Zobacz pełną wersję : Problem z silnikiem 1,4cfi 8v


arek182
22-03-2006, 07:14
Co moze byc przyczyna ze na 3 cylindrach swiece sa zarzucone sadza a na 4 cylindrze dobrze spala, a pozatym jeszcze duzo pali i jest mulowaty, i dlaczego nie spadaja mi obroty jak wyzuce na luz podczas jazdy tylko strzalka jest na 2000 obr?? prosze o odpowiedz.

wrredusek
22-03-2006, 07:16
Po pierwszw ten temat powtarzasz i nie posłuchałeś administratora o wyłączenie caps lock i sprecyzowanie tematu. Co do problemu sprawdź na początek sondę lampdę. A co do obrotów to co się dzieje jak się zatrzymasz?

arek182
22-03-2006, 07:23
jak sie zatrzymam to obroty spadaja na 1000 i silnik pracuje rowno tylko na wysokich obrotach sie dusi i przerywa.

wrredusek
22-03-2006, 07:32
Czyli raczej obroty masz ok, podczas jazdy powinny się utrzymywać na poziomie ok 1500 a później spaśc do 900, możesz mieć oszukujący obrotomierz. Uzupełnij profil, bo silników 1,4 kilka było, masz wtrysk? a jeżeli tak to jaki? wyczyść silnik krokowy (jeżeli masz wtrysk) i srawdź sond na początek, a to palenie jak smok to znaczy ile?

arek182
22-03-2006, 07:41
to jest silnik na jednopunktowym wtrysku i jak odpale silnik to na ssaniu chodzi na 1500 i po jakims czasie strzalka spada na 1000 ale znowu podczas jazdy jak wyzuce na luz to ma 1500 i wzrasta na 2000 a powinien miec 900 i jest cala rura wydechowa zarzucona sadza i pali 10na 100km

wrredusek
22-03-2006, 07:46
10/ 100 to w miarę normalnie. Zależy oczywiście od nogi. Przeszukaj forum może coś znajdziesz interesującego. Na początek wyczyściłbym krokowca i sprawdził lampde.

arek182
22-03-2006, 08:43
sprawdzalem napiecie sondy lambdy na wlaczonym silniku i tam pokazalo mi 7,5wolta czy to jest prawidlowe napiecie i jak ja odlonczylem to z silnikiem nic sie nie dzieje tak jak by ona niedzialala,jak mozna jeszcze sprawdzic napiecie i sonde lambde czy dziala prawidlowo?

-waldi-
22-03-2006, 08:47
napiecie sondy lambdy na wlaczonym silniku i tam pokazalo mi 7,5wolta czy to jest prawidlowe napiecie quote]

NIE !!! sonada lambda powinna dawać napięcie od ok 0,1-0,95V

Sprzwdz na pinach sterownika czy jest sygnał orez masa

29 pin - sygnał
49 pin - masa (musi być!)

ale znowu podczas jazdy jak wyzuce na luz to ma 1500 i wzrasta na 2000 a powinien miec 900 ale jezeli po zatrzymaniu odrazu spadną na ok 900 to jest ok jeżeli nie to stycznik przepustnisy (jest w krokowym) nie działa jak powinien

arek182
22-03-2006, 08:55
napiecie sondy lambdy na wlaczonym silniku i tam pokazalo mi 7,5wolta czy to jest prawidlowe napiecie quote]

NIE !!! sonada lambda powinna dawać napięcie od ok 0,1-0,95V

Sprzwdz na pinach sterownika czy jest sygnał orez masa

29 pin - sygnał
49 pin - masa (musi być!)

ale znowu podczas jazdy jak wyzuce na luz to ma 1500 i wzrasta na 2000 a powinien miec 900 ale jezeli po zatrzymaniu odrazu spadną na ok 900 to jest ok jeżeli nie to stycznik przepustnisy (jest w krokowym) nie działa jak powinien[/

czy mozna naprawic ten silniczek krokowy? czy trzeba wymienic caly silniczek na inny?

-waldi-
22-03-2006, 08:59
można go naprawić tylko trzeba sie troche z nim pobawić :)

mtz
22-03-2006, 09:08
Pierwsze co to sprawdż podłączenie masy na sondzie i samą sonde. Napiecia jakie podajesz sa lekko mówiąc niedopuszczalne :). Powinno być tak jak podał Waldi 0.1-0.9V ~5%