Zobacz pełną wersję : Sportowy wklad filtra powietrza


robson0
30-03-2006, 09:54
Wlasnie przymierzam sie do zakupu wkladu filtra powietrza. Zastanawiam sie czy warto zainwestowac w K&N`a lub JR`a. Jesli macie jakies doswiadczenia z tymi filtrami w V6, to prosze o rade.

Tom303
30-03-2006, 12:00
Ja mam sportowy wklad powiertza, firmy Jacky z Wroclawia. Niestety mieli tylko do silnika 2.0 (za to bardzo tanio, bo ok 88 zl) wiec zakupilem taki i go skrocilem (o 8 cm, bo szerokosc i wysokosc jest ta sama).
Wydaje mi sie ze autko jakby troche lepiej chodzi, tzn mam na mysli elastycznosc.
No i tez fajnie slychac jak uchyle pokrywe puszki filtra (chodzi wtedy jak V8 :fcp1 )

A K&N jest jak najbardziej godny polecenia z tym ze kosztuje ok 200 zl. Podobnie J&R.

Bauma
30-03-2006, 14:09
A K&N jest jak najbardziej godny polecenia
i do tego masz gwarancje na ponad milion kilometrow... nic tylko jezdzic i myc :fcp1 jedynie sie kupuje specjalne olejki ktorymi filtr trzeba nasaczyc po umyciu

zorad
31-03-2006, 08:43
Bardziej elastyczny ?
Szkoda, ze testy na hamowni sa takie drogie...
Ja tez bym chetnie zalozyl, ale czytalem bardzo wiele opinii i ze wszystkich wynika jeden i ten sam problem.

Skraca sie dolot powietrza a wiec maleje pojemnosc dolotu a wiec maleje moment przy niskich obrotach :(, dodatkowo powietrze jest zasysane z cieplej komory :(. Moc oczywiscie rosnie, ale to przy wysokich obrotach.

Jakos boje sie takich rozwiazan, ktore wymagaja zlozonych pomiarow.

Tom303
31-03-2006, 15:40
Bardziej elastyczny ?
Ja tez bym chetnie zalozyl, ale czytalem bardzo wiele opinii i ze wszystkich wynika jeden i ten sam problem.
Skraca sie dolot powietrza a wiec maleje pojemnosc dolotu a wiec maleje moment przy niskich obrotach :(, dodatkowo powietrze jest zasysane z cieplej komory :(. Moc oczywiscie rosnie, ale to przy wysokich obrotach.
Jakos boje sie takich rozwiazan, ktore wymagaja zlozonych pomiarow.

I masz racje jesli masz na mysli stozek.
A my tu mowimy o sportowym wkladzie filtra czyli wstawiany do oryginalnej puszki zamiast papierowego :fcp4 Wtedy zadna pojemnosc (dlugosc) ukladu dolotowego sie nie skraca itd. Jest za to "lzejszy" przeplyw powietrza przez sam filtr.

Bauma
31-03-2006, 23:24
dodatkowo powietrze jest zasysane z cieplej komory
to mozna ladnie obejsc, np montujac filtr w nadkolu (oczywiscie mowa o stozku a nie wkladzie)

zorad
03-04-2006, 20:49
A fakt, mowicie o wkladzie a nie stozku. Niedozauwazylem ;-)
To dobry pomysl :)

robson0
06-04-2006, 18:12
Zamontowalem K&N`a. Mam odczucie, ze na niskich obrotach jest zwawszy i szybciej reaguje na wcisniecie gazu. Oprocz tego auto spala mniej o okolo 1l na 100km w cyklu miejskim.

zorad
06-04-2006, 21:26
Jesli chcesz miec pewnosc i oczywiscie chce Ci sie i masz czas, to zrob pomiary przyspieszenia 0-100 (do odciecia na 2 biegu - zeby miec powtarzalnosc). Po kilka probek ze standardowym filtrem i kilka z nowym. Ale to oczywiscie jesli Ci sie chce ;-)

A swoja droga zaczyna mnie ta opcja ciekawic. K&N - rozumiem, ze to nazwa firmy. Czy sa jeszcze jakies rozne modele do cougara ?, czy wystarczy powidziec w sklepie K&N do cugara ? Tez bym sobie kupil :), ile to kosztuje ?

Pozdrawiam
Zorad

Bauma
06-04-2006, 22:02
K&N - rozumiem, ze to nazwa firmy
tak i to jesli nie najlepsza to jedna z czolowki.
czy wystarczy powidziec w sklepie K&N do cugara ?
tak. tylko wkladka K&N czyli zamiennik fabrycznego filtra, zeby czasem nie dali stozka :fcp1 .
ile to kosztuje ?
strzelam ze pewnie cos kolo 200zl

ciekawe czy reset kompa pomoglby "zaadoptowac" sie lepiej osprzetowi z nowa wkladka??

robson0
07-04-2006, 18:27
Kupilem w Inter-Carsie. Cena 195zl.

