Zobacz pełną wersję : [Transit 2000-2006] cofa się paliwo


arturbydgoszcz
09-01-2011, 15:56
witam jaka może być przyczyna cofania się paliwa w silniku 2,4 tddi co sprawdzi/wymienić na początek ?co rano mam problem z odpaleniem

wojtekjanus
09-01-2011, 17:55
Musi być jakaś nieszczelność w układzie - najbardziej prawdopodobna przyczyna to nieszczelny filtr. Lepiej nie poprawiać starego, tylko założyć nowy, uszczelnienie posmaruj olejem, zalej go paliwem.
Może być nieszczelna pompa...

arturbydgoszcz
09-01-2011, 18:21
a gdyby filtr byl nieszczelny to byly by oznaki widoczne golym okiem ?

wojtekjanus
09-01-2011, 20:05
Tam zdaje się nie ma pompy podającej, więc jest podciśnienie podczas pracy i wycieku nie ma... (pompa wtryskowa zasysa paliwo - chyba że w tddi jest inaczej niż w tdci).

totka
15-01-2011, 18:24
Witam!
Na początek chciałem się przywitać jako nowy na tym wspaniałym forum:one:
Nie będę zaśmiecał nowym tematem a więc podpinam się do podobnego,
Transit 93 rok 2.5 diesel z kolektorem dolotowym aluminiowym i pompa bosch.
Cofa mi się paliwo, tzn na samostart odpalam transita normalnie psikam mu w dolot i tak jakby zassało paliwo po czym zaskoczy chodzi bardzo dziwnie.
Czy przyczyną może być od jakiegoś czasu cieknąca pompa, jak przygazuję to z prawej strony pompy, w miejscu gdzie są dwie śruby gwiazdki i jakis bolec między nimi.

Moje pytanie czy można dokręcić te śruby może przestanie cieknąć, bądź rozkręcić to i uszczelnić.

Czy odpowietrzając transita muszę poluźnić wszystki przewody przy wtryskach czy tylko jeden?

Wttryskiwacze wymieniłem na nowe dopiero co, bo jeden pękł na górze.

zzzbyś
15-01-2011, 20:05
Jeśli jest to ta pompa i ten dekielek to musisz wymienić pod nim uszczelniacz "okrągły gumowy pierścień" jak zdejmiesz dekielek to też warto rozruszać tłoczek pod nim .NIE ODPALAJ SAMOSTARTEM

Okraj
15-01-2011, 20:26
...
Cofa mi się paliwo, tzn na samostart odpalam transita normalnie psikam mu w dolot i tak jakby zassało paliwo po czym zaskoczy chodzi bardzo dziwnie.
...


W dolot? Chyba nie do wlotu w obudowie filtra powietrza? A może jest tam jeszcze działająca w zimie świeca płomieniowa... Widzę że kolega lubi efekty specjalne wizualno-dźwiękowe....
Zeszłej zimy, chyba ktoś opisywał, bardzo zdziwiony przy tym, wybuch filtra powietrza.

totka
15-01-2011, 20:34
Odkręcam opaskę, zdejmuję gumowa rurę i psik mu w dolot :)
Tak to miejsce w pompie, na wyższych obrotach tryska tak jakby bokiem z tamtąd, w poniedziałek to rozkręce i kupię uszczelkę,

można dodatkowo czerwonym silikonem uszczelnić?

Czy to przez to zaczął się zapowietrzać? bo przed wymianą wtrysków (jakoś niefortunnie się to zgrało wszystko) nie przepuszczała paliwa z tego co pamiętam. Palił od strzała.

Remont dróg był u nas w mieście (a gdzie niema najpierw pytanie?) ciągle po dziurach się jeździ a tu nagle coś dymi ,patrzę i ostatni z najgorszym dojściem pęknięty wtryskiwacz poniżej skręcania z przewodem paliwa)

Jak już dojdę jak wstawiać fotki to wrzucę przyrząd mojej konstrukcji którym wyciągałem zapieczone wtryski i opiszę jak to robiłem w osobnym temacie.

ps. co samostart może zrobić silnikowi??

totka
15-01-2011, 20:39
Z tego elementu bije ropą przy gazowaniu.

wojtekjanus
15-01-2011, 21:43
Owszem, paliwo się cofa, bo pompa jest nieszczelna i dostaje się tam powietrze. Ale gdyby zaworki w pompie podającej paliwo do filtra - pełniące rolę zaworu zwrotnego - były całkowicie sprawne, to paliwo by się nie cofało...
Zmień także pompę podającą - zamiennik kosztuje ok 150 zł, wymiana nie jest trudna...
http://ford-sklep.pl/pompa-paliwa-_mechaniczna_-transit-2_5d_td-p-1600.html

można dodatkowo czerwonym silikonem uszczelnić?
Zdecydowanie nie!

totka
16-01-2011, 08:56
Takie coś może być ??
http://allegro.pl/pompa-pompy-paliwa-ford-transit-i1397340798.html ??
i jak z tym samostartem, co złego on robi??

zzzbyś
16-01-2011, 09:22
Tak to ta pompka choć ta to chyba jakaś straszna tandeta patrząc na nią i na cenę .

Samostart niszczy cały silnik od głowicy przez pierścienie aż do wału korbowego
uszczelnij układ paliwowy płomieniówkę przetestuj i jak silnik ma ciśnienie samostart nie będzie mu do niczego potrzebny

totka
16-01-2011, 12:41
Zlokalizowałem dzisiaj pompke, choć było to trudne bo była cała czarna zalepiona jakby smarem i spalinami, nasączyłem szmatkę w rozpuszczalniku i ją wyczyściłem. Usunęłem najpierw obudowę filtra powietrza myślę zę tą drogą najwygodniej.

