pitol321 18-01-2012, 12:39 Ja wymieniałem sito w Polsce.
W Niemczech chcieli za samą wymianę 200 Euro na początek, a jak długo zejdzie, to w 300 powinienem się zamknąć. Darowałem sobie...
W Polsce wymiana sita, razem z wymianą paska klinowego i rolki z konieczności (części w cenie) kosztowała mnie 260 zł.
Koszt totalnie nieporównywalny...
A, sito kupiłem jeszcze w Niemczech: w serwisie Citroen/Ford w Essen, śruba kosztowała mnie około 8 Euro.
Dostałem śrubę/sito nowego typu, taką jak w tym poście: nowe sito (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1598581&postcount=14).
Stare pokazywał już Matych w tym poście: stare sito (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1605598&postcount=181).
Wymieniane sito u mnie było dość mocno zabrudzone, ale mechanik nie miał już czasu bawić się jeszcze z czyszczeniem, było późno więc nie wiem czy jakiś konkretny syf tam był.
Ja zamierzam przy każdej corocznej wymiany oleju (rocznie robię około 12tyś km) wymieniać także te felerne sito.
Różnice: stare sito to "metalowa" siateczka na końcówce śruby bango, nowe to wkład filtrujący wykonany z tworzywa biegnący przez cały przekrój śruby bango.
Dokładnie zwiększyli powierzchnię sitka,wielokrotnie aby nie doszło do zapchania ewentualnym syfem moje stare przy 140 tyś było czyste jak łza -ale te silniki po cichu w serwisach słyną że miejscowo są niedosmarowane i potrafią się przycierać co skutkuje opiłkami.Jeśli czyste to zostawić jewśli zasyfione to lepiej użyć nowe.
to sitko po cos jest małe drobiny z olejem potrafią podejść pod tuleję ,wałek i siać spustoszenie.
maureliusz 18-01-2012, 18:51 Ja zamierzam przy każdej corocznej wymiany oleju (rocznie robię około 12tyś km) wymieniać także te felerne sito.
Masochista! To jakby rozrząd wymieniać co roku:-)
Pitol321 18-01-2012, 19:06 Wymiana nie jest droga, więc jaki problem zrobić to wraz z wymianą oleju? Robocizna, to problem mechanika, mnie interesuje tylko korzystna cena, ponad 10x mniejsza niż w Niemczech...
OT:
Jak mojemu mechanikowi z Essen powiedziałem ile kosztowała wymiana w Polsce, to za głowę się złapał. Spytał tylko za co my w Polsce żyjemy, skoro tak nędznie zarabiamy, a dobrze wie, że artykuły spożywcze są w Polsce równie drogie lub droższe niż w Niemczech... :572:
Gdyby ktoś potrzebował więcej informacji :)
Numer katalogowy 1450264
Numer częsci 5M5Q-6C712-AA
Zastosowanie M10 X 29MM
----
Od: 04-10-2005 Do: 15-01-2008 Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Od: 05-10-2005 Fiesta/Fusion 2002
Od: 05-10-2005 Fiesta/Fusion 2002
----
Od: 26-03-2007 Do: 23-07-2010 C-MAX 2007-2010
Od: 28-05-2007 Do: 30-09-2009 Fusion
Od: 03-12-2007 Focus 2008-
----
Od: 21-07-2008 Fiesta 2008-
Od: 21-07-2008 Fiesta 2008-
----
Od: 22-03-2010 Fiesta 2008-
Od: 23-08-2010 C-Max 2010-
Od: 30-08-2010 Fiesta 2008-
----
Od: 03-01-2011 Focus 2011-
Od: 07-02-2011 S-Max/Galaxy 2006-
Od: 07-02-2011 Mondeo 2007-
Duratorq 1.4 TDCi
Duratorq 1.6 TDCi
maureliusz 18-01-2012, 21:23 Pitol321....ten Twój mechanik to jakiś ... hardcorowiec! Naprawdę wymiana tej durnej śrubki to jest trochę zabawy. Nie da się tego zrobić od tak w godzinkę. Trzeba trochę po rozkręca, katalizator poluzować, no poezja...
Ale jak tak lubi:-)) Twój zysk jego strata.
Pitol321 18-01-2012, 22:00 Auto w Polsce robię w jednym z lepszych i droższych zakładów w moim rodzinnym mieście.
