Zobacz pełną wersję : Czyszczenie wtrysków Motul System Clean
MAM PYTANKO WIECIE MOŻE NA ILE SKUTECZNY JEST MOTUL SYSTEM CLEAN DO DIESLA? Pożyczyłem kumplowi mondeusza i zalał go do pełna najtańszym z Bp myślałem ze go zabije:\ musze teraz przeczyścić układ paliwowy bo przy 180 km/h włączyła się sprężynka :\ , marcu robiłem wtryski i się okropnie ..... jak znowu poszły, ech .. dobry zwyczaj nie pożyczaj:\
Uzupełnij profil. Nie wiadomo czym jeździsz.
zalał go do pełna najtańszym ****em z Bp myślałem ze go zabije:\ musze teraz przeczyścić układ paliwowy bo przy 180 km/h włączyła się sprężynka
Ktoś Ci zdiagnozował, że to wina paliwa ? Mam wątpliwości.
Tym bardziej, że:
marcu robiłem wtryski i się okropnie.......... jak znowu poszły,
Rozumiem, że masz gwarancję. Chyba, że robiłeś metodą garażową.
ciborowski1 11-11-2010, 09:43 Pożyczyłem kumplowi mondeusza i zalał go do pełna najtańszym ****em z Bp [/quote]
Czyli czym bio- dislem? Ja tam leję raz normal raz te lepsze jak popadnie na różnych stacjach przebieg mam 215 tys (oryginalny) i sprężynka + check włączała mi się jakieś 40 tys temu. Zmieniłem filtr paliwa zalałem STP czarny i zero problemów. Myślę więc że to nie wina ropy tylko coś innego tak na 90%.
jendrekmak 11-11-2010, 10:57 Pożyczyłem kumplowi mondeusza i zalał go do pełna najtańszym ****em z Bp leję na przemian najtańszy z BP oraz ultimate (wszystko zależy od ceny) i nie miałem z tego powodu problemów
Mondeo MK III 2.0 TDCI 2003 r. jeżeli chodzi o profil. Gwarancja na wtryski jest z ABS-CAR. Filtr paliwa wymieniany trzy tygodnie temu. STP było zalane. W dalszym ciagu nie dostałem odp. o MOTUL system diesel. Dziś przeciągnąłem mondeusza na 4 biegu do 5000 obrotów isprężynka sie nie właczyła, mam nadzieje że jest już wszystko w porządku:)
jendrekmak 11-11-2010, 11:44 a może by tak sprawdzić kody błędów. to może wiele wyjaśnić. sprężynka to też np. zacinający się elektryczny sterownik turbiny
SrebnaStrzała 11-11-2010, 11:48 Może ktoś Ci zrobił lewą regenerację. Ja po regeneracji przez ponad 100.000km lałem/leję różne rzeczy do baku i ani razu mi nie wyskoczyła sprężynka. Oczywiście staram sie lać to co najlepsze.
Wszelkie płyny czyszczące to bardziej pic na wodę.
ethernal 11-11-2010, 13:02 Kolego wkk jakbys poczytał trochę na forum, to byś wiedział ze - jak to określiłeś - "najtańsze ****o" jest najlepsze do naszych silników (TDCi), szczególnie jeśli pochodzi z firmowej stacji BP (małe prawdopodobienstwo "wtopy"). Natomiast paliwa wzbogacone typu BP Ultimate itp. są za "suche" do naszych aut, gdyż mają znacznie gorsze właściwości smarujace - szczególnie jest to ważne dla naszych wtryskiwaczy i pompy wtryskowej!!! Ale jeżeli dalej się upierasz przy tankowaniu Ultimatów, Verv itd. to przynajmniej raz na jakiś czas do pełnego baku wlej troche oleju do dwusuwowych silników, np. Mixol S a przy następnym tankowaniu dolej do baku środek do czyszczenia wtryskiwaczy, np. STP, bo po Mixolu na wtryskiwaczach (koncówkach) moze powstac trochę osadu.
Pozdrawiam
PS. Ja tankuje tylko i wyłącznie zwykłe paliwo (w twojej nomenklaturze "****iane") na sprawdzonych stacjach i nie narzekam ;)
do pełnego baku wlej troche oleju do dwusuwowych silników, np. Mixol S Temu kto Ci tak doradził, wlałbym ten olej do głowy. Ale wątpię czy to pomoże.
jendrekmak 11-11-2010, 15:32 dobry zwyczaj nie pożyczaj:\ żony i samochodu się nie pożycza :p
Gwarancja na wtryski jest z ABS-CAR. jeśli robili ci tam wtryskiwacze to możesz też u nich kupić płyn do czyszczenia układu wtryskowego na ich stronie http://abscar.pl/ w mondeo/części/oleje płyny/dodatki paliwowe, kod produktu 100000 100 ml/41 zł
ethernal 11-11-2010, 16:48 Temu kto Ci tak doradził, wlałbym ten olej do głowy. Ale wątpię czy to pomoże.
Bez urazy, ale czy masz jakieś szczególne doznania jak obrażasz ludzi?
PS. Poczytaj sobie kolego o właściwościach takich olei jak Mixol :D
Rijndael 11-11-2010, 17:07 PS. Poczytaj sobie kolego o właściwościach takich olei jak Mixol :D
TDCI to nie dwusuw żeby lać tam mixol.
Bez urazy, ale czy masz jakieś szczególne doznania jak obrażasz ludzi?Swoje słowa kierowałem do tego kto ci tak doradzał. Miałem nadzieję, że to nie Twój pomysł. Po tym jak zareagowałeś widzę, że jednak Twój. Jeśli czujesz się urażony, przepraszam, nie miałem złych zamiarów.
Nie mogę zdzierżyć jak ktoś doradza praktyki rodem z czasów Syrenki 105L do stosunkowo nowoczesnej konstrukcji układu wtryskowego CR.
Ty możesz lać do swojego nawet dziegieć, ale nie doradzaj tego innym.
Jeśli człowiek spieprzy sobie układ wtryskowy zwrócisz mu kasę ?
Poczytaj sobie kolego o właściwościach takich olei jak Mixol Poczytam jak sobie kupię motur SHL :)
MAM PYTANKO WIECIE MOŻE NA ILE SKUTECZNY JEST MOTUL SYSTEM CLEAN DO DIESLA? Pożyczyłem kumplowi mondeusza i zalał go do pełna najtańszym ****em z Bp myślałem ze go zabijeJa w dalszym ciągu twierdzę, że to nie wina paliwa. Chyba, że kumpel ściemniał i nalał jakiegoś błota.
Te wszystkie dodatki do czyszczenia na stacjach benzynowych to w/g mnie zawracanie głowy.
Zaproponuję Ci sprawdzoną w praktyce metodę czyszczenia układu dolotowego.
