Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Wymiana i adaptacja zegarów


buro
17-12-2010, 22:03
Mam problem a mianowicie padly mi zegary-zadymilo i juz-polowa kontrolek nie dziala,polaczyc sie w celu diagnozy nie idzie-auto nie odpala,tzn startuje ale po ok 1 sek rozlacza i kibel.Kupilem nowe-uzywane o prawie tym samym nr,tylko ze swieca na czerwono a nie na zielono jak stare, i tu moje pytanie-co dalej/ wiem polowa z was zleje temat a druga polowa odpisze, ze do fachowca, ale poniewaz mam drugie auto i duzo wolnego, pomyslalem, ze zrobie sam.Potrzebny jakies oprogramowanie, kabel, wiedza albo ktos kto pochyli sie na chwile i podpowie co kupic i chociaz kolejnosc dzialan. Bede wdzieczny. Wersje vag 409 mam opanowana,kilka aut kumpli zdiagnozowalem i wyleczylem tak wiec chyba i z tym sobie poradze a tak na marginesie to w olsztynie krzycza az taka robotke 300-400 pln, duzo czy malo/
pozdr
ps z szukajki kozystalem i nic nie znalazlem.

Pacific tdi
17-12-2010, 22:30
Jeśli się da odczytaj eproma ze swojego licznika i wrzuc do kupioneo.

buro
18-12-2010, 07:23
Wlasnie nie bardzo sie da odczytac-nie laczy sie :(, i prosze poradzcie jaki sprzet kupic, jaki kabel i program. Mam legalnego vaga 409 ale to malo do tej roboty, zdecydowany jestem kupic, tylko co/

taxidriver
18-12-2010, 14:06
Szukaj ktoś przerzucał zegary i walczył przez jakiś czas z nimi nie pamiętam czy nie subratri , kalif lub marwyk ;) jak coś znajdę to podkleję ten temat.

buro
03-01-2011, 15:53
Witam ponownie, odgrzeję temat.
Poradziłem sobie z wymianą licznika, auto odpala. Zabawa z immo dogranie kluczy itu pojawił się nowy problem,przed dograniem kluczy wszystko działało, po dograniu kluczy przestał działać wskaznik obrotomierza i predkosci, spalanie komp pokazuje kosmiczne-99,9 l/100km:570:, reszta wskaźników ok. Poradzi ktoś czy szybciej dojde metodą prób i błędów jak poprzednio. I z góry dziekuje za odsyłanie do szukajki-albo jestem tępy albo tam nic nie ma-szukałem też na innych forach:572:.Opisy kodowania są przynajmniej dla mnie nieczytelne, (jakies zera, znaki zapytania i iksy) jeżeli o co tu chodzi, wszystkie wskazówki chętnie przyjmę.
pozdrawiam i najlepszego w nowym roku!

korbla
03-01-2011, 17:48
Witaj ja miałem podobny problem - zjarała się kostka licznika, ale zrobił mi to miejscowy czarodziej. Tak jak pisali poprzednicy dał rade zgrać dane z mojego licznika i wgrał do nowego i wszystko zaczęło działać. Zajęło mu to 10 min i posiadał VAG-A chyba z seri 9.
Technicznie nie pomogę bo nie wiem jak on czarował.

pepero
04-01-2011, 20:05
Eprom zgrywasz jeśli chcesz mieć taki sam przebieg, żadnego immo nie ma w liczniku. Jeśli są to takie same zegary to nawet kodowania nie musisz zmieniać, przekładasz wpinasz wtyczki i ma działać. Jeśli vag łączy ci się z licznikiem to najpierw przeprowadź test licznika a później sprawdź kodowanie(temat w podpiętych). Choć dziwna sprawa u ciebie że ci zadymiło z zegarów, a tym bardziej że drugie też nie działały. Albo te drugie też są walnięte albo coś z wtyczkami jak napisał kolega powyżej.

pozdrawiam

buro
04-01-2011, 21:20
Hi,
ok nie bede sie klocil z tym immo, moze to i eprom.Zacznijmy po kolei.
Stare zegary zjarane, brak lacznosci z vagiem, auto nie odpala, swieci kontrolka zolta-auto z kluczykiem.Dokladniej to lapie zaplon i silnik gasnie po ok 1 sekundzie. Wiekszosc kontrolek nie dziala. zegary tez nie drgna nawet.Po podpieciu drugich zaswiecilo wszystko,zegary ozyly-pokazuja poziom paliwa i temp.Auto dalej nie odpala-objaw podobny jak na starych-momentalnie gasnie i swieci zolta kontrolka. po odczytaniu pinu Interfejsem VAG K+CAN Commander 1.4 FULL -podziekowania dla formy VIAKEN- z nowych zegarow chyba zaadoptowalem eprom? do compa bo zgasla kontrokla-samochodzik z kluczykiem i samochod odpalil, uradowany wylaczylem silnik bez wyjmowania kluczyka ze stacyjki, jeszcze raz odpalilem przejechalem sie wszystko dziala-obrotomierz,predkosciomierz i w ogole wszystko nawet spalanie jak po staremu, potem po wyjeciu kluczyka zonk, objawy jak wczesniej kontrolka swieci i auto nie odpala, dodalem klucze i odpalilem samochodzik, ktory jezdzi teraz bez problemu lecz przestal dzialac obrotomierz i predkosciomierz-reszta ok, no moze po za spalaniem pokazywanym na kompie-99,9litra. Teraz kojarze ze z poczatku nie dzialal ASR a drugiego dnia juz zaczal-kontrolka nie swiecila. nie wiem moze ta informacja cos pomoze. Test w instruments-17- vagiem pomyslnie-bledow brak, wskazowki chodza podczas tesu jak nalezy-tylko dlaczego nie dzialaja jak silnik pracuje i komp pokazuje takie spalanie? I jescze jedno-o czym zapomnialem poprzednio na prawym wyswietlaczu pod przebiegiem swieci sie napis-def-malymi literkami.To juz chyba wszystko.
PEPERO-dzieki za zainteresowanie ale moze cos wiecej napiszesz z tym epromem,ze starego raczej nie zgram ,prosze.
sorry za brak polskich znakow, jestem co prawda w olsztynie ale padla klawiatura.