Bauma
08-04-2006, 15:10
robson0, skoro jestes posiadaczem to powiedz jak sprawa wyglada z dbaniem o ta wkladke? tzn chodzi mi o mycie jej czym jak czy drogie itd...???

robson0
08-04-2006, 18:19
Posiadaczem tego filtra jestem dopiero od tygodnia wiec nie musialem go narazie czyscic.
Do czyszczenia potrzebny jest specjalny zestaw. Wydaje mi sie, ze zestaw czyszczacy K&N`a kosztuje okolo 70 zl. Mozna tez uzywac zestawu np. JR`a, ktory najprawdopodobniej jest tanszy. Instrukcja czyszczenia i konserwacji doloczona do filtra jest w j. angielskim i narazie nie chcialo mi sie jej tlumaczyc ale mozna co nieco przeczytac na ten temat np. tu:

http://www.zastec.pl/filtr-serwis.html

zorad
09-04-2006, 21:37
Zamontowalem K&N`a. Mam odczucie, ze na niskich obrotach jest zwawszy i szybciej reaguje na wcisniecie gazu. Oprocz tego auto spala mniej o okolo 1l na 100km w cyklu miejskim.

Robson, naprawde pali mniej ? Tzn, nie zebym podwazal to co piszesz, bo przeciez Ty go wymieniles, nie ja ;-). Ale chodzi mi o to, ze silnik musi byc naprawde wyjatkowo czuly jesli chodzi o dolot powietrza. A to dlatego, ze ja zrobilem z kolei doswiadczenie i calkowicie wyciagnalem filtr powietrza. Na pewno jezdzil lepiej, ale za to palil o 3 litry wiecej !! I to w momencie normalnej jazdy, czyli nie mozna tlumaczyc wiekszych dawek paliwa wieksza iloscia powietrza zmierzona przez ECU przy pelnym otwarciu przepustnicy.

Musze przyznac, ze filtr mam juz dosc brudny, bo roczny. Ale jak rozumiecie to zjawisko ?

Bauma
10-04-2006, 14:45
Ale jak rozumiecie to zjawisko ?
nie jestem pewny ale czy bez filtra moze dostaje za duzo powietrza i zeby sklad mieszanki zachal proporcje komp podaje wiecej paliwa...pewnie po zdjeciu filtra dostaje za duzo powietrza do charakterystyki silnika.

inna mysla jest na przykladzie wydechu wstawiajac uniwersalny predzej stracisz na mocy niz zyskasz, montujac dedykowany tylko zyskujesz. w niektorych autach wycinaja katalizatory i zyskuja a w innych traca takze to wszystko zalezy od charakterystyki.
a wogole to jak myslicie po takiej wymianie oplaca sie robic reset kompa czy nie?

ja glowkuje nad dedykowanym dolotem ze stozkiem wlasnie K&Na.

robson0
11-04-2006, 17:59
Jak juz pisalem jezdze na tym filtrze od niedawna. Nie mialem jeszcze okazji sprawdzic ile pali w trasie. Przy jezdzie w miescie mam wrazenie, ze pali mniej o okolo 0.5-1.0 litra. Mam takze wrazenie, ze samochod jest elastyczniejszy na niskich obrotach, a przyjezdzie po miescie - czestym zatrzymywaniu sie i ruszaniu z miejsca, podjezdzaniu w korku nie wymaga takiego wciskania gazu jak przy filtrze papierowym. Samochod ma jakby glebszy oddech.

Co do resetu kompa mysle, ze napewno nie zaszkodzi po wymianie filtra. Przypuszczam jednak, ze nie wplynie na zmiane osiagow poprzez zaprogramowanie na nowo pamieci adaptacyjnej samochodu.

Bauma
11-04-2006, 18:21
Co do resetu kompa mysle, ze napewno nie zaszkodzi po wymianie filtra. Przypuszczam jednak, ze nie wplynie na zmiane osiagow poprzez zaprogramowanie na nowo pamieci adaptacyjnej samochodu.
no tak po wymianie wkladki to w sumie za mala roznica to on sie sam dostroi...
ale mysle ze po zmianie dolotu reset bedzie wskazany.