Jak dzwoniłem w sprawie sitka, to od razu sam zaśpiewał mi za wymianę 100-150zł.
Cóż innego mi pozostało jak tylko przejechać się 900km do rodzinki i skorzystać...
Właśnie z tego powodu (całe rozkręcanie itd.) w Niemczech rozmowa zaczyna się od 200 Euro i to w nie dużym warsztacie. Inaczej nawet na sitko nie spojrzą.
lesznopiotr 05-02-2012, 20:46 mozecie napisac dokladnie jak fachowo nazywa sie to sitko i gdzie dokladnie sie znajduje zebym nie zrobil wioski u mechanika. I dokladnie podaj oznakowanie nowej sruby Posiadam foke 2004 hetchbek 1.6tdci 110km
Przeczytaj temat przejrzyj linki i dowiesz się wszystkiego co cię interesuje
skrzypekps 15-02-2012, 18:04 panowie te sitko jest w śrubie widocznej na zdjęciach w tym temacie ?? czy znajduje sie ono gdzieś indziej ?? i czy spokojnie ją moge odkręcić i sprawdzic jej stan ??
Pitol321 15-02-2012, 18:21 Jak patrzysz z góry na turbo, to widać śrubę banjo przewodu olejowego, ale górną - bez sitka. Śruba banjo z sitkiem jest na drugim końcu tego przewodu i wchodzi w blok silnika.
Aby się do niej dostać trzeba zająć się katalizatorem itd.
Trochę czasu to zajmuje, a jak śruby katalizatora są "zgrzane" to całe popołudnie zabawy.
Ja za wymianę tej śruby płace 100/150zł w nie-najtańszym warsztacie, ale jak ktoś ma smykałkę, czas to czemu nie...
skrzypekps 15-02-2012, 18:25 W sumie pytalem z ciekawosci, wielkie dzieki, wymieniałem turbinke i mechanik mówił ze na zasilaniu przewodu turbiny juz sitka nie było mam nadzieje, ze chodzilo mu o tą śrube :) (moze kiedys skontroluję)
A czemu wymieniłeś turbinę -jeśli wolno spytać ?
Pitol321 15-02-2012, 19:46 Piszesz luz osiowy 3mm, a jakieś inne objawy temu towarzyszyły?
Jakiś "lekki" luz zawsze w tych turbinach na wirniku jest.
Andrzej_K 16-02-2012, 14:46 (...)nowa zmodyfikowana śruba banjo z plastikowym sitkiem jej indeks to 1450264
Kupiłem śrubę o tym indeksie, ale jest ona bez sitka.
http://img521.imageshack.us/img521/2434/rubabezsitka.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/521/rubabezsitka.jpg/)
Pitol321 16-02-2012, 15:16 To jest śruba na górę - czyli prawidłowo bez sitka.
Śruba dolna z sitkiem ma indeks 1450265.
Wszystko przez wspominany na forum kilkukrotnie bałagan w polskich serwisach.
Tutaj dla potwierdzenia wykres z rozpiską śrób i oznaczeń: Turbina i śruby (http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=ford&t_id=4868&id_pic=12896).
Śruba górna bez sita: 6C712A wymiary: M10 X 29MM indeks: 1450264
Śruba dolna z sitem: 6C712B wymiary: M10 X 37MM indeks: 1450265
Kupiłem śrubę o tym indeksie, ale jest ona bez sitka.
Przykro mi ale w ETIS-ie(system obsługi Forda) może nie tyle jest bałgan co zdarzają się pomyłki moja miała sitko ale ,nr wziełem z faktury z ASO według rysunku pasują tam trzy różne śruby.
Pitol321 16-02-2012, 16:19 6C712B 1204682 Bolt - Banjo from 23/6/2003 to 4/10/2005 | Focus 2004-/Focus C
6C712B 1386564 Bolt - Banjo from 4/10/2005 to 4/4/2006 | Focus 2004-/Focus C- M10 x 37MM
6C712B 1450265 Bolt - Banjo from 4/4/2006 | Focus 2004-/Focus C-MAX 2003- M10 x 37MM
Tak pasują trzy, ale zależnie od rocznika w którym pierwszy raz była zastosowana już tylko jedna, jak wydać powyżej.
