Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] lekkie drgania silnika ..... coś już wiem ..... ale nie wszystko


Aberr1982
18-10-2010, 18:58
Witam raz jeszcze.

Pisałem wcześniej odnosnie problemów z silnikiem 2.0 TDCI 136 KM a dokładniej pojawiają się wibracje co kilka sekund silnika (drgania odbiegające od normy), objawia się to tym, że silnik telepnie się mocniej na sekunde. Wyjaśniło się to, że jak odpalam silnik i pojawiaja się te drgania to aby je zniwelować musze przygazować do około 3k obrotów..... potem drgania ustają. Czy przyczyna może być źle działający EGR, że potrzebuje aż tak dużego cisnienia do zadziałania ????? albo przepustnica ????? Pomocy.

Glenroy
18-10-2010, 19:14
Wibracje, czyli nierówna praca silnika? dobrze to rozumiem? bo nie wiem czy chodzi o to że obroty co jakiś czas troszkę spadają jak by za mocno. Próbowałeś uruchamiać silnik z komputerem w trybie serwisowym i tam zobaczyć jak ma się sprawa "trzymania" obrotów? U mnie mają wahania w granicach 30-50 obrotów nawet, ale jakoś mi to nie przeszkadza za mocno a w czasie jazdy nie czuję żadnej różnicy więc na tę chwilę się tym za mocno nie martwię.
Ogólnie na forum było coś pisane, że może to być wina wtryskiwaczy, EGR'a, przepustnicy, nierównago doładowania czy po prostu takiej charakterystyki silnika ;)

Aberr1982
18-10-2010, 19:56
nie nie to nie o obroty chodzi one sa stabilne ..... poprosty silnikiem tak jakby kolebalo (rzucało) bo to sie czuje nawet w kabinie co pare sekund na okres jakiejś jednej sekudy i jak mu przypedalowac do 3k to to mija. Wygląda to tak jakby potrzebował większego siśnienia na ruszenie czy tez zadziałanie jakiejś części która powinna działać zaraz po odpaleniu silnika :(.

rufik
19-10-2010, 09:32
Czy wciśnięcie sprzęgła zmienia coś?

Aberr1982
19-10-2010, 09:40
sprawdze i dam znać ..... ale jak już pisałem wcześniej wplyw na te wibracje ma to , że jak przywale mu do 3k obotow to wibracje miojają do chwili kiedy nie wyłącze auta i nie poczekam aż ostygnie :(

Lelon
19-10-2010, 09:40
mam coś podobnego od czasu do czasu(ostatnio częściej) i u mnie wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia. Objaw to takie delikatne "przebranie" obrotami co 2-3s w czasie postoju. Zauważyłem, że dzieje się to chyba raczej na ciepłym silniku.

Aberr1982
19-10-2010, 13:36
na zegarze obrotomierza nie widać oscylacji ..... w moim rpzypadku nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły silnik ..... z chwilą gdy depne do 3k wibracje znikaja nawet po opadnieciu obrotów. Wygląda to tak jakby potrzebował zastrzyku większego ciśnienia nie wiem czego może spalin może powietrza do zadziałania czegoś ..... jak juz pisałem wcześniej wydaje mi się, że to EGR albo przepustnica ..... wie ktoś może ?????

Aberr1982
19-10-2010, 15:49
sprawdziłem ..... jak wcisne pedał sprzęgła nie ma zmiany :( martwi mnie to, bo dowiedziałem się o ty, że powodem też może być dwumasa :(

Glenroy
19-10-2010, 15:52
Miałem coś podobnego jak kolega Lelon na obrotomierzu nie było widać żadnych oscylacji ale komputer w trybie serwisowym pokazywał skoki nawet o 50 obrotów, jako że ostatnimi czasy, po awarii alternatora, mój akumulator zaczął powoli odmawiać posłuszeństwa wczoraj kupilem nowy BOSH S5 S50 07 74Ah, 750A i wszelkie bolączki jak "ręką odjął". Na starym aku oświetlenie potrafiło na chwilę przygasnąć i po prostu widać było że są straszne skoki/spadki napięcia. Może to jest właśnie jakiś sposób na to? jako że jestem już prawie energoelektronikiem, wiem że układy elektroniczne kiepsko znoszą skoki napięcia i mogą dostawać od tego przysłowiowego pierdolca ;)

Aberr1982
19-10-2010, 17:10
a objawiało się też to może takimi lekkimi iwbracjami ( rzucaniem auta ) ale dosłownie delikatne ????? tak jakby wibijaniem z rytmu silnika na sekunde ?????

AQT24
19-10-2010, 18:32
Prędzej przepustnica niż ERG,chociażby dlatego że jest to 2.0 TDCI,inaczej jest w przypadku benzyniaków.

ewadziu
24-10-2010, 20:28
Witam
ja również zaobserwowałam podobną rzecz w swojej foczce.
Gdy stoję w korku, albo na światłach przy jałowym biegu czuć rytmiczne drganie silnika. Obroty ok 900, nie widać żeby malały. Nie jest to uciążliwe, lecz nie wiem czy nie jest to zapowiedz czegoś poważniejszego.

