Zobacz pełną wersję : Ubytki płynu chłodniczego


chrome
11-03-2006, 16:32
Czy jak ubyło mi na 600 km litr płynu to nie za dużo? I którędy to może ubywać jak korek mam dobrze zakręcony a o żadnych zaworach dodatkowych nic mi nie wiadomo :fcp15

Slawko
11-03-2006, 20:29
No to dołacze do Klubu Znikajacego Płynu:D
mnie tez znika płyn tylko troche mniej, jakies 0.5l na 1000km. Dokładnie od max do min(chyba to jest ok 0.5l).
Z tym, ze umnie to prawdopodobnie zaczeło sie od wymiany pompy, więc pewnie za słabo ja dokreciłem i tamtędy gdzies pomalutku ucieka. Jak bedzie ciepło, to zdejme osłone rozrzadu i popatrze.

chrome
12-03-2006, 09:51
Czyli jednak za szybko mi ubywa?

Slawko
12-03-2006, 09:58
Czyli jednak za szybko mi ubywa?powiem tak. Nie powinno w ogóle ubywać :!:

chrome
12-03-2006, 16:35
No właśnie też tak myślałem.

marcin_gw
13-03-2006, 16:35
jak cieknie z pompy to na bloku silnka bedzie widać od spodu
a może gdzies mikro dziurka w przewodzie gumowym znakomy tak mial w poldku i znikało a on myslał ze ma dziure w chlodnicy
albo oring przy czujniku temperatury popuszcza ale wtedy wskażnik zle pokazuje

KYCZMOT
26-08-2006, 13:41
hm mam podobny problem ubywa mi płynu bo już zaczęła się lampka świecić a co najgorsze to nie wiem jaki tam był a wogóle czy są różne rodzaje płynu.a jak są to jaki najlepiej zalać??

marcin_gw
26-08-2006, 17:09
KYCZMOT jak nie wiesz jaki wlac to zobacz na kolor jaki masz taki rozowy czy niebieski i taki kup nic nie mieszaj wszystko zalezy czy masz chlodnice z aluminium czy nie

vivimaxi
26-08-2006, 17:31
Proponuję nagrzac porządnie silnik i po zgaszeniu dokładnie posłuchać gdzie syczy u mnie puszcza na objemce węza tak własnie do tego doszłem

polist
26-08-2006, 20:35
mi pije 1L na 100km. Plamy nie widac pod spodem a jednak ubywa i dopóki to sama woda to no problem, ale w zimie bedzie płyn za kilka dych. Od czego zacząc? Cały czas słysze że to jakas uszczelka w silniku ale jak zła uszczelka to gdzie mi to upływa skoro plamy niet?

Slawko
26-08-2006, 20:47
pradopodobnie pompa cieknie. Nic nie widac, bo wszystko paruje. .

Aby wyeliminować uszc zelke sprawdź:
-czy olej jest w normie i nie jest biały
-czy po odkręceniu(na zimnym) korka w zbiorniczku wyrównawczym nie ma zapachu spalin i czy nie ma bulgotania.

Jesli dwie odpowiedzi nie, to nie uszczelka.

Aha, potrafi ciec na połączeniu rurki pomiedzy chłodnicą a zbiorniczkiem wyrównawczym, ta rura grubsza, na dole.

polist
26-08-2006, 21:08
na zimnym nie ma bulgotania. Olej w normie.
A po ile ta pompa stoi i czy sam bez kanału wymienie? (chyba nie bo nie wiem nawet gdzie jest)

Slawko
26-08-2006, 21:13
Wymiana pompy wiąże się z rozebraniem(demontażem) całego rorządu.
Zanim sie do tego zabierzesz, to sprawdź dokładnie(powinny byc slady soli na pompie w okolicach filtra oleju(od tej strony).
Trzeba połozyc sie pod samochód albo kanał.