Może faktycznie nadużyłem słowa "bałagan", ale już kilkukrotnie w tej sprawie czytałem, że serwisy mylą obie śruby i w oprogramowaniu na stanowiskach także potrafią mieć je pomylone.
maureliusz 16-02-2012, 18:58 W ETISie w ASO śruby są pomylone miejscami - świadczy o tym cena, zupełnie nie logicznie z sitkiem kosztuje parę złotych, a ta górna kilkadziesiąt.
skrzypekps 24-02-2012, 17:36 Piszesz luz osiowy 3mm, a jakieś inne objawy temu towarzyszyły?
Jakiś "lekki" luz zawsze w tych turbinach na wirniku jest.
luzu osiowego nie powinno być wogóle, dopuszczalny jest luz poprzeczny w turbinie i taki luz występuje w tych turbinach
fakt turbina z taki luzem poprzecznym może by pochodziła trochę a może nie - loteria w którą można zagrać jak ktoś lubi ryzyko...
danielsan51 12-06-2012, 11:40 zabieram sie do wymiany sitka juz znalazlem w sklepie ale niewiem wymieniac srube tylko z sitkiem czy 2sruby z podkladkami ? wynienic przewod czy wystarczy go tylko przeczyscic a moze wcale nic nie wymieniac? :D
wiktor20501 12-06-2012, 14:59 zabieram sie do wymiany sitka juz znalazlem w sklepie ale niewiem wymieniac srube tylko z sitkiem czy 2sruby z podkladkami ? wynienic przewod czy wystarczy go tylko przeczyscic a moze wcale nic nie wymieniac? :D
Też walczę z tym tematem od paru m-cy.w ASO koszt 400zł (przewód,śruby, podkładki)+robocizna 200zł= całkowity 600 zł. trochę dużo*kasy ale ryzyko jest tak więc może ktoś mądry albo b. doświadczony powie co mamy robić?
danielsan51 12-06-2012, 19:07 Też walczę z tym tematem od paru m-cy.w ASO koszt 400zł (przewód,śruby, podkładki)+robocizna 200zł= całkowity 600 zł. trochę dużo*kasy ale ryzyko jest tak więc może ktoś mądry albo b. doświadczony powie co mamy robić?
az 600, ja znalazlem ta srube za 34zl a bez sitka 14 czyli 48 zl chyba podkladki i pzrewod nie sa takie drogie :) aso jak zwykle -ogromna przebitka:D
luki6262 14-06-2012, 09:15 może ktoś, kto wymieniał to słynne sitko powiedzieć jak mniej więcej i ile czasu przebiega ten zabieg? Czy odkręcając dpf-a nie trzeba się zaopatrzyć w jakaś uszczelke czy coś w tym stylu?
danielsan51 14-06-2012, 09:22 może ktoś, kto wymieniał to słynne sitko powiedzieć jak mniej więcej i ile czasu przebiega ten zabieg? Czy odkręcając dpf-a nie trzeba się zaopatrzyć w jakaś uszczelke czy coś w tym stylu?
tu masz wszystko http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=89923&page=20
luki6262 14-06-2012, 22:37 dzięki danielsan :)
wie ktoś może ile wołają w serwisie za tą srube banjo? xd
wiktor20501 15-06-2012, 08:33 górna bez sitka 16 zł
dolna ta z sitkiem 34 zł+ podkładki 7 zł za sztukę.
danielsan51 18-06-2012, 14:52 srubki juz zakupione za kilka dni wymiana:) i sie okaze czy bylo warto :).miske i smok tez czyscic?auto ma przejechane 120tys mam je od roku
danielsan51 21-06-2012, 18:18 ja juz po wymianie:) koszt 268zl(68sruby i 200robocizna- z wymiana oleju) co sie okazalo sitko bylo w miare czyste ale jeszcze starego typu wiec teraz chyba moge spac spokojnie.zmiana oleju na motul:) -widac roznice w pracy silnika:D
luki6262 22-06-2012, 14:34 i wkońcu doczekałem się zamówionego sitka. Zamówiłem dwie te śruby ( na góre przy turbinie i na doł przy bloku silnika - koszt 35 i 55zł). Ku mojemu zdziwieniu... obie śrubki maja sitko. Tylko że jedna [ta w kolorze złotym (?) ] ma na samym dole sitko a ta druga wewnątrz z jakąś plastikową osłonką. Która śrubka gdzie ma się znajdować? Ta srebrna jest ciut dłuższa.
