Zobacz pełną wersję : [Mondeo 2007-2014] Usterka oświetlenia przedniego
rimbambito 14-01-2011, 23:39 Witam wszystkich:(
Dzisiaj wsiadam do mojego mondka, odpalam silnik wlaczam swiatla a tam na wyswietlaczu wyskakuje komunikat:
usterka oświetlenia przedniego
wychodze wiec patrze wszystkie zarowki( posiadam ksenony) sie swieca wszystko ok, komunikat zniknal. Ale przez caly dzien gdy odpalam auto to sie pokazuje. Parkujac samochod w garazu wlaczylem ksenony i jak sie poziomowaly to najpierw sie podniosly, a potem opuscily powolutku jakby zacinajac sie(widzialem na murze). Sprawdzalem na wyszukiwarce ale nic konkretnego nie znalazlem. Moze mmial juz ktos ten problem. Dam rade to naprawic samamu czy tez musze jechac do moechanika??
Z gory dziekuje za pomoc
--------------------------------
połączyłem kilka wątków
Arturek
donpedro60 15-01-2011, 14:12 Nic nie naprawiaj.Nie bądz w goracej wodzie kąpany.Ten samochod naszpikowany jest elektronika.A z tym to wiadomo roznie bywa.Z regoly powinno samo sie unormowac po wylaczeniu silnika i dluzszym postoju.
Odłącz mu aku na 10 do 15 minut i podłącz, komp może odpuści te świrowanie
Ja miałem ten komunikat i ten sam objaw. Skończyło się na gwarancyjnej wymianie lamp. W sumie to nawet fajnie bo i tak były brudne od środka ;)
Przeczekiwanie, odłączanie aku, wyjmowanie bezpieczników i i inne pomysły nie dawały efektu. Oczywiście ASO wymieniając lampy popsuło parę innych rzeczy, a już szczytem było połamanie plastików maskujących pas przedni od góry. Lampa po wymianie wymaga aktywacji w kompie (allegro chyba raczej odpada) oraz "kalibracji". W moim przypadku trwało to długo i wymagało poprawek. Najlepiej sprawdzić na jakiejś niezależnej stacji diagnostycznej ustawienie świateł po takiej wymianie.
rimbambito 18-01-2011, 15:02 Witam!
Dziekuje za odpowiedzi.
Czwartek mam juz umowiona wizyte w ASO, bo chyba padl przegob wewnetrzny prawy, puka i to mocno przy kazdym skrecie, to podlacza do kompa i zobaczymy co tam siedzi. A lampy dzialaja wiec ich nie mam zamiaru wymieniac.
Niestety musze jechac do ASO bo przebywam we Wloszech, i tutaj jest malo Mondkow MK4 wiec boje sie ze mi jakis inny mechanik cos tam spartoli. A tak w ASO mi dadza rok gwarancji na czesc i prace. Dam znac jak to tam poszlo. Pozdr
P.S. auto ma 100 000 km przejechanych i walnal przegob(przawdopodobnie) :(
co do działających lamp i nie wymieniania ich wydaje mi się, że niestety nie da się tego uniknąć. Owszem działają Ci żarówki, ale nie działa mechanizm poziomowania zintegrowany z lampą więc używanie takiego zestawu nie ma sensu i nie jest zgodne z przepisami. A elementów poziomujących z tego co wiem nie da się w tych lampach osobno wymienić.