W 2 z 3 poprzednich TDCI (jeden 2,0 115KM z 2003 drugi 2,2 z 2006) zastosowałem czyszczenie metodą "Jet Clean Tronic". Podzieliłem to na 2 etapy:
1. Czyszczenie wtryskiwaczy, turbiny, kolektora dolotowego.
2. Po przebiegu ok 500 km powtórka czyszczenia samych wtryskiwaczy.
Nie jest to tania metoda, ale daje zauważalne efekty. Oczywiście tylko wtedy gdy wtryskiwacze zostały zasyfione. W przypadku uszkodzeń innych, to tylko wymiana lub regeneracja.
ethernal 12-11-2010, 11:13 TDCI to nie dwusuw żeby lać tam mixol.
Ale ja nie piszę zeby lać np. mixol zamiast oleju ale dolać do BAKU PALIWA. Wielu użytkowników TDCi tak robi i jakoś nikt nie narzeka, co nie dziwi bo tego typu oleje mają świetne własciwości smarujące co jest szczególnie pożyteczne przy naszych pompach CR, które jak wiadomo czasami "lubią" się łuszczyc - odpowiednie smarowanie zapobiega tym praktykom. Wtryski też muszą byc odpowiednio smarowane.
Swoje słowa kierowałem do tego kto ci tak doradzał. Miałem nadzieję, że to nie Twój pomysł. Po tym jak zareagowałeś widzę, że jednak Twój. Jeśli czujesz się urażony, przepraszam, nie miałem złych zamiarów.
Nie mogę zdzierżyć jak ktoś doradza praktyki rodem z czasów Syrenki 105L do stosunkowo nowoczesnej konstrukcji układu wtryskowego CR.
Ty możesz lać do swojego nawet dziegieć, ale nie doradzaj tego innym.
Jeśli człowiek spieprzy sobie układ wtryskowy zwrócisz mu kasę ?
Poczytam jak sobie kupię motur SHL :)
To nie mój pomysł i nie chodziło mi że mnie obraziłeś - nie czuje się obrazony- tylko chodziło mi o tych użytkowników tego forum którzy to stosują i to z powodzeniem. Powyżej w odpowiedzi dla kolegi Rijndael`a wytłumaczyłem krótko zalety takiego postępowania. Dodam jeszcze tylko że mixol itp. oleje świetnie rozpuszczają się w paliwie oraz nie ma szans abyś sobie spieprzył przez to układ wtryskowy, a nawet jak bedziesz miał pecha i trafisz na stacji na kiepskie paliwo to dzięki dolaniu mixola zmniejszy negatywne tego skutki.
PODSUMOWUJĄC:
JA NIKOGO NIE NAMAWIAM, NA SIŁE NIE ZMUSZAM. Wyraziłem tylko swoją (i nie tylko) opinię poparta własnym doświadczeniem. Ja nie narzekam ;)
Jeśli macie ochote poczytać :D :
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=109707&highlight=mixol
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1511617&postcount=17
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1512283&postcount=24
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=90882&highlight=mixol&page=2 - 2 ostatnie posty
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=67595&highlight=mixol
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=59039&highlight=mixol
Koledzy, po co się tak kłócicie? Kto chce lać Mixol, niech leje, kto nie chce, jego sprawa. Z pewnością niewielka ilość Mixolu dodanego do ON nie zaszkodzi i tak paliwo na stacjach zawiera domieszkę rzepaku :)
Pozdrawiam
to ja już nie wiem:/ czy lać czy nie;/ ok a co sądzicie o laniu paliwa na LUKOIL-U? Są duzo tańsze ale boje się ze jakosci z tesco:/
Jak widzisz są dwie szkoły. Decyzja należy do Ciebie. Decyzja tym trudniejsza, że skutki będą po dłuższym czasie. Ja w poprzednich MKIII i obecnym MKIV leję paliwa premium i nie dolewam mixolu.
rabbit_tomek 12-11-2010, 22:20 Natomiast paliwa wzbogacone typu BP Ultimate itp. są za "suche"ta do naszych aut, gdyż mają znacznie gorsze właściwości smarujace .............. Ultimatów, Verv itd. to przynajmniej raz na jakiś czas do pełnego baku wlej troche oleju do dwusuwowych silników, np. Mixol S
panowie tak przeczytałem i nie wiem czy dobrze robię ale tankuje paliwo tylko i wyłącznie na stacji Lotos ON Dynamic i z tego co wnioskuje z cytatu to chyba błąd robię??
ja tankowałem na lotosie dopóki mi się spreżynka nie zapaliła:/ myślałem że leje dobre paliwo ale... no cóż ja się na lotosie zawiodłem
ethernal 13-11-2010, 01:28 ja tankowałem na lotosie dopóki mi się spreżynka nie zapaliła:/ myślałem że leje dobre paliwo ale... no cóż ja się na lotosie zawiodłem
Na każdej stacji "firmowej" czy też nie zdarzają się kiepskie paliwa. Teoretycznie na ty "firmowych" powinno to się zdarzać rzadziej... :/ Ja raz zalałem paliwo klasy premium, V-power na shellu, i na trasie w czasie wyprzedzania pojawiła się sprężynka i tryb awaryjny (byłem miesiąc po wymianie wtrysków). W serwisie w którym robiłem wtryski, pierwsze pytanie gościa od wtrysków było czy zatankowałem wzbogacone paliwo typu verva, ultimate czy V-power... delikatnie mi wytłumaczył ze jak tak dalej bede robił to mogę zatrzeć zaworki (czy czymś takim) wtryskiwaczy jak również moze sie pompa CR zacząć zacierac, bo te paliwa nie dają wystarczającego smarowania w/w elementom - mi akurat wówczas ECU zgubił kod jednego wtrysku. Od tego momentu leje tylko "zwykłego" diesel`a na: Statoil (zazwyczaj), Shell (rzadziej), Neste (rzadko), OMV MOL Benzina Lukoil - jak jestem w trasie na Bałkanach i na razie odpukać zero problemów :D
Wracając do twojego pytania kolego wkk, myślę ze srodki do czyszczenia typu STP, Wynn`s, Millers, Motul itp. możesz stosować bez obaw, w odpowiednich ilosciach oczywiscie, zeby nie przesadzić ;) Ja stosuję obecnie STP - stos. tani i dobry.
Jeśli chodzi o Mixol to ja się wolę nie odzywać, ale poczytaj sobie linki które zamieściłem we wcześniejszym poście. Powodzenia
Rijndael 13-11-2010, 06:39 Wielu użytkowników TDCi tak robi i jakoś nikt nie narzeka, co nie dziwi bo tego typu oleje mają świetne własciwości smarujące co jest szczególnie pożyteczne przy naszych pompach CR, które jak wiadomo czasami "lubią" się łuszczyc - odpowiednie smarowanie zapobiega tym praktykom. Wtryski też muszą byc odpowiednio smarowane
Gdyby tak rzeczywiście było, to taki dodatek byłby stosowany przez koncerny paliwowe albo zalecany przez producenta. Czy jesteś w stanie przytoczyć wyniki jakichkolwiek badań, które potwierdzą, że dolewanie mixolu do paliwa cokolwiek daje w przypadku tego silnika? Bo to, że "ktoś dolewa i nie narzeka" jest argumentem całkowicie bzdurnym. Jeśli ktoś postanowi np. pluć do baku lub oddawać doń inne płyny (byle nie za dużo) to pewnie też nie będzie "narzekał" bo przy takich proporcjach nie będzie to miało po prostu znaczenia i nic nie zmieni, a autosugestia podpowie, że jest lepiej.
