Zobacz pełną wersję : Filtr powietrza pipercross w 2.0TDCI


a_iverson
09-01-2011, 10:07
Wczoraj doszedł mi filtr powietrza pipercross, jutro jadę na hamownię zrobić pomiar ile koników i nM jest na filtrze mann a ile będzie po wymianie na pipercross.
Więcej informacji na temat filtrów http://www.pipercross.net/

berater
09-01-2011, 10:15
Ja od zawsze jeżdżę na bawełnianych K&N. Co sprawiło, że wybrałeś pipercross ? Sam jestem ciekaw wyników pomiarów, ale nie spodziewam się rewelacji.

a_iverson
09-01-2011, 10:45
Zastanawiałem się pomiędzy K&N i pipercross. Zdecydował fakt, że pipercross jest z gąbki. Producent zapewnia też przyrosty mocy i momentu w granicach 5% oraz zmniejszenie dymienia. Te filtry mają przepuszczalność większą o 30% od seryjnych.
Zobaczymy jutro jak ma się praktyka do teorii.

heko
09-01-2011, 11:21
...w TD raczej przyrostów nie uświadczysz..silniki te pracują na mocno ubogiej mieszance...jest olbrzymi zapas powietrza...aby autko nie kopciło... ilość pow. reguluje turbinka, a do zwiększenia mocy potrzebne jest tylko paliwo:roll:

berater
09-01-2011, 11:30
Mierzyłeś kiedyś ten sam egzemplarz TDCI raz na papierowym a raz na bawełnie ? Czy widać jakieś różnice w przebiegach mocy lub momentu ?

SrebnaStrzała
09-01-2011, 15:13
Mi doszło bodajże 5koników jak byłem na hamowni. Wcześniej miałem bawełniany i gąbkowy pozwala szybciej wchodzić na obroty.
Już 2 lata stosuje tego pipercrossa.

a_iverson
10-01-2011, 17:09
Jestem już po hamowni.
Na filtrzee mann (trochę już zabrudzony)
Moc: 169km
moment: 395Nm
Na filtrze pipercross
Moc: 173km
moment 399Nm

Nie wielka różnica,ale przebieg momentu się zmienił. 399Nm jest dostępne już od 1850 obrotów/minutę, i biegnie tak aż do 3800 obr/min. Przedtem pełny moment był dopiero od 2200 i do 3700.
Wykres mocy wygląda identycznie.
Dodatkowo ustąpiło delikatne szarpanie na 5 biegu podczas przyspieszania z om 1700 - 1800 obr/min.

Jak tylko dostane na email wykresy to je wkleje, narazie mam tylko wydrukowane a nie mam dostępu do skanera.

trafal
10-01-2011, 18:07
Ile taka przyjemność i gdzie kupowałeś? Rozumiem że warto, a filtr w jaki sposób czyścisz?

a_iverson
10-01-2011, 18:59
kupiłem na ebay.co.uk, jeszcze nie myślałem o czyszczeniu trochę za wcześnie :)

heko
10-01-2011, 19:34
...kurcze...nie chcę Cię martwić...ale jak byś przełożył z powrotem tego mana...to wynik byłby podobny jak na pipercrossie...
...pierwsze hamowanie- rozgrzewka (już ciepłego motorka)
...drugie - stabilizacja termiczna (wynik średni)
...trzecie - pomiar faktyczny (wynik wyższy)
...każde następne....prawie identyczne

...więc aby wynik był realny...przy tak małych różnicach powinieneś zhamować trzeci raz na manie...a czwarty na pipercrossie...
...uwierz mi , wiem co mówię...hamuję parędziesiąt razy tygodniowog:okulary

berater
10-01-2011, 21:00
Rozumiem, ze przy tej technice pomiaru, jaką zastosował a_iverson, złudne mogą być wartości maksymalne. A jak skomentujesz zmianę dostępności momentu w funkcji obrotów ?

heko
10-01-2011, 21:09
...podobnie...
...z resztą co stawia mniejsze opory w dolocie...najlepszy filtr...czy brak jakiegokolwiek filtra....takie pomiary też robiłem...i co?...i nic...to samo :roll:

berater
10-01-2011, 21:18
A sam jakie filtry stosujesz ? I dlaczego ?

