Zobacz pełną wersję : [Kuga 2008-2012] Po czym poznać że DPF dopala sadzę.
muchadam 28-11-2010, 20:05 Może ktoś wie jak w Kudze (diesel) jest sygnalizowana jego praca .
Czy jest jakaś kontrolka lub komunikat.
Bo wiadomo,podczas dopalania nie można przerywać tego procesu.
Np.w Oplu Insignia jest kontrolka a u nas?
A u nas jest gesty bialy dym wydobywajacy sie z rury wydechowej
A u nas jest gesty bialy dym wydobywajacy sie z rury wydechowej
Czy komuś włączało się już wypalanie DPF i jak często to się powtarza?
Wiadomo że zależy to do stylu i warunków jazdy, ale ja jeżdżę głównie w mieście i nigdy u siebie nie zauważyłem żeby uruchomił się proces wypalania opisany powyżej.
Czy komuś włączało się już wypalanie DPF i jak często to się powtarza?
Wiadomo że zależy to do stylu i warunków jazdy, ale ja jeżdżę głównie w mieście i nigdy u siebie nie zauważyłem żeby uruchomił się proces wypalania opisany powyżej.
Przejechalem 60 tys. i nie mam pojecia czy sie wlaczylo czy tez nie ...
Ja też nie za bardzo wiem o co chodzi - nic takiego nie zauważyłem
U mnie raz włączył sie duży czerwony wykrzyknik na wyświetlaczu. Było to na postoju.Dymu nie zauważyłem, ale później gdy byłem w serwisie to powiedzieli że to właśnie DPF sie wypalał. Ogólnie powinno sie to dziać na postojach bo gdy wydarzy sie w trakcie jazdy to można odczuć znaczny spadek mocy. Mam 28.000 przebiegu i 3/4 jazdy po mieście.
W swoim nie zauważyłem wypalania, bo i chyba trudno to dostrzec podczas jazdy. Nie ma sygnalizacji.
Z tego co wiem to 3 generacja FAP w silnikach PSA 16 zaworowych wymaga uzupełnienia płynu przy 120 tys a wymiana filtra cząsteczek przy 180 tys.
...w Fordach 2.0 i 2.2 nie ma płynu...to "suchy" dpf...tylko Focusy 1.6 mają płyn...
...mój Mondeo ma 100tkm. i jeszcze nigdy nie zauważyłem dopalania :P
Witam u mnie jest "mokry" dpf bo wymieniali mi kiedyś w serwisie zbiorniczek od tego płynu. Dopalanie w moim przypadku objawia się metalicznym dźwiękiem silnika oraz jest mniej czuły na gaz potrafi przy ruszaniu gasnąć. Podczas tych zjawisk wyczuwam też zapach spalin w kabinie ale tylko w tym momencie jak załącza się dopalanie. Średnie spalanie też potrafi wzrosnąć.
Jestem pewny, że wszystkim tu piszącym już dopalała się sadza nie raz. Wypalanie następuje w przybliżeniu jeśli jeździmy dużo w ruchu miejskim co 400-500km, jeśli dużo w trasie bądź tylko w trasie co 800-900km. Jeśli chcecie wiedzieć kiedy się akurat wypala, włączcie i obserwujcie chwilowe spalanie. Jak na ciepłym silniku na postoju pokazuje 3-4l/h czy np. przy 90-100 na V biegu pokazuje chwilowo i utrzymuje przez parę minut wartości 15-17l/100km to jest właśnie dopalanie sadzy.
Dopalanie najlepiej jeśli wystąpi na trasie, a idealne warunki to bieg IV, V, VI i obroty 2-2,5tys. Na postoju się dopala jedynie jeśli nie było możliwości podczas jazdy bądź zaczął się wypalać na trasie i nastąpiło zatrzymanie.
Dopalanie najlepiej jeśli wystąpi na trasie, a idealne warunki to bieg IV, V, VI i obroty 2-2,5tys. Na postoju się dopala jedynie jeśli nie było możliwości podczas jazdy bądź zaczął się wypalać na trasie i nastąpiło zatrzymanie.[/QUOTE]
I to jest prawidłowe sformułowanie dopalania DPF.
Dziś po 3600 km przebiegu nastąpiło pierwsze dopalanie sadzy. Objawy takie jak niżej opisane - do tego troche szarpało przy przyspieszaniu. Zaczęło sie na ostatnich światłach w miescie a skonczylo bogu dzieki na trasie. Zwiększonego Dymienia nie zauważyłem. Zresztą żadnego dymienia nie zauważyłem w lusterkach :razz:
P.S. Licznik chwilowego spalania w takim momencie jest bezcenny.
gdzieś czytałem że nie da się wyczuć momentu wypalania :one:
gdzieś czytałem że nie da się wyczuć momentu wypalania :one:
...w takim razie psuje mi sie nowa fura :one:
Witam
Dopisuję po czasie ale u mnie objawy dopalania są troszkę inne
Pierwsze dopalenie wystąpiło po jakichś 1300km objawiało się załączonym wentylatorem chłodnicy spalaniem na chwilowym ok 1.5litra (na postoju) gdzie normalnie pokazuje 0.5litra oraz zapachem palonej instalacji elektrycznej (tak bym opisał ten zapach) trwało to wszystko może 2 -3 minuty a to dlatego że przyjechałem pod dom i to zjawisko zauważyłem pewnie to już była końcówka bo gdzieś po drodze się to załączyło.
W czasie jazdy trudno to poznać. Natomiast gdy proces trwa a zatrzymasz się w korku lub na parkingu wyraźnie słychać nieco inny ton dźwięku silnika. Jeżeli spojrzysz wtedy na chwilowe zużycie paliwa i będzie wynosiło ono ok. 2,5l/godz ( a normalnie na postoju - 0,5l ) to znaczy że dopalacz działa. Zapomnij wtedy o godzinie rozpoczęcia pracy, punktualności w odebraniu teściowej czy też o tym że lekcja gry syna na gitarze już się skończyła. Odłoż na bok nieistotne drobiazgi i zrób spokojnie dodatkową rundkę po mieście trzymając w miarę wysokie obroty silnika.