Ja raz zalałem paliwo klasy premium, V-power na shellu, i na trasie w czasie wyprzedzania pojawiła się sprężynka i tryb awaryjny (byłem miesiąc po wymianie wtrysków). W serwisie w którym robiłem wtryski, pierwsze pytanie gościa od wtrysków było czy zatankowałem wzbogacone paliwo typu verva, ultimate czy V-power... delikatnie mi wytłumaczył ze jak tak dalej bede robił to mogę zatrzeć zaworki (czy czymś takim) wtryskiwaczy jak również moze sie pompa CR zacząć zacierac, bo te paliwa nie dają wystarczającego smarowania w/w elementom - mi akurat wówczas ECU zgubił kod jednego wtrysku.
ECU to nie leśny skrzat, żeby coś zgubił albo znalazł. Przypuszczam, że ów "gość od wtrysków" po prostu zapomniał zakodować Ci ten wtrysk i stąd problemy. Ewentualnie, co mało prawdopodobne, wystąpiła jakaś awaria w obrębie ECU, w następstwie której ECU stracił kod jednego wtrysku i stąd sprężynka. Jeśli ECU nie ma kodu wtrysku (który mówi o jego parametrach) to po prostu mniej lub bardziej niepoprawnie steruje dawką paliwa.
Ok w takim razie przyjmuje taktykę następująca: lanie tańszego paliwa na dobrych stacjach ( wg. mnie statoil, schel i łukoil ( nie mam przekonania do orlenu)), oraz dolewam co mniej więcej 3-4 tyśki km srodka stp na oczyszczenie układu i wtrysków:) uffff czasem dialogi na takie tematy są pokrętne ale na ogół bardzo konstruktywne. Dzięki chłopkai ;) pozdro
Rijndael 13-11-2010, 08:54 Ok w takim razie przyjmuje taktykę następująca: lanie tańszego paliwa na dobrych stacjach ( wg. mnie statoil, schel i łukoil ( nie mam przekonania do orlenu)), oraz dolewam co mniej więcej 3-4 tyśki km srodka stp na oczyszczenie układu i wtrysków:) uffff czasem dialogi na takie tematy są pokrętne ale na ogół bardzo konstruktywne.
Do tej taktyki możesz jeszcze ewentualnie dopisać wymianę filtra paliwa przy każdej zmianie oleju, koniecznie na oryginał. Wiele to nie kosztuje, a może pomóc.
Ja od dawna leje tylko zwykły ON i to obojętnie na jakiej stacji byle była by markowa i nie byla franczyzowa (tylko stacje własne koncernów - nowe po remontach). I tego się należy trzymać. A paliwa i tak sa z jednego składu, czy to orlen, czy bp, czy shell czy cokolwiek innego - to paliwo z Płocka (przynajmniej na lubelszczyźnie). Na północy Polski pewnie większość jest z rafinerii lotos :-).
Filtr paliwa już zmieniłem niedawno ;) tylko zapomniałem go zalać ropą i się zapowietrzył:/ no ale cóż ponownie go zdemontowałem zalałem i za drugim razem przepchną powietrze i puścił pięknego czarnego dymka który zasmolił pół podwórka:DD
Snajper_881 13-11-2010, 15:12 Ale ......... głupoty. Niech se każdy leje to co chce i na co go stać. Ja zawsze od kąd mam Mondeo tankuję tylko na jednej Stacji SHELL VPOWER DIESEL, zalewam ok 100ml mixolu od nie dawna, i zdecydowanie ciszej pracuję. Potem STP. Co do stacji, odradzam LUKOIL, kolega się przejechał raz na ropie od nich.
Tak samo sprawa ma się do kodu wtrysków, częstą usterką, raczej problemem jest gubienie kodów wtryskiwaczy przez ECU i niech nikt mi tu nie wmawia, że to nie możliwe.
toomekk6 13-11-2010, 15:37 Co do mixolu to i ja jestem zwolennikiem tej praktyki. Wg mnie co kilka tysięcy należy dolać ok 100ml Mixolu na pełny bak. Mixol smaruje końcówki wtryskiwaczy w TDDi a w TDCi jeszcze pompę wysokiego ciśnienia. Niestety ON nie ma tak dobrych właśności smarujących.
Robię tak w mondeo i Tolku 1.9TDi 00'r.
ethernal 13-11-2010, 15:42 ECU to nie leśny skrzat, żeby coś zgubił albo znalazł. Przypuszczam, że ów "gość od wtrysków" po prostu zapomniał zakodować Ci ten wtrysk i stąd problemy. Ewentualnie, co mało prawdopodobne, wystąpiła jakaś awaria w obrębie ECU, w następstwie której ECU stracił kod jednego wtrysku i stąd sprężynka. Jeśli ECU nie ma kodu wtrysku (który mówi o jego parametrach) to po prostu mniej lub bardziej niepoprawnie steruje dawką paliwa.
Normalnie ręce opadają... ale ok, raz jeszcze się wysilę Kolego Szanowny: twoje przypuszczenia są na szczęście tylko przypuszczeniami które nie mają potwierdzenia w rzeczywistości. Wtryski robiłem w najlepszym serwisie diesli na śląsku - jako pierwszy w PL miał maszynę i certyfikat Delphi - goście zrobili to porządnie, nie było problemu ze cały czas "patrzyłem im na ręce" (bardzo ciekawe doswiadczenie i poszerzenie wiedzy), kodowanie wtrysków też sie odbyło jak należy - wogóle to mam pełną dokumentację z tej operacji. Zadnej awarii ECU nie było i nie ma! A tekst w stylu "ECU to nie leśny skrzat, żeby coś zgubił albo znalazł" świadczy o kompletnej niewiedzy dot. omawianego problemu i jest na poziomie forum onetu.
PS1. Jeśli chodzi ustosunkowanie się do twojej niezacytowanej wypowiedzi to nie zamierzam się powtarzać.
PS2. Przeczytaj sobie powyższy post kolegi Snajpera_881.
Pozdrawiam
SrebnaStrzała 13-11-2010, 15:58 Coś ostatnio dziwne nastroje panują na forum...
Odnośnie tego mixolu, sam się zastanawiam czy to wlać czy nie.
