Zobacz pełną wersję : [Transit 1986-1991] Jak podnieść moc w silniku 2,5D z pompą cav lucas?


darek lis
16-10-2010, 21:00
kolega wojtekjanus podał bardzo fajny opis do pompy bosch, może ktoś wie jak coś podobnego zrobić z pompą wtryskową cav lucas?

Okraj
17-10-2010, 12:28
Chyba tylko dołożyć turbinę i będzie 100 KM ;)

eMWuGSM
17-10-2010, 13:24
Dołożenie turbiny wiąże się ze zmianą głowicy (bo wtryski nie podejdą), wtryskiwaczy, kolektorów, wału, korbowodów, tłoków, pompy wtryskowej*.

*) Nie zawsze, jeśli masz 80km, to wystarczy w sumie tylko turbina z kolektorami, ale IMHO to nie ma sensu.

Jak chcesz podnieść MOC, to wkładaj 2.9 12V, masz ~145KM i ~225Nm oraz przepiękny bulgot. Diesel nie jest do szybkiej jazdy.

wojtekjanus
17-10-2010, 15:02
Diesel nie jest do szybkiej jazdy.
Nie wierz mu...
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=109428

W pompie tej można nieco zwiększyć osiągi regulując śrubę obrotów maksymalnych (to o którą opiera się dźwignia gazu w maks. położeniu). Ale efekt uboczny to wkręcanie się silnika na wyższe obroty - łatwo go skatować. Nie robiłbym tego...
Ta pompa wymaga specyficznej techniki jazdy - dla maksymalnego odejścia gaz musi być w danej chwili... odpowiedni. Nie za duży i nie za mały. Jeżeli depniesz gaz w podłogę i będziesz czekał - to odejście będzie gorsze.
Najlepiej to czuć, kiedy dasz dużo gazu i potem go odejmiesz - samochód zaczyna iść do przodu...

Alopan
17-10-2010, 15:25
Ja z tematem podniesienia mocy w Rechocie walczyłem 2 lata. Na szczęście tylko teoretycznie.Poszukaj moich postów.
Po zebraniu informacji gdzie się dało, mój wniosek jest taki że z tym silnikiem nie ma co walczyć. Można go podobno wykręcić na 130 KM ale bez gwarancji że po tej operacji wrócisz do domu ;-).
A przebudowa silnika tak żeby wytrzymał ..... koszty , koszty i jeszcze raz koszty.
Teraz jestem na etapie wymiany 2,5TD na 2,3 benzynka od scorpio.
Roboty przy tym niewiele bo prawie wszystko pasuje a zakładam że efekt może być ciekawy.
Po wszystkim opiszę sprawę i wrzucę jakiś filmik ;-).

Pozdrowienia

wojtekjanus
17-10-2010, 16:00
Można go podobno wykręcić na 130 KM ale bez gwarancji że po tej operacji wrócisz do domu ;-).
Nie podobno, tylko fabryczny Lucas Epic z IC ma zbliżoną moc (2496 cm3 TD 1995-2001 4FD 85kW = 115KM ). Ale inne są tłoki, korbowody i sporo innych dupereli. Sam silnik jest wytrzymały - pod warunkiem, że przeróbka nie będzie powodowała wkręcania na duże obroty... Czyli: mocniejsze turbo, IC i większa dawka paliwa.

Dostępne są boxy do Epic-a zwiększające moc i moment, ten 115-to konny ma wtedy 130KM. Zwykły Epic 86KM ma z boxem ok 96KM.

darek lis
17-10-2010, 17:59
co do sposobu dodawania gazu to zdążyłem się przyzwyczaić. od zera do 80 przyspieszenie jest w miare więcej nie potrzeba później zaczyna się problem maksymalna prędkość to 105 więcej nie da rady ale do tych 105 od 80 to musi się bujać i bujać .

wojtekjanus
17-10-2010, 18:12
Ja miałem Osiołka z 1986 roku z CAV Lucasem. Miał skrzynię czwórkę, ale chodził 125km/godz. (FT100 Kombi, niski, krótki). Na czwórce po dodaniu gazu - macha w górę i przyspieszał niesamowicie do tych 125-ciu km/godz i tak potem szedł i szedł - wszystko jedno czy pod górę, czy z góry - stale 125 km/godz. Na przyspieszenie na czwórce od 80 do tych 125 km/godz mogłem startować z Dużymi Fiatami i Polonezami...

Myślę, że masz coś zwalone w pompie w nastawach, lub silnik już bez kompresji, lub może rozrząd przestawiony... Z tą pompą tak nie powinno być.... On SZALAŁ na czwórce...

Alopan
17-10-2010, 18:16
> pod warunkiem, że przeróbka nie będzie powodowała wkręcania na duże obroty... Czyli: mocniejsze turbo, IC i większa dawka paliwa.

No właśnie. I to jest powód dla którego całe to dłubanie traci sens.
Na angielskim forum odradzili mi te kombinacje. Podobne opinie padały i u nas ;-).
Tłoki kute wytrzymują ale korbowody już nie.

>Dostępne są boxy do Epic-a zwiększające moc i moment, ten 115-to konny ma wtedy 130KM. Zwykły Epic 86KM ma z boxem ok 96KM.

I to podobno jest rozsądna granica kręcenia Rechota.

darek lis
17-10-2010, 19:52
kompresja raczej odpada na trzech po 29 ostatni cylinder 28, rozrząd też sprawdzony obstawiam pompe, pali około siedmiu ośmiu litrów na 100 kilometrów a drugi transit którego mam z pompą boscha ma podobą kompresje i pali dziewięć litrów ale do 115 się rozpędza.

sebozwierz
24-03-2013, 21:00
Odgrzeje trochę kotleta. Interesuje mnie wykres mocy do 2.5 TD na elektronicznej pompie, auto z 1999. Z tego co znalazłem to ma on 100 koni i 224 Nm - chyba to taki silnik 2496 cm3 TD 1997-2001 4EC 74/100. Jak nie ma nigdzie wykresu to przy jakich obrotach ma on największy moment?

Z góry dzięki!

wojtekjanus
25-03-2013, 08:12
Odgrzeje trochę kotleta. Ale to jest wątek o CAV Lucas, a nie o Lucas Epic. To zupełnie inny system wtryskowy...