Przy odrobinie szczęścia premii w pracy może nie stracisz a DPF będzie wtedy żył długo i szczęśliwie.
wy chyba jakieś fantazje opowiadacie, nie wypali się na parkingu jak zgaszę auto , to wypali się za jakiś czas na trasie, nie będę jakiś rundek robił po mieście, bo to chore , te bajeczki o problemach z dpf to jakiś wymysł panikarzy !!! nie znam nikogo co by mu się to przydarzyło, raz tylko w tvn turbo był przypadek w volvo , ale to jak dziadki zasuwają 60km/h na 5 biegu żeby mu palił jak najmniej. silnik diesla co mamy w kudze ma się kręcić 1800-2500 i nie ma prawa się filtr zapchać przez 150 .000km
ps Tomi208 masz kugę taką jak na foto ? czy tylko takie foto wkleiłeś?
Jeżeli spojrzysz wtedy na chwilowe zużycie paliwa i będzie wynosiło ono ok. 2,5l/godz .
Nie inaczej , czekając na światłach miałem 2,4 - podczas ruszania i przyspieszania nieco szarpało - tak jakby auto traciło chwilowo moc i znowu ją odzyskiwało. A ze bylem juz na wylocie z Wrocławia mogłem spokojnie zpiąc V bieg i trzymac obroty w okolicach 2,5 tyś. ( wtedy spalanie pokazywało 11 - 12 litrów , a po odpuszczeniu gazu zamiast 0 - pokazywalo 4-5 litra)
P.S. W zyciu bym nie zwrócił na to uwagi, gdyby nie masa nagonki na DPF i opinie użytkowników. Bym sie tylko wkurzał , że nowa fura sie sypie :-)
Powtórze , że to pierwsze wypalanie i wystąpiło u mnie po 3600 km przebiegu.
...spoko...w Fordach nie ma takich problemów...dają rade...ale już np. w Oplach 2...3 niedokończone wypalania i "sprężynka" świeci...
pierwsze wypalanie i wystąpiło u mnie po 3600 km przebiegu.
Czy przypadkiem mogłeś wcześniej nie zauważyć, bo było to np. w trasie? Nie neguję tego co mówisz, ale 3600km to poprostu za długo jak na dpf, w 2.0 hdi wypala się przeważnie co około 700-1000km. Nie upieram się przy swojej wersji, mówię co sam zaobserwowałem.
wy chyba jakieś fantazje opowiadacie, nie wypali się na parkingu jak zgaszę auto , to wypali się za jakiś czas na trasie, nie będę jakiś rundek robił po mieście, bo to chore , te bajeczki o problemach z dpf to jakiś wymysł panikarzy
Troszkę spokojniej kolego :) Jeśli zgasisz w trakcie cyklu, sprawdź lepiej stan oleju. Delikatnie sugeruję choć nie będę na siłę udowadniał swoich racji zauważalny wzrost jego poziomu...
Czy przypadkiem mogłeś wcześniej nie zauważyć, bo było to np. w trasie?
No wlasnie raczej nie - ale głowy uciąc sobie nie dam. Ale czy biorąc pod uwage ze to nowe auto - to moze pierwsze spalanie nieco później wystąpic niz 700 - 1000 km ???
Zupełnie nowy filtr teoretycznie pierwszy raz mógł dłużej osiągać stan napełnienia do wypalania, niemniej i tak wydaje się długo ale w sumie nie ma to większego znaczenia :)
Zacytuję artykuł, który znalazłem na temat dopalania sadzy:
"Filtr Cząstek Stałych - FAP /DPF , oczyszcza cząstki stałe - sadzę , która powstają podczas niepełnego spalania oleju napędowego. Norma Euro 5 obniżająca poziom emisji tlenków azotu do 180 miligramów na jeden kilometr powoduje, że w zasadzie każdy samochód z silnikiem wysokoprężnym musi być wyposażony w FAP / DPF by sprostać normie Euro 5. Wydawało by się że nie ma żadnego problemu, mamy ekologicznego diesla zapłaciliśmy raz więcej przy kupnie nowego samochodu i już o nic więcej nie musimy się martwić. BŁĄD!!!!!!!.
Zatrzymanie cząstek stałych przez filtr FAP / DPF doprowadza w końcu do jego zapchania co powoduje pogorszenie przepływu spalin. Komputer pokładowy wychwytuje tą usterkę odcina zapłon i stoimy. Uwaga !!! żaden nieautoryzowany warsztat nam nie pomoże!!!! To na szczęście tylko sytuacja krytyczna zdarzająca się przy nieprawidłowej eksploatacji samochodów z filtrem FAP / DPF. Rozwiązaniem jest okresowe dopalanie nagromadzonej w filtrze sadzy, którą teoretycznie można spalić do dwutlenku węgla, lecz nie jest to takie proste , gdyż do spalenia jej potrzebna jest temperatura przynajmniej 600 C. Uwaga !!! Jeżeli w waszym samochodzie zapaliła się żółta kontrolka przypominająca tłumik to znaczy że zapchany jest filtr FAP / DPF . Dopalania filtra nie można ignorować!!!!! gdyż narazimy się na poważne koszty.
Jazda tylko po mieście, częste korki to gwarancja naszych kłopotów!!!!.Częściowo inżynierowie poradzili sobie z tym problemem lecz kosztem użytkowników samochodów.
