Zobacz pełną wersję : [Galaxy 1994-2000] Sterownik centralnego zamka - czy da radę podłaczyć zamiennik?
Witam!
Mój Gal posiada alarm i centralny zamek z kluczyka, niestety przestał działać, pytanie czy da radę podłączyć takie coś:
http://moto.allegro.pl/sterownik-ford-escort-fiesta-focus-mondeo-galaxy-i1387698064.html
Czy może ktoś podpowiedzieć jak to połączyć z oryginalnym alarmem, czy będzie trzeba oryginalny usunąć?
Zakładałem też bloker'a między świętami do Mk2, 3 godzinki z lutownicą i już działa :) pozdrawiam :)
Pacific tdi 04-01-2011, 19:36 Przyslij na priv co odcinałeś bo też zamierzam robić.
Najpierw muszę kupić :619: tylko chciałem się upewnić czy będzie działać.
Wstawiłem jak ja podłączyłem ( dokleiłem ) sam sterownik centralnego do skrzynki. Dodam że na wyjściu "otwórz", "zamknij" muszą być "minusy",
ja własnie załozyłem ten sam sterownik co kolega pokazywał w pierwszym poście do MK II i powiem tak, wszystko działa tzn. zamyka otwiera z pilota, działa tez domykanie szyb ( po dołozeniu przekaźnika ) jedyny problem mam z tym, ze nie uzbraja mi orginalnego alarmu tzn nie zaswieca sie orginalna dioda w drzwiach oraz to ze jak dłuzej postoi np. przez noc to juz nie moge otworzyć ani zamknąc z pilota... sterowanie pilotem nie działa do momentu wzbudzenia zamka przez np. kluczyk w drzwiach... w ciagu dnia wszystko działa jak nalezy tylko przez noc jak postoi to pilot przestaje działac... moze mi ktos podpowie co to moze byc? czy moze zle podłaczyłem + i po jakims czasie + znika???
Kolego motopio czy ten schemat bedzie u mnie tez pasował??? ja mam MK II 2002r.
To znaczy, że nie Masz stałego zasilania (+)
Witam!
W sobotę podłączyłem ten sam sterownik (http://allegro.pl/sterownik-ford-escort-fiesta-focus-mondeo-galaxy-i1407856841.html) do MK2 (2003r) - chodzi pięknie, żadnych problemów. Podłączenie zajęło mi jakieś 45 minut przy samochodzie + 30 minut wcześniej w domu (zarobienie końcówek kabelków, obcięcie niepotrzebnych, połączenie 2 kabelków razem do + według schematu) - przy obecnych temperaturach lepiej takie rzeczy robić w cieple w domu...
Moje uwagi:
Wystarczy podpiąć tylko 4 przewody, żeby centralny działał: +12, masa, otwieranie i zamykanie. To wszystko. Resztę "załatwia" stary moduł centralnego - tzn. mruga kierunkami przy zamykaniu/otwieraniu, uzbraja alarm i włącza diodę sygnalizacyjną w drzwiach.
Nie podłączałem diody dołączonej do zestawu, kierunków, dodatkowego wyjścia itp. Tylko te 4 przewody.
Kable podłączałem w/g schematu załączonego do tego posta - sterowanie PLUSEM (nie wiem, czemu kolega wcześniej napisał, że minusem, albo pomyłka, albo w MK1 jest inaczej niż w MK2?). Masę wziąłem ze złączki po lewej stronie przy drzwiach - wystarczy zdjąć (wyciągnąć, jest na wcisk) "boczek" konsoli.
Taśma izolacyjna PVC słabo daje radę przy niskich temperaturach - lepiej stosować taką materiałową.
Wcześniej dłuuuugo walczyłem z oryginalnym pilotem - otwierał/zamykał za 2-3 naciśnięciem guzika, nie pomagało czyszczenie styków czy wymiana baterii. Dałem też pilota do przelutowania wszystkich nóżek - pomogło na tydzień, po czym kluczyk padł na dobre - dioda w kluczyku migała jak trzeba, ale centralny się nie otwierał i nie dawał się od nowa zaprogramować - najwyraźniej w kluczyku padło coś od nadawania.... Teraz za stówę z kawałkiem mam 2 piloty z kluczykami "scyzoryk" - muszę jeszcze tylko dociąć groty i przełożyć pastylko od immo.
Pozdrawiam!
grzegorz68 31-01-2011, 12:00 właśnie zakupiłem moduł,może dam radę zainstalowac:570:
w mk1 też jest sterowanie plusem sam zakładałem to wiem
Ja zamierzam zakupić taki sterownik:
http://allegro.pl/sterownik-ford-escort-fiesta-focus-galaxy-mondeo-i1424520669.html
luktup możesz podać czy przy takim podłączeniu co podałeś działa domykanie szyb?
Ja zamierzam zakupić taki sterownik:
http://allegro.pl/sterownik-ford-escort-fiesta-focus-galaxy-mondeo-i1424520669.html
luktup możesz podać czy przy takim podłączeniu co podałeś działa domykanie szyb?
Ten sterownik jest na 99% identyczny - różni się tylko kształtem pilotów (no i nie ma grotów-scyzoryków)
Domykania nie podłączałem, ale jest taka opcja. Trzeba tylko dokupić przekaźnik, bo ta centralka daje impuls na domykanie szyb 20 sekund minus, a do forda musi być plus. Widzę, że jest nawet taka informacja w aukcji: "Impuls minusowy.Przy autach z plusowym potrzebny dodatkowy przekaźnik 5 pinowy." Kabel od domykania szyb wpina się (po przekaźniku) w kabel do zamykania centralnego. Jakbym miał w domu przekaźnik, to bym zrobił od razu z domykaniem (100% prac można zrobić w ciepełku w domu) ale nie miałem a mocno mi zależało na szybkim podłączeniu centralnego... Teraz poczekam aż będzie powyżej +15 :-)
Ja zamierzam zakupić taki sterownik:
http://allegro.pl/sterownik-ford-escort-fiesta-focus-galaxy-mondeo-i1424520669.html
luktup możesz podać czy przy takim podłączeniu co podałeś działa domykanie szyb?
Jak masz kupować to co podałeś - to polecam Ci ten sterownik http://allegro.pl/sterownik-zamka-kluczyk-scyzoryk-logo-gratis-i1425648720.html
Sprzedawca jest bardzo pomocny przy montażu, wysyła schemat jak to łopatologicznie podłączyć. No i ten kluczyk.
Miałem taki w poprzednim aucie i byłem bardzo zadowolony, i można zapomnieć o otwartych szybach - same się zamykają. Teraz czekam na cieplejsze dni i też to kupuje bo mnie wkurza taki kluczyk odstający.
