Zobacz pełną wersję : [Escort 1992-1995] Swap Silnika z 1.4 na 1.6 DOHC - czy jest sens?


suchyyy
07-12-2010, 19:57
Witam.
Aktualnie posiadam silnik 1.4 CVH (monowstrysk) Pojawiła mi się okazja wyhaczenia silniczka 1.6 16V DOHC w niezlym stanie, z dobre pieniądze.

I teraz pytanie- czy warto pakować się akurat w ten silnik, czy może lepiej 1.6 zetec ? Mój 1.4 jest w niezłym stanie, ale jednak spalanie i brak mocy potrafi czasem dobić...
No i kolejne pytanie, co poza silnikiem w takiej operacji też pójdzie do wymiany ?

Ogólnie coraz bardziej się skłaniam do zmiany silnika, bo postanowiłem że mój escort nie będzie jednak samochodem przejściowym - chcę trochę nad nim popracować :)

Wiem, że były tematy o swapie, ale nie znalazłem tematu o zmianie na DOHC

Pozdrawiam !

tomiscorpio
07-12-2010, 20:03
dohc 1.6 o ile to jest 90 KM z mk6 to samo co zetec. Troche wadliwe tam uszczelniacze sa w glowicy i czasami potrafi z dnia na dzien palic duzo oleju i tak klepac.

Jak juz sie w swapa bawic wsadzalbym 1.8 zeteca .

suchyyy
07-12-2010, 20:16
Czytałem Twoje poprzednie posty na temat swapu silnika i przypuszczałem że polecisz mi 1.8 :) Ale nie zależy mi na tak dużym silniku, poza tym wydaje mi się że 1.6 jest bardziej popularny (więcej części), no i nie bez znaczenia jest dla mnie spalanie.

Ten DOHC z tego co mówił gościu jest trochę mocniejszy, ale dokładnie nie wiem ile ma mocy, 90 raczej nie
Generalnie mówiąc - pytanie czy ten czy zwykły zetec - gdzie będzie mniej roboty ?

truckman
07-12-2010, 20:20
.. w 1,6 i 1,8 inna elektryka silnika....jak kupujesz silnik to samemu musiałbys wyciac go z wiazkami elektryki az z skrzynką bezpieczników....lepiej sprzedaj ten silnik np/; na alledrogo i zbieraj na bardzie wypasiona sztuke....swojego Eso 1,4 sprzedaj jako "oszczednego"....

suchyyy
07-12-2010, 20:23
No właśnie zależy mi na tym żeby samochód został ten co mam. Czyli zmieniając na 1.6 muszę zabrać też komputer i wiązki aż do skrzynki ?

brajdak
07-12-2010, 20:47
Komputer razem z kluczykiem i pntelka immo jezeli owy nowy komputer posiada immo. Skrzynka bezpiecznikow i cala wiazka komp-silnik-skrzynka. Skrzynia powinna podejsc. Nie wiem za to czy nie trzeba bedzie chlodnicy wymienic, musisz to zobaczyc bo nie pamietam. Jezeli ten 1.4 masz na jednopunktowym wtrysku to bedziesz musial i pompke w baku wymienic bo ta z 1.4 nie da takiego cisnienia jakie powinno byc w wielopunkcie.

darkesso
08-03-2011, 14:13
Witam. Z racji iż mój jednopunkt 1.4 cvh nie jest już godny naprawy (koszta zbyt wysokie) przymierzam się do zamiany silnika na 1.6 16v zetec. Wiele czytałem i stwierdziłem że jest to ekonomiczny i dynamiczny silnik. Jednakże prosiłbym o sugestie co jeszcze musiałbym zmienić, wymienić. Czy skrzynia biegów będzie pasowała z 1.4 ? (mam IB5). Proszę o porady. Z góry dziękuje.

scherzo
08-03-2011, 14:56
Witam. Z racji iż mój jednopunkt 1.4 cvh nie jest już godny naprawy (koszta zbyt wysokie) przymierzam się do zamiany silnika na 1.6 16v zetec. Wiele czytałem i stwierdziłem że jest to ekonomiczny i dynamiczny silnik. Jednakże prosiłbym o sugestie co jeszcze musiałbym zmienić, wymienić. Czy skrzynia biegów będzie pasowała z 1.4 ? (mam IB5). Proszę o porady. Z góry dziękuje.