Aberr1982
25-10-2010, 13:31
w moim aucie drgania te nasilają się gdy włącze klime ..... :/

Aberr1982
31-10-2010, 07:09
i na dodatek jeszcze jak odpalam elektryke (światła, klime radio) to na ekranie radia widać ewidentne przepięcia tak jakby błyskanie lekkie całego ekranu :/ nie mówiąc już o tym , że jak odpalam światla to widać ewidentny spadek napięcia :/ czy może być to wynikiem aku. ( łącznie z drganiami ) który nadaje sie już na śmietnik ?????

Glenroy
31-10-2010, 22:09
i na dodatek jeszcze jak odpalam elektryke (światła, klime radio) to na ekranie radia widać ewidentne przepięcia tak jakby błyskanie lekkie całego ekranu :/ nie mówiąc już o tym , że jak odpalam światla to widać ewidentny spadek napięcia :/ czy może być to wynikiem aku. ( łącznie z drganiami ) który nadaje sie już na śmietnik ?????

Może to po części jest też winą aku, ale załączając np. światła pierwszy impuls obciążenia idzie na akumulator, po czym całe obciążenie przerzuca się na alternator odciążając automatycznie aku. Wymieniłem akumulator i w sumie może już tak nie miga, ale spadki napięcia delikatne są i je widać właśnie m.in. na radiu i na to nie ma rady bo żeby zapobiec czemuś takiemu alternator musiał by chodzić cały czas na pełnych obrotach. A tak akumulator dostaje obciążenie po czym jakieś tam sobie układy wszystko przeliczają i zasilanie idzie z alternatora, żeby aku żywota za szybko nie dokonał ;) .

Schemat wygląda mniej więcej tak:
...->Obciążenie->aku->ukł. sterujący->alternator->...
i tak to się zamyka.

Aberr1982
01-11-2010, 08:11
no ja rozumiem zasade działania aku i alternatora :) tylko jakim cudem pojawiają mi sie błyski na wyświetlaczu radia :/ no nie mówiąc juz o tych wibracjach silnika :/

rufik
01-11-2010, 08:32
no ja rozumiem zasade działania aku i alternatora :) tylko jakim cudem pojawiają mi sie błyski na wyświetlaczu radia :/ no nie mówiąc juz o tych wibracjach silnika :/

Proponuje podpiąć się pod komputer i zobaczyć, czy dane z czujników są OK. Nawet zapisać je do pliku i potem analizować.

Glenroy
01-11-2010, 20:12
no ja rozumiem zasade działania aku i alternatora :) tylko jakim cudem pojawiają mi sie błyski na wyświetlaczu radia :/ no nie mówiąc juz o tych wibracjach silnika :/

O wibracjach silnika nic Ci nie powiem bo się na tym po prostu nie znam, ale jeżeli chodzi i miganie radia, są to przepięcia spowodowane nagłym załączeniem dużego obciążenia dla sieci. Tak samo masz w domu, siedzisz w kuchni przy zapalonym świetle, załącza się powiedzmy piekarnik i światło zaczyna sobie na chwilę migać, ta sama zasada, dopóki alternator nie zacznie nadrabiać to reszta może sobie migać, tym bardziej, że [nie oszukując nikogo] w fordach elektryka jest dość kiepska biorąć pod uwagę obciążenia jakie musi wytrzymać.

Aberr1982
03-11-2010, 09:41
kolejne odkrycie :) zawsze z rana wibracje są największe ..... ale zauważylem też , że jak zawsze wracam do domu po pracy to do garażu mam dosyć mocny spad niemalże pod k.40 stopni. Zawsze po tym zjeździe wibracje jakby ustawały. Może to poduszi pod silnikiem ?????

rudzikp
19-04-2011, 07:44
Witam
U mnie drgania występują przy przyspieszaniu na biegach 3,4,5 w w okolicach 1,5 do 2 tys obrotów. Na postoju i w pozostałych przypadkach te drgania są bardzo małe. Jak myślicie co to może byc. Czy też wtryski.
Pozdrawiam

Blast
21-04-2011, 08:37
Witam
U mnie drgania występują przy przyspieszaniu na biegach 3,4,5 w w okolicach 1,5 do 2 tys obrotów. Na postoju i w pozostałych przypadkach te drgania są bardzo małe. Jak myślicie co to może byc. Czy też wtryski.
Pozdrawiam

Witam,

Mam to samo i też zastanawiam się co może być przyczyną ...

Pozdrawiam

SMUTNYINDYK
21-04-2011, 21:11
Wydaje to się na zespół EGR-przepływomierz.

maureliusz
21-04-2011, 21:20
Proponuję odłączyć przepływke, czy wibrację znikną. Jeżeli tak, to jak pisał kolega wyżej EGR lub przepływka.

Jak odłączysz przepływke to po drugim czy trzecim uruchomieniu silnika wyleci CHECK ENGINE. Zatem zrób to na jednym uruchomieniu silnika.