Ten sterownik jest na 99% identyczny - różni się tylko kształtem pilotów (no i nie ma grotów-scyzoryków)
Domykania nie podłączałem, ale jest taka opcja. Trzeba tylko dokupić przekaźnik, bo ta centralka daje impuls na domykanie szyb 20 sekund minus, a do forda musi być plus. Widzę, że jest nawet taka informacja w aukcji: "Impuls minusowy.Przy autach z plusowym potrzebny dodatkowy przekaźnik 5 pinowy." Kabel od domykania szyb wpina się (po przekaźniku) w kabel do zamykania centralnego. Jakbym miał w domu przekaźnik, to bym zrobił od razu z domykaniem (100% prac można zrobić w ciepełku w domu) ale nie miałem a mocno mi zależało na szybkim podłączeniu centralnego... Teraz poczekam aż będzie powyżej +15 :-)
laktup możesz mi dokładnie opisać jak mam wpiąć ten przekaźnik? Jutro będę miał ten sterownik, to w weekend w cieplutkim garażu może bym podziałał. Dziękuję z góry.
laktup możesz mi dokładnie opisać jak mam wpiąć ten przekaźnik? Jutro będę miał ten sterownik, to w weekend w cieplutkim garażu może bym podziałał. Dziękuję z góry.
Tu masz obrazek:
http://www.xenocron.com/image/neg2pos.gif
Doprecyzuję tylko opis:
Do nóżek 86 i 30 podpinasz stałe napięcie (+12V)
Do 85 przewód, który steruje o stałym napięciu (czyli wyjście z centralki na domykanie szyb (-))
Do 87 podłączasz kabel domykania szyb w samochodzie (wiązka idąca do wtyku P6 - pin 25 - szary kabel - ten sam, na który podaje się impuls plusowy do zamknięcia centralnego zamka)
5 pinu przekaźnika nie podłączasz (87a).
Układ ten powoduje odwrócenie polaryzacji z przewodu 85, czyli zamienia nam sterowanie minusem (-) na sterowanie plusem (+).
Kumam już wszystko, ogromne dzięki, czekam właśnie na sterownik
Zakupiłem centralkę jak w pierwszym poście. Podłączyłem zgodnie z rysunkiem i wszystko dział. Mój Gal posiada opcję ,domykania szyb więc jak to teraz uruchomić z tej centralki, gdzie się wpiąć.
Jeszcze jedno moje mordercze pytanie.Dostałem dzisiaj przesyłkę i staram się to ogarnąć. Z opisu opisu wyżej wynika że należy podpiąć 4 przewody: zasilanie, masę, sygnał zamknięcia i sygnał otwarcia. Na schemacie który otrzymałem dla impulsu plusowego są jeszcze dwa przewody wychodzące z centralki które należ podpiąć do +12, może mnie ktoś oświecić czy te dwa przewody też podłączmy pod +12 czy tylko robimy podłączenie ze schematu zamieszczonego na początku post. Cieniutki jestem z elektryki więc wybaczcie
Jeszcze jedno moje mordercze pytanie.Dostałem dzisiaj przesyłkę i staram się to ogarnąć. Z opisu opisu wyżej wynika że należy podpiąć 4 przewody: zasilanie, masę, sygnał zamknięcia i sygnał otwarcia. Na schemacie który otrzymałem dla impulsu plusowego są jeszcze dwa przewody wychodzące z centralki które należ podpiąć do +12, może mnie ktoś oświecić czy te dwa przewody też podłączmy pod +12 czy tylko robimy podłączenie ze schematu zamieszczonego na początku post. Cieniutki jestem z elektryki więc wybaczcie
Te 2 przewody też pod +12, między centralką a bezpiecznikiem. To jest właśnie jedna z rzeczy, jakie można zrobić w cieple w domu :mrgreen:
Pisząc o 4 przewodach miałem na myśli tylko to, co wpinamy już bezpośrednio w instalację samochodu.
Czyli rozumiem że można je wpiąć w główny przewód zasilania centalki przed bezpiecznikiem
Czyli rozumiem że można je wpiąć w główny przewód zasilania centalki przed bezpiecznikiem
No tak, między centralką a tym bezpiecznikiem na kablu.
To teraz już wiem wszystko postaram sie w sobotę z tym powalczyć. Dzięki wielkie luktup
Wszystko podłączyłem według schematu, działa poprawnie, zostało mi tylko domykanie szyb bo nie miałem takiego przekaźnika. Jeszcze raz wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Wszystko podłączyłem według schematu, działa poprawnie, kupiłem przekaźnik za 6pln i domykanie szyb też już działa. Jedna rzecz mi się tylko nie podoba a mianowicie czas między wciśnięciem przycisku na pilocie a zamknięciem czy otwarciem. Otwiera się po 2s a zamyka po ok 3s. Napiszcie jak to działa u was. Czy może ta zworka w centralce za to odpowiada?
Już działa poprawnie, zworka nie spełniała swojego zadania, nie zwierała
andreas75 16-02-2011, 19:32 Możecie wrzucić jak wyglądają te opisy i schematy połączeń tych sterowników które zakładaliście ?
Pacific tdi 17-02-2011, 06:20 Jesli ktos walczy z centralem w MKI odstapie niedrogo centralkę juz zakodowaną pod pilota. Niedrogo.
Możecie wrzucić jak wyglądają te opisy i schematy połączeń tych sterowników które zakładaliście ?
Przeczytaj ten post od początku tam masz wszystko opisane, wyjaśnione i fajne schematy.
obarka84 08-03-2011, 20:58 Ja właśnie jestem w fazie podłączania się z taką centralką tylko rozszerzoną o funkcje pełnego alarmu. Jeden niestety spaliłem bo podpiołem domykanie szyb pod szary przewód, no i spaliłem calą centralkę alarmu (niestety nie dojrzałem, że tam jest podawany "-" na szyby z tej centralki a sterowanie szybami w galaxy mk1 jest plusami). Sprzedawca zapewniał, że wszystko jest proste do podłączenia. Niestety nie wspomniał, że akurat domykanie szyb w tej centralce jest sterowane minusem. Swoją drogą to mogliby taki przekaźnik zamieniający "-" na "+" dołączyć do zestawu (zestaw kosztował 150zł) skoro kosztuje takie grosze. Dzięki luktup za wytłumaczenie co i jak z tym przekaźnikiem - jesteś wielki!!! Mam troche więcej pracy przy podłączeniu alarmu niż tylko samej dodatkowej centralki, ale jak tylko to zrobie to postaram się wszystko zamieścić jak podłączyć co z czym w postaci schematów, aczkolwiek jak dla mnie to już praktycznie wszystko jest dobrze wytłumaczone.
GALAXY MK1 schemat
A więc tak.
Wszystkie centralki mają podobną konfigurację więc można to zrobić uniwersalnie.
Będę się odwoływał to złącza sterownika centralnego pod siedzeniem kierowcy chyba że podam inne miejsce.
1. Zasilanie.
Stały plus jest na C8 (czerwono-żółty), plus po stacyjce jest na złączu A12 (czarno-żółty), masa - wiadomo do masy.
2. Wyłączniki drzwiowe.
Wyłączniki drzwiowe są podłączone do A22 (brązowo-żółty), A11 (brązowo-szary) i klamka tylna do B5 (brązowo-czerwony).