dla ułatwienia i zobrazowania tego dodaje linki ze zdjęciami :
http://c.wrzuta.pl/wi886/15bfa08a000001624fe472f7/20120622095
http://c.wrzuta.pl/wi1244/1b237cb10008a05f4fe472f7/20120622093
http://c.wrzuta.pl/wi2950/baa7cee6002456a84fe472f7/20120622094
http://c.wrzuta.pl/wi18046/280e696e0015c05f4fe472f7/20120622092
Szejk.Ahmed 22-06-2012, 15:21 i wkońcu doczekałem się zamówionego sitka. Zamówiłem dwie te śruby ( na góre przy turbinie i na doł przy bloku silnika - koszt 35 i 55zł). Ku mojemu zdziwieniu... obie śrubki maja sitko. Tylko że jedna [ta w kolorze złotym (?) ] ma na samym dole sitko a ta druga wewnątrz z jakąś plastikową osłonką. Która śrubka gdzie ma się znajdować?
Kolego śruby które pokazałeś to dolne śruby tylko ta złota to stary typ a srebrna to nowy zmodyfikowany.Górna śruba jest krótsza i występuje bez sitka;)
luki6262 22-06-2012, 15:28 jakie gamonie pracuja w tym fordzie. Zamówiłem śrubkę z numeru katalogowego jaki tutaj jest podany. Ale Pan w serwisie poinformował mnie, że ta górna jest droższa niż dolna. Więc zamówiłem obie i dostałem takie coś. Górna zamówiona nie miała mieć sitka a tu takie coś dostałem.
wiktor20501 22-06-2012, 15:35 Kolego śruby które pokazałeś to dolne śruby tylko ta złota to stary typ a srebrna to nowy zmodyfikowany.Górna śruba jest krótsza i występuje bez sitka;)
Dokładnie tak jest ale, która jest lepsza w sensie przepływu oleju?
śrubę, którą przeznaczysz na górę pozbaw słynnego sitka a i w dolnej można o tym pomyśleć.
Śruba dolna (z sitkiem) jest droższa.
servisy forda nie bardzo ogarniają ten silnik bo jest to silnik PSA
luki6262 22-06-2012, 15:40 tylko że na góre ma być krótsza ta śruba. Ta złota ma dłuższa głowke ale jest dosłownie krótsza o ten biały plastik co widać na zdjęciu.
Szejk.Ahmed 22-06-2012, 16:22 Dokładnie tak jest ale, która jest lepsza w sensie przepływu oleju?
Śruba dolna nr.1590756-zmodyfikowana plastikowy wkład filtrujący
Śruba górna nr.1450264-bez sitka.
luki6262 22-06-2012, 20:36 no cóż, następnym razem wybiore się do serwisu peugeota bądz cytryny bo widzę, że w fordzie to bajzel mają. Cóż, przynajmniej mam pamiątke xd
Szejk.Ahmed 22-06-2012, 20:49 no cóż, następnym razem wybiore się do serwisu peugeota bądz cytryny bo widzę, że w fordzie to bajzel mają. Cóż, przynajmniej mam pamiątke xd
ale po co.?
Wystarczy.że w każdym sklepie z częściami Forda podasz nr.śrub
luki6262 22-06-2012, 20:58 podałem te co na początku tego tematu są i widzisz co dostałem. Jeszcze Pan mi pokazał rysunek schematyczny turbiny z osprzętem i pytał która to część. Pokazuje mu że ta górna i dolna. No i to dostałem. Ta złota czasem nie bedzie pasować na góre, bo jest ciut krótsz?. Sitko sie wyciągnie.
Szejk.Ahmed 22-06-2012, 21:06 podałem te co na początku tego tematu są i widzisz co dostałem. Ta złota czasem nie bedzie pasować na góre, bo jest ciut krótsz?. Sitko sie wyciągnie.
Nie kombinuj.;)Dolna śruba jest za długa aby ją dać na górę.
