Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] podgrzewana przednia szyba


GrzegorzR
12-12-2010, 18:53
W moim autku przednia szyba grzeje tylko połówką od strony pasażera.
W czym może być problem?
Po spiralkach widać, że jest dzielona na pół tzn między częścią pasażera a kierowcy, między spiralkami jest większy odstęp.
Czy jest możliwe, że na każdą stronę jest oddzielne zasilanie?,
czy może każda część jest oddzielnie podłączana?,
Bardzo proszę o radę.

SpEcMeN
12-12-2010, 19:11
szukanie nie boli:

http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=87900

DUK45
12-12-2010, 19:12
Kolego tak jak piszesz zasilanie przedniej szyby jest dzielone. Ściągnij wycieraczki oraz górną plastikową część podszybia i po stronie kierowcy przy krawędzi szyby ukażą Ci się dwie czarne złączki do których wchodzą tasiemki od zasilania podgrzewania szyby, obejrzyj je dokładnie. Powodzenia.


P.S Temat jest gdzieś opisany na forum.

GrzegorzR
12-12-2010, 19:26
Panowie, serdeczne dzięki
Pozdrawiam:)

SMUTNYINDYK
12-12-2010, 20:00
Podobno w naszych autach przednia szyba ogrzewana to zabójca alternatorów.

SpEcMeN
12-12-2010, 20:04
a tak przy okazji :)

Da się rozdzielić włączanie max nawiewu na szybę z ogrzewaniem szyby przedniej i tylniej?

GrzegorzR
13-12-2010, 18:42
a coś więcej :)

Czesiek_ze
19-12-2010, 18:52
Ja z prawej strony koło radia mam wyłącznik tylnej szyby i lusterek

Ramzik
19-12-2010, 19:05
Podobno w naszych autach przednia szyba ogrzewana to zabójca alternatorów.

Nic podobnego - czemu przednia szyba ma być zabójcą alternatora, a tylna nie

konrad_b
22-12-2010, 07:43
Nic podobnego - czemu przednia szyba ma być zabójcą alternatora, a tylna nie

może dlatego że przednia ma dwa bezpieczniki po 40A, a tylna jeden 25A ;)
ale nie nazwał bym ją zabójcą, jeśli używa sie z głową

dla porównania dodatkowa nagrzewnica w dieslach też ma 80A

więc jeśli ktoś włączy dmuchawę na full (30A), włączy się nagrzewnica
dołoży przednią szybę ... to trochę prądu idzie :D

Ramzik
22-12-2010, 19:31
może dlatego że przednia ma dwa bezpieczniki po 40A, a tylna jeden 25A ;)
ale nie nazwał bym ją zabójcą, jeśli używa sie z głową

dla porównania dodatkowa nagrzewnica w dieslach też ma 80A

więc jeśli ktoś włączy dmuchawę na full (30A), włączy się nagrzewnica
dołoży przednią szybę ... to trochę prądu idzie :D

Ok rozumiem. No ale skoro są takie udogodnienia to chyba jest to zrobione tak, że nie powinno mieć "śmiertelnego" wpływu na akumulator lub alternator ???
I chyba też właśnie dlatego ogrzewanie przedniej szyby automatycznie wyłącza się po 5 minutach ...

DUK45
23-12-2010, 05:48
Panowie nie można przyjmować obciążeń(płynący prąd) sugerując się bezpiecznikami. Zgadzą się że im większy bezpiecznik na danym obwodzie tym większe obciążenie. Patrząc na bezpieczniki podgrzewania szyby przedniej 2 razy po 40A płynie tam prąd maksymalnie coś koło 10 do 15A na jeden obwód. Bezpicznik jest po to aby podczas zwarcia(rezystancja spada raptownie w dół, a prąd rośnie) zwykle przepalił się. Dobierając bezpieczniki na dany obwód bierze się pod uwgę tzw prąd zwarcia i względem niego dobiera się bezpiecznik(jedno z wazniejszych obliczeń).