Z racji że twój Escort ma już prawie 20 lat to gra nie warta świeczki Wymiana skrzyni połośi Szkoda zachodu czasu i pieniędzy itp... kup taki sam silnik za 300 zł z allegro

darkesso
08-03-2011, 19:56
No ok poszukam takiego samego. Tylko na co zwrócić uwagę żeby nie kupić kota w worku?

bolek-tarnow
08-03-2011, 21:37
szczerze wam powiem, że ze swapem z monowtrysku 8v na zeteca 16v nie jest tak prosto. sam dokonywalem swapa jak mialem essiego. zmian byla z 1.3 8v EFI na 1.6 16v zetec i bylo sporo rzeczy do wymiany:
- silnik
- caly osprzet
- wszystkie wiazki
- stacyjka z kluczykiem
- ecu
- pompa paliwa
- maglownica (wspomaganie)
- zbiorniczek do wspomagania
- caly uklad wydechowy
- chlodnica
- wentylatr
- licznik (nie bylo u mnie obrotomierza)
- skrzynka bezpiecznikow
- przeguby z polosiami
z ta skrzynia to nie jest tak prosto, bo IB5 mialy rozne przelozenia w zaleznosci od wersji silnikowej - sam wymienilem swoja skrzynie wraz z silnkiem - obie byly IB5 ale grzebiac po oznaczeniach i informujac sie w ASO otrzymalem informacje ze wszystko pasuje i bedzie jezdzic ale sa roznice w przelozeniach i wymiana skrzyni biegow jest wskazana ze wzgledu na osiagi.

z tego co pamietam to chyba wszystkie elementy/czesci.
jak mialbym dokonywac swapa na waszym miejscu zmienialbym z 1.4 8v na 1.6 8v EFI (105KM) jest mocniejszy od ZETEC`a ale trzeba dobrze poszukac, zeby szrota nie kupic.

Napiszcie moze na priv do Magika123 on ma duza wiedze na ten temat, sam kiedys opisywal na forum swap i prowadzil ten temat, gdzie udzielil wielu wartosciowych informacji - ja opisalem tylko wlasne doswiadczenia.

darnel
08-03-2011, 22:28
swojego Eso 1,4 sprzedaj jako "oszczednego".... Haha.. byle nie trafił na agresywnego kupującego z okolocy bo gęba pewnie obita zostanie jak ekonomiczny escort spali 10 l beny na... 90 km :D Suchyy, jeśłi zmieniać silnik to jakakolwiek zmiana (no poza tą na ten sam silnik) powoduje podobna reakcję - tyle samo do wymiany.. Wymieniałbym tak jak radzą koledzy wyżej na 1.8 zetec.. Na 1,6 nawet bym nie popatrzał..

brajdak
09-03-2011, 16:57
Wymiana na wiekszy nie opolacalna no chybe ze kupisz calego na czesci i bedziesz sobie przekladal wszystko. Sam planowalem wymienic na 1.6 16V lub 1.8 ale jak podliczylem koszty to taniej by mnie wyszlo tego sprzedac, dolozyc 1000zl i kupic wlasnie z takim silnikiem jaki bym chcial. Mniej nerwow, mniej klopotow, mniej pracy a tyle samo trzeba bylo by wlozyc. W rezultacie kupilem taki sam silnik z allegro za 300zl i smigam bez problemu. Jak ten sie rozlci to tez wymienie na taki sam i jazda dalej. Radze kupic z rozbitka to bedziesz mial wieksze prawdopodobienstwo ze ktos nie przedaje na czesci bo poprostu jest zajezdzony tylko poprostu rozbity i jezdzil nim bez problemu do konca. A jezeli jeszcze mialbys mozliwosc odpalenia to juz bardzo dobrze bo bedziesz mogl cisnienie pomierzyc i wogole posluchac jak chodzi.