[ Dodano: 2006-04-13, 15:22 ]
doszly mnie sluchy ze jeszcze ta firma jest godna polecenia http://www.pipercross.net/ ogladajac wykresy z hamowni no to ladnie... :fcp2

CnEuHA3
17-04-2006, 13:10
ja mam stozek w swoim widlastym cougarze, wyrzucilem puszke szmerow z pod blotnika i teraz jest o wiele wiekszy otwor wiec zawsze zlapie troche wiecej tego zimnego powietrza. Ale powiem wam ze najpiekniejsze jest to ze jak sie dodaje gazu to slychac gwizd jak z turbinki :fcp1 jadac tego nie slychac ale na zewnatrz wyraznie slychac lekki gwizd. Jak sie podniesie maske i doda gazu to wyraznie slychac ze to gwizd zasysanego powietrza :fcp4 POZDRAWIAM

Sport
27-04-2006, 12:32
Ja miałem filtr JR za 200zł. Efekt (jak na stosunkowo małe pieniądze) świetny, auto już z 600 obrotów niżej "łapie ciąg".
Filtr czyściłem przemywając wodą letnią pod kranem - na niewielkie zanieczyszczenie po 1 roku to wystarczało, potem sprzedałem (auto : )

Tom303
28-04-2006, 11:51
Filtr czyściłem przemywając wodą letnią pod kranem ...
No chyba nie chcesz powiedziec, ze taki filtr bawelniany, ktory jest nasaczony olejem czysciles woda :fcp15 :fcp15 :fcp7
Do tego sa specjalne preparaty, ktore w sumie dzialaja jak rozpuzpuczalnik czy benzyna.
Po wyschcnieciu nasacza sie wtedy znowu specjalnym olejem (chociaz pewnie kazdy olej bylby dobry :fcp4 ).
Na podobnej zasadzie byl filtr powietrza w Simsonie i czyscilem go wtedy rozpuszalnikiem, po czym moczylem w jakims tam oleju :fcp4 .
Ja swojej wkladki jeszcze nie czyscilem, bo mam ja dopiero od 3 miesiecy.
Ale na pewno nie potraktuje ja woda :fcp13

Sport
28-04-2006, 12:39
Nie no JR to była taki filtr o strukturze wielowarstwowej niebieskiej siatki z plastikopodobnego materiału, żadnej bawełny czy coś. No i był to zamiennik standardowego prostokątnego papierowego filtru. Nawet w instrukcji obsługi było napisane , że przemywać wodą, nigdy rozpuszczalnikiem : )) Olaf

alfatech
28-04-2006, 15:12
Ale na pewno nie potraktuje ja woda
hmm ja też słyszałem że myje się w wodzie z dodatkiem delikatnego detergentu :fcp20

Tom303
28-04-2006, 17:30
A to przepraszam ... jakos nie jestem chyba doinformowany :fcp19

Ja tez mam wkladke zamiast oryginalnego paierowego wstawiona w seryjna puszke filtra ale ze z bawelny :fcp1

davidos25
03-06-2006, 20:25
witam wszystkich chciałbym zapytać czy ktos już stosował filtr firmy pipercross ponieważ przeglądam na ebayu i jest różnica 10funtów między nimi a pierwszy raz słysze o takiej firmie pozdrawiam :fcp9 :fcp1

Bauma
03-06-2006, 23:19
davidos25, kiedys pytalem sie po firmach w Polsce i mi jednak polecali sprawdzonego K&N ale tylko mowie co polecali a nie co lepsze.... tylko pewnie gdyby Pipercross byl to lepszy to by jego polecili i jego stosowali....zreszta czy te 10 funtow to duzo na wydatek do konca zywotu auta???

davidos25
03-06-2006, 23:54
w sumie racja pozatym najmniej się przejmuje ceną oczywiscie co do firmy k&nN to git tylko chciałbym poznać opinie kogos kto może z niego korzystał ponieważ czsami to wygląd jak z dresami na osiedlu ktos pocisł że 3 paski na nogawce to pozycja i całe osiedle maszerowało w adidasie 3majcie się

[ Dodano: 2006-06-04, 01:00 ]
pozatym tych producentów troche jest i oni też nie spią :fcp1

[ Dodano: 2006-06-04, 01:01 ]
pozatym tych producentów troche jest i oni też nie spią :fcp1 najważniejszy jest efekt

Bauma
04-06-2006, 09:58
K&N tu na forum pare osob ma i sa jak czytales zadowoleni....
pozatym tych producentów troche jest i oni też nie spią najważniejszy jest efekt
heh racja racja ale mysle ze nasze firmy tez nie spia i wiedza co wstawic....

poszukaj i sciagnij sobie dolot jakiejs amerykanskiej firmy. ostatnio bylem na stronce i widzialem dolot do Mercury podnoszacy moc a K&N do tego silnika daje albo wklad albo stozek bez zabawy w optymalna modyfikacje dolotu.