konrad_b
23-12-2010, 07:52
Ok rozumiem. No ale skoro są takie udogodnienia to chyba jest to zrobione tak, że nie powinno mieć "śmiertelnego" wpływu na akumulator lub alternator ???

nie twierdzę że włączenie przedniej szyby zamorduje jedno czy drugie, faktem jest że lekko nie mają ;)
więc lepiej używać z głową, w instrukcji zresztą piszą "używać w razie konieczności" ;)

co ciekawe nagrzewnica w dieslach wyłącza się w zależności od obciążenia alternatora - przynajmniej tak piszą w instrukcji

a co do amperażu bezpieczników, oczywiście to duże uproszczenie,
jednak proporcje można chyba wyłapać ?
jeśli nawet prąd grzania przedniej szyby to 30A (a nie 80A jak wynika z sumowania bezp)
to ile będzie miała tylna szyba która ma bezp 25A - 10A ?

dlatego np jak odmrażam auto to włączam grzanie szyby i idę zrzucać śnieg
(dmuachawa wtedy na off, bo i tak dmucha zimnym, reszta też wyłączona)
szyba się nagrzeje to ją wyłączam i włączam dmuchawę, światła i jadę 8)

GrzegorzR
20-01-2011, 17:56
to wszystko prawda z jedną różnicą
nie można sumować amperażu bezpieczników
w tym przypadku 40A to 40A żadne 80A dlatego że jest to połączenie równoległe nie szeregowe, gdyż każda strona jest oddzielnie zasilana.

a teraz dzięki za informacje o zasilaniu szyby przedniej, naprawiłem, grzeją obie połówki, a grzanie szyby tylnej można wyłączyć, przedniej też i dmuchawę też

jeszcze raz dziękuję za pomoc
i wszystkim szerokości życzę

Zvirek
20-01-2011, 18:06
to wszystko prawda z jedną różnicą
nie można sumować amperażu bezpieczników
w tym przypadku 40A to 40A żadne 80A dlatego że jest to połączenie równoległe nie szeregowe, gdyż każda strona jest oddzielnie zasilana.


Z punktu widzenia aku i altka nie ma to żadnego znaczenia, tak czy owak zostają obciążone łącznym prądem 80A (czy ile tam w rzeczywistości ta szyba ciągnie)

Franuśś
07-03-2011, 18:53
Witam stała się tragedia pękła mi szyba byłem w serwisie i stwierdzono że jest tylko i wyłącznie do wymiany więc pomyślałem czy dało by rade wstawić podgrzewaną i tu jest moje pytanie jak to wygląda gdybym się na to pokusił czy ktoś już to robił ? (Szyba czołowa)

C-sław
07-03-2011, 19:01
Witam stała się tragedia pękła mi szyba byłem w serwisie i stwierdzono że jest tylko i wyłącznie do wymiany więc pomyślałem czy dało by rade wstawić podgrzewaną i tu jest moje pytanie jak to wygląda gdybym się na to pokusił czy ktoś już to robił ? (Szyba czołowa)

Nie wiem czy masz garaż i takie tam, ja praktycznie nie użuwam podgrzewania oprócz corocznego wyjazdu w góry gdzie stoje pod chmurą. Bez drucików tańsza będzie.

Franuśś
07-03-2011, 19:50
Tańsza tak ale auto stoi cały rok pod chmurką i wkurza mnie trochę to skrobanie więc rozważam czy idzie :wink:
Mam podgrzewaną w Fieście i fajna sprawa przy zakupie C-maxa nie chciałem ale teraz to by się przydało

GrzegorzR
11-03-2011, 17:39
Gdyby to było moje autko poszukałbym najtańszego w regionie szklarza i kupił tą grzaną. pozdrawiam

Franuśś
11-03-2011, 18:52
Dobra kupie wstawię a kable itd. ?

jpiotr77
10-02-2013, 20:07
Witam, mam pytanko czy ktoś wie jak wyłączyć automatyczne włączenie podgrzewania przedniej i tylnej szyby poniżej 4C

pretorian2
10-02-2013, 20:40
ELM config'iem, http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=164054
najnowsza wersja programu 0.2.4 obsługuje platformę MONDEO/S-MAX/GALAXY

jpiotr77
11-02-2013, 09:24
tylko to dotyczy c-maxa

tedi_k
11-02-2013, 11:23
tylko to dotyczy c-maxa

Tym bardziej się da...

