Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] nacinane tarcze hamulcowe SPEEDMAX - test
jendrekmak 28-12-2010, 10:25 nadszedł czas wymiany tarcz z przodu i z tyłu. w Intercars są dostępne nacinane (bez nawiercania) tarcze firmy Speedmax. teoretycznie są one produkcji japońskiej. ponieważ nie chciałem tanich tarcz typu ATM Mikoda (kiepska opinia na forum) lub znacznie droższych Ate Power Disk wybór padł na Speedmax. Tarcze są przystosowane do zwykłych klocków. ja do testów wybrałem klocki TRW.
koszt całego zestawu na 4 koła to 850-900 zł
Stare tarcze to Motorcraft czyli fabryczne.
postaram się komentować na bieżąco jakość i zachowanie się tych tarcz bo może komuś się przyda opinia.
w tej chwili mam przebieg 327 tys. km, montaż prawdopodobnie dzisiaj no i potrzebne trochę czasu na dotarcie.
numery w InterCars
tył komplet 2 szt. INDEKS: 5201-01-0985PTU cena ok 280 zł
przód komplet 2 szt. INDEKS: 5201-01-0982PTU cena ok 345 zł
poglądowe zdjęcie jak z grubsza wygląda tarcza
00lukas00 28-12-2010, 14:27 Witam, czytając kiedyś o nacinanych tarczach wyczytałem że nacinanie i nawiercanie odbywa się przed obróbką końcową nigdy po, oby nie było tak że jakaś firma nacina lub nawierca po całej operacji - może się to źle skończyć i trzeba o tym pamiętać, nie znam firmy Speedmax i nie wiem jaki jest jej produkt, druga rzecz to do takich tarcz powinno montować się klocki twarde bo nacięcia działają jak pilnik więc standardowe klocki szybko szlak trafi !!!
SrebnaStrzała 28-12-2010, 15:30 Jeżdżę na mikodach nacinanych i nawiercanych w połączeniu z klockami ATE. Generalnie lubię dynamiczną jazdę i jak dotąd przejechane jakieś 10.000km nie ma problemów. Tak czy owak liczę się z tym że te tarcze mają słabszą konstrukcję od zwykłych. Aby tarcza mogła spełniać swoje zadanie w pełnym zakresie mowa tu o nawiercanych/nacinanych musi być wykonana z specjalnego odlewu dużo bardziej odpornego a tak owe to już kosztują sporo kasy prawdopodobnie powyżej 1000zł.
W przypadku reszty czyli standard + niacinka/nawiert to są na jedna kupę i nie ma tu znaczenia jaka firma to robi bo wszędzie jest stal po ulepszeniu cieplnym a różnice raczej nie są na tyle wielkie aby można brać je pod uwagę.
To jest moje zdanie...
jendrekmak 28-12-2010, 18:17 pierwsze wrażenia po założeniu tarcz na przód są neutralne. wszystko ok ale nie mogę póki co docisnąć mocniej więc tylko stwierdzę, że są w miarę ciche przy normalnej eksploatacji. tyłu nie założyłem bo auto jest wyprodukowane 05.2004 a klocki były do zmienionych zacisków po 09.2004 więc muszę je wymienić
Witam, czytając kiedyś o nacinanych tarczach wyczytałem że nacinanie i nawiercanie odbywa się przed obróbką końcową nigdy po, oby nie było tak że jakaś firma nacina lub nawierca po całej operacji - może się to źle skończyć i trzeba o tym pamiętać, nie znam firmy Speedmax i nie wiem jaki jest jej produkt, druga rzecz to do takich tarcz powinno montować się klocki twarde bo nacięcia działają jak pilnik więc standardowe klocki szybko szlak trafi !!!
imo to tak ja z tanimi tarczami, watpie aby byly poddawane jakiejs specjalnej obrobce cieplnej po ukonczeniu procesu, kiedys znalazlem nawet wiory miedzy zeberkami
a tak z ciekawostek, kolega roboil w hucie, odlewali tam polprodukty, twierdzil, ze odbioracmi byly ronze bardziej lub mniej znane firmy, wszystko szlo z jednego kotla
MacieqZST 28-12-2010, 20:25 Będę śledził temat, bo na wiosnę szykuję wymianę.
bolek-tarnow 30-12-2010, 13:16 ja mam na przod zalozone mikody nacinane i nawiercane plus klocki ATE - jestem z nich zadowolony. przejechalem na nich ok 8000km i odczuwalne jest lepsze hamowanie w porownaniu do starych tarcz i klockow. Trzeba miec na uwadze, ze nie mam porownania do nowych tarcz nie nanicnanych i nawiercanych.
a jaka role spelnia nacinana tarcza w zwyklym seryjnym rodzinnym samochodzie ?
a jaka role spelnia nacinana tarcza w zwyklym seryjnym rodzinnym samochodzie ?