davidos25
10-06-2006, 23:56
witam tak szczerze to się podjarałem tą wkładką z k&n mykam jutro się w to zaopatrzyć :fcp12

mar_now
12-06-2006, 11:01
Mogę polecić sklep:
http://www.sklepmoto.pl/

Ja u nich kupowałem wkładkę K&N do Escorta, zapłaciłem około 150zł

davidos25
13-06-2006, 21:31
witam niezła łamigłówka z tymi filtrami ponieważ napaliłem się mykam do sklepu a tam mi zrobili kisiel z mózgu ponieważ napalony na wkładkę po zaprezentowaniu jak się sprawuje wkładka a jak stożek zgłupiałem a dzwięk jaki silnik wydaje przy wrzuconym stożku mnie powaliłna kolana k... i teraz już sam nie wiem dlatego proszę pomocy czy jesli zakupię K&N stożek z całą rurą dolotu itp. to będzie wymagało jakis ustawień kompa w autku i czy nie zacznie szaleć skoro na niskich obrotach korzysta z długich dolotów a na wysokich z krótkich nie zgłupieje czy przepustnica sama będzie wiedziała o co chodzi i nie zgłupieje jak ja w tym sklepie pozdrawiam wszystkich

mar_now
14-06-2006, 13:49
Zastosowanie stożka z całą rurą doprowadzającą powietrze nie będzie wymagało żadnych ustawień sterownika, chociaż nie wiem co byś chciał w nim ustawiać

Wybór stożka powoduje większą zmianę pod maską, musisz przebudować dolot tak, aby łapał on wyłącznie zimne powietrze, inaczej cała zmiana pójdzie na marne

Jak chcesz zobaczyć jak Twój silnik pracowałby na wkładce sportowej, wyjmij na chwilę filtr powietrza całkowicie, przejedź się i zobaczysz jak chodzi, dźwięk będzie wtedy właśnie bardzo podobny do tego jaki uzyskuje się z zamontowania wkładki.

Bauma
14-06-2006, 18:00
davidos25, i tak i nie :fcp3 w instrukcji montazu jest ze trzeba odlaczyc kleme od ako. czyli jednym slowem robisz reset kompa a ze zmiany zwiazane z montazem stozka sa na tle male to komp sam sie dostosowuje.....przy wymianie wkladki kompletnie nic sie nie robi...

davidos25
14-06-2006, 22:29
dzięki wielkie a tak dla zabicia czasu stronka sklepu w którym robię zakupy jest rewelacja wszystko na miejscu można spędzić fajnie czas mykając między regałami http://www.demon-tweeks.co.uk

[ Dodano: 2006-06-16, 00:08 ]
mar-now własnie dzisiaj postanowilem sprawdzić tę akcje bez filtra oto moje obserwacje : bez filtra wyraźna zmiana dżwięk spoko bez filtra i pokrywy obudowy dźwięk taki jak chciałem rewela czyli pada na stożek dzięki wielkie pozdrawiam wszystkich :fcp12

[ Dodano: 2006-06-16, 00:09 ]
mar-now własnie dzisiaj postanowilem sprawdzić tę akcje bez filtra oto moje obserwacje : bez filtra wyraźna zmiana dżwięk spoko bez filtra i pokrywy obudowy dźwięk taki jak chciałem rewela czyli pada na stożek dzięki wielkie pozdrawiam wszystkich :fcp12

[ Dodano: 2006-06-19, 01:20 ]
witam witam cos przygasa tu wszystko cisza i spokój na forum
pada na stożek tylko pytanie jaki bo pierwsza wersja k&n czyli 57i za komplet do kota krzyczą tutaj 90funciaków nie wiem jak cenny w polsce ale generacja 2 tego filtra kosztuje raz tyle prawie i dodali plastik który ma zwiększyc pobór zimnego powietrza czyli troche tam oddziela od silnika taka mała przegroda a następna wersja k&n typhoon niby już taka ala profesjonalna jes 20 tańsz od drógiej generacji po czym nie wiem co mam mysleć a dopiero kupic a tu nr4 tej samej firmy apollo z filtrem w pełni zabudowanym i już jest top wersją nastepnie firma BMC za nia PIPERCROSS kusi cenami bo za stożek ruki itp chcą 71 funciaków i oczywisci mają też parę modeli po czym nastepni a mianowicie GREEN mnóstwo zabawek mają no i QUIKSHIFT dopełnia tą rodzinkę prosze jesli to możliwe poslijcie parę polskich cen za te zabawki

[ Dodano: 2006-06-19, 01:28 ]
z góry dzięki panowie za pomoc i mam nadzieję że ktos korzystał z innych producentów i podzieli się wiedza ja popytam hitlerowców co tam mają pod maskami i mysla o tym i o tamtym i oczywiscie wyspiarzy skoro kwitne z nimi na jednej wyspie a oni nie szczedzą kasy na auta w sumie inne realia i mają za co i jest to tu mega rozwinięte i podzielę się z rodakami szczęsliwymi włascicielami kota pozdrawiam :fcp2

