Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] sławne sitko w 1.6tdci - jakie jest oznaczenie kodowe?


Szejk.Ahmed
13-10-2010, 15:45
czy ktoś może podać oznaczenie kodowe sławetnego sitka.
słyszałem że jest zmodyfikowany model sitka ale ani ASO ani sklepy nie wiedzą o co chodzi i robią wielkie oczy.:shock:

wrzoch
13-10-2010, 21:18
A o jakie sitko chodzi? Czyżby pojawił się nowy lepszy filtr odmy? Jak tak, to też chcę.

pretorian2
13-10-2010, 21:36
może to coś pomorze http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=89923&page=9

vqsoft
14-10-2010, 19:40
chodzi mu o sitko w doprowadzeniu oleju do suszarki
niestety nie znam tego numeru

marcin.jaro
14-10-2010, 19:55
Poszukam popatrzę może gdzieś na fakturze mam nazwę i numer.

Ja po prostu poszedłem do serwisu i pokazałem w serwisie na rysunku układu smarowania turbiny o co mi dokładnie chodzi.

Konstrukcyjnie rzeczywiście jest różnica, są praktycznie zupełnie inne. W nowszej konstrukcji dużo większa jest powierzchnia filtrująca co zapobiega zapychaniu się sitka.

Wymieniając turbinę i mając wszystko na wierzchu polecam wymienić tą śrubę z filtrem, wykręcić i wyczyścić smok, miskę olejową.

Szejk.Ahmed
14-10-2010, 20:07
jeśli byś znalazł to będę wdzięczny.
ponoć jest nowa wersjatej śróby z sitkiem i jest juz zmodyfikowany przewód doprowadzający do turbiny aby tak szybko się nie zapychał.

Szejk.Ahmed
15-10-2010, 13:53
dokładnie chodzi mi o ten zaznaczony przewód który doprowadza olej do turbo.
podobno został juz zmodyfikowany aby sie nie zapychał

wrzoch
17-10-2010, 20:42
dokładnie chodzi mi o ten zaznaczony przewód który doprowadza olej do turbo.
podobno został juz zmodyfikowany aby sie nie zapychał

A jakie są objawy jak się zapcha?

vqsoft
18-10-2010, 05:48
no suszarka pada

Szejk.Ahmed
18-10-2010, 09:54
nic jeszcze nie padło.
kolego wrzoch jak się zapcha to szukaj nowej lub oddaj do regeneracji

NONO
19-10-2010, 16:46
panowie to co z tym sitkiem jest w przewodzie przy silniku czy go nie ma bo już sam nie wiem , na wcześniejszych postach nic się nie do wiedziałem tylko pusta polemika

Szejk.Ahmed
23-10-2010, 11:37
czy ktoś może ma info o zmodyfikowanej śrubie banjo''śruba z sitkiem'' oraz przewodem doprowadzającym olej do turbiny.
ponoć w katalogu Citroena jest informacja o tym, że dla silnika 1.6 HDI (w fordzie TDCi) śruba ta ze słynnym sitkiem została zastąpiona zmodyfikowaną oraz przewód został również poprawiony.
ford oczywiście o niczym nie wie i robią wielkie oczy.

wrzoch
23-10-2010, 19:35
ford oczywiście o niczym nie wie i robią wielkie oczy.

To akurat nic nowego.
Zastanawia mnie jaki procent "końca życia" turbin spowodowany jest zapchaniem się tego sitka.

Szejk.Ahmed
24-11-2010, 16:22
odświeżam temat

Matych
24-11-2010, 17:14
Sitko zostało zmodyfikowane obydwa znajdowały się w śrubie przy bloku a nie jak na zdjęciu przy turbinie przewód też ma tochę inną konstrukcję w warszawie w ASO Autoplaza o tym wiedzą i nie zatajają

Szejk.Ahmed
24-11-2010, 17:17
Sitko zostało zmodyfikowane obydwa znajdowały się w śrubie przy bloku a nie jak na zdjęciu przy turbinie przewód też ma tochę inną konstrukcję w warszawie w ASO Autoplaza o tym wiedzą i nie zatajają
to w takim razie mam prośbę jakbyś się dowiedział jakie oznaczenie jest tej części aby ją zamówić to byłbym wdzięczny

Szejk.Ahmed
16-01-2012, 20:20
odświeże temat.czy nikt nie ma numeru zmodyfikowanej śruby z sitkiem

marcin.jaro
16-01-2012, 20:55
Ja proponuję to sitko wydłubać ze śruby i po kłopocie.

Sam tak zrobiłem bo po wymianie na nowszą konstrukcję sitka niestety też się zapchało i druga turbina do zrobienia.

Wtedy podjąłem decyzję o wyrzuceniu sitka.
Przejechałem jakieś 20 tys km i nic się nie dzieje.

