Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Brak nadmuchu


owiabiks
25-03-2006, 22:45
Ludzie gdzie jest rezystor od dmuchawy nie mogę go zlokalizować ratunku. Jak go naprawić ???

wujek75
26-03-2006, 08:42
Nie wiem jak to jest dokładnie w galaxy ale zwykle zamontowany jest tuż przy samej dmuchawie.

Co do naprawy to jest to zwykle rurka ceramiczna z nawiniętymi kilkunastoma zwojami drutu oporowego i wyprowadzonymi odczepami - więc jak coś się upali na konektorze to można próbować reanimować.

Jak nie masz żadnego biegu w dmuchawie to sprawdź obwód zasilania i bezpiecznik - zwykle 25A. Możesz również nie mieć masy przy silniku dmuchawy. Multimetr w rękę i do roboty... :fcp1

owiabiks
26-03-2006, 11:16
Dzięki szukałem przy dmuchawie i nie ma. Jest 4 bieg . Czy moze ktoś wie gdzie on może jeszcze być????

[ Dodano: 2006-04-06, 21:37 ]
A jednak miałeś racje przy dmuchawie Dzieki za pomoc zapłaciłem 117 i już działa

pion
31-07-2006, 18:55
witam

mam podobny problem działa tylko 3 i 4 bieg, jestem całkowitym laikiem, jak dotrzeć do tego opornika, proszę o podpowiedź, z góry dzięki za pomoc

pozdrawiam

szymar
31-07-2006, 20:51
moze sie przyda :)

Romekk75
09-08-2006, 17:55
Witam, jestem tutaj nowy. Galaksika mam od maja ale juz parę rzeczy zdążyłem w nim zrobić m.in. właśnie wymieniłem sobie rezystor dmuchawy. Bardzo prosta sprawa dosłownie pół godzinki roboty:
1. Należy zdjąć schowek od strony pasazera (chyba jakieś 5 wkrętów)
2. W zasięgu wzroku będzie własnie ten rezystor przykręcony o ile pamietam jednym wkrętem. Poznasz go po szerokiej kostce z czterema kabelkami które do niego przychodzą.
Bułka z masłem. dałem rade sam a nie jestem "słodowy" :fcp2
To jest taka ceramiczna biała bryłka. O ile wiem tego nie da się naprawić, można to jedynie wymienić.
Powodzenia!

kor1011
01-11-2007, 19:27
Ludzie gdzie jest rezystor od dmuchawyJa mam ten sam problem ale z tylną dmuchawą.Czy oporniki są zamontowane przy dmuchawie.

poll
02-11-2007, 06:49
Wyciągacie schowek , i widzicie dmuchawkę inaczej silnik dmuchawy do niego wchodzą kabelki więc je wyciągasz jest na wtyczce zabezpieczenie więc trzeba je nacisnąć żeby wyjąć , jak to zrobimy to gniazdo gdzie była pdłączona wtyczka jest metalowe (blaszane) musimy je wykręcić torksem i wyciągamy i widzimy rezystor . Można go wyciąć i wlutować przewód ale musi być dość gruby miedziany najlepiej pręcik ja sobie obiełem końce wyciętego rezystora 2 razy i dobrze polutować (nie zapomnieć oczyścić) i póżniej w celu spr można na chwilkę podłączyć kabelki żeby spr czy gotowe . Jesli tak to heja wszystko poskręcać od nowa i gotowe ! :fcp18

[ Dodano: 02-11-2007, 07:55 ]
I dmuchawka powinna chodzić na wszystkich biegach nie na maxa .

stomat
02-11-2007, 15:27
Tak, w tylnej nagrzewnicy opornik jest zamontowany przy dmuchawie. Aby się do niego dostać trzeba zdjąć cały boczek.

bomac
27-11-2007, 09:26
Mam równiez problem z ogrzewaniem z przodu ,wentylator wogóle nie krąci.Brab nap na rezystorze ,bezpiecznik dobry.Co jeszcze ? Jesli ktoś ma schemat instalacji dmuchawy dla 2,3 DOHC 1997 to pls.

jblack
27-11-2007, 15:09
prosze bardzo tu gdzies jest schemat elektryczny dmuchawy powietrza
oto link

http://chomikuj.pl/button/jblack.gif
(http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=jblack&b=1)

uzi11
09-10-2016, 23:12
Dla potomności
Dopadło mnie również - brak 1 i 2 biegu wentylatora.
Zdemontowałem schowek, następnie odkręciłem wkręt torox trzymający opornik. Pomiar omomierzem wykazał przerwę. Opornik posiada nawinięte drutem oporowym 3 rezystory. Jeden się przepalił i działał bieg 3 i 4 wentylatora (opornik odpowiada za prędkość na 1, 2 i 3 biegu, czwarty jest zasilany bezpośrednio z akumulatora). Podjąłem się reanimacji i przy użyciu drutu oporowego z grzałki prodiża dobrałem odpowiedni opór co było nieco trudne ze względu że go nie znałem.
Opornik jest zamontowany przy wentylatorze który go od razu chłodzi.
Zastanowiło mnie dlaczego spalił się akurat drugi bieg. Doszedłem do wniosku, że najwięcej wentylator pracował na drugim biegu i musiał pobierać za duży prąd, co za pewne spowodował silnik, który już zaczął się zużywać. Postanowiłem go wymontować i sprawdzić. Po sprawdzeniu okazało się , że szczotki jeszcze są ale wycięły w komutatorze wgłębienia co znacznie zwiększyło opory silnika a zarazem pobór prądu co spowodowało wreszcie przepalenie opornika. Wyrównałem wgłębienia w szczotkach papierem -operacja szybka. Gorzej z komutatorem -wyrównałem go nie zbyt dokładnie ale zajęło mi to z 30 min. W każdym razie pomogło i silnik pracuje o wiele lepiej.
Zapewne jak bym kupił nowy opornik to też by zaraz się spalił.
Pobór prądu podczas pracy wentylatora wynosił 13 A więc obstawiam że wentylator ma
około 200 W. Opornik powinien mieć następujące oporności 1,52 Ohma, 0,72 Ohma i 0,19 Ohma
Chociaż do końca nie jestem pewien tych oporności

filip170
20-10-2016, 21:21
sprawdz jaki bieg ma jaka opornosc.kup w dobrym sklepie rezystorki o podobnej wartosci lub jesli sa mniejsze to polacz je szerogowo i zlutuj.banalna sprawa a rezystorki w cenie 1zl do 2zl.naprawde lepiej zrobic samemu niz wydawac niewiado jaka kase.

arcik1967
07-11-2023, 05:04
Witam i proszę o pomoc.Ford galaxy mk1 1.9 tdi. Klimatronic.Mam taki problem ze kupiłem galaxy. I nie działa nawiew. Jak się okazało poprzedni właściciel namieszał w kablach. I teraz problem jest rezystor dmuchawy czerwony jeż 3 pin. I jak to podlaczyc czy ma ktoś opis pinów rezystora I do dmuchawy. Czy przewody z rezystora idą do dmuchawy . Jeżeli tak to które. Proszę o pomoc i dziękuję