marcin_gw
28-08-2006, 11:29
gdy gdzies cieknie płyn chłodniczy to po jakimś czasie pojawiają się takie białe "wykwity" jak po soli tak jak Slawko pisze wtedy latwo trafic
a po za uszczelka glowicy to moze byc walniety zbiorniczek lub przewody gumowe
oring przy czujniku temperatury chlodnica pompa wody ... trzeba szukac

Master_Piottrek
28-08-2006, 11:48
jak nie masz jakiegoś super extra autka i Ci nie jest go żal to możesz zalać do układu chłodzenia jakiegoś takiego samouszczelniacza - raz mi się udało w fiacie temprze tym chłodnice uszczelnić i musze przyznać że idealnie wyszło ! . nie próbuj czasem jajka majonezu czy musztardy bo o takich experymentach tez słyszałem :fcp15

ja bym zainweztował w szuczelniacz - 10 zł a może pomoże a nie zaszkodzi .

jak nie to to może też być uszczelka pod głowicą !
oraz pamiętaj że korek jest tak skonstruowany że jak byś nie zakręcił to jak się będzie gotować to on puści !

moze autko się zabardzo grzeje i paruje poprostu woda ? jakie masz wskazania tep ?

polist
08-09-2006, 22:21
jakie masz wskazania tep ?
Stoi zawsze pionowo :fcp4

bio17
04-07-2007, 11:38
ja tez mama taki problem ze ubywa mi plyn i niewiem o co chodzi. wieczorem wlewam do maxa a rano patrze a tam ponizej min. a plamy pod samochodem nic niema niemam pojecia gdzie to moze leciec?

joss
04-07-2007, 11:58
Witam,
W normalnych warunkach płynu nie powinno ubywać.
Ja też przerobiłem ten temat u siebie i przyczyna okazała się na szczęście błacha. Więcej szczegółów i porad w tym wątku: http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=27916 - może akurat coś się przyda z tego.

pzdr

bio17
04-07-2007, 12:23
oki dzieki mam nadzieje ze to cos p[omoze zobaczymy!

Saturn
10-02-2008, 18:45
No to zdaje mi się, że i ja dołączyłem.
Na jesieni ubiegłego roku wymieniłem termostat, czujnik do wentylatora i płyn.
Wcześniej nie miałem żadnych ubytków, teraz od wymiany ubyło mi około litra płynu.
Wycieków nigdzie nie zauważyłem, olej wygląda normalnie, na zimnym silniku, po dodaniu gazu, nic w zbiorniku wyrównawczym nie bulgocze. Nie czuje tam też woni spalin. Jedno co zauważyłem, to fakt, że na wymienionym czujniku temperatury, tym pod termostatem na gwincie, jak i na nakrętce porobiły się wykwity. Takie podobne do śniedzi, albo do soli. Czy to możliwe, żeby tamtędy płyn odparowywał w takiej ilości?
Edit:
Okazało się, że jak najbardziej tak. Ostatnio były silne mrozy i to, co nie dało się wychwycić samo wyszło.
Przychodzę rano, patrzę, pod samochodem mokra plama na śniegu. Otwieram maskę i jest. Skrzynia biegów mokra jak jasny gwint i widać, że kolor zawilgocenia jest taki jak kolor płynu. Spod gwintu czujnika temperatury, tego do wskaźnika kropelki płynu kapią, że aż miło. Jak jest ciepło, to nic nie widać i płyn ubywa w ilości minimalnej, natomiast przy mrozie stożek na gwincie jest mniej szczelny i ubytek w zbiorniku wyrównawczym już przez trzy dni postoju jest zauważalny.
Jadę do mechanika, niech poprawia. Za coś pieniądze w końcu wziął.

Wierny
11-04-2010, 20:23
Witam mam problem z Focusem podczas jazdy gdy dodaję mocniej gazu daje się usłyszeć wyraźny świst dochodzący z silnika, oraz ubywa mi płynu chłodniczego. Boję się ze to może być uszczelka pod głowicą czy ktoś mógłby mi doradzić co to jest. Z góry dziękuję