Matych
16-01-2012, 23:43
Odszukałem fakturę proszę oto nowa zmodyfikowana śruba banjo z plastikowym sitkiem jej indeks to 1450264

Szejk.Ahmed
17-01-2012, 11:00
dzięki Matych :one:
kupowałeś w Fordzie czy cytrynie

Matych
17-01-2012, 11:51
W fordzie jak wymieniali mi odkurzacz to o zmienili sitko na nowe modyfikowane -w Autoplazie o tym wiedzą.

Szejk.Ahmed
17-01-2012, 12:13
może po numerze który podałeś znajdę w sklepie bo jak zwykle BemoMotors w Szczecinie nic nie wie,a jak nie to udam się do sklepu z częściami do cytrynki lub odwiedzę serwis

maureliusz
17-01-2012, 13:52
Już pisałem o tym, ale dla mnie...to sitko to ściema i zawracanie sobie głowy. Podstawa to regularne wymiany oleju lub częściej w przypadku obciążania silnika.
Ja rozkręciłem to przy jakiś 140 000km i było tam...super czysto. Nawet paproszka nie było. Dzień roboty i zero wniosków. Ale śpię spokojnie...bo nie mam już sitka - ha ha ha.

Szejk.Ahmed
17-01-2012, 14:07
maureliusz,zmieniam olej co 10tyś. i ostatnio jak przewód i śruby zostały czyszczone to było na sitku trochę opiłków więc wniosek nasuwa się sam aby je mieć.być może masz u siebie czysto,nie podważam tego.
przy ostatniej zmianie oleju postanowiłem zobaczyć jak wygląda miska po 130tyś i o dziwo była czysta,a jak już miałem ją zdjętą to wymieniłem smoka.
co do sitka to wole je mieć;)

maureliusz
17-01-2012, 17:36
Pytanie brzmi, czy nie lepiej darować sobie sitko, bo małe syfy przelecą przez turbo i nic jej nie zrobią. Tymczasem jak się sitko zatka n-ilością takich syfków...to kapa. To tylko dawagacje, ale ASO je wywala wiem to z pewnego źródła, ale oficjalnie oczywiście tego nie robią ;-))

Szejk.Ahmed
17-01-2012, 18:01
może masz racje ale najpierw zobaczę jak wygląda sitko w nowej śrubie i jeśli nie będzie za bardzo różnicy to wywale.Może kolega Matych wypowie się odnośnie różnicy w starym i nowym sitku

Pitol321
18-01-2012, 12:39
Ja wymieniałem sito w Polsce.
W Niemczech chcieli za samą wymianę 200 Euro na początek, a jak długo zejdzie, to w 300 powinienem się zamknąć. Darowałem sobie...

W Polsce wymiana sita, razem z wymianą paska klinowego i rolki z konieczności (części w cenie) kosztowała mnie 260 zł.
Koszt totalnie nieporównywalny...
A, sito kupiłem jeszcze w Niemczech: w serwisie Citroen/Ford w Essen, śruba kosztowała mnie około 8 Euro.
Dostałem śrubę/sito nowego typu, taką jak w tym poście: nowe sito (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1598581&postcount=14).
Stare pokazywał już Matych w tym poście: stare sito (http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1605598&postcount=181).

Wymieniane sito u mnie było dość mocno zabrudzone, ale mechanik nie miał już czasu bawić się jeszcze z czyszczeniem, było późno więc nie wiem czy jakiś konkretny syf tam był.
Ja zamierzam przy każdej corocznej wymiany oleju (rocznie robię około 12tyś km) wymieniać także te felerne sito.


Różnice: stare sito to "metalowa" siateczka na końcówce śruby bango, nowe to wkład filtrujący wykonany z tworzywa biegnący przez cały przekrój śruby bango.

Matych
18-01-2012, 13:20
Dokładnie zwiększyli powierzchnię sitka,wielokrotnie aby nie doszło do zapchania ewentualnym syfem moje stare przy 140 tyś było czyste jak łza -ale te silniki po cichu w serwisach słyną że miejscowo są niedosmarowane i potrafią się przycierać co skutkuje opiłkami.Jeśli czyste to zostawić jewśli zasyfione to lepiej użyć nowe.

Matych
18-01-2012, 13:40
to sitko po cos jest małe drobiny z olejem potrafią podejść pod tuleję ,wałek i siać spustoszenie.

maureliusz
18-01-2012, 18:51
Ja zamierzam przy każdej corocznej wymiany oleju (rocznie robię około 12tyś km) wymieniać także te felerne sito.


Masochista! To jakby rozrząd wymieniać co roku:-)

Pitol321
18-01-2012, 19:06
Wymiana nie jest droga, więc jaki problem zrobić to wraz z wymianą oleju? Robocizna, to problem mechanika, mnie interesuje tylko korzystna cena, ponad 10x mniejsza niż w Niemczech...