Przede wszystkim bezpieczeństwo.
Przede wszystkim bezpieczeństwo.
takie amatorskie tarcze sa bezpiecznie :>?
Dawid849 31-12-2010, 12:31 takie amatorskie tarcze sa bezpiecznie :>?Dlaczego maja być niebezpieczne ? niebezpieczne sa tarcze 10 letnie które już swoją wytrzymałość mają daleko za sobą
Ja mam Mikody na przodzie nawiercane/nacinane i hamują o wiele lepiej niż stare tarcze
krzychu3073 31-12-2010, 14:46 tak sobie czytam i mam pytanie a zarazem stwierdzenie,tarcze nacinane zakłada się żeby lepiej nam się hamowało??:619:wiem jedno że ładnie wyglądają z alumkami g:)
SrebnaStrzała 31-12-2010, 15:02 Nacięcia odnawiają klocki, ułatwiają wydobywanie się gazu, oraz lepsze odprowadzanie wody.
00lukas00 31-12-2010, 15:15 Witam, pierwsza i zasadnicza sprawa jeśli się dba o auto, na bieżąco robi przegląd hamulców i w odpowiednim czasie to nie trzeba nacinanych tarcz żeby lepiej się hamowało bo i tak nie zrobimy z niego sportowego przez zmianę samych tarcz, to moje zdanie !!!
SrebnaStrzała 31-12-2010, 15:43 Możesz robić przegląd codziennie a nacinane zawsze będą trochę lepsze do zwykłych pod względem efektywności hamowania.
duszek70 31-12-2010, 16:05 Załóż komplet i podziel się swoimi odczuciami i spostrzeżeniami. Zawsze byłem zdania, że najlepsze są oryginały. Stosowałem zawsze motorcrafta i byłem zadowolony. Nie wiem co mam teraz, ale jak przyjdzie zmieniać to wezmę pod uwagę i twoje odczucia.
mam power disc od jakis 20kkm i roznica w hamowaniu jest ogromna
jendrekmak 01-01-2011, 12:37 takie amatorskie tarcze sa bezpiecznie :>?wyszedłem z założenia że nacięcia w tych tarczach są mniejszą ingerencją w konstrukcję tarczy niż nacięcia i nawiercenia w tarczach MIKODA GT. nacięcia są jednocześnie wyznacznikiem minimalnej grubosci tarczy więc jak zniką to będzie oznaczało ze tarcze są do wymiany. do tej pory cały czas jeździłem tylko na oryginałach fordowskich.
moje podejscie do takich tarcz jest sceptyczne troche sa za tanie.. tarcze aczkolwiek wyglad moze podnosza ale skutecznosci graniczy ze standardowymi :D
jendrekmak 04-01-2011, 16:50 tarcze aczkolwiek wyglad moze podnosza ale skutecznosci graniczy ze standardowymi póki co nie zaprzeczam ani nie potwierdzam. testy w trakcie jak będzie kiepsko to wracam do serii
SrebnaStrzała 04-01-2011, 17:01 moje podejscie do takich tarcz jest sceptyczne troche sa za tanie.. tarcze aczkolwiek wyglad moze podnosza ale skutecznosci graniczy ze standardowymi
Skuteczność jest znacznie lepsza, bo w zasadzie jedyna różnica pomiędzy tanimi a drogimi to materiał z jakiego są wykonane. Jedne i drugie będą podobnie hamować z tą różnicą że te droższe wytrzymają mocniejsze i dłuższe i częstsze hamowania. Mam tu na myśli przykład gdzie jedna i druga tarcza ma ten sam sposób nacięcia i nawiercenia.
Dla mnie Intercars to mistrzowie wciskania bzdur w celach handlowych. Mają wprawe w wmawiniu, że to jakiś zaj... towar, którego nikt nie zna jeszcze.
Na dzień dzisiejszy ten twój test jest niewiele wart a powiedzieć coś bedzie można jak zrobisz np. 30tys. Lepsi producenci mają droższe produkty nie tylko że mają renome ale, że ich produkt jest wykonany z lepszego materiału. Moje doświadczene jest takie, że Motorcrafty wytrzymały niecałe 35tys a obecne Brembo mają już ponad 60 tys i są w dobrym stanie.
