chrome
11-03-2006, 16:32
Czy jak ubyło mi na 600 km litr płynu to nie za dużo? I którędy to może ubywać jak korek mam dobrze zakręcony a o żadnych zaworach dodatkowych nic mi nie wiadomo :fcp15
Zobacz pełną wersję : Ubytki płynu chłodniczego chrome 11-03-2006, 16:32 Czy jak ubyło mi na 600 km litr płynu to nie za dużo? I którędy to może ubywać jak korek mam dobrze zakręcony a o żadnych zaworach dodatkowych nic mi nie wiadomo :fcp15 Slawko 11-03-2006, 20:29 No to dołacze do Klubu Znikajacego Płynu:D mnie tez znika płyn tylko troche mniej, jakies 0.5l na 1000km. Dokładnie od max do min(chyba to jest ok 0.5l). Z tym, ze umnie to prawdopodobnie zaczeło sie od wymiany pompy, więc pewnie za słabo ja dokreciłem i tamtędy gdzies pomalutku ucieka. Jak bedzie ciepło, to zdejme osłone rozrzadu i popatrze. chrome 12-03-2006, 09:51 Czyli jednak za szybko mi ubywa? Slawko 12-03-2006, 09:58 Czyli jednak za szybko mi ubywa?powiem tak. Nie powinno w ogóle ubywać :!: chrome 12-03-2006, 16:35 No właśnie też tak myślałem. marcin_gw 13-03-2006, 16:35 jak cieknie z pompy to na bloku silnka bedzie widać od spodu a może gdzies mikro dziurka w przewodzie gumowym znakomy tak mial w poldku i znikało a on myslał ze ma dziure w chlodnicy albo oring przy czujniku temperatury popuszcza ale wtedy wskażnik zle pokazuje KYCZMOT 26-08-2006, 13:41 hm mam podobny problem ubywa mi płynu bo już zaczęła się lampka świecić a co najgorsze to nie wiem jaki tam był a wogóle czy są różne rodzaje płynu.a jak są to jaki najlepiej zalać?? marcin_gw 26-08-2006, 17:09 KYCZMOT jak nie wiesz jaki wlac to zobacz na kolor jaki masz taki rozowy czy niebieski i taki kup nic nie mieszaj wszystko zalezy czy masz chlodnice z aluminium czy nie vivimaxi 26-08-2006, 17:31 Proponuję nagrzac porządnie silnik i po zgaszeniu dokładnie posłuchać gdzie syczy u mnie puszcza na objemce węza tak własnie do tego doszłem polist 26-08-2006, 20:35 mi pije 1L na 100km. Plamy nie widac pod spodem a jednak ubywa i dopóki to sama woda to no problem, ale w zimie bedzie płyn za kilka dych. Od czego zacząc? Cały czas słysze że to jakas uszczelka w silniku ale jak zła uszczelka to gdzie mi to upływa skoro plamy niet? Slawko 26-08-2006, 20:47 pradopodobnie pompa cieknie. Nic nie widac, bo wszystko paruje. . Aby wyeliminować uszc zelke sprawdź: -czy olej jest w normie i nie jest biały -czy po odkręceniu(na zimnym) korka w zbiorniczku wyrównawczym nie ma zapachu spalin i czy nie ma bulgotania. Jesli dwie odpowiedzi nie, to nie uszczelka. Aha, potrafi ciec na połączeniu rurki pomiedzy chłodnicą a zbiorniczkiem wyrównawczym, ta rura grubsza, na dole. polist 26-08-2006, 21:08 na zimnym nie ma bulgotania. Olej w normie. A po ile ta pompa stoi i czy sam bez kanału wymienie? (chyba nie bo nie wiem nawet gdzie jest) Slawko 26-08-2006, 21:13 Wymiana pompy wiąże się z rozebraniem(demontażem) całego rorządu. Zanim sie do tego zabierzesz, to sprawdź dokładnie(powinny byc slady soli na pompie w okolicach filtra oleju(od tej strony). Trzeba połozyc sie pod samochód albo kanał. marcin_gw 28-08-2006, 11:29 gdy gdzies cieknie płyn chłodniczy to po jakimś czasie pojawiają się takie