OT:
Jak mojemu mechanikowi z Essen powiedziałem ile kosztowała wymiana w Polsce, to za głowę się złapał. Spytał tylko za co my w Polsce żyjemy, skoro tak nędznie zarabiamy, a dobrze wie, że artykuły spożywcze są w Polsce równie drogie lub droższe niż w Niemczech... :572:

Damian
18-01-2012, 19:44
Gdyby ktoś potrzebował więcej informacji :)
Numer katalogowy 1450264
Numer częsci 5M5Q-6C712-AA

Zastosowanie M10 X 29MM
----
Od: 04-10-2005 Do: 15-01-2008 Focus 04-08/Focus C-MAX 03-07
Od: 05-10-2005 Fiesta/Fusion 2002
Od: 05-10-2005 Fiesta/Fusion 2002
----
Od: 26-03-2007 Do: 23-07-2010 C-MAX 2007-2010
Od: 28-05-2007 Do: 30-09-2009 Fusion
Od: 03-12-2007 Focus 2008-
----
Od: 21-07-2008 Fiesta 2008-
Od: 21-07-2008 Fiesta 2008-
----
Od: 22-03-2010 Fiesta 2008-
Od: 23-08-2010 C-Max 2010-
Od: 30-08-2010 Fiesta 2008-
----
Od: 03-01-2011 Focus 2011-
Od: 07-02-2011 S-Max/Galaxy 2006-
Od: 07-02-2011 Mondeo 2007-

Duratorq 1.4 TDCi
Duratorq 1.6 TDCi

maureliusz
18-01-2012, 21:23
Pitol321....ten Twój mechanik to jakiś ... hardcorowiec! Naprawdę wymiana tej durnej śrubki to jest trochę zabawy. Nie da się tego zrobić od tak w godzinkę. Trzeba trochę po rozkręca, katalizator poluzować, no poezja...

Ale jak tak lubi:-)) Twój zysk jego strata.

Pitol321
18-01-2012, 22:00
Auto w Polsce robię w jednym z lepszych i droższych zakładów w moim rodzinnym mieście.
Jak dzwoniłem w sprawie sitka, to od razu sam zaśpiewał mi za wymianę 100-150zł.
Cóż innego mi pozostało jak tylko przejechać się 900km do rodzinki i skorzystać...

Właśnie z tego powodu (całe rozkręcanie itd.) w Niemczech rozmowa zaczyna się od 200 Euro i to w nie dużym warsztacie. Inaczej nawet na sitko nie spojrzą.

lesznopiotr
05-02-2012, 20:46
mozecie napisac dokladnie jak fachowo nazywa sie to sitko i gdzie dokladnie sie znajduje zebym nie zrobil wioski u mechanika. I dokladnie podaj oznakowanie nowej sruby Posiadam foke 2004 hetchbek 1.6tdci 110km

Matych
05-02-2012, 21:19
Przeczytaj temat przejrzyj linki i dowiesz się wszystkiego co cię interesuje

skrzypekps
15-02-2012, 18:04
panowie te sitko jest w śrubie widocznej na zdjęciach w tym temacie ?? czy znajduje sie ono gdzieś indziej ?? i czy spokojnie ją moge odkręcić i sprawdzic jej stan ??

Pitol321
15-02-2012, 18:21
Jak patrzysz z góry na turbo, to widać śrubę banjo przewodu olejowego, ale górną - bez sitka. Śruba banjo z sitkiem jest na drugim końcu tego przewodu i wchodzi w blok silnika.

Aby się do niej dostać trzeba zająć się katalizatorem itd.
Trochę czasu to zajmuje, a jak śruby katalizatora są "zgrzane" to całe popołudnie zabawy.
Ja za wymianę tej śruby płace 100/150zł w nie-najtańszym warsztacie, ale jak ktoś ma smykałkę, czas to czemu nie...

skrzypekps
15-02-2012, 18:25
W sumie pytalem z ciekawosci, wielkie dzieki, wymieniałem turbinke i mechanik mówił ze na zasilaniu przewodu turbiny juz sitka nie było mam nadzieje, ze chodzilo mu o tą śrube :) (moze kiedys skontroluję)

Matych
15-02-2012, 18:41
A czemu wymieniłeś turbinę -jeśli wolno spytać ?

Pitol321
15-02-2012, 19:46
Piszesz luz osiowy 3mm, a jakieś inne objawy temu towarzyszyły?
Jakiś "lekki" luz zawsze w tych turbinach na wirniku jest.