[ Dodano: 2006-06-19, 13:15 ]
pozatym mega sory za ortografie ale wstyd hehe
:fcp20

Bauma
19-06-2006, 23:00
dziwne ja na stronie K&N widze tylko 57i lub zwykly wklad....do kota nic innego nie widzek&n typhoon
na to czekam do mojego ale nie ma. w tej wersji dolot w golfie R32 daje ok 15KM wg wykresow na stronie K&N
u nas firmy proponuja K&N ( nie wiem czy bo uwazaja go za najlepszego czy innych nie testowali) zbyt hardkowego nie kupuj bo auto ma sluzyc do jazdy codziennej a nie na wyscigi, takze zbyt wyczynowy moze byc klopotliwy w eksploatacji, zreguly zyskujesz moc na gorze a tracisz na dole.
popytaj jakiejs firmy tuningwej w okolicy z pewnoscia maja wieksze doswiadczenie niz w Polsce

davidos25
21-06-2006, 00:51
to swięta racja tylko nasi zawsze to polecają co mają na składzie i tu jest największy problem i zawsze powtarzają że nie ma lepszego a tu za rok wpadasz do tego samego sklepu i maja podpisane kontrakty z innymi producentami i już nie pamietaja co gadali wczesniej teraz to co oferuja to bomba towar czemu to tak jest? dobrze że są jeszcz e normalni ludzie na tym swiecie i piszą szczere opinie na tym forum respect i dzięki. Tutaj jest to mega rozwinięte startując od klasy micro czyli nie obrażając nikogo saxo,106,corsa,MG,itp tym mykaja najmłodsi tutaj oczywiscie tylko werje najmocniejsze tych autek czyli VTS,GTI,SRI, z powodu okropnie drogich ubezpieczeń dla tych najmłodszych i tak zwany iduction kit to standart a turbo wersji myka tu tyle co w polsce TDI idzie się nieźle nadziać stając z 106 na swiatłach i który jesst na turbince super widok hehe jak znika tak czy inaczej dzieki BAUMA za doradctwo personalne :fcp2 jestem ciekaw jaka jest różnica cenowa między produktami dostepnymi w polsce a tu na wyspie

Master_Piottrek
02-07-2006, 00:43
wiecie dlaczego pali więcej całkowice bez filtra ? bo silnik jak jest projektowany to zakładają że taki filtr będzie . a teraz wyobraźcie sobie że mamy do czynienia z silnikiem standart R4 jego prędkość obrotowa wynosi 6000 obr/min w ciągu sekundy powietrze jest zasysane 50 razy wiec jeden cykl zasysania trwa ... chwilkę...
i występują tzw ZJAWISKA FALOWE co znaczy że powietrze musi być w jakimś podciśnieniu aby silnik nie musiał ssać go niewiadomo z kąd a ów podciśnienie się tworzy pomiędzy filtrem a przepustnicą a jak filtra nie ma to sie nie tworzy ! dlatego K&N daje wiecej niz pustość , a spalanie przy wkładce proste że spadnie to jak więcej tlenu to mniej paliwa przecie auto nie pali tylko paliwka ale mieszankę paliwowo powietrzną i zarówno odpalane podczas spalania jest O2 jak i paliwo tak więc jak poday więcej paliwa a i tyle samo wtyśniemy paliwa to auto pociągnie lepiej a spali tyle samo.

jeeszcze jest taki sam wykład odnośnie LPG jego morał brzmi ; gaz lubi powietrze a silnik lubi dużo powietrza i gaz .

to wszystko było na chemi ale ja żecz jasna spałem a teraz sie musze dokształcać . bo mi to akurat to szczęścia jest potrzebne...

jeśli ktoś chce podwarzyć moją teorie to proponuje się zastanowić poco się montuje turbine...

pozdro - ale pamietajcie jedno escort rulez

Bauma
02-07-2006, 10:01
doszly mnie sluchy ze przynajmniej do V6 lepiej kupic K&N niz Pipercrossa....

