Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Automatyczny hamulec ręczny - Wasze doświadczenia z użytkowania


horm
19-10-2010, 08:18
Panowie. Szwagier kupił sobie S-MAX'a z automatycznym ręcznym hamulcem. Ponieważ puszcza dopiero po dodaniu gazu, pyta się czy nie będzie z nim kłopotów w zimie? Czy ma ktoś taki ręczny i jak się sprawował ostatniej zimie?
Ja na marginesie dopytam się czy w ford dołożył do odmy filtr? Chodzi o rocznik 2007 TDCI 140 KM
Ja do swojego TDCI takowy dołożyłem tak jak w temacie http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=101855&page=6 :568:

foxtrot
19-10-2010, 09:46
horm;

w zimie - bez pytań

robines
19-10-2010, 09:48
Nie wiem czy zima ma coś do rzeczy bo u mnie co jakiś czas się "zacina" tzn.dodaje gazu a autko ruszyć nie chce.W takim przypadku trzeba pamiętać tylko o jednym:chcąc zwolnić ręczny nie wystarczy wcisnąć magiczny przycisk ale trzeba także wcisnąć pedał hamulca.Wtedy ręczny się zwolni.

Kristoforos
19-10-2010, 10:23
chcąc zwolnić ręczny ... trzeba ... wcisnąć pedał hamulca
Bogu dzięki mam ręczny hamulec ręczny :)

Brzmi jak z Windowsem: kliknij "Start" aby wyłączyć :)

Slartibartfast
19-10-2010, 10:40
Poczytajcie sobie na motofocusie (http://motofocus.pl/technika,4563,elektryczny-hamulec-postojowy-epb.html), m.in.:
Wyzwanie dla mechaników polega na tym- iż tutaj tłoczków hamulca tylnej osi nie da się cofnąć za pomocą klasycznych narzędzi do hamulców. A jeśli pomimo tego mechanik będzie próbował tradycyjnie pracować na tych układach, grozi mu uszkodzenie mechanizmu nastawczego w tych zaciskach

horm
19-10-2010, 11:38
horm;

w zimie - bez pytań

To znaczy że koszmar czy totalny dramat? Obawiam się że jego żona zrazi się do tego auta. Już teraz nie może zrozumieć o co chodzi a jak zacznie się zacinać..... g:galy

andy-w
19-10-2010, 12:29
Szwagier kupił sobie S-MAX'a z automatycznym ręcznym hamulcem. Ponieważ puszcza dopiero po dodaniu gazu, pyta się czy nie będzie z nim kłopotów w zimie? Czy ma ktoś taki ręczny i jak się sprawował ostatniej zimie?
Czy nie chodzi czasem o to, że szwagier ma normalny ręczny tylko dodatkowo posiada tzw. zaawansowany ESP (dodatkowa opcja za 400 PLN), który to ma za zadanie nie dopuszczać do staczania sie auta do tyłu podczas zatrzymania na podjeździe ?
Jeżeli tak, to wg informacji od dealera system ten nie ma nic wspólnego z hamulcem ręcznym i nie powinno być z tym żadnego kłopotu. ESP potrafi przyhamowaywać poszczególne koła zwiększając ciśnienie płynu w układzie hamulcowym.

Slartibartfast
19-10-2010, 13:32
W maksie możesz mieć i to i to:
EPB - elektryczny hamulec ręczny 1000zł (silnik dociska zaciski zamiast dźwigni), ma też funkcję automatycznego zwalniania przy ruszaniu (DAR) - instrukcja obsługi s.170-172 :568:

HLA - układ wspomagania przy ruszaniu pod górę przodem lub tyłem 400zł - można włączyć lub wyłączyć w Convers - instrukcja s.175-177 :568:
Używam bo mam garaż w suterenie. Sympatyczne rozwiązanie, możliwe, że najlepiej zainwestowane 400zł w moim aucie :)

andy-w
19-10-2010, 14:37
HLA - układ wspomagania przy ruszaniu pod górę przodem lub tyłem 400zł - można włączyć lub wyłączyć w Convers - instrukcja s.175-177
Używam bo mam garaż w suterenie. Sympatyczne rozwiązanie, możliwe, że najlepiej zainwestowane 400zł w moim aucie
Już się cieszę bo wyjazd z garażu też mam stromy, a ten gadżet jest w zamówionym eSiu

foxtrot
20-10-2010, 09:52
horm;

to znaczy, że nic sie nie zacina i jest super :)

foxtrot
20-10-2010, 10:04
Btw - pytanie do wszystkich, a propos obaw w wiadomości Slartibartfasta - czy ktoś wymieniał klocki w tylnych kołach poza ASO?

Może ktoś wyjaśnić czy jest to rzeczywiście niewykonalne u "zwykłego" mechanika - czy to tylko straszenie?