Andrzej_K
16-02-2012, 14:46
(...)nowa zmodyfikowana śruba banjo z plastikowym sitkiem jej indeks to 1450264

Kupiłem śrubę o tym indeksie, ale jest ona bez sitka.

http://img521.imageshack.us/img521/2434/rubabezsitka.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/521/rubabezsitka.jpg/)

Pitol321
16-02-2012, 15:16
To jest śruba na górę - czyli prawidłowo bez sitka.
Śruba dolna z sitkiem ma indeks 1450265.

Wszystko przez wspominany na forum kilkukrotnie bałagan w polskich serwisach.
Tutaj dla potwierdzenia wykres z rozpiską śrób i oznaczeń: Turbina i śruby (http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=ford&t_id=4868&id_pic=12896).

Śruba górna bez sita: 6C712A wymiary: M10 X 29MM indeks: 1450264
Śruba dolna z sitem: 6C712B wymiary: M10 X 37MM indeks: 1450265

Matych
16-02-2012, 15:37
Kupiłem śrubę o tym indeksie, ale jest ona bez sitka.

Przykro mi ale w ETIS-ie(system obsługi Forda) może nie tyle jest bałgan co zdarzają się pomyłki moja miała sitko ale ,nr wziełem z faktury z ASO według rysunku pasują tam trzy różne śruby.

Pitol321
16-02-2012, 16:19
6C712B 1204682 Bolt - Banjo from 23/6/2003 to 4/10/2005 | Focus 2004-/Focus C
6C712B 1386564 Bolt - Banjo from 4/10/2005 to 4/4/2006 | Focus 2004-/Focus C- M10 x 37MM
6C712B 1450265 Bolt - Banjo from 4/4/2006 | Focus 2004-/Focus C-MAX 2003- M10 x 37MM

Tak pasują trzy, ale zależnie od rocznika w którym pierwszy raz była zastosowana już tylko jedna, jak wydać powyżej.
Może faktycznie nadużyłem słowa "bałagan", ale już kilkukrotnie w tej sprawie czytałem, że serwisy mylą obie śruby i w oprogramowaniu na stanowiskach także potrafią mieć je pomylone.

maureliusz
16-02-2012, 18:58
W ETISie w ASO śruby są pomylone miejscami - świadczy o tym cena, zupełnie nie logicznie z sitkiem kosztuje parę złotych, a ta górna kilkadziesiąt.

skrzypekps
24-02-2012, 17:36
Piszesz luz osiowy 3mm, a jakieś inne objawy temu towarzyszyły?
Jakiś "lekki" luz zawsze w tych turbinach na wirniku jest.

luzu osiowego nie powinno być wogóle, dopuszczalny jest luz poprzeczny w turbinie i taki luz występuje w tych turbinach

fakt turbina z taki luzem poprzecznym może by pochodziła trochę a może nie - loteria w którą można zagrać jak ktoś lubi ryzyko...

danielsan51
12-06-2012, 11:40
zabieram sie do wymiany sitka juz znalazlem w sklepie ale niewiem wymieniac srube tylko z sitkiem czy 2sruby z podkladkami ? wynienic przewod czy wystarczy go tylko przeczyscic a moze wcale nic nie wymieniac? :D

wiktor20501
12-06-2012, 14:59
zabieram sie do wymiany sitka juz znalazlem w sklepie ale niewiem wymieniac srube tylko z sitkiem czy 2sruby z podkladkami ? wynienic przewod czy wystarczy go tylko przeczyscic a moze wcale nic nie wymieniac? :D
Też walczę z tym tematem od paru m-cy.w ASO koszt 400zł (przewód,śruby, podkładki)+robocizna 200zł= całkowity 600 zł. trochę dużo*kasy ale ryzyko jest tak więc może ktoś mądry albo b. doświadczony powie co mamy robić?

danielsan51
12-06-2012, 19:07
Też walczę z tym tematem od paru m-cy.w ASO koszt 400zł (przewód,śruby, podkładki)+robocizna 200zł= całkowity 600 zł. trochę dużo*kasy ale ryzyko jest tak więc może ktoś mądry albo b. doświadczony powie co mamy robić?

az 600, ja znalazlem ta srube za 34zl a bez sitka 14 czyli 48 zl chyba podkladki i pzrewod nie sa takie drogie :) aso jak zwykle -ogromna przebitka:D

luki6262
14-06-2012, 09:15
może ktoś, kto wymieniał to słynne sitko powiedzieć jak mniej więcej i ile czasu przebiega ten zabieg? Czy odkręcając dpf-a nie trzeba się zaopatrzyć w jakaś uszczelke czy coś w tym stylu?

danielsan51
14-06-2012, 09:22
może ktoś, kto wymieniał to słynne sitko powiedzieć jak mniej więcej i ile czasu przebiega ten zabieg? Czy odkręcając dpf-a nie trzeba się zaopatrzyć w jakaś uszczelke czy coś w tym stylu?

