Zobacz pełną wersję : [Focus 2008-2011] Podgrzewana przednia szyba - przygasające trwale światła.


gorzgrze
06-12-2010, 19:47
W trakcie płynnej jazdy np 60km/h włączenie podgrzewania przedniej szyby wyraźnie i trwale przygasza światła drogowe (dzienne i nocne) po wyłączeniu podgrzewania światła powracają do swojej mocy. Auto ma już prawie dwa lata w zeszłym sezonie zimowym nie było takiego objawu (z pewnością tak wyraźnego). Zdaję sobie sprawę z dużego poboru prądu (szyba przednia, podgrzewane dysze spryskiwaczy i lusterka (pod jednym przyciskiem)). Czy może to być objaw początku końca alternatora, regulatora napięcia itp. (mam jeszcze dwa miesiące gwarancji stąd moja niecierpliwość).

maureliusz
06-12-2010, 20:18
Wszystko gra. Podgrzewana szyba to pożeracz prądu!!! Napewno nie było takiego objawu wcześniej? Jak dla mnie nie ma czym się stresować.

Jacek145_JJ
08-12-2010, 14:27
Wszystko w porzadku, mam to samo w 1.8 TDCi sprzed FL - podgrzewana szyba musi czerpac skads prad. Nawet wycieraczki chodza zauwazalnie wolniej po wlaczeniu podgrzewania szyby. :D

rufik
08-12-2010, 15:41
W trakcie płynnej jazdy np 60km/h włączenie podgrzewania przedniej szyby wyraźnie i trwale przygasza światła drogowe (dzienne i nocne) po wyłączeniu podgrzewania światła powracają do swojej mocy

A to podgrzewanie z przodu nie jest tylko na chwilę, aby odmrozić szybę na parkingu?

Komor
08-12-2010, 15:51
Jest, ale czasem szyba zamarza, warto wtedy korzystać z tego patentu a nie wychodzić z auta w korku i skrobać na bieżąco ;)

pawello99
08-12-2010, 16:09
Wystarczy dmuchawę włączyć z ciepłym powietrzem i skierować na przednią szybę!

gorzgrze
08-12-2010, 19:00
Czasem, używam też przednią el. szybkę do odparowania wewnętrznej powierzchni - świetnie się sprawdza do tego celu. Oczywiście zastosowanie nadmuchu i klimy jest mi znane. Jak dla mnie jest mała wada w układzie ręcznego sterowania nawiewami (mam wersję z manualną regulacją nawiewu i klimy) - brakuje opcji na pokrętle dmuch na szybę, nogi i kratki; jest na szybę i nogi lub na szybę i kratki oraz na nogi i kratki - w mocno wyziębionym aucie (okres zimy) najprzyjemniej jest ustawić ciepły nawiew na nogi i kratki co powoduje częste parowanie szyby i to jest właśnie taki moment kiedy włączam na chwilkę przednią el. szybę. (Właściciele z automatyczną klimą mają pod tym kątem nieco lepiej.)

Ogólnie dzięki za odpowiedzi w temacie - pzd

mrc
15-12-2010, 21:09
To samo miałem w Focusie 1.6 benzyna 2007 rok oraz 2010.
Chyba to normalne ;)

SMUTNYINDYK
15-12-2010, 22:48
Już gdzieś pisałem, że ogrzewana przednia szyba to super zabójca naszych alternatorów.

maureliusz
15-12-2010, 22:59
Mnie tam nic nie zabiła. Tylko ogrzewania szyby używa się jak trzeba, czyli jak szyba jest oblodzona, a nie do usuwania śniegu przy byle okazji i ogrzewania wnętrza, czy też jak ktoś pisał...do odparowywania szyby:-P

wigi
15-12-2010, 23:18
U mnie przy obecnych mrozach (ok. -10 C) włączenie podgrzewania przedniej szyby nie daje żadnego efektu - nawet cienka warstwa lodu ani drgnie. Ciekawe przy jakim mrozie włączenie podgrzewania przedniej szyby ma sens, może przy -5 st. C już da radę?

