Zobacz pełną wersję : Drgania


rychu4
12-03-2006, 09:55
Witam kolegów.
Ostatnio w moim Focusie 1.8 kombi zauważyłem niewielkie drgania podczas dynamicznego przyspieszania przy prędkościach rzędu 120-140km/h. Drgania są odczuwalne tylko podczas przyspieszania w momencie odjecia gazu wszystko ustaje. Zastanawiam sie co moze być tego przyczyną? Niewyważone koła raczej nie bo wtedy cały czas miałbym te drgania. Może jakis gumowy element- nie mam pojęcia. Moze ktos w Was miał podobny problem albo słyszał o czyms takim. Z góry dzięki.
Pozdrowionka

Mimiasz
12-03-2006, 19:50
Miałem podobnie - przy przyspieszaniu (w okolicach 80-120 km/h) występowały delikatne wibracje. Diagnoza: krótka półoś, wymiana kielicha = ok. 1100 zł.

PabloG
13-03-2006, 08:39
dokładnie--
na kanale szarp za półoś i ta co ma luzy to do wymiany przegób wewnętrzny.
Można całość albo kielich albo kamienie.

rychu4
13-03-2006, 10:43
Witanko
No troche mnie zmartwiliscie, auto ma przejechane 66tys (serwisowane itd) i juz taka lipa?

[ Dodano: 2006-03-13, 11:45 ]
No ale zapomniałem podziękować więc dziękuje teraz. Musze sie wybrac do mechanika
Pozdro

[ Dodano: 2006-03-13, 11:47 ]
Ale za mnie gapa, zapomniałem zapytać się jeszcze czy to moze unieruchomic auto i czy mogę z tym troche pojeździć i czy jest to niebezpieczne?
Dzieki

Mimiasz
13-03-2006, 18:41
zapytać się jeszcze czy to moze unieruchomic auto i czy mogę z tym troche pojeździć i czy jest to niebezpieczne?


Nie powinno to unieruchomić furki, ale i tak będziesz to musiał zrobić prędzej czy później. Ja wytrzymałem 3000 km i wymieniłem. Pozdrawiam

mmmk
13-03-2006, 19:03
tylko dlugotrwale jezdzenie z drganiami powoduje szybkie zuzycie reszty zawieszenia. pomijajac fakt,ze moze sie kolo w koncu urwac bo cos nie wytrzyma. ja walcze u siebie z hamulcami i ciagle to wahacz,to guma na stabilizatorze albo koncowka drazka. wiec jak wiesz co to drga i jak to naprawic i masz na to kase to im szybciej tym lepiej. potem jest drozej....sprawdzone na sobie :(
pozdrawiam
maciek

rychu4
14-03-2006, 07:00
Dzięki za okazaną pomoc. To że jedna usterka pociaga nastepną miałem okazję przekonac sie juz nie raz, więc jak najszybciej postaram sie to naprawić, ale dziwi mnie fakt, iż przy tym przebiegu 66tyś wystąpiła awaria półosi. Auto kupiłem od znajomego, koleś 55 lat bardzo spokojny i nie szalał tym autem. Jak będę po naprawie, to dam znać - może nie jest tak źle, tylko jakaś pierdoła (mam nadzieję) :-)
Pozdrawiam
Tomek

Mimiasz
14-03-2006, 10:04
fakt, iż przy tym przebiegu 66tyś wystąpiła awaria półosi


U mnie walnęła przy 72 tys km

rychu4
23-04-2006, 10:36
Koledzy
W zeszłym tygodniu odwiedziłem mechanika. Nie wymieniałem półosi lecz tuleję wahacza. Przy okazji poprosiłem mechanika o sprawdzenie półosi. Razem z mechanikiem szarpałem za ten element (jak sugerowaliście) i nie stwierdziliśmy żadnych luzów. Stąd nowe pytanie. Jak zdiagnozowac uszkodzoną półoś. Koszt wymiany jest dość znaczny, tak więc chciałem wymienić tylko jedną tę wanliętą. Może szarpaliśmy w nieodpowiedni sposób?
Proszę jeszcze raz o pomoc.
Pozdo
Tomek

kk_1
24-04-2006, 10:37
Mialem ten sam problem. Zadzwonilem do ASO, zeby zapytac jak zdiagnozowac ktora polos jest lewa. Ich odp to:
"Trzeba wymienic jedna i sie przejechac. Jak bedzie ok to ta byla wadliwa. Jak nie to niestety trzeba wymienic druga - ona jest wadliwa".
Powodzenia

