Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Nowy samochód ściąga na prawo


rraffall
30-10-2010, 00:06
Witam Wszystkich.

Samochód ma dopiero dwa tygodnie a od początku ściąga w prawo i kierownica ustawia się jakby lekko w prawo. Jestem ciekawy czy wielu osobom zdarzają się wady przy zakupie nowego forda mondeo?
Pojechałem do jednego ASO, w którym mistrz uznał, że powodem są polskie pochylone drogi. Na moją prośbę zrobili badanie zbieżności, podczas której skorygowali niewielką rozbieżność na przednich kołach. W kolejnym ASO sprawdzili samochód i uznali, że od strony mechanicznej wszystko jest w porządku i że jest to wina opon. Następnie zamieniali koła tył na przód i lewą stronę na prawą, jednak to nic nie dało. Doradca wymyślił, aby założyć opony zimowe i pojeździć jakiś 1000 km, może się samo naprawi. Nie dawało mi to spokoju, więc następna wizyta w tym samym serwisie, gdzie postanowili poustawiać drążki kierownicze, polepszyło to trochę sytuację ale nadal ściąga w prawo i początkowe ustawienie kierownicy jest lekko w prawo. Jestem totalnym laikiem samochodowym. Czy ustawienie drążków, układu kierowniczego może ten problem wyeliminować, bo doradców w ASO trzeba chyba przycisnąć aby rozwiązali ten problem do końca. Czy jest bardzo trudne do ustawienia?

maku123
30-10-2010, 07:06
Kolego był już taki przypadek pokazywany w TVN Turbo tyle, że dotyczył VW:
http://vod.onet.pl/turbo-kamera-zwiastun-sezonu-7,567,204841,material-dodatkowy.html
Niestety tu jest tylko jego zwiastun, więcej nie mogę znaleźć ale pamiętam, że tam ASO tłumaczyło klientowi podobnie czyli, że powodem są polskie pochylone drogi. Koniecznie musisz obejrzeć ten odcinek.

1olek
30-10-2010, 07:16
Kolego kupiles nowy samochod i nie ma prawa sciagac, ASO powinno wade usunac a jak nie potrafi to wymienic auto na nowe, tyle ze przed tym to sie bronia nogami i rekami i bez sadu tego nie uzyskasz. Najlepiej zebys ich cisnal i niech to w koncu ustawia.

arturek
30-10-2010, 07:38
Witam
Znakomy miał taki problem z Krakowie.
ASO wciskało mu kity o ciśnieniu w oponach, koleinach itp.
Rok z nimi walczył - oodali mu kasę za auto
Okazalo się, że auto było krzywe (może spadło z lawety przy rozładunku)

Jeśli geometria niby OK. to należałoby sprawdzić punkty bazowe (geometrię) nadwozia.

Inna kwestia - poszukaj drogi płaskiej bez kolein - mnie na koleinach ściąga auto ale na prostej drodze jest OK (można puścić kierownicę i jedzie prosto)

pozdrawiam
Arturek

paka
30-10-2010, 11:48
Warto jeszcze pojechać na zbieżność do jakiegoś innego nieasowego, ale polecanego zakładu (np. w strefie na forum). "Fachowcy" z ASO są ogólnie znani z nieznania się na samochodach:). Pytanie tylko jak miałaby się do tego gwarancja (nigdy nie miałem nowego samochodu także nie wiem). Jeśli nie ma takiej możliwości to wołaj rzeczoznawcę i z jego papierową opinią (która kosztuje około 400 netto) wracasz do ASO. Jeśli nie będą chcieli zrobić i oddać za rzeczoznawcę to niestety sprawa pewnie do sądu będzie musiała trafić. Jego opinia jest jednak podstawą dla takiej sprawy w sądzie.

rraffall
31-10-2010, 20:47
Dzisiaj porobiłem kilka testów samochodu. Zauważyłem, że ściąga w prawo głównie przy przyśpieszaniu. Na drodze jechałem po lewej stronie pod prąd, a przy przyśpieszaniu samochód wracał sam na prawą stronę, myślę, że to obala mit wszystkich ASO o skutkach nachylenia dróg w Polsce. Nie znam się na tym oraz nie mam zbyt dużego porównania ale mondeo ma strasznie czuły układ kierowniczy.
W celach porównawczych przejechałem się również mondeo z jazd próbnych w innym ASO. Jakie było moje zdziwienie, kiedy przy przyspieszaniu mondek zaczął zjeżdżać na prawo, sprzedawca powiedział, że były zmieniane opony na zimowe i każę to sprawdzić.
Czy ktoś może jeszcze zauważył takie ściąganie w nowym mondeo?
We wtorek kolejna wizyta w ASO.

Wind
01-11-2010, 06:36
Mondeo jest fakrycznie mega czuły na ustawienia geometrii zawieszenia. Męczyłem sie kilka razy z podobnym objawem - zawsze problemem okazywało się ustawienie geometrii lub opony.

GHOSTPZ
01-11-2010, 12:13
Witam!
Osobiscie mialem podobnie w starym mondku MK3, wtedy byla to ewidentnie wina geometrii. Korekta w ASO i bylo ok, az do kolejnych 30K KM. Zrobilem nim 220K KM od nowosci i jak stwierdzil czlowiek z leasingu, strasznie duzo musieli doplacac do auta, bo zbieznosc regulowalem 6-7 razy. Na polskich drogach, poza nielicznymi odcinkami rownymi jak te w Szwecji, trzeba sie z tym liczyc.
Polecam z doswiadczenia ASO Forda w Poznaniu na ul. Oplotki( zjazd na Wroclaw, Pile z A2). Nie chcialbym zapeszyc, ale nigdy nie odebralem auta z wczesniej zgloszona wada.
Pozdrawiam i zycze plaskich drog :D

mark54
02-11-2010, 17:13
Mam podobny problem w swoim Mondziaku
U mnie auto ucieka lekko w lewa strone na kiepskich i nierownych nawierzchniach.
Jak wiade na dobra rowna droge lub na autostrade to juz tego efektu nie ma.

Z moich poszukiwan przyczyn tego zjawiska moge ci podpowiedziec dwie rzeczy:
1. Opony a wlaciwie ich wielkosc i szerokosc, u mnie efekt sciagania wystepuje wlasciwie tylko na letnich oponach 235/45R17. Po zalozeniu zimowek 215/55R16 sciagnie jest juz niewyczuwalne.
2. Geometria zawieszenia - tez ja sprawdzalem i poprawialem bo zbieznosc tylu byla zla, ale to nie pomoglo. W moim przypadku geometria jest w normie ale kąty pochylenia kol z lewej i prawej strony sa wyraznie inne (w normie) ale widac znaczna roznice (od 0,5 do prawie 1 stopnia w stosunku do drugiej strony). Niestety problem jest w tym ze kątow pochylenia kol sie nie reguluje...

Wind
02-11-2010, 17:20
Też mam rozmiar 235/45 R17. Na polskie drogi porażka. Lepsze były by 215 R17.

wojtbf1
02-11-2010, 20:21
Ale za to jak trzymają......

Wind
02-11-2010, 20:34
Ale za to jak trzymają......

Pewnie 285 trzymają jeszcze lepiej:D

dawid
03-11-2010, 10:34
ja bym polecił sprawdzić felgi, mialem skrzywiona troche felge z przodu.
do 100km/h ściągało w prawo a powyżej tej prędkości ciezko bylo utrzymac kierownice w dłoniach.

jvc
03-11-2010, 11:00
Felga może mieć znaczenie oczywiście, jeżeli były zmieniane tylko opony to proponuję także założyć inne koła (felgi)

Krzysztoff
03-11-2010, 11:14
Witam,

[QUOTE=rraffall;1532721]...Zauważyłem, że ściąga w prawo głównie przy przyśpieszaniu....

Jeśli geometria samochodu i jego zawieszenia jest prawidłowa, opony i felgi nie są uszkodzone to być może coś nie tak jest z układem przeniesienia napędu. Może przekładnia różnicowa w skrzyni biegów jest źle złożona. Dlatego większy moment obrotowy jest przekazywany tylko na jedno koło. Albo też klocki hamulcowe blokują koło po jednej stronie samochodu.

