Ketling
14-12-2010, 08:30
Witam,
taki luźny temat chciałem zarzucić w wyniku obserwacji.
Jakiś czas temu w trakcie tankowania wlałem do słoika ON żeby sobie sprawdzić jak będzie się zachowywał w trakcie mrozów. Paliwo było tzw przejściowe wiec przy -10 zaczęła się wytrącać parafina. Część przelałem do mniejszego słoika i dodałem preparatu antyżelowego. Ponieważ ON był już lekko zmętniały preparat nic nie pomógł. Kilka dni temu przy temperaturach powyżej zera w słoiku bez antyżela ON "odzyskał" klarowność natomiast ku mojemu zdziwieniu w tym drugim z dodatkiem męty utrzymują się dalej. Nasuwa się więc pytanie o zasadność stosowania preparatów antyżelujących do paliwa, nie mówiąc już o tym że większość ma napisane ze usuwa wodę... Taki eksperyment z wodą też kiedyś robiłem. Powie ktoś że to kwestia firmy bo dodatki tej firmy są lepsze niż tamtej ale to kwestia marketingu (czytaj wiary) jak to sprawdzić kupować każdej firmy i badać?
No chyba, że to co się dzieje w słoiku nie odzwierciedla warunków panujących w zbiorniku paliwa.
Może ktoś z kolegów będzie miał jakieś cenne spostrzeżenia czy uwagi w tym temacie.
Pozdrawiam
taki luźny temat chciałem zarzucić w wyniku obserwacji.
Jakiś czas temu w trakcie tankowania wlałem do słoika ON żeby sobie sprawdzić jak będzie się zachowywał w trakcie mrozów. Paliwo było tzw przejściowe wiec przy -10 zaczęła się wytrącać parafina. Część przelałem do mniejszego słoika i dodałem preparatu antyżelowego. Ponieważ ON był już lekko zmętniały preparat nic nie pomógł. Kilka dni temu przy temperaturach powyżej zera w słoiku bez antyżela ON "odzyskał" klarowność natomiast ku mojemu zdziwieniu w tym drugim z dodatkiem męty utrzymują się dalej. Nasuwa się więc pytanie o zasadność stosowania preparatów antyżelujących do paliwa, nie mówiąc już o tym że większość ma napisane ze usuwa wodę... Taki eksperyment z wodą też kiedyś robiłem. Powie ktoś że to kwestia firmy bo dodatki tej firmy są lepsze niż tamtej ale to kwestia marketingu (czytaj wiary) jak to sprawdzić kupować każdej firmy i badać?
No chyba, że to co się dzieje w słoiku nie odzwierciedla warunków panujących w zbiorniku paliwa.
Może ktoś z kolegów będzie miał jakieś cenne spostrzeżenia czy uwagi w tym temacie.
Pozdrawiam