Zobacz pełną wersję : [1,6 TDCi] Czyszczenie wtrysków TDCI(preparaty).
Garbobolok 09-12-2010, 21:39 1.Co sądzicie o środkach które czyszczą wtryski?Są różne firmy i zastanawiam się który użyć a do wyboru są:
-Liqui Moly Diesel Spulung
-Motul Diesel Clean
-FORTE DIESEL FUEL CONDITIONER
-STP FORMUŁA DO CZYSZCZENIA WTRYSKIWACZY
Powód użycia jest taki że auto nie równo pracuje gdy jest zimny.
1.Co sądzicie o środkach które czyszczą wtryski?Są różne firmy i zastanawiam się który użyć a do wyboru są:
-Liqui Moly Diesel Spulung
-Motul Diesel Clean
-FORTE DIESEL FUEL CONDITIONER
-STP FORMUŁA DO CZYSZCZENIA WTRYSKIWACZY
Powód użycia jest taki że auto nie równo pracuje gdy jest zimny.
Jeżeli już czyścimy - o ile wtryskiwacze nie sa zużyte tylko zapieczone/zabrudzone nagarem - to najskuteczniejsze jest czyszczenie mechaniczne. ;)
Z podanych wyżej polecane są Liqui Moly i Motul Diesel Clean. Niekiedy to pomaga. Ale jest też wielu przeciwników (głównie warsztaty zarabiające na wymiane wtryskiwaczy) którzy twierdzą że to nic nie daje, a mimo to oferują te produkty :)
Why? - Wiadomo czemu ;)
Ale tak jak powiedziałem, na zużycie mechaniczne nic nie pomoże :?
forte diesel conditioner
i najelpiej nie w dolewce do paliwa tylko praca na nim + troche ON
Garbobolok 10-12-2010, 13:20 Zakupiłem dzisiaj takie coś http://allegro.pl/dodatek-do-paliwa-do-silnikow-diesel-hdi-i1334540968.html więc zdam relacje co i jak :)Pozdrawiam
mkaminski100 14-12-2010, 12:49 Preparaty jezeli maja pomoc to tylko tak, zeby silnik na nich pracowal, a nie dolewane.
Forte jest dobre, liqui Moly tez jest super tylko, ze trzeba podlaczyc bezposrednio pod pompe. Wielu ludziom ocalilo to potrzeby regenracji wtryskow. Ja sam czyscze je mechanicznie i wlasnie ozywilem tdci ktore przeszlo 3 mechanikow (w tym ASO) i nic nie potrafili poradzic poza wymiana ECU.
Jezeli silnik pracuje nierowno to na poczatku zajalbym sie czystoscia EGRa i kolektora dolotowego.
Grzechu_84 01-06-2011, 18:37 Czy może ktoś z kolegów opisać efekt po zastosowaniu któregoś z tych specyfików?? Pomaga?
mkaminski100 02-06-2011, 09:48 Pomaga?
A na co ma pomoc? Jak ktos naprawia uszkodzone wtryski czy silnik to nie, nie pomaga. Jezeli tylko szukasz czegos co delikatnie wyciszy silnik i moze pozwoli na lepszy start to moze pomoc. Tylko, ze jakies sensowne efekty bedzie widac jak auto ma min 150-200k najechane i najbardziej widoczne w starszych dieslach. W 2.0 tdci z Focusa roznicy nie widac ogromnej, ale w Mondku silnik zaczal mniej "mlotowac".
Ja uzywam Liqui Moly
grisza76 02-06-2011, 20:02 Na pytanie czy pomaga, koledzy powyżej odpowiedzieli dość jasno. Osobiście polecam czyszczenie maksymalnie skoncentrowanym preparatem (min. to Motul, wg mnie najlepszy to Protec (http://www.motochemica.pl/produkty/preparaty/czyszczenie-wtryskow-diesel/)). Jak osiągnąć dobre stężenie? Jest na to kilka sposobów, a dobrze opisane jest to tutaj: http://www.motochemica.pl/porady-techniczne/czyszczenie-ukladu-paliwowego-pro-tec/
Panowie a jak dodam liqui molly do zbiornika gdzie bedzie np 10 litrów ON przyniesie to taki sam efekt? bo nie chce odpinać przewodów od pompy pod blokiem bo jak zapowietrzy mi się układ to bedzie lipa:(
mkaminski100 20-12-2011, 21:48 Efekt nie bedzie taki sam, ale jaki masz problem w 2.0, zeby plukac?