heko
10-01-2011, 21:33
..w turbinowych standardowe....a jeśli już to dobrana rura i stożek
..w wolnossących dobry filterek może zrobić różnicę

trafal
11-01-2011, 07:46
...kurcze...nie chcę Cię martwić...ale jak byś przełożył z powrotem tego mana...to wynik byłby podobny jak na pipercrossie...
...pierwsze hamowanie- rozgrzewka (już ciepłego motorka)
...drugie - stabilizacja termiczna (wynik średni)
...trzecie - pomiar faktyczny (wynik wyższy)
...każde następne....prawie identyczne

...więc aby wynik był realny...przy tak małych różnicach powinieneś zhamować trzeci raz na manie...a czwarty na pipercrossie...
...uwierz mi , wiem co mówię...hamuję parędziesiąt razy tygodniowog:okulary

Hmm, Grzesiu ale mi namieszałeś teraz. Pytanie dlaczego hamowałeś mojego dwa razy - czy to standard - chociaż nie jest to istotne - pytam z czystej ciekawość.
A odnośnie filtra - to warto czy nie wydać 100 zł na taki filtr.

Rijndael
11-01-2011, 10:28
Heko ma racje, po za tym trzeba też pamiętać o tym, że filtr papierowy jest wrażliwy na zabrudzenie, więc jeśli ktoś porówna zużyty już filtr papierowy z nowym bawełnianym lub gąbkowym to oczywiście filtr papierowy wypadnie znacznie gorzej.

Ogólnie nie ma co liczyć na jakieś wielkie gifty związane z montażem takiego czy innego filtra panelowego, różnice są na poziomie błędu pomiaru.

heko
11-01-2011, 12:09
Hmm, Grzesiu ale mi namieszałeś teraz. Pytanie dlaczego hamowałeś mojego dwa razy - czy to standard - chociaż nie jest to istotne - pytam z czystej ciekawość. A odnośnie filtra - to warto czy nie wydać 100 zł na taki filtr.
...zazwyczaj po modzie i rozgrzewce hamuję 2x...bo dopiero ten drugi jest miarodajny...trzeci może pokazać odrobinkę więcej...ale to już nie istotne zmiany
...tu pisałem o drobnych różnicach, które w dyskusji na temat przyrostów na innych filtrach mogą być mylne...
..czy warto?...przewagą takiego filtra jest dłuższa wytrzymałość na zanieczyszczenie...papierowy szybcej zmniejsza przepustowośc gdy się zabrudzi...ale nie ma co liczyć na istotne przyrosty mocy..

a_iverson
11-01-2011, 16:15
...kurcze...nie chcę Cię martwić...ale jak byś przełożył z powrotem tego mana...to wynik byłby podobny jak na pipercrossie...
...pierwsze hamowanie- rozgrzewka (już ciepłego motorka)
...drugie - stabilizacja termiczna (wynik średni)
...trzecie - pomiar faktyczny (wynik wyższy)
...każde następne....prawie identyczne

...więc aby wynik był realny...przy tak małych różnicach powinieneś zhamować trzeci raz na manie...a czwarty na pipercrossie...
...uwierz mi , wiem co mówię...hamuję parędziesiąt razy tygodniowog:okulary

Wjechałem na hamownię po przejechaniu ok 50km autostradą, auto było rozgrzane.
Wiem o czym mówisz bo gość z hamowni sam po tym powiedział, jednak po takiej trasie było zbędne hamowanie go tyle razy.

heko
11-01-2011, 16:27
Wjechałem na hamownię po przejechaniu ok 50km autostradą, auto było rozgrzane. Wiem o czym mówisz bo gość z hamowni sam po tym powiedział, jednak po takiej trasie było zbędne hamowanie go tyle razy.
...ok..nie będę się sprzeczał...przy najbliższej okazji zrobię precyzyjne pomiary..g:)

berater
11-01-2011, 20:52
Nie zapomnij wrzucić tutaj wyniki.

