Zobacz pełną wersję : elektroniczne zegary i pare pytań.


Pawel
25-03-2006, 19:48
poszukuje uzytkownika fiesty z lat '99-00 z fabrycznie zamontowanymi elektronicznymi zegarami.

Chodzi o fieste chyba mkIV , te z jajem z przodu.
potrzebuje pewnej informacji.

Kapuhy
26-03-2006, 12:18
Moja Fiestka ma elektroniczne zegary, a dokładnie liczniki przebiegów-o to Ci chodziło?

kuba
26-03-2006, 12:52
Sławko, ja co prawda mam MKV, ale zegary przynajmniej z wyglądu są takie same i są elektroniczne (mają wyświetlacz)

Pawel
26-03-2006, 15:01
Tak dokładnie o te mi chodzi co maja wyswietlacz LCD kilometrów. zreszta pozostałe wskażniki też są cyfrowe, tylko prezentacja jest analogowa.

A teraz do sedna sprawy:
zamontowałem sobie elektroniczne zegary i wszystko chodzi tak jak powinno, ale chce sie upewnic czy pewne zachowania sa normalne.
I tak:
po przekreceniu stacyjki w pozycje pierwszą zegary są martwe i to jest prawidłowy objaw.
po przekreceniu w pozycje drugą, zegary ozywaja, nastepuje podswietlenie licznika km, nastepuje test LCD(zapalaja sie wszystkie segmenty) i po chwili pokazuje ilośc km(to też jest ok) w tym czasie wskazówki od paliwa i temp. silnika idą na swoje miejsce, wskazówka od prędkościomierza stoi w miejscu, a wskazówka obrotomierza skacze do ok 4000 obr/min i wraca do zera.
Czy to jest normalne? czy tez tak macie ?




Nastepnie przekręcamy kluczyk w pozycje trzecią czyli uruichamiamy silnik. w tym momencie zegary gasną tak jakby zabrakło zasilania, a po od paleniu i powrocie kluczyka w pozycje drugą zegary sie uruchamiają i powtarza sie procedura testowa, oraz wskazówka od obrotomierza znów skacze do ok 4000 obr i wraca na miejsce pokazując odpowiednie obroty(silnik pracuje). Od tego momentu jest wszystko OK.

Czy też macie takie zachowania zegarów?

Nie pytam, co to może być, bo to jest nieistotne i gdyby okazało się, ze tak ma nie byc to sobie poradze.

Za odpowiedz i ewentualny opis zachowania sie zegarów w sytuacjach opisanych przeze mnie z góry dziękuje.

taką tarcze maja:

kuba
26-03-2006, 17:37
No ja niestety nie mam obrotka (ale to co opisujesz na 99,9% nie jest prawidłowym zachowaniem). Poza tym u mnie po przekręceniu na pozycje drugą jest ciut inaczej niż u Ciebie- zegary jak i wyświetlacz podświetlają się dopiero po włączeniu świateł oraz na wyświetlaczu nie podświetlają się wszystkie segmenty, tylko od razu pokazuje przebieg (chyba, ale nie jestem pewnien), poza tym po uruchomieniu silnika jeszcze raz zapalają się kontrolki temperatury, ABS, rezerwy oraz chyba jaśków i na chwile gaśnie wyświetlacz.

Pawel
26-03-2006, 17:55
zegary jak i wyświetlacz podświetlają się dopiero po włączeniu światełwyświetlacz zawsze jest podswietlony, natoiast o oswietleniu zegarów nic nie pisałem. pisząc "tym momencie zegary gasną tak jakby zabrakło zasilania" miałem na mysli, ze gasna wszystkie kontrolki oraz gasnie wyswietlacz jak ijego podswietlenie.

Kapuhy
26-03-2006, 18:15
U mnie wygląda to tak:

I pozycja-j.w.

II pozycja-identyczne zachowanie, testy kontrolek, LCD (włącznie z podświetleniem i wyświetlaniem ósemek na dzień dobry), wskaźników takie same, ale nie ma testu obrotomierza-zegar zachowuje się tak jak prędkościomierz

III pozycja-podświetlenie gaśnie przy pracy rozrusznika; po odpaleniu drugiego testu wskaźników paliwa i temperatury nie ma (choć głowy sobie uciąć nie dam-sprawdzę przy okazji), obrotomierz od razu grzecznie wędruje na aktualne obroty-bez skoku na 4 tyś.

Pozdrawiam

Pawel
26-03-2006, 18:28
II pozycja-identyczne zachowanie, testy kontrolek, LCD (włącznie z podświetleniem i wyświetlaniem ósemek na dzień dobry), wskaźników takie same, ale nie ma testu obrotomierza-zegar zachowuje się tak jak prędkościomierz hmmmm... , w takim razie cos mam nie tak. Co prawda jak wczesniej ze dwa razy przekrece kluczykiem pomiedzy pozycjami I i II to wskazówka predkościomierza juz nie skacze, tylko grzecznie stoi na 0 obr/min.
III pozycja-podświetlenie gaśnie przy pracy rozrusznika; po odpaleniu drugiego testu wskaźników paliwa i temperatury nie ma (choć głowy sobie uciąć nie dam-sprawdzę przy okazji) No u mnie tez nie ma testu tych wskażników, ale jakbyś mógł sprawdzić czy po odpaleniu nie pojawia sie test kontrolek i wyswietlacza, to byłbym wdzieczny.