Efekty widac w systemach Delphi, ale juz w nowszych nie ma powalajacej roznicy.
Liqui Moly Diesel Spulung - sprawdzone w parunastu autach TDI, TDDi, TDCi, CDTi
Jeżeli faktycznie problemem jest nagar/zabrudzone wtryski jak najbardziej powinno pomóc.
Najlepiej wpinać się bezpośrednio w puszkę z preparatem, nie dolewać do zbiornika.
mkaminski100 20-12-2011, 22:40 .sprawdzone w parunastu autach TDI, TDDi, TDCi, CDTi
Sam sprawdzales?
Ja pisze tylko o tym co zauwazylem po przeczyszczeniu dwoch DW10 z przebiegiem ponad 200k km. Problemy przed? Zadne. Ten silnik sprawny nie puszcza dymka na zimno ani nie mlotuje jak starsze CR Delphi.
Po wyplukaniu 500ml podlaczonym bezposrednio nie bylo ZADNEJ roznicy w pracy czy odpalaniu silnika.
Niestety z uwagi na budowe i polozenie filtra dosc latwo je zapowietrzyc.
Owszem w systemach CR Delphi (czy Ford czy Renault czy inne) i starszych niskocisnieniowych widzialem jak ciszej zaczal pracowac, nie puszczal dymkow i mniej mlotowal, wiec sam plyn jest dobry.
...ja używam PROTEC, zarówno jako dodatek do diesli i benzyn...na co najmniej 30...40 aut w których stosowałem w większości była jakaś poprawa, czasami nawet znaczna :D
Sam sprawdzales?
Tak.
Problemy przed? Zadne.
Jeżeli problemów przed nie było, to niema sensu wydawać kasy.
Niestety z uwagi na budowe i polozenie filtra dosc latwo je zapowietrzyc.
Jeżeli efekt ma być zauważalny polecam na przyszłość jednak wpinanie się bezpośrednio w zasilanie.
mkaminski100 21-12-2011, 09:17 Tak.
Na tych wszystkich o ktorych pisales?
Jeżeli problemów przed nie było, to niema sensu wydawać kasy.
Jak sa "problemy" to juz czyszczenie malo co pomoze. Najwiecej widac na systemach Delphi wszystich autach ktore chodza na niskim cisnieniu. Zgadzam sie, ze poranny dymek znika, ze przestaje mlotowac pod obciazeniem i pracuje delikatnie ciszej...ale Delphi nadal mocno dymia jak sie wcisnie gaz (taka uroda)
Na CR Siemensa i Boscha nie widzialem roznicy.
Jeżeli efekt ma być zauważalny polecam na przyszłość jednak wpinanie się bezpośrednio w zasilanie.
Nie rozumiem odpowiedzi. Napisalem, ze kazde plukanie robilem z wpieciem pod pompe, a w DW10 po odpieciu zasilania pompy latwo ja zapowietrzyc, wiec, zeby ludzie uwazali.
Na tych wszystkich o ktorych pisales?
Tak.
Jak sa "problemy" to juz czyszczenie malo co pomoze. Najwiecej widac na systemach Delphi wszystich autach ktore chodza na niskim cisnieniu.
Na CR Siemensa i Boscha nie widzialem roznicy.
Miałem przypadek kiedy wtryski mocno kulały a dwie dawki specyfiku odratowały ich naturalną pracę.
Nie rozumiem odpowiedzi. Napisalem, ze kazde plukanie robilem z wpieciem pod pompe, a w DW10 po odpieciu zasilania pompy latwo ja zapowietrzyc, wiec, zeby ludzie uwazali.