Tu masz nr.śrub
1590756-zmodyfikowana plastikowy wkład filtrujący...dolna
1450264-krótka bez sitka...górna
luki6262 22-06-2012, 21:38 jeżeli górną odkręce a jej nie wymienie to coś się stanie? Chcę tego węża przeczyscić. mam 4 podkładki miedziane:wink:
Szejk.Ahmed 22-06-2012, 23:25 jeżeli górną odkręce a jej nie wymienie to coś się stanie? Chcę tego węża przeczyscić. mam 4 podkładki miedziane:wink:
Nic się nie stanie.Górna jest bez sitka i ewentualnie przemyj ją i po kłopocie.
Poczytałem i z ciekawości sprawdziłem co mam w swoim 1,6 :)Dla potomnych ;12.2008 silnik 1,6 mam śrubę z tym polepszonym sitkiem ufff.
Sprawdzili mi w ASO po vin.Stwierdzili ,ze w starszych modelach po problemie z turbiną zakładają to polepszone.Po wymianach nie stwierdzali ponownych problemow.
pzdr
Witam. Zamówiłem w ASO Ford w Gdańsku tą dolną śrubę banjo do rocznika 2005.
Wręczono mi śrubę o indeksie: 6C712 A - 1374536 - M10x35mm ale wygląda jak ta pierwsza wersja z metalowym sitkiem.
Chciałbym ją wymienić na tą zmodyfikowaną a pan w ASO nie jest zorientowany w tej sprawie.
Czytając cały wątek mam już mentlik, który indeks jest prawidłowy dotyczący dolnej śruby banjo od zasilania turbiny w olej.
wiktor20501 07-09-2012, 13:33 Nie wiem na czym ma polegać ,,ulepszenie" nowego sitka jak dla mnie jest jeszcze gorsze od starego ponieważ cały syf zbiera się w środku śruby a w starym na zewnątrz.
DomeloTDCI2.0 20-10-2012, 16:56 Wiadomo może, czy w jakimś okresie produkcji zaczęto montować poprawioną wersję sitka?
Nie kombinuj.;)Dolna śruba jest za długa aby ją dać na górę.
Tu masz nr.śrub
1590756-zmodyfikowana plastikowy wkład filtrujący...dolna
1450264-krótka bez sitka...górna
Dziś wymieniałem olej w swojej Foce,to przy okazji postanowiłem zmienić tą dolną śrubę. Zakupiłem w ASO tą o nr. 1590756-zmodyfikowana plastikowy wkład,i po montażu z dwiema podkładkami(czyli jedna przed przewodem,druga za)okazało się,że jest wyciek. Po wymontowaniu i porównaniu ze starą śrubą okazało się,że nowa jest dłuższa na środku(pomiędzy łbem a gwintem)o jakieś 2mm. Dołożenie jeszcze jednej podkładki przy łbie załatwiło sprawę-tak myślę!. Jutro zajrzę pod auto czy niema plamy pod osłoną. Koszt wymiany:
śruba 1590756- 36zł
3xpodkładka- 3x14,50
RAZEM= 79,50 zł
Dodam jeszcze,że do dnia dzisiejszego czyli 7,5 roku od dnia produkcji auta siedziała "feralna śruba" przebieg ok.140k i sitko było czyste.Ale wymiana oleju zawsze w okolicach 10k(poprzednio Mobil 1,drugi rok Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40.
daniel_t 01-12-2012, 23:54 Witam,
dziś wykręciłem śrubę u siebie. Przebieg autka 127 tys. Ok 1000km temu wymieniany olej na Total 5w30 a5/b5 przed tym płukanka liqui moly. Śruba czysta, żadnych grudek brudu czy zanieczyszczeń. Myślę, żeby ją zostawić. Wydaje mi się, że ciśnienie oleju idącego do turbo może mocno wzrosnąć bez sitka. W końcu z jakiego powodu tam się znalazło. Jeżeli jest czyste, to znaczy, że wystarczy dobry olej.
W załączeniu foto wyjętego sitka z mojego autka.
Pozdrawiam wszystkich,
Daniel.
Witam,
dziś wykręciłem śrubę u siebie. Przebieg autka 127 tys. Ok 1000km temu wymieniany olej na Total 5w30 a5/b5 przed tym płukanka liqui moly. Śruba czysta, żadnych grudek brudu czy zanieczyszczeń. Myślę, żeby ją zostawić. Wydaje mi się, że ciśnienie oleju idącego do turbo może mocno wzrosnąć bez sitka. W końcu z jakiego powodu tam się znalazło. Jeżeli jest czyste, to znaczy, że wystarczy dobry olej.