davidos25
19-07-2006, 23:34
witam ja wrzuciłem wkładke k&n ponieważ przeanalizowałem stożek i ****o by mi dał bez fachowego dolotu który zapewni dawkę zimnego powietrza a pod maską jest tak ciasno że ciężko cos tam wpakować wkładka spoko tylko zmiana dźwięku nie jest jakas rewelacyjna silniczek pracuje kulturalniej jestem zadowolony
pozdrawiam

globart
04-08-2006, 21:03
Witam!!! Tydzień temu kupiłem wkładkę K&N do swojego Cougara 2.0. Mam podobne odczucie jak poprzednicy, że auto lepiej "się zbiera". Powiem szczerze, że byłem sceptyczny do tego rozwiązania, bo co może tam dać jakaś głupia wkładka? Ale efekt mnie zaskoczył. Fajnie się prowadzi. Różnicę głównie odczułem na LPG. Co do spalania to trudno określić bo za krótko jeżdżę. Mam jeszcze uwagę - ostrzeżenie dla chcących kupić wkładkę do Cougara 2.0 , ale w innym poście. Pozdrawiam

pawlak1979
09-08-2006, 14:52
Witam.
W samochodzie uzywalem do tej pory filtra papierowego wiec nie musialem czyscic ale mam pewne doswiadczenie w czyszczeniu filtrow do skutera.
Zgodznie z instrukcja obslugi do mojego kymco filtr nalezy umyc stosujac delikatny detergent, wyplukac i wysuszyc a nastepnie nasaczyc olejem typu SAE30. Majac wczesniej doswiadczenie z cenami elementow do skuterow (np. zarowka 35/35w kosztuje 76zl...) i pozorna trudnoscia nabycia tego oleju bylem przekonany ze jest to jakis "wymyslny" olej za kosmiczne pieniadze. Okazalo sie, ze wymagane parametry ma zwylky tani olej do kosiarek...
Przypuszczam, ze do samochodow stosuje sie identyczne zasady.

davidos25
26-08-2006, 11:12
http://www.car-stuff.com/performance/qu ... &category= (http://www.car-stuff.com/performance/quote.php?make=17&year=2000&model=173&brand=2010&part_name=15&category=) witam na tej stronce są filterki do v6 między innymi k&n jest 2 generacji i parę ciekawych propozycji pozdrawiam

[ Dodano: 2006-09-08, 16:00 ]
witam wszystkich mam pytanko czy macie zdjecia montażu stożka chodzi mi głownie sposób dostarczenia zimnego powietrza bo jazda na wkładce k&n mnie nudzi już powoli a dzwięk jaki wydaje z siebie nic specjalnego a silnik jak myka na stożku jest rewela więc planuje zamienić wkładkę na stożek pozdrawiam

MUSTANG SHELBY
05-12-2007, 20:06
szczerze sportowy wkład jest 99% lepszym rozwiązaniem niż stożek ponieważ podnosi on wartość momentu obrotowego a właściwie to przenosi go z wyższych obrotów na niższe a co za tym idzie wzrasta elastyczność auta i nie trzeba tak często zmieniać biegów. Co do stożka to polecam go tylko wtedy gdy jest umiejscowiony w miejscu dalekim od wytwarzania ciepła( kolektor wydechowy, blok silnik itp.) a najlepiej gdy jest puszczona na niego dawka świeżego powietrza.

pure
20-01-2008, 22:39
Witam.
Przymierzam sie do wymiany filtra powietrza w moim Mondeo V6.
Pomyslalem sobie o sportowym.
http://www.knfilters.com/search/product ... =33-2115-1 161zl
http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-0171 355zl

ktory bylby lepszy a moze najlepiej zostac przy tradycyjnym?

Pozdrawiam!

alfatech
21-01-2008, 09:41
Jeżeli dalej chcesz auto normalnie używać to kup ten zwykły bawełniany wkład a jeżeli chcesz żeby Ci troszkę hałasował to załóż stożek :) Wkładkę bawełnianą bez problemu zmienisz sam a stożek żeby miał rację bytu i żeby to sensownie działało powinien być odizolowany od reszty motoru i powinien mieć sensowny chwyt powietrza. Ja ma u siebie wkładkę i jest oki :)

pure
21-01-2008, 12:10
no tez mysle ze zwykly. nie chce mi sie bawic. samochod w sumie do zwyklej jazdy a wkladka jakby nie patrzec sporo tansza.

tomiscorpio
21-01-2008, 17:46
Doloty sa tak dopracowane w silnikach fordowskich zeteci itp itd ze zmiana takiego filtra lub nawet zalozenie stozka da zero efektu.

alfatech
22-01-2008, 13:04
no tez mysle ze zwykly. nie chce mi sie bawic. samochod w sumie do zwyklej jazdy a wkladka jakby nie patrzec sporo tansza. tańsza ,cichsza i mniej z nią problemów


Doloty sa tak dopracowane w silnikach fordowskich zeteci itp itd ze zmiana takiego filtra lub nawet zalozenie stozka da zero efektu.
zetec to nie duratec
a możesz trochę rozwinąć temat ? Skąd te wnioski ? Ile dolotów przerabiałeś lub modyfikowałeś w V6 forda ?

