Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2000-2007] Xenon nie zapala


tobuls
30-12-2010, 13:17
Witam
Mam problem. Nie zapala mi się lampa xenon. Czasami się zapali ale jest to sporadyczne jakieś raz na tydzień i wtedy świeci nawet cały dzień tzn zapalając kilka razy, nie gaśnie podczas jazdy. Wcześniej przed wymianą żarówki zapalał się częściej ale tez gasł podczas jazdy więc myślę ze i żarówka była do kitu . Teraz jest już wymieniona żarówka ale się nie zapala .

Mechanik mówi , że to przetwornica i trzeba kupić bo tego sie nie naprawia.
W związku z tym mam kilka pytań.
1. Czy w/w mechanik ma racje ? :)
2. Podobno musi być to taka sama przetwornica / nr jakieś/ żeby była stabilizacja i jakieś inne rzeczy nie wiem jakie.
3. Czy jest to tylko przetwornica czy konieczny jest jeszcze zakup startera i ewentualnie czegoś jeszcze?
4. Czy przetwornice mogę kupić np na allegro jako samą przetwornice czy trzeba kupić cały reflektor tzn ta tylną część.

Pozdr i dzięki za odp.

a_iverson
30-12-2010, 13:52
Na poczatek sprawdź połączenie kabli, może ten od świateł mijania wyrobił sie w okolicy przetwornicy lub w srodku lampy.
Padnięta przetwornica nie działa w ogóle a nie tylko czasami.

nokitel
30-12-2010, 14:04
potwierdzam. Jeżeli padnie przetwornica to na amen. Z twojego opisu wynika że masz uszkodzony starter. Zapewne masz starego typu (auto z 2002 ?) Niestety często tak bywa z nimi. Niestety wymiana często wiąże się z rozklejeniem lampy :( chyba że kupisz nowego typu i przerobisz wtyczkę to unikniesz tego typu problemów. Jak coś to pisz na PRV

aam18
30-12-2010, 14:36
Ja mam podobny problem z xenonami,tzn.w czasie jazdy gasną i mrugają .Rozmawiałem przez telefon z jednym z fachowców od xenonów i też powiedział,że jeżeli padnięta jest przetwornica to wcale nie zapali.A odnośnie zapłonników to już przerabiałem ten temat i wymieniłem na te nowego typu i nic to nie dało.

tobuls
01-01-2011, 17:11
potwierdzam. Jeżeli padnie przetwornica to na amen. Z twojego opisu wynika że masz uszkodzony starter. Zapewne masz starego typu (auto z 2002 ?) Niestety często tak bywa z nimi. Niestety wymiana często wiąże się z rozklejeniem lampy :( chyba że kupisz nowego typu i przerobisz wtyczkę to unikniesz tego typu problemów. Jak coś to pisz na PRV

Autko z 2002 r . Co znaczy najczęściej wiąże się z rozklejeniem lampy? Jest to reguła czy od czegoś zależy że mozna tej lampy nie rozklejać. Czy jak kupie sam starter na allegro, od mondka z tego samego roku to muszę z tą lampa coś kombinować.
Chciałbym tego uniknąć więc ewentualnie proszę o rady jak najprościej to naprawić .
Czy starter to to samo co zapłonnik???

Dzięki i Wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku 2011.

Kamilox87
07-09-2011, 15:02
Witam koledzy. Mam problem z gasnącym ksenonem. Zdążyłem przeczytać że chodzi o starter, zapłonnik w ksenonie. Chciałbym kupić ale ten nowszy nie wiem dokładnie jak on wygląda. Powiedzcie czy to ten?
http://motoallegro.pl/starter-powielacz-al-xenon-vw-volvo-opel-ford-audi-i1786320629.htmlm
Z góry dzięki za odpowiedź