heko
11-01-2011, 21:35
...zawsze g:D

a_iverson
12-01-2011, 16:21
...ok..nie będę się sprzeczał...przy najbliższej okazji zrobię precyzyjne pomiary..g:)

W maju będę w Polsce. Widze, że jesteś z Krakowa, ja z Wadowic. Podjade i sprawdzimy jak wyjdzie u Ciebie :) pozdro

mkaminski100
12-01-2011, 16:42
Zeby Wam zaoszczedzic wysilku. Wklejam wyniki hamowni zrobione przez chlopakow z klubu Octavia.
Niech kazdy sam porowna (wydrukujcie i przylozcie obie kartki najlepiej) czy warto wydac 100zl na wkladke filtra czy moze lepiej na paliwo ;)
Nie napisali tylko czy to z magnetyzerem bylo czy bez ;)

[http://img16.imageshack.us/img16/9769/wkladkasportowa161.th.jpg (http://img16.imageshack.us/i/wkladkasportowa161.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img406.imageshack.us/img406/905/filtrpapierowy529.th.jpg (http://img406.imageshack.us/i/filtrpapierowy529.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

a_iverson
12-01-2011, 18:08
Pipercross daje to czego turbodiesel potrzebuje najbardziej... dużooooo powietrza zanim turbina zacznie je pompować. Czyli od ok 1800 obrotów na minutę. Pozwala to na otrzymanie pełnego momentu od prawie samego dołu.
Zwykły papierowy filtr stawia dużo większe opory przepływającemu swobodnie powietrzu. Jak już turbina zacznie pchać to można majtki albo deskę założyć :) silnik i tak dostanie tyle ile powinien.
Lepsze paliwo też swoje daje, w tvn Turbo i w TopGear testowali BP ultimate i zwykłego diesla, różnica była w granicach 5km i 10Nm. W obu przypadkach na kożyść BP ultimate.

mkaminski100
12-01-2011, 18:30
Pipercross daje to czego turbodiesel potrzebuje najbardziej... dużooooo powietrza zanim turbina zacznie je pompować. Czyli od ok 1800 obrotów na minutę. Pozwala to na otrzymanie pełnego momentu od prawie samego dołu.
Zwykły papierowy filtr stawia dużo większe opory przepływającemu swobodnie powietrzu. Jak już turbina zacznie pchać to można majtki albo deskę założyć :) silnik i tak dostanie tyle ile powinien.
Lepsze paliwo też swoje daje, w tvn Turbo i w TopGear testowali BP ultimate i zwykłego diesla, różnica była w granicach 5km i 10Nm. W obu przypadkach na kożyść BP ultimate.

To ile jeszcze raz masz wiecej koni? Robiles porowannie czysty-czysty filter?

heko
12-01-2011, 18:35
..dopóki turbina nie pompuje (ssie)...przepływ pow. jest tak mały..że nawet zwykły papierowy filterek nie stawia oporów...

a_iverson
12-01-2011, 18:50
..dopóki turbina nie pompuje (ssie)...przepływ pow. jest tak mały..że nawet zwykły papierowy filterek nie stawia oporów...

No właśnie na odwrót, brak oporów potrzebny jest na przepływie bez doładowania. Jak turbina doładowuje silnik powietrze przejdzie przez wszystko.

heko
12-01-2011, 19:07
...a jeśli wywalę filtr całkowicie...to jakie powinny być efekty??

mkaminski100
12-01-2011, 19:12
...a jeśli wywalę filtr całkowicie...to jakie powinny być efekty??

Bedziesz jezdzil na syfnym powietrzu. Pewnie nic poza tym...
Chyba jednak nie warto niszczyc wiary ludzi w cos pomaga im byc szczesliwymi i co nie kosztuje malo :)

Szczerze to lepsze i widoczniejsze efekty od "odetkania" dolotu, ktory i tak jest odetkany robi wyczyszczenie kolektora dolotowego z sadzy.

a_iverson
12-01-2011, 19:13
powinno być więcej mocy i lepszy przebieg momentu, ale silnik szybciutko padnie od zabrudzeń.