Kapuhy
26-03-2006, 18:48
Po odpaleniu drugiego testu kontrolek nie ma (zapala się tylko przez chwilę ukochana rezerwa-gdy wskaźnik paliwa wędruje na swoje miejsce). Podobnie jest z LCD-nie ma testu z zapalaniem wszystkich segmentów, od razu pojawia się licznik kilometrów.

Pawel
26-03-2006, 18:58
no to u mnie po odpaleniu jest tylko test kontrolki rezerwy i kontrolki niskiego poziomu płynu oraz test wyswietlacza(wszystkie segmenty). obrotek jest ok, nie skacze.

no to zostaje mi sprawdzić i znaleźć przyczyne tego skaczącego obrotka.

Co prawda zegary mam od pumy i byc moze jest inne oprogramowanie, ale i tak powinno byc tak jak jest u Ciebie.

hmmmm, ide myslec.

aha, jakbys mógł spisac kilka pierwszych wskazań wyswietlacza w trybie testowym, do momentu kiedy pojawi sie test predkości ?

tu masz link co powinno być http://www.hearsay.demon.co.uk/puma/DIC.html
chodzi mi o rubryki: display tests oraz programming.

Kapuhy
26-03-2006, 20:11
Pobawiłem się troszku.

Wyniki:

GAUGE-test wszystkich 4 zegarów od zera do max.
888888-wskazania jak w teście LCD na II pozycji klucza-same ósemki
bulb-zapala wszystkie lampki kontrolne

ROM-PASS r02
RAM-PASS EE0R (lub EE0A)
dAtE-AC44
dtc-niestety dwa wskazania: 9318 (ponoć LOW BATTERY-czyżby mój dzielny 7-letni fabryczny akumulator był bliski zejścia? a tak ładnie przetrwał zimę...)
i 0115 - nie znalazłem opisu do tego kodu błędu

Ciekawa jest funkcja miernika paliwa-da się to w prosty sposób wykorzystać?

Mam pytanie co do funkcji bulb-nie zapala mi się lampka przy kontrolce rezerwy, co ona oznacza (instrukcjię mam niestety do zegarów mechanicznych)? Nie wiem, czy jest przepalona, czy przewidziana do funkcji, której po prostu nie mam (np. świece żarowe). Zaskoczyła mnie też kontrolka niskiego poziomu płynu spryskiwaczy-pierwszy raz na oczy ją zobaczyłem, a płyn wyprztykałem do zera już nieraz :) Może uszodzony mam czujnik, to standardowe wyposażenie? Bo nie sądzę, żeby montowali samą lampkę :)

Pawel
26-03-2006, 20:32
Mam pytanie co do funkcji bulb-nie zapala mi się lampka przy kontrolce rezerwy, co ona oznaczato jest lampka od długich i swieci na niebiesko(nie zapala sie przy teście)
dtc-niestety dwa wskazania: 9318 (ponoć LOW BATTERY-czyżby mój dzielny 7-letni fabryczny akumulator był bliski zejścia? a tak ładnie przetrwał zimę...)
i 0115 - nie znalazłem opisu do tego kodu błędu też mam te dwa błędy i jeszcze 9201, ale ten jest od czujnika temperatury.
0115 Engine coolant temperature circuit (obwód czujnika temperatury silnika)Ciekawa jest funkcja miernika paliwa-da się to w prosty sposób wykorzystać?
2
255 open send +/- 0
232 full stop +/- 0
215 Full mark +/- 10
178 3/4 mark +/- 8
138 1/2 mark +/- 7
93 1/4 mark +/- 5
41 E mark +/- 4
54 Low Fuel (0-59)
0-18 short (0-20 max)
Zaskoczyła mnie też kontrolka niskiego poziomu płynu spryskiwaczy-pierwszy raz na oczy ją zobaczyłem, a płyn wyprztykałem do zera już nieraz :) Może uszodzony mam czujnik, to standardowe wyposażenie?
To nie jest standardowe wyposazenie, możesz go nie mieć.

Dzieki.

Kapuhy
26-03-2006, 20:45
to jest lampka od długich i swieci na niebiesko(nie zapala sie przy teście)
No tak, to jak z pytaniami-najprostsze bywają najtrudniajsze, jak ja to mogłem przegapić? :)

kuba
26-03-2006, 22:01
nastepuje podswietlenie licznika km,

kuba napisał/a:
zegary jak i wyświetlacz podświetlają się dopiero po włączeniu świateł
wyświetlacz zawsze jest podswietlony, natoiast o oswietleniu zegarów nic nie pisałem. pisząc "tym momencie zegary gasną tak jakby zabrakło zasilania" miałem na mysli, ze gasna wszystkie kontrolki oraz gasnie wyswietlacz jak ijego podswietlenie.