Ford c-max 1981
13-11-2013, 16:49
Witam. Bardzo bym prosil o wyrozumialosc. Posiadam forda focusa c-max z 2004. MIeszkam w Danii i nie mam za bardzo skorzystania z dobrego elektryka w poblizu mojej miejscowosci. Problem moj polega na tym, ze jak w wiekszosci przypadkow nie grzeje mi polowa szyby od strony kierowcy. W tamtym roku wszystko dzialalo idealnie. Sprawdzalem bezpieczniki w komorze silnika i jest wszystko ok. Rowniez sprawdzilem tasme, ktora jest umieszczona w podszybiu bez jej odkrecania bo moge zajrzec w taki sposob i wyglada ona na sprawna tylko lekko mokra. Ostatnie zmniany jakie dokonalem to pod przekaznik od ogrzewania mam podlaczony plus do ledow. Nie wiem czy on ma cos wspolnego z tym. Musialbym jeszcze sprawdzic te kostki od kabli gdzie one sie dokladnie znajduja?? I Czy latwo sie do nich dostac. Za wszelkie odpowiedzi z gory dziekuje.

gulik1978
14-11-2013, 12:05
To, że taśma wyglada dobrze to ok, ale powinieneś jeszcze sprawdzić dalej-przejście taśmy do instalacji-wtyczki.

eclipse
14-11-2013, 13:33
Miernik ustaw na buzer i wbijaj igłę w przewód co jakiś odstęp , jeśli przestanie dzwonić buzer miernika ,
oznacza brak połączenia / przerwa lub słaby styk .(czasami jest w tym miejscu nadłamany lub nadpalony przewód ) .
Rozcinamy izolację sprawdzanej wiązki / przewodu i sprawdzamy ew. lutujemy w razie potrzeby .
Trochę to mordęgi ale tak należało by sprawdzić dokładnie .

Ford c-max 1981
14-11-2013, 15:34
Dziekuje wszystkim za zainteresowanie. Mam pytanie odnosnie instalacji czy ona jest polaczona kostkami tylko w jednym miejscu pod podszybiem?? Czy wystepuja jeszcze gdzies polaczenia ??

jarek.123
16-11-2013, 11:23
Chciałbym żeby chociaż grzała jedna połówka bo to już coś. W moim przypadku nie działa wogóle i już nie mam pomysłu co jeszcze sprawdzić. Moduł gem wymieniony na inny, jest zaznaczona opcja podgrzewania przedniej szyby, bezpieczniki i przekaźnik sprawne, żeby wyeliminować włącznik podgrzewania podałem bezpośrednio masę na wtyczkę w gem i niestety jak nie działało tak dalej nie działa, nie zapala się nawet kontrolka na włączniku, chociaż jej zapalenie jest równoznaczne z podaniem napięcia na przekaźnik, co widać na schemacie, a właśnie przekaźnik nie działa. Ma ktoś jeszcze jakąś sugestie co można sprawdzić bo już poległem.

eclipse
16-11-2013, 13:01
Gdzieś ktoś napisał że się nie załączy jeśli temp.na zewnątrz będzie dodatnia .Ale czy to prawda nigdy nie sprawdzałem .

Ford c-max 1981
16-11-2013, 14:09
Witam. Dzisiaj usunąłem swoja usterkę, którą była zapieczona wtyczka od strony kierowcy. Dzisiaj na zewnątrz jest plus 8 stopni i ogrzewanie szyby włącza się normalnie.

eclipse
16-11-2013, 16:57
Szkoda że nie zrobiłeś zięcia jak to wyglada .

