Zobacz pełną wersję : [Escort 1992-1995] Katalizator 1.8D 94rok ?


Shiliat
14-11-2010, 15:08
Czy w 1.8D powinien by katalizator w moim kombiaku z 94roku jest. Poniżej zamieszczę fotki. Znajomy powiedział ze nie powinno go być. Ze Katalizator występuje w TD. Przed Katalizator i za niema żadnej dziurki ani miejsca na sonde ani na nic.
Fotki:
http://img214.imageshack.us/img214/1152/dsc03809q.th.jpg (http://img214.imageshack.us/i/dsc03809q.jpg/),http://img403.imageshack.us/img403/9362/dsc03810h.th.jpg (http://img403.imageshack.us/i/dsc03810h.jpg/),http://img691.imageshack.us/img691/8112/dsc03811nn.th.jpg (http://img691.imageshack.us/i/dsc03811nn.jpg/),http://img293.imageshack.us/img293/6302/dsc03812f.th.jpg (http://img293.imageshack.us/i/dsc03812f.jpg/)

malran
14-11-2010, 18:49
w niektórych modelach stosowano a w niektórych nie. z tego co pamiętam to każdy z tamtych modeli może miec i jest do tego przystosowany.

grzegorz79
14-11-2010, 19:19
Jak dla mnie na pierwszym planie jest katalizator.W dieslu nie masz sondy lambda.

Shiliat
14-11-2010, 20:47
Na innym forum na inny temat auta czytałem ze można usunąć katalizator. Wymiana go na nowy jest drogaa... Lepiej wstawić rure albo stronicową rurkę czy jak to się zwie tylko niewiem jakie skutki tego będą mowie o ubocznych.
A chce sie pozbyć katalizatora bo jest zapchany odczucie w Mocy i to znaczne...

Mój model to CLX (składak) może to inaczej.

Magik123
14-11-2010, 21:31
A kto Ci takich bzdur naopowiadał ze usuniecie katalizatora jest lepsze? Ze co mocy wiecej? Bzdury, fakt ze w niektorych silnikach usuniecie kata troszke polepsza dynamike, ale sa to tak małe wartosci ze nie oplaca sie go wycinac. Bo co po wycieciu, smród spalin, dym, wiekszy hałas, no to sa same plusy usuniecia kata, a i najlepsze jak sie uda to 3 km wiecej. Poprostu rewelacja :roll:. Fakt ze domorosli tuningowcy robia taki tuning zaraz po kupnie auta, bo naczytaja sie innych tuningowcow ze to pomaga i tną na potege wstawiajac rurki, strumiennice za 20zł, a pozniej za samochodem nie mozna wystac bo wali spalinami.

Jak masz sprawnego kata to go zostaw, chyba ze celowo chcesz skaleczyc auto to tnij. Jak masz zapchany to kup uniwersalny za 200-300zł. A jak Ci szkoda na katalizator to kup rower, auta nigdy nie były tanie w utrzymaniu i trzeba to zrozumiec, Ci ktorzy nie rozumieja powinni kupic se rower na targu, a auto sprzedac. Bo znam ludzi ktorzy jak przychodzi zmiana klockow to wyszukuja gdzies uzywki bo nowe kostuja 60zł, a o tarczach juz nie wspomne.

Pamietaj tez ze odczucie w braku mocy nie musi swiadczyc o zapchanym kacie, trzeba go sprawdzic najpierw, a takie wrozenie ze jest zapchany to wiesz gdzie mozna włozyc.

Shiliat
14-11-2010, 22:01
Magik123 Dzieęki za odpowiedz to stwierdzenie z zapchanym to ze podczas jazdy dłuższa jazda na jednym biegu ( pod gore) to większość spalin jest w aucie ze potem szyby są brudne. A auta nie chce tuningowac w żaden sposób ani zwiększać KM.

A to przy max 2,5k Obrotów bo on 3k coś się dzieje jakby zawory nie wyrabiały. Jak dam rade nagram to zjawisko i zamieszczę w tym temacie.

Magik123
14-11-2010, 22:49
Najpierw wyjmij i sprawdz, bo na slepo nic nie zdziałasz, a nastepnie i tak polecam kupic nawet uzywke byle czystą.

Shiliat
15-11-2010, 00:30
Skąd będę wiedział ze kat. zatkany? pamiętamy jak spawalem tłumik to kat wypad ( za bardzo pognita rura) i w środku latało cos. I skąd będę wiedział ze kupie lepsza używkę?

Edycja:
Dopisze ze ciężko auto zapalać przeważnie łapie za2gim razem. a jak zapali to za autem nic nie widać pół ulicy okopcone. I czemu spaliny są w środku auta.

Magik123
15-11-2010, 05:11
Patrzac pod swiatlo widac czy ceramika jest czysta, tzn nie ma pozapychanych otworow. Jak zobaczysz to bedziesz widzial o co chodzi. Jak nic nie przebija to zawalony. Latac tez nic nie moze. A kupic mozesz uniwersalny nowy

Shiliat
15-11-2010, 13:33
A więc tak ze względu na złe warunki (parking) to wlazłem pod auto odkręciłem tłumik środkowy od katalizatora i miałem przy sobie szprychę rowerowa ;-) i niedola się wsadzić jej jak dźgałem wnętrze katalizatora szprychą to nic. Sadze ze powinien chociaż ciężko wejść. i ciężko powinno się wyciągac jak jest " w miarę ok" ...

Filtr powietrza jest "czysty" mam na myśli ze niema syfu liści ani nie jest mokry po przetrzepaniu kolor jest równo pomarańczowy.
Fotka podobnego stanu filtra: ( to co gościu trzyma w ręce) tyle że mój jest troszkę jaśniejszy ( mniej brudu )
http://i41.tinypic.com/2rfvehs.jpg

Edit- poprzedni post.:
Dopisze ze ciężko auto zapalać przeważnie łapie za2gim razem. a jak zapali to za autem nic nie widać pół ulicy okopcone. I czemu spaliny są w środku auta.

Magik123
15-11-2010, 20:14
To gratuluję, dzgajac szprycha sprawnego kata właśnie go zniszczyłeś. A mówiłem sprawdź pod światło.

Shiliat
15-11-2010, 20:34
Bez przesady dzgalem. a poza tym nie miałem jak sprawdzić pod światło bo musiałbym go wyciąć a potem wspawać z powrotem.