Pierwsze z rozwiązań polega na wzbogacaniu paliwa dodatkiem obniżającym temperaturę wypalania sadzy. Substancja ta starcza na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów , dodawana jest do paliwa przy każdym tankowaniu ale i tu jest haczyk !!!! Nie można tankować mniej niż 7 litrów gdyż układ tego nie zauważy i nie doda "dopalacza" Każde otwarcie korka wlewu paliwa na dłużej niż 5 sekund rejestruje komputer i stwierdza że tankujemy. Jeśli tego paliwa nie będzie komputer będzie "głupiał" a także dojdzie do szybszego zatkania filtra. Należy także stwierdzić że owa magiczna substancja pozostaje również w filtrze i także go zatyka lecz dzieje się to znacznie wolniej niż w przypadku cząstek sadzy.
System drugi polega na tym że gdy filtr jest pełny układ paliwowy dostarcza większej ilości paliwa , które dopala się w filtrze, podgrzewając go. Niestety pewna jego część spływa po cylindrze do miski olejowej rozrzedzając olej silnikowy przez co podnosi się jego stan , oraz zmienia właściwości środka smarnego. Dlatego należy olej silnikowy wymieniać nawet częściej niż zaleca instrukcja. Jeżeli chcemy unikając kłopotów z filtrem FAP / DPF to i tak te dwie metody nie zwalniają nas z obowiązku okresowego jego przepalania . Należy wyjechać poza miasto i przez kilkanaście kilometrów jechać ze stałą prędkością utrzymując silnik na wysokich obrotach przy niskim biegu. UWAGA!!!! to nie jest żart!!!!!!!! Należy również pamiętać że nie wolno stosować biopaliw i dodawać żadnych uszlachetniaczy do paliwa i oleju , kategorycznie należy przestrzegać norm co do stosowanego w/g instrukcji oleju silnikowego a tuningowanie chipem silników diesla jest wysoce niewskazane.
FAP system stosowany przez koncern PSA i Ford specjalny płyn dozowany przy każdym tankowaniu pozwala na obniżenie temperatury dopalania cząstek stałych w filtrze , które odbywa się co kilkaset kilometrów. Jednak filtr wymaga wymiany w zależności od modelu między 80 a 160 tys km. Całkowity koszt wymiany to około 600-700 euro przy zwrocie starego filtra Cena samego płynu Eoles który należy uzupełnić przy każdej wymianie filtra to około 100. euro."
i co Wy na to ?
i co Wy na to ?
jak się zapcha to trzeba to ekologiczne cudo wywalić na stałe, wiele firm się w tym już specjalizuje, ja na 100% zgłoszę sie do gościa HEKO, nie ma mowy o wymianie:569:
grisza76 29-01-2011, 23:10 Ramzik trzepnął konkretny wykład, pozwolę sobie tylko uzupełnić - dobrej klasy dodatki do paliwa nie popsują DPF-u, wręcz ostatnio na rynek weszły dwa produkty Protec do czyszczenia filtrów cząstek stałych - jeden do płukania wymontowanego zapchanego (tak, tak niekoniecznie trzeba wymieniać DPF, można go zregenerować, operacja w warsztacie kosztuje ułamek kwoty nowego filtra)
Drugi dodatek aplikuje się okresowo do baku w autach z suchym DPF (PSA, Citroen i C-Max odpadają). Środek obniża temperaturę zapłonu sadzy w filtrze. Zresztą poczytajcie sami: http://www.motochemica.pl/2010/12/15/czyszczenie-dpf-stalo-sie-proste/
Panowie widze że jesteście nowi w tych silnikach.
W czasie wypalania silnik zostaje dociażony przez nie widoczne dla użytkownika załączenie ogrzewania szyb i lusterek.
Powoduje to wzrost obciażenia większe spalanie i podniesienie temperatury spalin.
Osobiscie żeby wiedzieć kiedy mój peugeot 407 z takim silnikiem jak w Waszych Kugach wypala FAP czy jak do zwał podłączyłem pod ogrzewanie tylnej szyby diodę świecącą taką na 12V minusik diody do jednego złącza szyby a plusik do drugiego.
Dioda Czasem ( gdy FaP sie wypala ) świeci a kontrolka od ogrzewania tylnej szyby nie :)
Tak na marginesie chce kupić kugę może ktoś chce sprzedać???
Witamy przyszłego usera.
Decklen wszystko fajnie, tylko Ty akurat też chyba nie wiesz wszystkiego o tych slinikach :) Jest taka subtelna różnica, że w 407 filtr jest mokry, a w Kudze suchy. Druga kwestia to taka, że Kugi mają podgrzewane przednie szyby i jeśli włączyłoby się grzanie nawet bez kontrolki za moment zobaczysz przed szkłem parujący, rozmyty obraz w związku z czym podczas wypalania nie ma takich kwiatków.
Tak na marginesie chce kupić kugę może ktoś chce sprzedać???
ja bym się chętnie pozbył, albo zamienił na s-maxa lub mondeo w automacie, może być nawet w benzynie, żona jeździ do 1000km miesięcznie .
ale jest problem, pierwszy że żona się nie zgadza a drugi to pozostały 2 lata leasingu:619:
Kolego, rozbawiłeś mnie do łez
ja bym się chętnie pozbył, albo zamienił na s-maxa lub mondeo w automacie, może być nawet w benzynie, żona jeździ do 1000km miesięcznie .
ale jest problem, pierwszy że żona się nie zgadza a drugi to pozostały 2 lata leasingu:619:
U mnie tak samo, tylko że jeszcze 3 lata leasingu.