muflon137
04-01-2011, 22:01
domyślam się ,ze po podmianie licznika i zabawie commanderem zmieniłeś też przebieg i tu tkwi przyczyna... nie ustawiłeś inspekcji... ustaw serwisy olejowe i wszystko ruszy

buro
04-01-2011, 22:20
domyślam się ,ze po podmianie licznika zmieniłeś też przebieg i tu tkwi przyczyna... nie ustawiłeś inspekcji... ustaw serwisy olejowe i wszystko ruszy

Dzieki za szybka odpowiedz-faktycznie zmienilem przebieg-nowy zegar mial ok 200 000 ja mam 365 000 przejechane-zrobilem to dla zabawy-z fura wzialem slub-na dobre i na zle, dopoki smierc nas nie rozlaczy-zaliczone dwa dachowania, oba w wykonaniu ojca-farciarz:619:z obu wyszedl bez zadrapania, wgiety prog na zmrozonym sniegu i do tego wjechal mi sasiad w prawy blotnik. Jest to auto do ciezkiej pracy na budowie, bo tam pracuje i w klubie z mlodzieza-ale do klubu jezdze innym.Tak wiec nie na sprzedanie, w zeszlym roku dawali mi za niego 7000he,he nie znajac przebiegu i z calymi blachami-wyglada na bardzo zmeczonego-jak to na budowie.
ale ok jak ustawie serwisy to dam znac-wielkie dzieki.

muflon137
04-01-2011, 22:27
tu masz opisane jak i gdzie... ( przepisane tak szybko z tematu VAG-pytanie)
- Wybierz modol
- 17 Wskazniki
- 10 Adaptacja

- Kanał 10 - Wymiana oleju za "x" km. OEL 15 Wartość "x" wyrażana jest w tysiącach kilometrów. Wpisując jako nową wartość np.15, przypomnienie o wymianie oleju pojawi się za 15.000 km. Podobnie będzie gdy naszą nową wartością będzie 15 - w tym wypadku ustawimy wymianę oleju na 15.000 km.
(15x1000=15.000 km)

- Kanał 11 - Inspekcja oznaczona jako IN 01 za "x" km. IN 01 30 Wartość "x" wyrażana jest w tysiącach kilometrów. Wpisując jako nową wartość np.30, przypomnienie IN 01 pojawi się za 30.000 km.
(30x1000=30.000 km)

- Kanał 12 - Inspekcja oznaczona jako IN 02 za "x" dni. IN 02 36 Wartość wyrażana jest w dziesiątkach dni, tzn. (36x10=360 dni)

pepero
05-01-2011, 07:26
Moim zdaniem inspekcje serwisowe nie mają tu nic do rzeczy, namieszałeś w epromie liczników i je uwaliłeś, no ale obym się mylił.

pozdrawiam

buro
05-01-2011, 17:30
Moim zdaniem inspekcje serwisowe nie mają tu nic do rzeczy, namieszałeś w epromie liczników i je uwaliłeś, no ale obym się mylił.

pozdrawiam

Nie ustawilem jeszcze inspekcji, moze znajde chwile jutro-ale skoro zegary przechodza test to chyba nie powinny byc uwalone.Mam nadzieje. Kurka obys sie mylil.Raczej wykonywalem wszystko bezpiecznie-wedlug wskazowek z Viakena i co znaczy ten napis :def: na wyswietlaczu-to to musi ktos z Was wiedziec.Moze z zegarami niedzialajacymi to nie tak prosto bez obejzenia pacjenta ale ten napis na bank jest znany fachowcom od VW,a tych tutaj nie brakuje. Obawiam sie, ze za chwile pojawia sie wpisy-sam uwaliles to sobie radz.
Ale mysle ze To forum jest OK. Po to aby pomagac.
Przebieg ustawilem na 000000 fajnie wyglada.
dzieki za uwagi i sugestie, moze jeszcze ktos cos podpowie?-jutro zaczynam zabawe-i znowu ustawie 000000:wink:

muflon137
05-01-2011, 18:09
w tym modelu cofnięcie licznika i nie ustawienie inspekcji objawia się : nie działającym obrotomierzem, wskaźnikiem paliwa,temperatury itp. kilka razy poprawiałem liczniki po pseudo fachowcach

buro
05-01-2011, 18:24
w tym modelu cofnięcie licznika i nie ustawienie inspekcji objawia się : nie działającym obrotomierzem, wskaźnikiem paliwa,temperatury itp. kilka razy poprawiałem liczniki po pseudo fachowcach

O kurde nazwano mnie fachowcem, byle jakim ale jednak:D.
Moje samochody nie widzialy zadnych fachowcow, oprocz mnie. Po dachu sam zrobilem wszystko-mam czasem duzo wolnego. Rocznie robie ok 100 000. jakos dzialaja te moje auta lecz temat diagnostyki kompem jest dla mnie nowy(od miesiaca) i z tad moje pytania i bledy mysle, ze jakos poradze dzieki Waszym radom. lece ustawic inspekcje.DZIEKI!! zaraz wracam.

muflon137
05-01-2011, 19:15
O kurde nazwano mnie fachowcem, byle jakim ale jednak:D.
Moje samochody nie widzialy zadnych fachowcow, oprocz mnie. Po dachu sam zrobilem wszystko-mam czasem duzo wolnego. Rocznie robie ok 100 000. jakos dzialaja te moje auta lecz temat diagnostyki kompem jest dla mnie nowy(od miesiaca) i z tad moje pytania i bledy mysle, ze jakos poradze dzieki Waszym radom. lece ustawic inspekcje.DZIEKI!! zaraz wracam.
nie pisałem o tobie-bez urazy...
ostatnio podjechała do mnie kobieta takim autkiem jak twoje które kupiła tydzień przed przyjazdem do mnie. przy okazji wymiany czujnika ABS powiedziała mi o nie działającym obrotomierzu i wskaźniku temp. znam Handlarza od którego auto kupiła . gość kupił sobie digę i sam próbował cofnąć licznik. zrobił to nie udolnie i taki był właśnie tego skutek

ewdar
05-01-2011, 19:53
Witam czy mogę i ja się "podpiąć " pod temat ? Otóż u mnie jest zaniżana wartość średniej prędkości ? Mam wyświetlacz z MF1, 2 i na obydwóch jest tak samo. Proszę o ew. korektę co i jak ustawić ? Może ktoś posiada jakieś dane techniczne ( fabryczne ) jak to powinno być ustawione mam na myśli wartości?