Rijndael 13-11-2010, 15:59 Normalnie ręce opadają... ale ok, raz jeszcze się wysilę Kolego Szanowny: twoje przypuszczenia są na szczęście tylko przypuszczeniami które nie mają potwierdzenia w rzeczywistości. Wtryski robiłem w najlepszym serwisie diesli na śląsku - jako pierwszy w PL miał maszynę i certyfikat Delphi - goście zrobili to porządnie, nie było problemu ze cały czas "patrzyłem im na ręce" (bardzo ciekawe doswiadczenie i poszerzenie wiedzy), kodowanie wtrysków też sie odbyło jak należy - wogóle to mam pełną dokumentację z tej operacji. Zadnej awarii ECU nie było i nie ma! A tekst w stylu "ECU to nie leśny skrzat, żeby coś zgubił albo znalazł" świadczy o kompletnej niewiedzy dot. omawianego problemu i jest na poziomie forum onetu.
Skoro rzekomo posiadasz tą wiedzę, to wyjaśnij konkretnie na czym polega mechanizm tracenia przez ECU kodów wtrysków na skutek zatankowania paliwa premium. Chętnie posłucham. :D
Tak samo sprawa ma się do kodu wtrysków, częstą usterką, raczej problemem jest gubienie kodów wtryskiwaczy przez ECU i niech nikt mi tu nie wmawia, że to nie możliwe.
Awarie bywają różne, ale kody wtrysków nie znikają na skutek zatankowania paliwa premium. ;)
toomekk6 13-11-2010, 16:15 Coś ostatnio dziwne nastroje panują na forum...
Odnośnie tego mixolu, sam się zastanawiam czy to wlać czy nie.
Zapytaj się jakiegoś mechanika czy wlanie Mixolu działa smarująco na końcówki wtryskiwaczy lub pompę wysokiego ciśnienia w CR.
ethernal 13-11-2010, 16:25 Skoro rzekomo posiadasz tą wiedzę, to wyjaśnij konkretnie na czym polega mechanizm tracenia przez ECU kodów wtrysków na skutek zatankowania paliwa premium. Chętnie posłucham. :D
:), miałem juz nic nie pisać hehe :P, ale czuję sie wezwany do tablicy. Z twojego poprzedniego wpisu wywnioskowałem że negujesz samą możliwość zgubienia kodu wtrysku przez ECU, niezależnie od przyczyny czy źródła takiego zjawiska. I z tym się stanowaczo nie zgadzam i uważam to niestety za czeste zjawisko w TDCi (MK3) - doświadczenia kolegów u mnie w mieście i z forum. Mi sie to zdarzyło na szczęście tylko raz co opisałem wczesniej.
Jeśli chodzi o to w jaki sposób wzbogacone paliwo wpływa na gubienie kodów wtrysków przez ECU to nie umiem tego Tobie dokładnie wytłumaczyc, mi to wytłumaczył szef sewisu w którym robiłem wtryski, z pamięci: chodzi mniej więcej o to że paliwo premium ma trochę inne właściwości fizyczno-chemiczne - trochę inaczej zachodzi proces spalania mieszanki w cylindrze, chyba szybciej dochodzi do zapłonu itp. Ja dodatkowo byłem zaraz po wymianie wtrysków z nowymi kodami i ECU potrzebuje przejechać ileś tam set km do pełnej adaptacji nowych wtryskiwaczy, wiec to ponikąd też była posrednia przyczyna zgubienia (jednego) kodu wtrysku. Przyznaje że sam byłem bardzo zdziwiony jak jegomość z serwisu podał mi przyczynę tego, ale wytłumaczył to bardzo dokładnie i rzeczowo. :D
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej to zadzwoń do nich na pewno wytłumaczą to profesjonalnie: http://www.bosch-adamczyk.pl/
Pozdrawiam ;)
Rijndael 13-11-2010, 16:48 :), miałem juz nic nie pisać hehe :P, ale czuję sie wezwany do tablicy. Z twojego poprzedniego wpisu wywnioskowałem że negujesz samą możliwość zgubienia kodu wtrysku przez ECU, niezależnie od przyczyny czy źródła takiego zjawiska.
Przecież napisałem w tamtym poście, że takie coś mogło wystąpić, choć to mało prawdopodobne. Jednak nie na skutek zatankowania paliwa premium, bo to po prostu nie ma sensu, to jest zwykły software który nie działa w sposób losowy, ani nie ma sztucznej inteligencji. Zbieg okoliczności i tyle.
Ja dodatkowo byłem zaraz po wymianie wtrysków z nowymi kodami i ECU potrzebuje przejechać ileś tam set km do pełnej adaptacji nowych wtryskiwaczy, wiec to ponikąd też była posrednia przyczyna zgubienia (jednego) kodu wtrysku.
To jest już bardziej prawdopodobne, że podczas adaptacji która nie jest normalnym trybem pracy ECU uznał, ze kod jest błędny i wrócił do defaultowych ustawień. Nawet jeśli miało to jakiś daleki związek z tym, ze podczas adaptacji jeździłeś na dwóch różnych rodzajach paliw to wyciąganie na tej podstawie wniosku, że któreś z nich jest złe nie ma sensu. Po za tym ciekaw jestem na jakiej podstawie ECU jest w stanie ocenić to jak pracują poszczególne wtryskiwacze, są tam jakieś czujniki, osobne dla każdego wtryskiwacza/cylindra? Czy jak to właściwie robi (o ile rzeczywiście to robi)?
SrebnaStrzała 13-11-2010, 17:04 Ludzie ECU nie gubi danych!! to nie jest ulotna pamięć, która po odpięciu akumulatora traci wszystkie dane. ECU może zacząć wadliwie działać jeśli czujniki zbiorą informację które nie będą współgrać z konkretnym modelem/algorytmem sterowania silnikiem. Tam jest pamięć typu ROM czy też EPROM która nie traci danych po odłączeniu zasilania.
Może dojść do sytuacji ze nastąpi tkz "wyjątek krytyczny" i ecu się rozreguluje ale nic nie gubi. Ten wyjątek krytyczny to jest jakiś tam ustalony próg tak jak np spalanie stukowe i sprężynka.
lukass10 13-11-2010, 18:30 Cytat:
Snajper_881Ale pier****** głupoty. Niech se każdy leje to co chce i na co go stać. Ja zawsze od kąd mam Mondeo tankuję tylko na jednej Stacji SHELL VPOWER DIESEL, zalewam ok 100ml mixolu od nie dawna, i zdecydowanie ciszej pracuję. Potem STP. Co do stacji, odradzam LUKOIL, kolega się przejechał raz na ropie od nich.
Ja sie też już gubię :wink: Mechanik mówi lać Vervę itp... Ja tam leje Ekodiesel (Orlen) na jednej 1,5 rocznej stacji - bo mam za free ok 100 l w miesiącu :wink: i przemiennie Shell V-Power Diesel. Praca na shellu jest praktycznie zbliżona jak na orlenowskim, może ciut lepsza elastyczność. Jak na razie jest ok (zrobiłem Mondziakiem 6 tyś, przebieg 118 tyś) pracuje dobrze, moc bez zarzutu, kopci tylko delikatnie przy dogazowaniu i oby tak dalej. Pzdr
rabbit_tomek 13-11-2010, 22:45 wiec koledzy wniosek z tego taki żeby nie przepłacać bo po dłuższej eksploatacji może sie to skończyć tragicznie. dobrze sie składa jutro mam tankować :D lałem tego Dynamica na Lotosie i może będę mieszał raz takie a raz takie można tak działać czy nie bardzo?
grisza76 14-11-2010, 09:14 Pytanie autora wątku brzmiało:
MAM PYTANKO WIECIE MOŻE NA ILE SKUTECZNY JEST MOTUL SYSTEM CLEAN DO DIESLA?