Podłączenia należy bezwzględnie podłączyć poprzez diody prostownicze!
3. Kierunkowskazy.
Tutaj trzeba trochę więcej pracy. W module z alarmem kierunki są już podciągnięte (o ile pamiętam do B4 i B6). W przypadku gdy tego nie ma trzeba się podłączyć do przewodów przy kolumnie kierowniczej. Przełącznik zespolony, lewy kierunkowskaz A2 (czarno-biały), prawy kierunkowskaz A7 (zielony).
4. Immo dodatkowe.
Tutaj można wykorzystać rozebraną obudowę kolumny i przeciąć przewód do stacyjki i zablokować zasilanie. Tutaj jest dowolność, można odciąć co się chce, byleby auto nie zapaliło jak blokuje go alarm.
5. Centralny zamek.
Tutaj jest najgorzej. Zdecydowana większość central alarmowych posiada sterownie impulsem zamykania wystawiając masę na wyjście. To niestety nie pasuje do tego układu ponieważ w Galaxym sterowanie jest po plusie. Trzeba zastosować dwa przekaźniki które odwrócą sterowanie. Ja zastosowałem gotowy zestaw przekaźników świateł do malucha. Impuls zamknięcia trzeba podłączyć do styku A8 (szary) a otwarcia do A9 (zielony). Wystawienie dłuższego impulsu spowoduje zamknięcie okien.
ja polecam sterowniki Zamstera (+,_)zakladałem w Passacie sprawdzone polskiej produkcji
http://sklep.amt-alarmy.pl/index.php?g=78
tomaszko 01-04-2011, 20:19 Witam,
Może pytanie troszkę naiwne, ale szykuję się do zamontowania alarmu z centralnym w mojej Galaxynie i zastanawiam się nad jednym: czy oryginalny moduł centralnego ma pozostać wpięty, a nowy autoalarm/sterownik podpinamy jakby 'równolegle', czy też odcinamy odpowiednie kabelki całkowicie i podłączamy nowy autoalarm/sterownik centralnego?
Pozdrawiam
Witam. Moduł centralnego zostawiasz i podłączasz pod niego. jak masz elektryczne szyby to możesz kupić alarm z domykaniem szyb to po zamknięciu wszystkie szyby zostaną zamknięte tak mam u siebie.jeszcze musisz pamiętać ,że zamek sterowany jest plusem dlatego musisz kupić odpowiedni alarm (większość jest sterowana masą).
Witek_1958 01-04-2011, 21:33 Witam,
Może pytanie troszkę naiwne, ale szykuję się do zamontowania alarmu z centralnym w mojej Galaxynie i zastanawiam się nad jednym: czy oryginalny moduł centralnego ma pozostać wpięty, a nowy autoalarm/sterownik podpinamy jakby 'równolegle', czy też odcinamy odpowiednie kabelki całkowicie i podłączamy nowy autoalarm/sterownik centralnego?
Pozdrawiam
....zostaw oryginalny moduł centralnego zamka ( inaczej moduł komfortu) z Galaktyki .... zawsze możesz otworzyć drzwi z kluczyka ...........
tomaszko 01-04-2011, 21:41 Dzięki Klosek6 za szybką odpowiedź.
Chyba pare dni temu mijałem twoje bordowe Galaxy w Ostródzie przy byłych Białych koszarach ;-)
Alarm mam taki jak w tym linku. Sterowanie centralnego plusem mogę ustawić w tej centralce. Jeśli chodzi o domykanie szyb, to nie bardzo wiem jak zrobic, w instrukcji jest napisane że jest ta możliwość, ale nie wiem jak to podłączyć do istniejącego centralnego.
tomaszko 01-04-2011, 21:46 Klosek: Sorry nie dodałem linku :-)
http://allegro.pl/alarm-ford-fiesta-escort-focus-mondeo-galaxy-ka-i1520731065.html
Witek: Immo mam na pewno. Czyli nic nie odcinam i podłączam alarm/centralny równolegle
Witam. w Ostródzie często jestem więc mogłeś mnie widzieć. Moje galaxy jest charakterystyczne , bo ma ciemne szyby z tyłu i reklamę firmy. Masz opis jak podłączyć
GALAXY MK1 schemat
A więc tak.
Wszystkie centralki mają podobną konfigurację więc można to zrobić uniwersalnie.
Będę się odwoływał to złącza sterownika centralnego pod siedzeniem kierowcy chyba że podam inne miejsce.
1. Zasilanie.
Stały plus jest na C8 (czerwono-żółty), plus po stacyjce jest na złączu A12 (czarno-żółty), masa - wiadomo do masy.
2. Wyłączniki drzwiowe.
Wyłączniki drzwiowe są podłączone do A22 (brązowo-żółty), A11 (brązowo-szary) i klamka tylna do B5 (brązowo-czerwony).
Podłączenia należy bezwzględnie podłączyć poprzez diody prostownicze!
3. Kierunkowskazy.
Tutaj trzeba trochę więcej pracy. W module z alarmem kierunki są już podciągnięte (o ile pamiętam do B4 i B6). W przypadku gdy tego nie ma trzeba się podłączyć do przewodów przy kolumnie kierowniczej. Przełącznik zespolony, lewy kierunkowskaz A2 (czarno-biały), prawy kierunkowskaz A7 (zielony).
4. Immo dodatkowe.
Tutaj można wykorzystać rozebraną obudowę kolumny i przeciąć przewód do stacyjki i zablokować zasilanie. Tutaj jest dowolność, można odciąć co się chce, byleby auto nie zapaliło jak blokuje go alarm.
5. Centralny zamek.
Sterowany plusem.Impuls zamknięcia trzeba podłączyć do styku A8 (szary) a otwarcia do A9 (zielony). Wystawienie dłuższego impulsu spowoduje zamknięcie okien. Czyli w alarmie ustawiasz dłuższy czas zamknięcia( funkcja domykania szyb i gotowe.
tomaszko 01-04-2011, 22:21 Dzięki Klosek. Już mam ten opis, nawet wydrukowany :-)
Teraz lepiej rozumiem odnośnie domykania szyb (dłuższego impulsu).
Nigdzie na forum nie znalazłem info odnośnie krańcówki od klapy silnika w Galaxy. Czyżby słabe ogniwo?
klapa silnika oryginalnie nie ma krańcówki można ją założyć samemu.
krzychul 12-07-2011, 23:07 Mam pytanie: Wczoraj nawałnica deszczowa wdarła mi się do kabiny i utopiła pod siedzeniem moduł komforu w moim Galu Mk1. Moduł po osuszeniu wygląda na padnięty tzn. silnik da się uruchomić nawet bez podpiętego modułu, szyby elektryczne działają ale nie działa centralny zamek i na pewno też fabryczny alarm. Czy mogę więc zastąpić utopioną centralkę jakąś zastępczą, która będzie miała wspomniane dobrodziejstwa, lub chociaż centralny zamek? Nie chce mi się wywalać 3x więcej kasy za oryginał, który będzie mniej potrafił.