tu masz wszystko http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=89923&page=20

luki6262
14-06-2012, 22:37
dzięki danielsan :)
wie ktoś może ile wołają w serwisie za tą srube banjo? xd

wiktor20501
15-06-2012, 08:33
górna bez sitka 16 zł
dolna ta z sitkiem 34 zł+ podkładki 7 zł za sztukę.

danielsan51
18-06-2012, 14:52
srubki juz zakupione za kilka dni wymiana:) i sie okaze czy bylo warto :).miske i smok tez czyscic?auto ma przejechane 120tys mam je od roku

danielsan51
21-06-2012, 18:18
ja juz po wymianie:) koszt 268zl(68sruby i 200robocizna- z wymiana oleju) co sie okazalo sitko bylo w miare czyste ale jeszcze starego typu wiec teraz chyba moge spac spokojnie.zmiana oleju na motul:) -widac roznice w pracy silnika:D

luki6262
22-06-2012, 14:34
i wkońcu doczekałem się zamówionego sitka. Zamówiłem dwie te śruby ( na góre przy turbinie i na doł przy bloku silnika - koszt 35 i 55zł). Ku mojemu zdziwieniu... obie śrubki maja sitko. Tylko że jedna [ta w kolorze złotym (?) ] ma na samym dole sitko a ta druga wewnątrz z jakąś plastikową osłonką. Która śrubka gdzie ma się znajdować? Ta srebrna jest ciut dłuższa.

dla ułatwienia i zobrazowania tego dodaje linki ze zdjęciami :

http://c.wrzuta.pl/wi886/15bfa08a000001624fe472f7/20120622095
http://c.wrzuta.pl/wi1244/1b237cb10008a05f4fe472f7/20120622093
http://c.wrzuta.pl/wi2950/baa7cee6002456a84fe472f7/20120622094
http://c.wrzuta.pl/wi18046/280e696e0015c05f4fe472f7/20120622092

Szejk.Ahmed
22-06-2012, 15:21
i wkońcu doczekałem się zamówionego sitka. Zamówiłem dwie te śruby ( na góre przy turbinie i na doł przy bloku silnika - koszt 35 i 55zł). Ku mojemu zdziwieniu... obie śrubki maja sitko. Tylko że jedna [ta w kolorze złotym (?) ] ma na samym dole sitko a ta druga wewnątrz z jakąś plastikową osłonką. Która śrubka gdzie ma się znajdować?
Kolego śruby które pokazałeś to dolne śruby tylko ta złota to stary typ a srebrna to nowy zmodyfikowany.Górna śruba jest krótsza i występuje bez sitka;)

luki6262
22-06-2012, 15:28
jakie gamonie pracuja w tym fordzie. Zamówiłem śrubkę z numeru katalogowego jaki tutaj jest podany. Ale Pan w serwisie poinformował mnie, że ta górna jest droższa niż dolna. Więc zamówiłem obie i dostałem takie coś. Górna zamówiona nie miała mieć sitka a tu takie coś dostałem.

wiktor20501
22-06-2012, 15:35
Kolego śruby które pokazałeś to dolne śruby tylko ta złota to stary typ a srebrna to nowy zmodyfikowany.Górna śruba jest krótsza i występuje bez sitka;)
Dokładnie tak jest ale, która jest lepsza w sensie przepływu oleju?
śrubę, którą przeznaczysz na górę pozbaw słynnego sitka a i w dolnej można o tym pomyśleć.
Śruba dolna (z sitkiem) jest droższa.
servisy forda nie bardzo ogarniają ten silnik bo jest to silnik PSA

luki6262
22-06-2012, 15:40
tylko że na góre ma być krótsza ta śruba. Ta złota ma dłuższa głowke ale jest dosłownie krótsza o ten biały plastik co widać na zdjęciu.

Szejk.Ahmed
22-06-2012, 16:22
Dokładnie tak jest ale, która jest lepsza w sensie przepływu oleju?
Śruba dolna nr.1590756-zmodyfikowana plastikowy wkład filtrujący
Śruba górna nr.1450264-bez sitka.

luki6262
22-06-2012, 20:36
no cóż, następnym razem wybiore się do serwisu peugeota bądz cytryny bo widzę, że w fordzie to bajzel mają. Cóż, przynajmniej mam pamiątke xd

Szejk.Ahmed
22-06-2012, 20:49
no cóż, następnym razem wybiore się do serwisu peugeota bądz cytryny bo widzę, że w fordzie to bajzel mają. Cóż, przynajmniej mam pamiątke xd
ale po co.?
Wystarczy.że w każdym sklepie z częściami Forda podasz nr.śrub

luki6262
22-06-2012, 20:58
podałem te co na początku tego tematu są i widzisz co dostałem. Jeszcze Pan mi pokazał rysunek schematyczny turbiny z osprzętem i pytał która to część. Pokazuje mu że ta górna i dolna. No i to dostałem. Ta złota czasem nie bedzie pasować na góre, bo jest ciut krótsz?. Sitko sie wyciągnie.