buro
05-01-2011, 22:23
Do muflon 137
nie obrazam sie, tylko faktycznie moglo tak zabrzmiec:oops:
Ale do sedna-jestem po ustawieniu inspekcji-wlasciwie to byly ustawione, nie wykasowaly sie ale ustawilem na nowo wg Twojej rady i dalej d..., bez zmian.Zastanawia mnie teraz, ze na starych zegarach wyskoczla mi wymiana oleju, wymienilem olej ale nie wykasowalem inspekcji z lenistwa, po wstawieniu nowych dalej wyswietlal sie napis o wymianie i tu moje pytanie skad nowe wiedzialy o tym ze trzeba zmienic olej jak inspekcje zmieniamy/kasujemy w zegarach.I pojdzmy dalej w moich eksperymentach-podczas testu nie slysze pisku tego z zegarow oraz nie ruszyla wskazowka predkosciomierza-zrobilo to sie przed moja zabawa z inspekcjami.Temperatura, obrotomierz i poz.paliwa chodzi.
Kurde namieszalem cos, moze faktycznie to ten eprom cos nie halo, w sumie to i tak jestem na plus bo auto jezdzi.
Jak czytam moje wypociny bez polskich znakow to mi sie scyzoryk otwiera SORRY ale na prawde padla mi klawiatura.

muflon137
06-01-2011, 03:08
wychodzi na to , że przestał działać po zabawie commanderem... ( pisałeś wcześniej,że po podmianie licznika wszystko fugowało )
wychodzi na to,że zrobiłeś coś nie tak zmieniając przebieg (np. nie odczytał ci się cały epromm a ty zmieniłeś przebieg gdy cała pamięć nie była odczytana. ( nie miałeś możliwości zapisania starego wsadu bo stary licznik był uwalony )
zostaje odczytanie starego epromm i wrzucenie do nowego ale to już musi zrobić ktoś kto ma programator ...
możesz też podmienić pamięci ( przelutować ) - chyba

a może patrząc od drugiej strony :
- dlaczego spalił się stary licznik ??? może właśnie zaczyna szlak trafiać podmieniony....
nie wiem....
pozdrawiam

Stefano
06-01-2011, 09:37
MOgę poratować.
Jak ktos potrzebuje mogę wysłac wsad, eeprom do zegarów 7M3920840 /pełny FIS/ z 2001, z 2004 i z 2006 roku, ale ten ostatni jest z MFA+.
Pozdr.

o2krk
18-03-2011, 11:01
Witam, nie ma ktoś może wsadu do licznika forda galaxy 2000r 2.3 benzynka? 7M3 920 820 HX?

marwyk
19-03-2011, 19:38
Ja mogę podesłać wsad do licznika z 2003 roku

P.S.
Czy ktoś bawił się wsadem do licznika i zmienił tak jak pisza na forum VW żeby pokazywał ile kilometrów do stacji?

Stefano
19-03-2011, 21:32
Tak zmieniałem zapis w eepromie trzeba w odpwiednim polu zrobić z C1 na E1, nie pamiętam w której lini, ale mogę poszukać, w twoim roczniku powinno pójśc.
Pozdr.

kacper1k3
20-03-2011, 00:41
najpierw trzeba odczytać Eeprom i zobaczyć według niżej przedstawionych punktów

1. Napis "WELCOME"
licznik z duzym fisem
Nalezy zmienic adres $417 z 02 na 6B


2. wyswietlanie ile pozostalo km do przejechania na tym co mamy w zbiorniku.
Nalezy zmienic adres $416 z C1 na E1

Uwaga w nowszych licznikach niektóre wartości znajdują się w innych komórkach niż te które opisałem.
welcome - przesunięte z 0x417 na 0x44F
ile do końca paliwa - z 0x416 na 0x44E

marwyk
22-03-2011, 06:46
To wszystko wiem tylko moje pytanie jest takie czy pokazuje się zasięg zamiast czegoś np. chwilowego spalania czy dochodzi w kolejności

manka77
22-03-2011, 18:32
Dochodzi w kolejności i nic nie zabiera.

buro
26-11-2011, 14:50
Witam,
pozwolę sobie wrócić do tematu, zegary dalej nie działają tzn. szybkościomierz i obrotomierz, reszta ok. Ale do sedna może ktoś podesłać eprom do 1u1 919 033g lub 1u1 919 034g?
Byłbym wdzięczny.

Pacific tdi
26-11-2011, 21:46
aco to za dziwne numery licznika? Daj maila to ci podesle dobry wsad i zobaczysz jaki efekt.

buro
27-11-2011, 19:54
Problem rozwiązany, temat zamykam, wgrałem nowy wsad z elektrody(niestety nie pamiętam od kogo-sorry), potem wg tej instrukcji też z elektrody

Masz pin do nowych blatów?

17 -> 07 wpisujesz kodowanie starych blatów do it!

Jak masz CAN`a to dodatkowo

19 -> 07

potem

17 -> 10 zostawiasz na kanale 00 dajesz read -> save -> done -> close

wyłączasz na minute zapłon, po minucie włączasz zapłon

i teraz , 17 -> 11 wpisujesz pin -> do it -> 10 -> kanał 21 -> read , wprowadzasz ile kluczy chcesz wprogramować włącznie z tym który jest wsadzony. -> save ->done -> close.

teraz wkodowanie kluczy
na całą operację masz 60 sekund od zapisu adaptacji.

wyłącz zapłon wyciągnij kluczyk -> wsadź następny klucz - > włącz zapłon
zaświeci się kontrolka z imo jak zagaśnie to powtarzasz procedurę dla reszty kluczy.
Dzięki i jak ktoś potrzebuje działający wsad do 1u1919033g przebieg 173 tys to zapraszam

BBK66
06-02-2013, 11:57
czy zamieniając zegary z tzw pełnego fisa 1.9tdi,na 1/2 fisa z angli do 1.9tdi czy muszę robić adaptacje czy inne cudeńka czy to spasuje

wojtekn
06-02-2013, 12:45
Kolego szukamy a potem pytamy. :!:
Dlatego cię tu przeniosłem. :wink:

PawelCMG
28-06-2013, 15:35
Witam. Mam pewien problem, a mianowicie, ostatnio uległo uszkodzeniu w moim galaxie sprzęgło z dwumasem, od czego pękła łapa od skrzyni biegów, po naprawie auta okazało się że nie działa prędkościomierz i wskaźnik paliwa, po podłączeniu komputera okazuje się że nie ma połączenia między abs`ami a licznikiem, więc stwierdzam że któryś kabel musiał się urwać, podejrzewam że ze wskaźnikiem paliwa jest tak samo.