1olek
03-11-2010, 19:21
Dzisiaj byl o tym program w TVN Turbo, dotyczyl tylko Volvo. Warto obejrzec powtorke.

MundekII
18-11-2010, 12:56
też już o tym wcześniej pisałem. Podobnie jak Ty zauważyłem ten problem ok 50km po wyjeździe z salonu. Jako, że kupowałem samochód na śląsku a mieszkam w wielkopolsce a odbiór samochodu miałem popołudniu, nie opłacało się jużwracać do salonu, z resztą po wyjeździe i tak wysłali by mnie na drzewo, co praktykuje się niemal w każdym salonie i ASO.

Ale do rzeczy:
Samochód serwisuję w Bemo Poznań. Problem przedstawiłem, dwu lub trzy krotnie samochód był w serwisie z ta wg mnie wadą. Szef serwisu wysłał mnie na drzewo z ironicznym uśmieszkiem, twierdząc, ze to nie jest wada. Aso zasłabniało sie jakimiś normami Forda, które jak się okazało w ogóle nie istnieją a już na pewno na papierze. Przekonałem sie o tym, prosząc serwis o pokazanie mitych norm. Samochód ewidentnie leci w prawo. Uważam to za wadę fabryczną i wg mnie wszystkie te egzemplarze, które to mają powinny być wezwane z automatu do serwisu. Umnie ustawiali zbniezność, zamieniali koła stronami i przód/tył nic nie pomogło. Łudziłem się, że wymiana opon na zimówki coś pomoże. Niestety nie pomogła. W tej chwili tematchwilowo odpuściłem bo mam inne problemy na głowie ale napewno tego tak nie zostawię. Gwarancja skończy mi się z 1,5 roku i do tego czasu napewno coś z tym zrobię, jak nie po dobroci to do sądu. Nowy samochód nie ma prawa tak zbaczac z toru jazdy, Jesli jakiś szef serwisu uważa że to norma, to prosze bardzo , niech sobie weźmie ten mój samochód i jeździ nim ale mnie posze dać nowy ub naprawić go!!!!!!
Pocioeszali mnie początkowo, że opony musza sieujeździc ipo ok 2000km lub maks 3000km bedize lepiej. Gdy ponownie wróciłem do ASO Bemo po przejechaniu ok 5500km usłyszałem że mam nówki opony i powinienem przejeździć przynajmniej 8000km podejrzewam, że jka będę miał 10000 to usłysze po 20000km bedize lepiej.
Uważam takie zachowanie za bezczelne. Jako argument usłyszałem równiez w ASO, że powinienem sobie kupic BMW skoro chcę mieć wszystko perfekcyjne.
NIe lubię tej marki więc go nie kupiłem a w saochodzie za prawie 100000zł chcę się czuć jak w nowym aucie a nie jak we przechodzonej budzie.

jvc
18-11-2010, 13:28
No to coś musieli poknocić w tych nowych rocznikach , bo w starszych nikt nie miał takiego przypadku na forum od 2007r

wesmond
18-11-2010, 18:18
też już o tym wcześniej pisałem. Podobnie jak Ty zauważyłem ten problem ok 50km po wyjeździe z salonu. Jako, że kupowałem samochód na śląsku a mieszkam w wielkopolsce a odbiór samochodu miałem popołudniu, nie opłacało się jużwracać do salonu, z resztą po wyjeździe i tak wysłali by mnie na drzewo, co praktykuje się niemal w każdym salonie i ASO.

Ale do rzeczy:
Samochód serwisuję w Bemo Poznań. Problem przedstawiłem, dwu lub trzy krotnie samochód był w serwisie z ta wg mnie wadą. Szef serwisu wysłał mnie na drzewo z ironicznym uśmieszkiem, twierdząc, ze to nie jest wada. Aso zasłabniało sie jakimiś normami Forda, które jak się okazało w ogóle nie istnieją a już na pewno na papierze. Przekonałem sie o tym, prosząc serwis o pokazanie mitych norm. Samochód ewidentnie leci w prawo. Uważam to za wadę fabryczną i wg mnie wszystkie te egzemplarze, które to mają powinny być wezwane z automatu do serwisu. Umnie ustawiali zbniezność, zamieniali koła stronami i przód/tył nic nie pomogło. Łudziłem się, że wymiana opon na zimówki coś pomoże. Niestety nie pomogła. W tej chwili tematchwilowo odpuściłem bo mam inne problemy na głowie ale napewno tego tak nie zostawię. Gwarancja skończy mi się z 1,5 roku i do tego czasu napewno coś z tym zrobię, jak nie po dobroci to do sądu. Nowy samochód nie ma prawa tak zbaczac z toru jazdy, Jesli jakiś szef serwisu uważa że to norma, to prosze bardzo , niech sobie weźmie ten mój samochód i jeździ nim ale mnie posze dać nowy ub naprawić go!!!!!!
Pocioeszali mnie początkowo, że opony musza sieujeździc ipo ok 2000km lub maks 3000km bedize lepiej. Gdy ponownie wróciłem do ASO Bemo po przejechaniu ok 5500km usłyszałem że mam nówki opony i powinienem przejeździć przynajmniej 8000km podejrzewam, że jka będę miał 10000 to usłysze po 20000km bedize lepiej.
Uważam takie zachowanie za bezczelne. Jako argument usłyszałem równiez w ASO, że powinienem sobie kupic BMW skoro chcę mieć wszystko perfekcyjne.
NIe lubię tej marki więc go nie kupiłem a w saochodzie za prawie 100000zł chcę się czuć jak w nowym aucie a nie jak we przechodzonej budzie.

Podstawą do roszczeń z ASO są papiery. Więc zlecaj za kazdym razem usunięcie problemu i przy odbiorze sprawdzaj co masz wpisane w protokóle odbiorczym ( czy zgłoszne usterki zostały usuniete). Pamiętaj że przed podpisaniem protokołu masz prawo do jazdy próbnej z serwisantem. Na podstawie tejże jazdy ustalasz czy auto jest sprawne. Jeśli nie to do poprawki albo wpis do protokołu, że usterka nie została usunięta. Pamiętaj mimo w ASO podstawa to spokój. W ten sposób więcej załatwisz. Wiem że czasem ciężko zachować zimną krew ale z własnego doświadczenia wiem, że "Furiatów" wypychają za drzwi grzecznie mówią że TTTM. Więc ratuje Ciebie tylko spokój i papiery.

toomekk6
18-11-2010, 20:03
Opona ma się ujeździć? Pierwszo słyszę:) Mają fantazję Ci w ASO. Wg mnie mechanizm różnicowy też odpada ale różnie może być. Bardziej pachnie usterką fabryczną. Auto nawet przy przyspieszaniu nie ma prawa ściągać. Troche prostej drogi, letnie oponki Audi A8 i od 0 do 240 bez trzymania rąk na kierownicy, oczywiście ręce były w pobliżu. Fakt, że oponki 245.

smoki3
18-11-2010, 20:30
Też uważam że w ASO mają fantazję. Auto nowe – stare nie ma prawa ściągać. Wmawianie klientowi, że opony dotrą się to naprawdę szczyty. Pilnuj papierów i reklamacji, będziesz miał podstawy do wymiany auta.

W moim nowym Mondeo, tak na letnich jak i na zimowych oponach i felgach samochód jedzie jak po sznurku.

Pozdrawiam.