Slartibartfast
20-10-2010, 11:46
czy jest to rzeczywiście niewykonalne u "zwykłego" mechanika - czy to tylko straszenie?
Treść do artykułu na motofocus dostarczyła firma produkująca sprzęt do "niezwykłego" rozbierania takich hamuli, niejako w jej interesie może być przekonywanie, że bez tego sprzętu się nie da.
Link zamieściłem po to, by Ci z Was, którzy mają EPB mogli zwrócić na to uwagę mechanikowi przed rozebraniem hamulców i w razie (odpukać) wpadki mechanika mogli się powołać na to ostrzeżenie i przerzucić koszty naprawy na warsztat.

foxtrot
20-10-2010, 14:38
Slartibartfast;

dzięki - właśnie z ciepłym ;) wydrukiem jadę do "Pana Kazia"

foxtrot
20-10-2010, 16:33
horm;

Jak masz życzenie - możesz go wyłączyć:
"jeśli chcesz mieć niewłączony to przy wyłączaniu kluczykiem musisz mieć wyciągnięty klawisz postojowego, wtedy się nie włączy.
Trzeba tylko trochę ekwilibrystyki - kluczyk prawą ręką, klawisz lewą, trochę śmiesznie to wygląda"

witekga
20-10-2010, 17:42
U mnie przez 2 zimy nie było żadnych problemów

Slartibartfast - Jesteś pewien, że naciąga linkę, a nie bezpośrednio hamulce?

Slartibartfast
20-10-2010, 20:38
W motofocus pokazują rozwiązanie VW/Audi, gdzie silniczek jest zintegrowany z zaciskiem. Jak jest w Fordzie, nie wiem

Trzeba tylko trochę ekwilibrystyki - kluczyk prawą ręką, klawisz lewą, trochę śmiesznie to wygląda
W Passacie guzior od EPB jest po lewej stronie kierownicy obok sterowania światłami - nie ma więc gimnastyki

marekpz
22-10-2010, 10:44
W Fordzie trzeba włączyć tryb serwisowy siłownika zacisku elektronicznego hamulca postojowego. Nie potrzeba do tego kompa ani narzędzi

foxtrot : info na pw

foxtrot
22-10-2010, 10:48
info dla wszystkich userów z EPB:

operację wymiany tarcz i klocków z EPB - da się wykonać samodzielnie :)

ma_rek
27-10-2010, 08:29
wymieniłem sam szczęki i tarcze tylne z EPB-bez kosztownego sprzetu-bez problemu;przejechane 15tys bez zadnych niepokojacych objawów;pozdr.

horm
01-11-2010, 20:01
Dzięki chłopaki za informacje. Widzę że temat ożył na dobre i dorze:wink:

robmus
05-04-2011, 21:00
wiecie co mam normalny reczny ( no powiecmy normalny) zabawna mina kogoś kto pyta p .. ta wajcha ? nie do zapłacenia

RafałB
06-04-2011, 08:11
Mnie też każdy sie pyta co to jest za wajcha,jak w samolocie :D

pbobek
06-04-2011, 09:57
Megane miało kiedy podobny "ręczny" :)

RafałB
06-04-2011, 10:14
Miało miało...i była to jedyna fajna rzecz w tej korzmarnie brzydkiej,kanciastej renówce :D

Rolem
08-01-2013, 10:46
U mnie wystąpił dziwny problem. Od około 3 miesięcy przy ruszaniu (najczęściej przy zimnym silniku) często elektroniczny hamulec nie chce automatycznie odpuścić. Czasami pomaga wciśnięcie "klawisza" jednak nie zawsze. Skuteczną metodą na ruszenie jest mocne naciśnięcie na pedał hamulca. Wgranie od nowa konfiguracji pomogło na 2 dni. Potem problem wrócił. Miał może ktoś taki przypadek?

bope
21-05-2013, 10:20
W Fordzie trzeba włączyć tryb serwisowy siłownika zacisku elektronicznego hamulca postojowego. Nie potrzeba do tego kompa ani narzędzi

foxtrot : info na pw

Marekpz, możesz rozszerzyć kwestię wyłączenia tego hamulca. Martwi mnie zima, bo wielokrotnie widziałem jak ludzie nie mogli ruszyć, bo ręczny przymarzł.

Czy w naszych esiach problem z hamulcem elektrycznym będzie podobny?

jarek.m2
21-05-2013, 13:31
Witam, sam osobiście wymieniłem klocki w moim s-maxie bez żadych problemów i drogiego sprzętu, wszystko działa bez problemów a co do zimy nie miałem żadnych problemów polecam hamulec elektryczny każdemu+++++

michał71
21-05-2013, 16:01
Witam
Sama przyjemność i wygoda jest mieć automatyczny ręczny hamulec, u mnie żadnych problemów.
Pozdrawiam

MAG
21-05-2013, 22:39
... przy ruszaniu (najczęściej przy zimnym silniku) często elektroniczny hamulec nie chce automatycznie odpuścić. Czasami pomaga wciśnięcie "klawisza" jednak nie zawsze. ...
U mnie czasami takie cos sie zdarza, ale nie potrafie na 100% okreslic warunkow kiedy takie cos wystepuje - najczesciej chyba wtedy, gdy usiluje ruszyc bez wcisniecia hamulca zasadniczego bezposrednio po uruchomieniu auta.
W 99,9% przypadkow pomaga odblokowywanie recznego przy wcisnietym noznym - czuc wtedy kiedy odpuszcza reczny ...


...
Sama przyjemność i wygoda jest mieć automatyczny ręczny hamulec, ...
Zgodze sie, chociaz nie w 100% - dla mnie najwiekszym minusem tego rozwiazania jest brak mozliwosci zaciagniecia tego recznego w trakcie jazdy, tak zeby wymusic uslizg tylnych kol - a na sliskiej nawierzchni czasami taka mozliwosc bylaby mi potrzebna ...

dikileiden
22-05-2013, 00:29
dla mnie najwiekszym minusem tego rozwiazania jest brak mozliwosci zaciagniecia tego recznego w trakcie jazdy, tak zeby wymusic uslizg tylnych kol - a na sliskiej nawierzchni czasami taka mozliwosc bylaby mi potrzebna ...


