Zobacz pełną wersję : [1,6 TDCi] Kłopot z odpaleniem i jazdą. DPF, wtryski czy może coś jeszcze?


toomekk6
20-12-2010, 17:08
Witam:)
Piszę w sprawie auta kolegi.
Volvo S40 2006r 1.6 TDCI 110PS (silnik francuski, CITROEN/FORD/VOLVO)
We czwartek chcieliśmy uruchomić auto i nic. Zaprowadziliśmy na noc do ciepłego szkolnego warsztatu gdzie nauczyciele odpalili go samostartem. Odpalił i pojechał. Auto przejechało może 2km i zdechło. Zaholowałem go do swego garażu. Wymieniliśmy świeczki i filtr paliwa, doleliśmy 20 litrów świeżej ropy. Auto stało w ogrzewanym garażu. I nic, zero odzewu...
Po odpaleniu go samostartem auto na biegu jałowym pracuje non stop.
Nagrzanym autem pojechałem się przejechać.Powyżej 3000 obr/min nie chce się na biegu wkręcić. Przejechałem ok 100 metrów i koniec jazdy. Odpala tylko z samostartem. Myślałem, że to pomocnicza pompa paliwa przy zbiorniku, lecz jej brak, jest tylko pływak. Byłem dziś na komputerze, żadnych błędów nie wykazało. Więc pojechałem do serwisu Volvo w Białymstoku. Tam powiedziano mi, że są to typowe objawy dla filtra cząstek stałych (DPF). Umówiłem się na kompa dopiero po świętach, bo brak wolnych terminów. Wlanie płynu i diagnostyka ok 1000zł. A wymiana filtra ok 5000zł. Może ktoś z Was miał coś podobnego. Proszę o pomoc.

P.S. Na desce nie wyświetla błędu filtra czy coś w tym stylu.
Wymienione świeczki, filtr paliwa, przedmuchane przewody paliwowe, odpowietrzony układ wtryskowy i bak.


Myślicie, że to DPF, czy wtryski? Bo ja już nie mam żadnego pomysłu.

Pozdrawiam.

mariano.k
20-12-2010, 17:29
na jakich odcinkach auto jezdzilo? raczej krotkie czy trasa?

TOMAS
20-12-2010, 17:34
poprawione, więc wraca

toomekk6
20-12-2010, 18:42
Auto jeździło w trasy ok 150 kilometrowe na raz, ze średnią prędkością ok 120-140km/h. Ma już nalatane ok 130 tysięcy km.
Bardzo mało jeździ po mieście.
Filtr wymieniony na oryginał Forda, świece NGK.

heko
20-12-2010, 20:04
...z tym DPF to chyba w aso pojechali...jak by był zapchany to wywalał by błędy...zaleją płyn..skasują 1000..a jeśli dpf jest uwalony, to i tak nic nie pomoże...
...można odkręcić dpf (pod turbiną) i spróbować odpalić...i sprawdzić czy się wkręca...ale nie sądzę że w tym tkwi problem

toomekk6
20-12-2010, 21:05
No ja też zbytnio w to nie wierzę.
Nie kopci ani na siwo ani na czarno.
Wiem, że jakieś 2-3 miesiące temu podczas wyprzedzania pojawiła się chmurka czarnego dymu. Ale po wyprzedzeniu i po zjechaniu na pobocze wszystko się unormowało.

W aso mówią, że to DPF bo akurat ma 130 tysięcy nalatane a przy mniej więcej takim przebiegu się on zatyka.
Nie wiem normalnie co robić. Załamka.
Auto stoi sobie bezczynnie.

Mogą to być jakieś czujniki na listwie bądź sama listwa CR, może za mały stopień sprężania, bo nie da się odpalić bez użycia samostartu.
Tak samo jak na luzie stoi to można trzymać cały czas 5 tysięcy obrotów i nie zgaśnie. A na biegu powyżej 3tysięcy się nie da i gaśnie po chwili...

mariano.k
20-12-2010, 21:18
trzeba sprawdzac po kolei: zobacz czy odpali bez DPF. jak nie to sprawdz dolot-moze nie dostaje powietrza i dlatego zdycha. no i kompresja plus wtryski...

toomekk6
21-12-2010, 15:12
A co mam tego DPFa zdemontować?

A może jakieś instrukcje jak to zrobić?

heko
21-12-2010, 16:18
...po prostu odkręcić obudowy termiczne... i odkręcić dpf od turbiny

toomekk6
22-12-2010, 09:08
Aha. Będę próbował.
Tak nawiasem mówiąc to nie miałem jeszcze styczności z filtrem DPF.


Powietrze dostaje, sprawdzone.
Dziś byłem u kolejnego znajomego mechanika na kompie.
Wyskoczyły dwa błędy:
1. Regulator ciśnienia paliwa.
2. Filtr DPF.