Assan
24-04-2006, 11:15
"Trzeba wymienic jedna i sie przejechac. Jak bedzie ok to ta byla wadliwa. Jak nie to niestety trzeba wymienic druga - ona jest wadliwa".
Omijaj to ASO z daleka :fcp4

rychu4
25-04-2006, 19:54
No właśnie tak to bywa z naszymi mechanikami. Mało małomało i jeszcze raz mało doświadczenia.
Nie wiem jak dla nich ale dla mnie koszt wymiany jednej czy dwóch na raz robi różnicę, ale przecież klient nasz pan (hihi).
Pozdro

matzone
25-04-2006, 20:43
Ale rozumują logicznie kk_1 :fcp2

kk_1
26-04-2006, 11:07
nie da sie ukryc

ale8
30-05-2006, 10:21
Miałem to u siebie. :fcp3
Wymieniłem obie połosie :fcp11 .Lecz nie kupowałem w serwisie ale,na allegro trzy razy taniej ma je gość z Poznania. :fcp1
Co do diagnozowania to ruszanie połosiami nic nie da, luz jaki jest na tych pólosiach nie da się wymacać ręcznie,przecież drgania występują przy 100- 120 km wiec gdyby dało sie ręcznie wyłapać luz to tłuczenie byłoby juz przy ruszaniu (kasowanie luzu).
Niestety tu tylko metoda na farta pomoże. Może trafisz tę właściwą za pierwszym trafieniem.
PZDR :fcp29

remikus
03-06-2006, 21:26
u mnie jak w temacie. nic sie nie dzieje jak przyspieszam, nic jak hamuje, ale w okolicach 60-70 mil/h = ok 130km cale auto wpada w wibracje i to chyba spore bo czuje nawet pod tylkiem. cisnienie w oponach jest ok. moze zaczac od wywazenia kol?? zawieszenie powinno byc raczej ok bo dziur ten samochow za wiele nie widzial. w zasadzie tylko autostrady. jakies rady? z gory dzieki. we wtorek pojade zrobic balans i zobacze co sie dzieje.

marek34
07-06-2006, 20:39
remikus , jak zdiagnozujesz to daj znać. Jam mam to samo i dałem sobie spokój. Kupiłem nowe opony, doważyłem koła, zawieszenie bez luzów, nowe tarcze, półosie i jak tłukło przy 130 km/h tak tłucze dalej. Nie mam już pomysłu, co to może być. No cóz, ale to przecież Focus :fcp24

krolik2002
18-10-2006, 10:03
co macie na myśli pisząc "półoś" :fcp9 Jeśli drga przy przyśpieszaniu to trzeba wymienić cały komplet tj. półoś z dwoma przegubami :fcp9 :fcp15 Co jest wadą konstrukcyjną ... lipne przeguby czy wielowypusty półosi bo nie bardzo wiem

marek34
18-10-2006, 19:23
Wadą konstrukcyjną są lipne przeguby wewnętrzne. Zużywają się za szybko gładzie kielichów, co jest związane z konstrukcją przegubu. W starych Mondeo było to całkiem inne i nie było problemu. Jeśli drga ci przy przyspieszaniu to na bank przegub wewnętrzny. Musisz ustalić z której strony. Jak rozbierzesz przegub to zobacz gładź kielicha, jeśli będzie dobra to może wystarczy wymienić sam krzyżak (ok. 100 zł.), ale raczej rozwalił się kielich. Da się go wymienić, ale koszt jest bardzo wysoki i taniej wyjdzie kupić całą używaną półoś. Trzeba tylko sprawdzić czy jest sprawna. Jak na razie nie ma do Focusa samych przegubów wewnętrznych, ani u Forda, ani zamienników. Przykra prawda, masz duży wydatek.

artgas
21-10-2006, 19:56
co macie na myśli pisząc "półoś"
Półoś = przegub zewnętrzny, półoś napędowa, przegub wewnętrzny (od skrzyni)
Miałem takie same drgania i po rozebraniu w ASO przegubów okazało się, że są wyrobone kielichy wewntrznych przegubów. W ASO ceny kompletnych półosi są bardzo wysokie więc poszukałem w necie producentów nowych półosi (z zasady nie kupuję używanych części) i znalazłem EURO DRIVESHAFTS LTD. Za komplet 2 kompletnych półosi zapłaciłem 1079 zł. Po wymianie "miodzio" żadnych wibracji.http://www.eurodriveshafts.pl (http://www.eurodriveshafts.pl/)

rychu4
22-11-2006, 20:18
Witam kolegów
Przymierzam się powoli do wymiany opisywanych półosi. Przymierzaz znaczy zbieram kasę. Drgania nasilają się. Czy ktoś może polecic mi jakiegoś mechanika w okolicach Elbląga ewentualnie Gdańska lub Olsztyna, będę bardzo wdzięczny.
Tak na marginesie byłem dzis w sklepie i koles pytał czy sprawdzałem łożysko chyba na dłuższej półosi, bo słyszał że czasami one padają sa takie same objawy czyli wibracje. Koszt takiego łożyska to około 150 zł więc trochę się zaineresowałem ale to nic pewnego. Może już ktos z was sprawdzał jaki wpływ na te cholerne wibracje ma owe łożysko.
Pozdro
Tomek