robson0
22-01-2008, 20:07
Doloty w fordach są faktycznie fabrycznie bardzo precyzyjnie zestrojone, a to ze względu na zmienną geometrię dolotu gdzie wymagania co do parametrów dolotu są bardzo rygorystyczne.
Może nie tak bardzo jak ma to miejsce w Nissanach ale wszelkie amatorskie, nawet delikatne przeróbki dolotu zazwyczaj kończą się obniżeniem momentu obrotowego. Tomiscorpio ma w tym przypadku rację i nie musiał dokonywać własnoręcznie przeróbek żeby to sprawdzić. Wystarczy poczytać opinie lub popytać najlepszyc fachowców od tuningu jak Chojnacki lub Godula. Można też poczytać książki o tuningu. Dzięki temu naprawdę wie się więcej. Polecam tą metode edukacji, a nie krytkowanie i sugerowanie komuś, że się na czymś nie zna gdy jest dokładnie na odwrót.

tomiscorpio
23-01-2008, 00:10
Doloty w fordach są faktycznie fabrycznie bardzo precyzyjnie zestrojone, a to ze względu na zmienną geometrię dolotu gdzie wymagania co do parametrów dolotu są bardzo rygorystyczne.
Może nie tak bardzo jak ma to miejsce w Nissanach ale wszelkie amatorskie, nawet delikatne przeróbki dolotu zazwyczaj kończą się obniżeniem momentu obrotowego. Tomiscorpio ma w tym przypadku rację i nie musiał dokonywać własnoręcznie przeróbek żeby to sprawdzić. Wystarczy poczytać opinie lub popytać najlepszyc fachowców od tuningu jak Chojnacki lub Godula. Można też poczytać książki o tuningu. Dzięki temu naprawdę wie się więcej. Polecam tą metode edukacji, a nie krytkowanie i sugerowanie komuś, że się na czymś nie zna gdy jest dokładnie na odwrót.

Widze sa osoby ktore cos w tym temacie wiedza.

alfatech dlatego napisalem zeteci itp itd.

W zetecach sam sprawdzalem na podstawie focusa 1.6 , 2.0 escorta 1.6 bylem przy hamowaniu tego i zero efektu.
Dopiero zmiana calego ukladu dolotowego, dalo minimalny efekt lecz dolot + strojenie to juz daje efekty.

Masz dolot przeplywke powietrza i jak silnik potrzebuje x powietrza to na tyle ma program i seryjny dolot jest dopracowany.

W escorcie 1.6 pokombinowalismy z odizolowaniem stozka + calego ukladu dodatkowe kanaly nawiewu na filtr to po wyhamowaniu dalo 0,6KM i 1 NM to taki wzrost na osiagi ma ze rownie dobrze mozna odkurzyc samochod z piasku , bedzie lzejszy :fcp1

Glownie stozki i filtry bawelniane stosuje sie jak zmienia sie softa , zwiekszenie dawki powietrza i paliwa zaplonu wtedy montaz czegos co teoretycznie moze przepuscic wiecej powietrza sprawdza sie.

To tyle co do fordow.

Inaczej sytuacja wygladala w oplu vectra A 1.8 8v delikatnie wydluzony dolot+ stozek solidny i odizolowanie go poprawilo ciut osiagi, bardziej zywy ten silnik sie wydawal. Lecz to byly odczucia, nie potwierdzone niczym.


A to ze stozki duzo poprawiaja to mit , jedynie halasu wiecej robia.
Chociaz ostatnio wiem skad wziela sie taka teza ze poprawia znacznie. Bylem u mechanika i koles przyjechal zeby zamontowac stozek , jezdzil przez 2 lata nawet nie ruszajac filtra , pelno syfu w nim troche oleju. Po zmianie na stozek auto bylo zywsze i przyspieszalo , tylko napewno taki sam efekt da wymiana filtra.

pure
24-01-2008, 11:59
czyli ze jak wrzuce sportowa wkladke filtra to tez nic nie da? przydaloby sie trocha wieksza elastycznosc (obroty ponizej 3tys).

tomiscorpio
24-01-2008, 13:32
to sobie kup diesla tylko wtedy powyzej 3500 nic sie nie bedzie dzialo.


Jak juz by cos mial ten bawelniany filtr zmienic to przy wyzszych obrotach , moze bedzie ciut zywszy. Watpliwa sprawa.


A zeby ciagnal ladnie od niskich polecam zamontowanie malej turbinki lub kompresora.

alfatech
25-01-2008, 09:54
Doloty w fordach są faktycznie fabrycznie bardzo precyzyjnie zestrojone, Tomiscorpio ma w tym przypadku rację i nie musiał dokonywać własnoręcznie przeróbek .
I tu akurat się mylisz ,widziałeś kiedyś oryginalny dolot od zwykłej V6 i od ST200 ? Czym się różnią ? Więc proszę nie uogólniaj. Miałem ten i ten ,ECU mam od zwykłej V6 a efekt jest odczuwalny.