Są takie zestawy z dodatkowymi pilotami sterujące tylko centralnym poszukaj np. na allegro to nie jest drogi sport.
krzychul 13-07-2011, 23:24 Właśnie, że nie jest tak różowo - dostałem własnie odopowiedz od jednego ze sprzedawców na allegro zajmującego się sprzedażą całej maści centralek alarmowych, zamków centralnych itp. że do poprawnego działania dostarczanej nowej centralki jest konieczny sprawny fabryczny moduł komfotu. Jest to moim zdaniem lekko bez sensu - skoro inwestuję w nowe pudełko to nie po to by trzymać stare. Domyślam się, że w module komfortu są jakieś elementy wykonawcze, ale jak by chcieli to by je powielili w nowych pudełkach. Tak więc nie pozostaje chyba nic innego jak kupno oryginalnej używki. która będzie jeździła do usranej śmierci (jej albo całego GALa).
Jakby ktoś jednak znalazł rozwiązanie rzeczywiście zastępcze to chętnie skorzystam z porady.
nie jestem specjalistą ale podłączenie np sterownika Zamster + (polski sprawdzony kiedyś podłączyłem go w Passacie) nie powinna kolidować .przewód z drzwi od steowania ,migacze masy itd i i centralny powinien działać z pilota.
krzychul będzie działać tylko nie kupuj najtańszego badziewia, wiadomo odpowiednio trzeba to podłączyć ;)
Możesz kupić zamiennik w sklepie "Firma Darek" Dariusza Ferenca z Dębicy. Wszystkie funkcje wracają po zamontowaniu sterownika właśnie od niego. W zestawie jest dokładna instrukcja, które przewody należy połączyć. Poszukaj kontaktu i dzwoń.
krzychul 17-07-2011, 21:41 Wysuszyłem, poskładałem moduł komfortu i niestety oprócz centralnego zamku i alarmu nie mam grzanych siedzeń i oświetlenie wnętrza miga mi jak na dyskotece w rytm stukania przekaźnika w module. Tak więc pewnie żadnym zastępczym pudełkiem nie da się usunąć wszystkich wymienionych niedomagań. Chyba, że ktoś już miał podobną sytuację i jednak wymyślił coś (oprócz samej wymiany) co pozwoli przywrócenie do życia wszystkich funkcji przy pomocy innego pudełka.
Pisałem Ci już, że można to podmienić. Firma Darek z Dębicy Tel.: 0 14 677 87 57
bodzio7511 10-08-2011, 19:48 Witam,jestem tu nowy i mam zapytanie,ponieważ zakupiłem mk1 z 96r.i tu właśnie zapytanie,czy ten model z tego roku posiada otwieranie centrala z pilota,bo kupując ten samochód(w komisie)dostałem klucz którym tylko i wylącznie otwieram centralny zamek,chciałbym zaznaczyć że posiadam moduł pod siedzeniem pasażera marki SIEMENS 7 MO 962 257 F.I drugie pytanie,jeśli tak to czy mogę zastosować pilot samokodujący taki z Allegro za 30zł?Dzięki.
Nie ! Oryginalnie w tym roczniku sterowanie odbywa się w podczerwieni. żeby można było używać innego pilota do istniejącego sterownika trzeba dołożyć dodatkowe sterowanie.
GALAXIKIK 02-09-2011, 13:38 Witam. Czy może ktoś próbował podłączyć syrenkę pod oryginalny centralny z alarmem (MK2 - 2000r)???. Dodatkowo chcę podłączyć syrenkę pod kierunkowskazy, żeby nie zaglądać czy mrugnęły przy otwieraniu -zamykaniu.
Z góry dzięki za pomoc
Zamontowalem centralke od stiga. Zastanawia mnie troche jej dzialanie bo, zamyka po 2s, a otwiera po 3 s. Dziwne jest to, ze zworka zwiera i niby ma byc 0,5s i jest, bo slychac jak centralka pracuje (wysyla sygnal na kierunki) lecz centralny otwiera sie pozniej, tak jakby impuls byl wysylany pozniej. To normalne? Wydawalo mi sie, ze powinno lapac blyskawicznie po wcisnieciu przycisku na pilocie. I jeszcze jedno pytanie, co trzeba zrobic, zeby klapa bagaznika dala sie otworzyc na wlaczonym silniku? Bo z tego co zauwazylem to dopiero po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki zamek sie odblokowuje. Pozdrawiam!
I jeszcze jedno pytanie, co trzeba zrobic, zeby klapa bagaznika dala sie otworzyc na wlaczonym silniku? Bo z tego co zauwazylem to dopiero po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki zamek sie odblokowuje. Pozdrawiam!
Normalnie jest tak ,ze przez ok 30 sek po odpaleniu silnika możesz otworzyć tylną klapę. Potem nie ma zasilania na centralnym zamku klapy. Ponowne otwarcie klapy jest możliwe po wyłączeniu silnika(/wyjecie kluczyka ze stacyjki) lub też przez otwarcie którychkolwiek drzwi.
Otoz to. Pytanie brzmi czy da sie jakos zrealizowac to zeby dalo sie otworzyc klape na wlaczonym silniku, wiem ze da centralka ma dodatkowy kanal ktory daje impuls +12V wlasnie do otwierania np tylnej klapy.
Zamontowalem centralke od stiga. Zastanawia mnie troche jej dzialanie bo, zamyka po 2s, a otwiera po 3 s. Dziwne jest to, ze zworka zwiera i niby ma byc 0,5s i jest, bo slychac jak centralka pracuje (wysyla sygnal na kierunki) lecz centralny otwiera sie pozniej, tak jakby impuls byl wysylany pozniej. To normalne? Wydawalo mi sie, ze powinno lapac blyskawicznie po wcisnieciu przycisku na pilocie. I jeszcze jedno pytanie, co trzeba zrobic, zeby klapa bagaznika dala sie otworzyc na wlaczonym silniku? Bo z tego co zauwazylem to dopiero po wyciagnieciu kluczyka ze stacyjki zamek sie odblokowuje. Pozdrawiam!
Ja też zamontowałem centralkę od Stiga i u mnie czasy otwarcia i zamknięcia są takie jak u Ciebie. kombinowałem z tą zworką i nic to nie dało. Przy uruchomionym silniku żeby otworzyć klapę bagażnika uchylam drzwi kierowcy
A zauwazyles kolego ze centralka pracuje od razu, lecz impuls jest wlasnie po tych chwilach? Moze by napisac do niego.