Znawca Citroenów a silnik w Volvo citroenowski powiedział, że regulator to raczej nie bo nie spotkał się z padniętym w takich samych silnikach (1.6 TDCi) aczkolwiek może to być regulator ponieważ auto nie odpala, pomijając zapłon z samostartem.
To, że silnik jedzie 30km/h jest spowodowane tym, że auto wpadło w tryb awaryjny. Więc na tym trybie może też nie odpalać - mechanik mówi, że zdarzały się takie przypadki.
Ale jeśli to DPF i ten regulator to może sporo kosztować. Bo jeśli regulator jest niewymienny to całą pompę trzeba wymienić.
Zobaczymy co w ASO powiedzą i co z diagnostyki wyjdzie. Szlak mnie już trafia..

toomekk6
22-12-2010, 17:03
Najbardziej mi w głowie mąci te nieodpalanie.

Bo żeby palił to było by wiadome, że DPF.
A tak albo DPF albo regulator ciśnienia paliwa albo to i to...

Miacho
28-12-2010, 11:46
Nieodpalanie też może być skutkiem zapchanego filtra FAP. Jak jest już bardzo mocno zapchany to komputer nie pozwoli na odpalenie silnika - info potwierdzone na tym samym silniku tylko, ze w Maździe 3. Dziwne tylko, że - o ile dobrze zrozumiałem - nie ma błędów dotyczących FAP. Jakby coś z nim było nie tak to na bank by to zostawiło ślady w kompie. Zaglądnij może jeszcze do baku? Może nazbierało się tam jakiegoś szlamu i zatyka układ paliwowy, chociaż po tym co zostało zrobione to już powinna być jakaś poprawa... .

toomekk6
28-12-2010, 12:54
Witam:)
Wczoraj byłem w ASO Volvo, chłopaki zgarnęli 400zł i nic nie zrobili.

Diagnostyka komputerowa pokazała błędy:

ECM-2520 Fuel pressure - Too low pressure - Zbyt niskie ciśnienie paliwa.
ECM-6630 Glow plug - Faulty signal - Kłopoty z systemem żarzenia, czyli coś ze świecami, ale świece 2 wymieniłem bo tylko te dałem radę odkręcić i nie chciałem nic ukręcić. Ale i na dwóch powinien odpalić po postoju w ciepłym garażu.
ECM-2S40 Particulate trap - Signal too high - Zapchany filtr cząstek stałych.

Sprawdzone było też ciśnienie na listwie CR, które wahało się w przedziale 240-310 a powinno być 280. Ale nie powiem jakich jednostek bo zapomniałem.

No i chłopaki chcieli zacząć wymianę od początku, czyli filtr paliwa, powietrza, przeczyszczenie układu paliwowego + zbiornik. Ale się nie zgodziłem bo ich ceny to przekraczają granice rozsądku.

Dziś byłem u mechanika specjalizującego się w Volvo i dopiero jutro mam przyjechać umówić się na wizytę.

Przyczyn może być wiele, oto te które mi powiedział:
-zapchany filtr paliwa
-pompa wtryskowa - zawór regulujący ciśnienie
-czujnik ciśnienia paliwa
-układ zasilania
-złe paliwo.

Fakt, to nie moje auto i nie wiem na czym jeździł. Ale jak wtedy nie chciał odpalić to w baku było ok 7 litrów paliwa zimowego z odrobiną letniego (ok 7l paliwa letniego + ok 20l zimowego) a potem dolałem 20l zimowego znowu.
A jak nie wiem na czym jeździł to nie wiem czy przyczyną może być złe paliwo. Ale nawet letnie lał z Lotosu, sprawdzone.

mariano.k
28-12-2010, 19:34
moze gdzies w wezu miedzy zbiornikiem a filtrem jest jakis syf co blokuje przeplyw paliwa? nie mozliwe zeby tyle powaznych awarii wystapilo naraz

toomekk6
28-12-2010, 19:55
No właśnie.
A może tak jak pisał Miacho, że to zapchany filtr DPF powoduje wszystko i komputer nie pozwala odpalić auta. Dodam, że auto wpadło w tryb "awaryjny", można nim jechać bez problemu do 30km/h powyżej tej prędkości gaśnie.

toomekk6
04-01-2011, 16:16
Wczoraj zadzwonił mechanik i powiedział, że padły 2 wtryski ale jest na 99% pewny. Więc zgodziłem się aby wymienił te dwa na regenerowane Boscha 850zł/szt. Zostało wymienione i jak na razie wszystko jest w porządku:)
Auto dopiero jutro do odbioru ponieważ dziś jeszcze mechanik chce pojeździć i zobaczyć czy wszystko w porządku jest.

Jednak Ci w ASO Volvo to naciągacze jakich mało i nie znają się na samochodach:P

Na razie nie wywala żadnego błędu z filtrem czy coś takiego, a w ASO twierdzili, że konieczna jest wymiana tego DPFu.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam, Tomek:)