Pawelo79
18-11-2010, 21:10
Teoria mówi tak jeśli auto ściąga w prawo ,ale nie jest to uciążliwe to ok, nie możne ściągać w lewo (czołówka nie mile widziana). pokombinuj z kolami bo to najczęściej one są odpowiedzialne za ściąganie. Na wydruku są dwa ważne parametry kat znoszenia i odchylenie toru jazdy - jeśli wszystko jest dobrze ustawione (czytaj ~równo L i P zwłaszcza KWZ) musi jechać prosto. Jeśli to nie pomoże Poproś o wezwanie Głównego technika ford polska jeśli za 3 razem nie uda się naprowadzić auta na ścieżkę

polaff
19-11-2010, 05:11
No to coś musieli poknocić w tych nowych rocznikach , bo w starszych nikt nie miał takiego przypadku na forum od 2007r

to chyb a z Tobą sie sprzeczałem na temat tego, że coraz większą tandetę robią ... ?

jvc
19-11-2010, 06:40
eeee chyba nie :)

censor
02-05-2011, 21:31
Sie podłącze pod temat.
Też mi ściąga w prawo.
Auto ma już dwa lata i dwa miesiące i cholera ściąganie pojawiło się po zmianie opon zimowych na letnie miesiąc po końcu gwarancjji.
Jak sprawdzę opony (po weckendzie) to podam jaki dało efekt i co zamierzam dalej.

anastazyy
03-05-2011, 09:27
to chyb a z Tobą sie sprzeczałem na temat tego, że coraz większą tandetę robią ... ?

Ja mam auto z 2010 z listopada i nic mi nie sciaga.

gloomy
03-05-2011, 10:20
Sie podłącze pod temat.
Też mi ściąga w prawo.
Auto ma już dwa lata i dwa miesiące i cholera ściąganie pojawiło się po zmianie opon zimowych na letnie miesiąc po końcu gwarancjji.
Jak sprawdzę opony (po weckendzie) to podam jaki dało efekt i co zamierzam dalej.

a czy przypadkiem nie masz opon zimowych dużo węższych od letnich, niestety drogi w naszych miastach są jakie są a przy szerokich oponach jak 235 może być zauważalne myszkowanie po drodze, chyba że ewidentnie ściąga Ci tylko w jednym kierunku. Pozdrawiam

censor
04-07-2011, 11:50
sorki :? , że tak długo nic nie odpisałem ale byłem uziemiony - szpital.
Po wizycie u diagnosty za jego radą - przed sprawdzeniem geometrii zamieniłem przednie opony lewą z prawą.
Sciąganie na prawo się skończyło, ale mam teraz wrażenie, że auto myszkuje i kierownica jest jakby niepewna - nie czuję się pwenie przy prowadzeniu.
Chyba czas na pełną kontrolę geometrii.
I teraz pytanie gdzie w Szczecinie jest stacja która to potrafi i dokona ewentualnie poprawnej regulacji?

TOMAS
04-07-2011, 16:23
Za pętlą w podjuchach kierunek żydowce skręcasz odrazu w prawo ul: Floriana Szarego, jakieś 200 metrów i po lewej stronie masz warsztat co robi geometrie.

Chwalony na rożnych forach

salvarius
09-07-2011, 23:54
Witam.
Pierwszy post, więc krótkie przedstawienie na początek. Miesiąc temu kupiłem pierwszego Forda w życiu, pierwszy samochód z salonu - Mondeo kombi 2.0 benzyna 145 km. Pomimo pokutującej opinii o Fordach, jestem bardzo zadowolony. Jedyny problem do tej pory, praktycznie od wyjazdu z salonu, to ściąganie w prawą stronę. Na autostradzie można było puścić kierownicę i sam "wracał" na prawy pas. W mieście wymagał niewielkiej, ciągłej kontry kierownicą w lewo. 5 godzin w serwisie poprawiło niewiele. Stara śpiewka o koleinach, przeprofilowanych drogach oraz oponach niekierunkowych. Kontrola zbieżności w niezależnym, niefordowskim warsztacie nic nie wykazała, przekładanie opon i felg z innego Mondeo też. Zbieżność w środku norm. Pomogło dopiero pozostawienie samochodu w serwisie z zapowiedzią, że nie oddam zastępczego auta, jak moje nie pojedzie prosto. Po 4 dniach Mondek jeździ jak po szynach. Żadnego ściągania, utrzymuje kierunek lepiej niż moja poprzednia Toyka. W rozmowie z kierownikiem serwisu okazało się, że problemem był fabryczny, niedokładny montaż tylnej belki do podwozia. Prawdopodobnie jeden monter lekko źle przykręcił, na kontroli jakości wyrównali zbieżnością do wymogów normy. Obecnie jest, OK. Zadowolenie tylko rośnie.

Fobos 44
25-11-2011, 11:14
Witam, mam identyczny problem ze swoim Mondeo . Kupiłem jako nowy fabrycznie w kwietniu 2011 - wersje sedan z silnikiem 2.0 benzyna. Niestety od przebiegu około 800-1000 km auto zaczęło poważnie ściągać w prawo . Dwa razy zgłaszałem problem w ASO - ustawianie geometrii , przekładanie kół , założenie opon zimowych - nic nie pomaga - serwis nie ma pomysłu i chęci aby pomóc . Auto prowadzi się tragicznie , teraz ma 9.500 km - jeżdżone jest jako drugie auto tylko na trasach . Tak jak Pan pisał - sam zmienia pasy w mieście a na trasie to już kompletna porażka .
Oprócz ściągania w prawo od jakiś dwóch miesięcy przeraźliwie skrzypią ( jak stara skórzana sofa ) uszczelki wszystkich drzwi - nawet przy ruszaniu , hamowaniu na idealnie prostej drodze . Do tego dochodzą stuki szyb drzwi po lewej stronie - teraz podklejam je fizelinowymi uszczelkami bo walą nawet na minimalnych uszkodzeniach nawierzchni .Proszę o pomoc - o kontakt - co mam robić, jak Pan rozmawiał w serwisie - jestem załamany . Mój 11 letni ford focus sprawuje się o niebo lepiej niż wyczekany nowy Ford Mondeo . Proszę o pomoc .

jvc
25-11-2011, 11:48
Przede wszystkim po pierwsze nie piszemy grubą czcionką na forum, a po drugie może masz tak jak w poprzednim poście ? Może trzeba zmienić ASO
W rozmowie z kierownikiem serwisu okazało się, że problemem był fabryczny, niedokładny montaż tylnej belki do podwozia. Prawdopodobnie jeden monter lekko źle przykręcił, na kontroli jakości wyrównali zbieżnością do wymogów normy.

Fobos 44
25-11-2011, 12:36
Witam, przepraszam - jestem pierwszy raz na forum - nie wiedziałem o tych grubych literach . Czy możecie polecić w takim razie serwis który podoła tym problemom ?

rimbambito
25-11-2011, 14:14
Witam

U mnie tez trzeszczala uszcczelka w tylnich drzwiach pojechalem do aso we wloszech (bo tam mieszkam) i wyregulowali drzwi i jak reka odjal, nastala bloga cisza:) a co do sciagania w prawo to i moje auto troche sciaga. to nie sa drogi bo jezdze po wloszech tam sa inne drogi i tez sciaga, a wiec zwalanie na polskie drogi to ja nie wiem:P

Fobos 44
25-11-2011, 14:28
Witam , dziękuje za odpowiedź . Tzn. że robili coś przy śrubach kotwiących drzwi do nadwozia ? W ten poniedziałek jestem umówiony w ASO i zbieram jak najwięcej informacji apropos sciagania auta w prawo i problemu tych drgajacych szyb i skrzypiacych uszczelek .

pozdrawiam

rimbambito
25-11-2011, 14:33
nie wiem co robili, powiedzieli, ze wyregulowali drzwi, sruby nie sa uszkodzone wiec nie wiem, jedyne co to jstem zadowolony, bo wczesniej jakies nierownosci. skrety w uliczki, podjazdy pod nierownosci to caly czas skrzypienie z tylu:mad:

Fobos 44
01-12-2011, 11:38
Witam, niestety - byłem w serwisie , robili auto 3 dni , powiadomili mnie ze jest gotowe i że prowadzi się idealnie . Byłem pewien że jest tak jak mówią .Na jeździe testowej było odwrotnie - auto makabrycznie sciąga w prawo - na wydruku geometrii wszystko jest w tolerancji na 0.00 a auto prowadzi sie fatalnie. To trzecia korekta geometrii w nowym samochodzie - zabrałem go z serwisu - wchodzę na drogę prawną i będę domagał się wymiany auta na nowe bez wad . Wiem że czeka mnie długa , męcząca przeprawa - czy Ktoś może miał podobne doświadczenia ?

pozdrawiam

HPL
01-12-2011, 19:32
Koledzy problem ściągania w prawo w MKIV to chleb powszedni, problem nie leży po stronie zawieszenia, układu kierowniczego czy też ogumienia.
Problem tkwi w oprogramowaniu softu dla układu kierowniczego (który został stworzony przez chińczyków). Problem tkwi w błędach oprogramowania które z czasem się ujawniają własnie w opisany przez Was sposób. Błędy powodują rozkalibrowanie zaworków cisnieniowych przez co kierownica skręca sama w prawo.

wesmond
02-12-2011, 09:35
Koledzy problem ściągania w prawo w MKIV to chleb powszedni, problem nie leży po stronie zawieszenia, układu kierowniczego czy też ogumienia.
Problem tkwi w oprogramowaniu softu dla układu kierowniczego (który został stworzony przez chińczyków). Problem tkwi w błędach oprogramowania które z czasem się ujawniają własnie w opisany przez Was sposób. Błędy powodują rozkalibrowanie zaworków cisnieniowych przez co kierownica skręca sama w prawo.

