toczka79
06-12-2010, 17:57
Witam posiadam forda escorta 1.4 1992 i najprawdopodobniej strzeliła mi sonda.
Jaka może być i gdzie ja dostac.
Z góry dzieki.
Jaka może być i gdzie ja dostac.
Z góry dzieki.
Zobacz pełną wersję : [Escort 1992-1995] Jaka sonda lambda toczka79 06-12-2010, 17:57 Witam posiadam forda escorta 1.4 1992 i najprawdopodobniej strzeliła mi sonda. Jaka może być i gdzie ja dostac. Z góry dzieki. motorek26 06-12-2010, 20:53 http://ford.sklep.pl/pl,product,838392,sonda,lambda,bosch,uniwersalna.h tml http://ford.sklep.pl/pl,product,321103,sonda,lambda,magneti,marelli,uni wersalna.html http://ford.sklep.pl/pl,product,321104,sonda,lambda,ngk,ntk,uniwersalna .html brajdak 07-12-2010, 15:44 Kolego kup na allegro uniwersalna 4 przewodowa NGK lub bosch bez wtyczki i bedzie o polowe taniej a bedzie to samo. Przyklad: http://allegro.pl/sonda-lambda-ford-escort-fiesta-ka-mondeo-inne-ngk-i1353845654.html lub http://allegro.pl/sonda-lambda-ford-fiesta-escort-ka-mondeo-bosch-i1337846696.html Magik123 07-12-2010, 17:14 Jak juz polecam Boscha, NGK przynajmniej w moim przypadku sie nie sprawdziła 2x enjoypoznan 07-12-2010, 18:34 Brałbym tego BOSCH-a co podał brajdak. A korzystając z tematu. Kable lutować czy łączyć na zaciski? Bo kiedyś czytałem że lutowanie jest nie za bardzo. Tylko nie wiem o co z tym chodzi. Ja u siebie lutowałem i wszystko gra aż miło. Magik123 07-12-2010, 18:50 U siebie jedna lutowalem to padła po ok 2 miechach, ale czy powodem był lut, tego nie wiem. Fakt ze przewody nie nadaja sie do lutowania, tak wiec polecam zaciskanie. brajdak 07-12-2010, 20:40 Ja normalnie skrecalem na ryja i na to troszke cyna i jest ok. essi94r 07-12-2010, 21:46 Jeśli wypieprzyłem katalizator, bo był już zasyfiony to jest sens kupowania sondy lambda? zbys24 08-12-2010, 00:08 Tak, bo sonda jest powiązana z ECU pojazdu, niezależnie czy jest kat czy go już niema. toczka79 08-12-2010, 08:51 A jak ona jest bez wtyczki,to jak to podłączyc,chodzi mi o boscha... zsberg 08-12-2010, 09:15 Nie mylcie NGK z NTK która jest o połowę tańsza to raz, a dwa to kable się zaciska tak jak w instrukcji dołączonej do sondy. pasek181 21-04-2011, 13:53 Witam, Mam do wymiany sonde MK7 95 rok, silnik 1,6 Ztec, mam pytanie poniewaz jest tego bardzo duzo na runku czy taka uniwersalna z gwintem M 18 x 1,5 na klucz 22 , bedzie bez problemu pasowała ? Pozdrawiam enjoypoznan 21-04-2011, 19:35 Tak , będzie pasować np: http://allegro.pl/nowa-uniwersalna-sonda-lambda-4-przewodowa-bosch-i1557996232.html PS: zastanawia mnie cena. Allegro 84zł , sklep 230zł. Taka przebitka? http://ford.sklep.pl/pl,product,838392,sonda,lambda,bosch,uniwersalna.h tml A co do sond to proponuje tylko BOSCH. brajdak 21-04-2011, 19:40 Potwierdzam, sam taka mam. pasek181 26-04-2011, 12:09 ogladalem ta sonde bosha, i tu pojawia sie pytanie.. Ta sonda nie ma kostki wyczytalem ze kabli lutowac to nie bardzo.. Jak to rozwiazac i czy moze mozna gdzies dostac taka kostke mocujaca bo moja jest lekko "sfatygowana" ;\ enjoypoznan 26-04-2011, 13:17 Kostkę dostałbyś na szrocie. Jeżeli masz naprawdę bardzo zniszczoną tą kostkę to możesz ją uciąć i zrobić kable na zaciski w izolacjach. Są do kupienia takie rurki już w izolacji w sklepach elektronicznych. Wystarczy zacisnąć kombinerkami. Potem opaska chwycić kabel żeby nie latał i to wszystko. A wcześniej można jeszcze dobrać odpowiednią średnicę rurek termokurczliwych i każdy zacisk w nią odziać. Będzie lepiej chronić przed wilgocią. Koszt wszystkiego max 5zł. brajdak 29-04-2011, 19:06 Ta sonda nie ma kostki wyczytalem ze kabli lutowac to nie bardzo.. Lutowac to nie bardzo? Szczeze mowiac to cala elektronika opiera sie na lutowaniu bo lut dobrze trzyma i dobrze przewodzi prad. Ja u siebie mam normalnie przy sondzie przewody poskrecane "na ryja" i dziala bez problemu .Prawie zawsze tak robie i nie ma problemu. enjoypoznan 29-04-2011, 20:09 Krąży teoria że lambda oddycha przez kable. Dlatego się nie powinno lutować. Ale nie wiem czy ta teoria ma jakiś sens. Dla mnie też lutowanie wydaje się najpewniejsze. Ale u siebie wolałem zacisnąć i nie eksperymentować. damgraf 15-09-2011, 09:10 Tak, bo sonda jest powiązana z ECU pojazdu, niezależnie czy jest kat czy go już niema. Czy w takim razie, mając obroty ok 600 na luzie i zły skład mieszanki oraz błąd podgrzewania sondy ma to związek z tym że nie interfejs OBDII ELM327 nie może połączyć się z ECU? Czy sonda jest padnięta? jojek5555 15-09-2011, 20:16 Witam. posiadam Forda Escorta z silnikiem 1.8 16v Douch a wczesniej byl tam silnik 1.6 16v zetec. I niewiem jaka sonda teraz powinna tam byc?? Bo czy jest ta sonda czy nie to i tak tyle samo pali. A moze ktos by wiedzial jak oszukac ECU zeby auto mniej palilo i zeby nie podlanczac sondy pozdrawim brajdak 15-09-2011, 20:49 Sonda powinna byc. Jezeli ona bedzie blednie dzialala to i spalanie bedzie rozne. Napisz ile ci pali i co i jak bylo wymienione ale najlepiej jakbys podlaczyl sie gdzies pod temat "duze spalanie" czy cos podobnego zeby nie namnazac podobnych tematow. Miras. 21-04-2013, 19:54 siema ma ktoś dostęp do e-cat ? potrzebuję sprawdzić czy sonda Ford 95FB 9F472CB zagra do mojego dziada escort 1,6 Zetec EFI `95 Marek 21-04-2013, 20:26 wojtekn? Miras. 21-04-2013, 20:30 mówisz ? Undercover 22-04-2013, 08:36 do majka napisz ;) wojtekn 22-04-2013, 08:43 Miras. już dostał odpowiedź na pw. ;) Miras. 22-04-2013, 09:12 tak, dostałem odpowiedź, dzięki Wojtku. Jednak jeśli ktoś ma informację co to za sonda : Ford 95FB 9F472CB tzn do jakiego silnika to będę wdzięczny. Ma cztery przewody i jest dość tania dlatego zależy mi na 100% informacji że nie zadziała u mnie (lub że zadziała :) ) |