białe "wykwity" jak po soli tak jak Slawko pisze wtedy latwo trafic a po za uszczelka glowicy to moze byc walniety zbiorniczek lub przewody gumowe oring przy czujniku temperatury chlodnica pompa wody ... trzeba szukac Master_Piottrek 28-08-2006, 11:48 jak nie masz jakiegoś super extra autka i Ci nie jest go żal to możesz zalać do układu chłodzenia jakiegoś takiego samouszczelniacza - raz mi się udało w fiacie temprze tym chłodnice uszczelnić i musze przyznać że idealnie wyszło ! . nie próbuj czasem jajka majonezu czy musztardy bo o takich experymentach tez słyszałem :fcp15 ja bym zainweztował w szuczelniacz - 10 zł a może pomoże a nie zaszkodzi . jak nie to to może też być uszczelka pod głowicą ! oraz pamiętaj że korek jest tak skonstruowany że jak byś nie zakręcił to jak się będzie gotować to on puści ! moze autko się zabardzo grzeje i paruje poprostu woda ? jakie masz wskazania tep ? polist 08-09-2006, 22:21 jakie masz wskazania tep ? Stoi zawsze pionowo :fcp4 bio17 04-07-2007, 11:38 ja tez mama taki problem ze ubywa mi plyn i niewiem o co chodzi. wieczorem wlewam do maxa a rano patrze a tam ponizej min. a plamy pod samochodem nic niema niemam pojecia gdzie to moze leciec? joss 04-07-2007, 11:58 Witam, W normalnych warunkach płynu nie powinno ubywać. Ja też przerobiłem ten temat u siebie i przyczyna okazała się na szczęście błacha. Więcej szczegółów i porad w tym wątku: http://forum.fordclubpolska.org/viewtopic.php?t=27916 - może akurat coś się przyda z tego. pzdr bio17 04-07-2007, 12:23 oki dzieki mam nadzieje ze to cos p[omoze zobaczymy! Saturn 10-02-2008, 18:45 No to zdaje mi się, że i ja dołączyłem. Na jesieni ubiegłego roku wymieniłem termostat, czujnik do wentylatora i płyn. Wcześniej nie miałem żadnych ubytków, teraz od wymiany ubyło mi około litra płynu. Wycieków nigdzie nie zauważyłem, olej wygląda normalnie, na zimnym silniku, po dodaniu gazu, nic w zbiorniku wyrównawczym nie bulgocze. Nie czuje tam też woni spalin. Jedno co zauważyłem, to fakt, że na wymienionym czujniku temperatury, tym pod termostatem na gwincie, jak i na nakrętce porobiły się wykwity. Takie podobne do śniedzi, albo do soli. Czy to możliwe, żeby tamtędy płyn odparowywał w takiej ilości? Edit: Okazało się, że jak najbardziej tak. Ostatnio były silne mrozy i to, co nie dało się wychwycić samo wyszło. Przychodzę rano, patrzę, pod samochodem mokra plama na śniegu. Otwieram maskę i jest. Skrzynia biegów mokra jak jasny gwint i widać, że kolor zawilgocenia jest taki jak kolor płynu. Spod gwintu czujnika temperatury, tego do wskaźnika kropelki płynu kapią, że aż miło. Jak jest ciepło, to nic nie widać i płyn ubywa w ilości minimalnej, natomiast przy mrozie stożek na gwincie jest mniej szczelny i ubytek w zbiorniku wyrównawczym już przez trzy dni postoju jest zauważalny. Jadę do mechanika, niech poprawia. Za coś pieniądze w końcu wziął. Wierny 11-04-2010, 20:23 Witam mam problem z Focusem podczas jazdy gdy dodaję mocniej gazu daje się usłyszeć wyraźny świst dochodzący z silnika, oraz ubywa mi płynu chłodniczego. Boję się ze to może być uszczelka pod głowicą czy ktoś mógłby mi doradzić co to jest. Z góry dziękuję |