A co w sytuacji kiedy wspomaganie jest hydrauliczne?

Fobos 44
02-12-2011, 10:34
Dowiedziałem się drogą nieformalną że serwisy i FORD jako taki nie widzi problemu w oprogramowaniu - wersja oficjalna . Uważam że w za małej ilości aut wychodzi ta wada i po prostu nie kalkuluje się FORDOWI wzywanie i ponoszenie kosztów na szeroką skalę akcji naprawczej . To przykre - bo samemu nic nie można zrobić poza oficjalnym autoryzowanym serwisem ponieważ straci się gwarancję na auto - tak naprawdę zostaje się z nowym fabrycznym autem ( za nie małe pieniądze ) i z jego wadą samemu . Pozostaje tylko na drodze sądowej domaganie się o wymianę auta na nowe bez wad - tylko nikt nie policzy straty nerwów, czasu i pieniędzy jakie trzeba ponieść w trakcie dochodzenia o swoje . Przeraża mnie ta bezczelność - bo nie wiem jak to nazwać - nie po to kupuje się nowe auto żeby mieć tyle problemów . Ford powinien się wstydzić za taką sytuację - opis auta w prospektach i na stronie www '' Nowoczesne zawieszenie zapewnia znakomitą dynamikę oraz świetne własności jezdne. '' - farsa ! Tak się składa że kupiłem Forda Mondeo bo poprzednie i obecne drugie auto Ford Focus był i jest świetnym samochodem - zaufałem marce i tak bardzo się zawiodłem - teraz czekają mnie tylko same nieprzyjemności .

-pozdrawiam

jvras
02-12-2011, 11:01
Pozostaje chyba nagłośnić coś takiego w prasie. Pismaki lubią takie tematy, za to producenci samochodów boją się takich artykułów.

dario6273
02-12-2011, 12:11
Najlepiej zgłosić problem do tv -TVN-Turbo Kamera -zawsze na koniec programu podawany jest numer telefonu dla nurtujących spraw!!!:P

Agnesqa
02-12-2011, 13:29
Witam, przepraszam - jestem pierwszy raz na forum - nie wiedziałem o tych grubych literach

Regulamin Forum

§7
> Pisz czytelnie. Używaj przecinków i kropek.
> Korzystaj ze słownika ortograficznego (np. takiego (http://so.pwn.pl/)), unikniesz pisania z błędami!
> DUŻE LITERY oznaczają krzyk - nie nadużywaj ich!
> Aby coś wyróżnić możesz użyć pogrubienia, podkreślenia lub kursywy - nie "wyróżniaj" tak całych postów!

Jako nowy użytkownik powinieneś się zapoznać z Regulaminem.

Wind
02-12-2011, 19:54
Dowiedziałem się drogą nieformalną że serwisy i FORD jako taki nie widzi problemu w oprogramowaniu - wersja oficjalna .

Genaralnie FORD we wszystkich swoich produktach nie widzi nieprawidłowości. Ford Polska nie za bardzo przejmuje się informacjami prasowymi o wadach (taniej i bardziej medialnie jest wydawać artykuły sponsorowane).
Oczywiście odpiszą Ci że "ą" "ę" jestes przewrażliwiony i technicznie jest wszysto ok. Ja tez srogo zawiodłem się na tej marce jej inżynierach i autoryzowanych stacjach. Potwierdziło się iż nie kupuje się aut na "F".

Fobos 44
06-12-2011, 11:23
Hmmm , no nie jest wesoło w temacie . Federacja konsumentów rozpoczyna sprawę , mam opinię rzeczoznawców biegłych sądowych .Czeka mnie ciężka przeprawa , będą próbowali wszystko jak znam zycie podważyć i udowodnić że auto prowadzi się świetnie . Tak czy siak nie mogę teraz nim jeździć bo się boję - ale Ford twierdzi że jest ok - zaczynam wierzyć w koniec świata jak patrze przez co trzeba przejść po zakupie nowego auta w salonie .

-pozdrawiam

azet
06-12-2011, 19:07
i dlatego czasami rozumiem dlaczego sądy w stanach przyznają horrendalne odszkodowania, gdyby po czymś takim gdyby udowodnili Fordowi winę, zasądzili parę milionów odszkodowania drugi raz zastanowili by się ...... powodzenia .. nie daj się o ile się da ....

Olexy
30-01-2012, 23:40
Witam,
mam ten sam problem...Samochód nowy, od nowości auto prowadziło się bez problemów.
Schody zaczęły się po zmianie opon na zimowe - nówki raczej wysokiej klasy.
Przy zmianie opon licznik pokazywał przejechane 20 tyś. km.
Automatycznie zaczęły się dziać cuda- auto myszkuje i ściąga na prawo. Szczególnie jest to odczuwalne przy jeździe powyżej 100 km/h.
Najpierw myślałem, że to wina opon- może jakieś wadliwe, ale zmieniałem, przekładałem przód na tył, lewe na prawe i dalej ściągało na tę samą stronę.
Zrobiłem zbieżność, okazało się, że były lekkie przesunięcia. Z serwisu wyjechałem z nadzieją, że będzie dobrze...No ale wiadomo kogo matką jest nadzieja...W ten weekend przejechałem około 800 km w trasie i przetestowałem to dziwne zjawisko wykluczając wszystkie możliwe wymysły typy krzywe drogi, koleiny, wiatr itp. Jutro z beznadzieją i wściekłością jadę do serwisu i nie dam im spokoju aż mi tego nie wyprostują. O ironio, specjalnie kupiłem auto nowe by odpocząć od serwisów... :-(

karloss
31-01-2012, 05:33
Panowie, a czy to nie jest problem z maglwonicą? Kilka miesięcy temu szukałem na ten temat, gdyż mój ojciec chciał zmienić stare mondeo na nowe mk4 i temat mnie zaniepokoił. Na jednym z forów napisano, że jest to wina wadliwej maglownicy i między innymi problem ten też pojawił się w volvo. Polega to na tym, że przy określonej prędkości następuje lekkie skręcenie kół (wszyscy pisali tylko o ściąganiu w prawo) nawet bez zauważalnego skrętu kierownicy. Może ta informacja Wam pomoże.

salat
31-01-2012, 06:15
Ja niestety również przeżyłem ściąganie w prawo. Nagłe ściąganie w prawo było wynikiem wymiany dwumasy. Fakt jest taki, że do serwisu wszystko było OK. Gdy odbierałem samochód niefortunnie zaufałem panu z serwisu i nie zrobiłem jazdy próbnej (gość pracował do 16, ja byłem 15:55 szkoda mi sie go zrobiło i auto zaczęło jechać do rowu). Nie czekałem długo pojechałem ustawić geometrię we własnym zakresie. Trwało to prawie 3 godziny:
- najpierw zwykła regulacja (trochę było poprzestawiane, najbardziej tylne lewe ponad 5mm)
- powyższe nie przyniosło prawidłowego efektu, dalej po wymianie dwumasy okazało się, że łapy trzymające skrzynie/silnik od dołu były nieznacznie przesunięte w stosunku do oryginalnego ustawienia (było widać odciśnięte gumy)
- powyższe również nie przyniosło oczekiwanego efektu, jedyne co zostało to opony i faktycznie. Opony, które kilka dni temu nie miały wpływu na trakcję nagle zaczęły go mieć.