Tego nie zauważyłem jutro sprawdzę i napiszę i można będzie napisać do stiga
Sprawdziłem, faktycznie centralka pracuje od razu a impuls jest opóźniony
Napisalem do stiga. Odpisal, mowi, ze to jest normalna praca centralki, i ze rzekomo taka praca najlepiej wplywa na instalacje samochodu tj. nie niszczy jej (dziwne, ale niech mu bedzie, w koncu sie przyzwyczaje) Pozdrawiam.
witam może to Wam pomoże http://www.autoinfo-kaban.blogspot.com
tam jest opisany montaż sterownika centralnego zamka.
krzysiek1986 13-10-2011, 18:54 czy w przypadku niedzialajacego modulu komforu tez zadziala bo moj central nie odzywa sie odkad kpilem autko zmienialem baterie kodowalm ale nic dioda zarowno w drzwiach jak w pilocie dziala
andreas75 16-10-2011, 09:47 ja kupiłem taki sterownik http://allegro.pl/sharan-galaxy-alhambra-domyk-i-otwieranie-szyb-i1879205917.html .Montaż banalnie prosty. Do dyspozycji są zdjęcia jak i co odkręcić i gdzie co podłączyć. Po naciśnięciu przycisku na pilocie zamki zamykają się odrazu a nie jak koledzy piszą że w innych sterownikach po kilku sekundach.Cena może trochę duża w stosunku do konkurencji ale koszty przesyłki wliczone w cenę i grot w pilocie jest taki jak ma być więc nie trzeba dokupywać. Sterownik jest produkcji polskiej więc z jakością powinno być ok. Założenie zajeło mi około 2 godzin na luzie.Sprzedawca ma jeszcze inne produkty jakby komuś np. padł oryginalny sterownik albo ktoś potrzebował alarmu który by chciał sobie sam zamontować.
Pacific tdi 17-10-2011, 19:42 czy w przypadku niedzialajacego modulu komforu tez zadziala bo moj central nie odzywa sie odkad kpilem autko zmienialem baterie kodowalm ale nic dioda zarowno w drzwiach jak w pilocie dziala
Sprzedam Ci moduł komfortu i wszystko będzie hulac. Odezwij sie na pw
cycekcycek@gmail.com 01-02-2012, 11:35 Witam jestem tu nowy i nie chce powielać tematu ,ale mam problem nie dziala mi central wcale otwieram dzwi kluczykiem ,mechanik mowil ze przepalila sie prawdopodobnie centralka ta pod siedzeniem mam pytanie czy ktos wie gdzie moge taka kupic szukalem troche ale nie moge znalesc,albo czy mozna zastepcza wstawic nie wiem nie znam sie na tym kompletnie .moze wymienic calosc to stary samochod nie chcialbym ladowac kasy na daremno ,ale jakis tani zestaw tylko czy bedzie dzialal z gory dziekuje za odp.
może zacząć od pilota
nie działa ,w czyli nie reaguje na wciskanie na pilocie? baterie w pilocie zmienione? diody po naciśnięciu na pilota zapalają się na nim?
diody w jakieś w drzwiach migają?
Witam jestem tu nowy i nie chce powielać tematu ,ale mam problem nie dziala mi central wcale otwieram dzwi kluczykiem ,mechanik mowil ze przepalila sie prawdopodobnie centralka ta pod siedzeniem mam pytanie czy ktos wie gdzie moge taka kupic szukalem troche ale nie moge znalesc,albo czy mozna zastepcza wstawic nie wiem nie znam sie na tym kompletnie .moze wymienic calosc to stary samochod nie chcialbym ladowac kasy na daremno ,ale jakis tani zestaw tylko czy bedzie dzialal z gory dziekuje za odp.
Nie ma rzeczy niemożliwych, ale taniego rozwiązania nie znajdziesz. Zakup sterownika pod model samochodu jest możliwy, ale musisz zwracać dokładnie uwagę na wszystkie symbole inaczej może nie działać. Najlepiej jest podmienić istniejący moduł na nowy (nowa technologia) ja tak zrobiłem. Dałem nowy sterownik z pilotami dołożyłem sterowanie oświetleniem wewnętrznym na LM555 dołączonym do centralki zamka i jest ok. Jak otwieram samochód z pilota to zapalają się wewnątrz światła. Jak zamykam gasną i jest ok.
witam trochę odświerze
Mam pytanie
mam MKII pod siedzeniem kierowcy nie ma nic oprócz paru kabli chyba od odpalani poduszek.
centralny orginalny na pilota .
próba połaczenia Vagiem do komfortu - brak mozliwości
próba połaczenia przez skaner mega-macks - łaczy tylko z próbami do właczania radia regulacja wysokości świateł i oświetlenie wnętrza nad lusterkiem.
gdzie jest konkretnie moduł komforty i moduł sterownia c.zamkiem czy to jest to samo co czy jest to to samo?
jeżeli nie ma komfortu pod siedzeniem to gdzie jest od centralnego zamka?
ma problem z otwieraniem pilotem może się przełamał gdzieś kabel , ale może bedzie trzeba zerknąć właśnie do tych modułów.
przy włączaniu pilotem słychać tylko cyknięcie przekaźnikiem w okolicy tablicy rożdzielczej ale chyba to raczej od migaczy. chociaż gdzieś chyba czytałem że jest jakiś moduł z tyły za licznikami?
mam z MKII z 2000r może tam były jeszcze moduły w innych miejscach , a gdzie miały te moduły MKI ?
MK2 nie ma już moduł komfortu wszystko jest zlokalizowane w tak zwanym module gem razem z skrzynką bezpieczników i przekaźników znajdującej się w wewnątrz auta.
to jest ta skrzyneczka?
http://www.ebay.com/itm/VW-SHARAN-WINDOW-DOOR-LOCKING-CONTROL-MODULE-UNIT-7M3-962-258-F-/220860544595?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item336c507653
Kupiłem sterownik centralnego sterowania, o coś takiego
http://www.remotronix.com/product/358937/STEROWNIK%20ZAMKA%20BAGA%C5%BBN%20SZYBY%20KIERUNKI %20P.%20SCYZORYK%20-%20se2s
Podłączyłem wszystko tak jak na schemacie i prawie działa, ale jak to wiadomo prawie to ....
Działa otwieranie drzwi.
Zamykanie nie działa.
Po wydłużeniu czasu sygnału, zaczęły zamykać się okna :) więc wygląda że kable są odpowiednie i sterownik działa.
Podłączyłem próbnik do kabla zamykającego, żarówka mruga się zarówno przy zamknięciu z pilota jak i z zamka ale drzwi nie zostają zamknięte.
Może znacie przyczynę takiego zachowania ?
Sprawdź dokładnie zamek sterujący w drzwiach kierowcy.
Ok. Znalazłem błąd ale może od początku.
Zamknąłem wszystkie drzwi, podłączyłem do agrafki +12V i kułem każdy przewód w wiązce, natrafiłem w końcu na żółto-czerwony i to on okazał sie przewodem odpowiadającym za zamykanie drzwi.