...Święty...
16-12-2010, 07:46
Używałem podgrzewania przy -20 i dawało radę, więc coś masz nie tak kolego.

wigi
16-12-2010, 20:36
Używałem podgrzewania przy -20 i dawało radę, więc coś masz nie tak kolego.
No to mnie zmartwiłeś koleżko, tylko co może być nie tak?
W momencie wciśnięcia przycisku od ogrzewania przedniej szyby światła przygasają, więc prąd w szybę chyba idzie. Ktoś miał już podobny problem i znalazł rozwiązanie?

Komor
16-12-2010, 21:06
sprawdź napięcie aku

wigi
16-12-2010, 21:16
sprawdź napięcie aku
Myślisz, że jak przy -10 st.C auto zapala od dotyku, to jest sens sprawdzać napięcie aku?

...Święty...
17-12-2010, 07:28
Sprawdzenie nic nie boli, być może w altku padła któraś z diód i przy dużym obciążeniu nie podaje takiego prądu jak powinien.
Przygasanie świateł to normalna rzecz, sprawdź styki do ścieżek przy szybie, być może tam prąd spiernicza i nie grzeje szyby...

pretorian2
17-12-2010, 10:10
Przy -15 dzisiaj szyba dosyć długo się nagrzewała aż szron odpuścił, przy -3/-5 odmraża się bardzo szybko, ale przy takich temperaturach nie ma mocnych i trzeba być cierpliwym.

wigi
17-12-2010, 10:10
Sprawdzenie nic nie boli, być może w altku padła któraś z diód i przy dużym obciążeniu nie podaje takiego prądu jak powinien.
Pewnie, że sprawdzenie nie boli, ale co niby da sprawdzenie napięcia aku (o tym pisał poprzednik), gdy auto w silne mrozy odpala od dotknięcia? Akumulator jest jak najbardziej w porządku. Chyba raczej chodzi o sprawdzenie napięcia ładowania aku, a więc sprawdzenie alternatora, tak? Tylko z drugiej strony, nawet jak alternator jest walnięty (a raczej nie jest), to chyba prąd na ogrzewanie przedniej szyby będzie pobierany z akumulatora, który jest sprawny. Chyba, że układ jest tak zrobiony, że prąd na przednią szybę podaje jedynie alternator, bez udziału akumulatora, jak to właściwie jest?

Jacek145_JJ
17-12-2010, 22:38
U mnie przy obecnych mrozach (ok. -10 C) włączenie podgrzewania przedniej szyby nie daje żadnego efektu - nawet cienka warstwa lodu ani drgnie. Ciekawe przy jakim mrozie włączenie podgrzewania przedniej szyby ma sens, może przy -5 st. C już da radę?


To lepiej sprawdź czy w ogóle działa. U mnie przy -15 poradziła sobie bez problemu z zalegającym na niej zmarzniętym śniegiem.

wigi
18-12-2010, 00:00
To lepiej sprawdź czy w ogóle działa. U mnie przy -15 poradziła sobie bez problemu z zalegającym na niej zmarzniętym śniegiem.
No to zazdroszczę Ci. Nadchodzą cieplejsze dni, to przyjrzę się dokładniej problemowi.

bargus
18-12-2010, 10:15
Już gdzieś pisałem, że ogrzewana przednia szyba to super zabójca naszych alternatorów.

Ja mam akumulator od nowości (w styczniu minie 8lat- aż sam się dziwię), z alternatorem też nigdy nie było kłopotu. Także nie pisz tu jakichś defetyzmów. Dodam, że szyba używana regularnie (nawet nieraz w lato do odparowywania).

sjenit3
18-12-2010, 11:36
a zobaczcie panowie czy przy włączeniu tak licznych odbiorników prądu lub skrajnym wychylenie kół wspomaganych układem spadają obroty biegu jałowego. Jeżeli tak to nie pracuje regulator biegu jałowego. Należy to robić na postoju. Włączyć jak najwięcej odbiorników prądu i na max, skręcić koła obojętnie w którą stronę.Obroty biegu jałowego powinny na chwilę spaść a za moment powinny powrócić do normalnego stanu. opis W/G poradnika.