Fakt, była prawie 2 w nocy i mogłem pominąć :)
Ale jeszcze raz napiszę dla innych, wlewanie tego typu preparatów do zbiornika całkowicie mija się z celem.
mkaminski100 21-12-2011, 09:34 Tak.
I jaka byla poprawa?
Miałem przypadek kiedy wtryski mocno kulały a dwie dawki specyfiku odratowały ich naturalną pracę.
Ale jak "kulaly" i jakie wtryski? W 95% wtryskow ktore robilem czyszczenie (rozkrecenie, myjka, alkohol itd) nie pomoglo, bo byly zuzyte. W 5% (jeden wtrysk) przedluzylo to zycie wtrysku o kilka miesiecy (juz znow zaczyna siadac).
Jeszcze raz napisze, bo zaraz mi zarzuca, ze nie wierze tym srodkom. To pomaga, ale nie naprawia. Za 50zl mozna sprobowac sie podpiac i wyczyscic uklad, ale jezeli ktos liczy na naprawe to sie moze przejechac. Poprawic mozna i polecam do CR Delphi i TDDI z wiekszymi przebiegami.
I jaka byla poprawa?
Raz była raz nie. Statystycznie Liqui źle nie wypadało.
Ale jak "kulaly" i jakie wtryski? W 95% wtryskow ktore robilem czyszczenie (rozkrecenie, myjka, alkohol itd) nie pomoglo, bo byly zuzyte. W 5% (jeden wtrysk) przedluzylo to zycie wtrysku o kilka miesiecy (juz znow zaczyna siadac).
Raz trafisz na zużyty wtrysk a raz na "zasyfiony", czyszczenie to bardzo spotykana czynność w serwisach regenerujących. Faktem jest również, że w niektórych przypadkach takie czyszczenie jedynie tymczasowo przedłuży żywotność układu wtryskowego. Ale dla pewnych osób i to jest tymczasowym rozwiązaniem.
Jakie wtryski? CR Delphi, BOSCH, DENSO (tutaj żadnej poprawy), pompki i zwykłe dwusprężynowe
Jeszcze raz napisze, bo zaraz mi zarzuca, ze nie wierze tym srodkom. To pomaga, ale nie naprawia. Za 50zl mozna sprobowac sie podpiac i wyczyscic uklad, ale jezeli ktos liczy na naprawe to sie moze przejechac. Poprawic mozna i polecam do CR Delphi i TDDI z wiekszymi przebiegami.
Obydwoje wiemy, że jeżeli szykuje się kompletna agonia wtrysku to żaden złoty środek mu nie pomoże.
mkaminski100 21-12-2011, 17:39 Problemem w Delphi jest zuzyty zaworek, a dysza ktora tak naprawde sie zasyfia odpowiada jedynie za zle rozpylanie (mlotowanie, dymek rano itd).
Tak jak napisales, nie zaszkodzi, ale cudow sie nie spodziewac.
Problem mam taki że jak nadchodzą temp. około 0 stopni to auto dziwnie odpala tj.:
- przekręcam kluczyk czekam aż wszystkie kontrolki zgasną i odpalam. Auto jakby załapie i zgaśnie trwa to może 1 s. Za drugim podejsciem pali elegancko.
Obroty nie falują wszystko ok. Zeszłej zimy wymiana filtra paliwa, świec (na beru-po za tym wszystkie były ok ale jak miałem już zdemontowane stare to zamontowałem nowe). Podpinałem pod kompa żadnych błędów. Oddałem do ASO to stwierdzili że aku stare bo mam je od nowości czyli od 2005, ale kręci dobrze nawet przy -20. Także nie mam więcej pomysłów.
mkaminski100 22-12-2011, 22:25 Sprobuj. Moze pomoze. Ja juz w drugim 2.0 mialem problem z odpalaniem. Chechlal jakby bateria slaba, czasami gasl od razu. Rozrusznik sie wyrabia i slabo kreci. Po zmianie jak reka odjal.
|
|