kedar1333 28-07-2011, 07:11 Witam
panowie mam Kuge z przebiegiem 60 tys. km, salon polska, serwisowana, użytkowana w cyklu mieszanym, dojazd do pracy 14 km. Niedawno wróciłem z nad morza trasa liczyła około 600 km w jedna stronę. Auto zostało prze zemnie nieźle pogonione. Po powrocie do domu na drugi dzień trasa z żona na zakupy do miasta jakieś 3 km w jedną strone powrót do domu i ząk, komunikat awaria silnika żółta dioda śilnika świeci się na kokpicie, auto przeszło w tryb serwisowy. Po dojechaniu do domu podłączyłem komputer i wyskoczyły dwa błędy P2463 i P244b. Aby się nie rozpisywać oba w przybliżeniu informowały o przepełnieniu (zatkaniu) filtra DPF. Cóż mi pozostało jak wezwać lawetę i oddać auto do serwisu. Tam diagnoza identyczna z moją czyli zapchany przedmiotowy filtr. Panowie z serwisu przystąpili więc do komputerowego wypalenia. Polegało to na podłączeniu komputera do auta i utrzymywaniu przez około 40 minut obrotów silnika na poziomie 3000, oczywiście nie działo się to w trybie ciągłym. Efekt po dwukrotnym wypaleniu filtr działa, błędów brak. Koszt operacji po rabacie 500zł. Z informacji jakie uzyskałem w serwisie mój model Kugi posiada filtr DPF bezobsługowy samo wypalający (w teorii jak widać). Dopalanie odbywa się samoistnie przy pomocy specjalnego płynu który należy sprawdzić po przejechaniu 60 tys. Ford serwisom zaleca jego uzupełnianie dopiero po wymianie filtra na nowy czyli w przypadku naszego auta po przebiegu 120 tys.km. Ważna informacją jaką uzyskałem w serwisie jest to iż nasze fordy nie sygnalizują w żaden sposób dopalania sie filtra DPF jedyną możliwością wyczucia tego momentu jest fakt iż auto w trakcie jazdy podczas wypalania DPF-a przez chwile zaczyna szarpać przy dodawaniu gazu innych objawów rzekomo nie ma. Co do mojego auta i mojego przypadku być moze miałem pecha, jednak nie jest to moje pierwsze auto z filtrem DPF tak więc wiem o co tu chodzi starałem się co kilkaset kilometrów auto przegonić lecz efekt moich zabiegów i tak okazał się mizerny, dodam tylko że z autami z filtrem DPF zrobiłem już kilkaset tysięcy kilometrów i pierwszy raz mi się zapchał.
Pzdr
Kedar w Kudze akurat nie ma żadnego płynu! Filtr jest bezobsługowy właśnie dlatego, że nic nie trzeba dolewać, jest to DPF (w 2.0hdi z koncernu PSA monotwanego w Peugeotach i Citorenach masz FAP i tu trzeba dolewać), jak również samego filtra się nie wymienia przy ściśle określonych 120tys km (kolejna pomyłka ze starszym FAP z 1.6 hdi/tdci). Możesz powiedzieć, w którym serwisie te rewelacje usłyszałeś, bo chyba ktoś Ci strasznie zamieszał w głowie... albo rozmawialiście o różnych modelach...
...nie mylić 2.0tdci 140KM w Mondeo i Smaxach....z 2.0tdci 136KM w Focusach i Kugach....w tych drugich jest francuski FAP...z dodatkiem katalitycznym (płynem) :P
Heko jesteś na 100% pewny? Zapytam inaczej czy widziałeś w Kudze na własne oczy zbiorniczek z płynem?
Pytam, bo mam w domu Kugę, wiem że tu jest tak naprawdę pod maską hdi, niemniej pytałem w trzech (dosłownie!) serwisach i panowie wszędzie zgodnie twierdzili, że w tym przypadku mimo tdci=hdi filtr jest suchy. Zaglądałem również sam pod auto, bo już do końca nie wiem co mam myśleć i zbiorniczka nigdzie nie widzę, pod tylną kanapą również.
Tak na marginesie, wiem co masz na myśli mówiąc "nie mylić" bo dla większości ludzi 136 czy 140KM to to samo, niemniej dwa posty niżej byłem świadomy co piszę i nie pomyliłem :)
Witam
Dopisuję po czasie ale u mnie objawy dopalania są troszkę inne
Pierwsze dopalenie wystąpiło po jakichś 1300km objawiało się załączonym wentylatorem chłodnicy spalaniem na chwilowym ok 1.5litra (na postoju) gdzie normalnie pokazuje 0.5litra oraz zapachem palonej instalacji elektrycznej (tak bym opisał ten zapach) trwało to wszystko może 2 -3 minuty a to dlatego że przyjechałem pod dom i to zjawisko zauważyłem pewnie to już była końcówka bo gdzieś po drodze się to załączyło.
u mnie (mam nadzieje ze to bylo wypalanie dpf) strasznie smierdzialo- jakby palonym plastikiem...takze stalem pod domem; podczas jazdy nie wyczulem tego smordu
nastepnym razem sprawdze spalanie chwilowe.
też tak miałem już myślałem że gdzieś mi się elektryka pali ... na postoju rzecz jasna :)
pamiętacie może przy jakim - mniej więcej - przebiegu się to działo ?!?!
W lipcu wyłapałem 4 dopalania - 3 na postoju i jeden w trasie. A zrobiłem 4200 km . Warto jezdzic na chwilowym spalaniu na kompie i analizować co sie dzieje.:!!:
Radek S-MAX 25-08-2011, 17:42 Mam forda S-MAXa z przebiegiem 165 tyś moich jest już coś ponad 10 tyś i cholera nie zauważyłem ani razu żeby coś było nie tak, no może tylko raz jakby był troszkę mułowaty.
Dodam że na 100% mam filtr DPF bo fizycznie go widziałem i według VIN też u mnie istnieje.