Odpowiedź brzmi: to całkiem niezły środek, jeden z kilku które działają. Proponuję Ci środki dedykowane do Common Raila - mają właściwości smarujące, a to jet to, czego brakuje Twojemu silnikowi (po prostu zacierają Ci się wtryski)
Jak zastosować:
Motul lub Normfest Diesel Additiv Common Rail - aplikacja do baku, wymiana filtra paliwa po wyjeżdżeniu zbiornika, druga aplikacja po ok. 2000 km
Protec Common Rail Diesel Clean & Protect (http://www.motochemica.pl/produkty/preparaty/czyszczenie-wtryskow-diesel/common-rail-diesel-clean-protect/) - aplikacja do baku, wymiana filtra paliwa po wyjeżdżeniu zbiornika - wystarczy, to połączenie czyszczenia, higroskopijności i najsilniejszego smarowania.
Osobiście zaleciłbym Ci najpierw wylanie z baku tego ,co tam masz, nalanie kilku litrów ropy i dodanie Proteca. Czyściliśmy pacjentowi z Niemiec bak z tego ,co zalał na przygranicznej stacji i - uwierz mi - to w ogóle nie pachniało i nie wyglądało jak olej napędowy. A było już rozcieńczone 40-oma litrami dobrego paliwa....
TDCI to nie dwusuw żeby lać tam mixol.
no właśnie, nie wiem co to za mechanicy od mixolu, kiedyś się lało do OO ale teraz przy układach CR... nie bardzo rozumiem tą metodologię najpierw nabrudzić mixolem potem czyścić STP, a może wystarczy wpisać w google "smar do diesla" (żeby nie było że robię kryptoreklamę) i mamy produkt
PaBlLoO90 15-11-2010, 09:03 To że ktoś wlewa do baku MIXOL czy jakieś EKO, to jego sprawa i nie mam zamiaru tego negować. Ale nie sądzicie że mixol jest troche zbyt gęsty ? :)
grisza76 15-11-2010, 12:25 Mając diesla na wtryskach delphi nie warto oszczędzać kilku złotych na paliwie czy tanich "wynalazkach".
Ok w takim razie przyjmuje taktykę następująca: lanie tańszego paliwa na dobrych stacjach ( wg. mnie statoil, schel i łukoil ( nie mam przekonania do orlenu)), oraz dolewam co mniej więcej 3-4 tyśki km srodka stp na oczyszczenie układu i wtrysków:) uffff czasem dialogi na takie tematy są pokrętne ale na ogół bardzo konstruktywne. Dzięki chłopkai ;) pozdro
hmm...wiesz co jest najlepsze kolego...że shell tankuje te samą ropę co Orlen...a wiesz co jest jeszcze lepsze- że to ta sama ropa :]...ale na orlenie Verva jest naprawdę bardziej wartościowym paliwem...a na shellu V-power do wynik dosypania różnych środków do zwykłej ropy z Orlenu...
Powiem tak i raczej ma to 100% uzasadnienie w moim przypadku jak i u innych którzy dolewają mixolu do ON...ja u siebie widze poprawę i zawsze nie zaszkodzi żeby układ miał lepsze smarowanie, a co ciekawe najlepiej autko jeździ na ropie z LUK Oila....bo oni dostarczają ją z innej rafinerii i naprawdę jest bardziej tłusta i nawet jak sie naleje jej do słoika i porówna z ropą z shella czy innych "markowych stacji" to własnie ta ropa ma najbardziej odpowiedni dla ON kolor.
ja dolewałem jeszcze FUSCH plus BAR...
pzdr
Adam
Coś ostatnio dziwne nastroje panują na forum...
Odnośnie tego mixolu, sam się zastanawiam czy to wlać czy nie.
Zapytaj się jakiegoś mechanika czy wlanie Mixolu działa smarująco na końcówki wtryskiwaczy lub pompę wysokiego ciśnienia w CR.
kup sobie http://www.hil.pl/-p-39.html i będzie dobrze
ethernal 15-11-2010, 14:12 Ale nie sądzicie że mixol jest troche zbyt gęsty ? :)
Mixol sam moze wydawać się gęsty ale za to się świetnie rozpuszcza w ON. Jedyną jego wadą jest to że po pewnym czasie na końcówkach wtryskiwaczy MOŻE pojawić się osad, który nie jest jakoś zbytnio szkodliwy jesli co jakiś czas uzywamy srodków do czyszczenia wtryskiwaczy.
kup sobie http://www.hil.pl/-p-39.html i będzie dobrze
Ten środek ma dokładnie takie działanie (zalety) jak mixol tylko jest... parokrotnie droższy... ;)
Już parę razy pisałem tu ( na forum ) swoje spostrzeżenie na temat MIXOLU. Czemu na opakowaniu nie ma napisane np.: " Zalecany jako dodatek do paliwa w nowoczesnych układach wtryskowych silników wysokoprężnych. Poprawia smarowanie, przedłuża zywotność elementów układów wtryskowych". Przecież gdyby tak było producent mixolu z pewnością napisałby coś podobnego na swoim produkcie,.. i zawojowałby rynek! Czyżby niedopatrzenie producenta? A może producent jednak wie, że mixol nie jest do tego...
Co do gubienia kodów. Oficjalnie NI MA takiego błędu jak "zgubienie kodu". Potocznie nazywa się tak błędy oznaczone P2336 do P2339. A opisane są jako "Praca wtryskiwacza poza zakresem". Skutkiem pracy wtryskwacza poza zakresem jest ANULOWANIE ( wykasowanie ) zapisanego kodu. Dlatego błąd ten może być usunięty jedynie poprzez wpisanie kodu ponownie więc potocznie mówi się o zgubieniu kodu. Praca wtryskiwacza poza zakresem może być spowodowana zarówno jego skrajnym zuzyciem jak również chwilowym zakłóceniem np. przez jakieś drobne zanieczyszczenie w paliwie. Teoretycznie ECU może tak zareagować na "nagłą" zmianę paliwa na inne ( o zdecydowanie innych parametrach ) co spowoduje równie "nagłą" zmianę parametrów pracy silnika i zinterpretowanie tego jako "nagłe" zakłocenie pracy wtryskiwacza(-czy).
