darek lis
16-10-2010, 21:00
kolega wojtekjanus podał bardzo fajny opis do pompy bosch, może ktoś wie jak coś podobnego zrobić z pompą wtryskową cav lucas?
Zobacz pełną wersję : [Transit 1986-1991] Jak podnieść moc w silniku 2,5D z pompą cav lucas? darek lis 16-10-2010, 21:00 kolega wojtekjanus podał bardzo fajny opis do pompy bosch, może ktoś wie jak coś podobnego zrobić z pompą wtryskową cav lucas? Okraj 17-10-2010, 12:28 Chyba tylko dołożyć turbinę i będzie 100 KM ;) eMWuGSM 17-10-2010, 13:24 Dołożenie turbiny wiąże się ze zmianą głowicy (bo wtryski nie podejdą), wtryskiwaczy, kolektorów, wału, korbowodów, tłoków, pompy wtryskowej*. *) Nie zawsze, jeśli masz 80km, to wystarczy w sumie tylko turbina z kolektorami, ale IMHO to nie ma sensu. Jak chcesz podnieść MOC, to wkładaj 2.9 12V, masz ~145KM i ~225Nm oraz przepiękny bulgot. Diesel nie jest do szybkiej jazdy. wojtekjanus 17-10-2010, 15:02 Diesel nie jest do szybkiej jazdy. Nie wierz mu... http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=109428 W pompie tej można nieco zwiększyć osiągi regulując śrubę obrotów maksymalnych (to o którą opiera się dźwignia gazu w maks. położeniu). Ale efekt uboczny to wkręcanie się silnika na wyższe obroty - łatwo go skatować. Nie robiłbym tego... Ta pompa wymaga specyficznej techniki jazdy - dla maksymalnego odejścia gaz musi być w danej chwili... odpowiedni. Nie za duży i nie za mały. Jeżeli depniesz gaz w podłogę i będziesz czekał - to odejście będzie gorsze. Najlepiej to czuć, kiedy dasz dużo gazu i potem go odejmiesz - samochód zaczyna iść do przodu... Alopan 17-10-2010, 15:25 Ja z tematem podniesienia mocy w Rechocie walczyłem 2 lata. Na szczęście tylko teoretycznie.Poszukaj moich postów. Po zebraniu informacji gdzie się dało, mój wniosek jest taki że z tym silnikiem nie ma co walczyć. Można go podobno wykręcić na 130 KM ale bez gwarancji że po tej operacji wrócisz do domu ;-). A przebudowa silnika tak żeby wytrzymał ..... koszty , koszty i jeszcze raz koszty. Teraz jestem na etapie wymiany 2,5TD na 2,3 benzynka od scorpio. Roboty przy tym niewiele bo prawie wszystko pasuje a zakładam że efekt może być ciekawy. Po wszystkim opiszę sprawę i wrzucę jakiś filmik ;-). Pozdrowienia wojtekjanus 17-10-2010, 16:00 Można go podobno wykręcić na 130 KM ale bez gwarancji że po tej operacji wrócisz do domu ;-). Nie podobno, tylko fabryczny Lucas Epic z IC ma zbliżoną moc (2496 cm3 TD 1995-2001 4FD 85kW = 115KM ). Ale inne są tłoki, korbowody i sporo innych dupereli. Sam silnik jest wytrzymały - pod warunkiem, że przeróbka nie będzie powodowała wkręcania na duże obroty... Czyli: mocniejsze turbo, IC i większa dawka paliwa. Dostępne są boxy do Epic-a zwiększające moc i moment, ten 115-to konny ma wtedy 130KM. Zwykły Epic 86KM ma z boxem ok 96KM. darek lis 17-10-2010, 17:59 co do sposobu dodawania gazu to zdążyłem się przyzwyczaić. od zera do 80 przyspieszenie jest w miare więcej nie potrzeba później zaczyna się problem maksymalna prędkość to 105 więcej nie da rady ale do tych 105 od 80 to musi się bujać i bujać . wojtekjanus 17-10-2010, 18:12 Ja miałem Osiołka z 1986 roku z CAV Lucasem. Miał skrzynię czwórkę, ale chodził 125km/godz. (FT100 Kombi, niski, krótki). Na czwórce po dodaniu gazu - macha w górę i przyspieszał niesamowicie do tych 125-ciu km/godz i tak potem szedł i szedł - wszystko jedno czy pod górę, czy z góry - stale 125 km/godz. Na przyspieszenie na czwórce od 80 do tych 125 km/godz mogłem startować z Dużymi Fiatami i Polonezami... Myślę, że masz coś zwalone w pompie w nastawach, lub silnik już bez kompresji, lub może rozrząd przestawiony... Z tą pompą tak nie powinno być.... On SZALAŁ na czwórce... Alopan 17-10-2010, 18:16 > pod warunkiem, że przeróbka nie będzie powodowała wkręcania na duże obroty... Czyli: mocniejsze turbo, IC i większa dawka paliwa. No właśnie. I to jest powód dla którego całe to dłubanie traci sens. Na angielskim forum odradzili mi te kombinacje. Podobne opinie padały i u nas ;-). Tłoki kute wytrzymują ale korbowody już nie. >Dostępne są boxy do Epic-a zwiększające moc i moment, ten 115-to konny ma wtedy 130KM. Zwykły Epic 86KM ma z boxem ok 96KM. I to podobno jest rozsądna granica kręcenia Rechota. darek lis 17-10-2010, 19:52 kompresja raczej odpada na trzech po 29 ostatni cylinder 28, rozrząd też sprawdzony obstawiam pompe, pali około siedmiu ośmiu litrów na 100 kilometrów a drugi transit którego mam z pompą boscha ma podobą kompresje i pali dziewięć litrów ale do 115 się rozpędza. sebozwierz 24-03-2013, 21:00 Odgrzeje trochę kotleta. Interesuje mnie wykres mocy do 2.5 TD na elektronicznej pompie, auto z 1999. Z tego co znalazłem to ma on 100 koni i 224 Nm - chyba to taki silnik 2496 cm3 TD 1997-2001 4EC 74/100. Jak nie ma nigdzie wykresu to przy jakich obrotach ma on największy moment? Z góry dzięki! wojtekjanus 25-03-2013, 08:12 Odgrzeje trochę kotleta. Ale to jest wątek o CAV Lucas, a nie o Lucas Epic. To zupełnie inny system wtryskowy... |