Witam,
Proszę o pomoc i info czy mieliście podobny problem. Niestety musiałem pomalować zderzak przedni u blacharza i wymienić prawy halogen. Wszystko zostało wykonane jednak... wsiadłem do auta u blacharza, odpalam by włączyć światła wyskakuje żółty trójkąt i info "usterka oświetlenia przedniego". Facet twierdzi że skoro się wszystkie żarówki się palą a palą się to związane jest to z tym że odłączali halogen i jeśli nei zniknie to trzeba wykasować błąd. Jednak gdy podjechałem do domu okazało się że reflektor prawy (światło pozycyjne i mijania) nie świecą w ogóle... Wracam więc do blacharza po drodze dołącza się nowy komunikat ... "usterka żarówki świateł mijania" po kilku km zauważam że światło mijania to gaśnie to zapala się na nierównościach drogi. Blacharz potwierdził to stuknięciem w reflektor = zgasł, stuknął drugi raz = zapalił się. Odkręcił go wyjął wysunął wtyczkę włączył ponownie wszystkie lampy świecą. Ale nadal mam komunikat "usterka oświetlenia przedniego". Zauważyłem też że ksenon po włączeniu nie pozimuje się... Czy ktoś z was miał podobny problem? Czy gdy jest ten komunikat a światła działają to znaczy że wymaga to skasowania błędu, jakiś tryb awaryjny który objawia się też tym że światła się nie poziomują? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
przy zenonie to nie jestem pewny ale u mnie przy AFS oznaczało to że soczewka sie nie skrecała
wyjąłem lapme i okazało sie że silniczek od soczewki wysunął sie z mocowania - 5 minut roboty i po problemie do dziś
januszstom 23-05-2013, 10:38 Ja miałem taki komunikat na gwarancji - nie poziomował się ksenon, wymienili na nowy
gregor75 24-05-2013, 21:02 spróbuj użyć magicznego klucza nr 10, tj.odepnij klemę + akumulatora na kilka minut
bodziofila 24-05-2013, 21:50 wyciag wtyczke i zlap za kabelki idace z zarowki,pociag tylko nie za mocno,najprawdopodobniej przewod jest naderwany na laczeniu z1 na 2 lub na odwrot(nie pamietam)niestety ford oszczedza i sa te przewody tylko zacisniete i koszulka(brak lutu).pozd.
sytuacja rozwiązana ale nie wiem dokładnej przyczyny.
Odłączyłem akumulator a w między czasie wyjąłem oba reflektory odłączając i podłączając przewody do nich. Po podłączeniu aku, wszystko było ok.
Dało się zauważyć że oba zatrzaski na wtyczkach do reflektorów są wyłamane, więc może coś było rozłączone, no idea...
Witajcie
Mamy podobny problem, ale do tej pory nie rozwiązany.
Na Conversie pojawia się komunikat "Usterka oświetlenia przedniego".
Mam reflektory AFS. Komunikat pojawia się nieregularnie tylko przy skręcie ale głównie na nierównościach, ale nie zawsze.
Wszystkie żarówki się palą.
Pytanie: Gdzie znajdę czujnik który zmienia kierunek tych świateł (a dokładnie soczewek)?
Jeśli to nie wina czujnika (o ile istnieje taki) to comoże być przyczyną tego komunikatu?
mondeo70235 26-09-2013, 20:49 sprawdz wtyczke reflektora piny we wtyczce lubią się wypalać
bodziofila 26-09-2013, 21:00 neron zrob tak jak ja to opisalem post wyzej,zgaduje ze prawa lampa:)
No własnie jest to lewy reflektor.
Tak pokazał IDS po podpięciu się do niego.
Wtyczkę wyjmowałem kilka razy (siedzi dość ciasno). Czy pomoże jak psiknę preparatem do styków elektrycznych które wypierają wilgoć?
Witam
Mam taki problem.
Po kilku - kilkunastu minutach jazdy na światłach, po ostrzejszym zakręcie w prawo załącza się komunikat awaria przedniego oświetlenia.
Oprócz komunikatu awarii nie widać. Po wyłączeniu zapłonu nie ma żadnego komunikatu. Ostry zakręt w prawo i znów mam komunikat.
Gdzie szukać przyczyny? Jak ją zdiagnozować? Macie jakiś pomysł?
Mondeo mk4, 2008, automat, 2.0 tdci, 140 KM, Tytanium X,
pozdrawiam
Sławek
Mam ten sam problem. Ale pojawia się nawet podczas jazdy na wprost. Oczywiście nie zauważyłem żadnych dodatkowych objawów.
żarówka od doświetlania zakrętów działa?
mam ten komunikat 3 miesiące- na stałe. elektryk nic nie znalazł. wszystko świeci oprócz jednej żarówki podświetlenia rejestracji ale z tyłu. nic z tym już nie robię- przyzwyczaiłem się. Przy okazji spróbuję wykasować komunikat- i tyle.
Wydaje się że wszystko działa co jest właśnie dziwne. Nie przejmuję się jakoś bardzo ale drażni mnie jak coś nie działa jak trzeba.
Jest już taki temat.
Tematy połączyłem
A jakie błędy się wyświetlają po podpięciu do elmconfiga lub Forscana ?
