Zobacz pełną wersję : [1,8 TDDi] TDDi stukanie wtryskiwacza


Damian
24-12-2010, 22:23
Witam,
Z góry chciałbym zaznaczyć, że był identyczny temat aczkolwiek forum nie pozwala się w nim udzielać ze względu na datę jego aktywności a jako, że nie był w nim problem rozwiązany to pozwoliłem sobie tutaj napisać.
Moim problemem jest stukanie w silniku, silnik to 1.8 TDDi w FF MK1 '99 przebieg 190 tysięcy km.
Film ze stukaniem znajduje się
pod adresem http://www.youtube.com/watch?v=57908s1diFQ
adres tematu http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=84170
(film kolegi z forum Baculka, mam nadzieję iż umieszczenie nie stworzy jakiegoś wielkiego konfliktu).
Dosłownie w 100% dźwięk jaki mi dochodzi silnika zgadza się z dźwiękiem na filmiku, jedynie w moim przypadku dźwięk ten nie jest aż tak mocny, czy mógłby mi ktoś pomóc w diagnozie.
Wsłuchałem się w to stukanie i stwierdziłem, że pochodzi ono z czwartego cylindra licząc od rozrządu. Najmocniej słychać je jak stoi się koło drzwi kierowcy. Jako, że zużyte wtryskiwacze lubią poklepywać a na różnych forach wyczytałem, że dobrą opcją jest odkręcenie przewodu zasilającego i sprawdzenie czy to wtryskiwacz tak też zrobiłem i okazało się, że po delikatnym popuszczeniu przewodu zasilającego wtryskiwacz na wspomnianym czwartym cylindrze stukanie całkowicie zanika, silnik zaczyna chodzi delikatnie nierówno z wiadomych przyczyn ale całkowicie miękko i "cicho" jak inne TDDi. Dodam jeszcze, że stukanie sporadycznie znika a na co dzień słyszalne jest bez względu czy silnik jest ciepły czy zimny.
Czy ktoś mógłby potwierdzić moje spekulacje, że jest to wina wtryskiwacza?
Czy mimo braku klepania przy odkręconym przewodzie może to być wina czegoś innego aniżeli wtryskiwacz?
Może przez ten czas ktoś po prostu miał identyczny problem i go rozwiązał.
Za wszystkie sugestie bardzo dziękuję.

Przy okazji życzę wesołych świąt i szczęśliwego nowego roku!

Edycja:
Zapomniałem dodać, przebieg podobnie jak u kolegi 190 tysięcy aczkolwiek 100%.

Oktawian89
25-12-2010, 17:34
Próba przelewowa wtrysków prawdę Ci powie.

Damian
25-12-2010, 18:01
Właśnie nie jestem pewien próby przelewowej czy coś wyjaśni. Wtryski suche, pali bardzo dobrze, nie kopci, ilości spalanego paliwa również w normie. Zalanie mixolu nie pomaga.

pit76
25-12-2010, 20:32
Właśnie nie jestem pewien próby przelewowej czy coś wyjaśni
napewno nie wyjaśni,ponieważ w tym silniku a raczej w tym układzie paliwowym nie wykonasz

Oktawian89
25-12-2010, 23:29
Wtryski wyciągasz dajesz na stół ... i wszystko już widać.

Próby przelewowej nie robisz na samochodzie.

pit76
26-12-2010, 07:07
Próby przelewowej nie robisz na samochodzie.
a to zmienia postać rzeczy,poprostu sprawdasz wtryski,
termin próby przelewowej zarezerwowany jest dla układów CR

Damian
01-01-2011, 10:13
Może komuś się przyda ten post na przyszłość.
Zlokalizowany wtryskiwacz został wymieniony, efekt to brak stukania.
Także przypuszczenia były jednak prawidłowe.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

maciej_b
02-01-2011, 13:22
Damian, jakie koszty poniosłeś w związku z wymianą/regeneracją wtryskiwacza??

Focusik2002
02-01-2011, 16:45
Damian, jakie koszty poniosłeś w związku z wymianą/regeneracją wtryskiwacza??

Umnie za sprawdzenie jednego wtryskiwacza 48,80 zł w Diesel Bosch Service w Gryfinie , a za regeneracje jest róznie bo zależy co jest uszkodzone we wtrysku , tylko ja mam troche inne objawy niż kolega , dużo pali , Ciężki rozruch na zimnym silniku , kopci na biało i mam takie dziwne stuki przy 2drugim wtryskiwaczu .

fordziak4971
02-01-2011, 17:14
kolego jeśli chcesz sprawdzić czy to stuka wtryskiwacz i który z nich hałasuje, to po prostu popuszczasz nakrętkę kolejno na wtryskach i sprawdzasz je w ten sposób. Jak stukanie ucichnie to znaczy, że znalazłeś winowajce. Potem kupujesz z allegro cały wtrysk za 50 złotych wkładasz i śmigasz aż milo:)
A co do ciężkiego palenia, to zachęcam do sprawdzenia świec żarowych, bo na 95% to ich wina.

Focusik2002
02-01-2011, 18:46
kolego jeśli chcesz sprawdzić czy to stuka wtryskiwacz i który z nich hałasuje, to po prostu popuszczasz nakrętkę kolejno na wtryskach i sprawdzasz je w ten sposób. Jak stukanie ucichnie to znaczy, że znalazłeś winowajce. Potem kupujesz z allegro cały wtrysk za 50 złotych wkładasz i śmigasz aż milo:)
A co do ciężkiego palenia, to zachęcam do sprawdzenia świec żarowych, bo na 95% to ich wina.

Kolego , świece miesiąc temu wymieniałem , a co do spalania podejżewam wtryski bo troche łyka tej ropy , jedynie tylko 11 L/100KM a co do odpalania też podejżewam wtryski z takiego powodu że po odpalaniu jest biały dym i wywala sadzą z komina . Myslałem że uszczelka , tylko płynu chłodniczego nie bierze , temperatura jest okej , EGR nowy , tylko pozostało mi sprawdzić wtryski .

Gdzie ty widziałeś wtryski za 50 zł na allegro , wiadomo ile na nich pojeźdze , nie wiadomo .

fordziak4971
02-01-2011, 19:01
kolego, tylko ze świeca może mieć wadę fabryczna, i się spalić przy pierwszym grzaniu.....
a wtryskiwacz używany oczywiście, a gwarancji że nowy będzie Ci chodził bardzo długo to też nie masz...

Damian
03-01-2011, 09:20
Za wymianę nic nie zapłaciłem bo wymieniałem sam. Polecam kupić używkę w jakiejś miarę dobrej cenie od sprawdzonego sprzedawcy. Problemy z odpalaniem po sprawdzeniu i stwierdzeniu, że świece są dobre można jednoznacznie klasyfikować do winnych wtryskiwaczy, lub wtryskiwacza bo wystarczy jeden aby narobić problemów.
Szczególnie można wskazywać wtryski jak sporo pali i/lub nadmiernie dymi.

Otworzyć maskę, odpalić auto wziąć klucz 17 popuszczasz przewód z pompy do pierwszego wtryskiwacza, jeżeli stuka dalej to go dokręcasz i robisz to samo z drugim aż dojdziesz do wadliwego.

Na regenerowane części teraz dają 6 miesięcy (dla mnie to mało) i przeważnie chcą aby u nich zamontować wtryskiwacze co dodatkowo radykalnie powiększa koszty. Co serwis to inne obyczaje.

fordziak4971
03-01-2011, 09:24
popieram całkowicie kolegę wyżej, wtryskiwacz używany, a wymianę można przeprowadzić samemu, bo jest naprawie banalnie prosta...