Po rozmowie z panami z serwisu (w końcu udało im się odebrać mój telefon) przyznali się, że auto zaczęło "trochę" (w mojej ocenie bardzo, no ale to serwis mało brakło aby mi powiedzieli, że ten typ tak ma) ściągać. Nie wiedzieli za co się złapać po lekkim przesunięciu łap/sanek to pozmieniali opony: jak nie mam pojęcia.

W każdym razie wniosek z powyższej akcji jest taki:
- serwis Forda CITY CAR Katowice należy omijać szerokim łukiem (nawet słowa przepraszam nie usłyszałem)
- po zmianie dwumasy mogą się dziać takie rzeczy (jeżeli akcja jest zrobiona niefachowo)
- ważne aby przed wizytą w serwisie poznaczyć sobie koła aby nie pozmieniali i nie pogubili się eksperymentując dlaczego auto nagle zaczęło ściągać

Pozdrawiam

Olexy
13-02-2012, 11:01
Witam ponownie,

rano po ostatnim wpisie na forum miałem wizytę w serwisie.
Panowie zaproponowali, że zrobią ponowną geometrię...niech będzie, choć wcześniejsze ustawienie zbieżności nie poprawiło sytuacji, ale ok...

Po 3 h, odbieram auto z zapewnieniem ze było na jeździe próbnej i że jest ok.
Mówię, że jak coś to zaraz wracam, przejechałem się po autostradzie i ...wróciłem do zdziwionego Pana :-) Wziąłem go na przejażdżkę i pokazałem w czym problem...na teksty typu że wieje, że ten typ tak ma i że krzywa jezdnia powiedziałem, żeby się nie ośmieszał...w końcu przyznał mi rację, że dalej jest kicha i tak nie może być.

Kolejna godzina i uwaga...pomogła zamiana kół, nie opon co robiliśmy już wcześniej tylko przełożenie całych kół...samochód jedzie prosto jak po sznurku :-) W tym tygodniu przejechałem trasę Polska-Włochy-Polska - 2500 km i nadal jest dobrze. Myślałem że zacznie ściągać auto na lewo, ale nie, jest naprawdę dobrze. Jak długo? Zobaczymy.

Pan w serwisie rozbawił mnie jeszcze tylko na koniec, że ludzie nie zwracają uwagi na takie rzeczy i że nie ma samochodów które jeżdżą idealnie prosto :-)

Pozdrawiam.

smoki3
13-02-2012, 15:28
....i że nie ma samochodów które jeżdżą idealnie prosto :-)

Pozdrawiam.


I chodzących mechaników .....:619:

Fobos 44
22-02-2012, 17:58
Witam, uważam że i tak masz wielkie szczęście że zrobili Ci te ściąganie . Ja też usłyszałem że jestem przewrażliwiony i nic mi nie zrobili a o przepraszam - ha - nawet nie marzę -) Ostrzegam wszystkich - przed FORD BIACOMEX BIAŁYSTOK - banda oszustów , partaczy - mi napisali w piśmie że nie potrafię prowadzić pojazdów mechanicznych bo nie trzymam rąk na kierownicy -)))

pozdrawiam

bartekd
22-02-2012, 20:15
Witam,

Podpinam się pod wątek. Nie orientuję się w różnicach jeśli chodzi o układ kierowniczy lub napęd między Mondeo i S-Max, ale problem u mnie jest następujący: od nowości (wrzesień 2011) auto ściąga w prawo. I to tak, że kierownica skręca się w prawo. Przy przebiegu nieco poniżej 1500 km byłem w ASO - coś tam ustawiali. Moim zdaniem tylko przekręcili kierownicę w lewo, tak że aby jechać prosto trzeba kontrować w lewo (bo jak puszczę to mam kierownicę prosto, ale auto w rowie). W międzyczasie odkryłem, że przy sporym obciążeniu auta znoszenie jest silniejsze. Byłem w niezależnym warsztacie, przez godzinę ustawiali mi zbieżność, sprawdzali ustawienia z przodu i tyłu, poprawili ustawienie kierownicy. Podobno przód był bardzo mocno zbieżny, kierownica też źle ustawiona. Znoszenie pozostało, ale zwrócono mi uwagę, że tylko przy odpuszczaniu gazu, względnie przy jeździe bez przyspieszania. Przy przyspieszaniu faktycznie nie znosi! Obecnie przebieg 10.000 i właściwie żadnych zmian.

Mam raczej rzadki zestaw jeśli chodzi o napęd: 163 KM TDCI + PowerShift. Już czuję że czeka mnie przeprawa z ASO, jednak chętnie dowiem się czy ktoś miał coś takiego (głównie chodzi o to, że jedzie prosto przy przyspieszaniu).

januszstom
23-02-2012, 09:05
Nie wiem jak będzie w Twoim przypadku ale tak sobie przypomniałem że podobne objawy zgłaszają użytkownicy skody octavi z DSG i napędem na przednią oś..... skoda zna problem ale i tak nie jest w stanie nic z tym zrobić ...po prostu każdy model w tej specyfikacji z DSG i napędem na 1 oś lekko ściąga

Fobos 44
23-02-2012, 13:38
Witam,

Podpinam się pod wątek. Nie orientuję się w różnicach jeśli chodzi o układ kierowniczy lub napęd między Mondeo i S-Max, ale problem u mnie jest następujący: od nowości (wrzesień 2011) auto ściąga w prawo. I to tak, że kierownica skręca się w prawo. Przy przebiegu nieco poniżej 1500 km byłem w ASO - coś tam ustawiali. Moim zdaniem tylko przekręcili kierownicę w lewo, tak że aby jechać prosto trzeba kontrować w lewo (bo jak puszczę to mam kierownicę prosto, ale auto w rowie). W międzyczasie odkryłem, że przy sporym obciążeniu auta znoszenie jest silniejsze. Byłem w niezależnym warsztacie, przez godzinę ustawiali mi zbieżność, sprawdzali ustawienia z przodu i tyłu, poprawili ustawienie kierownicy. Podobno przód był bardzo mocno zbieżny, kierownica też źle ustawiona. Znoszenie pozostało, ale zwrócono mi uwagę, że tylko przy odpuszczaniu gazu, względnie przy jeździe bez przyspieszania. Przy przyspieszaniu faktycznie nie znosi! Obecnie przebieg 10.000 i właściwie żadnych zmian.

Mam raczej rzadki zestaw jeśli chodzi o napęd: 163 KM TDCI + PowerShift. Już czuję że czeka mnie przeprawa z ASO, jednak chętnie dowiem się czy ktoś miał coś takiego (głównie chodzi o to, że jedzie prosto przy przyspieszaniu).

Moje Mondeo ściąga w każdej sytuacji - przyśpieszanie, hamowanie, z górki pod górkę itd , nie powiem już o przeróżnych dźwiękach skrzypieniach itp...problemem jest prawdopodobnie maglownica - ale nie można wykluczyć wielu innych rzeczy - ja póki co walczę z Fordem - ale oni nie chcą nawet tego tknąć bo mimo opinii biegłych rzeczoznawców - wg. Forda nic się nie dzieję . To farsa , widzę że coraz więcej ludzi ma z tym problem -( w nowych autach takie fikołki , żenada . Mam jeszcze 12 letniego Focusa od nowości - brak zarzutów - często jeżdżę Corollą, Aurisem - powiem inaczej - to przykre - ale tak słabego auta jak Mondeo ( mówię o swoim egzemplarzu ) nie miałem .
Kolego bartekd - życzę Ci dużo sił w walce z dealerem , ASO - zaufaj mi - nie będzie tak miło jak przy opłacaniu faktury za zakup auta - teraz będą z Ciebie robili ''idiotę '' a są w tym dobrzy - niestety tylko w tym .
pozdrawiam

ocznik
02-04-2012, 17:37
Panowie i Panie,

wymieniłem oponki na letnie i zaczęło mi Mondka ściągać na prawo. Przełożyłem przód z tyłem i dalej to samo, zostaje jeszcze wymiana opony lewej z prawą.
Mam go 3 miesiące i nie wiem jak było wcześniej, teraz opony są założone dokładnie tak jak były wcześniej.
Oprócz ściagania na prawo widzę, że przekrzywia lekko kierownicę. Ściąganie o wiele bardziej odczuwalne przy szybkim przyśpieszaniu, szczególnie w granicach 70-90 km/h.
Zastanawiam się czy coś mogło się wydarzyć innego niż wymiana opon. Wymieniałem w piątek, przed wymianą wszystko ok, po wymianie przejechałem z 600 metrów i nic nie zobaczyłem. W sobotę wyskoczyłem trochę na Warszawę a tu niespodzianka.
Jakieś propozycje co to może być jeżeli nie opony?
W MK3 miałem podobnie, zmiana opon miejscami pomogła, mam nadzieję, że i tu tak będzie.