Ostatnio według zapisków poprzedniego właściciela zapalił mi się komunikat wymiany oleju po jakiś 11-12 tyś kilometrów. Pomyślałem że za wcześnie może na wymianę i że ma to związek z DPF, ale olej wymieniłem, inspekcja skasowana i nic się nie pojawia, cholery można dostać że nie ma informacji wypalania tego filtru, a nie mam chwilowego spalania :/
Czy można po przez kompa serwisowego takie coś dodatkowo ustawić?
nic nie ustawisz, dopalanie to 'tajemnica" :P
...co do info o wymianie oleju po 12tkm, to żadna nowość, ten typ tak ma..szczególnie jeśli robisz krótkie odcinki drogi i nie gonisz często w trasie..
Radek S-MAX 27-08-2011, 11:07 nic nie ustawisz, dopalanie to 'tajemnica" :P
...co do info o wymianie oleju po 12tkm, to żadna nowość, ten typ tak ma..szczególnie jeśli robisz krótkie odcinki drogi i nie gonisz często w trasie..
W sumie to dobrze jeśli tak jest. Wolę częściej wymienić olej niż rzadziej.
Nie wierzę w takie bajki jak "long live" w BMW nigdy nie wierzyłem w to a w Audi słyszałem że tylko są problemy przez to z silnikami.
Mam pytanie jak już zrobił się delikatny Off-topik :D
Czy olej forda do diesla 5W-30 jest ok i jakiej jest to marki?
Zawsze jeździłem na Mobilu i nie narzekałem.
Jeszcze raz sorry za OffTopa.
Radek S-MAX 12-09-2011, 19:52 Dziś na 100% DPF dopalał sadze, no chyba że się coś "zesrało" :D
Na odcinku około 20km samochód stał się delikatnie mułowaty szczególnie w zakresie obrotów poniżej pracy turbiny, aż do delikatnej nierównej pracy obrotów (czwarty bieg obroty koło 2 tyś obrotów przy utrzymywaniu stałej prędkości).
Zatrzymałem się i tak jak Koledzy już tu gdzieś pisali: wentylator pracował na max obrotach i było czuć woń jak by spalanego plastiku i przysiąg bym że wyczuwalny był gorąc z pod samochodu mocniejszy nawet niż w upalne dni.
Nie gasząc samochodu i przejechaniu dystansu około 20 km zauważyłem poprawę pracy silnika do normalnej pracy bez już żadnego mulenia.
Znowu się dla ciekawości zatrzymałem wentylator nie pracował, nie było czuć spalonego plastiku i ciepła pod samochodem.
Pozdro.
...no to udało Ci się....przyłapać go na "gorącym" uczynku 8)
barzaw19 06-05-2014, 10:22 Mam Kugę z przebiegiem 149000 km i wyskakuje mi "Silnik-usterka". Żadnego spadku mocy, brak jakiejkolwiek kontrolni na zegarach, prócz czerwonego "i" nad ekranem komputera, przyspiesza normalnie, pali normalne, nie mam pojęcia. Ostatnio przejechała 1150km na trasie w dwa dni, wczoraj 200km na trasie. To może być DPF?
Nie koniecznie , ale to daje do myślenia na początek sprawdż czy nie zwiększył ci się poziom oleju w silniku ( jesli tak to spowodowane to jest niemożliwością dopalenia DPF)
ale może to być EGR lub co innego najlepiej sprawdzić czy są jakieś odnotowane błędy w komputerze .
barzaw19 19-05-2014, 20:47 Nie, już wszystko ok to nie był problem dpf'a. On sam się wypalił przez 1km, wiec na razie jest ok
Zacytuję artykuł, który znalazłem na temat dopalania sadzy:
"...
FAP system stosowany przez koncern PSA i Ford specjalny płyn dozowany przy każdym tankowaniu pozwala na obniżenie temperatury dopalania cząstek stałych w filtrze , które odbywa się co kilkaset kilometrów. Jednak filtr wymaga wymiany w zależności od modelu między 80 a 160 tys km. Całkowity koszt wymiany to około 600-700 euro przy zwrocie starego filtra Cena samego płynu Eoles który należy uzupełnić przy każdej wymianie filtra to około 100. euro."
i co Wy na to ?
Witam,
Odgrzewam kotleta, aby nie tworzyć nowego wątku./
Czy Kuga 2010 2.0TDCI ma suchy DPF bez dodatkowego zbiorniczka z płynem, który to wymienia się lub uzupełnia przy wymianie DPF?
Konkretnie, czy jest coś, co należy sprawdzić? Autko ma już 8latek i kilka razy był problem z czujnikiem DPF - oczyszczony lub wymieniony.
Pozdrawiam!
Proszę mi napisać czy w mojej Kudze 2008 r 136 KM mam suchy DPF czy mokry czytam temat i mam mętlik w głowie .
Latem wypalano mi DPF i nic nie dolewano . Teraz coraz więcej wzrasta mi poziom oleju a już raz go wymieniałem bo dolało ponad stan .
Wycięcie DPF nie wchodzi w rachubę jak zrobić przegląd , nie chce na starość się denerwować . Przez 6 miesięcy użytkowania Kugi mam więcej problemów niż z Eskortem i Fokusem przez 15 lat same disle . Odechciewa mi sie jeździć .
Proszę mi napisać czy w mojej Kudze 2008 r 136 KM mam suchy DPF czy mokry czytam temat i mam mętlik w głowie .
Latem wypalano mi DPF i nic nie dolewano . Teraz coraz więcej wzrasta mi poziom oleju a już raz go wymieniałem bo dolało ponad stan .
Wycięcie DPF nie wchodzi w rachubę jak zrobić przegląd , nie chce na starość się denerwować . Przez 6 miesięcy użytkowania Kugi mam więcej problemów niż z Eskortem i Fokusem przez 15 lat same disle . Odechciewa mi sie jeździć .