Kolego jest możliwość zaciągnięcia elekrt.hamulca ręcznego w czasie jazdy , po prostu trzeba przytrzymać ''klapkę'' do góry i hamulec zacznie się zaciągać .

Wodnik
22-05-2013, 09:11
Marekpz, możesz rozszerzyć kwestię wyłączenia tego hamulca. Martwi mnie zima, bo wielokrotnie widziałem jak ludzie nie mogli ruszyć, bo ręczny przymarzł.

Czy w naszych esiach problem z hamulcem elektrycznym będzie podobny?

bope raczej nie ma takiej możliwości wyłączenia na stałe tego automatycznego zaciągania się hamulca ręcznego, bo chyba o to ci chodzi. Można ręcznie go wyłączać za każdym razem jak gasimy auto, trzeba trzymać wciśnięty klawisz i wtedy wyłączyć zapłon.

A to o czym pisał Marekpz to jest chyba procedura serwisowa do wymiany klocków hamulcowych, którą opisałem w tym temacie - Hamulec elektroniczny - wymiana klocków (procedury)
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=163366

witekga
23-05-2013, 19:35
U mnie kilka miesięcy temu padł silniczek od tego "ręcznego" i zablokował koło. Na szczęście było to u mnie w garażu, bo na ulicy byłby spory kłopot, w jakimś wątku to opisywałem. Przyjechał spec z assistance i odłączył silniczek, w serwisie wymiana ponad 1.000 pln.

aasci
23-05-2013, 22:19
Btw - pytanie do wszystkich, a propos obaw w wiadomości Slartibartfasta - czy ktoś wymieniał klocki w tylnych kołach poza ASO?

Może ktoś wyjaśnić czy jest to rzeczywiście niewykonalne u "zwykłego" mechanika - czy to tylko straszenie?

Ja wymienialem u mechanika "zwyklego" za 70 zl. Odebralem autko po 1, 5 godz.

kolopeter
13-07-2013, 12:12
z tego co tu wyczytalem , to zaciaga sie wam reczny automatycznie po wylaczeniu samochodu. w moim mam zdaje sie dla , hla , czy jak to sie tam nazywalo. na dodatek system startu z przycisku i powershifta. juz wczesniej narzekalem na czujniki parkowania,ze lepsze byly w c-maxie :) w sumie nie zwracalem uwagi,ze reczny mi sie w smaxie nie zaciaga bo stwierdzilem ze tak ma byc i w sumie bylym zdziwiony bo w c-maxie mi sie zaciagal ... Zatem reczny mi sie nie zaciaga automatycznie po wylaczeniu silnika. DLA nie zawsze puszcza, hla ....hmmm nie wiem na 100% bo w automacie to pod gorke raczej stoi i czeka ,az dodam gazu , wiec hla jest malo przydatne.... wracajac do tematu. ma ktos poweshifta + automatyczny reczny i czy mu sie sam zaciaga po wylaczeniu samochodu?

pszuba
17-07-2013, 20:56
Mam powershifta + automatyczny ręczny + HLA + odpalanie z przycisku. Nie ma możliwości automatycznego zaciągania ręcznego. Tak też stoi w instrukcji. Trochę mnie to irytuje, bo poprzednio też miałem automatyczny ręczny, ale na ręcznej przekładni, i automatyczne zaciąganie po wyciągnięciu kluczyka wspominam z łezką w oku.

kolopeter
20-07-2013, 09:04
czytalem instrukcje ,ale jakos chyba niedokladnie:) pytanie czy to z powodu przycisku start , czy z powodu skrzyni. ogolnie nie widze zadnych przeciwskazac, aby reczny dzialal tak jak w innych przypadkach. w koncu tak samo wylaczamy silnik, gdy go juz nie potrzebujemy. inaczej jakby byl system start/stop. wtedy system bylby narazony na szybsze zurzycie. no nic poszukam jeszcze w manualu co tam pisza o tym recznym. hmmm... moze pobawie sie jeszcze konfiguracja elmem, jesli nie jest to tylko dlatego,ze jest to automat. plan mam jeszcze kupic sobie kabel do idsa, wiec moze cos tam znajde. czas wrocic do instrukcji ...


edit:
doczytalem ,ze jest to wina przycisku start.... teraz to juz wogole nie mam pomyslu dlaczego tak jest, bo o ile mozna kombinowac z hla,czy automatem, to jeszcze bym zrozumial ,ale przycisk ...
w sumie przy odpalaniu z kluczyka do momentu wyciagniecia kluczyka reczny sie nie zaciagnie, a tu nie ma tej informacji, bo jest tylko wlaczenie/wylaczenie ...i pewnie tu jest pies pogrzebany... mysle ,ze jakby reczny sie sam zalaczal, to by bylo zdrowsze dla skrzyni automatycznej a szczegolnie dla pozycji parking (blokady skrzyni)
kolego Pszuba, widze ,ze masz nowe auto, wiec pewnie wyladujesz niedlugo na przegladzie. Moze jest opcja wlaczenia tego wdsem/idsem w aso. tak jak to sie robi ze swiatlami skandynawskimi. bawie sie idsem obecnie ,ale w trybie szkolenia jest bieda i wiele opcji jest zablokowanych, wiec trudno mi powiedziec co nim mozna zrobic , a czego nie. Pewnie takie rzeczy to tylko w erze ....