heko
12-01-2011, 19:18
...mam na myśli "przejechanie" paręnastu km ....na rolkach...robiąc precyzyjne pomiary...g:)

mkaminski100
12-01-2011, 19:33
...mam na myśli "przejechanie" paręnastu km ....na rolkach...robiąc precyzyjne pomiary...g:)

Roznica bedzie pewnie w granicach bledu...tak jak jest u kolegi i na wrzuconym przeze mnie wykresie.

heko
12-01-2011, 19:39
zrobię doświadczenie ..i to najlepiej na Mondku...najbliższy będzie chyba w piątek:P
...zrobię po chipsie...bo będzie wiele razy hamowany...
...przy okazji zobaczycie jak bardzo powtarzalne sa pomiary na ustabilizowanym termicznie autku :P

Struna
12-01-2011, 19:41
silnik szybciutko padnie od zabrudzeń. taaaa, a ile to jest szybciutko ?

a_iverson
12-01-2011, 21:00
taaaa, a ile to jest szybciutko ?
nie wiem ile... Nie sprawdzałem w praktyce. Jadac po piasku na przyklad może to byc kilometr, a po asfalcie 1000 km.

taaaa, a ile to jest szybciutko ?
nie wiem ile... Nie sprawdzałem w praktyce. Jadac po piasku na przyklad może to byc kilometr, a po asfalcie 1000 km.
Producent nie montuje przecież filtrów dla zabawy, sama nazwa wskazuje do czego służą.

Struna
12-01-2011, 21:06
to żart był kolego :)

WolfieKiel
13-01-2011, 08:09
Zastanawiałem się pomiędzy K&N i pipercross. Zdecydował fakt, że pipercross jest z gąbki. Producent zapewnia też przyrosty mocy i momentu w granicach 5% oraz zmniejszenie dymienia. Te filtry mają przepuszczalność większą o 30% od seryjnych.
Zobaczymy jutro jak ma się praktyka do teorii.

A czy poza sprawdzaniem na rolkach czujesz faktycznie jakąkolwiek różnice?

Ja od kilku dni uzywam K&N i nic się nie zmieniło. Zwłaszcza w zakresie obrotów poniżej 2k/min. Co prawda w moim przypadku najistotniejszy był rachunek ekonomiczny czyli mozliwość czyszczenia K&N dowolna ilość razy a nie każdorazowo zakup nowego.

mkaminski100
13-01-2011, 08:20
A czy poza sprawdzaniem na rolkach czujesz faktycznie jakąkolwiek różnice?

Ja od kilku dni uzywam K&N i nic się nie zmieniło. Zwłaszcza w zakresie obrotów poniżej 2k/min. Co prawda w moim przypadku najistotniejszy był rachunek ekonomiczny czyli mozliwość czyszczenia K&N dowolna ilość razy a nie każdorazowo zakup nowego.

A nie musisz go nasaczac i plukac tylko w plynie K&N? Bo wiesz, ze inaczej K&N nie uznaje gwarancji, szczegolnie jezeli uszkodzi sie przeplywomierz.

WolfieKiel
13-01-2011, 13:23
Zainwestowałem dodatkowe ok. 50 PLN w zestaw olejek/płyn do mycia. Po 3-4 terminach wymiany standardowego filtra powietrza, koszt zakupu tego K&N powinien się zwrócić.

takitam
13-01-2011, 18:47
dawno temu przerabiałem ten, temat w pasacie 1.8T , pod kręcony z 150 na 190 koni a filtr nie dawał nic :569: gość co robił chipa od razu mówił że to ściema że podnosi moc, tak samo jak sławne magnetyzery, szkoda kasy, a nawet nie bawił bym się w jakieś czyszczenia starych filtrów, poza trym jak by były takie super to producent by je zastosował .