Szejk.Ahmed
22-06-2012, 21:06
podałem te co na początku tego tematu są i widzisz co dostałem. Ta złota czasem nie bedzie pasować na góre, bo jest ciut krótsz?. Sitko sie wyciągnie.
Nie kombinuj.;)Dolna śruba jest za długa aby ją dać na górę.
Tu masz nr.śrub

1590756-zmodyfikowana plastikowy wkład filtrujący...dolna
1450264-krótka bez sitka...górna

luki6262
22-06-2012, 21:38
jeżeli górną odkręce a jej nie wymienie to coś się stanie? Chcę tego węża przeczyscić. mam 4 podkładki miedziane:wink:

Szejk.Ahmed
22-06-2012, 23:25
jeżeli górną odkręce a jej nie wymienie to coś się stanie? Chcę tego węża przeczyscić. mam 4 podkładki miedziane:wink:
Nic się nie stanie.Górna jest bez sitka i ewentualnie przemyj ją i po kłopocie.

artax
23-06-2012, 15:39
Poczytałem i z ciekawości sprawdziłem co mam w swoim 1,6 :)Dla potomnych ;12.2008 silnik 1,6 mam śrubę z tym polepszonym sitkiem ufff.
Sprawdzili mi w ASO po vin.Stwierdzili ,ze w starszych modelach po problemie z turbiną zakładają to polepszone.Po wymianach nie stwierdzali ponownych problemow.
pzdr

jmr
07-09-2012, 10:46
Witam. Zamówiłem w ASO Ford w Gdańsku tą dolną śrubę banjo do rocznika 2005.
Wręczono mi śrubę o indeksie: 6C712 A - 1374536 - M10x35mm ale wygląda jak ta pierwsza wersja z metalowym sitkiem.
Chciałbym ją wymienić na tą zmodyfikowaną a pan w ASO nie jest zorientowany w tej sprawie.

Czytając cały wątek mam już mentlik, który indeks jest prawidłowy dotyczący dolnej śruby banjo od zasilania turbiny w olej.

wiktor20501
07-09-2012, 13:33
Nie wiem na czym ma polegać ,,ulepszenie" nowego sitka jak dla mnie jest jeszcze gorsze od starego ponieważ cały syf zbiera się w środku śruby a w starym na zewnątrz.

DomeloTDCI2.0
20-10-2012, 16:56
Wiadomo może, czy w jakimś okresie produkcji zaczęto montować poprawioną wersję sitka?

tomfoc2
29-10-2012, 19:54
Nie kombinuj.;)Dolna śruba jest za długa aby ją dać na górę.
Tu masz nr.śrub

1590756-zmodyfikowana plastikowy wkład filtrujący...dolna
1450264-krótka bez sitka...górna

Dziś wymieniałem olej w swojej Foce,to przy okazji postanowiłem zmienić tą dolną śrubę. Zakupiłem w ASO tą o nr. 1590756-zmodyfikowana plastikowy wkład,i po montażu z dwiema podkładkami(czyli jedna przed przewodem,druga za)okazało się,że jest wyciek. Po wymontowaniu i porównaniu ze starą śrubą okazało się,że nowa jest dłuższa na środku(pomiędzy łbem a gwintem)o jakieś 2mm. Dołożenie jeszcze jednej podkładki przy łbie załatwiło sprawę-tak myślę!. Jutro zajrzę pod auto czy niema plamy pod osłoną. Koszt wymiany:
śruba 1590756- 36zł
3xpodkładka- 3x14,50
RAZEM= 79,50 zł

Dodam jeszcze,że do dnia dzisiejszego czyli 7,5 roku od dnia produkcji auta siedziała "feralna śruba" przebieg ok.140k i sitko było czyste.Ale wymiana oleju zawsze w okolicach 10k(poprzednio Mobil 1,drugi rok Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40.

daniel_t
01-12-2012, 23:54
Witam,
dziś wykręciłem śrubę u siebie. Przebieg autka 127 tys. Ok 1000km temu wymieniany olej na Total 5w30 a5/b5 przed tym płukanka liqui moly. Śruba czysta, żadnych grudek brudu czy zanieczyszczeń. Myślę, żeby ją zostawić. Wydaje mi się, że ciśnienie oleju idącego do turbo może mocno wzrosnąć bez sitka. W końcu z jakiego powodu tam się znalazło. Jeżeli jest czyste, to znaczy, że wystarczy dobry olej.
W załączeniu foto wyjętego sitka z mojego autka.