marcinmg2
02-04-2012, 18:29
Dokładnie to samo mam u siebie, podejrzewam że to wina złego przechowywania opon, bo trzymałem je jedna na drugiej bez felg lub tego, że te z tyłu dałem na przód bo były mniej zużyte. Mam nadzieję, że z czasem się ułoży albo pojadę na przełożenie opon stronami z przodu, bo mam kierunkowe, spróbuję też zamienić przód z tyłem.

wesmond
02-04-2012, 20:59
U mnie ściąganie pojawiło się przy przebiegu c.a.160 tkm. Jestem po wymianie tylnych wahaczy wleczonych i jest spokój. O ile przy nowym aucie problemem jest pewnie geometria i niediuczenie ASO. Ale cóż ja mam udany egzemplarz i spokój w tej materii.

ocznik
03-04-2012, 19:15
rocznik mam ten co ty, przebieg praktycznie też 160 tkm. Zobaczymy jak po wymianie opon, dziś zakupiłem nowe na przód zamiast dwóch mocno wyjechanych.
Jak weryfikowałeś te wahacze?

wesmond
03-04-2012, 19:30
Weryfikacja na kanale i podnosniku. Niby nic ale tuleje naderwane dość mocno. Postaram się podesłać fotki bo wahacze leżą u mnie w warsztacie.

danielr
05-04-2012, 12:25
Wesmond witaj w klubie ;) ja też wymieniłem tylne wleczone u siebie jakoś przy 150- 155kkm. Gołym okiem widać było , że naderwała się tuleja z prawej strony.
Po wymianie , ustawianie geometrii nabrało nowego sensu ;)

Rob^
19-01-2013, 19:56
Witam w klubie : ... właśnie mnie to samo spotkało ... :(
Autko skręca w prawo :( ... ASO ustawiło zbieżność na jakimś super-hiper-wypasionym sprzęcie laserowym ... były drobne korekty w tylnym zawieszeniu ale to niewiele zmieniło, dalej skręca :(
W poniedziałek jadę na sprawdzenie kół i opon bo coś mi się wydaje że to zaczęło się nasilać po wymianie opon na zimowe (nowe Dunlopki 3D)
Ktoś ma może link jakiś to tego programu z TVN Turbo ?

bodziofila
19-01-2013, 22:08
zamien kola na chwile lewe na prawe i na odwrot,zobaczysz czy to nie wina opon(u mnie opony byly winne)g:)

Rob^
20-01-2013, 09:07
zamien kola na chwile lewe na prawe i na odwrot,zobaczysz czy to nie wina opon(u mnie opony byly winne)g:)
Tak też zrobię ale trzeba przełożyć gumy na felgach ... więc bez wizyty u gumownika się nie obejdzie.
Zobaczymy czy to coś pomoże.

jvc
20-01-2013, 10:57
Samemu możesz przód na tył, też powinna być różnica jeśli to koła/opony

Wojtek11
01-02-2013, 07:45
Panowie mam taki sam problem, ściaga w prawo a zwłaszcza przy przyspieszaniu...Wszystko zaczeło sie po zmian ie dwumasy W ASO na gwarancji:/ od tamtej pory co dwa-trzy miesiace ustawiałem geometrie i za kazdym razem był rozbieżny... katy pochylenia są OK. Teraz znowu bedę musiał pojechac bo mi opony zbiera po zewnetrznych stronach, a prawą również od wewnątrz... na letnich miałem to samo... musze jeszcze sprawdzić tylne wachacze jak ktoś wczesniej już napisał...

Wons
17-07-2014, 10:39
Witam. Dopadło i mnie. Zastanawiam się nad osiowaniem sanek-ramy silnika.Wymieniano mi rozrząd i pewnie poduszka nie wylądowała tam gdzie była przed demontażem. Znalazłem w sieci opinie osoby , która zamieściła obrazki wraz z pozytywnym efektem końcowym regulacji ramy silnika. Pytanie gdzie na ŚLąsku zrobią to dobrze włącznie z geometrią , która w mk4 to jest delikatna jak szwajcarski zegarek.Będę wdzięczny za info.
Dodam , że operacje zmiany kół, opon, tj zima lato oraz lewa prawa strona mam za sobą. Może ktoś dokonał geometrii w Auto Boss Chorzów i był zadowolony .

Rob^
17-07-2014, 12:13
U mnie problemem były koła ... tzn felgi + opony.
A dokładnie to krzywe felgi które gumownik obciążył ciężarkami żeby było OK ;)

Po wymianie na nowy zestaw problem zniknął.

Stare felgi po prostowaniu i założeniu tych samych opon już nie powodowały ściągania.

Wons
17-07-2014, 13:47
Jak pisałem wszystko już było zmieniane . Przy przyspieszaniu kierownica delikatnie skręca w prawo a przy prędkości ok 80-100 i puszczeniu kierownicy bardzo zauważalnie auto całym sobą zdąża do prawej strony bez odchylenia kierownicy. Opadłem z sił bo męczę się od 2 mc i stoję nadal w miejscu. ehhhh:(

juri2069
14-12-2014, 20:14
U mnie bardzo ale to bardzo delikatnie ściągało w prawo i też A?SO ustawiało i nic.
Pomogła wymiana opon przednich na nowe ponieważ nie były rewelacyjne.
Po dokładniejszym oglądnięciu opon wyszło że jedna miała 5 mm a druga ok 4.5 ,
Podejrzewam że to było powodem ponieważ teraz jedzie jak od linijki :)

Novalis
05-07-2016, 07:08
Witam, w moim Mondeo mk4 2.0 2007 r. mam problem z samo skręcającą kierownicą, najczęściej objawia się to na niewielkich koleinach przy każdej prędkości, samochód dosłownie pływa w lewo lub prawo. Sprawdziłem już przednie zawieszenie (wymienione tuleje wahaczy), wszystkie amortyzatory maja po 75 %, nowe tarcze hamulcowe z przodu, wymieniłem opony oraz felgi, robiłem zbieżność, wczoraj wymontowałem maglownice ale nie czuć w niej znaczących luzów. Kompletnie nie mam pomysłu co jeszcze może powodować taka niestabilność układu kierowniczego. Jakie inne objawy mogą sugerować rzucanie kierownicy o 30 stopni w prawo i lewo ?

mark54
05-07-2016, 07:19
Jakie masz opony 215 czy 235 ?
Przy szerokiej oponie jazda w koleinach nie należy do przyjemnych i potrafi mocno pociągnąć za kierownicę.

ciafka
05-07-2016, 07:52
Herezje kolega głosi :diabel2: Na tym forum są maniacy, co zaraz napiszą, że im szersza opona tym lepiej się jedzie, a te wybitnie szerokie wręcz usuwają koleiny z dróg... :619:
A tak na poważnie - jak tam pompa wspomagania i zbiorniczek płynu? Nie ma wycieków, hałasu, bąbelków?