Ford c-max 1981
16-11-2013, 19:54
Zrobiłem zdjęcie jak to wyglądało u mnie. Przepraszam za jakość ale pod ręką w tym czasie miałem tylko telefon.
http://www.aukcjoner.pl/gallery/015034301-.html#I1
http://www.aukcjoner.pl/gallery/015034301-2.html#I2
http://www.aukcjoner.pl/gallery/015034301-3.html#I3

Jak widać na zdjęciach od strony pasażera nie ma problemu natomiast od kierowcy niestety już tak łatwo nie jest.

jarek.123
27-11-2013, 19:41
No i nierównej walki ciąg dalszy. Tak jak pisałem wcześniej cała instalacja do szyby sprawdzona na tip top,a dzisiaj odkryłem że po wykasowaniu błędów forscan-em podgrzewanie działa pięknie....przez całe 23 sekundy. Najlepsze jest to że nieważne czy włączę szybę czy nie układ działa przez 23sek, po tym czasie już nie da się włączyć podgrzewania, więc teoria o przeciążeniu obwodu bierze w łeb i dopiero wykasowanie błędu daje możliwość ponownego włączenia. Na dodatek błąd można wykasować ale ani forscan, ani elmconfig nie widzi żadnego błędu związanego z tą usterką. Normalnie już zgłupiałem, jedyne co się nasuwa to uszkodzony gem, ale to już jest drugi moduł.

pendrive999
28-11-2013, 15:06
jarek.123 to czym kasujesz błąd?

Jotka01
28-11-2013, 17:22
Witam. Panowie czy moglibyście mi pomóc w kwestii szyby? Wszystko wskazuje na to, że w moim focusie mk1 mam szybę podgrzewaną, ale włącznik, który powinien być dzielony, niestety taki nie jest. Szyba wygląda na oryginalną o czym świadczyć by mogły oznaczenia na niej (poniżej linki do moich fotek), nawet oznaczenie VIN jest na szybie. Wprawdzie wkrótce wybieram się do mechanika, bo mam parę drobiazgów do naprawy, ale moja ciekawość w tej kwestii nie pozwala mi czekać aż do tej wizyty :027:

http://funkyimg.com/i/EbGy.jpg
http://funkyimg.com/i/EbGz.jpg
http://funkyimg.com/i/EbGB.jpg

Skoro już zabrałam tu głos, to pozwolę sobie jeszcze zapytać czy założenie kół 195/65 R15 "podniesie" nieco moją foczkę? Jeśli macie inne nieskomplikowane pomysły, to poproszę o radę. Zależy mi na tym, gdyż w związku z wykonywaną pracą jeżdżę często drogami polnymi, leśnymi i innymi niezbyt gładkimi :wink: Wiem, wiem...rozwiązaniem byłaby terenówka :> Obecnie jeżdżę na oponach 185/65 R15 88H

jarek.123
28-11-2013, 18:40
Błąd kasowałem forscan-em, kasuje ogólnie wszystkie błędy i po takim zabiegu podgrzewanie działa ale tylko 23 sek i po każdym wykasowaniu czas działania jest taki sam.

Ford c-max 1981
28-11-2013, 19:16
Witam. Panowie czy moglibyście mi pomóc w kwestii szyby? Wszystko wskazuje na to, że w moim focusie mk1 mam szybę podgrzewaną, ale włącznik, który powinien być dzielony, niestety taki nie jest. Szyba wygląda na oryginalną o czym świadczyć by mogły oznaczenia na niej (poniżej linki do moich fotek), nawet oznaczenie VIN jest na szybie. Wprawdzie wkrótce wybieram się do mechanika, bo mam parę drobiazgów do naprawy, ale moja ciekawość w tej kwestii nie pozwala mi czekać aż do tej wizyty :027:

http://funkyimg.com/i/EbGy.jpg
http://funkyimg.com/i/EbGz.jpg
http://funkyimg.com/i/EbGB.jpg