suchyyy
09-03-2011, 19:02
Haha.. byle nie trafił na agresywnego kupującego z okolocy bo gęba pewnie obita zostanie jak ekonomiczny escort spali 10 l beny na... 90 km :D Suchyy, jeśłi zmieniać silnik to jakakolwiek zmiana (no poza tą na ten sam silnik) powoduje podobna reakcję - tyle samo do wymiany.. Wymieniałbym tak jak radzą koledzy wyżej na 1.8 zetec.. Na 1,6 nawet bym nie popatrzał..

temat wykopał kolega darkesso , ja już esa dawno nie mam :)

darnel
09-03-2011, 22:34
ja już esa dawno nie mam Dawno? Jeszcze 3 miechy temu dopytywałeś o swapa ;) Zreszta oczywiście nie wspomniałes że temat nieaktualny bo juz nie masz escorta, ale sporo tak robi. Rozpocząć temat jak cos potrzebne jest łatwo ale wspomniec jednym zdaniem, że kłopot rozwiązałeś, choćby sprzedając escorta, juz jest bardzo ciężko...

darkesso
10-03-2011, 09:17
Miałem na oku 2 silniki. Jednakże ceny.. Są dość wysokie. Chcę tak jak radzicie kupić też 1.4 taki sam jak mam. Ale ceny oscylują w granicach 400-600zł BEZ OSPRZĘTU!. Za 300zł będzie ciężko coś wykopać.

ShaD
10-03-2011, 09:34
jedz na szrot, dogadaj sie ze wezmiesz 1.4 doplacisz i oddasz swoj w rozliczenie po przekladce:)

brajdak
10-03-2011, 12:48
Kolego moze nie szukaj kokretnie silnika tylko samochodu przeznaczonego na czesci. Ja swojego szukalem nawet pare miesiecy i sie trafil. szukaj cierpliwie a znajdziesz. shadk-k pisze moze sesownie ale nie do konca bo ja nie chcialbym kupic tam gdzie biora na wymianke. Bo jezeli tobie tak wymienia za doplata to pomysl czy juz ktos tak nie zrobil wczesniej i nie dostaniesz jakiegos grata ktorego ktos juz wymienil i zostawil w rozliczeniu.

ShaD
10-03-2011, 12:56
ale zazwyczaj na szrotach mają je jeszcze w autach i mozna odpalic. druga sprawa orientuje sie w okolicy kolegi darkesso i wiem ze tam takich myków nie robia za bardzo ale jakby pogadac w jednym miejscu to moze by sie zgodzili - wlasciciel jest bardzo spoko :)

brajdak
10-03-2011, 16:03
eee no to jak w samochodzie siedzi i mozna odpalic to spoko.

darkesso
14-03-2011, 12:04
Panowie trafiłem na ciekawą ofertę. Silnik 1.4 CVH mono, taki jak mój właściwie. Z tym że silnik jest z fiesty. Podpasować myślę że powinien, jednak w fiestach nie było wspomagania kierownicy, a u mnie jest, i zastanawia mnie właśnie ten jeden myk czy da się to wspomaganie przełożyć... Wie ktoś może?

ShaD
14-03-2011, 12:30
da sie przelozyc. ja do swojego diesla zalozylem.

darkesso
14-03-2011, 12:34
No to bardzo mnie cieszy ten fakt. Tym bardziej ze silnik jest w Krzanowicach (pod SRC) i jest w aucie, więc można odpalić i sprawdzić :) Cena też jest optymalna bo za 400zł kompletny (alternator, rozrusznik, kolektor, wiązka elektryczna + nawet skrzynia biegów!)

ShaD
14-03-2011, 12:40
no to odpalać i brać :)