Więc taka prośba do Was, jeżeli ktoś ma dostęp do schematów czy czegoś takiego, to prosze o podanie kolorów przewodów które idą do licznika, które odpowiadają za prędkość i paliwo.

Licznik oczywiście sprawdzony komputerem i sprawny.

Z góry dziękuję bardzo bo juz mnie irytuje brak prędkościomierza i wskaźnika paliwa :P

PawelCMG
29-06-2013, 18:44
Nie rozumiem dlaczego mój temat został tutaj przeniesiony? Poza licznikiem nie ma nic wspólnego do tego tematu, mi zależy na tym aby się dowiedzieć jakie kolory przewodów w komorze silnika sa odpowiedzialne za prędkościomierz i wskaźnik paliwa, oraz gdzie są one umiejscowione?

wojtekn
30-06-2013, 11:12
Więc taka prośba do Was, jeżeli ktoś ma dostęp do schematów czy czegoś takiego, to prosze o podanie kolorów przewodów które idą do licznika, które odpowiadają za prędkość i paliwo.

Zapytałeś o kolor przewodów które idą do liczników, temat jest o nich i warto się dopisać do istniejącego co by wszystko było razem.

Stefano
02-07-2013, 22:52
Wtyczka niebieska; pin 28 - Sygnał wejścia do prędkościomierza elektronicznego.
Wtyczka zielona; pin 32 - Sygnał paliwa, a pin 10 - Sygnał rezerwa paliwa.

PawelCMG
03-07-2013, 14:52
Dziękuję Ci bardzo. Ale takie pytanie, jakiego koloru sa kable które idą wiązką elektryczną w komorze silnika?

Stefano
04-07-2013, 23:22
W komorze silnika jest ze 100 Kabli a moze wiecej, a jakie ci chodzi?
Te o które pytałeś przy liczniku, to trzeba tylko wysunać z kostki szynę z pinami i już widzisz po podanych wyżej numerach, kolory przewódów jakie cie interesują. Musisz to sam zrobic!

PawelCMG
05-07-2013, 11:40
czyli kable od licznika nie idą do żadnego modułu tylko bezpośrednio np do ABSów?

marekuk
07-09-2013, 17:12
Wyminilem zegary na1/2 fis. Nie pokazuje mi temperatury zewnetrznej.
Kolega ktory mi w tym pomagal powiedzial ze musze poprowadzic kable z czujnika w zderzaku bezposrednio do licznika. W ktora wtyczke i w ktore miejsce nalezy sie wpiac.
Ile kabli trzeba poprowadzic i w jakie kable w czujniku trzeba sie wpiac?
Czy cos jeszcze mozna doczepic do licznika by go wzbogacic?
Dzieki za odpowiedz.

Stefano
07-09-2013, 23:44
Zielona wtyczka, 26 pin.

marekuk
08-09-2013, 23:59
Dzieki. Czy jest jeszcze cos czym mozna wzbogacic komputer?

Stefano
09-09-2013, 22:13
Na górze ekranu FIS powinienes mieć jeszcze RDS z radia, to tam gdzie zapala sie np. rezerwa paliwa / dystrybutor/, a ponizej jesli masz fabryczną nawigację typu MFD / kolor/ lub MCD / mono/ info z navi, czyli strzałki, ronda, nazwy ulic i kierunek jazdy.
W liczniku jest możliwość zakodowania przypomnienia od 3000 km, a komunikatu co 100 km możliwego dystans do wymiany oleju i serwisu. Komunikaty typu; klocki hamulcowe, dalać olej, czy mała ilość płynu w zbiorniczku spryskiwacza to chyba już masz.
Dystans do CPNu pewnie też zrobiłeś?
Pozdr.

marekuk
11-09-2013, 13:55
Dzieki za info. Ja zmienilem zwykle zegary na 1/2 fis wiec nie mam czynnej tej gornej polowy. Zbiornik spryskiwacza mam zwykly bez czujnika. Jak pisalem wczesniej musze poprowadzic kabel od czujnika temperatury do zegarow(dzieki za szczegoly o polaczeniu). Kolega ktory mi pomagal powiedzial ze jezeli cos sie dowiem to sprubuje mi to zakodowac. Jak na razie to komputer pokazuje spalanie chwilowe, srednie, dystans jaki przejechalem, czas podrozy, dystans do przejechania na paliwie w baku. Przy zalaczonym zaplonie gdy sa owarte drzwi wyswietla sie komunikat. Przy zapalajacej sie rezerwie paliwa rowniez jest wyswietlany komunikat. Kontrolki tempomatu nie udalo sie akytywowac. Jak znajde zbiornik spryskiwacza z czujnikiem to go aktywuje.(znowu pytanie gdzie podlaczyc). Sam czujnik wygrzebalem z innego auta na szrocie ale nie wiem gdzie go trzeba wstawic zeby bylo ok.
Jeszcze raz wielkie dzieki za zainteresowanie sie moim problemem.
Pozdrawiem.

Pacific tdi
11-09-2013, 19:19
Z kontrolką tempomatu to sie ciesz, że nie udało się aktywowac. Bo ona jest bez sensu. Swieci cały czas, a nie jak tempomat aktywny. W Galaxie w którym był Fis zakładałem tempomat i kontrolka też się nie ujawniła.

marekuk
13-09-2013, 15:05
Kontrolka tempomatu juz mi sie przejadla i zyje od dawna bez niej ale czekam cierpliwie az mistrz Stefano znowu spojrzy na mojego posta i podpowie gdzie podlaczyc kabelek z czujnika poziomu plynu w zbiorniku spryskiwacza(ktora wtyczka i ktory pin). Z tym pytaniem wiaze sie drugie do czego podlaczyc dwa kable czujnika. Jakies zasilanie? Masa?
Pozdr.