Testować nieznane zawsze można i ktoś to musi zrobić dla innych :) ale dobrze, że nie ja hehehe
ja załozyłem teraz brembo całe komplety ale mam 500km dopiero :)
Ja mam zimmermanny i jestem super zadowolony.
Gregor90 05-01-2011, 07:31 Ja też mam zimmermany i są ok. Hamują efektywnie ale mają jedną wadę - 2 naprawdę mocne hamowania i tarcze mam delikatnie powichrowane, bo się przegrzały. Fakt, że nie codziennie hamuje sie awaryjnie ze 180 do prawie 0, ale nawet to powinny wytrzymać...
SrebnaStrzała 05-01-2011, 07:55 Ja też mam zimmermany i są ok. Hamują efektywnie ale mają jedną wadę - 2 naprawdę mocne hamowania i tarcze mam delikatnie powichrowane, bo się przegrzały. Fakt, że nie codziennie hamuje sie awaryjnie ze 180 do prawie 0, ale nawet to powinny wytrzymać...
Owszem powinny wyhamować auto z każdej prędkości ale potem już będą do wymiany. Na tym polega gwarancja:)
Zastanawia mnie jedna rzecz. Jesli takie czy inne tarcze maja efektywniej hamowac a zmiany dokonamy tylko na jednej osi to taka wymiana bedzie skutkowala zmiana podzialu sily hamowania pomiedzy osia przednia a tylna. Wedlug mnie takie zjawisko pozadane nie jest.
Pozdrawiam
Gregor90 05-01-2011, 19:21 Owszem powinny wyhamować auto z każdej prędkości ale potem już będą do wymiany. Na tym polega gwarancja I potem Ci powiedzą, że rozgrzałeś i wjechałeś w kałuże :P
junior89 05-01-2011, 19:33 Ja uzywam ATE i kolcki TRW chyba , albo ferrodo nie pamietam dokladnie jakie mechanik zalozyl. Moge tylko powiedziec ze tarcze ATE kupione w niemczech sa o niebo lepszej jakosci od tych, ktore kupilem do innego auta na allegro. A cena ta sama :)
bolek-tarnow 08-01-2011, 06:28 Ja uzywam ATE i kolcki TRW chyba , albo ferrodo nie pamietam dokladnie jakie mechanik zalozyl. Moge tylko powiedziec ze tarcze ATE kupione w niemczech sa o niebo lepszej jakosci od tych, ktore kupilem do innego auta na allegro. A cena ta sama :)
moze to nie wina tarcz a samochodu, kazde auto inaczej jezdzi - moze to drugie mialo jakis problem z hamulcami (np. serwo, zaciski, klocki) - nie koniecznie musiala to być wina tarcz. Choc mozliwe, ze trafiles na cos, co oprocz podrobionej nazwy nie mialo nic wiecej wspolnego z ATE.
norbi333 08-01-2011, 07:31 Ja mam założone na przód ATE nacinane oraz na tył Mikoda nacinana i nawiercana.Klocki TRW.Różnica jest bardzo duża przy hamowaniu ,zwłaszcza mocniejszym i awaryjnym na korzyść tego zestawu porównując do oryginałów.Podobnie widać różnice w jakości tarcz Ate i MIKODA.Ate nie mają nawet śladu rdzy,a Mikoda owszem
jendrekmak 08-01-2011, 13:39 dobrze panowie, jak piszecie o swoich tarczach to przy okazji dorzućcie informację o hałasie jaki generują nacinane tarcze podczas ostrzejszych dohamowań. wiadomo, że przy lekkich jest niewiele głośniej ale przy mocniejszych hamowaniach sytuacja może się już zmienić.
BibiDrift 08-01-2011, 15:24 Ja miałem tarcze Mikoda nacinane w BMW 328 i złego słowa o nich nie mogę powiedzieć.Słyszałem dużo opinii na temat gięcia się tych tarcz itd.Żadnych problemów nie miałem. Pracowały razem z klockami EBC Green Staff.
bolek-tarnow 08-01-2011, 16:14 nic takiego jak większy hałas przy hamowaniu nie zauważyłem
norbi333 08-01-2011, 16:59 Przy normalnym hamowaniu jest cisza.Przy mocnym i awaryjnym oczywiście słychać ,ale nie jest to jakoś uciążliwe
jendrekmak 02-03-2011, 10:22 4500 km zrobione na tych tarczach i chyba z nich wyskoczę bo wszystko jest ok ale przy mocniejszym hamowaniu jest hałas/buczenie i to dosyć głośne które mi osobiście nie za bardzo pasuje. tarcze zakładałem "pod włos" i z "włosem" i żadnych różnic w natężeniu hałasu nie zauważyłem.