DPF jest suchy. Mam ten sam rocznik jak na razie DPF wypala mi się co 550- 650 kilometrów fakt olej tak dla bezpieczeństwa wymieniam co 12000 kilometrów i też jest lekko ponad normę ale to tylko dlatego że jeżdżę krótkie odcinki po ciężkim terenie
Proszę mi napisać czy w mojej Kudze 2008 r 136 KM mam suchy DPF czy mokry czytam temat i mam mętlik w głowie .
Latem wypalano mi DPF i nic nie dolewano . Teraz coraz więcej wzrasta mi poziom oleju a już raz go wymieniałem bo dolało ponad stan .
Wycięcie DPF nie wchodzi w rachubę jak zrobić przegląd , nie chce na starość się denerwować . Przez 6 miesięcy użytkowania Kugi mam więcej problemów niż z Eskortem i Fokusem przez 15 lat same disle . Odechciewa mi sie jeździć .
DPF to suchy a FAP to mokry trudno ogarnąć to???
DPF to suchy a FAP to mokry trudno ogarnąć to???
Po to jest forum by pytać. Nie każdy jest geniuszem mechaniki. W fordach ogólnie przyjęta nazwa to DPF nie FAP nawet przez sprzedawcę w salonie. Poszukaj na forum że nawet w VIN producent pisał że jest DPF a nie FAP o ile się nie mylę różnica między między mokrym a suchym była tylko końcówka DPF- C ( LUB JAKOŚ TAK)
FAP nie oznacza filtra mokrego. To tylko nazwa stosowana w koncernie PSA.
piterm75 26-11-2018, 07:27 Witam
Kuga ma suchy filtr cząstek stałych.
Rozpoznać wypalanie dpf można najszybciej po obserwacji spalania chwilowego.Normalnie wynosi ok.0,5 litra a w trakcie wypalania wynosi trochę ponad litr i włączone są wentylatory.Moim zdanie to najlepszy sposób ale może koś robi inaczej.
Moja Kuga 2,0 ma 136 KM ma mokry czy suchy DPF
piterm75 27-11-2018, 15:12 Moja Kuga 2,0 ma 136 KM ma mokry czy suchy DPF
Kuga ma tylko i wyłącznie suchy dpf
mariusz724 07-07-2019, 07:31 witam, mam pytanie podczas jazdy zapalił się wykrzyknik z awarią silnika i spadek mocy. zjechałem na parking i zgasiłem silnik. po ponownym uruchomieniu silnika (dizel) wszystko wróciło do normy na jakieś 100km. sytuacja się powtórzyła. czy to może dpf
Nie koniecznie .... może to zawiesił się np. EGR ale, najprościej sprawdzić czy to dopala się DPF to, jeśli taka sytuacja zaistniała w samochodzie jak opisujesz to nie gasić silnika i sprawdzić dłonią temperaturę wylatujących spalin z końcowego tłumika . Jeśli np. jesteś w stanie utrzymać rękę tuż przy wydechu ok. 10 sek. to znaczy że w tym momencie się nie wypala DPF, jeśli z kolei żar spalin jest tak duży że nie idzie kilka sekund utrzymać dłoni przy wydechu to oznaka ze DPF jest w trakcie wypalania i to wszystko . Dla przykładu u mnie w 2.0 tdci spoglądanie na chwilowe spalanie nie zawsze się sprawdza bo czasem wartości są to niskie wartości np. 0,9/100km co moze sugerować pracę klimatyzacji na HI.
witam, mam pytanie podczas jazdy zapalił się wykrzyknik z awarią silnika i spadek mocy. zjechałem na parking i zgasiłem silnik. po ponownym uruchomieniu silnika (dizel) wszystko wróciło do normy na jakieś 100km. sytuacja się powtórzyła. czy to może dpf
Witam najlepiej jak sobie zrobisz diode sygnalizającą wypalanie dpf pokazywał to Grzesiek Duda w programie 101 napraw albo poszukaj na forum wielu z nas już tak zrobiło i teraz wiemy kiedy wypala nam dpf pozdrawiam:D
u mnie, pomimo dobrze wykonanego montażu, dioda nie sygnalizuje procesu wypalania,
nadmieniam, iż nie jestem jedynym, u którego to nie działa (prawdopodobnie będzie potrzeba podpięcia się pod inny element)
Nie koniecznie .... może to zawiesił się np. EGR ale, najprościej sprawdzić czy to dopala się DPF to, jeśli taka sytuacja zaistniała w samochodzie jak opisujesz to nie gasić silnika i sprawdzić dłonią temperaturę wylatujących spalin z końcowego tłumika . Jeśli np. jesteś w stanie utrzymać rękę tuż przy wydechu ok. 10 sek. to znaczy że w tym momencie się nie wypala DPF, jeśli z kolei żar spalin jest tak duży że nie idzie kilka sekund utrzymać dłoni przy wydechu to oznaka ze DPF jest w trakcie wypalania i to wszystko . Dla przykładu u mnie w 2.0 tdci spoglądanie na chwilowe spalanie nie zawsze się sprawdza bo czasem wartości są to niskie wartości np. 0,9/100km co moze sugerować pracę klimatyzacji na HI.
Spalanie chwilowe na postoju bez procesu wypalania dpf i bez włączonej klimatyzacji to 0.9L/h jeśli na postoju będzie przeprowadzany proces wypalania dpf to to spalanie wzrośnie do ok 2.4L/h. proszę zwrócić uwagę na jednostki po tym można się zorientować również że jest wypalany DPF.
Ja to wszystko wiem i wszyscy przerabialiśmy latami ten temat, co w konsekwencji jest określane jako nie miarodajne . Pomijając już jazdę autostradową .... co wyklucza całkowicie opieranie się na spalaniu chwilowym .
U mnie w czasie wypalania się DPF-u mam ciepłe lusterka .
Po nie udolnym wypaleniu DPF poszedł do regeneracji .
Jutro trasa z 500 km zobaczymy czy lustereczka się będą grzały .