I po co było tyle się kłócić? ;)
ethernal 16-11-2010, 10:13 Już parę razy pisałem tu ( na forum ) swoje spostrzeżenie na temat MIXOLU. Czemu na opakowaniu nie ma napisane np.: " Zalecany jako dodatek do paliwa w nowoczesnych układach wtryskowych silników wysokoprężnych. Poprawia smarowanie, przedłuża zywotność elementów układów wtryskowych". Przecież gdyby tak było producent mixolu z pewnością napisałby coś podobnego na swoim produkcie,.. i zawojowałby rynek! Czyżby niedopatrzenie producenta? A może producent jednak wie, że mixol nie jest do tego...
Mixol jest olejem do silników dwusuwowych i takie jest jego zastosowanie wg. producenta. Ale nie wyklucza to posiadanie przez ten olej własciwości, które sprawdzają się w silnikach diesel`a, nawet tych nowoczesnych. Po prostu producent tego nie przewidział, ale ktoś inny mądry na to wpadł :D Zauważ ,że żaden forumowicz, który używa mixola nie miał negatywnych doświadczeń! Poza tym podejrzewam że środki specjalnie przeznaczone do smarowania wtrysków i pomp CR posiadają podobne właściwości i skład tylko sa znacznie droższe.
Oczywiście kazdy będzie miał własne zdanie na ten temat i dlatego na siłe nie próbuję nikogo przekonywać ani namawiać, ale można za to fajnie podyskutować ;)
Co do gubienia kodów. Oficjalnie NI MA takiego błędu jak "zgubienie kodu". Potocznie nazywa się tak błędy oznaczone P2336 do P2339. A opisane są jako "Praca wtryskiwacza poza zakresem". Skutkiem pracy wtryskwacza poza zakresem jest ANULOWANIE ( wykasowanie ) zapisanego kodu. Dlatego błąd ten może być usunięty jedynie poprzez wpisanie kodu ponownie więc potocznie mówi się o zgubieniu kodu. Praca wtryskiwacza poza zakresem może być spowodowana zarówno jego skrajnym zuzyciem jak również chwilowym zakłóceniem np. przez jakieś drobne zanieczyszczenie w paliwie. Teoretycznie ECU może tak zareagować na "nagłą" zmianę paliwa na inne ( o zdecydowanie innych parametrach ) co spowoduje równie "nagłą" zmianę parametrów pracy silnika i zinterpretowanie tego jako "nagłe" zakłocenie pracy wtryskiwacza(-czy).
I po co było tyle się kłócić? ;)
Właśnie chodziło mi o takie fachowe wytłumaczenie problemu potocznie zwanego "zgubieniem kodu wtryskiwacza" prze ECU. 100% się zgadzam. Prawdopodobnie mój przypadek (po zatankowaniu V-Powera) był spowodowany tym co opisałem powyżej. Dzięki ;)
Pozdrawiam
Rijndael 16-11-2010, 10:31 Ale nie wyklucza to posiadanie przez ten olej własciwości, które sprawdzają się w silnikach diesel`a, nawet tych nowoczesnych. Po prostu producent tego nie przewidział, ale ktoś inny mądry na to wpadł :D
Napisz wreszcie na czym konkretnie opierasz swoje przekonanie o zbawiennym wpływie Mixola na nowoczesne silniki diesla. Na jakich testach, badaniach?
Zauważ ,że żaden forumowicz, który używa mixola nie miał negatywnych doświadczeń!
Gdyby ktoś postanowił pluć do baku, to też nie miałby żadnych negatywnych doświadczeń, bo różnicy nie byłoby żadnej, a autosugestia podpowiedziałaby mu, że jest lepiej. Czy to by oznaczało, że warto pluć do baku po zatankowaniu?
Poza tym podejrzewam że środki specjalnie przeznaczone do smarowania wtrysków i pomp CR posiadają podobne właściwości i skład tylko sa znacznie droższe.
Otóż to, podejrzewasz, wydaje Ci się itd. Radząc komuś na publicznym forum by dolewał do nowoczesnego diesla olej do dwusuwowej benzyny wypadałoby się opierać na czymś więcej niż własne przypuszczenia.
ethernal 16-11-2010, 11:25 Napisz wreszcie na czym konkretnie opierasz swoje przekonanie o zbawiennym wpływie Mixola na nowoczesne silniki diesla. Na jakich testach, badaniach?
Primo: Nigdzie nie napisałem o zbawiennym wpływie mixola!!!
Secundo: Jego pozytywnym wpływ opieram nie na badaniach czy testach tylko na doświadczeniach własnych i wielu innych użytkowników, m.in. tego forum. Wiesz, gdybym nie widział na własne oczy jak znajomy dolewa go do pełnego baku zaraz po zatankowaniu i wiedzą ze tak przejeździł ponad 240 tys km - jego auto w sumie ma przebieg ponad 320tyś km - i nigdy nie miał problemów z wtryskiwaczmi ani pompą CR to pewnie byłbym również sceptyczny tak jak TY. ALe ja nikogo nie chce przekonywać, namaiwiać itp. Każdy ma swoj rozum i niech sam odpowiada za swoje czyny.
Gdyby ktoś postanowił pluć do baku, to też nie miałby żadnych negatywnych doświadczeń, bo różnicy nie byłoby żadnej, a autosugestia podpowiedziałaby mu, że jest lepiej. Czy to by oznaczało, że warto pluć do baku po zatankowaniu?
No comment! argument znacznie poniżej poziomu tego forum.
Otóż to, podejrzewasz, wydaje Ci się itd. Radząc komuś na publicznym forum by dolewał do nowoczesnego diesla olej do dwusuwowej benzyny wypadałoby się opierać na czymś więcej niż własne przypuszczenia.
Właśnie jestem na etapie - z ciekawości - porównywania składu i cech fizyko-chemicznych mixola i środków stricte przeznaczonych do smarowania Wtryskiwaczy i pomp CR. Wnioski postaram się przedstawić jak skoncze. Sam jestem ciekaw wyników.
Rijndael 16-11-2010, 11:40 Primo: Nigdzie nie napisałem o zbawiennym wpływie mixola!!!
Secundo: Jego pozytywnym wpływ opieram nie na badaniach czy testach tylko na doświadczeniach własnych i wielu innych użytkowników, m.in. tego forum.
Są właściwie dwie metody, żeby przekonać się jaki jest rzeczywisty efekt tego rozwiązania. Albo badania laboratoryjne albo badania empiryczne (np. bierzemy 10 aut, do 5 lejemy mixol, a do 5 nie, eksploatujemy wszystkie podobnie i kontrolujemy zużycie silnika i jego osprzętu).
No comment! argument znacznie poniżej poziomu tego forum.
Wbrew pozorom to jest całkiem poważny argument. Jeśli sądzimy, że coś da poprawę, to nawet jeśli tej poprawy nie ma lub jest wręcz lekkie pogorszenie to autosugestia podpowie nam, ze jest lepiej i będziemy w to święcie wierzyć. Stąd popularność magnetyzerów, uniwersalnych strumienic, stożków za 50 zł itp. Dlatego właśnie wpływ takich rozwiązań ocenia się w sposób obiektywny, a nie na zasadzie "wlałem do baku i jest super, mój kumpel też wlał i jest zadowolony".