Skoro już zabrałam tu głos, to pozwolę sobie jeszcze zapytać czy założenie kół 195/65 R15 "podniesie" nieco moją foczkę? Jeśli macie inne nieskomplikowane pomysły, to poproszę o radę. Zależy mi na tym, gdyż w związku z wykonywaną pracą jeżdżę często drogami polnymi, leśnymi i innymi niezbyt gładkimi :wink: Wiem, wiem...rozwiązaniem byłaby terenówka :> Obecnie jeżdżę na oponach 185/65 R15 88H


Witam. Co do wlacznika to Ci nie doradze za bardzo. Ale wydaje mi sie, ze powinny byc dwa jeden na przednia szybe a drugi na tylnia przynajmniej ja tak mam w focusie c-maxie. Po zdjeciu jakie zamiesciles widac, ze szyba powinna byc ogrzewana (musialbys zapytac sie kogos kto ma focusa teraz piszesz w dziale c-maxa). Natomiast co do kol to niestety Twoja foczka sie nie podniesie jezeli dokonasz takiej zmiany. 185 na 195 jest to szerokosc opony 65 to wysokosc

Jotka01
28-11-2013, 19:33
Acha... Dzięki za odpowiedź. Sorki, że "wkradłam się" do c-maxa, ale dopiero co zaczęłam rozglądać się po tym forum no i jeszcze błądzę... :oops:
Co do opon - wyjaśnienie klarowne, teraz rozumiem :wink:
A z tymi szybami, to wciąż niewiadoma. Nie mam bladego pojęcia gdzie miałoby się ją włączać. Chyba udam się do elektryka, żeby to sprawdził i ewentualnie zamontował włącznik dzielony - innego pomysłu jakem kobitka nie mam... g:DD

Jotka01
28-11-2013, 21:51
29DC Power front windows one touch down
2767 With load area cover
296A Drivers power heated convex mirror
232C With pass convex elec/heated mirror

Takie cuda odnośnie szyby i lusterek wyczaiłam w vin dekoderze, ale i tak mi to nic nie mówi :(
Rozszyfruje ktoś...?, pliiiiiiiiiiiis... :oops:

Mariusz
29-11-2013, 15:37
Jotka01, sprawdź sobie wyposażenie po VIN-ie tutaj, lub podaj VIN tutaj:
http://www.etis.ford.com/vehicleRegSelector.do;jsessionid=A0C2D5791177DF654 D0F89872C60EFD8.fcvas510
masz przynajmniej po polsku.
Odnośnie opon- zmieni się jej wysokość, jeśli zmienisz ze 185/65 na 195/65 o 6,5mm. Mało bardzo, lecz różnica jest.

...Natomiast co do kol to niestety Twoja foczka sie nie podniesie jezeli dokonasz takiej zmiany. 185 na 195 jest to szerokosc opony 65 to wysokosc

Kolego, jeśli do końca nie wiesz, to chociaż w błąd nie wprowadzaj swoją odpowiedzią w temacie.
Jeśli mamy oponę o profilu 185/65, to 65 oznacza procent z jej szerokości, czyli 185x65%=120,25mm
195x65%=126,75mm
Zatem różnica w wysokości między jedną, a drugą wynosi 6,5mm. :)

Jotka01
29-11-2013, 16:53
Wielkie dzięki za odpowiedź g:DD

EMIC
18-08-2014, 08:23
Witam,

Co może być powodem że działa tylko prawa część podgrzewanej szyby przedniej?

Pozdrawiam
Michał Mikołajczyk

RedFord
18-08-2014, 08:31
Witam,

Co może być powodem że działa tylko prawa część podgrzewanej szyby przedniej?

Pozdrawiam
Michał Mikołajczyk

Michał - jeszcze raz. Używamy opcji SZUKAJ - to nie boli. (http://forum.fordclubpolska.org/search.php?f=120)
Przeczytaj uważnie cały temat do którego Cię podpięłam.

lsulima
18-08-2014, 10:10
Witam,

Co może być powodem że działa tylko prawa część podgrzewanej szyby przedniej?