To jest najprostszy sposób aby dowiedzieć się co HCM chce nam powiedzieć.
Nie podłączałem do elmconfiga lub Forscana.
Musiałem za to ostatnio wymienić akumulator. I z tego co widzę to komunikat się nie wyświetla. Pewności nie mam bo autkiem jeździ matka moich dzieci i nieraz nie zwróci uwagi (jazda po mieście ją bardzo absorbuje).
Jeszcze się upewnię i dam znać...:>
FM18tdci 30-01-2014, 14:12 w tym wątku
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=131047&page=5
w poście nr 47
kolega keisim pisał na ten temat coś takiego, cytuję:
W starszych wersjach oprogramowaniu modułu HCM (HEADLIGHT CONTROL MODULE) odpalanie "na raz" było jedynym sposobem pozbycia się komunikatu 'Usterka Oświetlenia' (czy jakoś tak), który pojawiał się przy odpalaniu na dwa razy. Nie wiem czy komunikat wystepował u wszystkich ale u mnie był i dopiero któraś z kolei kalibracja HCM usunęła problem
maxmax21 30-06-2014, 20:51 Pobawiłem się elmconfingiem, włączyłem światła skandynawskie (dayrunning light in pos "0" and "POS" ) i wyskoczyła mi usterka oświetlenia przedniego.
Wszystkie żarówki świecą. W pozycji 0 ksenony nie poziomują się przy włączeniu świateł. W pozycji swiateł mijania natomiast juz się poziomują. W DTC nie mam żadnych błędów. Gdzie mam szukać przyczyny, gdzie kliknąć, żeby ten uciążliwy komunikat zniknął ?
PS. przy włączonych światłach mijania oprócz ksenonów mają świecić się żarówki poniżej postojówek ?
Pobawiłem się elmconfingiem, włączyłem światła skandynawskie (dayrunning light in pos "0" and "POS" ) i wyskoczyła mi usterka oświetlenia przedniego.
Wszystkie żarówki świecą. W pozycji 0 ksenony nie poziomują się przy włączeniu świateł. W pozycji swiateł mijania natomiast juz się poziomują. W DTC nie mam żadnych błędów. Gdzie mam szukać przyczyny, gdzie kliknąć, żeby ten uciążliwy komunikat zniknął ?
PS. przy włączonych światłach mijania oprócz ksenonów mają świecić się żarówki poniżej postojówek ?
Może trzeba zapisać tą konfigurację zarówno do BCM i IPC ???
Wykasowałeś błędy z modułu świateł po zapisaniu konfiguracji ? Jeśli nie to może to być przyczyna-tak na 90%.U mnie za każdym razem po wgraniu nowej konfiguracji wyskakuje usterka oświetlenia przedniego.
maxmax21 30-06-2014, 22:30 Wykasowałeś błędy z modułu świateł po zapisaniu konfiguracji ? Jeśli nie to może to być przyczyna-tak na 90%.U mnie za każdym razem po wgraniu nowej konfiguracji wyskakuje usterka oświetlenia przedniego.
Możesz napisać jak dla idioty jak to zrobić ? :570:
To moje pierwsze kroki z elmconfigiem i nie chcę nic spaprać :P
W ElmConfig wybierasz moduł HCM i naciskasz przycisk najpierw Read DTC(by sprawdzić czy są i jakie są błędy)a następnie Clear DTC i to wszystko :).
maxmax21 30-06-2014, 22:35 Czyli jeden i ten sam przycisk Read DTC i Clear DTC działa w różny sposób w zależności od wybranego modułu ? :027:
Read DTC i Clear DTC działa zawsze tak samo,ale trzeba to powtarzać każdorazowo dla każdego modułu z osobna ;)
maxmax21 30-06-2014, 22:41 Dziwacznie :) w każdym bądź razie dziękuję. Jutro będę próbował, dam znać jakie efekty działań.
maxmax21 01-07-2014, 10:35 W module HCM mam błąd:
DTC U2101,00,2F
Nie idzie go skasować. Co go skasuję to zaraz pojawia się ponownie. Wyczytałem, że to problem ze starą wersją BCM lub z niezgodnością w BCM i IPC. Czy ten błąd może wywalać usterkę oświetlenia ?