Rijndael 16-11-2010, 15:42 Co do gubienia kodów. Oficjalnie NI MA takiego błędu jak "zgubienie kodu". Potocznie nazywa się tak błędy oznaczone P2336 do P2339. A opisane są jako "Praca wtryskiwacza poza zakresem". Skutkiem pracy wtryskwacza poza zakresem jest ANULOWANIE ( wykasowanie ) zapisanego kodu.
Kod opisuje parametry konkretnego egzemplarza wtryskiwacza i oczywiście jeśli ECU uzna, że jest błędny to może go skasować, aczkolwiek wątpię, żeby działo się tak z powodu zatankowania nieco innego, ale dobrego paliwa, bo to by oznaczało ewidentny błąd w oprogramowaniu tego samochodu. W tym przypadku być może przyczyną było zalanie innego paliwa podczas samoadaptacji, która nie jest normalnym trybem pracy lub być może jakiś zbieg okoliczności.
Tak czy siak słowo "zgubić" w języku polskim oznacza niezamierzoną utratę czegoś, a ECU, jeśli kasuje kod, to celowo, zgodnie z tym jak został zaprogramowany.
Ten środek ma dokładnie takie działanie (zalety) jak mixol tylko jest... parokrotnie droższy... ;)
Czy tak parokrotnie droższy... niecałe 200 ml kosztuje 6 zł czyli lejąc 100 ml na zbiornik wychodzi ok.3 zł a leje się 50 ml na 50-60 l ON...
litr mixolu 10 zł dzielisz na 5 tankowań i... no chyba, że dajesz 50 ml mixolu na zbiornik ON... (a słyszałem, że pompiarza "zalecają" 0,5l mixolu na zbiornik żeby przesmarować)... no i nie ma nagaru, za to trzeba popytać w hurtowniach żeby nie przepłacać no i nie wszędzie to mają
grisza76 18-11-2010, 06:19 Nie chcę się za bardzo wrzynać w dyskusje o mixolu, zwrócę tylko waszą uwagę na to, że mixol - podobnie jak większość środków antyżelujących do diesla - nie jest zalecany do common rail.
;) pewnie żadne dodatki do paliw nie są zalecane, i aż by sie chciało dodać, a zwłaszcza polskie paliwo...
A po 200 tys. przebiegu pompy się sypią, gdyby tak można było zalecić producentom nie stosowanie common rail...
większość środków antyżelujących do diesla - nie jest zalecany do common rail.
Dlaczego ?
grisza76 19-11-2010, 00:00 Generalnie tanie antydepresanty i "antyżelanty" są oparte na bazie alkoholowo - "rozpuszczalnikowej" - w pewnym uproszczeniu. Podobnie zresztą jak hipermarketowe środki do czyszczenia układów paliwowych. Alkohol przyśpiesza podatność układu na korzoję (taaak!), dodatkowo wykańcza el. gumowe. Ten skład jest uzupełniony o środki, mające teoretycznie smarować, ale z tym bywa różnie.
Co do mixolu - tłumaczenie jest takie, że nagary, osady itp. Podkreślam - przy mixolu nie zgłębiam wątku i nie chcę wdawać się w dyskusję. Powtarzam opinię. Choć - porównując mixol do hipermarketowych dodatków, wybrałbym :)
Generalnie CR to układ czuły i wrażliwy na wszelakie dziadostwo. W przypadku preparatów Protec do CR, ich wprowadzenie poprzedzono szczegółową serią testów i certyfikatem skuteczności TUV.
tanie antydepresantyhipermarketowe środki
:) jakie masz na myśli ? bo nie wiem czy te o których ja myślę wpisują się w tą kategorię ? ;)
Np. produkt f-my STP kupiony w hipermarkecie jest tani i kiepski. Ale ten sam preparat zdjęty z półki na stacji BP za 1,5 raza więcej jest już produktem wysokiej jakości :)
Mechanik od diesli, ż którym czasami sobie rozmawiam o różnych rzeczach ( na temat ) wspominał mi kiedyś, że wrzucał do kieliszka z trzema róznymi preparatami renomowanych firm ( w tym lansowany powyżej przez kolegę PROTEC ) brudną iglicę wyjętą z końcówki wtrysku. Po kilku godzinach moczenia żaden z preparatów nie spowodował odpadania osadu, który na elementach wtryskiwaczy się osadza. Nawet nie "rozmiękły" na tyle, żeby łatwiej dało się ten osad usunąć. Ale ponieważ przedstawiciele handlowi twierdzą, że to działa dopiero na pracującym silniku więc zrobił kolejny test. Zdemontował wtryskiwacz z auta, żeby ocenić stopień zabrudzenia iglicy rozpylacza( pokrycia osadem). Potem podłączył preparat czyszczący "na krótko" do filtra paliwa i przez 30-40 minut silnik pracował na samym preparacie czyszczącym- zgodnie z instrukcją. Potem ponownie zdemontował wtryskiwacz, wyjął iglicę i stwierdził ten sam osad co przed czyszczeniem. No więc jakie zanieczyszczenia te preparaty usuwają ? Błoto i komary? :)
ethernal 19-11-2010, 11:00 Np. produkt f-my STP kupiony w hipermarkecie jest tani i kiepski. Ale ten sam preparat zdjęty z półki na stacji BP za 1,5 raza więcej jest już produktem wysokiej jakości :)
Rozumiem że to jest z Twojej strony żart :D
W poniższym linku trochę doświadczeń z Mixolem ( i nie tylko) użytkowników Opli z diesel`em (szczególnie Vectry):
http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/30616-mixol/
Miłej lektury ;)
a ci którzy rozdzielają pudełka z dodatkami STP to skąd wiedzą które do hipermarketu a które do stacji BP albo jak się który pomyli...
a jak bym chciał kupić taki STP w sklepie internetowym.... to jaki kupię bo cena pośrodku
jendrekmak 19-11-2010, 11:08 A po 200 tys. przebiegu pompy się sypią, gdyby tak można było zalecić producentom nie stosowanie common rail... a normalne TD się nie sypią? naprawa każdej pompy do diesla to 1000-1500 zł. może CR częściej się sypie ale porównaj ciśnienia w układzie zwykłym i CR. p.s. moja wytrzymała 300 tys.
Wszystko sie sypie ale jakie koszty naprawy, za 1500 to w TD zrobię regenerację pompę i wymienię końcówki wtryskiwaczy, ale do CR to nie wiem czy sama pompę zregenerujesz za te pieniądze.
Chodziło mi bardziej o to że producent nie zaleca stosowania dodatków do paliw, (zwłaszcza smarujących ;) ) żeby chociaż nie pojeździć za dużo ponad te 200 tys.