Novalis
05-07-2016, 08:08
Opony mam 215/55 16` one nie mają aż takiego znaczenia. Co do pompy wspomagania chyba wszystko jest w porządku, hałasu i bąbelków nie ma.

sokrates-79
05-07-2016, 08:11
Robiłeś zbieżność czyli jest ok. I jak na idealnie gładkim asfalcie nie ściąga to będzie wina kolein i jednak mimo wszystko dość szerokich opon. Załóż opony 165 i zobaczysz różnice. :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Maro83mw
05-07-2016, 08:17
wszystkie amortyzatory maja po 75

Nie wiem na jakiej zasadzie mierzy się sprawność amortyzatorów, ale miałem wylany amortyzator bo był cały mokry pojechałem na diagnostykę sprawdzić pozostałe no i na tym wylanym wyszło 70% zmiana stacji diagnostycznej i na wylanym 90%.
Ja straciłem zaufanie do tego pomiaru :)

Novalis
05-07-2016, 08:17
Robiłeś zbieżność czyli jest ok. I jak na idealnie gładkim asfalcie nie ściąga to będzie wina kolein i jednak mimo wszystko dość szerokich opon. Załóż opony 165 i zobaczysz różnice. :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Kompletnie nie zgadzam się, jeździłem różnymi autami z szerokimi oponami i nigdy nie miałem takich odczuć że kierownica w każdym momencie może uciec mi a auto zjechać na sąsiedni pas. Maglownica wizualnie wygląda dobrze, ale chyba pokoszę się o zawiezienie jej do regeneracji.

Novalis
08-07-2016, 08:48
Zregenerowałem maglownice, na listwie był luz, został wymieniony tzw. "kamień". Po zamontowaniu maglo odczuwalna jest poprawa ale nadal nie jest tak jakbym chciał. Wspomaganie kierownicy chodzi teraz dosyć ciężko, dodam ze wymieniłem płyn. Pojawił się również kolejny problem z kontrolka ESP, która cały czas się świeci, czy teraz należy skalibrować czujnik skrętu kierownicy ?

Speedo
08-07-2016, 09:16
czy teraz należy skalibrować czujnik skrętu kierownicy

najlepiej odczytać błędy, jeżeli jest błąd braku kalibracji to skalibrować :)

dariusz435
11-07-2016, 22:53
Witam, wszystkich kolegów dotkniętych tą przykrością.Mam podobny problem co w temacie.Samochód kupiłem z przebiegiem 19000 tys km w salonie forda. Po upływie kilku dni gdy zacząłem się przyzwyczajac do nowego auta zauważyłem ściąganie w prawą stronę przyczym kierownica też delikatnie ucieka w prawo.Udałem się na ustawienie zbieźności i geometrii kół i oczywiście nic nie pomogło.Czynność ta powtórzyłem 2 krotnie aby wykluczyć błąd.Nie pomogła zamiana kół lewe na prawe i odwrotnie, opony tez zamienione na nowe i bez zmian rozmiar 215/60r16.Zauważyłem jeszcze przy tym ze mam delikatne drgania kierownicy przy mocniejszym hamowaniu.Do tego wydaje mi się ze ciężko chodzi wspomaganie układu kierowniczego.Czy ktoś z kolegów forumowiczów miał lub ma podobny problem? bardzo proszę o jakieś podpowiedzi gdzie szukać usterki. A ha gwarancja kończy się za trzy miesiące.

fordfocus2
12-07-2016, 05:30
mówicie cały czas o wymianach z przodu a może warto sprawdzić tyleje przednie tylnych wachaczy rozwulkanizują się i samochód dziwnie się zachowuje

Novalis
12-07-2016, 11:26
Witam, wszystkich kolegów dotkniętych tą przykrością.Mam podobny problem co w temacie.Samochód kupiłem z przebiegiem 19000 tys km w salonie forda. Po upływie kilku dni gdy zacząłem się przyzwyczajac do nowego auta zauważyłem ściąganie w prawą stronę przyczym kierownica też delikatnie ucieka w prawo.Udałem się na ustawienie zbieźności i geometrii kół i oczywiście nic nie pomogło.Czynność ta powtórzyłem 2 krotnie aby wykluczyć błąd.Nie pomogła zamiana kół lewe na prawe i odwrotnie, opony tez zamienione na nowe i bez zmian rozmiar 215/60r16.Zauważyłem jeszcze przy tym ze mam delikatne drgania kierownicy przy mocniejszym hamowaniu.Do tego wydaje mi się ze ciężko chodzi wspomaganie układu kierowniczego.Czy ktoś z kolegów forumowiczów miał lub ma podobny problem? bardzo proszę o jakieś podpowiedzi gdzie szukać usterki. A ha gwarancja kończy się za trzy miesiące.

Miałem identyczne objawy, usunięcie luzu na maglownicy nieznacznie pomogło ale wspomaganie teraz bardzo słabo chodzi. Zrób prosty ten pompy wspomagania, sprawdź jak kreci kierownica na normalnych obrotach silnika oraz na podwyższonych. Jeśli na wyższych obrotach wspomaganie działa lepiej to pompa do wymiany.

Bump: mówicie cały czas o wymianach z przodu a może warto sprawdzić tyleje przednie tylnych wachaczy rozwulkanizują się i samochód dziwnie się zachowuje

Może jest tym sens, u mnie tuleje tylich wahaczy kwalifikują sie do wymiany, wstrzymuję się z tym bo koszt jest dosyć duży.

dariusz435
12-07-2016, 12:25
Witam, właśnie jestem w ASO i samochód jest badany.Temat zaczął się oczywiście od kół i przeprowadzona została jazda testowa w mojej obecności. Mistrz serwisu potwierdził moje usterki i samochód wjechał na serwis w celu przełożenia całych kół w tym samym rozmiarze. Po wyjechaniu z serwisu samochód dalej zachowuje się tak samo.Wiec znowu wja zd na serwis i będzie ustawiana geometria i zbieźność mimo tego że już to robiłem powiadamiajac o tym serwis.
Zobaczymy co dalej, narazie sobie grzecznie czekam.

wojtekjanus
12-07-2016, 18:38
Znam podobny przypadek - przy przyspieszaniu ściągał w prawo, przy hamowaniu lekko w lewo. Po roku walki z materią okazało się, że uszkodzone było prawe łożysko kolumny McPhersona (amortyzatora).

Novalis
14-07-2016, 11:37
Witam, właśnie jestem w ASO i samochód jest badany.Temat zaczął się oczywiście od kół i przeprowadzona została jazda testowa w mojej obecności. Mistrz serwisu potwierdził moje usterki i samochód wjechał na serwis w celu przełożenia całych kół w tym samym rozmiarze. Po wyjechaniu z serwisu samochód dalej zachowuje się tak samo.Wiec znowu wja zd na serwis i będzie ustawiana geometria i zbieźność mimo tego że już to robiłem powiadamiajac o tym serwis.
Zobaczymy co dalej, narazie sobie grzecznie czekam.

Co stwierdził serwis ?

dariusz435
26-07-2016, 17:27
Narazie nic, chcą samochód na dłużej do dalszej expertyzy. Po urlopie wstawiam auto do ASO i niech dalej z tym walczą.

dariusz435
31-07-2016, 17:49
W końcu jakiś przełom w sprawie, znajomy powiedział żebym sprawdził w najprostszy sposób miarką roztaw osi i tu jest haczyk.lewa strona samochodu ma 285cm a prawa 285,5cm.Czyli coś dzieje się z prawym tylnim kołem bo jest przesunięte o 0,5cm w stronę tylnego zderzaka.Jutro jadę to sprawdzić

dariusz435
02-08-2016, 15:57
Witam, kolegów w końcu problem rozwiązany! problem był w źle ustawionej geometrii samochodu.Dziwne bo po trzech niezaleznych od siebie serwisach w tym ASO problem był cały czas.Do piero dostałem namiary na osobę która zna się na żeczy i odrazu dopatrzyl się błędu w źle ustawionej geometrii tylnych kół szczególnie prawy tył.Teraz samochód jeździ tak jak powinien, różnica jest odczuwalna w 100% do tego kierownica jest ustawiona idealnie prosto��

Maco26
02-08-2016, 19:12
Teraz samochód jeździ tak jak powinien, różnica jest odczuwalna w 100% do tego kierownica jest ustawiona idealnie prosto��


Pochwal sie gdzie, podrzuć namiar, też sie chetnie do niego wybiore:one:

Novalis
04-08-2016, 09:03
Pochwal sie gdzie, podrzuć namiar, też sie chetnie do niego wybiore:one:

Również czekam na namiary :)

Czy rozwiązałeś problem ze wspomaganiem ?

dariusz435
26-09-2016, 06:49
Sylwek pracuje u Dobruckiego ul.Al Prymasa Tysiąclecia 42

radekrogo
26-09-2016, 07:01
Witam, kolegów w końcu problem rozwiązany! problem był w źle ustawionej geometrii samochodu.Dziwne bo po trzech niezaleznych od siebie serwisach w tym ASO problem był cały czas.Do piero dostałem namiary na osobę która zna się na żeczy i odrazu dopatrzyl się błędu w źle ustawionej geometrii tylnych kół szczególnie prawy tył.Teraz samochód jeździ tak jak powinien, różnica jest odczuwalna w 100% do tego kierownica jest ustawiona idealnie prosto��

Cześć,
możesz wrzucić skan wydruku z maszyny dla porównania ?