DLA MNIE TO ŚCIEMA .

a_iverson
13-01-2011, 19:37
to żart był kolego :)

spox :)

bobek007
04-05-2011, 13:25
sorry ze odświeżam, ale czy może wiecie gdzie kupić w Polsce ten filtr? na allegro napisałem do gościa który sprzedaje parę do fordów ale akurat nie ma tego który potrzebuje...

mkaminski100
04-05-2011, 17:43
sorry ze odświeżam, ale czy może wiecie gdzie kupić w Polsce ten filtr? na allegro napisałem do gościa który sprzedaje parę do fordów ale akurat nie ma tego który potrzebuje...
Zainwestuj te sto cos zlotych w rope, przynajmniej bedziesz widzial roznice :)
Ja kupowalem te filtry w UK i wysylalem. Efekt na silniku? Zaden...

bobek007
06-05-2011, 20:47
Zainwestuj te sto cos zlotych w rope, przynajmniej bedziesz widzial roznice :)
Ja kupowalem te filtry w UK i wysylalem. Efekt na silniku? Zaden...

moze nie chodzi o subiektywne odczucia, ale na pewno silnik lepiej pracuje, zwłaszcza pompa :)

wilhelm
06-05-2011, 20:52
moze nie chodzi o subiektywne odczucia, ale na pewno silnik lepiej pracuje, zwłaszcza pompa :)

jaka pompa?

mkaminski100
06-05-2011, 21:22
moze nie chodzi o subiektywne odczucia, ale na pewno silnik lepiej pracuje, zwłaszcza pompa :)
Masz na to jakis poparty dowod poza wrazeniami? Bo ja mam wyniki z hamowni czystego nowego filtra papierowego i wkladki K&N. Wynik? Granica bledu czyli 3% roznicy...na korzysc papieru. Poszukaj na Octavia Club Polska, oni tez testowali.

INVERTER
06-05-2011, 21:57
Masz na to jakis poparty dowod poza wrazeniami? Bo ja mam wyniki z hamowni czystego nowego filtra papierowego i wkladki K&N. Wynik? Granica bledu czyli 3% roznicy...na korzysc papieru. Poszukaj na Octavia Club Polska, oni tez testowali.

Przeciez on sie odnosi do leprzej jakosci paliwa, a nie do filtra powietrza :roll:


PS: test podcisnienia w obudowie filtra powietrza( miedzy filtrem a turbosprezarka) dla Mondeo Mk3 2.0tdci....

Cisnienie atmosferyczne 100kPa
Cisnienie w obudowie(bieg jalowy) 100kPa
Cisnienie w obudowie(jazda/pelne obciazenie silnika/3000obr i wiecj) 95kPa
Cisnienie w obudowie(jak powyzej tyle ze bez filtra, zostala tylko uszczelka) 95kPa :diabelek: a filter mial 10tys.km najechane

Wnioski: przyczyna spadku cisnienia w obudowie nie jest filter powietrza(nawed usyfiony). Problem to rury doprowadzajace powietrze zprzed chlodnicy do obudowy filtra powietrza :mrgreen:

Pozatym turbosprezarka zeby wyrownac te stracone 5kPa pobierze az raptem cale 0,5KM wiecej mocy. wiec niema sie oco bic :roll:

Ale w silniku WOLNOSSACYM np:st220 spadek o 5kPa to juz 15KM straty :mrgreen:

mkaminski100
06-05-2011, 22:09
Przeciez on sie odnosi do leprzej jakosci paliwa, a nie do filtra powietrza :roll:
Kto sie odnosi do paliwa? Przeczytaj jeszcze raz, wg mnie pisal, ze silnik pracuje lepiej.

PS: test podcisnienia w obudowie filtra powietrza( miedzy filtrem a turbosprezarka) dla Mondeo Mk3 2.0tdci....

Cisnienie atmosferyczne 100kPa
Cisnienie w obudowie(bieg jalowy) 100kPa
Cisnienie w obudowie(jazda/pelne obciazenie silnika/3000obr i wiecj) 95kPa
Cisnienie w obudowie(jak powyzej tyle ze bez filtra, zostala tylko uszczelka) 95kPa :diabelek: a filter mial 10tys.km najechane

Wnioski: przyczyna spadku cisnienia w obudowie nie jest filter powietrza(nawed usyfiony). Problem to rury doprowadzajace powietrze zprzed chlodnicy do obudowy filtra powietrza :mrgreen:

Pozatym turbosprezarka zeby wyrownac te stracone 5kPa pobierze az raptem cale 0,5KM wiecej mocy. wiec niema sie oco bic :roll:
No warto wspomniec ile K&N mialo reklamacji uszkodzen przeplywomierzy. Wtedy zaczeli analizowac czym ludzie nasaczaja i odrzucac reklamacje jak nie byl ich plyn.