Pozdrawiam wszystkich,
Daniel.

wrzoch
02-12-2012, 09:26
Witam,
dziś wykręciłem śrubę u siebie. Przebieg autka 127 tys. Ok 1000km temu wymieniany olej na Total 5w30 a5/b5 przed tym płukanka liqui moly. Śruba czysta, żadnych grudek brudu czy zanieczyszczeń. Myślę, żeby ją zostawić. Wydaje mi się, że ciśnienie oleju idącego do turbo może mocno wzrosnąć bez sitka. W końcu z jakiego powodu tam się znalazło. Jeżeli jest czyste, to znaczy, że wystarczy dobry olej.
W załączeniu foto wyjętego sitka z mojego autka.

Pozdrawiam wszystkich,
Daniel.

Ja swojemu zdjęcia nie zrobiłem, ale wyglądało jak Twoje. Też czyściutkie. Z tym, że u mnie przebieg to aktualnie 213kkm i rośnie. Silnik ten sam. Miałem do wyboru wsadzić nową śrubkę z nowym sitkiem, albo zostawić starą. Z tym, że w nowej śrubce sitko było zrobione z ... plastiku. Dużo dłuższe, dzięki czemu teoretycznie trochę tych paprochów musiałoby się nazbierać, aby to zapchać, ale zostawiłem stare.
Przepłukane, chociaż nie było z czego, założone tam skąd zdjęte i jeździ dalej.
Smok olejowy i miska też czyściutkie.
Olej wymieniany nie rzadziej niż co 15kkm z racji tego, że dość dużo po mieście samochodem jeżdżę. Kiedyś lałem Formułę F 5W30, ale już dawno zmieniłem na TOTAL QUARTZ 9000 5W40. Subiektywnie przyjemniej silnik pracuje na tym oleju. Bardziej kulturalny jest :)

A co do samego sitka, to problemy z sitkiem ujawniają się w dwóch przypadkach podobno:
- zaniedbania wymiany oleju
- początek końca pompy olejowej - opiłki z pompy zapychają sitko

tomfoc2
03-12-2012, 19:01
To nawet w 2009 r. wsadzali tą starą!!,pewnie do dziś w silniku 1.6 tdci/HDI sadzają taką samą. Ja zmieniłem na nową(jak pisałem wyżej) i auto dalej kuuula:>

wrzoch
03-12-2012, 19:20
To nawet w 2009 r. wsadzali tą starą!!,pewnie do dziś w silniku 1.6 tdci/HDI sadzają taką samą. Ja zmieniłem na nową(jak pisałem wyżej) i auto dalej kuuula:>

Moim zdaniem to sitko to w ogóle zamach na klienta jest. Nie ważne stare czy nowe czy jego brak. Bez sitka jest masakra totalna - znaczy się dopóki żaden opiłek nie poleci do smarowania turbiny to nic się nie dzieje, ale jak już poleci, to pozamiatane. Stare sitko trochę ich nazbiera, ale w końcu się zapcha. Umówmy się ile osób i jak często zdejmuje miskę olejową aby tam zajrzeć?
Nowe sitko też się w końcu zapcha, chociaż teoretycznie dużo dłuższe jest i może to potrwać dłużej.
Brak jakiegokolwiek czujnika, który sprawdza ciśnienie oleju za tym sitkiem to ... zamach na kieszeń klienta. Umówmy się nie są to jakieś specjalnie wielkie koszty szczególnie w masowej produkcji, ale te skurczybyki każdego eurocenta liczą. Przy takiej skali produkcji i w sumie uniwersalności takiego czujnika, już nie wspomnę, że te silniki pakuje do siebie przynajmniej 6 producentów aut koszt takiej pierdoły zamknąłby się w kwocie poniżej 1 euro. Oczywiście w ASO kosztowałby 40euro, ale choćby i nawet, to i tak mniej niż nowa turbawka.

anhorn
16-12-2012, 13:53
Masz, racje jeden opilek i pozamiatane, ale poki co jezdze ponad rok bez sitka
9 wywalone ze starej sruby)

yrtat
08-01-2013, 21:53
mam pytanie, bo nie mogę wyczytać tego z postów
Ford Focus II 1.6 90 km rocznik 2009 listopad którą śrubę posiada tą nową czy starą (oczywiście tą dolną)

Teres
09-01-2013, 09:56
Dołączam się do pytania, czy była jakaś data od której było montowane nowe sitko?

tomfoc2
09-01-2013, 14:52
7 postów wyżej pisał daniel_t,że w swoim autku z 2009 r. również ma śrubę starego typu. Myślę,że do dziś takie sadzają do silnika 1.6 ,a śrubę z dłuższym sitkiem akurat fabrycznie posiada 2.0 tdci.

yrtat
24-04-2013, 19:40
Witam w dniu dzisiejszym wymieniłem śrubę w moim turbo. Usługa robiona była w mojej obecności, sitko w śrubie czyściuteńkie. Mechanik poinformował mnie, że nie było potrzeby tego robić, ale jak już kupiłem nowego typu to ją wymienił. Rzeczywiście w moim fordzie z listopada 2009 roku była stara.

