Zobacz pełną wersję : Znowu te napędy


EICHHORN
25-03-2006, 23:38
Witam
Mam pytanie : gdzie mogę kupić to się tak ładnie nazywa - sprzęg piast przednich ?
Nie interesuje mnie zakup w serwisach FORDA (straszna kasa)
Chodzi mi o explorera r . 94 .
A może ktoś ma na zbyciu roletę bagażnika ?

Yony
26-03-2006, 15:24
Straszna to znaczy jaka?
Generalnie zakup manualnych WARN'a lub AVM załatwia sprawę raz na zawsze. Ale to i tak wydatek rzędu 1000 zł. Ale się opłaca. Nie dają się zmielić nawet 37" kołami :fcp12

jash
26-03-2006, 19:28
co do sprzęgu piast przednich - można je kupić, manualne lub automaty na ebay.com czyli stronie amerykańskiej abey. Ceny są nawet nawet - od 50 do 150 USD i to i automaty i warn. pryz okazji 0 sam mam uszkodzione ale waham się cały czas jakie kupić - czy automat czy manual. To komfort do którego juz się człowiek przyzwyczaił i teraz sam durnieje. Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam

Yony
26-03-2006, 20:34
Automaty są obliczone na standardowe koła. Jeżeli założysz większe, szersze, lub będziesz poddawał je jakimś obciążeniom nie ma siły żeby ich w końcu nie zmieliło. Dlatego zdecydowanie polecam manualne. Są niezniszczalne. A zima możesz miec zapięte półosie cały czas. Będą się poprostu kręcić i nic poza tym, bo napęd i tak odłączony jest w reduktorze.

jash
26-03-2006, 21:31
Yony!
To z tym zapięciem półosi to pewne? Nie będzie tak, że zepnie mi je na sztywno po przekręceniu w piastach? Nie rozbierałem na części zasady działania naszego przełożenia napędu, ale tego się obawiam. Lepiej spytać.

[ Dodano: 2006-03-26, 22:33 ]
to na zdjęciu to Twoje cudo? gdizes się zapuścił w taki śnieg? I nie mów że wyjechałeś z tego o własnych siłach.

Yony
26-03-2006, 21:37
Po zapięciu półosi na piastach będą pracowały one i przedni wał, więc będą spięte "na sztywno". Tyle, że napęd nie jest zapięty na reduktorze, więc wał i półosie pracują wtedy luzem. Trochę obciąża to flansze i krzyżaki, ale bez przesady. Nic się nie stanie, a zimą, zwłaszcza taka jak w tym roku nader często zapinam napędy. Tym bardziej, że jeżdżę na oponach typu M/T.
Pomijam już fakt, że wyjść z auta i przekręcić hub'a nie jest wcale tak trudno :)

-----------------edit--------------------------------------------------------------

Hehe, oczywiście że o własnych :) Explorerek jest prawdziwą terenówką, wbrew temu co twierdzą niektórzy Landroverowcy :fcp14

A śnieg taki był w lesie w okolicach Sulejówka. Kiedyś zrobiłem stronę z moich wyjazdów, rajdów i wypraw ale coś ją niechcący chyba wcięło...

http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2003/5_mazurskie_wertepy/duze4/129-2928_img.jpg
Stąd tez wyjechał bez wyciągarki, bo startowałem w grupie wyczynowej i miałem zaplombowaną :fcp12

http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2003/5_mazurskie_wertepy/duze4/129-2912_img.jpg
Za to tutaj musiałem go szarpać do tyłu. Daje się we znaki brak blokady w przednim moście :D

[ Dodano: 2006-03-26, 23:00 ]
Zaraz, zaraz JASH, Ty masz XP z 1995 roku? To u Ciebie jest inaczej, bo półosie dołaczane są w przednim moście a nie w piastach. Z tego co wiem, to raczej z tymi nie ma problemów...