MaXyM
20-07-2013, 10:51
w sumie przy odpalaniu z kluczyka do momentu wyciagniecia kluczyka reczny sie nie zaciagnie, a tu nie ma tej informacji, bo jest tylko wlaczenie/wylaczenie ...i pewnie tu jest pies pogrzebany...

Pewnie tak.
W przypadku bezkluczykowego FordPower*), auto poznaje ze "wyjales kluczyk" dopiero gdy wysiadziesz z auta. Wtedy tez aktywuje sie mechaniczna blokada kierownicy. Ale to juz za pozno aby aktywowac reczny - ten potrzebujemy miec aktywny jeszcze gdy siedzimy w aucie aby miec pewnosc ze auto sie nie stoczy.

*) Nie dziwcie sie - widzialem Mdo z FordPower ale z kluczykami.

grzenek!
24-10-2013, 09:13
Witam
Koledzy mam problem z moim EPB. Wczoraj sie zaciął i nie chce odpuscić :( na wyświetlaczu cały czas miga kontrolka ręcznego i świeci się ciągiem żółta kontrolka BRAKE pomocy.

dikileiden
24-10-2013, 09:35
a próbowałeś ruszyć autem , powinien puścić . Jak nie to spróbuj procedury cofnięcia tłoczków , której to używa się do cofania tłoczków przy wymianie klocków hamulcowych http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=163366 .

RafałB
24-10-2013, 10:20
Czytając te problemy powyższe.... dziękuje Bogu że nie mam tego typu nowoczesnych "udogodnień" ehh masakra..

dikileiden
24-10-2013, 11:26
Czytając te problemy powyższe.... dziękuje Bogu że nie mam tego typu nowoczesnych "udogodnień" ehh masakra..

żałuj że nie masz , elektr. ręczny nie należy do usterkowych ''udogodnień'' , uwierz że jest to udogodnienie.

RafałB
24-10-2013, 11:37
Owszem jest udogodnieniem, które kiedyś się zepsuje....tak samo jak Automatyczna Skrzynia Biegów, czy amory IVDC.... a wtedy płacz. Nie mam i nie żałuje, co innego jakbym brał nowe auto z salonu na gwar....ale to już inny temat.

bartoszek
24-10-2013, 11:45
Ja mam w pasacie b6 automatyczny ręczny. Auto z 2005 roku (modelowo 2006) jak do tej pory kompletnie nic się nie dzieje.

dikileiden
24-10-2013, 12:05
Owszem jest udogodnieniem, które kiedyś się zepsuje....tak samo jak Automatyczna Skrzynia Biegów, czy amory IVDC.... a wtedy płacz. Nie mam i nie żałuje, co innego jakbym brał nowe auto z salonu na gwar....ale to już inny temat.


nie chcę ale wspomnę zapiekające się linki ręcznego wraz z zaciskami w mondeo MK3 kombii to była dopiero tragedia , naprawa pomagała na 3 miesiące - to tak na marginesie

automatu nie mam , ale zawieszenie IVDC owszem - dla jeżdżących na felgach 18'' wzwyż super sprawa do dziś amory około 78% , tak samo z elektr. ręcznym - myślę że to nie te czasy kiedy udogodnienia sprawiały tylko kłopoty , dziś tylko naprawdę pomagają.

RafałB
24-10-2013, 12:20
Oby tak było (chciałbym) jednak na przykładzie znanej francuskiej marki prod.samochody nie zawsze tak jest, polecam ostatni AŚ jest opisany Grand Scenic i jego "udogodnienia" :)

Slartibartfast
24-10-2013, 16:36
myślę że to nie te czasy kiedy udogodnienia sprawiały tylko kłopoty , dziś tylko naprawdę pomagają.
Hehe, ostatnio takie udogodnienie FordPower + skandynawskie światła skutecznie mi pomogły w drodze na Chorwację ;)

MAG
24-10-2013, 17:21
Czytając te problemy powyższe.... dziękuje Bogu że nie mam tego typu nowoczesnych "udogodnień" ehh masakra..

Byc moze sie mylę ale mam wrażenie ze w dziale S-Maxa wiecej osób pisało o problemach z linkami ręcznego i o łamiących sie jakichś plastikach przy rączce ręcznego niz o kłopotach z epb ...

dikileiden
24-10-2013, 17:43
Byc moze sie mylę ale mam wrażenie ze w dziale S-Maxa wiecej osób pisało o problemach z linkami ręcznego i o łamiących sie jakichś plastikach przy rączce ręcznego niz o kłopotach z epb ...

święta racja

MAG
24-10-2013, 17:54
Jeszcze co do samego pytania o przyblokowanie tego hamulca - próbowałeś przy wciśniętym do końca hamulcu zasadniczym ręcznie przyciskać klapką sterującą "ręcznym"?

Ja miałem ze dwa, trzy razy podobną sytuację, ale zawsze udawało się odblokować hamulec kilka razy manualnie "zaciagając" i "spuszczając" go przy wciśnietym właśnie do końca pedale hamulca zasadniczego.
Potem jeszcze przez kilka odpaleń auta swieciła się żółta ikonka hamulca, ale działał juz normalnie.

tombalt
24-10-2013, 18:38
Początkowo też miałem obawy dot. hamulca EPB. Po rozmowie z mechanikiem, który rozwiał moje wątpliwości to powiem że jestem zadowolony z tego rozwiązania. Lepsza połowa jest wręcz zachwycona ruszaniem pod górę . Brakuje jej tylko elektrycznie opuszczanej klapy.