dragan36
07-12-2006, 10:35
ja mam jeszcze takie pytanie lopatologiczne raczej. Mechanik poszarpal i jest lewy przegub do wymiany. mam takie pytaie poniewaz mechanik jest tylko od naprawy a nie od kupowania czesci wiec co konkretnie potrzebuje ze sklepu, tzn Dzien dobry poprosze przegub wewnetrzny, dziekuje dowidzenia ?? dobrze kombinuje czy cos jeszcze jakies uszczelki czy cokolwiek co mechanik po rozebraniu powie ze tego jeszcze nie ma :-) dzieki z gory za pomoc

marek34
07-12-2006, 17:54
dragan36, tak prosto nie będzie. Ja co prawda przeguby robiłem dwa lata temu, więc obecnie może coś się zmieniło. Przegubów wewnętrznych niestety nie ma i trzeba kupić całą półoś. Poszukaj regenerowanych, mają je również w ASO lub używanej, ale trzeba ją dobrze sprawdzić. Jest jeszcze cień nadziei, że zużył się sam krzyżak, to można kupić ok. 100 zł., ale by to stwierdzić musisz rozebrać przegub i "wymacać" kielich. Jak będzie dobry można spróbować.

dragan36
08-12-2006, 12:47
Hmm... ja znalazlem sam przegub wewnetrzny na stronie http://www.ford.sklep.pl do mojej Foki http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,286 ... 982,0.html (http://www.ford.sklep.pl/sklep,1502,28652358,86338206318124,03,,pl-pln,305982,0.html) kupilem tam pare rzeczy i sklep jest w porzadku nawet taniej czasem niz w normalnych sklepach pozatym na podstawie VIN szukaja co mnie interesuje i jestem pewny ze pasuje do mojego sprzetu, pozatym na http://www.eurodriveshafts.pl jest przegub zewnetrzny jeszcze nie dowiadywalem sie czy jest tez wewnetrzny czy caaly komplet tylko (okolo 600zl cala polos)
takze moze sie troche zmienilo od tramtego czasu :fcp2 wiec ponawiam pytanie np. czy jesli zamowie ze strony forda to to juz bedzie wszystko co mi potrzeba ?
Chociaz moze bedie polos od eurodriveshafts (tez slyszalem dobre opinie) a tocala polos w tej samej cenie :fcp1

No chyba znajdzie sie chociaz jedna osoba ktora wymieniala przegub ? czy to taka niespotykana usterka w foce :fcp3

rychu4
23-01-2007, 21:00
Witam ponownie.
Jestem świeżo po wymianie wyżej wymienionych półosi. Zgodnie z sugestiami wymieniłem od razu dwie. Drgania ustały, teraz autko ciągnie jak złoto. Koszt całej wymiany to 1150 zł. Przed wizytą u zaprzyjaźnionego mechanika odwiedziłem serwis Forda w Elblągu skąd pochodzę. Mechanik po przejechaniu się moim autem strwerdził, że jedna z półosi jest do wymiany. Tylko jedna, bo drgania sa bardzo małe - tak stwierdził. Twierdził także że jest w stanie okreslić, która z półosi jest walnięta. Myslę, iz jest to optymistyczna wiadomość dla wsystkich borykających się z tym problemem, bo nie trzeba wymieniać dwóch półosi tylko jedną. Jest to jednak usterka do zdiagnozowania w warsztacie a nie jak wczesniej pisano wymiana na czuja, najpierw jedną a jak drga dalej, to drugą.
Zdecydowalem się jednak na wymiane dwóch połosi, ponieważ koszt wymiany w serwisie wynosił za sztuke okolo 900zł z robocizną a mi się udało wymienic dwie jak wyżej wspomniałem za 1150. Zrezygnowałem z naprawy serwisowej, ponieważ nie mam gwarancji, iz za chwilę nie padnie mi druga i wtedy następne 900 zł.
Pozdrawiam i życzę powodzenia :fcp4

frontier
06-03-2007, 10:00
Scharakteryzujcie te drgania. Czy drga (wibruje) samochód, czy tak jak u mnie przy 120-130km/h kierownica? Czy to też jest efekt usterki półosi?