Pozdrawiam
Michał Mikołajczyk

przepalony bezpiecznik :)

mayak
22-08-2014, 12:45
albo ukręcony kabelek na podszybiu

pawelma
24-08-2014, 11:47
Witam,

Proszę o podpowiedź co może być przyczyną, że nie działa u mnie w C-Maxie podgrzewanie przedniej szyby. Napiszę łopatologicznie - kiedy wciskam guzik od grzania szyby nic się nie dzieje .... nie zapala się nawet dioda na przycisku ani nie słychać charakterystycznego "cyknięcia".
Gdzie zajrzeć najpierw, aby wyeliminować podstawowe problemy i nie zacząć od rozbierania podszybia ?

Dziękuję i pozdrawiam
Paweł

RedFord
24-08-2014, 11:53
Do skrzynki z bezpiecznikami ;)

pawelma
24-08-2014, 12:01
Do skrzynki, która znajduje się pod maską - w komorze silnika po prawej stronie ? Jeśli tak to nie widziałem tam żadnego spalonego bezpiecznika.

EMIC
25-10-2014, 14:58
Witam, zauważyłem jeszcze jedną sprawę, po lewej stronie grzeje kilka pionowych "przewodów" ale znaczna większość nie?
czyli to nie jest bezpiecznik, czego szukać?

Pozdrawiam
Michał Mikołajczyk

juri2069
25-10-2014, 15:58
nowej szyby .... po prostu przepalają się grzałki skoro kilka grzeje a kilka nie.
Podobno jak się spali jeden dwa to potem już leci jeden za drugim

slyboots
25-10-2014, 18:26
EMIC - według mnie tylko wymiana szyby na nową Cię ratuje już kilka postów z podobnymi objawami było.

Codee13
21-02-2018, 16:26
Witam

Dziś zakończył się u mnie projekt wymiany przedniej szyby na podgrzewaną.
Części i koszta jakie mnie wyniosły to:
- 2x bezpiecznik mini kostka zielony 40A (używki 2 zł),[skrzynka bezpieczników komory 14 i 16],
- przekaźnik 70A [ozn. F80B-14B192-AA do skrzynki bezp. pod maską ozn.R7] (używka 5 zł),
- przycisk podgrzewanej przedniej szyby [ozn. 3M5T-18K574-AD] (używka 15 zł),
- przednia podgrzewana szyba kompletna z uszczelkami (z wysyłką na pewnym sklepie 620 zł),
- wycięcie starej, wklejenie nowej szyby z przeklejeniem naklejki rejestracyjnej oraz czujnika deszczu (150zł).

Najpierw jednak zrobiłem przegląd co fizycznie w aucie mam tzn. w komorze silnika w skrzynce bezpieczników były męskie wtyki na bezpieczniki mini kostka w miejscu 14 i 16 oraz w miejscu przekaźnika grzanej przedniej szyby R7 też były piny widoczne. Pod plastikiem podszybia był przewód. Za zaślepką w konsoli (nad przyciskiem podgrzewania tylnej szyby) były dwie kostki ( jedna od grzanej przedniej szyby, druga od ESP). Mając to sprawdzone przystąpiłem do montażu.

Z mojej strony operacja polegała na wsadzeniu bezpieczników, przekaźnika, zamontowaniu zamiast zaślepki przycisku (wtyczka była a nawet dwie bo i od ESP, ale są to wtyczki tzw. idiotoodporne tzn. nie wsadzisz wtyczki do innego przycisku niż jest ona przeznaczona - jej budowa to uniemożliwia).
Po za tym w GEM (konfiguracja/strona 3) programu ELMconfig trzeba zaznaczyć odpowiedni znacznik od podgrzewanej szyby. U mnie na włączonym aucie program zapytał o zrestartowanie modułu co zrobiłem. Od tej pory mimo braku fizycznego podgrzewanej przedniej szyby przycisk jej włączenia działał tzn. podświetlał się jak przycisk od podgrzewanej tylnej szyby.