Dzięki temu naprawdę wie się więcej. Polecam tą metode edukacji, a nie krytkowanie i sugerowanie komuś, że się na czymś nie zna gdy jest dokładnie na odwrót.
1.Nie zawsze teoria z praktyką idą w parze
2.Przeczytaj co napisałem w poście wcześniej a nie dopatruj się krytyki.
3.Z tą edukacją mógłbyś sobie darować :fcp12



alfatech dlatego napisalem zeteci itp itd.

W zetecach sam sprawdzalem na podstawie focusa 1.6 , 2.0 escorta 1.6 bylem przy hamowaniu tego i zero efektu.
Dopiero zmiana calego ukladu dolotowego, dalo minimalny efekt lecz dolot + strojenie to juz daje efekty.
nie napisałem nigdzie że jak założy się wkład bawełniany będzie super odczuwalny efekt

Masz dolot przeplywke powietrza i jak silnik potrzebuje x powietrza to na tyle ma program i seryjny dolot jest dopracowany. już napisałem wyżej ,mam dolot od ST 200 a ECU zwykłej V6 i wierz lub ,nie efekt jest. A te dwa doloty różnią się od siebie i to bardzo ,prawie 2 x więcej powietrza w układ wchodzi.

czyli ze jak wrzuce sportowa wkladke filtra to tez nic nie da? przydaloby sie trocha wieksza elastycznosc (obroty ponizej 3tys).
niestety nie odczujesz prawie nic a żeby osiągnąć to o czym piszesz musiałbyś zawalczyć nie z początkiem tylko z końcem czyli z kolektorami wydechowymi i całym wydechem ,koszty wysokie niestety. :fcp5



A zeby ciagnal ladnie od niskich polecam zamontowanie malej turbinki lub kompresora.

to może konkretny model np kompresora podasz rozwiałbyś wątpliwości kilkudziesięciu posiadaczy V6 na forum Cougara :fcp13

tomiscorpio
25-01-2008, 13:23
no moment moment. Wiadomo ze od st200 bedzie inny niz od zwyklej 2.5 v6. Ciezko ze bylby taki sam jak st ma wiecej mocy.

I jak wczesniej napisalem zmieniles caly dolot. To pisalem ze moze dac efekty wiec czytaj ciut uwazniej.

"Dopiero zmiana calego ukladu dolotowego, dalo minimalny efekt lecz dolot + strojenie to juz daje efekty." to napisalem , to sie zgodze ze zmiana kompletnego dolotu moze porpawic.


Alfatech zle zrozumiales woogle wszystko. Nie mowa o zmianie dolotu tylko doloty sa dopracowane i zmiana samego filtra nic nie da. Dlatego napisal ze we fordach i nie jest to zbyt ogolne. Bo jakbys zalozyl sama puszke od filtra powietrza od st200 raczej efektu by nie bylo.

Dlatego ciut dokladniej czytaj. Podniesienie mocy dla st to glownie polegalo zapewnie na dolocie wydechu i zestrojeniu.

Taki przyklad 2 roznych silnikow jest dziwny , przeciez wiadomo ze nie montuja jednego dolotu do wszystkiego.

alfatech
25-01-2008, 16:17
........ nie chce mi się odpowiadać na wszystko

Taki przyklad 2 roznych silnikow jest dziwny , przeciez wiadomo ze nie montuja jednego dolotu do wszystkiego.
te silniki są takie same :fcp2
inne jest dolot ,wałki ,wtryski i tłoki.
Jedna uwaga ;) Ty czytasz ja to praktykuję ot taka mała różnica.

tomiscorpio
25-01-2008, 16:27
........ nie chce mi się odpowiadać na wszystko

Taki przyklad 2 roznych silnikow jest dziwny , przeciez wiadomo ze nie montuja jednego dolotu do wszystkiego.
te silniki są takie same :fcp2
inne jest dolot ,wałki ,wtryski i tłoki.
Jedna uwaga ;) Ty czytasz ja to praktykuję ot taka mała różnica.

Jak dla Ciebie silnik ktory ma inny dolot ,walki, wtryski i tloki jest identyczny , to wtedy wszystkie silniki sa takie same.
Bo dla mnie to sa bardzo powazne zmiany.

Ty nie rozumiesz nadal. My piszemy ze doloty sa na tyle dopracowane ze zalozenie samego stozka czy filtra bawelnianego nic nie da. Dopiero powazniejsze zabiegi jak zmiana calego dolotu cos da.