wiktor20501
21-05-2013, 12:22
Pytanie czy jest sens w tym aby dolną śrubę z sitkiem zamienić miejscami i dać ją na górze przy silniku, gdzie będzie do niej łatwiejszy dostęp. Czyszczenie będzie proste i możliwe np. przy wymianie oleju. Czy śruby można zamienić i czy będą pasować? Sam pomysł wydaje się taki oczywisty i zastanawiam się dlaczego nie jest tak montowana fabrycznie?

wiktor20501
24-05-2013, 19:33
:roll:?:568:

luki6262
24-05-2013, 22:06
Ta śrubka z sitkiem jest bodajże dłuższa

wiktor20501
26-05-2013, 11:20
Czyli opcja zamiany śrub miejscami nie jest możliwa?

tomfoc2
26-05-2013, 17:20
Pomysł z sitkiem u dołu ma sens,ponieważ jeżeli nawet nazbiera się w niej "syfu"jest szansa że zostanie wypłukany ze śruby gdy silnik wyłączamy i olej z przewodu wraca siłami grawitacji do bloku silnika,gdyby było na górze to olej by wrócił a syfek zostałby w śrubie niczym nie "popchnięty".

wiktor20501
27-05-2013, 11:51
Pomysł z sitkiem u dołu ma sens,ponieważ jeżeli nawet nazbiera się w niej "syfu"jest szansa że zostanie wypłukany ze śruby gdy silnik wyłączamy i olej z przewodu wraca siłami grawitacji do bloku silnika,gdyby było na górze to olej by wrócił a syfek zostałby w śrubie niczym nie "popchnięty".

Teoria wydaje się logiczna a może lepiej całkiem owe sitko usunąć ze śruby?

tomfoc2
27-05-2013, 14:20
Teoria wydaje się logiczna a może lepiej całkiem owe sitko usunąć ze śruby?

Błąd-zbyt duże ciśnienie oleju również nie jest wskazane na łożysko turbawki (szybciej puszczą uszczelniacze).

Zizzy
27-05-2013, 22:38
czy była jakaś data od której było montowane nowe sitko?

Panowie, kontaktowałem się z ASO we Wrocławiu, i tam Pan "expert" oznajmił, iż nie słyszał nigdy o żadnej nowej czy starej wersji sitka:shock: Sprzedają jedną odkąd pamięta (nie wiem ile tam pracuje :lol:) ??

wiktor20501
28-05-2013, 07:19
Nigdy nie jedź do tego ASO ani nawet tam nie dzwoń.
Większość z nas wie, że są dwa rodzaje śrub (metalowe lub plastikowe sitko) i nawet je widziała, a facet w Aso nie, to niestety typowe i tragiczne(dla naszych portfeli)
Strach pomyśleć jak padnie turbo i człowiek pojedzie do takiego właśnie ASO.

Zizzy
28-05-2013, 09:02
są dwa rodzaje śrub

Expert z ASO informuje o śrubie z sitkiem ("filtrem") plastikowym. Rozumiem, że plastikowy to ten "zmodernizowany" wynalazek.

P.S. Są 2 ASO we Wrocławiu Forda. Jeden po tygodniu raczej nie raczył odpisać - od taka polityka. Ciekawe jakbym napisał, że chcę kupić u nich nowe auto ;) ...

tomfoc2
28-05-2013, 14:31
Panowie oni wszystko sprawdzają po VIN-ie i tylko to twierdzą,że jest dostępne.
To na tym forum dowiadujemy się wielu rzeczy co i jak można jeszcze zmodernizować w naszych FORDOWOZACH :D by jeszcze przyjemniej się użytkowało te cuda. U nich tego nie dowiesz się.

wiktor20501
03-07-2013, 10:02
Sławne sitko w śrubie usunięte 150 tys.km. Operacja jak na chwile obecną zupełnie zbędna, sitko było w stanie idealnym. Wymiana oleju co 10 tys.

bugssy
20-05-2015, 09:24
Odświeżę temat, jestem na etapie wymiany
W tym temacie pojawiły się dwa oznaczenia śrub z sitkiem i teoretycznie obydwie poprawione
1590756 i 1450265
Zapytanie takie która jest właściwa do focusa z produkcji koniec 2006 rok?

wiki8
29-03-2016, 22:25
Witam czy zatkane sitko może być przyczyną braku mocy w ff 1,6 tdci?

krzys1968
29-03-2016, 23:14
Witam czy zatkane sitko może być przyczyną braku mocy w ff 1,6 tdci?

Jak bys mial zatkane sitko to turbina by siadla przez zle smarowanie