Posta piszę ponieważ sam szukałem wszystkiego tak opisanego i do Focus C-max [2003-2007] nie znalazłem w jednym miejscu w jednym poście - są rozrzucone strzępki do czytania po Focus C-max 2007-2010] w którym operacja prawdopodobnie jest analogiczna.
U mnie Focus C-max Ghia jak wyżej opisałem miał wszystko bez dokładania przewodów - na [2007-2010] Kolega tedi_k (Fachowiec przez duże F) nawet schematy dał do wyprowadzenia ze sterownika do przycisku jakby ktoś tak tej wtyczki nie miał.

Także mam nadzieję że pomogę tym co ewentualnie się będą zastanawiać podczas takiej ewentualnej ( nieplanowanej jak u mnie ) wymiany. Różnica w cenie szyby z podgrzewaniem, a bez to 270 zł.

mazik1
22-02-2018, 16:10
Jeśli mogę coś to dodać nie kupuj najtańszej szyby. Uważam że Pilkington (pisownia chyba inna) jest dobra, robiona w Polsce. Miałem taką i była ok. Teraz mam tańszą i mam wrażenie że słabiej podgrzewa szybę.

Codee13
08-03-2018, 20:01
Za późno bo jak pisałem post to już było wszystko kupione.
Chyba masz rację z tym gorszym grzaniem bo wydaje mi się że "dupy nie urywa" grzana szyba prócz tego że lód schodzi sciągaczką do wody bez skrobania. Jak grzanie się wyłączy to po chwili szyba dopiero jest ok czyli po ponad 4 minutach

hacel
13-03-2018, 21:47
Ja ze swojej strony odradzam szyby NordGlass. Ich grzanie to żenada a grzałki palą się bardzo szybko :-/

lotek
26-09-2018, 22:13
Panowie mam pytanie. Smaxa kupiłem w maju także grzana szyby niebuzywalem. Teraz chciałem sprawdzić jak to działa i w sumie nie wiem......czy działa :). Powiedzcie proszę, czy szyba po włączeniu ma być wyczuwalne ciepła?. Wydaje mi się że lekko ciepła jest, ale pewności nie mam. Przy włączeniu przedniej szyby, nie ma takiego kliknięcia, które występuje podczas włączenia tylnej szyby. Nie działają mi grzane lusterka, ale nie wiem czy to ma znaczenie.

lotek
27-09-2018, 20:33
Nikt nie ma/nie uzywa grzania przedniej szyby?;)

maaster
28-09-2018, 06:45
Dobry !
U mnie nie słychać żadnego Kliknięcia. Po włączeniu grzania potrzeba 2 minut aby szron bez problemu zgarnęły wycieraczki i około jednej minuty na to, aby szyba odparowała.
Lusterka włączają się wraz z ogrzewaniem tylnej szyby.
Pzdr

lotek
28-09-2018, 07:28
Dzieki za odpowiedz. A ppowiedz prosze, czy czujesz wyraznie ze szyba jest ciepla? Czy po prostu schiodzi szron i tyle?. A co do lusterek to wiem jak powinno sie je wlaczyc, aczkolwiek u mnie nie dzialaja.

maaster
28-09-2018, 08:34
Nie dotykałem szyby ale sprawdzę.
Co do lusterek to warto je rozebrać i sprawdzić czy konektorki nie zaśniedziały.
pzdr

lotek
28-09-2018, 08:59
Bede wdzieczny za sprawdzenie. A co do lusterek, to chyba zaczne od bezpiecznika, bo dziwne ze nie dzialaja oba.

maaster
28-09-2018, 09:32
Numer bezpiecznika 42 7,5 A :)

lotek
28-09-2018, 11:04
Dzieki, pod maska?

maaster
28-09-2018, 11:26
Nad nogami pasażera w kabinie.