Fokus08
19-12-2010, 10:48
Hej,

Sprawdź sobie jeszcze akumulator - jakimś przyrządem obciążeniowym - jak jest już słaby to energia z alternatora idzie w aku i stąd przygasanie świateł jak mu jeszcze dowalisz prądożerną szybą lub gdzieś masz słabe masy. Ewentualnie na myśl nasuwa mi się luźne klemy i sprawdź sobie napięcie ładowania jeszcze :)

Pozdrawiam :)

Ramzik
19-12-2010, 11:36
Ja mam akumulator od nowości (w styczniu minie 8lat- aż sam się dziwię), z alternatorem też nigdy nie było kłopotu. Także nie pisz tu jakichś defetyzmów. Dodam, że szyba używana regularnie (nawet nieraz w lato do odparowywania).

Wydaje mi się, że to przygasanie świateł to normalna rzecz przy dużym poborze energii i nie ma się co stresować - najwyżej sprawdzić akumulator i jego ładowanie.
Zgadzam się też z cytowanym przedmówcą - nigdy nie miałem problemów z akumulatorem czy też alternatorem pomimo użytkowania ogrzewania szyby - zarówno przedniej jak i tylnej.

TOMAS
09-01-2011, 14:59
Proszę się trzymać tematu, właśnie zostało skasowanych 7 postów OT

kubajoot
08-02-2018, 07:44
Odgrzewam.

Mam podobny problem. Kiedy włączam podgrzewanie szyb trwa to bardzo długo (im większy mróz, tym dłużej). Kiedy dodam gazu trochę to idzie znacznie lepiej bo widać, że wtedy wszystko chodzi jak należy - światła, kontrolki nie przygasają, a i nawiew wieje znacznie mocniej. Alternator mam 120A.
Wie ktoś co zrobić, żeby to działało tak, jak należy? Bo chyba nie chodzi o to, żeby włączyć podgrzewanie przedniej szyby i przy -5st. stać 10min przy aucie aż lód puści... To wina alternatora czy regulatora napięcia? Czy jeszcze coś innego? Aku mam 2-letni.

weuek
08-02-2018, 07:48
Mieć naładowany akumulator.

U siebie zauważyłem, że na słabym akumulatorze znacznie później włącza się grzałka PTC. Wtedy wiem, że czas na podładowanie.

Damian-jg
08-02-2018, 07:56
Niestety taka prawada. Krótkie odcinkiw miescie, powłączane wszytkie odbiorniki prądu. Aku nie ma kiedy sie naładować. A przednia szyba pobiera naprawdę mnustwo prądu, i w momencie jak jest słąby aku to alternator nie bedzie wyrabiał na wolnych obrotach. U mnie nawet w czasie jazdy jak wyłaczy sie ogrzewanie przedniej szyby to nadmuch aż ozywa :)

macgap90
08-02-2018, 08:39
Mierzyłem kiedyś pobór prądu podgrzewanej szyby to średnio ok 21A na "połówkę" więc cała bierze 42A to musi niestety spowodować spadek napięcia :)

Lukasz2525
08-02-2018, 08:48
Mnóstwo*


Pisałem to już gdzieś kiedyś, ale ja nie wiem jak wy macie niedoładowane te akumulatory. Ja mam bodsjże 75Ah i max wyposażenie, korzystam ze wszystkiego, a jeżdżę na krótkich odcinkach.