Ciekawe jak to rozpoznałeś jeśli pogoda na zewnątrz jest +30C, pewnie telepatia.
mateush1977 25-07-2019, 10:38 Temat był omawiany - podłączyć diodę pod grzanie lusterek. Jak świeci to regeneruje DPF. U mnie działa. Faktycznie, nawet jak jest 30 stopni to wyczujesz, że lusterka są gorące... Zawsze są inne "wskazania", które to potwierdzają.
Temat był omawiany - podłączyć diodę pod grzanie lusterek. Jak świeci to regeneruje DPF. U mnie działa. Faktycznie, nawet jak jest 30 stopni to wyczujesz, że lusterka są gorące... Zawsze są inne "wskazania", które to potwierdzają.
Możesz się podzielić informacją pod który pin się podpinałeś?
mateush1977 26-07-2019, 05:14 Pod tapicerką drzwi jest kostka, która łączy z lusterkiem. Multimetr do ręki, włączyć ogrzewanie lusterek i szukać napięcia. Ot i cała filozofia. Nie jestem w stanie powiedzieć czy to piąty z góry czy drugi z dołu...
Pod tapicerką drzwi jest kostka, która łączy z lusterkiem. Multimetr do ręki, włączyć ogrzewanie lusterek i szukać napięcia. Ot i cała filozofia. Nie jestem w stanie powiedzieć czy to piąty z góry czy drugi z dołu...
Oki dzięki dobre i to.
No I faktycznie działa ta kontrolka nawet z włączoną klimatyzacją
Wczoraj ją podłączyłem a dziś był test i zadziałało
Dla pewności na forscan obserwowałem.
Kurczę ford nie mógł tak od razu zrobić zwykły Kowalski potrafił (bez urazy dla pomysłodawcy ) a inżynier z Forda nie.
Turbo Kuga 10-09-2019, 21:57 Czy komuś włączało się już wypalanie DPF i jak często to się powtarza?
Wiadomo że zależy to do stylu i warunków jazdy, ale ja jeżdżę głównie w mieście i nigdy u siebie nie zauważyłem żeby uruchomił się proces wypalania opisany powyżej.
Witam, wypalanie DPF-a można tylko zobaczyć na średnim spalaniu. tz: ja mam na wyświetlaczu komputera ustawione średnie spalanie i zanim wyłączę auto to patrzę jakie jest spalanie ( na postoju) powinno być około 0,5 / 0,8 L, a gdy trwa wypał DPF-a to będzie około 2,5 l/ 2,8 l. Niestety tylko tak można to zaobserwować.
Bump: U mnie raz włączył sie duży czerwony wykrzyknik na wyświetlaczu. Było to na postoju.Dymu nie zauważyłem, ale później gdy byłem w serwisie to powiedzieli że to właśnie DPF sie wypalał. Ogólnie powinno sie to dziać na postojach bo gdy wydarzy sie w trakcie jazdy to można odczuć znaczny spadek mocy. Mam 28.000 przebiegu i 3/4 jazdy po mieście.
Kolego DPF-a nie wolno wypalać na postoju, podczas wypalania temperatura sięga niemal 1200 stopni i może to doprowadzić do samozapłonu. Dlatego jak jest wypał DPF-a to najlepiej jechać i to na wysokich obrotach, ponieważ podczas jazdy jest chłodzenie DPF-a.
Witam, wypalanie DPF-a można tylko zobaczyć na średnim spalaniu. tz: ja mam na wyświetlaczu komputera ustawione średnie spalanie i zanim wyłączę auto to patrzę jakie jest spalanie ( na postoju) powinno być około 0,5 / 0,8 L, a gdy trwa wypał DPF-a to będzie około 2,5 l/ 2,8 l. Niestety tylko tak można to zaobserwować.
Bump:
Kolego DPF-a nie wolno wypalać na postoju, podczas wypalania temperatura sięga niemal 1200 stopni i może to doprowadzić do samozapłonu. Dlatego jak jest wypał DPF-a to najlepiej jechać i to na wysokich obrotach, ponieważ podczas jazdy jest chłodzenie DPF-a.
Drogi kolego a powiedz lub najlepiej wskaż miejsce gdzie to jest napisane że procedura wypalania nie może odbywać się na postoju?
Na postoju można dpfa wypalać. Ja wole jednak przegonić auto.
Zakupiłem diodę led i zamierzam zamontować w poszyciu drzwi.
Jedni piszą, że patent zadziała. Inni, że nie, gdy włączona klima.
Jak jest u Was?
Znalazłem na yt film jak zdemontować poszycie w kudze 2
https://www.youtube.com/watch?v=3-Kk3DzU82k
Witam, wypalanie DPF-a można tylko zobaczyć na średnim spalaniu. tz: ja mam na wyświetlaczu komputera ustawione średnie spalanie i zanim wyłączę auto to patrzę jakie jest spalanie ( na postoju) powinno być około 0,5 / 0,8 L, a gdy trwa wypał DPF-a to będzie około 2,5 l/ 2,8 l. Niestety tylko tak można to zaobserwować.
Bump:
Kolego DPF-a nie wolno wypalać na postoju, podczas wypalania temperatura sięga niemal 1200 stopni i może to doprowadzić do samozapłonu. Dlatego jak jest wypał DPF-a to najlepiej jechać i to na wysokich obrotach, ponieważ podczas jazdy jest chłodzenie DPF-a.
Kolego bzdury piszesz temperatura wypalania to max 650-660 stopni
Mówisz że na postoju nie można wypalać DPF , w takim razie co zrobisz gdy podczas jazdy rozpocznie się dopalanie i po minucie stajesz w korku lub na swiatlach?
Fabrycznie nie masz kontrolki skąd wiesz kiedy i gdzie nastąpi dopalanie?
Jeśli nie wolno na postoju to już rozwiązałem dylamat dlaczego ludzie na autostradzie podczas wypadku pod prąd jadą, napewno myślą tak jak ty DPF się dopala więc musimy jechać
U mnie w czasie wypalania się DPF-u mam ciepłe lusterka .
Po nie udolnym wypaleniu DPF poszedł do regeneracji .
Jutro trasa z 500 km zobaczymy czy lustereczka się będą grzały .
Wczoraj włączyło się wypalanie dpfa. Sprawdzam lusterka oraz szyby i wszystko zimne. Jedynie wentylator się załączył. Wcześniej zakupiłem diodę i dobrze, że nie podłączyłem, bo robota na darmo.
Jak jest u Was kudze 2 ?
adamjoker 26-01-2020, 11:41 Czy w silniku 136KM można by było podłączyć jakiś dodatkowy // miernik, woltomierz, czujnik temperatury, wskaźnik doładowania // i podłączyć go pod jakiś czujnik DPF, czujnik temperatury przed/za DPF? Podpiąć się kabelkiem pod jeden z przewodów któregoś z czujników, przeciągnąć go do kabiny i podłączyć pod jakiś miernik? Wiem, że wyglądałoby to jak jakiś pseudo-wiocho-turbo-wyścigowo ale miałoby się jakiś podgląd i wiadomo by było kiedy się spodziewać wypalania. Wiem, wiem, można OBD bluetooth i forscan, ale nie chcę za każdym razem podłączać się telefonem, odpalać program, po każdej aktualizacji mi kontrolki spierdzielają. Proste mechaniczno/elektryczne rozwiązanie. Czy ktoś się nad tym zastanawiał? Nie wiem tylko czy dobrze wytłumaczyłem o co chodzi. Taki zewnętrzny miernik DPFSOOT czy coś podobnego.
adamjoker
Najprościej to dioda LED podłączoną pod ogrzewanie lusterka działa na 100% przy kudze 2008-2010 sprawdzone
adamjoker 26-01-2020, 17:32 Tak. Wiem. Ale ona nam mówi tylko że proces wypalania trwa. Mi chodzi o jakiś wskaźnik miernik mówiący że ten proces się zbliża, że filtr już zapchany i że można się spodziewać wypalania. Parę razy może przez przypadek, nie wiem, jak na OBD widziałem że filtr już dość dobrze przypchany lekko podgoniłem obroty i "wymusiłem" sobie wypalanie DPF na prostej, przed wjazdem do miasta. Jak lekko przypałuję wypalanie i przedmucham sobie wydech to mam dłuższe przerwy między wypaleniami. Chodzi mi o to żeby wiedzieć kiedy się spodziewać wypalania a nie kiedy się wypala.
luckyboy 26-01-2020, 22:19 Jedyna opcja to podłączenie się do czujnika ciśnienia spalin i odczyt napięcia na wyświetlaczu w kabinie znając charakterystykę. Ale ingerencja w obwodzie elektrycznym czujnika może spowodować przekłamania napięcia i nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu.
adamjoker 29-01-2020, 20:44 No właśnie tego bym się trochę obawiał.
może spowodować przekłamania napięcia i nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu
Ciekawe jaki zakres napięciowy wskazań czujnika, no i jaka rezystancja wewnętrzna miernika który by się podłączało. Teoretycznie jeśli czujnik podaje napięcie, a miernik by odczytywał te napięcie to powinno być ok. Woltomierze z reguły mają (no może powinny mieć) bardzo dużą rezystancję wewnętrzną, nie powinno mieć wpływu na działanie/odczyt czujnika.
luckyboy 29-01-2020, 22:33 Nie wiem, nie mam pojęcia.
Ktoś może sprawdzi doświadczalnie... jeśli macie elektryczne schematy, to chętnie bym na to zerknął.
adamjoker 01-02-2020, 22:19 Czy da radę zdemontować w drzwiach sam ten czarny plastyk z głośnikiem bez zdejmowania boczku drzwi? Czy jednak trzeba zdjąć boczek żeby nie uszkodzić zaczepów w tym czarnym plastyku?
Zdejmowanie boczku jest łatwe. Ja zdejmowałem boczek, raczej nie da się zdjąć samej atrapy głośnika w celu jego wymiany - o ile to jest Twoim celem.
Bump:
adamjoker 02-02-2020, 06:51 Dzięki syscorp. Chcę w końcu tą nieszczęsną diodę zamontować bo nie chce mi się za każdą przejażdżką odpalać forscana. :)
Witam
Auto z potwierdzonym przebiegiem 101tys,2,5 k temu wymiana oleju 5w30 normalna moc ,spalanie jeździ ok wzrost ponad 5 mm nad max bagnet jakby cały w oleju.domyslam się ,że może to być DPF .gdzie w Warszawie temat ogarnę ?czy jest możliwość wyprogramowania tego elektronicznie? pozdrawiam
Meniumeh 29-11-2021, 10:17 adamjoker
Najprościej to dioda LED podłączoną pod ogrzewanie lusterka działa na 100% przy kudze 2008-2010 sprawdzone
Spoko metoda a ta dioda co jest na włączniku grzanej tylnej szyby nie włączu się przy wypalaniu dpf ?
No i druga sprawa poniżej 5 stopni auto automatycznie załącza grzanie lusterek i tylnej szyby (dioda na włączniku grzania szyby tylnej świeci się wtedy mimo że nic nie wciskaliśmy palcem). Powoduje to, że lusterka i szyba tylna grzeją a co za tym idzie nasza magiczna dodatkowa dioda też zacznie świecić mimo że nie będzie wypalania dpf.
To taka mała wada na zimowy czas.
a ta dioda co jest na włączniku grzanej tylnej szyby nie włączu się przy wypalaniu dpf ?
nie
|
|