lotek
28-09-2018, 12:46
Fajnie, dzięki. Tylko ja mam smaxa :) a pisałem w temacie cmaxów :)

eclipse
28-09-2018, 16:12
Lotek z tym grzaniem nie do końca jest tak bo jeśli wszystkie druciki są sprawne i temperatura około zera to dość szybko szyba odpuszcza nawet w minutę ....
ale jeśli auto stoi na parkingu w największe mrozy typu 20 na minusie to w dwie minuty nie odpuści musi być dłużej .
Z kolei z każdą szybą jest jak z loterią .... miałem oryginalna forda i szybko w kilka lat szlak ją trafił i grzanie było porażka , wymieniłem właśnie na NORDGLAS i już trzeci rok wszystko gra .
Jeśli chcesz sprawdzić teraz szybę kiedy sa plusowe temperatury to sposobem jest czajnik elektryczny z gotującą wodą , wewnątrz szybko zaparują szyby więc można włączyć przednie lub tylne ogrzewanie szyb do sprawdzenia czy wszystko jest ok.

lotek
28-09-2018, 16:29
Eclipse dzieki za porade, wnioskuje z niej, ze nie jest tak oczywiste wyczucie grzania przedniej szyby poprzez dotyk? Test przy uzyciu pary wodnej na pewno rozwieje watpliwosci, chyba ze poczekam na przymrozki a to pewnie lada dzien :(

mario7738
21-09-2019, 02:36
Witam,
Szukałem na forum i się nie doszukałem wiec piszę tu prosząc o pomoc, rok temu doinwestowałem mojego maksia w grzaną przednią szybę, po zakupie niezbędnych części zleciłem to elektrykowi, załączenie w GEM robiłem sam poprzez program ELMconfig i wszystko wydawało się ok do póki nie załączyłem przycisku MAX na panelu klimatyzacji, z tego co mi wiadomo to po załączeniu tego przycisku powinno załączyć ogrzewanie przedniej i tylnej szyby, a załączyło się tylko tylnej ale po wyłączeniu tylnej szyby załączyła się przednia szyba, wniosek z tego taki że coś nie pozwala na to żeby obie szyby były jednocześnie włączone, żeby tego było mało to pod koniec zimy w środku auta po włączeniu grzania przedniej szyby pojawił się swąd spalenizny i trwało to jakiś czas po tym incydencie przestała grzać prawa strona szyby od pasażera, wstępnie sprawdziłem bezpieczniki i były ok przez cały rok się tym nie zajmowałem bo jeździłem z myślą że oddam auto do elektryka ale chce wpierw spróbować swoich sił, czy ktoś miał podobny problem?

Antej
21-09-2019, 06:06
Altek za slaby skoro automat nie chciał grzać obu szyb na raz i ładować aku.

Skoro bezpiecznik w komorze silnika od prawej strony jest ok a nadal brak grzania to do sprawdzenia jeszcze wiązka w podszybiu,strona pasażera.
Jak tam dochodzi 12V to szyba uszkodzona (nic nadzwyczajnego po roku,a jak to Nordlgass to wrecz typowe).

Petru23
21-09-2019, 09:54
Jak smrodek spalenizny tzn coś się upaliło.

mario7738
23-09-2019, 17:53
Sprawdziłem jeszcze raz bezpieczniki i są ok zdjąłem podszybie tasmy są ok, szybę mam fordoską, czy może to być przekaźnik ?

klodis
25-09-2019, 11:19
przekaźniki jeśli ich nie słychać przy włączaniu szyby to mogą być uszkodzone, oczywiście na włączonym silniku na biegu jałowym ja włączysz grzanie przedniej szyby obroty lekko spadną i powinny powrócić do normy.
Takiego problemu u siebie nie przerabiałem, ale zapach spalenizny w aucie może świadczyć o przegrzaniu się jakiegoś kabla i stopiła się jego warstwa ochronna, ale mogę się mylić, zapewne przewody też są do sprawdzenia, a czy ogólnie jedna połowa grzeje czy całość padła? Może to wina włącznika? multimetrem można go sprawdzić

lsulima
25-09-2019, 13:17
Jak połowa szyby grzeje, to przycisk działa. Jak bym sprawdził drugi biegun: „-„ podłączenie jest za lampką wnętrza.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk