Zobacz pełną wersję : [Escort 1995-2001] filtr powietrza, zmiana na sportowy - stozkowy? 1.4
jaro1127@wp.pl 02-01-2011, 20:25 Witam!!!
Mam pytanko, czy można zastosować sportowy filtr powietrza (stożkowy) do mk7 1.4b+g i czy ta zmiana poprawi pracę silnika jeżeli tak to jaki?
Dzięki za radę!!!
Wszystko mozna. Ale pewnie mylsisz o takim filtrze za gora 100zl a to ci koni przy takim silniku i tak nie doda wiec moim zdaniem nieoplacalne. Chyba bardziej oplacalne by bylo wymienic silnik na wiekszy niz wkladac w ten.
p_swiderski 02-01-2011, 20:30 Zastosować to pewnie i można, ale nie ma to sensu. Nie licz na poprawę osiągów. Wyścigówki z niego nie zrobisz - trzeba się z tym pogodzić.:roll:
EDIT: Brajdak, uprzedziłeś mnie :)
danielciagala 02-01-2011, 20:53 Jeśli już masz zamiar włożyć stożek to pamiętaj żeby miał nawiew zimnego powietrza.( z pod lampy albo nadkola) bo w przeciwnym razie osiągniesz efekt przeciwny do zamierzonego. ( Jeśli wogól będzie jakiś efekt jak stwierdził kolega Brajdak)
piotr88ek 02-01-2011, 21:17 raczej stożki z allegro za 100 zł niczego nie poprawią w osiągach... Dla przybycia mocy potrzebna jest raczej cała wymiana elementów dolotowych. Polecam Ci firmę K&N - jest podobno rewelacyjna, jeżeli chodzi właśnie o dolot. Niestety jakość=cena.
A propo tematu.. czy te stożki "allegrowskie" wdają te takie przyjemne świsty? Nie chodzi mi tutaj o efekt turbiny. Doloty stożkowe mają też swoje piękne melodie, tylko czy wszystkie czy tylko te profesjonalne ? :D
danielciagala 02-01-2011, 21:20 Słyszałem różne opinie. Jedni twierdzą że kupili na allegro i cuda o nich rozpowiadają :P inni mówią tak jak ty napomniałeś że właśnie K&N jest najlepsza firmą a taniocha z allagro jest do kitu.
raczej stożki z allegro za 100 zł niczego nie poprawią w osiągach... Dla przybycia mocy potrzebna jest raczej cała wymiana elementów dolotowych. Polecam Ci firmę K&N - jest podobno rewelacyjna, jeżeli chodzi właśnie o dolot. Niestety jakość=cena.
A propo tematu.. czy te stożki "allegrowskie" wdają te takie przyjemne świsty? Nie chodzi mi tutaj o efekt turbiny. Doloty stożkowe mają też swoje piękne melodie, tylko czy wszystkie czy tylko te profesjonalne ? :D
Jechałem kiedyś coltem 1.3 z takim właśnie tanim stożkiem, i faktycznie brzmiał inaczej niż normalny, ale nie wiem jak sprawy będą się mieć z escortem.
marcinmaster 02-01-2011, 22:56 Jeśli już masz zamiar włożyć stożek to pamiętaj żeby miał nawiew zimnego powietrza.( z pod lampy albo nadkola) bo w przeciwnym razie osiągniesz efekt przeciwny do zamierzonego. nawiew zimnego powietrza? a po co? przecież oryginalny filtr nie ma nawiewu więc po co w stożkowym???
nawiew zimnego powietrza? a po co? przecież oryginalny filtr nie ma nawiewu więc po co w stożkowym???
ma. otworz maske i sprawdz skad idzie rura dochodzaca do filtra.
Magik123 03-01-2011, 04:33 nawiew zimnego powietrza? a po co? przecież oryginalny filtr nie ma nawiewu więc po co w stożkowym???