Czy jak zwalniasz ręczny trzymając obie stopy na dywaniku pojawia się komunikat nacisnij zasadniczy? Czy jakoś tak? Może to awaria hamulców a nie recznego?

grzenek!
25-10-2013, 09:28
Witam ponownie. Wszelkie procedury wykorzystane, nic nie pomogło :( auto zjechalo na lawecie do mechanika... zobaczymy co zdiagnozują i za ile... ;)

tombalt
30-10-2013, 10:37
I co tam z hamulcami?

Ufooo
05-02-2014, 22:24
grzenek! i jak tam z Twoim fordem ?:> naprawili? a jeśli tak to co było przyczyną?.
Mam podobny problem. Zaczyna się od niepozornego komunikatu Usterka hamulca ręcznego. Jak na razie 6 razy w ciągu 3 miesięcy do serwisu zwozili i cały czas coś "naprawiają" :)

grzenek!
07-02-2014, 22:02
Witam
Naprawili, uszkodzona izolacja przewodów i robiło się zwarcie, po naprawie wszystko śmiga jak należy :-)

orion512
07-02-2014, 23:39
Wiesz może w którym miejscu była uszkodzona izolacja?

grzenek!
08-02-2014, 12:29
kurczę nie dociekałem... :(

Big Z
01-11-2014, 23:26
Aby nie zakładać nowego tematu podczepię się tutaj.
Chodzi mi o "prawidłowe" zachowanie hamulca elektrycznego. Mianowicie:
Po kupnie auta przy blokowaniu/włączaniu pojawiała się informacja pomiędzy zegarami, że hamulec postojowy jest zaciągnięty, towarzyszył temu dźwięk. Analogicznie przy zwalnianiu tego hamulca, zarówno ręcznie jak i "nożnie" - info i dźwięk.
Po wykasowaniu błędów u mechanika i usunięciu usterek które skasować się nie chciały, nic się nie wyświetla i nie brzęczy.
Wszystko działa jak należy, tylko brak mi tego brzęczyka :)
Teraz pytanie: która opcja jest właściwa? Milcząca czy z brzęczykiem?

Jarek G.
03-11-2014, 10:30
U mnie przy zaciąganiu/zwalnianiu nie ma żadnego sygnału dźwiękowego.

Big Z
04-11-2014, 21:07
Mając na uwadze Twój przykład sądzę że teraz działa prawidłowo, czyli bez dźwięku i dodatkowej informacji. I mam nadzieję, że tak ma być :wink:

kewcio
13-11-2014, 21:06
Panowie chciałbym się dopytać odnośnie elektrycznego ręcznego.
Niby wszystko działa, jak zaciągnę to trzyma jak zwolnie to puszcza :)
Ale jak to jest z tym ruszaniem bez zwalniania ręcznego elektrycznego, u mnie nie chce puścić (trzyma), jak zwolnię go ręcznię przez przycisk to jest OK, ale jak próbuję ruszyć to się nie da.

Po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika ręczny zaciąga się automatycznie.

Może coś jest nie tak.

Jarek G.
13-11-2014, 22:25
Ręczny zaciąga się automatycznie po wyjęciu kluczyka.
Jeżeli stoisz np. pod górkę to po wrzuceniu jedynki dodaj lekko gaz i powoli puszczaj sprzęgło. Po ok 2 sek blokowania hamulec odpuszcza i możesz kontynuować jazdę. To samo do tyłu.

bope
18-01-2015, 20:56
Czy ktoś spotkał się z problemem rozładowywania akumulatora przez system elektrycznego hamulca ręcznego? W trakcie zimy zdiagnozowałem, że po uruchomieniu hamulca i zamknięciu pojazdu po krótkim czasie zapala się kontrolka hamulca ręcznego i słychać charakterystyczne "tyk tyk". Jak się później okazało, to charakterystyczne "tyk tyk" słychać ze skrzynki bezpieczników pod maską (w środku auta też słychać, ale najlepiej słychać i czuć po przyłożeniu ręki do przekaźników w skrzynce bezpieczników). Nie mam pomysłu za co dalej się zabrać. Pod kompem nie nie wyświetla, żadnych błędów.

Po zaświeceniu kontrolki ręcznego i tym "tyk tyk", kontrolka świeci się kilkadziesiąt sekund, następnie gaśnie i po około minucie, dwóch ponownie sytuacja się powtarza...

1,5 roku codziennego używania i nic się nie działo z tym ręcznym, aż dotychczas :)

Jarek G.
18-01-2015, 21:04
Z kontrolką tak jest. A jeżeli ręczny zżerałby ci prąd to byś miał komunikat o rozładowanym aku.

bope
19-01-2015, 07:10
Komunikatu nie widziałem, ale palił ciężko, aż w końcu aku padł. Podładowałem aku i podjechałem do znajomego, który podłączył miernik pod klemy i sprawdzaliśmy bezpieczniki. Na końcu okazało się, że tylko przy zaciągniętym ręcznym co jakiś czas widać, że przy tym charakterystycznym "tyk tyk", na mierniku cyfry skaczą. Nie rozumiem, dlaczego teraz ten dźwięk i kontrolka się pojawia. Wcześniej tego nie zaobserwowałem.

maximus79
03-04-2015, 14:00
Uszanowanie,

Panowie - istnieje możliwość przeprogramowania aby ręczny nie zaciągał się automatycznie po wyjęciu kluczyka?