rychu4
06-03-2007, 20:42
Siemka
Juz dużo pisano i opisywano owe drgania na forum. W Twoim przypadku przy drganiach kierownicy stawiałbym na niewyważone koła.
W przypadku półosi wibruje jakby fotel (a konkretnie wibracje odczuwalne sa na tyłku - tak było u mnie) Wibracje w przypadku pólosi odczuwalne są zazwyczaj przy przyspieszaniu a w momencie zdjęcia nogi z pedału gazu ustają.
W pierwszym strzale po tym co piszesz stawiam na kóła jak wyżej napisałem.
Pozdro Tomek

frontier
07-03-2007, 09:22
Dzięki rychu4 za informację. Wiem, że ten temat był często poruszany na forum, ale nigdzie nie sprecyzowano tych drgań czy wibracji. Twoje wyjaśnienie jest super. Moje pytanie powstało dlatego, że wyważałem koła zimowe przed ich założeniem. Na forum doczytałem, że jeśli wymienia się opony na felgach (jak w moim przypadku) to po założeniu kół po jakimś czasie trzeba je wyważyć, gdyż niejako "układają" się na feldze i wskutek tego "odważają". Muszę to sprawdzić. Pozdrawiam.

SzymonAnt
14-05-2007, 19:33
Czytając wasze wypowiedzi stwierdziłem ze u mnie w foce tez jest potrzebna wymiana osi. Wymieniłem prawą oś lecz drgania nie ustąpiły. Okazało sie ze to jednak lewa półoś jest wadliwa, wewnętrzna strona kielicha jest "wyrąbana" przez krzyżak. Mechanik stwierdził ze to gumy na przegubach które trzymają smar są fabrycznie za lekko zaciśnięte i przez to wchodzi tam woda co z kolei powoduje złe smarowanie :(

piotrex22
15-05-2007, 15:58
Za komplet 2 kompletnych półosi zapłaciłem 1079 zł

To rzeczywiście bardzo tanio. Za wymianę jednej tylko (długiej) półosi wraz z instalacją zapłaciłem w ASO - 1800 PLN. Jak druga półoś zakończy swoje życie to pójdę z torbami, bo normalnie ceny w ASO są po prostu szalone. Czy są gdzieś droższe ASO niż ma FORD ? :fcp27

PP
08-06-2007, 07:14
W Gdańsku w ASO krzyżak z kielichem to 700zł(na zamówienie), ja kupowałem całą półoś z w/w elementami za 590zł w zamienniku z gwarancją roczną, przy montażu pasowała jak oryginał. Jeżdże do dziś na tej półosi.
Pozdro

JUREK40
08-06-2007, 13:48
Witam mam pytanie po jakim przebiegu siadaja półosie.Pisał tu jeden pan że przejechał 66.000km.To swiadczy że firma ford sie psuje.Jak po takim przebiegu półosie są do wymiany.Miałem Oriona nie narzekałem przejechałem 200.000km i nic , ale na focusa narzekam przebieg 34.000km i wszystko trzeszczy.Zaznaczam bezwypadkowy udokumentowany i sprawdzony.

artgas
21-03-2008, 08:19
Za komplet 2 kompletnych półosi zapłaciłem 1079 zł

To rzeczywiście bardzo tanio. Za wymianę jednej tylko (długiej) półosi wraz z instalacją zapłaciłem w ASO - 1800 PLN. Jak druga półoś zakończy swoje życie to pójdę z torbami, bo normalnie ceny w ASO są po prostu szalone. Czy są gdzieś droższe ASO niż ma FORD ? :fcp27

ASO z tego tytułu (powiedzieli mi zblżoną kwotę) wykluczyłem na wstepie. Od wymiany zrobiłem na tych półosiach od Eurodrivershaft 75 tyś. km i nie mam najmniejszych powodów do narzekań. Poprzednie oryginały wytrzymały 190 tyś. km więc nie sądzę aby te było nie było zamienniki spisały sie gorzej. Ja unikam ASO na rzecz warsztatów wyspecjalizowanych ale bez autoryzacji, jest takowy "ABC Focus" w Krakowie ze sklepem internetowym. Po VIN'ie kupisz u nich dowolną częśc w przyzwoitej cenie. Same ceny usług są też przyzwoite bo 50% niższe od tych w ASO. Co do ASO to jestem właśnie w trakcie reklamacji (AT Szumilas w Sosowcu) usługi wymiany tarcz którą to spartaczyli przez nieodczyszczenie piast - więc ASO nie zawsze znaczy jakość.

artgas
21-03-2008, 08:23
Witam mam pytanie po jakim przebiegu siadaja półosie.Pisał tu jeden pan że przejechał 66.000km.To swiadczy że firma ford sie psuje.Jak po takim przebiegu półosie są do wymiany.Miałem Oriona nie narzekałem przejechałem 200.000km i nic , ale na focusa narzekam przebieg 34.000km i wszystko trzeszczy.Zaznaczam bezwypadkowy udokumentowany i sprawdzony.

Ja wymieniłem po 190 tyś km. Myślę, że to jednak sprawa indywidualna.