W załączeniu foto wyjętego sitka z mojego autka.
Pozdrawiam wszystkich,
Daniel.
Ja swojemu zdjęcia nie zrobiłem, ale wyglądało jak Twoje. Też czyściutkie. Z tym, że u mnie przebieg to aktualnie 213kkm i rośnie. Silnik ten sam. Miałem do wyboru wsadzić nową śrubkę z nowym sitkiem, albo zostawić starą. Z tym, że w nowej śrubce sitko było zrobione z ... plastiku. Dużo dłuższe, dzięki czemu teoretycznie trochę tych paprochów musiałoby się nazbierać, aby to zapchać, ale zostawiłem stare.
Przepłukane, chociaż nie było z czego, założone tam skąd zdjęte i jeździ dalej.
Smok olejowy i miska też czyściutkie.
Olej wymieniany nie rzadziej niż co 15kkm z racji tego, że dość dużo po mieście samochodem jeżdżę. Kiedyś lałem Formułę F 5W30, ale już dawno zmieniłem na TOTAL QUARTZ 9000 5W40. Subiektywnie przyjemniej silnik pracuje na tym oleju. Bardziej kulturalny jest :)
A co do samego sitka, to problemy z sitkiem ujawniają się w dwóch przypadkach podobno:
- zaniedbania wymiany oleju
- początek końca pompy olejowej - opiłki z pompy zapychają sitko
To nawet w 2009 r. wsadzali tą starą!!,pewnie do dziś w silniku 1.6 tdci/HDI sadzają taką samą. Ja zmieniłem na nową(jak pisałem wyżej) i auto dalej kuuula:>
To nawet w 2009 r. wsadzali tą starą!!,pewnie do dziś w silniku 1.6 tdci/HDI sadzają taką samą. Ja zmieniłem na nową(jak pisałem wyżej) i auto dalej kuuula:>
Moim zdaniem to sitko to w ogóle zamach na klienta jest. Nie ważne stare czy nowe czy jego brak. Bez sitka jest masakra totalna - znaczy się dopóki żaden opiłek nie poleci do smarowania turbiny to nic się nie dzieje, ale jak już poleci, to pozamiatane. Stare sitko trochę ich nazbiera, ale w końcu się zapcha. Umówmy się ile osób i jak często zdejmuje miskę olejową aby tam zajrzeć?
Nowe sitko też się w końcu zapcha, chociaż teoretycznie dużo dłuższe jest i może to potrwać dłużej.
Brak jakiegokolwiek czujnika, który sprawdza ciśnienie oleju za tym sitkiem to ... zamach na kieszeń klienta. Umówmy się nie są to jakieś specjalnie wielkie koszty szczególnie w masowej produkcji, ale te skurczybyki każdego eurocenta liczą. Przy takiej skali produkcji i w sumie uniwersalności takiego czujnika, już nie wspomnę, że te silniki pakuje do siebie przynajmniej 6 producentów aut koszt takiej pierdoły zamknąłby się w kwocie poniżej 1 euro. Oczywiście w ASO kosztowałby 40euro, ale choćby i nawet, to i tak mniej niż nowa turbawka.
Masz, racje jeden opilek i pozamiatane, ale poki co jezdze ponad rok bez sitka
9 wywalone ze starej sruby)
mam pytanie, bo nie mogę wyczytać tego z postów
Ford Focus II 1.6 90 km rocznik 2009 listopad którą śrubę posiada tą nową czy starą (oczywiście tą dolną)
Dołączam się do pytania, czy była jakaś data od której było montowane nowe sitko?
7 postów wyżej pisał daniel_t,że w swoim autku z 2009 r. również ma śrubę starego typu. Myślę,że do dziś takie sadzają do silnika 1.6 ,a śrubę z dłuższym sitkiem akurat fabrycznie posiada 2.0 tdci.