Stefano
13-09-2013, 21:30
Zielona kostka pin nr 6 i oczywiscie masa :)

BBK66
14-09-2013, 11:59
ja to mam inny problem -najpierw migały a teraz przestały wogle świecić wskazniki predkości i obrotomierza,kontrolka tempomatu to od początku nie świeci,jak jest około 1/4 poziomu paliwa to wskazówka z paliwa idzie w dół i ryczy rezerwa, i mój pełny fis od ciepła zanika,a polskim vag'iem 4.9 nie moge się wogóle połączyć i pytanie jest czy moge kupić na alegro taki tani licznik angielski do diesla z 1/2 fis mając pełny fis czy to zagra bez przeróbki innych wgrywań tam czegoś bo za używke dokładnie tą samą zgodnie z oznaczeniami-nakłejka na liczniku to chcą 700zł,a z tych rozbieranych angoli to 50-150zł ?

marekuk
14-09-2013, 19:10
Mistrzu Stefano wielkie dzieki. Na razie dodatkowych pytan nie mam. Ide przepychac sie z kablami do licznika :)
Pozdro.

Stefano
14-09-2013, 23:38
ja to mam inny problem -najpierw migały a teraz przestały wogle świecić wskazniki predkości i obrotomierza,kontrolka tempomatu to od początku nie świeci,jak jest około 1/4 poziomu paliwa to wskazówka z paliwa idzie w dół i ryczy rezerwa, i mój pełny fis od ciepła zanika,a polskim vag'iem 4.9 nie moge się wogóle połączyć i pytanie jest czy moge kupić na alegro taki tani licznik angielski do diesla z 1/2 fis mając pełny fis czy to zagra bez przeróbki innych wgrywań tam czegoś bo za używke dokładnie tą samą zgodnie z oznaczeniami-nakłejka na liczniku to chcą 700zł,a z tych rozbieranych angoli to 50-150zł ?
Kupuj angola, tylko takiego do 2003, nie wyzej. Przełóż tarcze ze swojego i powinien chodzić. Jak bedziesz miał z nim problem / bedzie sciągał na lewo :) / to go podeślesz, zmienię mu oprogramowanie /wsad do pamieci / i bedzie dobrze.
Pozdr.

marcin2311
27-11-2013, 21:33
Witam.Mam takie pytanie.
Posiadam Galaxy mk2 2002r z zegarami bez fis.
Czy jak wymienie zegary na 1/2 fis i prawą manetkę to wszystkie wskazania komp. będą aktywne czy trzeba ingerencji vag.

Stefano
27-11-2013, 22:42
Jesli juz chodził ten licznik jako 1/2 Fis to już bedzie zakodowany pod MFA.
Pozdr.

marcin2311
28-11-2013, 21:05
Dzięki za szybką odp.
To można brać sie do roboty.:p
Pzdr.

marekuk
29-11-2013, 20:41
Moj licznik z 1/2fis po podlaczeniu czujnika temperatury pokazuje dziwnie dwie wartosci : albo +8stopni albo plynnie schodzi w dol do -4 po drodze informujac mnie sygnalem dzwiekowym o przekroczeniu temp +4 stopnie. Czy to jest zepsuty czujnik czy blad polaczenia. Podlaczylem wszystko zgodnie z instrukcja Stefano.
Pozdrawiam.

kaniel
28-02-2014, 22:42
witam, jestem w trakcie wymiany licznika i nie wiem tylko gdzie się podpiąć w komputerze silnika żeby polazywało spalanie chwilowe w 1.9 tdi auy

wojt90
03-03-2014, 21:15
witam, licznik od sharana z pełnym fisem 7M3920840TX będzie 100% pasował w Galaxy 2004?

EDIT, zamontowałem, pasuje ;)

BBK66
01-05-2014, 05:56
wczoraj musiałem zdemontować liczniki żeby dostać się do przekaźników,miałem też włączony zapłon do testów i moje zdziwienie po poskładaniu wszystkiego do kupy podłączam polski vag 4.9 i niemoge porozumieć się z licznikami nic zero nawet testu nie mogę przeprowadzić,teoretycznie wszystko działa(mam nadzieje) a dostępu do zegarów brak, pytanie co uwaliłem?

Stefano
01-05-2014, 20:14
witam, jestem w trakcie wymiany licznika i nie wiem tylko gdzie się podpiąć w komputerze silnika żeby polazywało spalanie chwilowe w 1.9 tdi auy

Nic nie podpinasz, trzeba tylko przekodować licznik i będzie chwilowe spalanie i inne informacje.

wczoraj musiałem zdemontować liczniki żeby dostać się do przekaźników,miałem też włączony zapłon do testów i moje zdziwienie po poskładaniu wszystkiego do kupy podłączam polski vag 4.9 i niemoge porozumieć się z licznikami nic zero nawet testu nie mogę przeprowadzić,teoretycznie wszystko działa(mam nadzieje) a dostępu do zegarów brak, pytanie co uwaliłem?


W tym liczniku jest zasada, wypinasz najpierw zieloną kostkę, a póżniej niebieską, wpinasz odwrotnie, najpierw niebieska później zielona.
Spróbuj jeszcze raz tak przepiąć, jak piszę.

BBK66
02-05-2014, 04:30
dzięki Stefano,w sobote rozkręcam ponownie i sprawdzę te zegary

marcin2311
15-08-2015, 17:46
Witam.
Wymieniłem zegary bez fis na anglika z 1/2 fis,dołożyłem manetkę ze ster. komp., podłączyłem wszystkie kabelki,zmieniłem wsad licznika i wszystko działa.Moje pytanie jest takie czy nowy wsad ma coś wspólnego z mocą silnika.Auto miało dołożone 30 KM na mapie silnika ale po wymianie czuć jakby było słabsze.
Z góry dzięki za odp.

montero83
16-10-2015, 20:43
Koledzy potrzebowałbym wsad do licznika 7M5 920 820 R - Ford Galaxy 2.8 Ayl 2003r. Mój licznik ma coś namieszane

lunek1
10-11-2015, 16:50
Witam.
Panowie czy da się podmienić zegary w Galaktyce mk2 na te od Sharana.
Trzeba coś zakodować czy powinno pasować plugin.
Pozdrawiam

Stefano
11-11-2015, 09:19
Pasują! Tylko trzeba kupić z podobnego rocznika! Ten licznik który chcesz załozyć, powinien zadziałać od razu, tylko nie wiadomo co tam chcesz żeby ci na nim pokazywało: płyn w zbiorniczku, klocki itd.., twój stary przebieg. To mozna później dopasowac.

lunek1
11-11-2015, 16:16
Najlepiej wszystko. Teraz bardzo brakuje mi dystansu na pozostałym paliwie.
Powiedz mi jeszcze jak będzie z wskaźnikiem ciśnienia oleju i ładowania akumulatora.
jest szansa że będzie to działać od razu czy trzeba coś dograć(dociągnąć kabelki).
I jak jest z immobilizerem nie ma on czegoś wspólnego z zegarami.