Mam pytanie jak ściągnąć te przewody paliwowe bo nie chcą zleźć a boję się że coś urwę, macie jakiś patent??

Jak odkręcę te dwie nakrętki co trzymają pompkę to poprostu ją wyciągnę czy wyskoczy jakoś?

wojtekjanus
16-01-2011, 13:59
Ta pompa z linka rzeczywiście wygląda jak ustrugana przez małego Kazia - strach brać...
Przewody są z szybkozłączkami - wystają na nich po obu stronach takie plastikowe języczki, ściskasz je palcami i pokręcając lekko całość lewo-prawo ściągasz z króćca pompy. Niektórzy koledzy mieli jednak problemy - nie wiem w czym rzecz, u mnie schodzi malinowo w dwie sekundy...
Pompę demontujesz odkręcając te dwie nakrętki na szpilkach - i to wszystko. Powinna tam być termiczna półkolista osłona aluminiowa od strony kolektora wydechowego - jest delikatna, nie skatuj jej. Te twoje zdjęcie jest od dołu? Pompę dokręcasz zdecydowanie, ale nie bardzo mocno - to jest odlew ze znalu, jest kruchy.

totka
16-01-2011, 14:11
Zdjęcie jest od góry, otwieram maskę wykręcam filtr powietrza z obudowa i nad rurą prowadzącą do wydechu jest pompa, sugeruje Pan że lepiej wykonywać zabieg na kanale ? niezabardzo teraz nim wyjeżdżać gdziekolwiek. Zamówię pompke i będę działał dalej na spokojnie powolutku:razz:

wojtekjanus
16-01-2011, 14:30
Powinieneś dać radę od góry - nasadka-przedłużka-grzechotka...
Od dołu byłoby o wiele wygodniej.
Nie stosuj żadnych silikonów i innych patentów - tylko dobry olejoodporny oring (w podstawce jest rowek na oring). Powinien być w komplecie z pompą.

totka
19-01-2011, 15:33
Witam!
Podziękowania dla użytkownika Wojtekjanus od razu widać że fachowiec.
Do rzeczy, dzisiaj przyszła pompka podająca, wymieniłem, górna śrubkę odkręciłem od góry, wyciągając obudowę filtra powietrza, a dolną już musiałem wczołgać się pod autko i też poszła, przewody zeszły elegancko :)
Założyłem i poskręcałem nową.
Popuściłem wtryski, pokręciłem trochę, odpalił poskręcałem wszystko do kupy.
Pali od strzała i chodzi cacy na nowych wtryskach, jeszcze tylko zlikwiduję cieknące miejsce na pompie wtryskowej ale to już jutro:) Czas na wymianę pompki, pół godzinki z hakiem. Wskazówki na tym forum są bardzo przydatne.
Załączam też foto pompki jaką kupiłem, w komplecie jest też oring:surprise:

totka
21-01-2011, 10:26
Witam!

mam pytanie, czy oring do pompy bosch we wskazanym miejscu na foto,
mogę zastąpić czarnym oringiem?? nigdzie nie mogę znaleźć zielonego, może ktoś wymieniał ten oring i podałby mi numer oringu??:surprise:
jak wszystko skończę i poskładam to założę osobny temat krok po kroku jak to wymieniałem :)

wojtekjanus
21-01-2011, 11:11
Oring olejoodporny powinien być w kpl.
Nie wiem, czy czarny długo wytrzyma...

totka
21-01-2011, 11:22
Chodzi mi o to czy mogę dać - oring czarny olejoodporny NBR,
ktoś kto to wymieniał może podzieli się źródłem z którego zakupić zielony :)
Zapytam jeszcze pompiarza może coś ma.

wojtekjanus
21-01-2011, 11:25
Jeżeli olejoodporny, to możesz. Ale musi mieć odpowiednią grubość, aby zgnieciony dobrze uszczelniał.

totka
21-01-2011, 15:18
znalazłem w motoryzacyjnym za zeta :) wszedł ciasno, skręciłem wszystko i już nie cieknie :) nie zapowietrza się już nawet po godzinie stania, zobaczymy jutro jak zakręci rano.

ericson7
15-09-2017, 13:02
Panowie. Pod który przewód zamontować zawór zwrotny paliwa?
http://ewcar.pl/mobile/pl/p/Filtr-paliwa-kompletny-Ford-1712929/363001

wojtekjanus
15-09-2017, 17:09
Panowie. Pod który przewód zamontować zawór zwrotny paliwa?
http://ewcar.pl/mobile/pl/p/Filtr-paliwa-kompletny-Ford-1712929/363001W modelasch Mk6 (po 2000 roku) układ paliwowy jest tak wykombinowany, że nie wiadomo którędy paliwo może się cofać. Przelewy i z pompy i z wtrysków idą i do filtra i do zbiornika, jeżeli jest gdzieś nieszczelność, to paliwo zawsze spłynie grawitacyjnie - jak nie jednym to drugim przewodem. To porąbany układ...
Dlatego nie zakładałbym w tym aucie zaworu, tylko szukał nieszczelności.
Wiem, że rada nie jest najlepsza... Ale zawsze jak ktoś w Mk6 montował zawór, to efekt był żaden.