Wodnik
03-04-2015, 14:03
Pewnie tak, bo ja tak mam. A mamy ten sam rocznik.

Jarek G.
03-04-2015, 22:23
Lewą ręką naciskasz i przytrzymujesz przycisk hamulca i w tym czasie wyciągasz kluczyk. Hamulec nie zaciągnie.

maximus79
06-04-2015, 21:57
To wiem - ale chciałbym mieć na stałe wyłączony. Sam chciałbym decydować kiedy ma się zaciągać a kiedy nie...

Lewą ręką naciskasz i przytrzymujesz przycisk hamulca i w tym czasie wyciągasz kluczyk. Hamulec nie zaciągnie.

wrzoch
07-04-2015, 22:42
Trzeba było kupić z manualnym problemu by nie było.

Nie ma się co strzępić. Przejeździłem 6 lat i 130kkm z EPB i ZERO awarii. Zaciągał się też automatycznie zimą, zawsze odbijał, nigdy nie było problemu z zablokowaniem się klocka/zacisku. Auto ma ponad 260kkm i EPB nadal działa.

Rut3kk
28-06-2015, 11:21
Witam koledzy mam pytanie posiadam S-MAX'a 2007r mam w nim hamulec reczny elektryczny co jakis czas zacina mi sie kolo 2 razy juz wymienialem zaciski elektryczne (ukrecony frez w silniczku zaciskajacym klocki). Znalazlem ostatnio zaciski elektryczne od modelu z 2014r pytanie czy beda pasowaly moze ktos z was juz to przerabial i orientuje sie w temacie? Na moje oko wyglądaja troche inaczej dlatego pytam zanim zamówie

kupiłem pasuje gdyby ktos potrzebował taka informacje :)

qbuss1
01-09-2015, 17:59
Witam

Dziś podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka epb - żółta okrągła kontrolka w nawiasie z błyskawicą w środku. Co to oznacza?

slavco
04-11-2015, 20:13
Ja jeżeli chodzi o hamulec elektryczny, od 5 lat sobie go chwalę. Jeden problem, zwlekaliśmy z wymianą akumulatora, teraz samochód stoi rozładowany na amen z zaciśniętymi hamulcami. Akumulator rozładowany tak, że nic w środku w kokpicie nie świeci... 1600 kg bezużytecznego uziemionego żelastwa :(
Pytanie, czy panowie od lawety będą w stanie go jakoś wciągnąć ?

orion512
04-11-2015, 20:29
A nie brałeś po uwagę aby podłączyć go kablami do innego akumulatora?
Nie potrzebna by była laweta. Mógłbyś podjechać do jakiegoś warsztraut aby Ci akumulator wymienili.
A jeśli jest coś jeszcze uszkodzone i nie odpali to przynajmniej hamulec odpuścisz.

wrzoch
04-11-2015, 21:28
slavco, orion - litości.

Instrukcja się kłania. Nie powiem, która strona, bo nie wiem, ale ...
w podłokietniku jest "podwójna podłoga", trzeba wyciągnąć tą gumową spodnią część, a pod nią jest rączka. Wystarczy ją pociągnąć i ręczny się zwolni. Powinna być nalepka w podłokietniku w środku jak to uruchomić.

slavco
05-11-2015, 20:47
Z zewnętrznego akumulatora nic nie dało. Ten podstawowy akumulator rozładował się tak, że choćbyś 5 dni ładował to już nie przywróci go do życia. W ogóle to dzwoniliśmy do forda i wygląda na to, że będą musieli po wstawieniu akumulatora elektronikę "ruszyć". Co do zwolnienia hamulca, sposób wrzocha pomoże ? W sensie czy przy zero prądu to "puści" ?

wrzoch
05-11-2015, 20:51
Co do zwolnienia hamulca, sposób wrzocha pomoże ? W sensie czy przy zero prądu to "puści" ?

Chyba jednak akumulator pozostaje - patrz następny.

Przy okazji - jak ktoś może połączyć te dwa posty, to niech to zrobi albo usunie tego.
Wybrałem Edycję, a stworzył się nowy.

wrzoch
05-11-2015, 22:07
No to się pomyliłem. W C-Maxie było, w S-Maxie wygląda na to, że prądu trzeba pożyczyć.

Jeśli nie działa Ci pożyczanie z innego akumulatora prądu, to odepnij kompletnie swój i wepnij inny zamiast niego i dopiero wtedy próbuj zwolnić ręczny. Stacyjka musi być włączona, sprzęgło bądź hamulec wciśnięte, ale o tym pewnie wiesz.

Być może sterownik złapał jakiś błąd i wyłączył obsługę EPB. Masz czym odczytać błędy jak już podmienisz aku na sprawny?

kuba976
08-11-2015, 16:40
Ja jeżeli chodzi o hamulec elektryczny, od 5 lat sobie go chwalę. Jeden problem, zwlekaliśmy z wymianą akumulatora, teraz samochód stoi rozładowany na amen z zaciśniętymi hamulcami. Akumulator rozładowany tak, że nic w środku w kokpicie nie świeci... 1600 kg bezużytecznego uziemionego żelastwa :(
Pytanie, czy panowie od lawety będą w stanie go jakoś wciągnąć ?

Ja nie rozumiem w czym masz problem.