Stefano
11-11-2015, 22:40
Immo jest w komputerze silnika, reszta powinna działać.

lunek1
12-11-2015, 17:05
Dziękuję za pomoc. Postaram się ogarnąć temat i kupić zegary na alledrogo (chyba ze masz jakieś na zbyciu z 2004 r) zastanawiam się tylko czy na zegarach nie ma jakiegoś numeru na który muszę je wymienić. No i czy da się ten numer wyciągnąć ten numer bez wyjmowania zegarów?


ok.numer chyba mam sczytałem go vagiem.
Teraz pytanie jak to odczytywać
Czy zegary od sharana muszą mieć ten sam numer czy nie?

Stefano
12-11-2015, 23:12
Na Allegro to masz zegary z padniętym FISem....
Mam takie liczniki, ale juz mi zostały takie z nie ciekawie swiecącymi wyswietlaczami. Muszę w kilku wymienić wyświetlacze na nowe, a jeśli cię mocno nie ciśnie, to wtedy pogadamy.

no_fear
11-01-2016, 11:19
Przymierzam się w do wymiany licznika 0 fis na 1/2 fis.
Chcę to ogarnać możliwie szybko i za 1 podejściem :027:

Czy ktoś jest w stanie podać długość tych dodatkowych (brakujących) przewodów manetka - licznik ? :P

Jeszcze pytanie o czujnik temp. zewnętrznej - 2 przewody: 1 w liczniku PIN 26 a 2 do masy ?


Chętnie przygotował bym sobie te kabelki przed robotą ;)

bo teraz widzę, że można zakupić gotową "wiązkę"...
ale za 50zł ! he

http://allegro.pl/show_item.php?item=5900438432

canibal
12-01-2016, 08:45
widzisz musisz jeszcze sprawdzić czy jest podciągnięty przewód ze sterownika silnika do licznika bo będzie jak u mnie ja wymieniłem licznik zakodowałem i nie pokazuje mi średniego spalania ale nie wiem którego przewodu brakuje jakie to piny może ktoś ze speców wie i coś podpowie .
Dzięki i pozdrówka

no_fear
12-01-2016, 09:31
widzisz musisz jeszcze sprawdzić czy jest podciągnięty przewód ze sterownika silnika do licznika bo będzie jak u mnie ja wymieniłem licznik zakodowałem i nie pokazuje mi średniego spalania ale nie wiem którego przewodu brakuje jakie to piny może koś ze speców ie i coś podpowie .
Dzięki i pozdrówka
o cenna uwaga :P

W otchłani internetów takie coś znalazłem:

Wtyczka niebieska T32

Pin Opis
1 Zacisk 15, PLUS
2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego
3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego
4 Wskaźnik podłączonej przyczepy
5 Wskaźnik rezerwy paliwa
6 Poduszka
7 Zacisk 31, Masa czujnika
8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
9 Zacisk 31, Masa
10 Ciśnienie oleju
11 Sygnał obrotomierza
12 Wskaźnik sygnału alternatora, Zacisk 61
13 Wskaźnik podgrzewania źwiec żarowych (Diesel)
14 Wskaźnik tylnego światła przeciwmgielnego
15 wolny
16 Wskaźnik otwartej tylnej klapy
17 Wskaźnik świateł drogowych, zacisk 56a
18 Wskaźnik kierunkowskazu lewego
19 ABS
20 (Oświetlenie tablicy, zacisk 58b)
21 Sygnał otwartych drzwi
22 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego
23 Zacisk 30, plus
24 Zacisk 31, masa
25 Diagnoza przewód K
26 Światło parkowania prawe
27 Światło parkowania lewe
28 Sygnał wejścia do prędkościomierza elektronicznego
29 Wskaźnik układu hamulcowego
30 Styk S
31 Sygnał dźwiękowy zapięcia pasów
32 Wskaźnik ostrzegawczy układu spalinowego
Wtyczka zielona T32A

Pin Opis
1 wolny
2 Cewka czytająca IMMO 1
3 Wskaźnik świateł postojowych
4 Magistrala danych szyny CAN
5 Przewód W
6 Wskaźnik braku płynu spryskiwacza
7 Zużycie klocków hamulcowych
8 Brzęczyk zewnętrzny
9 Zewnętrzny gong
10 Sygnał rezerwy paliwa
11 Sygnał czasu postoju
12 Odłączenie klimatyzacji
13 Wskaźnik hamulca ręcznego
14 Antypoślizg
15 Usterka układu przepustnicy
16 IMMO wyjście
17 Cewka czytająca IMMO 2
18 Sygnał temperatury oleju i ostrzeganie
19 CAN bus High sygnał wej.
20 CAN bus Low sygnał wyj.
21 Sygnał ostrzegawczy temperatury oleju
22 wolny
23 Call key MFA on top
24 Call key MFA below
25 Reset pamięci MFA
26 Input signal for outside temperature
27 CAN bus High-source signal
28 CAN bus Low-source signal
29 CAN bus screen
30 Source signal 2 of the electronic speedometer
31 Wählbereichsanzeige
32 Sygnał zużycia paliwa
http://img2.aukcjoner.pl/gallery/021686704/2_f.jpg?1448261818

canibal
13-01-2016, 09:50
Ale w MK2 są dwie wtyczki w kolorze zielonym oraz białym (do zegarów) bodajże 32 pinowe
ten opis albo od mk1 albo nie wiem ?
Może kolega STEFANO będzie wiedział co w trawie piszczy ?