Jadę do pracy i z powrotem po 5 km po mieście. System bezkluczykowy, elektryczna blokada kierownicy, składane lusterka, których zawsze składam, do tego są podświetlane, czasami pojeżdżę elektrycznym fotelem, xenony lub halogeny (nie mam dziennych), fotel grzany zawsze na max, podgrzewam szyby, radio gra. Zeszłej zimy odpalałem auto po 15-30 sekund, bo miałem drobny problem. PTC uruchamia mi się od razu, nigdy nie ładowałem akumulatora. Czasami tylko faktycznie mrugają mi lampki przes chwilę. Reflektory nie, bo xenony są stabilizowane.

kubajoot
08-02-2018, 10:02
Z tym że sprawdzałem akumulator miernikiem i generalnie wszystko gra i jest jak powinno być. Trasy jeżdżę 15km więc myślałem że w tym czasie raczej zdąży się podładować... no ale sprawdzę go raz jeszcze i ewentualnie spróbuję podładować, zobaczymy jak to wpłynie na ww. i na jak długo... dzięki!

marcin'ek
08-02-2018, 10:32
Ze swiatla przygasaja przy wlaczeniu przedniej szyby to normalne, ale jesli nie grzeje albo slabo to pod plastikowym podszybiem (te z wycieraczkami), sa takie kosteczki przejsciowki - z normalnego kabla na pasek do szyby. Sa felernie zrobione i nie rozbieralne, ale z czasem wode przepuszczaja i w srodku sniedzieja a przez to prad ucieka i szyba nie grzeje.
Mialem tak w Foce mk2 FL ze slabo grzala i dopiero po wymianie szyby (dostalem kamieniem) znowu grzala jak nalezy :-)
PS. Swego czasu tez tu szukalem info na ten temat i znalazlem watek ze ktos te kostki rozebral i przeczyscil.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

grzegorzyk
08-02-2018, 10:37
A nie lepiej w czasie podgrzewania szyby, najczęściej rano, wyłączyć wszystkie dodatkowe odbiorniki typu nawiew i światła. Przecież to podgrzewanie i tak trwa krótką chwilę. W tym czasie można poskrobać resztę szyb lub jeśli jest taka konieczność odśnieżyć auto.

kubajoot
08-02-2018, 11:56
Ale ona podgrzewa tylko znacznie wolniej a gdybym cały czas dodawał gaz w samochodzie na jałowym czy po prostu pojechał to od razu lepiej podgrzewa i w moment schodzi - tak jak piszesz "krótką chwilę". Świateł nie włączam, korzystam z przycisku MAX w klimie automatycznej, który chyba służy do tego właśnie. Próbowałem bez nawiewów też tylko samo podgrzewanie i zdążyłem odśnieżyć/skrobać boczne itd itp. i potrafiło nie ruszyć prawie w ogóle...

grzegorzyk
08-02-2018, 12:13
No to nie wiem, mój ma już 11 lat i podgrzewanie działa bardzo dobrze. Ja właśnie wyłączam wszystko , zostawiam tylko szybę.
Z tego co zauważyłem, podgrzewanie działa jakieś 4-5 min. I jakby przez pierwszą połowę tego czasu podgrzewanie jest delikatniejsze. Potem lód zchodzi szybko i całość się wyłącza. Myślę że ma to zapobiec pęknięciu szyby podczas mrozu.
Oczywiście jak szyba jest mniej oblodzona ,odmrażanie trwa jakieś 30-40 sekund.
Może zajrzyj jak kolega wyżej radził ,do połączeń na podszybiu. Może tam jest problem.

mastachaz
08-02-2018, 12:21
w focusie 2012 miałem tak samo ale w tym mk3 lift juz nie ma takich cyrków

weuek
08-02-2018, 12:29
Czyli trzeba zmienić na lift i problem z głowy!

mastachaz
08-02-2018, 21:32
Auto ma 3 lata pewnie problem sie pojawi ;)

Ze_ja
08-02-2018, 23:00
Jeszcze może zapytam, bo nie widziałem informacji o tym. Było mierzone napięcie akumulatora, ale jak wygląda napięcie podczas pracy silnika przy minimalnym obciążeniu oraz w takich warunkach, w jakich włączasz ogrzewanie szyby?