po drodze zmieniłem klocki na twardsze bo te tarcze. zwłaszcza z przodu, nie lubią normalnych klocków bo się nacięcia zapychają od strony wewnętrznej z powodu braku osłony.
jak ktoś by chciał spróbować to niebawę będę zmieniał tarcze na normalne i te będą sobie leżały.
bolek-tarnow 02-03-2011, 11:08 tarcze zakładałem "pod włos" i z "włosem"
tak z ciekawości co to znaczy?
jendrekmak 02-03-2011, 14:27 ułożenie nacięć na tarczy
bolek-tarnow 03-03-2011, 08:59 oki dzieki za wyjasnienie - tak tez myslalem ale wolalem zapytac. jak kupowalem mikody nacinane i nawiercane to bylo na nich oznaczenie lewa i prawa.
jendrekmak 03-03-2011, 11:18 w tarczach Speedmax nie ma niestety oznaczeń na tarczach ani żadnej instrukcji jak je montować
Ja mam aktualnie tarcze Zimmermany i klocki brembo (na przedzie). Szykuje się w przeciągu następnych 2tyg na wymianę, bo tarcze już mi przy nawierceniach zaczynają pękać. Polecam ten zestaw, bo droga hamowania zmniejsza się. Wiem to z własne doświadczenia. Wiec nikt mi nie powie, że standardowe są lepsze.
Ja od około 10 tyś km jeżdżę na komplecie firmy Roadhouse, wszystko jest ok, tarcze nie biją, cicho hamują nawet z dużych prędkości, jedynie klocki mają jedną małą wadę, pylą i brudzą felgi ale to szczegół.
Snajper_881 07-05-2011, 19:22 Układ hamulcowy w mondeo to jakaś porażka jest. Masakarycznie słabe w stosunku do masy auta a najlepszy jest dwuobwodowy układ. Tylko, że zbiorniczek jest jeden i nie dzielony...tak że, powodzenia :one:
Ja wiem czy porażka, moim zdaniem są w sam raz. Mam zwykłe seryjne tarcze i klocki i przy mocniejszym wciśnięciu hamulca auto dosłownie wżyna się w asfalt. Dla mnie hamulce takie jak w Audi A3 gdzie po dotknięciu pedału hamulca walisz głową w szybę to dopiero jest porażka. Nie sztuką jest zrobić mocne hamulce tylko dobre, które łatwo można dozować.
Aktualnie ja mam tarcze od Jędrka i zauważyłem poprawę hamowania.
W mkIII nie wszystkie egzemplarze miały system wspomagania awaryjnego hamowania, te które mają, hamują zauważalnie lepiej.
jendrekmak 08-05-2011, 17:03 a czy u ciebie też hałasują przy ostrzejszych hamowaniach?
Hej a Ja posiadam CAŁY ZESTAW PRZÓD I TYŁ TARCZE I KLOCKI FIRMY MINTEX I PO OKOŁO 45 DNIACH ZACZEŁY BIC I BIJĄ O PANIE JAK ONE BIJĄ...........TRAGEDIA PRZY WIEKSZYCH PREDKOSCIACH TO CAŁE AUTKO CHODZI AZ WSTYD PRZY PASAŻERACH I DLATEGO TERAZ ZMIENIAM JE I NIE WIEM NA CO? ZNALAZŁEM TAKIEJ FIRMY EBC I KLOCKI TEŻ EBC ULTIMAX Z TYM ZE NIE JESTEM PEWIEN CO DO ROZMIARU JEDNI PODAJA ZE DO WSZYSTKICH SA TAKIE SAME CZYLI 30 A INNI TEZ ZE TAKIE SAME TYLKO ZE 28 I JAK TU WYBRAC ?????