Witam w dniu dzisiejszym wymieniłem śrubę w moim turbo. Usługa robiona była w mojej obecności, sitko w śrubie czyściuteńkie. Mechanik poinformował mnie, że nie było potrzeby tego robić, ale jak już kupiłem nowego typu to ją wymienił. Rzeczywiście w moim fordzie z listopada 2009 roku była stara.
wiktor20501 21-05-2013, 12:22 Pytanie czy jest sens w tym aby dolną śrubę z sitkiem zamienić miejscami i dać ją na górze przy silniku, gdzie będzie do niej łatwiejszy dostęp. Czyszczenie będzie proste i możliwe np. przy wymianie oleju. Czy śruby można zamienić i czy będą pasować? Sam pomysł wydaje się taki oczywisty i zastanawiam się dlaczego nie jest tak montowana fabrycznie?
wiktor20501 24-05-2013, 19:33 :roll:?:568:
luki6262 24-05-2013, 22:06 Ta śrubka z sitkiem jest bodajże dłuższa
wiktor20501 26-05-2013, 11:20 Czyli opcja zamiany śrub miejscami nie jest możliwa?
Pomysł z sitkiem u dołu ma sens,ponieważ jeżeli nawet nazbiera się w niej "syfu"jest szansa że zostanie wypłukany ze śruby gdy silnik wyłączamy i olej z przewodu wraca siłami grawitacji do bloku silnika,gdyby było na górze to olej by wrócił a syfek zostałby w śrubie niczym nie "popchnięty".
wiktor20501 27-05-2013, 11:51 Pomysł z sitkiem u dołu ma sens,ponieważ jeżeli nawet nazbiera się w niej "syfu"jest szansa że zostanie wypłukany ze śruby gdy silnik wyłączamy i olej z przewodu wraca siłami grawitacji do bloku silnika,gdyby było na górze to olej by wrócił a syfek zostałby w śrubie niczym nie "popchnięty".
Teoria wydaje się logiczna a może lepiej całkiem owe sitko usunąć ze śruby?
Teoria wydaje się logiczna a może lepiej całkiem owe sitko usunąć ze śruby?
Błąd-zbyt duże ciśnienie oleju również nie jest wskazane na łożysko turbawki (szybciej puszczą uszczelniacze).
czy była jakaś data od której było montowane nowe sitko?
Panowie, kontaktowałem się z ASO we Wrocławiu, i tam Pan "expert" oznajmił, iż nie słyszał nigdy o żadnej nowej czy starej wersji sitka:shock: Sprzedają jedną odkąd pamięta (nie wiem ile tam pracuje :lol:) ??
wiktor20501 28-05-2013, 07:19 Nigdy nie jedź do tego ASO ani nawet tam nie dzwoń.
Większość z nas wie, że są dwa rodzaje śrub (metalowe lub plastikowe sitko) i nawet je widziała, a facet w Aso nie, to niestety typowe i tragiczne(dla naszych portfeli)
Strach pomyśleć jak padnie turbo i człowiek pojedzie do takiego właśnie ASO.
są dwa rodzaje śrub
Expert z ASO informuje o śrubie z sitkiem ("filtrem") plastikowym. Rozumiem, że plastikowy to ten "zmodernizowany" wynalazek.
P.S. Są 2 ASO we Wrocławiu Forda. Jeden po tygodniu raczej nie raczył odpisać - od taka polityka. Ciekawe jakbym napisał, że chcę kupić u nich nowe auto ;) ...
Panowie oni wszystko sprawdzają po VIN-ie i tylko to twierdzą,że jest dostępne.
To na tym forum dowiadujemy się wielu rzeczy co i jak można jeszcze zmodernizować w naszych FORDOWOZACH :D by jeszcze przyjemniej się użytkowało te cuda. U nich tego nie dowiesz się.
wiktor20501 03-07-2013, 10:02 Sławne sitko w śrubie usunięte 150 tys.km. Operacja jak na chwile obecną zupełnie zbędna, sitko było w stanie idealnym. Wymiana oleju co 10 tys.
Odświeżę temat, jestem na etapie wymiany
W tym temacie pojawiły się dwa oznaczenia śrub z sitkiem i teoretycznie obydwie poprawione
1590756 i 1450265
Zapytanie takie która jest właściwa do focusa z produkcji koniec 2006 rok?
Witam czy zatkane sitko może być przyczyną braku mocy w ff 1,6 tdci?
krzys1968 29-03-2016, 23:14 Witam czy zatkane sitko może być przyczyną braku mocy w ff 1,6 tdci?
Jak bys mial zatkane sitko to turbina by siadla przez zle smarowanie
|