SrebnaStrzała
07-09-2011, 15:09
Jeśli miga to są 3 przyczyny albo starter siada albo kable albo przetwornica. Może występować również różnica w kolorze świecenia lamp mimo że zostały wymienione obie w tym samym czasie to problem będzie z napięciem czyli najprawdopodobniej kable.
U mnie wpierw padł starter to wsadziłem nowy ale bez rozklejania(5minut) po wymianie znów działała ale przy starcie migała(czasem wyłączała się podczas jazdy). Wtedy sprawdziłem różnicę napięć między lewą i prawą lampą i odkryłem że do lewej dochodzi znacznie mniejsze natężenie przy starcie. Okazało się że w jednym miejscu kabel był przetarty i zaśniedziały. Poprowadziłem nowy kabel od skrzynki z bezpiecznikami i problem rozwiązałem. Teraz nawet bez odpalania silnika zapalają sie oba ksenony co wcześniej było niewykonalne.

p.s.
Jeśli to starter to proponuje kupić nową wersję tą montowaną bezpośrednio na lampę wyładowczą.

Kamilox87
07-09-2011, 15:44
Na forum wyczytałem że przyczyną nie może być przetwornica bo albo przetwornica działa albo nie. Powiedz mi czy to jest ten nowy typ startera, podaje linka: http://motoallegro.pl/starter-powiel...86320629.htmlm
Ps. Jeżeli to ta, to ją się zakłada bezpośrednio, ale czy trzeba doprowadzić jakieś kabelki do startera?

a_iverson
07-09-2011, 18:06
Kończy Ci się żarnik, to typowy objaw. Na pewno nie jest to wina startera i przetwornicy. Na początek przełóż żarniki lewy do prawej lampy i na odwrót.
Jak dalej będzie migał ten sam to problem rozwiązany, a jak dalej ta sama lampa to wtedy trzeba szukać dalej.

Kamilox87
07-09-2011, 20:18
Tak kolego tylko że ja już teraz wymieniłem drugi raz żarnik (w ciągu niecałego pół roku). Od razu zaznaczam że nie kupiłem badziewia za 50 zł. Za każdym razem wkładałem Philipsa 4300. Także wydaje mi się że coś musi psuć te żarniki, bo to jest niemożliwością żeby w tak krótkim czasie wykończyć 2 żarniki. A dzisiaj zauważyłem że kolejny (trzeci), powoli już zaczyna bardzo delikatnie migać. Normalnie już mnie szlak trafia. Doradźcie coś koledzy bo nie daje rady. Wydaje mi się że to może być starter.
Ps. Pragnę zaznaczyć że już drugi raz wymieniam także przetwornice, oczywiście na używkę.

HELP

SrebnaStrzała
07-09-2011, 23:54
Napisałem Ci gdzie szukać przyczyny.
link nie działa

a_iverson
08-09-2011, 20:19
Trzeba było od razu napisać, że upaliło Ci już kolejny żarnik w tej lampie...
Przeczyść styki na zapłonniku, starterze bo to jest przyczyną, albo wymień na nowy jak wolisz. Chociaż troche drogo...
http://allegro.pl/trafo-zaplonnik-xenon-hella-i-al-nowe-i1807879371.html
Kolega w Audi A8 miał identyczny problem 4 zarniki w pół roku. Powodem była wilgoć, która dostała się do lampy, a dokładniej mówiąc pomiędzy żarnik a styki zapłonnika.

SrebnaStrzała
09-09-2011, 16:13
Nawet polecałby pokryć je środkiem do styków który wypiera wodę ;)

Kamilox87
10-09-2011, 17:05
Wreszcie jakieś światełko w tunelu. Przeczyszczę najpierw styki, zobaczymy czy się poprawi jeśli nie, to będę musiał wymienić starter.
PS. Jeżeli okaże się że czyszczenie nie pomoże i będę musiał wymienić starter to w jaki sposób mam go podłączyć? Bo z tego co wiem to trzeba doprowadzić jakieś kabelki do nowego startera. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Pozdrawiam

a_iverson
10-09-2011, 20:25
Nie musisz dorabiać żadnych kabelków, masz dwa zapłonniki. Jeden na kablach z czarną kostką, do której wpinasz 4 pinową wtyczkę. Drugi, trochę większy. Do tego drugiego wpięta jest bezpośrednio 4 pinowa wtyczka, która blokuje się po zakręceniu startera na żarniku xenon.

SrebnaStrzała
10-09-2011, 23:34
Ten pierwszy bez rozklejania raczej nie da rady. Ja po prostu wsadziłem drugi starter i przełączyłem do niego kable od zasilania. Starter przymocowałem w lampie i jest gitara choć to prowizoryczne rozwiązanie.

Kamilox87
11-09-2011, 18:56
Dzięki koledzy za pomoc:D. Dam znać czy się udało;). Pozdrawiam

a_iverson
11-09-2011, 19:29
Nie ma problemu.

Kamilox87
15-09-2011, 14:26
Niestety wyczyściłem styki na zapłonniku, psikałem preparatem który wypiera wodę. Włączyłem i nadal to samo, czyli delikatnie przygasa żarnik. Pozdro

SrebnaStrzała
15-09-2011, 18:35
Ja już Ci napisałem co robić i nie tylko ja więc nie wiem czego oczekujesz

a_iverson
15-09-2011, 22:15
Niestety wyczyściłem styki na zapłonniku, psikałem preparatem który wypiera wodę. Włączyłem i nadal to samo, czyli delikatnie przygasa żarnik. Pozdro

Sprawdź żarnik z drugiej lampy, ten mógł się uszkodzić przez wilgoć na zapłonniku...

SrebnaStrzała
15-09-2011, 23:24
Sprawdź żarnik z drugiej lampy, ten mógł się uszkodzić przez wilgoć na zapłonniku...
W jaki sposób? upaliły się blaszki wyładowcze czy może gaz wyparował?
i to nie jest żarnik ani palnik!

a_iverson
16-09-2011, 11:37
Nie chodzi o upalenie blaszek.... żywotność żarnika to ok 4000 godzin. Każde odpalenie i każdy skok napięcia skraca ten czas. Jeżeli na stykach w zapłonniku były zaniki albo wahania napięcia spowodowane wilgocią lub innym zanieczyszczeniem, to żarnik podpięty do takiego zapłonnika może działać 40 godzin zamiast 4000. Problem może być też w instalacji el samochodu, ale wtedy upalało by oba żarniki.

SrebnaStrzała
16-09-2011, 12:01
Może w przypadku żarników to jest 4000 godzin ale w przypadku lamp wyładowczych waha się między 2000-3000 godzin w zależności od typu lampy.

Kamilox87
20-09-2011, 19:20
Cześć koledzy. Jednak się poprawiło może potrzebowało czasu. Przeczyściłem styki i psikałem preparatem na wyparcie wody i teraz już jest ok. Na początku po zabiegu jeszcze troszkę migało ale już mniej, ale już teraz jest ok. Co prawda nie zapalam ich od razu po starcie silnika tylko po chwili i w okolicy 2000 obr/m. Jak na razie wszystko śmiga jak należy.
Dzięki za pomoc pozdrawiam

SrebnaStrzała
21-09-2011, 01:43
Jeśli sprawne powinny zapalać od razu bez jęknięcia nawet bez włączonego silnika :)

Yarro
07-05-2012, 09:01
Cześć
Wałneła mi przetwornica która była od nowości w aucie. Kupiłem używkę było OK, świeciła do czasu. Po 1 dniu szlak ją trafił. Czy to złośliwość rzeczy martwych czy jakaś inna przyczyna może być?
Nowa kosztuje w serwisie 2127,00zł!! MASAKRA!
Co radzicie?

fazibeer
18-11-2013, 18:36
Nie musisz dorabiać żadnych kabelków, masz dwa zapłonniki. Jeden na kablach z czarną kostką, do której wpinasz 4 pinową wtyczkę. Drugi, trochę większy. Do tego drugiego wpięta jest bezpośrednio 4 pinowa wtyczka, która blokuje się po zakręceniu startera na żarniku xenon.


Na focie jest starter starej i nowej generacji. Wtyczka ma 3 piny. Jaki nr. Ma ten starter nowej generacji aby orginalna wtyczka ze starej generacji pasowala bez przerobek? Bo raz czytam ze cza dopasowac wtyczke bo stara tak odrazu nie pasuje lub dopsaowac wtyczke i przelozyc kable. Tylko pytanie w ktore miejsce przy nowej gen. Podchodzi jaki kabel. Pozdrawiam. Moze ktos to dokladnie jest w stanie opisac.