Panowie - nie ma co się przekomarzać, każdy leje to co uważa za stosowne. Jeśli chodzi o paliwa to niektórzy może nawet nie wiedzą, ze jeżdżą na odbarwionym oleju opałowym. Natomiast co do uszlachetniaczy ON to ja osobiście wolałbym dolewać mixolu lub innego bardziej markowego oleju do dwutaktów jak innych używek które w opisach maja za zadanie oczyszczanie wtrysków i takie tam szmery bajery...................................
grisza76 20-11-2010, 18:17 Nwrzucał do kieliszka z trzema róznymi preparatami renomowanych firm ( w tym lansowany powyżej przez kolegę PROTEC ) brudną iglicę wyjętą z końcówki wtrysku. Po kilku godzinach moczenia żaden z preparatów nie spowodował odpadania osadu, który na elementach wtryskiwaczy się osadza. Nawet nie "rozmiękły" na tyle, żeby łatwiej dało się ten osad usunąć.
hmmm ciekawa sprawa. Jednakowóż oparta na opowiesci - zamiast tego proponuję Ci wykonanie takiej próby w Twojej obecnosci. Zapraszam i "do boju". Nie chcę wdawać się w słowne przepychanki, po prostu - najlepiej zobaczyć na własne oczy. Jeżeli nie pasuje Ci przyjazd na Śląsk - możemy spotkać się w serwisie np. w Rawie Mazowieckiej - może też trafi się okazja, by zobaczył czyszczenie na stole za pomocą Proteca?
Nie jednemu psu na imię burek, może Twój mechanik próbował preparat TEC2000, który często mylony jest z Protec.
Umówmy się tak, że ja załatwię preparat Liqui Moly, Ty przywieź jakąs inną konkurencję i - najlepiej - np brudne iglice.
Pasuje?
hmmm ciekawa sprawa. Jednakowóż oparta na opowiesci - zamiast tego proponuję Ci wykonanie takiej próby w Twojej obecnosci. Nie jednemu psu na imię burek, może Twój mechanik próbował preparat TEC2000, który często mylony jest z Protec.
Opowieść nie dość, że wiarygodna to jeszcze nieco śmieszna i to właśnie w przypadku PROTEC. Bo przyjechali do niego pewni siebie handlowcy z PROTEC'a jaki to oni mają rewelacyjny produkt do czyszczenia wtryskiwaczy. No to on poprosił o odrobinę preparatu na próbę zaznaczając, że dwa inne preparaty nie dały rady. Pewni siebie przedstawiciele bez wahania nalali preparatu do próby "kieliszkowej". W ich obecności iglica moczyła się pół godziny w preparacie. Dodatkowo kieliszek stał na grzejącym kaloryferze, żeby przyspieszyć reakcję. Ale reakcji i efektu nie było, a Panom z PROTEC'a zrzedły miny. Ten mechanik to owszem,.. trochę gaduła,.. ale wydaje mi się wiarygodny.
P.S. Może Ty też zrób taką próbę i podziel się spostrzeżeniami? :)
grisza76 22-11-2010, 00:27 Mam za sobą ponad sto różnorodnych testów związanych z czyszczeniem układu paliwowego. Włącznie z takim, gdzie napełniano urządzenie do testowania wtryskiwaczy preparatem i była możliwość porównania parametrów wtryskiwacza przed - w trakcie - po czyszczeniu. Oczywiście nie w każdym przypadku środek czyszczący pomoże, bo czasem usterka jest już stricte mechaniczna.
Co do testu - cały czas podtrzymuję propozycję :)
PS: swoją drogą - próbowałeś kiedyś podgrzać szklankę wody na kaloryferze w ciągu 30 min.?
damiasek 22-11-2010, 11:33 to ja już nie wiem:/ czy lać czy nie;/ ok a co sądzicie o laniu paliwa na LUKOIL-U? Są duzo tańsze ale boje się ze jakosci z tesco:/
Nie wiem jak w Warszawie, ale w Krakowie paliwa z tesco są regularnie badane w INiGu, i spełaniają normy
Pozdrawiam
Damian
Hej, a ja byłem ostatnio u mechaniora z meganka od ojca, tak gadalem z kolesiem ze mam mondeo tdci i zr to moj pierwszy i ostatni diesel i ford.
mianowicie powiedzial ze wtryski siadaja w tdci bo maja kiepskie smarowanie, i zaswiecila mi sie lapmpka ze moze by dolac cos do ropy zeby ja natłusic, myslalem o mixolu, wchodze na forum i bach.
mysle ze dziala i jak tylko moj wroci od blacharza zaraz naleje, tylko nie wiem ile na zbiornik.
ethernal 27-11-2011, 19:09 Hej, a ja byłem ostatnio u mechaniora z meganka od ojca, tak gadalem z kolesiem ze mam mondeo tdci i zr to moj pierwszy i ostatni diesel i ford.
mianowicie powiedzial ze wtryski siadaja w tdci bo maja kiepskie smarowanie, i zaswiecila mi sie lapmpka ze moze by dolac cos do ropy zeby ja natłusic, myslalem o mixolu, wchodze na forum i bach.
mysle ze dziala i jak tylko moj wroci od blacharza zaraz naleje, tylko nie wiem ile na zbiornik.
Niektórzy leją mixol, natomiast ja od dłuższego czasu leję orlenowski półsyntetyczny olej do dwusuwów, taki jak ten: http://www.ioleje.pl/produkt,366/orlen-oil-2t-semisynthetic-tc-10w-40-1l.html#nclid=fa716d40ac3d0788cb15272212f55912
Ogólnie wrażenia są takie że rano na zimny silniku przy niższych temp. ciszej pracują wtryski, a tak poza tym to wszystko ok.
Wlewam go ok. 200-300 ml. na pełny bak, raz na 3-5 tankowań do pełna. W okresie zimowy wcześniej ze względu na to, że olej ten przeciwdziała wydzielaniu się wody i parafiny w czasie mrozów, a co za tym idzie łagodniejsze jest odpalanie silnika.
grisza76 21-01-2012, 18:56 Na marginesie dyskusji zachęcam do obejrzenia niedługiego filmu, pokazującego właściwości dodatków do paliwa:
http://www.motochemica.pl/wyniki-tes...w-paliwa-cz-1/
Co prawda preparaty Protec są już znane niektórym forumowiczom, ale zawsze warto zobaczyć. Test dotyczy dodatku do benzyny, ale analogicznie odnosi się również do preparatów do diesla.
...używam Protec w dużych ilościach, najwięcej spray do dolotów i dodatki do paliw...co do sprayu, robię pomiary na hamowni przed i po...w 80% przypadków jest poprawa, z tego w 30% zasadnicza :P
...w dieslu stwierdzić poprawę po zalaniu dodatku jest trudniej, choć w mojej Fokce zdecydowanie zmniejszyło się dymienie i poprawił zimny start
...w benzynowych różnicę, po wyjeżdżeniu zbiornika paliwa z dodatkiem, słychać i widać, po wyrównaniu się pracy silnika i spadku spalania
...co do mixolu w CR, raczej bym odpuścił, zmienia lepkość paliwa, a system pracuje w oparciu o ciśnienie i czasy wtrysku...za to dodatek smarujący do paliw bezsiarkowych jej nie zmienia
|
|