apistograma
07-03-2006, 11:54
Jechałem pomału, lekko skręciłem w prawo, i coś z przodu cicho chrupnęło. Oto rezultat: kierownica w kabinie kręci się dookoła, koła nie reagują na ruch kierownicą. Postawiłem auto na lewarek ręcznie skręciłem koło. Wychylają się oba, ale kierownica bez reakcji. Czy przekładnia jest do wymiany? Czy da się ją wyciągnąć bez wjazdu na kanał lub podnośnik?
wrredusek
07-03-2006, 12:48
W essim nigdy nie grzebałem, ale w fieście można bez żadnego lewarka, więc może tu też jest takłatwo :) chociaż więcej elementów w komorze silnika.
oj obawiam się zeby wyjąć całą przekładnie najlepiej wjechać na kanał kilka śrubek możesz nie odkręcić bez niego
chyba ze poszedł jak się to nazywało ślimak? połączenie kolumny kierownicy z układem
chyba takie masz lub jest tam krzyżak
co do demontażu przekładni w essim to w całości nie zdemontujesz bez odkręcenia ramy pomocniczej. Sposób jest taki że odkręcasz oba drążki kierownicze i wtedy wychodzi bez problemu :)
popatrz jeszcze ma połącznie kolumny z przekładnią (obok pedału "gazu" ) może opaska pekła
apistograma
10-03-2006, 20:46
Jeszcze nie zabierałem się za wymontowanie przekładni, ale już wiem, że ukręcił się zębnik przenoszący obroty z kolumny kierowniczej na listwę zębatą w maglownicy. Tak więc maglownica padła na amen. Nowa w sklepach w Zielonej Górze kosztuje 480zł. Kupiłem na Allegro za 150 używaną. Za tydzień wezmę się za wymianę. Jeśli uda mi się bez kanału, to opiszę, jak to zrobić.
[ Dodano: 2006-03-17, 18:24 ]
Jestem po wymianie maglownicy. Stara wyszła szybciutko. Przekładnię można odkręcić od góry. Potrzeba tylko przeciąć przedłużkę do kluczy nasadowych i wspawać między obie połówki pręta o średnicy 14 - 16mm o długości 0.5 m. Założyć przegub Kardana i do roboty. Później auto na lewarek z jednej strony i odczepić końcówkę drążka od zwrotnicy. To samo z drugiej strony. Potem wymontowałem calutką obudowę filtra powietrza, wspornik filtra paliwa, i odczepiłem linkę prędkościomierza. Do wyciągnięcia trzpienia wchodzącego do kolumny kier. trzeba mocno się zaprzeć i ciągnąć do skutku. Montaż nowej przekładni w odwrotnej kolejności.