EICHHORN
26-03-2006, 22:17
WITAM
Patrzę na te zdjęcia i widzę,że Wy tu macno terenujecie.Ja się jeszcze nie bawię w takie sprawy . Samochodzik raczej oszczędzam. Może nie potrzebnie.
Co do STRASZNYCH cen to w serwisie ok.1400-1500zł. za sztukę dzwoniłem i pytałem .
Jestem zupełnie zielony w sprawach mechanicznych i nie bardzo mam pojęcie jak będę włączał te manualne sorzęgi . do tej pory był guzik ? (WYGODA)
I jeszcze jedno , czy jest kłopotliwe zainstalowanie tego ?

POZDRAWIAM

jash
26-03-2006, 22:26
No to źdierają skubani niesamowicie. Przecież zamontownie manuala to nie taka ciężka sprawa. Części do automatu za Wielką Wodą kosztują max 150USD więc chyba im się ceny pomyliły. Ja tu oczywiście o komplecie - za tyle kupi sie osprz ęt na dwa koła. Może tym z serwisu trzeba mokry kompres na głowę?

EICHHORN
26-03-2006, 22:40
Za wodą sa inne ceny , inny ŚWIAT . Przed chwilą rozmawiałem z kolesiem za ODRĄ i on coś mówił o nówce za 450eur. za sztukę(????????) .Nie myślę żeby chciał mnie "odoić" .
POZDRAWIAM

Yony
27-03-2006, 07:28
Kup manuale. w Polmot Trading wyjdzie 1400 za komplet WARN razem z conversion kitem. Sprawdź też tutaj (http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/37/1970.html), tyle, że musisz policzyć rowki na półosi, bo nie pamietam ile ich jest w XP. Poza tym możesz w końcu do tego sklepu napisać, podobno mają sprzęgi explorerowe i nie wiem, czy mieli na myśli konkretnie do XP czy mówił o tych. Montaż tego to jakieś 3 godziny roboty. A wygoda... cóż 90% Toyot LC i wszystkie Hiluxy mają manualne i ludzie jakoś żyją. Cała Australia na takich jeździ :)

jash
30-03-2006, 15:06
Yony!
Powiem tak - pierwsza rejestracja była w 1995. Produkcja to chyba modelowo tak jak Twój. Normalny kanciak. Kiedys były tu gdzieś zdjęcia na forum - taki z kołem na tylnej klapie. Z tego co oglądałem to mam pozrywane wystające "czopki" na obręczy na piaście koła patrzac po zdjęciu koła i głowicy na której jest napis 4x4 automatic. Kuźwa, gdzieś miałem zdjęcia. Muszę poszuklać to dołączę i będzie wiadomo co i jak. Bądź co bądź, irytuje mnie straszliwi brak 4x4 (choć na pocztaku hulało jak trzeba) i zimą szlag mnie trafiał gdy drżałem czy podjedzie czy zamieni się w malucha i stać bedzie na drodze jak dupek.
Szukam zdjęć.

Yony
30-03-2006, 15:20
No to masz rocznik 1994, bo robili go do listopada bodajże. Napisz tam gdzie link dawałem, gadałem z kolesiem, ma na bank sprzęgi do XP, tyle że ostatnie wyszły w zeszłym tygodniu i teraz czeka na transport. Ale w ciągu 2 tygów powinny znowu być na stanie :)
A usterka jest standartowa. Właśnie tak się mielą automaty. Poprostu ta obręcz jest za wąska i niewyrabia czasem obciążeń.

jash
30-03-2006, 18:11
Yony!
Ten link to gdzie jest? To do manuali czy do automatu? W kraju czy "w innym Świecie"?

Pawel
30-03-2006, 18:16
http://www.rajdy4x4.pl/sklep/produkt/37/1970.html

Yony
30-03-2006, 19:47
O właśnie...

jash
31-03-2006, 00:04
Sprawdzałem ceny. Drogo, pierona. Za Wielką Wodą można to dostać za 100USD. To trzeba jednak zalicytować na ebay.
Pozdrawiam