http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Mondeo-Tdci-ST-Brake-Discs-EBC-Ultimax-Brake-Pads-/300506452022?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item45f7949036
http://cgi.ebay.co.uk/Mondeo-Mk3-00-06-all-00-06-Drilled-Rear-Brake-Discs-/180464129012?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a048013f4
A CO KLOCKÓW EBC TUTAJ KILKA FILMIKÓW
http://www.youtube.com/watch?v=A_eZ_4ItssM
ORAZ
http://www.youtube.com/watch?v=GeTASNBPNN4&feature=related
Ja zakupiłem dzis:
Klocki ATE http://allegro.pl/klocki-ate-mondeo-iii-jaguar-x-type-wysylka-grats-i1601126133.html
Tarcze Mikoda GT http://allegro.pl/tarcze-mikoda-gt-mondeo-iii-jaguar-x-type-gratis-i1587141763.html
Po finalnej konsultacji ze sprzedającym zostało stwierdzone, że wszystko będzie pasować. Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem ale jeśli tak to stwierdzę że średnica zew. tarczy na tył to 280mm a na przód 300mm. Mam nadzieję że pomogłem
INVERTER 09-05-2011, 01:56 Hej a Ja posiadam CAŁY ZESTAW PRZÓD I TYŁ TARCZE I KLOCKI FIRMY MINTEX I PO OKOŁO 45 DNIACH ZACZEŁY BIC I BIJĄ O PANIE JAK ONE BIJĄ...........TRAGEDIA PRZY WIEKSZYCH PREDKOSCIACH TO CAŁE AUTKO CHODZI AZ WSTYD PRZY PASAŻERACH I DLATEGO TERAZ ZMIENIAM JE I NIE WIEM NA CO? ZNALAZŁEM TAKIEJ FIRMY EBC I KLOCKI TEŻ EBC ULTIMAX Z TYM ZE NIE JESTEM PEWIEN CO DO ROZMIARU JEDNI PODAJA ZE DO WSZYSTKICH SA TAKIE SAME CZYLI 30 A INNI TEZ ZE TAKIE SAME TYLKO ZE 28 I JAK TU WYBRAC ?????
http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Mondeo-Tdci-ST-Brake-Discs-EBC-Ultimax-Brake-Pads-/300506452022?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item45f7949036
http://cgi.ebay.co.uk/Mondeo-Mk3-00-06-all-00-06-Drilled-Rear-Brake-Discs-/180464129012?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a048013f4
A CO KLOCKÓW EBC TUTAJ KILKA FILMIKÓW
http://www.youtube.com/watch?v=A_eZ_4ItssM
ORAZ
http://www.youtube.com/watch?v=GeTASNBPNN4&feature=related
300mm wentylowane na przod, a 280mm solid na tyl !!! kazde mondeo Mk3 tak ma !!!
Jak maz kupowac zwykle tarcze za takie pieniadze to lepiej kup te:
http://cgi.ebay.co.uk/FRONT-DIMPLED-BRAKE-DISCS-FORD-MONDEO-MK3-2-0-TDCI-01-/330472566595?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D5%26po%3D LVI%26ps%3D63%26clkid%3D9017275986577670826 tylko pamietaj ze nacinane tarcze mocniej chalasuja przy mocnym hamowaniach z duzej predkosci, ale zato lepiej hamuja :619: no i sa ocynkowane !!!
No i klocki redstuff, lubiom czasem popiszczec ale im mija :roll:
nigdy nic innego jak ate do swojego auta nie kupie
dynamiczna jazda i czeste hamowanie nie pogorszaja ich skutecznosci
robilem ostatnio test z kolega - 3 hamowania z 180 do 120 i 4 do zera
mk3 z ate pd i mk2 na standardowych heblach motorcrafta
i roznica ogromna
Panowie a jak już temat tak leci to możecie mi doradzić co na tył?
Planuje kupić:
http://allegro.pl/tarcze-klocki-zimmermann-tyl-ford-mondeo-3-iii-i1566781632.html
Na przedzie aktualnie mam zimmermany i jestem zadowolony lecz może na tył znajdzie się coś lepszego.
jendrekmak 09-05-2011, 21:46 generalnie jako autor wątku proszę o ograniczenie tematu do tarcz nacinanych i nawiercanych bo o gładkich tarczach jest już cała masa informacji a o lepszych lub gorszych tarczach nacinanych już jednak znacznie mniej. ja na tył założyłem też speedmaxy nacinane ale jakoś hałasu z tego powodu nie zauważyłem. wiem, że na tył idzie mniejsze obciążenie i to zapewne dlatego pracują ciszej niż to samo (ten sam producent) założone na przód.
a czy u ciebie też hałasują przy ostrzejszych hamowaniach?
Tak, choć hałasem bym tego nie nazwał. Generalnie większość nacinanych tarcz ma tendencję do wydawania dźwięków, jedne sa cichsze inne głośniejsze. Mikoda GT była na pewno głośniejsza.
|