Ale w silniku WOLNOSSACYM np:st220 spadek o 5kPa to juz 15KM straty :mrgreen:
Wniosek? Trzeba wymieniac filtr na czas, a jezeli papierowy filtr sie zapcha a "gabkowy" Pipercrossa nie to znaczy, ze ten syf przelecial przez silnik...

INVERTER
07-05-2011, 00:34
Kto sie odnosi do paliwa? Przeczytaj jeszcze raz, wg mnie pisal, ze silnik pracuje lepiej.

Pracuje lepiej jak zainwestuje w leprze paliwo, oto mu chodzilo, przynajmniej tak mysle :roll:


No warto wspomniec ile K&N mialo reklamacji uszkodzen przeplywomierzy. Wtedy zaczeli analizowac czym ludzie nasaczaja i odrzucac reklamacje jak nie byl ich plyn.


Wniosek? Trzeba wymieniac filtr na czas, a jezeli papierowy filtr sie zapcha a "gabkowy" Pipercrossa nie to znaczy, ze ten syf przelecial przez silnik...

Filter sie nie zapchal, wyciolem go z uszczelki by sprawdzic czy i w jakim stopniu filter wplywa na opory ssania. No i okazalo sie ze orginalny filter nawed po 10tys.km jest na tyle drozny ze niema on wplywu na opory przeplywu( przynajmniej w 2.0tdci tak jest).

Wkladki to najwieksza sciema jaka moze byc !!! Storzek w wolnossacych jeszcze jakos trawie, ale wkladki i to w turbodoladowanym silniku sa kompletnie bezcelowe :roll:

Snajper_881
07-05-2011, 10:32
Szczególnie stożek w turbodoładowanym :D

bobek007
07-05-2011, 19:34
dobra poczytałem, montuje zwykły najtańszy, ew jak będą fundusze to wmontuje dolot ze stożkiem :)

a_iverson
02-06-2011, 13:48
Dzisiaj, niestety przyszedł czas na negatywne opinie odnośnie pipercross'a...
Po przejechaniu ok 12000km - od zamontowania filtra - sprawdziłem jak filtr wygląda. Ku mojemu zaskoczeniu na górze filtra, po stronie "od silnika" pojawiły się zanieczyszczenia w postaci dużej ilości malutkich ziarenek piasku przeciskających się przez filtr... Zastanawiam się ile już ich zostało zassane do silnika....
Wygląda na to że gąbka nie nadaje się na materiał do filtrów powietrza.
Tym samym dla mnie marka Pipercross jest już spalona!
Być może był to wadliwy egzemplarz, być może producent zaleca ich wymianę co 2, max 3 tysiące kilometrów, a ja o tym nie wiedziałem... W każdym bądź razie nie kupie już pipercross'a.

berater
02-06-2011, 19:53
Wygląda na to że gąbka nie nadaje się na materiał do filtrów powietrza.Jak najbardziej się nadaje, ale na regularnie czyszczone np. niemieckie drogi i ulice. Na nasz syf na drodze zamiast suchej gąbki polecam zwykły papier lub nasączoną bawełnę. Ale to tylko moje przemyślenia nie poparte doświadczeniami. Sam jeżdżę na wkładce K&N.

mati11161
15-10-2012, 18:52
witam to panowie jaki radzicie do forda 2.0 diesel 115 km czy stożkowy czy może kn lub Pipercross

heko
15-10-2012, 18:58
...chyba nie czytałeś ostatnich postów tego wątku :wink:

puniu01
30-12-2012, 15:58
Wybor padl na papierowy filtr. A powiedzcie mi jaki bedzie lepszy, ori ford, mann, filtron,....? Czy jest jakas roznica poza cena?

eddek
31-12-2012, 12:17
Ja kupuję taki i wymieniam dwa razy w roku: http://ford.sklep.pl/product-pol-16364-filtr-powietrza-DE.html