Teraz 2 pytania z innej beczki gdzie znajdę wiązkę kierunkowskazów :) i dlaczego nie mruga mi dioda przy drzwiach ?
witam u mnie tez dioda nie dziala, wywalilo mi blad 1138-wlacznik centralnego zamka drzwi kierowcy odryglowanie zwarcie do masy, wymienilem zamek na inna uzywke i nic, wymiana tego grzybka na slupku tez nic nie dala a blad wywala mi tylko wtedy gdy probuje zamknac drzwi kluczem od strony pasazera. Gdy chce otworzyc otwiera mi wszystkie drzwi ale zamyka juz tylko te od pasazera i wywala blad. Dodatkowo wywalilo mi raz blad 65535
Sprawdź wszystkie kable we wszystkich przelotkach, izolacja pęka i często wilgoć powoduje zwarcia. Sprawdź też dokładnie kable przy module komfortu. Zwykle popękane kable lub izolacja powodują cuda z centralnym. Ja ost mialem tak, że gdy padał deszcz za nic nie mogłem zamknąć samochodu, ryglowały się tylko drzwi kierowcy. Gdy wyschło, problem znikał.
kable wszystkie sprawdzone i sprawne nawet w klapie bagaznika tez przy sterowniku centralnego troche zardzewial kabel do masy to go wyczyscilem i dalej nic ciagle to samo zamek kierowcy jak rozebralem to w srodku byly 2 silniczki takie jak w zabawkach sa czesto wiec chyba mam podwojne ryglowanie dzis jeszcze raz podpialem pod kompa wywalil mi tylko blad 1138-wlacznik centralnego zamka drzwi kierowcy, odryglowanie, zwarcie do masy, kable przy module sprawne wtyczki nie zasniedziale
Sprawdź dokładnie krańcówki w zamku. Jak rozbierzesz to wewnątrz są krańcówki po jednej przy każdym z silników. Rozbierz je. Wewnątrz są sprężynki. Sprawdź czy nie przekorodowały. Dokładnie sprawdź wszystkie styki.
mam uzywke ktora kupilem to sprawdze na niej bo i tak na obu zamkach nie ma roznicy i dam znac jak mi poszlo a dokladnie to jak ma byc z tymi krancowkami wewnatrz ? bo sa mocno napiete jak rozbieralem zamek
Muszą pracować. Wewnątrz krańcówek są sprężynki. Sprawdź czy są całe bo lubią skorodować i pęknąć.
to na ta chwile moge powiedziec ze pracowaly bo naciskalem je i spowrotem wracaly
Jeżeli krańcówki są ok. i czyste styki, to sprawdź dokładnie przewody w przelotkach i wtyczkach przy słupkach.
przewody w przelotkach sprawdzane juz nie raz kabel masowy byla izolacja nadcieta to zostal naprawiony a tak to zadnych zmian nie widze juz wysiadam co moze byc nie tak
Możesz sprawdzić zamek bez montażu w drzwiach. Raz miałem taki przypadek, że silnik ciężko chodził aż w końcu się "skopcił" niszcząc część obudowy zamka. Piszesz, że błąd to zwarcie do masy zamka drzwi i tam musisz szukać :)
sprawdzilem zamek ktory mam w domu i oba silniczki chodza bez problemu zarowno wyjete z obudowy zamka jak i podlaczone poprzez podanie plusa i masy na piny wiec musze szukac gdzies na kablu z masa moze cos nie styka i nie dochodzi masa tylko nie wiem na jakich kablach powinna byc masa a na jakich plus
nie mam juz pojecia co moze byc nie tak kable sprawdzone plus jest masa jest mam 6 pinow w zamku na 1-zolty kabel, 2-zolty z niebieskim paskiem, 3-brazowy masa stala, 4-czerwony z bialym paskiem plus staly, 5-zielony z zoltym paskiem, 6-zielony z niebieskim paskiem. Przy zamykaniu z kluczyka na pinach 6 pojawia sie plus w polaczeniu z masa(3) oraz na pinie 1, nie wiem do czego sa piny 2 i 5 jest na nich masa caly czas; samochod chyba pojedzie do elektryka bo ja juz nie mam sily do tego
A może błąd tkwi w samym module ?
modul po rozebraniu i wyjeciu calej plytki byl zalany przez poprzedniego wlasciciela bo wida bylo kawalki papieru i z plytki w niektorych miejscach poodchodzily takie zielone kawalki probuje znalezc kogos w poblizu kto by mial taki sterownik zeby zamienic czy bedzie to samo czy wkoncu dojde do tego co jest przyczyna
Jeżeli sterownik był zalany to może właśnie fiksować. Miałem też z ze swoim problem. Wymieniłem na inny nowszej generacji. Stary był sterowany podczerwienią, a nowy radiowo.
moj ma oznaczenie 7M0 962 257 H 15K600 BC jest taki na allegro za 300zl i troche ciezko tyle wydac zeby potem sie okazalo ze jednak nie on byl spieprzony dlatego szukam kogos w poblizu kto ma taki zeby zamienic czy bedzie to samo
problem rozwiazany okazalo sie ze zalany kiedys modul przez poprzedniego wlasciciela jest uszkodzony sprawdzony zostal poprzez podpiecie go pod inne galaxy sprawne z podwojnym ryglowaniem i mrugajaca dioda na drzwiach
witam po moich wnikliwych ogledzinach i to dosc dlugich znalazlem przyczyne nie mrugajacej diody w drzwiach kierowcy i braku podwojnego ryglowania. wywalalo mi blad 1138-wlacznik centralnego zamka drzwi kierowcy. Okazalo sie ze to modul pod fotelem kierowcy byl zalany przez poprzedniego wlasciciela i tylko przetarty. Po wymianie na dobra i sprawna uzywke od kolegi z forum pacific tdi, okazuje sie ze nadal mam problemy a mianowicie modul sprawdzony u kolegi piotrachorzow i sprawny a u mnie po podlaczeniu oswietlenie wnetrza caly czas swieci io nie moge zamknac auta, zamyka tylko drzwi kierowcy i wlew paliwa. Co moze w tej sytuacji byc nie tak ? dodam ze u znajomego przy niepodlaczonym module oswietlenie nie dziala po otwarciu drzwii a u mnie nie ma zadnej roznicy-czy on jest podpiety czy nie to swieci za kazdym razem po otwarciu obojetnie ktorych drzwi
A sprawdziłeś czy moduł kolegi jest identyczny jak Twój ???
MUSI BYĆ TAKI SAM !!! inaczej może źle funkcjonować.
masz mnie na deb... ? sa identyczne wszystkie znaki numerki itp sa takie same zarowno w moim poprzednim jak i tym od znajomego
masz mnie na deb... ?