jarekft
13-01-2016, 19:37
Witam

Ja przerabiałem z pół fis na full jest z tym trochę zabawy między innymi w moim
wypadku

instalacja czujnika olejowego w misce i poprowadzenie instalacji (aby działał wskaznik temp oleju)
wgranie i przekodowanie licznika tu miałem duże problemy nie każdy soft pasuje dużo kombinowałem aż znalazłem odpowiedni kolega Janusz pomógł trochę z wsadami , ale odpowiedni dopiero przez przypadek dorwałem mam ich teraz troszkę więc będę mógł pomóc w razie co a odczytujemy i wgrywamy vag tacho lub podobnym
licznik w naszych galach ma dwie wtyczki niebieska i zielona ważna jest kolejnośc wypinania i wpinania w licznik

przy zabawie radzę zorganizować sobie trochę czasu pośpiech nie wskazany

ja ogólnie zmianę i konfiguracje nie zamknołem do końca mam problem z czujnikiem maski którego nie mam co 1500km muszę rozłączać aku bo wywaala info o kontroli oleju ale pozostałe olej temp i wskazniki działają ok

BBK66
21-01-2016, 14:11
jestem po przekładce licznika na angielski i mam pytanie jak przełączyć wyświetlacz z mil na kilometry oraz zmiana języka na niemiecki bo w tamtym miałem szprechen w dechen i już do niemca przywykłem bo na polski to chyba niema co liczyć
kedyś kol Stefano to opisywał lecz nie mogę się tego doszukać:lol:
ew co jeszcze musze przekodować i żeby trybiło i działał pod automatem bo opisujecie że liczniki przekłamują?!
pozatym wszystko chyba działa nie miałem możliwości pełnego testu ale obroty,predkość i kontrolki działaja po przekładce jedynie że w milach wskazuje

Stefano
21-01-2016, 23:50
. KODOWANIE LICZNIKA, dla aut w dwóch przedziałach dat prod. do 5/2000 MK1 i od 6/2000 MK2.

Odpalamy program VAG-COM, np. wersje 311, lub 409 i wchodzimy w Instruments /17 /, dalej soft.coding /7/ i mamy ciąg pieciu cyfr, to kod naszego licznika. Najlepiej zapisujemy koniecznie starą liczbę przez zmianami, abysmy ewentualnie mogli powrócić do niej w przypadku niepowodzenia w kodowaniu.

{Kombiinstrument}

Steuergerät Codierung (< 05/2000)

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
00?xx: Anti-Blockier-System
0 - ohne Anti-Blockier-System
1 - mit Anti-Blockier-System
00x?x: Wegstrecken-Kennzahl
1 - 3440 für Automatikgetriebe
2 - 4815 für Schaltgetriebe
00xx?: Zylinder-Anzahl
4 - 4 Zylinder-Motor
6 - 6 Zylinder-Motor


Steuergerät Codierung (06/2000 >)

STG 17 (Kombiinstrument) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
??xxx: Extra-Optionen und Mehraussattungen
+00 - keine extra Optionen
+01 - Bremsbelagverschleißanzeige aktiv
+02 - Sicherheitsgurtwarnanzeige aktiv
+04 - Wischwasserstandswarnanzeige aktiv
+08 - Multifunktionsanzeige aktiv
+16 - Navigation aktiv
xx?xx: Länderauswahl
1 - Europa (EU)
2 - USA (US)
3 - Kanada (CDN)
4 - Grossbritannien (GB)
5 - Japan (JP)
6 - Saudi Arabien (SA)
7 - Australien (AUS)
xxx?x: Motorvariante (Serviceintervalle)
0 - feste Wartungsinterv. ohne Geber für Ölstand/-temperatur (QG0)
1 - flexible Wartungsinterv. mit Geber für Ölstand/-temperatur (QG1)
2 - feste Wartungsintervalle mit Geber für Ölstand/-temperatur (QG2)
xxxx?: Wegstrecken-Kennzahl
1 - 3627 für Schaltgetriebe und AG5
3 - 3454 für AG4

W przypadku samochodów po 6/2000, pierwsze dwie cyfry to suma kodów cyfrowych wyposażenia dodatkowego:

??xxx: Wyposarzenie dodatkowe
01 - zużycie klocków hamulcowych
02 - kontrolka pasów bezpiecz.
04 - kontrolka płynu spryskiwacza
08 - aktywacja MFA
16 - aktyw. nawigacja
Należy dodać poszczególne cyfy i taki kod wpisać, np. 09xxx ( 01+08 ), aktywna funkcja zużycia klocków hamulc i uaktywnienie MFA.

xx?xx: Kraj
1 - Europa (EU)
2 - USA (US)
3 - Kanada (CDN)
4 - Großbritannien (GB)
5 - Japan (JP)
6 - Saudi Arabien (SA)
7 - Australien (AUS)

xxx?x: Wskazania serwisowe (ab 09/2000)
0 - Stały termin bez czujnika poziomu oleju (QG0)
1 - LONG LIFE (QG1)
2 - Stałe z czujnikiem poziomu oleju (QG2)
3 - (USA,Kanada)

Dopisano:
jeszcze ostatnia cyfra; xxxx?
1. manualna shrzynia biegów
3. automatyczna skrz, bieg.

Jak coś nie jasne to pytać.

BBK66
22-01-2016, 04:41
bardzo gorące DZIĘKUJE

BBK66
25-01-2016, 11:49
mam jeszcze jedno pytanie bo czytam o kodowaniu licznika z paliwa że można go przestawiać- to mam rozumieć że moge po wymianie tego licznika pokazywać 1/3 a w zbiorniku pusto???czy to rozchodzi się o tzw zchodzenie wskaznika -płynne od full do rezerwy
oraz czy jest możliwość przyciszenia dzwięków ostrzegawczych tj brak płynu do spryskiwacza-w tym zegarze chyba na max ustawione -zawał w czasie jazdy

canibal
01-02-2016, 14:11
witam
a wie ktoś może coś na temat brakującego przewodu od kompa do zegarów w mkII 2.3 PB
bo ja do tej pory nic nie znalazłem i licznik nie wskazuje chwilowego spalania paliwa .

no_fear
02-02-2016, 07:55
wtyczka zielona - pin 32
ale gdzie to podłączyć - tego jeszcze nie wiem :570:

BBK66
11-02-2016, 16:16
jak można wyłączyć piszczenie przy każdorazowym otwarciu dzwi? przed wymianą licznika miałem piszczenie ale jak samochód się jeszcze toczył a ktoś otwar drzwi w tym liczniku każdorazowe otwarcie dzwi jest piiiiiiii-troche to *****

misiozol
11-05-2016, 22:35
Mam pytanie odnosnie licznika pelen fis rok 2003 o ile wszystko jest ogarniete to jest mozliwosc przestawienia przebiegu do tankowania na to ile litrow jest w zbiorniku paliwa , widzialem za w passacie idzie to zrobic a nie chce na pale zmieniac adresow

Cougar
19-05-2016, 21:42
Jeżeli już było to przepraszam, ale mam pytanie do Galaxy 2001 1.9 tdi AUY skrzynia manual 6 biegów.