Zimne powietrze jest gestSze, tym samym zawiera wiecej tlenu przy tej samej dawce silnika sprawnosc tj moc sie podnosi. Gorace powietrze = gorsze osiagi i sprawnosc silnika. Duza roznice mozna poczuc zima-lato lub lato dzien a noc. po to sosowane sa IC.
danielciagala 03-01-2011, 06:36 dokładnie. Magik123 pięknie to wytłumaczył sam bym tego lepiej nie ujął :P
marcinmaster 03-01-2011, 10:44 ma. otworz maske i sprawdz skad idzie rura dochodzaca do filtra. u mnie niestety nie ma takiej rury, poprzedni właściciel ją wymontował...Zimne powietrze jest gestSze, tym samym zawiera wiecej tlenu przy tej samej dawce silnika sprawnosc tj moc sie podnosi. Gorace powietrze = gorsze osiagi i sprawnosc silnika. Duza roznice mozna poczuc zima-lato lub lato dzien a noc. po to sosowane sa IC. przecież to nie jest ciepłe powietrze które idzie z turbiny
u mnie niestety nie ma takiej rury, poprzedni właściciel ją wymontował... przecież to nie jest ciepłe powietrze które idzie z turbiny
a powinna być. magik bardzo dobrze wyjasnil o co chodzi i nie tyczy sie to tylko aut z turbina.
jaro1127@wp.pl 03-01-2011, 10:58 Dziękuję wszystkim za radę!!!
marcinmaster 03-01-2011, 11:09 a powinna być. magik bardzo dobrze wyjasnil o co chodzi i nie tyczy sie to tylko aut z turbina. wiem o czym mówi Magik123 ale wątpię że jak w lato założę to rurę to poczuję jakąś różnicę a poza tym z tego co widziałem to w większości aut stożek znajduje się tu gdzie był standardowy filtr a tam raczej nie ma jakiegoś nawiewu zimnego powietrza jak to mówi danielciagala
wiem o czym mówi Magik123 ale wątpię że jak w lato założę to rurę to poczuję jakąś różnicę a poza tym z tego co widziałem to w większości aut stożek znajduje się tu gdzie był standardowy filtr a tam raczej nie ma jakiegoś nawiewu zimnego powietrza jak to mówi danielciagala
to że ten stożek znajduje się w wiekszości tam gdzie był standardowy filtr nie znaczy, że jest to dla niego najlepsze miejsce..
ogólnie i tak można całośc podsumowac tak: to czy ten stożek sie założy do escorta z takim silnikiem i czy bedzie on zalozony tak zeby pobieraj zimne czy tez cieple powietrze nie zmieni nic na plus.
marcinmaster 03-01-2011, 12:03 to czy ten stożek sie założy do escorta z takim silnikiem i czy bedzie on zalozony tak zeby pobieraj zimne czy tez cieple powietrze nie zmieni nic na plus. no właśnie o to mi cały czas chodzi ;)
danielciagala 03-01-2011, 12:33 Sam bym stożka nie założył z tego względu że on poprostu ciągnie więcej powietrza a co za tym idzie i więcej syfu do silnika...Jak już bawić się w tuning to na całego po co tworzyć pseudo ulepszenia samochodu. Jeśli stożki były by faktycznie tak dobre to były by montowane w serii :P
Sam bym stożka nie założył z tego względu że on poprostu ciągnie więcej powietrza a co za tym idzie i więcej syfu do silnika...Jak już bawić się w tuning to na całego po co tworzyć pseudo ulepszenia samochodu. Jeśli stożki były by faktycznie tak dobre to były by montowane w serii :P
jakiego "wiecej syfu do silnika" przeciez to filtr jest a nie siatka ogrodzeniowa.
Magik123 03-01-2011, 14:45 Boże zamknijcie ten temat bo aż skręca co tu ludzie wypisują za głupoty.
Boże zamknijcie ten temat bo aż skręca co tu ludzie wypisują za głupoty.
że kto?
Podstawowe pytanie masz przepływomierz powietrza?
jak tak to NIE ładuj stożka bo to spowoduje zła prace silnika chyba ze masz zamiar zrobić remaping kompa pod ten stożek :mrgreen: a jak chcesz juz sportowy filtr a masz przepływke to tylko wkład tak jak tu koledzy pisali K&N
marcinmaster 03-01-2011, 22:16 Jeśli stożki były by faktycznie tak dobre to były by montowane w serii a czy ktoś mówi że założenie stożka doda więcej koni??? Stożek jedynie może trochę zmienić dźwięk i tyle a poza tym nie wiem jak inni ale ja nie widzę sensu zakładać stożek, chyba że ktoś chce pochwalić się przed kolegami że ma "sportowe" auto ;)
gracz_2006 03-01-2011, 23:12 Co wy mówicie ja maiłem stożek i miałem o 20 KM więcej He he
A tak na poważnie założyłem sobie kiedyś żeby zmienić dźwięk auta bo myślałem że będzie fajniej ale bardzo buczało powyżej 3000 tak jakbym bez tłumika jechał więc go zmieniłem po jakimś czasie na oryginał.
Co do poprawy mocy to nie ma żadnej różnicy a filtr kosztował 180zł jak by ktoś chciał to odsprzedam przejechałem na nim może z 600km.
A tak to wyglądało http://forum.fordclubpolska.org/album.php?albumid=49&pictureid=237
Pozdrawiam
Witam, jeśli można to łącze sie do dyskusji, bo zaczynają mi się jeżyć włosy na głowie
jeśli ktoś chce założyć filtr stożkowy to polecam, ma to sens - zmniejsza opory powietrza dolotowego, jest lepsze spalanie mieszanki, szczególnie na zakresie niskich obrotów.
Ale .....
przy takim silniku zainwestuj raz na jakiś czas w dodatki do paliwa czyszczące układ paliwowy i podrzadną wkładkę do swojej puszki (tzn filtr)
jesli ktoś chce założyc stożek to trzeba się liczyś że nie zrobi tego za 100zł.
Oprócz filtra trzeba jeszcze osłonę termiczną -żeby nie łapał powietrza znad kolektora, mocowania itd.
Jeśli ktoś nie wierzy ze ma to sens - zapraszam na jazde próbną.
W moim po założeniu taniego stożka - jak zdemontowałem oryginalna puszkę - było głośniej - i bez wyczuwalnych zmnian, po założeniu stożka itg z osłoną wsiadasz do samochodu i - na pewno lepiej zbiera sie od dołu, jest głośniej niż w standarcie ale bez przesady, wydaje mi sie że jest bardziej dynamiczny, - spalanie nie uległo zmianie - nadal jest gigantyczne.
Jeśli ktoś nie wierzy - zapraszam do sprawwdzenia organoleptycznie...
I jeszcze jedno - rs 2.0 fabrycznie 150km plus chip plus milion zmian czyli teraz conajmniej 165km.....
I wtedy wydaje mi się ze to ma sens.
czytaj ze zrozumieniem, nikt nie napisal ze zalozenie stozka nic nie daje tylko ze zalozenie stozka do takiego silnika nic nie da. Odnosnie odseparowania takiego filtra od dostepu do cieplego powietrza tez juz kolega wyzej sie wypowiedzial.
Kiedyś miałem okazję jeżdzić escortem z tanim stożkowym filtrem i żadnej różnicy w osiągach czy spalaniu nie było. Jeśli nie chcesz zakładać profesjonalnego, lepiej olej sprawę i regularnie wymieniaj standardowy filtr (zanieczyszczony może pogorszyć pracę silnika)
marcinmaster 05-01-2011, 01:03 jeśli ktoś chce założyć filtr stożkowy to polecam, ma to sens - zmniejsza opory powietrza dolotowego, jest lepsze spalanie mieszanki skąd wiesz że zmniejsza opory powietrza??? mierzyłeś to jakoś? pewnie nie więc z jakiej racji mówisz że jest lepsze spalanie... zakładanie stożka moim zdaniem jest bez sensu bo oprócz zmiany dźwięku nic nie zyskujemy.wydaje mi sie że jest bardziej dynamiczny na pewno Ci się wydaje bo koni nie przybyło Kiedyś miałem okazję jeżdzić escortem z tanim stożkowym filtrem i żadnej różnicy w osiągach czy spalaniu nie było. Jeśli nie chcesz zakładać profesjonalnego, lepiej olej sprawę czy profesjonalny czy nie to bez znaczenia bo i tak nie poczuje się różnicy a skoro tak to po co się w to bawić, lepiej dołożyć trochę kasy i wyremontować silnik
skąd wiesz że zmniejsza opory powietrza??? mierzyłeś to jakoś? pewnie nie więc z jakiej racji mówisz że jest lepsze spalanie... zakładanie stożka moim zdaniem jest bez sensu bo oprócz zmiany dźwięku nic nie zyskujemy. na pewno Ci się wydaje bo koni nie przybyło czy profesjonalny czy nie to bez znaczenia bo i tak nie poczuje się różnicy a skoro tak to po co się w to bawić, lepiej dołożyć trochę kasy i wyremontować silnik
skad wiem ze zmniejsza opory powietrza - polecam równania Bernoulliego dla gazów- zakres fizyki szkoła średnia, a jesli chodzi o pomiary polecam sie dokształcic np. na str firmy itg - jeden z najlepszych producentow filtrow sportowych - oni to pomierzyli i wykresy sa dostepne na ich www.
jeśli nie wierzysz - zapraszam na test - paru niedowiarków już zmieniło zdanie.
marcinmaster 05-01-2011, 17:55 polecam sie dokształcic np. na str firmy itg - jeden z najlepszych producentow filtrow sportowych no producent filtrów to Ci napisze na swojej stronie że Ci przybędzie ze 100 koni jak będzie chciał żeby towar się sprzedawał zapraszam na test - paru niedowiarków już zmieniło zdanie. jaki test???
danielciagala 05-01-2011, 20:08 Panowie prawda jest taka że sam filtr stożkowy bez żadnych większych przeróbek mechanicznych silnika i większej ingerencji (np. w głowice ,zawory) nie doda wam mocy...Niech mi ktoś nie mówi że założył taki filtr i w fotel go wgniotło... :shock:
no producent filtrów to Ci napisze na swojej stronie że Ci przybędzie ze 100 koni jak będzie chciał żeby towar się sprzedawał jaki test???
wiarygodności itg to ja bym raczej nie podwazał - troche za poważana firma - poza tym przyrost mocy jest uzaleznoiny od indywidualnych ustawień, jaki test - jak pisałem wszasniej - jak bedziesz koło krakowa - daj znać - mozemy włożyć do mojego oryginalna puszke, tani stozek, a potem itg - i sam sie przekonasz jakie sa różnice.
Panowie prawda jest taka że sam filtr stożkowy bez żadnych większych przeróbek mechanicznych silnika i większej ingerencji (np. w głowice ,zawory) nie doda wam mocy...Niech mi ktoś nie mówi że założył taki filtr i w fotel go wgniotło... :shock:
100% racji - wracając do źródeł dyskusji - w małym silniczku - zinwestuj w dobrą wkładkę, świece i olej
Magik123 06-01-2011, 19:33 100% racji - wracając do źródeł dyskusji - w małym silniczku - zinwestuj w dobrą wkładkę, świece i olej
Najpierw piszesz ze masz przyrosty, pozniej zgadzasz sie w 100% z kims ze to nic nie daje, wez sie zdecyduj. Przyrost to raczej mozna tlumaczyc tym ze jak juz sie wydalo te 100 czy 200zl to cos z tego musi byc a tak naprawde nic nie ma.
Do zalozyciela tematu, kup sobie lepiej lepszy olej, wyczysc przepustnice, dolot czy kolektro a uzyskasz lepszy efekt niz po zalozeniu nawet 10 stozkow za 1000zł.
Bez ingerencji w uklad dolotowy silnika i walki stozkiem nic nie zdzialasz.
Kup sobie walek z 1.6 to dostaniesz lekki przyrost, do tego caly dolot z 1.6 i powinno cos sensownego wyjsc za kwote 300zl, a stozkiem se glowy nie zawracaj bo nie warto, wkladkami tak ze.
widze że coponiektórzy mają problem ze zrozumieniem wydawałoby się prostego textu - pomiimo experteskiego statusu - trzeba zmienc wiele żeby coś z tego wyszło a stozek jest jedynie dodatkiem -ale zato przy odpowiednich przeróbkach niezbednym. Wymienisz wałek i zmutujesz wydech w stodole i co - pojedziesz na hamownię -zeby zestroic samochód? To wg mnie już lepiej jak pisałem wczesniej wkładka swiece olej i co wskazał przedmówca wyczyścić przepustnicę.
Magik123 06-01-2011, 22:39 Poczytaj kolego co sie robi za 500zł w silnikach 1.6 i 1.8 zeby usyskac bagatela 20-25KM, np moj temat. Ja to juz przerobiłem dawno i tu o stozkach i rezystorach przy tym nie myslalem bo nie bylo to do niczego potrzebne a juz napewno nie zmienilo by nic.
Tu Ci powiem ze ta banalna przerobke przerobilem juz ja i kilka osob dawno przedemna w czasach kiedy nawet nie wiedziales jakie auto bedziesz mial. Dlatego nie tlumacz mi prosze o przyrostach po zalozeniu filtra czy czegos podobnego, moc ze stożka czy wkładki. Bo to jednak zarty są, a dla mnie przyrost mocy rzedu 2 konie za 200zł to zaden przyrost, a napewno juz nie warty tych 200zł. Chyba ze ktos robi soft turbo czy jakiekolwiek doladowanie i celuje w przyrot np 50KM, wtedy rzeczą normalna jest jesli po wyliczeniu wyjdzie mu te 200zł za 2KM wtedy ma to jakis sens.
A na koniec napisze jedna jedyna i najwazniejsza rzecz dla Ciebie i innych. Dolot w Escorcie jest tak dostrojony ze przy lekkich przerobkach zadko kto potrafi go zestroic lepiej, nawet ten ktory zajmuje sie profi tuningiem. A przykro mi ale stozek ani wkladka nie poprawi tego a tylko pogorszy. Poczytaj troszke o tym co kombinują angole co ciekawego piszą itp to moze w koncu zrozumiesz.
I nie oburzaj sie prosze, bo nie probuje Cie przegadac, a probuje uswiadomic co jest prawda a co nie, jeszcze troszke i w koncu zrozumiesz ze jednak stozki czy inne pierdoly sprawdzaja sie zwykle w sporcie a w ulicznych autach nie zabardzo maja sens bytu.
Ale jesli kolega od tematu chce stozek to niech sobie go kupi i załozy mi nic do tego, tylko probuje uswiadomic co niektorych ze to na starcie jest zbedne bo nic tym nie uzyska.
WOOOOW - ale moc - mierzyłeś na hamowni czy wyczytałeś w fusach z porannej kawy????
Chylę czoła przed twoim doswiadczeniem - i nie zamierzam go podarzać - ale będę jednak obstawał przy swoim.
Uwielbiam sformuowania z cyklu "uswiadomic co jest prawda a co nie" - bo jak to pisał kiedyś św pamięci ks. Tischner - "jest prawda, cała prawda i gó..o prawda" - twoja zaliczam do tej ostatniej kategorii.
Dobra dość tych docinekk - bo nie o to chodzi, nie bierz tego do siebie, ale trzeba również szanować odrębne zdanie - mam wrażenie starszego kolegi.
Zmiana puszki dolotowej - o której wspomniałeś - w małym zakresie nie ma sensu - ale dołożyc 4 przepustnice - to jest to - mam taki aestaw ale czeka na wiosne..
Magik123 07-01-2011, 17:20 WOOOOW - ale moc - mierzyłeś na hamowni czy wyczytałeś w fusach z porannej kawy????
Chylę czoła przed twoim doswiadczeniem - i nie zamierzam go podarzać - ale będę jednak obstawał przy swoim.
Uwielbiam sformuowania z cyklu "uswiadomic co jest prawda a co nie" - bo jak to pisał kiedyś św pamięci ks. Tischner - "jest prawda, cała prawda i gó..o prawda" - twoja zaliczam do tej ostatniej kategorii.
Powiem tak, dal bym Ci do poczytania to o czym pisalem, zalaczniki z hamowni, ale mi sie nie chce. Pokazal bym filmy z tym jak to jedzie ale rowniez mi sie nie chce.;)
Sa tu i nie tylko tu starsi znajacy sie ludzie ktorzy wiedza o czym tak naprawde pisalem a i maja bardzo duze pojecie z wlasnych doswiadczen.
A Ty jednak nie masz ani doswiadczen ani pojecia, prawda w oczy kole ale raczej szkoda sie okłamywac bo to nie jest zdrowe.
Nie napisales tu nic sensownego wiec szkoda Twojej klawiatury:roll:
Pozdrawiam i nie poisz juz nic bo nie mam ochoty odpisywac.
Magik- nie rób mi tego!!!!!
dyskusja z tobą jest taka pasjonująca!!! no dobra kłamałem - a z drugiej strony straszny z ciebie leniuszek - nic ci sie nie chce - czy tez argumenty ci się skończyły ( a kiedy się zaczeły???)
Widac stozkowe filtry wzbudzają duże emocje dla zainteresowanych polecam
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=119038
tam też się kłócili ....
gracz_2006 07-01-2011, 19:54 Kolego qrba Magik123 ma 100% racji a jeśli ty w to nie wierzysz to twoja sprawa, ale nie wmawiaj innym Że tak nie jest.
Pozdrawiam.
o Boże następny!
aczkolwiek w twoim silniku napewno nie ma sensu,
gracz_2006 07-01-2011, 21:12 Piszesz tu po to aby się kłucić? czy pomagać innym?
załóż sobie 7 stożków to podniesie ci moc o 100%
Próbujesz tu udowodnić coś swoją teorią ale niestety ci nic nie wychodzi, a kolega Magik123 wykonał to w swoim escorcie więc wie z praktyki że coś można zrobić za odpowiednim podejściem.
A nie jak ty napiszesz coś i wszyscy się mają tego trzymać.
Czym uzasadniasz swoją wypowiedź że nie potwierdzasz tego co Magik123 napisał?
Pozdrawiam.
stary
jak już wczwśniej wspomniałem - niedowiarków zapraszam do osbistego testu udostępniam swój samochód - puszkę z oryginału, tani filtr z allegro, oraz profi itg, dla upierdliwych pomiar przyspieszenia z gps
jeszcze jakieś pytania
Jakie mozna miec podejście do wypowiedzi gościa który na pytanie czy do 1,3 mozna założyć stożek sugeruje wymiane wałków??????
gracz_2006 11-01-2011, 19:46 Magik123 pisał o silniku 1.6 i 1.8 a nie o 1.3 sam miał kiedyś 1.6 i założył inny wałek i przepustnice i jeszcze coś tam modyfikował, tak że jak się ma chęci i trochę smykałki to można coś zdziałać a w tak małym silniku jak 1.3 czy 1.4 nie ma sensu nic kombinować. Można ewentualnie dla polepszenia mocy kupić nowy filtr (nie stożek tylko wkładke), wymienić olej, i ewentualnie wyczyścić cały dolot a napewmo będzie lepiej jezdził.
Pozdrawiam.
post został załozony przez gościa ktory ma 1.4 (a nia 1.3 jak napisałem - sorry) i do tego sie odnosiłem, wydaje mi sie że jesli koles ma "swoj pierwszy samochód|" to doradzanie mu zeby tak mocno grzebał jest bez sensu, zreszta dawanie ostrych wałków na ulice - to wg mnie porazka, przepustnica - zawsze, olej wkladka i czyszczenie - oczywiscie ze tak - pisalem juz o tym pare razy...
Magik123 13-01-2011, 19:42 Widziales kiedys ostry seryjny wałek w Escorcie? Ostry walek to koszt przynajmniej 1400zł wiec to raczej nie do 1.4. Czytaj dokladniej, pisalem o walku z 1.6.
magik - obiecanki cacanki - miales sie juz nie odzywac !?!?!?!
jestes strasznie niesłowny
dobry wałek troche kosztuje
zreszta jak wszystko jak ktoś chce odstawic buc...ę to można za 100żł - tylko po co.
naleze do frakcji - jak cos robic to na całego i z przytupem - może dlatego takie harcerskie kombinowanie nie do końca mi odpowiada.
Ale jak jesteśmy przy grzebaniu - to pytanie czy ktoś ma jakieś doświadczenie na temat wkładania 4 przepustnic plus puszka - mam juz cała listwe z yamahy razem z wtryskami - i chce to założyć do mojego rs a. Robił to już ktoś???????
cornholio01 19-01-2011, 10:37 do tego silnika - szkoda wkładać stożek,równie dobrze możesz dodać 2 choinki zapachowe na lusterko każda doda po 5 koni,a zamiast stożka worek od odkurzacza i masz kolejne 10,sory ale niemogłem sie powstrzymać
Ps.jak chcesz to wymień silnik na większy i będzie lepiej niż te 1.4, a koszt troche większy niż stożek i inne pierdoły do 1.4 które niewiele mu dadzą,tez kiedys myślałem o stożku ale pomyślałem że po co mi więcej syfu w silniku i że szkoda przepływki:)- to trzasnąłem se choinki zapachowe od razu widać różnice:):)
|