Idziesz do sklepu po nowy akumulator, wymieniasz, auto powinno odpalić jesli nie ma uszkodzeń poza rozładowanym aku.

sam rozładowany akumulator nie uszkadza tylko może wywalić jakiś błąd o słabym prądzie albo nie prawidłowym wyłączeniu ale mimo to powinno wszystko działać, sprawdzone na kilkudziesięciu fordach.

mmichal27
29-07-2018, 22:36
Witam mam problem z układem wspomagania pod górę daje w opcji na ręczny lub automatyczny i nie działa, na wzniesieniu się nie załącza.... Co się dzieje... Pozdrawiam i proszę o info

Gicior
21-10-2018, 14:54
Koledzy podepne się pod temat, czy w naszych esiach naprawdę nie ma awaryjnego mechanicznego zwalniania hamulca? Są różne sytuacje szczególnie na drodze, dlatego wydaje mi się że takie rozwiązanie to standard przy elektrycznym hamulcu. Spotkałem się z różnymi rozwiązaniami nawet takimi gdzie trzeba było wchodzić pod auto i zerwać jakąś zawleczke ale hamulce odpuszczały. A u nas w autach nic, kompletnie nic?

witekga
13-01-2019, 12:38
Właśnie siadł mi ręczny, silniczek zablokował hamulec i d... blada, co ciekawe to już trzeci raz, auto ma 10 lat, nieco ponad 200 tysięcy przelatane. Szkoda, że gieniusie z forda nie przewidzieli jakiejkolwiek opcji awaryjnego odblokowania.

szynszyl
13-01-2019, 12:45
Wlasnie to przerobilem. Mokra wtyczka. Stara izolacja.

wrzoch
13-01-2019, 13:02
Szkoda, że gieniusie z forda nie przewidzieli jakiejkolwiek opcji awaryjnego odblokowania.

Co ciekawe w C-Maxie taka opcja była, a w C-Maxie elektryczny ręczny byl wcześniej.

szynszyl
13-01-2019, 13:57
A gdzie jest modul kola. Taki komunikat tez mam. Chyba to z zrzutu

mkaminski100
15-01-2019, 12:59
Właśnie siadł mi ręczny, silniczek zablokował hamulec i d... blada, co ciekawe to już trzeci raz, auto ma 10 lat, nieco ponad 200 tysięcy przelatane. Szkoda, że gieniusie z forda nie przewidzieli jakiejkolwiek opcji awaryjnego odblokowania.



Wyjmujesz dwa bezpieczniki ze skrzynki na lewym nadkolu z tyłu w bagażniku.
Najczęściej pomaga.

Odnośnie eliminacji problemu wtyczki to czy ktoś testował jakieś smary dielektryczne jakie np stosuje Ford na zielonym złączu pod autem?


Sent from my iPhone using Tapatalk

witekga
15-01-2019, 18:38
Wyjęcie bezpieczników raczej nic nie da skoro klocki się zacisnęły. Jak silniczek ma zadziałać przy wyjętych bezpiecznikach ??? Mechanik zdjął koło, odpiął wtyczkę, dał napięcie ze swojego akumulatora i silniczek klocki rozsunął, podejrzenie padło na przewody, ale nic nie znalazł, zastosował procedurę jak do wymiany klocków i wszystko jest ok, więc właściwie nie wiadomo co było. Eh, uroki elektroniki.

mkaminski100
15-01-2019, 18:59
Wyjęcie bezpieczników raczej nic nie da skoro klocki się zacisnęły. Jak silniczek ma zadziałać przy wyjętych bezpiecznikach ??? Mechanik zdjął koło, odpiął wtyczkę, dał napięcie ze swojego akumulatora i silniczek klocki rozsunął, podejrzenie padło na przewody, ale nic nie znalazł, zastosował procedurę jak do wymiany klocków i wszystko jest ok, więc właściwie nie wiadomo co było. Eh, uroki elektroniki.


Daje to że system resetuje zaciski i jeśli zmiana oporności (mokra wtyczka przebicie)była chwilowa to zaczną działać.
Następnym razem wyjmij i włóż oba bezpieczniki.



Sent from my iPhone using Tapatalk

witekga
16-01-2019, 16:43
Ok, dzięki za podpowiedz.

Pawel31
17-01-2019, 17:26
Ja mam ten sam hamulec żadnych problemów w zimie wszystko działa jak należy

szynszyl
17-01-2019, 19:10
Pawel31 wszystko do czasu ;)

mkaminski100
18-01-2019, 17:29
Pawel31 wszystko do czasu ;)



Ta pierońska łelektronika wszedzie panie teraz. Kiedyś to było, takim Polojnezem panie to wszystko działało panie, a teraz? A idź Pan...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190118/ea74b02d3085f576906cc1edfbb14a31.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

szynszyl
18-01-2019, 18:21
Ta pierońska łelektronika wszedzie panie teraz. Kiedyś to było, takim Polojnezem panie to wszystko działało panie, a teraz? A idź Pan...
I nozny hamulec byl

jaczlek
13-11-2019, 19:35
A co tej pierońskiej łelektroniki, to ma ktoś z Was, drodzy Forumowicze pomysł na odnowienie tego przycisku bo niestety farba poschodziła i trochę słabo to wygląda...
https://photos.app.goo.gl/vkYkZVDrN8G3Fz3g9
https://photos.app.goo.gl/vkYkZVDrN8G3Fz3g9

mkaminski100
14-11-2019, 22:20
Kupujesz farbę która jest jak najblizsza kolorowi przycisku i naklejki do hamulca.
Czyścisz przycisk że starej farby.
Przyklejasz naklejki
Malujesz
Zrywasz naklejki