U mnie też światła przygasają przy zwiększonym poborze prądu. W nocy / w garażu widzę nawet nawet przygasanie pozycyjnych i mijania po wciśnięciu hamulca (dodatkowe 2x21 W + 5x5 W i jak widać też wystarczy). Jednak szyba grzeje jak głupia. Jeżeli wcisnę przycisk odparowywania szyb przy climatronicu, to pobór prądu musi być ogromny (automatycznie maks. nadmuch, grzane obie szyby i lusterka), jednak zmierzone napięcie nie spada poniżej 13 V, a bez takiego obciążenia, w normalnych warunkach trzyma elegancko 14,3-14,4 V.
Do takich obserwacji wpinam w gniazdo zapalniczki woltomierz, bo jakoś tak łatwiej, niż pasażerkę prosić o zabawę miernikiem w jadącym aucie ;)

Jeżeli u ciebie napięcie leci w dół przy włączeniu szyby, to daj znać do ilu. Spróbuj też powyłączać co się da (światła - jak auto, to na pozycyjne; radio, nawiew, akcesoria itp.). Po takim sprawdzianie pod obciążeniem może się okazać, czy regulator napięcia i / lub alternator nie wymagają odrobiny troski ze strony mechanika. Jeżeli trzyma wysokie napięcie, to nie powinno być problemu z grzaniem szyby. Skoro jest, wówczas będzie poszukiwanie w innym kierunku.

grzegorzyk
09-02-2018, 06:48
Dzisiaj z ciekawości sprawdziłem u siebie w trybie serwisowym ładowanie. Na włączonych światłach ,radio i nawiew na 1, ładowanie było 14.4-14.5 a po włączeniu dodatkowo szyby spadło na 14.2
Tylko na ile ten test zegarów jest miarodajny, ?

marcin'ek
09-02-2018, 11:34
Prosze tu jest watek odnosnie podgrzewania przedniej szyby.:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=84397
Troche dlugi ale chyba w moim przypadku tez go studiowalem.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Ze_ja
09-02-2018, 20:08
było 14.4-14.5 a po włączeniu dodatkowo szyby spadło na 14.2
Tylko na ile ten test zegarów jest miarodajny, ?

Hmm, pomiar napięcia raczej w miarę dokładny. W końcu w oparciu o te dane działa cała elektronika (wliczając ładowanie akumulatora, o ile faktycznie jakaś namiastka smart charge już jest w naszych mk2, jak w osobnym wątku było pisane), stąd dostępność w trybie serwisowym.

Ja nie widzę różnic większych, niż 0,1 V między takim dziwactwem wpiętym w gniazdo zapalniczki, menu serwisowym ani prostym miernikiem uniwersalnym przy klemach akumulatora, więc raczej OK :)

Dziwi mnie jednak 14,5 V ładowanie. U siebie nigdy nie widziałem, żeby przekroczone było "magiczne" 14,4 V, rzekomo tak ważne dla bezobsługowych akumulatorów (nie AGM, tam może być do 14,9, o ile nic nie pomyliłem).
Ja mam zwykle 14,2-14,4, zależnie od stanu naładowania akumulatora (przy tym samym zestawie odbiorników: radio na 5, nawiew 1 bez klimy, światła mijania). Jak akumulator najedzony, to napięcie ładowania zwykle spada do 14,2. 14.4 widzę rzadko, raczej, jak akumulator słabszy a alternator nie jest obciążony. Max odparowanie (maks. nawiew, grzanie czym się da: obie szyby i lusterka) zbija poniżej 14 V, nie pamiętam ile, ale na bank nie udało się zejść poniżej 13 V, więc wciąż powinien to udźwignąć alternator, bez rozładowywania akumulatora. Światła lekko przygasają przez spadek napięcia, bo nie ma tam jakiejś sprytniejszej stabilizacji, jak w xenonach. W sumie zaciekawiło mnie to i chyba po ciemku sprawdzę, czy da się dostrzec różnicę jasności przy włączonym / wyłączonym silniku. Teoretycznie te prawie 2 V różnicy powinny mieć wpływ na emitowany strumień świetlny :D