NIE !!! Pytam tylko. Czasami jedna litera czy cyfra będzie inna i już działanie może być zakłócone. Sprawdź dokładnie przewody od siłowników do przelotek. A może poprzedni właściciel odłączył siłowniki bo zalany moduł wariuje i zamki mogą pracować "non stop". W ogóle dzieją się różne rzeczy. Dodatkowo sprawdź przewody w przelotce klapy bagażnika.
wszystkie przewody sprawdzone zamek kierowcy byl wymieniony przeze mnnie bo wyskakiwal mi blad 1138-wlacznik centralnego zamka drzwi kierowcy wszystkie wtyczki sa podpiete do silownikow bo wymienialem z tylu szyby z manuala na sterowane elektrycznie i u pasazera z przodu tez jest wszystko ok. Podejrzewam ze gdzies w instalacji jest jakies obejscie zrobione bo oswietlenia nie powinno byc gdy nie ma sterownika podpietego
Bump: odlaczyl silowniki ? czyli wypial wtyczke przy zamku czy jak ?
Ja jak kupiłem to w lewych tylnych drzwiach zamek nie działał. Jak zdjąłem boczek to się okazało, że wtyczka była wypięta. Po podłączeniu zobaczyłem dla czego. Po prostu zamek drzwi cały czas się zamykał i otwierał. Wina była wewnątrz zamka. skorodowała i pękła sprężynka włącznika krańcowego. Naprawiłem i działa po dzień dzisiejszy. Zalany moduł też zastąpiłem innym włącznie z oświetleniem wnętrza.
To fakt, że oświetlenie wewnętrzne nie powinno się świecić.po wypięciu modułu ale tylko przez krańcówki drzwi.
ja mojego kupilem 2 lata temu w maju nie dzialal mi zamek w lewych tylkych drzwiach bo kabelek sie przetarl ale na moim starym sterowniku normalnie zamyka centralny we wszystkich drzwiach wiec tam napewno jest dobrze mam dokladane sterowanie centralnym na pilota i tylko to nie dzialalo dlatego pojechalem do elektryka zeby sprawdzil cos podobno bylo zle podlaczone w kablach i pewnie wtedy cos namieszali
To może trzeba do jakiegoś elektryka uderzyć ?
bede chyba musial bo mam schematy modulu tylko nie mam pojecia jak to odczytac moze Ty bys potrafil mi to wytlumaczyc jakbym Ci wyslal taki schemat ?
Bump: C:\Users\julka\Desktop
Bump: nie wiem jak tu dodac obraz z pliku ktory mam na kompie
W większości zalanych modułów wariacji dostaje procek. Trzeba też sprawdzić elementy w jego otoczeniu. Poza tym potrzebny jest jeszcze wsad do procka.
nie wiem jak tu dodac obraz z pliku ktory mam na kompie
Zanim wyślesz post na dole masz coś takiego Dodatkowe opcje, a pod spodem Dołączone pliki.
Klikasz Zarządzaj załacznikami i masz opcje Prześlij Plik ze Swojego Komputera klikasz przeglądaj wybierasz np. fotkę a potem wyślij, zamykasz okno i wysyłasz posta. :027:
moj plik wazy 69kb i nie wiem jak go dodac na forum bo jest za duzy plik w programie pdf
dodam w formie obrazow jpg
No i udało się :mrgreen: ;)
jeszcze 2 pliki
Bump: teraz prosze by ktos mi wyjasnil jak to czytac a najlepiej po kolei jaki kabel do czego idzie itd
GALAXY MK1 schemat
A więc tak.
Wszystkie centralki mają podobną konfigurację więc można to zrobić uniwersalnie.
Będę się odwoływał to złącza sterownika centralnego pod siedzeniem kierowcy chyba że podam inne miejsce.
1. Zasilanie.
Stały plus jest na C8 (czerwono-żółty), plus po stacyjce jest na złączu A12 (czarno-żółty), masa - wiadomo do masy.
2. Wyłączniki drzwiowe.
Wyłączniki drzwiowe są podłączone do A22 (brązowo-żółty), A11 (brązowo-szary) i klamka tylna do B5 (brązowo-czerwony).
Podłączenia należy bezwzględnie podłączyć poprzez diody prostownicze!
3. Kierunkowskazy.
Tutaj trzeba trochę więcej pracy. W module z alarmem kierunki są już podciągnięte (o ile pamiętam do B4 i B6). W przypadku gdy tego nie ma trzeba się podłączyć do przewodów przy kolumnie kierowniczej. Przełącznik zespolony, lewy kierunkowskaz A2 (czarno-biały), prawy kierunkowskaz A7 (zielony).
4. Immo dodatkowe.
Tutaj można wykorzystać rozebraną obudowę kolumny i przeciąć przewód do stacyjki i zablokować zasilanie. Tutaj jest dowolność, można odciąć co się chce, byleby auto nie zapaliło jak blokuje go alarm.
5. Centralny zamek.
Tutaj jest najgorzej. Zdecydowana większość central alarmowych posiada sterownie impulsem zamykania wystawiając masę na wyjście. To niestety nie pasuje do tego układu ponieważ w Galaxym sterowanie jest po plusie. Trzeba zastosować dwa przekaźniki które odwrócą sterowanie. Ja zastosowałem gotowy zestaw przekaźników świateł do malucha. Impuls zamknięcia trzeba podłączyć do styku A8 (szary) a otwarcia do A9 (zielony). Wystawienie dłuższego impulsu spowoduje zamknięcie okien.
Podpowie mi ktoś gdzie wpiąć (i do czego służą) przewody biały i niebieski?
włączniki drzwiowe, jeden kabel (+) drugi kabel (-)
korzen91 04-03-2013, 22:43 Witam posiadam Focusa mk2 rok 2005 mam cenralny z kluczyka chciałbym zakupić sterownik np taki: http://moto.allegro.pl/sterowanie-ford-fiesta-escort-focus-mondeo-galaxy-i3049981515.html jak się do tego zabrać i gdzie go podłączyć sprzedający twierdzi że w mk1 jest łatwiej z montażem a nie mogę znaleść nic na temat montażu w mk2
Przed zakupem zadzwoń do sprzedawcy i zapytaj o szczegółową instrukcję podłączenia.
rodxynek 05-03-2013, 09:05 Witam posiadam Focusa mk2 rok 2005 mam cenralny z kluczyka chciałbym zakupić sterownik np taki: http://moto.allegro.pl/sterowanie-ford-fiesta-escort-focus-mondeo-galaxy-i3049981515.html jak się do tego zabrać i gdzie go podłączyć sprzedający twierdzi że w mk1 jest łatwiej z montażem a nie mogę znaleść nic na temat montażu w mk2
Hej, nie wiem jak to jest z podłączeniem, ale zastanów się nad wielkością przycisków w pilocie - żeby się same nie naciskały, jak będziesz je miał w kieszeni (w pobliżu auta może to być uciążliwe/groźne).
korzen91 05-03-2013, 09:33 Przed zakupem zadzwoń do sprzedawcy i zapytaj o szczegółową instrukcję podłączenia.