Nie wiem jak to wygląda w Polsce
To masz link do podobnych w UK
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F 132703049755

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F 143282687218

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F 143282687218

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F 132805437008


Szukaj "naklejki naprawa przycisków"

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk

jaczlek
15-11-2019, 19:17
Kupujesz farbę która jest jak najblizsza kolorowi przycisku i naklejki do hamulca.
Czyścisz przycisk że starej farby.
Przyklejasz naklejki
Malujesz
Zrywasz naklejki

Nie wiem jak to wygląda w Polsce
To masz link do podobnych w UK
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F 132703049755

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F 143282687218

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F 143282687218

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F 132805437008


Szukaj "naklejki naprawa przycisków"

Sent from my Pixel 3 XL using Tapatalk



Dzięki serdeczne, właśnie czegoś takiego szukałem; w PL jest firma, która robi podobne szablony tj. Automania-Szablony z Nowego Sącza;
złożyłem zapytanie czy ma coś podobnego do Radio/Navi, zatem może się uda namierzyć, a jak nie no to na ebayu się zamówi:)
jeszcze raz dzięki za zainteresowanie!

Pozdrawiam!!!

MarekSmax
03-05-2021, 22:51
Witam,

Mam dość irytujący problem, mianowicie za każdym razem gdy odpalam Esioka wyskakuje mi komunimat "Hamulec ręczny zaciągnięty" pojawia się ikonka informacji oraz dźwięk po czym znika. Hamulec ELEKTRYCZNY działa, nie mam problemu żeby nie odbijał czy też nie zaciągał. Miał ktoś takie objawy??

Pozdrawiam

szynszyl
04-05-2021, 06:21
standard

rojass
04-05-2021, 11:10
U mnie tego nie było, potem pojawiło się po wymianie silniczka na inny, bo miałem jego awarię. Pojawiało się przez miesiąc po czym samo zniknęło. To chyba loteria, nie mam pojęcia od czego to może zależeć.

szynszyl
04-05-2021, 21:25
Komunikaty i ostrzezenia mozna wylaczyc

stolus
13-07-2021, 15:35
Czy ktoś spotkał się z problemem rozładowywania akumulatora przez system elektrycznego hamulca ręcznego? W trakcie zimy zdiagnozowałem, że po uruchomieniu hamulca i zamknięciu pojazdu po krótkim czasie zapala się kontrolka hamulca ręcznego i słychać charakterystyczne "tyk tyk". Jak się później okazało, to charakterystyczne "tyk tyk" słychać ze skrzynki bezpieczników pod maską (w środku auta też słychać, ale najlepiej słychać i czuć po przyłożeniu ręki do przekaźników w skrzynce bezpieczników). Nie mam pomysłu za co dalej się zabrać. Pod kompem nie nie wyświetla, żadnych błędów.

Po zaświeceniu kontrolki ręcznego i tym "tyk tyk", kontrolka świeci się kilkadziesiąt sekund, następnie gaśnie i po około minucie, dwóch ponownie sytuacja się powtarza...

1,5 roku codziennego używania i nic się nie działo z tym ręcznym, aż dotychczas :)

I jak dowiedziałeś się Co Ci ten akumulator rozładowywało w tym recznym?

tombalt
13-07-2021, 16:53
pomysł na odnowienie tego przycisku bo niestety farba poschodziła
Ja obskrobałem, czerwony całkiem fajnie wygląda. Nie ma niestety grafiki z ręcznym, ale polecam. Lepiej to wygląda niż obecnie tak jak masz na zdjęciu

szynszyl
24-12-2021, 14:09
Wychodzi, ze umiera znowu ten sam silniczek. Troche sniegu lub kałuza i kontrolka BRAKE lub nie odpuszcza. Wiazke wczesniej izolowalem. Warto kupic sam silniczek, czy caly zacisk regenerowany

szynszyl
27-12-2021, 22:02
Nikt nic ?

pbobek
27-12-2021, 23:47
Mam automat. Nie używam. Chyba ze na dość stromy wzniesieniu żeby odciążyć skrzynie przy parkowaniu.

szynszyl
04-05-2022, 17:14
pisałem, ze wariuje jak wilgoć lub kałuża, teraz postał kilka dni, było sucho i dupa ....do kostki silniczka prąd dochodzi.
całość rozebrana, wszystko pracuje, po założeniu z powrotem na auto silniczek jest martwy. łapie drugi normalnie, ale miga kontrolka hamulca, błędu nie da się skasować. zgłupiałem.....

szynszyl
04-05-2022, 20:19
Sprawdzilem. Oba silniczki pracują. Ale kontrolka na zwgarach miga jak zaklęta

szynszyl
06-05-2022, 21:55
No dzięki. Naprawilem.

piterek45
11-05-2022, 21:45
Co było ***WULGARYZM***

szynszyl
12-05-2022, 06:04
Nie wiem jak, jakis ***WULGARYZM*** przeciąl jeden przewod od hamulca. 3 lata stykal lub nie. Coś mnie tknęło i wydarlem wiązke. W moim przypadku silniczek lub caly zacisk orginał tylko. 900 ... 1300 zl. Lub modul do tego jakies 1900. Myslalem juz ze musze kupić