Jakbym u siebie zobaczył utrzymujące się 14,5, to już by mi nie dawało spokoju i pomierzyłbym na kilka sposobów a potem suszył głowę znajomemu mechanikowi, by sprawdził regulator i alternator, czy oby nie podają za dużego napięcia.

mastachaz
09-02-2018, 21:14
dzis sprawdziłem raz jeszcze w mk3 lift tak się nie robi ale zarówka jest ledowa więc morze to ma coś wspolnego

kubajoot
10-02-2018, 16:09
ja tez sprawdzilem raz jeszcze, po nocy aku 12.53V, po odpaleniu na wszystkim wylaczonym 14.5V, po wlaczeniu przycisku MAX 12V (po dodaniu gazu 14,5). Czyli alternator nie daje rady? Czy cos z regulatorem moze byc?

kubajoot
12-02-2018, 12:03
Czy alternator sprawy ale np. za słaby? Bo mam 120A a może 150 powinienem wsadzić?

Ze_ja
12-02-2018, 13:00
po wlaczeniu przycisku MAX 12V (po dodaniu gazu 14,5). Czyli alternator nie daje rady? Czy cos z regulatorem moze byc?

U ciebie wygląda OK. Alternator nie ma pełnej wydajności przy minimalnych obrotach silnika. Stara się utrzymać napięcie, dzięki regulatorowi, ale sama prądnica raczej nie daje jeszcze wszystkich swoich deklarowanych amperów. Dlatego po przegazowaniu nie widzisz spadku napięcia.
Alternatora na mocniejszy bym nie wymieniał, jeżeli podczas jazdy wszystko OK z napięciem.

Miałem okazję dziś sprawdzić u siebie, ze słabszym akumulatorem niż zwykle (wyjątkowo udało się go ostatnio znacznie osłabić) i po otwarciu maski miał 12,4 V na klemach, po otwarciu drzwi centralnym już było 12,1 - 12,2 a przy zapłonie 12,0. Pracujący na jałowym dał 14,3 ze światłami, radiem i nawiewem. I właśnie z takim stanem akumulatora, na jałowym z obrotami poniżej 1000 (ciepły garaż), przycisk auto spowodował spadek do 12,2-12,3 V, czego wcześniej nie obserwowałem (nie było poniżej 13 V). Może dlatego, że akumulator był dobrze naładowany a silnik chodził na wyższych obrotach (odpalany na mrozie) albo dlatego, że nie przyszło mi do głowy używać 'Max' na postoju z zimnym silnikiem, tylko podczas jazdy, gdy nagła zmiana temperatury owocowała natychmiastową łaźnią parową na szybach :D

Paradoksalnie, jeżeli nie ma ograniczenia prądu ładowania tuż po rozruchu, to lepiej właśnie alternator maksymalnie obciążyć, aby nie dawał całego swojego zapasu w akumulator, mordując go 30-40 A. Także światła, radio, nawiew, nawet grzanie szyb na mrozie warto włączyć od razu po uruchomieniu. Jak się akumulator uspokoi to i alternator będzie się z nim delikatniej obchodził (prąd ładowania spadnie).

kubajoot
12-02-2018, 16:35
No tak, ale to nie rozwiazuje mojego problemu. Wlaczajac tylko damo podgrzewanie (nie sprawdzalem V) ale tez bardzo dlugo to trwa. Moze musze aku podladowac chociaz po nocy
12,5 to moim zdaniem dobry wynik.