A ja miałem na myśli to, że wyświetlacz zachowuje się tak jak opisałem, a jego podświetlenia (na zielono), "włącza się" razem z podświetleniem całej deski rozdzielczej (o ile się nie myle to u mnie nie ma osobnych żaróweczek do samego wyświetlacza-no chyba, że są one przepalone cały czas-auto kupowałem jako 2 latka).

W sumie to taki mały OT, ale u mnie przy teście żarówek podświetlają się tylko te, od urządzen, które mam w aucie-i to nawet nie wszystkie, ale do sedna-jak wygląda kontrolka od niskiego poziomu płynu do spryskiwacza??

Pawel
26-03-2006, 22:16
ale do sedna-jak wygląda kontrolka od niskiego poziomu płynu do spryskiwacza??

koniuXR3i
25-07-2008, 11:53
Zakladajac ze mam kostke i instalacje pod wskaznik niskiego plynu spryskiwaczy... w escorcie mk7

wystarczy ze wepne wskaznik i podepne odpowiednie kabelki do kostki elektronicznego licznika z pumy ?

Czy jak w RS musze jeszcze kombinowac z tzw blackboxem?

Ktos moze mi pomoc rozwiazac ten problem ;)

Pawel
26-07-2008, 12:04
jesli masz kable i kostke, to wystarczy jak podepniesz.

JoeMix
26-07-2008, 15:12
przekręcamy kluczyk w pozycje trzecią czyli uruichamiamy silnik. w tym momencie zegary gasną tak jakby zabrakło zasilania, a po od paleniu i powrocie kluczyka w pozycje drugą zegary sie uruchamiają i powtarza sie procedura testowa, oraz wskazówka od obrotomierza znów skacze do ok 4000 obr i wraca na miejsce pokazując odpowiednie obroty(silnik pracuje).Normalne, zasilanie zegarów masz z punktu w którym stacyjka odcina zasilanie na czas pracy rozrusznika (gasną światła, dmuchawa w środku, radio itp) jak tego nie chcesz podepnij zasilnie zegarów pod stałe 12V po włączeniu zapłonu.

Pawel
26-07-2008, 17:46
stacyjka odcina zasilanie na czas pracy rozrusznika (gasną światła, dmuchawa w środku, radio itp)

nie gasna swiatła, nie gasnie radio, nie wyłacza sie dmuchawa.

koniuXR3i
26-07-2008, 19:30
jesli masz kable i kostke, to wystarczy jak podepniesz.


podejrzewam ze kostke mam

Mozesz zdradzic ktore kable przy liczniku starym za to odpowiadaja i ktore kable z elektronicznego trzeba z tym polaczyc?

JoeMix
26-07-2008, 21:34
stacyjka odcina zasilanie na czas pracy rozrusznika (gasną światła, dmuchawa w środku, radio itp)
nie gasna swiatła, nie gasnie radio, nie wyłacza sie dmuchawa.Sławko, chodziło mi o zasadę, a nie o to że konkretnie tak masz u siebie, w niektórych autach jak uruchamiasz rozrusznik to gaśnie dosłownie wszystko za wyłączeniem osprzętu silnika,,, co ma na celu ułatwienie rozruchu, już w Fiestach z 80 roku to było, tylko fabrycznie nie wiadomo czemu nie podpinali, wystarczy na stacyjce jeden przewód przełożyć,,, więc pewnie i u Ciebie jest taki punkt zasilania, musiał byś się zagłębić w schematy lub kable w aucie.

Pawel
27-07-2008, 06:45
JoeMix, wiem, ze w innych autach tak jest np. znienawidzony przeze mnie Lanos tak ma. :)

Wracając do tych kabelków, to niestety, ale stare liczniki nie maja okablowania do tego czujnika, wiec nie pomoge. Nie jest to rozpisane nawet na schematach.
Kontrolka jest bo jest a kable "no connect".

corneliusab
21-06-2009, 20:16
po przekreceniu w pozycje drugą, zegary ozywaja, nastepuje podswietlenie licznika km, nastepuje test LCD(zapalaja sie wszystkie segmenty) i po chwili pokazuje ilośc km(to też jest ok) w tym czasie wskazówki od paliwa i temp. silnika idą na swoje miejsce, wskazówka od prędkościomierza stoi w miejscu, a wskazówka obrotomierza skacze do ok 4000 obr/min i wraca do zera.
Czy to jest normalne? czy tez tak macie ?
Slawko i co z tym obrotkiem, ma tak skakac czy nie:?:

Pozdrawiam

Pawel
22-06-2009, 22:27
nie wiem, ale ja tak mam. nie zawsze, ale czesto.

corneliusab
23-06-2009, 10:21
Heh, no u mnie tez skacze, tez nie zawsze ale dosc czesto, w zasadzie tak na 10 wlaczen zaplonu skacze z 8 razy, poza tym wsio dziala jak nalezy. Dzieki.

Pozdrawiam

Pawel
23-06-2009, 11:26
to tak jak u mnie :)
mnie nie przeszkadza, reszta jest ok, więc nie zajmuje sie tym :)

radekbox
23-06-2009, 21:01
a mi nie skacze:)