Novalis
29-09-2016, 10:46
Ja pojechałem na do Pana Krzysztofa z Piaseczna, po wjechaniu na stanowisko i sprawdzeniu auta okazało się ze geometria jest OK, poniżej wydruk

https://s15.postimg.org/9ww6aw0s7/Pismo_29_09_2016.jpg (https://postimg.org/image/9ww6aw0s7/)

Następnym krokiem było oddanie maglownicy do regeneracji koszt z przesyłka 600 zł. Po zamontowaniu da się odczuć znaczną poprawę w kwestii uciekania auta na prawo lub lewo. Niestety wspomaganie działa teraz o wiele gorzej, kierownica nie wraca płynie do pozycji początkowej (zero) trzeba jej pomagać. Podejrzewam zbyt mocne dokręcenie na regulacji luzu maglownicy.

Suchylodz
18-08-2020, 18:57
Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów i Forumowiczki.
Mój Mondek po odbiorze po naprawie blacharskiej po lekkiej stłuczce(poduszki nie odpaliły dostał w prawy przód) ściąga na prawo.Po puszczeniu kierownicy mija 3 sekundy i kosi strasznie na prawo.Mechanicy rozkładają rece..
Koła poprzerzucane stronami
Wymienione tuleje tylnego zawieszenia + geometria
Geometria na zielono wszystko w granicach błedu.
Mechanior mówi nawet ze odpiął maglownice i twierdzi ze to nie magiel.
Blacharz twierdzi ze rękę da sobie uciąć ze blacharsko wszystko igła ze podłużnice nie dostały..
Dodam ze sciaga podobnie przy niskich predkościach jak i powyzej 100,nie ważne czy przyśpieszam czy nie dodaje gazu.
Ostatnio jadąc autostrada przy 150 jak hamowałem biły tarcze dość mocno ale mechanior stwierdził ze każda nie oryginalna tarcza będzie biła,wyeliminował tarcze jako przyczynę takiego ściagania?
No i własnie koledzy i koleżanki jakieś pomysły? Ktoś może spotkał się z podobnym problemem?Czytałem wątki o ściąganiu Mondków ale nie znalazłem tam rozwiązania swojego problemu.Już tracę nadzieje ze będzie kiedyś znów jeździł prosto.

Tomi1000
19-08-2020, 10:45
mechanior stwierdził ze każda nie oryginalna tarcza będzie biła
W życiu większej bzdury nie czytałem...
To mój mondeusz musi szarpać jak komornik dłużnikiem bo mam wszystkie 4 tarcze wymienione....
(nic nie bije)

Antej
19-08-2020, 10:52
Nakrętki kół dokręcone?
Powietrze w kołach równe?

Zbieżność ktoś sprawdzał na SKP?

Suchylodz
19-08-2020, 11:18
Nakrętki kół dokręcone?
Powietrze w kołach równe?

Zbieżność ktoś sprawdzał na SKP?

Ciśnienie ok koła były przerzucane więc dokręcone były kluczem dynamo.

Co oznacza skrót SKP?
Była robiona geometria tylko.

Antej
19-08-2020, 11:21
Stacja Kontroli Pojazdów

jak zbieżność w porządku to może kierownica krzywo założona
nie może tak być że auto proste na czujnikach a ściąga

bleekm
19-08-2020, 11:43
Jeżeli ściąganie masz przy jednostajnej prędkości była robiona geometria + zbieżność to przyczyny szukałbym w oponach, felgach, zacisku. Sprawdź czy koło któreś nie jest za gorące po jeździe. Jeżeli nie to przełożyłbym tylne koła na przód. To że stronami zamieniłeś to może nic nie dać - kiedyś tak miałem że zamieniłem stronami, a i tak w prawo mnie ściągało dopiero przekładka dodatkowa tył z przodem pomogła (jedna opona była uszkodzona chodź nie było tego widać). Jeżeli nie robiłeś zbieżności to ją zrób koszt 60-100 zł.

koszka
19-08-2020, 11:47
To ze wartosci geometri mieszcza sie w normach to jeszcze nic nie znaczy. Czytalem gdzies ze jesli katy pochylenia kol przednich roznia sie o ponad jeden stoopien to juz to moze byc przyczyna ściągania. Zobacz jakie masz katy pochylenia kół. Byc moze w czasie stluczki ktorys macpherson lub sama zwrotnica lekko sie skrzywila. Skoro przed bylo ok a teraz sciaga. Mialem taki przypadek z BMW sąsiada. Mial lekko skrzywiona prawa zwrotnice i sciagal jak oszalaly. Po wymianie na prosta jedzie jak po sznurku.
I jeszcze jedno jak robi sie zbieżność w mondeo mk4 to najpierw ustawiamy tyl a pozniej przod. Krzywo zalozona kierownica nie ma nic do ściągania. Poza tym po co ktos mialby ja sciagac.

Antej
19-08-2020, 12:01
Krzywo zalozona kierownica nie ma nic do ściągania
a to już zależy od kierownika ;)
jak na siłę chce mieć prostą to ściąga

koszka
19-08-2020, 12:20
Moze tez tak sie zdarzyc ale chyba kolega by to zauwazyl😃

Antej
19-08-2020, 12:33
"pokazy mocy" są tu na forum codziennością, nie ma sensu zakładać "jakiegoś" poziomu wiedzy, bo można się przeliczyć

Suchylodz
19-08-2020, 13:50
Zaciski w porządku koła o tej samej temperaturze.
Sprawdzę zwrotnice i McPhersona może to to dzięki za podrzucęnie pomysłów.

bleekm
19-08-2020, 17:48
Teoretycznie jakby był krzywy mcperson to by ci na 100% na zbieżności wyszło.

luckyboy
19-08-2020, 18:36
Sprężyny wymieniałeś??

Suchylodz
19-08-2020, 18:50
Sprężyny wymieniałeś??

Nie..
Zapomnialem dodac ze puszczajac kierownice licze do 3 sekund i kosi w prawo i za kazdym razem tak jest ze po ok 3/4 sek sciaga zauwazalnie w prawo.
Wlasnie wrocilem z ASO gdzie na poczatku twierdzili ze to wina kompensacji toru jazdy po czym okazalo sie ze w moim 2013 nie da sie tego ustawic,zmienili polozenie wozka przedniego gdyz jak twierdza byl minimalnie przesuniety i geometrie + zbierznosc, pojechalem na jazde testowa z mechanikiem i to samo.
Przy okazji mechanik z ASO stwierdzil ze lozysko McPhersona jest ok i sprezyna tez (kazal mi krecic kolami w miejscu i sprawdzal cos to przy jednym to przy drugim kole).

luckyboy
19-08-2020, 18:59
A kolumny MacPhersona ktoś rozbierał wymieniał??

Suchylodz
20-08-2020, 06:09
A kolumny MacPhersona ktoś rozbierał wymieniał??

Nie nikt nic nie grzebał w przednim zawieszeniu po stłuczce była wymieniana belka zderzaka intercooler i elementy blacharskie maska błotnik itp.

koszka
20-08-2020, 06:36
A masz i mozesz wrzucić wydruk z geometrii?

Suchylodz
20-08-2020, 10:14
Takie cus...