Skąd w tym modelu licznik czyta prędkość - ze skrzyni czy z ABS-u? Czy może bywało z tym różnie i jest to uzależnione od innych czynników?

imiela
24-05-2016, 11:23
Mam pytanie odnośnie licznika 7m3 920 840 hx czy w tym liczniku można uruchomić kontrolkę przepalonych żarówek.

lunek1
13-08-2016, 12:20
Mam pytanie odnosnie licznika pelen fis rok 2003 o ile wszystko jest ogarniete to jest mozliwosc przestawienia przebiegu do tankowania na to ile litrow jest w zbiorniku paliwa , widzialem za w passacie idzie to zrobic a nie chce na pale zmieniac adresow

Podepnę się do kolegi.
Gdzie trzeba poklikać aby to zmienić. troche szkoda że niema tego odpoczątku.

uzytkownik100
02-01-2017, 11:01
witam. czym różni się licznik np. z nr 7M5 920 920 od tego z nr 7M5 920 820 chodzi o dokładnie koniec nr 920 a 820 czy to wynikało z rocznika auta czy czegoś innego. Czy będzie pasował licznik z nr np. 920 lub 940 gdzie wcześniej był licznik z końcówką nr 800, 820 lub 840.

uzytkownik100
12-01-2017, 12:43
prośba do kolegów szukam wsadu do licznika 1/2 fis 7M5920820QX lub inny ale 1/2 fis. Po wymianie licznika mam problem z zaniżeniem prędkości reszta działa prawidłowo. Licznik nie przyjmuje zmiany kodu skrzyni biegów mam XXXX0 a powinno być XXXX1 dla skrzyni manualnej. Dlatego chce podmienić wsad i zobaczyć czy wtedy zakoduje skrzynie manualną. uzytkownik100@wp.pl

macianet
15-07-2017, 22:44
Witam jestem tu nowy:) jak odłączyć linkę kilometrów, by nie nabijało kilometrów? chyba łatwiej/prościej gdzieś z "dołu", nie od licznika? autko to galaxy 2,3 benzyna 16v z 2004r.

Stefano
15-07-2017, 23:13
witam. czym różni się licznik np. z nr 7M5 920 920 od tego z nr 7M5 920 820 chodzi o dokładnie koniec nr 920 a 820 czy to wynikało z rocznika auta czy czegoś innego. Czy będzie pasował licznik z nr np. 920 lub 940 gdzie wcześniej był licznik z końcówką nr 800, 820 lub 840.
O ile pamietam to liczniki do diesle są z koncówką 800 ,820, 840 / bez FISa, 1/2 i pełny/, a benzyna to 900, 920, 940...

prośba do kolegów szukam wsadu do licznika 1/2 fis 7M5920820QX lub inny ale 1/2 fis. Po wymianie licznika mam problem z zaniżeniem prędkości reszta działa prawidłowo. Licznik nie przyjmuje zmiany kodu skrzyni biegów mam XXXX0 a powinno być XXXX1 dla skrzyni manualnej. Dlatego chce podmienić wsad i zobaczyć czy wtedy zakoduje skrzynie manualną. uzytkownik100@wp.pl (uzytkownik100@wp.pl)

Musi przyjąć zmianę kodu.

Mam pytanie odnośnie licznika 7m3 920 840 hx czy w tym liczniku można uruchomić kontrolkę przepalonych żarówek.

To nie zalezy od licznika, musi być w aucie dodatkowy moduł przez który jest sprawdzany stan oswietlenia, a licznik tylko to wywietla.

Podepnę się do kolegi.
Gdzie trzeba poklikać aby to zmienić. troche szkoda że niema tego odpoczątku.

Jest to wiele razy opisane, ale nie chce ci sie szukać.
w komórce 816 zmieniasz z C1 na E1.

macianet
16-07-2017, 10:36
ponawiam pytanie :
Witam jestem tu nowy jak odłączyć linkę kilometrów, by nie nabijało kilometrów? chyba łatwiej/prościej gdzieś z "dołu", nie od licznika? autko to galaxy 2,3 benzyna 16v z 2004r.

tomek0o7
08-07-2021, 08:50
Kupiłem licznik GB. Czy jeśli podmienie wsady z liczników i tarcze to wszystko będzie chodzić jak trzeba bez podłączania vaga? Muszę zrobić taki zabieg, bo mój mały fis jest już niewidoczny.

Stefano
10-07-2021, 21:21
Wsad i tarcze zmień, natomiast później jeszcze będziesz musiał zakodować ten nowy licznik.

tomek0o7
10-07-2021, 22:03
Ok, dzięki za radę ;) . O tyle o ile eeprom to pikuś. Będę mial problem z kodowaniem. Dopiero raczkuje z VCDSem. Poradnik widziałem, może dam radę :)

Stefano
12-07-2021, 17:26
Podpowiedź kompletną masz w podwieszonym temacie na górze strony Galaxy pt. Diagnostyka VAG. Szukaj na samym początku licznik - zegary moduł nr 17.

tomek0o7
29-08-2021, 20:33
Hmm. Zamianę zrobiłem. Wyświetlacz w drugim liczniku świeci jak talala. Zmieniłem zawartość eepromow, ale dwie rzeczy mi nie działają. Wskaźnik temp płynu i nie liczy średniego spalania. Mój licznik był 2001 ten jest 2003. Czy tutaj coś się różniło?