Sprzedający mówi że ma instrukcję tyle że w różnych modelach focusa mogą różnić się kolory przewodów ponoć w mk1 nie ma z tym problemu więc coś mi się wydaje że konkretnej instrukcji do mk2 on nie ma. Co radzicie zależy mi żeby meć cz z pilota
Co radzicie zależy mi żeby meć cz z pilota
Poszukaj sobie coś tutaj: http://www.stig.pl/ ja od stiga zawsze brałem do poprzednich aut, do galaxy też od niego i działa super wszystko. Fakt faktem było to, że stig dał mi rozpiskę gdzie podłączyć sterownik pod kierownicą, a ja podłączyłem pod moduł komfortu pod fotelem. Napisz do stiga i zobacz co on Ci zaoferuje.
koledzy mam problem otoz udalo mi sie uruchomic podwojne ryglowanie i dioda w drzwiach kierowcy zaczela mrygac ale dzieje sie tak tylko po zamknieciu kluczykiem, a mam sterownik z pilotem do sterowania centralnym i gdy zamykam z pilota to juz mi nie dziala co to moze byc ?
A podpiąłeś się dobrze w moduł komfortu? Ja zakładałem z 2 miesiące temu centralkę od stiga i śmiga aż miło. Zamyka dosłownie w ułamek sekundy po naciśnięciu, chociaż kilku osobom zamykało po czasie, sekunda - dwie.
rzecz w tym ze kupilem galaxa juz z ta centralka i nie wiem jak byla podpietachyba czeka mnie rozbieranie skrzynki bezpiecznikow i sprawdzanie do czego idzie kazdy kabelek z centralki. A ile dales za ta od stiga ? Do vento zakladalem alarm wlasnie od niego
Witam
Dokupiłem sterownik centralnego zamka do forda galaxy gdyż oryginalny pilot i sterownik przestał działać.Proszę w miarę możliwości o pomoc i radę w podłączeniu nowego sterownika do istniejącej już instalacji.Może ktoś posiada schemat elektryki do Forda Galaxy 1999r 1.9 TDI 110kM z góry dziękuje za radę i pomoc.
Pozdrawiam
Zgaduje że jakaś uniwersalna wersja z pilotami bo jeśli tak to do nich zawsze jest schemat dołączony gdzie najlepiej się wpiąć, aby to działała jak trzeba. A wtedy to ułatwia zadanie. :) Masz coś takiego :?:
http://www.forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=118890&highlight=centralny+zamek Temat do przeczytania i wszystko będziesz wiedział.
Połączyłem twój post z tematem co zapodał maciaba teraz będzie to w jednym miejscu. ;)
Dzięki wojtekn OK.
Kupiłem Maxicar 686-2236 uniwersalny no i muszę to podłączyć .
dzięki za rady.
Wielkie dzięki maciaba , po przeczytaniu tematu i odpowiedzi ,dzięki wstawionym obrazom udało mi się bez problemowo podłączyć ten sterownik i koniec z kluczykiem jeszcze raz dziękuje
Pozdrawiam
szczuply 28-08-2013, 08:52 Witam
Mam pytanie laika.Kupiłem sterownik Maxicar 686-2195. Potrzebuje podłączyć tylko sterowanie centralnym zamkiem. Jak to zrobić i w którym miejscu znajduje się centralka centralnego zamka . Galaxy MK1 98r.
centralke masz pod kierownica za bezpiecznikami ty masz juz po modernizacji instalacje wiec wszystko siedzi wlasnie tam u mnie jest pod fotelem. najprosciej sie wpiac pod kable idace od zamka kierowcy idzie tam wtyczka na 3 piny jeden zamyka a drugi otwiera auto ja mam tak podpiete i wszystko smiga
koledzy zakupilem sobie dedykowany alarm z firmy remotronix i nie potrafie podpiac pod sterownik krancowek z drzwi. Jak to zrobic zeby nie ciagnac kilometrow przewodow dodam ze do sterownika musi isc +12 aby aktywowac alarm po otwarciu drzwi a w krancowkach +12 jest przy zamknietych drzwiach. No i to samo z bagaznikiem jak go podlaczyc ?
kuba2217 18-11-2014, 16:52 Witam kolega z forum podal mi ten temat przeczytalem post po poscie i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie czy bagaznik w mk1 jest sterowany plusem czy minusem i drugie pytanie czy musze przewod ciagnac od Sterownika do bagaznika czy jest mozna podlaczyc gdzies np. Skrzynce bezpiecznikow zeby z pilota otwierac bagaznik???????
W mk1 wszystko sterowane masz plusem bagaznik otworzysz pod fotelem kierowcy. Tam jest modul centralnego i obok przekaznik do bagaznika. Srodkowy pin po podaniu plusa otwiera bagaznik tak jakbys pociagnal za klamke klapy.
Witam.
Mam problem z centralnym zamkiem w Galaxy MK1. Moduł komfortu sprawny. Zamyka i otwiera wszystkie drzwi z kluczyka ale po podłaczeniu uniwersalnego alarmu pod kable szary i zielony nic się nie dzieje. Podczas przekręcania kluczyka pojawia sie na nich +12V. Jak podaje PLUS recznie to nic się nie dzieje. Wiecie co z tym zrobić?
Pozdrawiam
Witam, ja chyba w temacie, kupiłem tani sterownik centralnego zamka bo nadchodzi zima a otwieranie kluczykiem stenie się znowu problemem. Myślę że z waszą pomocą poradzę sobie z jego instalacją. Szukałem w necie która kostka i który pin odpowiada za otwieranie i zamykanie , bo tylko to chce zamontować , gdzie są te ka 4 potrzebne kabelki i w której wtyczce
Dobra rozebrałem boczek drzwi wkładką zamka sterują 3 kolory: szary, zielony i bialo-czerwony. Który to zamyka a który otwiera.
Wepnę się do kabli wchodzących do przelotki koło pedału sprzęgła
Tuja opisane piny do zamka 9,10,12, a masa 14, ale coś mi nie pasi do moich kolorów. Proszę o pomoc , skąd wziąć plusa do sterownika.
https://www.sgaf.de/node/94424
POZDRAWIAM-
Witam!
W sobotę podłączyłem ten sam sterownik (http://allegro.pl/sterownik-ford-escort-fiesta-focus-mondeo-galaxy-i1407856841.html) do MK2 (2003r) - chodzi pięknie, żadnych problemów. ...
Wystarczy podpiąć tylko 4 przewody, żeby centralny działał: +12, masa, otwieranie i zamykanie. To wszystko. Resztę "załatwia" stary moduł ...
Pozdrawiam!
Witam
Wszystko już przygotowałem do instalacji i nie mogę się dogrzebać do szarego przewodu.
Mam w związku z powyższym pytanie, gdzie znaleźć szary przewód z sygnałem zamykania. Na schemacie jest on na złączu P6. Gdzie ono jest? jak się do niego dobrać, może ktoś podpowiedzieć?
Moje auto to MKII 2002r.
Dominik-S 30-03-2016, 22:18 Obok dźwigni otwierania komory silnika
wiązka idzie od drzwi kierowcy
który kabel odpowiada za to zeby sie osobno otwierala klapa mam sterownie + i na pilocie przycisk do tego tylko nie wiem pod który sie wpiąć
układ konfortu
|