Wygląda na to,że coś spaprałeś prawdopodobnie w konfiguracji świateł,wgraj oryginalną konfigurację(przed twoja zabawą) do BCM i zobacz ,czy ten błąd dalej jest.
Bump: Nawet wiem co wybrałeś "dayrunning light in pos "0" and "POS" ",a jak wiadomo to dotyczy modeli poliftowych-światła dzienne.
Krzysztoff 02-07-2014, 07:49 [..]
PS. przy włączonych światłach mijania oprócz ksenonów mają świecić się żarówki poniżej postojówek ?
Tak, u mnie świecą się żarówki postojówek przy "światłach skandynawskich".
maxmax21 03-07-2014, 19:23 Wygląda na to,że coś spaprałeś prawdopodobnie w konfiguracji świateł,wgraj oryginalną konfigurację(przed twoja zabawą) do BCM i zobacz ,czy ten błąd dalej jest.
Bump: Nawet wiem co wybrałeś "dayrunning light in pos "0" and "POS" ",a jak wiadomo to dotyczy modeli poliftowych-światła dzienne.
Dobra zmieniłem na standardowe światła i problem zniknął. Którą opcję mam wybrać żeby mieć skandynawy ? :) "always .... " ? przy tej opcji świeci mi sie przód i tył. Tak ma byc ?
Światła skandynawskie to Allways dipped lights except in pos "P", Page 2,kolumna lewa pozycja 4 od dołu.
Witam,
podepnę się pod dyskusję , jadąc do Dk na nierówności wyskoczył mi także błąd usterka oświetlenia przedniego i przestały działać żarówki doświetlające zakręt oraz ksenony przestały się samo poziomować .
Do tego wcześniej zauważyłem że przy skrętach dodatkowo doświetlały halogeny od jakiegoś czasu przestały to przy okazji jak by ktoś wiedział o co chodzi czemu nagle przestało to działać.
Jako że jestem za granicą odpada jazda do serwisu bo mnie nie stać :) , więc co mogę zrobić i czy mogę tak z tym jeździć ?Odpowiem że przy aucie raczej nie grzebie ale jak by ktoś napisał co jak zrobić to może by mi się udało sprawdzić lub naprawić aktualnie to nie wiem nawet jak lampę wyjąć :)
Sprawdź kostki w lampach na początek. Opcji z halogenami raczej nie było, w reflektorze jest oddzielna żarówka h7 i to ona pełni rolę doświetlania
No mój dodatkowo z halogena doświetlał też , wcześniej myślałem że tylko halogeny doświetlają , a zobaczyłem dopiero we mgle jak halogeny były zapalone jako mgłowe że są jeszcze w lampach do doświetlania. Dlatego się zdziwiłem że ostatnio nimi nie doświetlał tylko z lampy.
To ciekawe co ?
Dziś zdemontowałem obie lampy i zauważyłem przepaloną żarówkę od doświetlania H1 w prawym reflektorze dokładnie a nie H7 jak wyżej kolega pisze.
Teraz czy mając jedną przepaloną żarówkę w zwyczaju jest by nie paliła się druga strona a ksenony się nie poziomowały?
Miałem podobny przypadek - prosta droga, brak skrętu reflektorów, wyskoczył komunikat o usterce oświetlenia, światła się wyłączyły,
po wyłączeniu auta i ponownym zapłonie - wszystko wróciło do normy
forscan pokazał
===HCM DTC B1D68:64-68===
Kod: B1D68 - Czujnik sygnału zwrotnego układu regulacji ustawienia lewego reflektora
błąd pojawia się regularnie po wykasowaniu - światła działają poprwanie
ma ktoś pomysł co z tym fantem zrobić?
Wymieniłem żarówkę a dalej nic nie działa nie zapalają się przy skręcie żadna i samo poziomowanie nie działa komunikat ten sam , wtyczki jak dla mnie są ok zero luzu zobaczę jeszcze jak kupię 2 nowe żarówki bo jedną kolega miał ale nie wiem czy jest ok i wtedy obie wymienię zobaczę jak to wyjdzie ale już mnie zaczyna irytować to wyciąganie świateł :) ludzie patrzą się jak na czubka codziennie rano demontuje lampy he:D
Drodzy forumowicze
Czy ktoś poradził sobie z problemem "USTERKA OŚWIETLENIA PRZEDNIEGO"
Minęło już trochę czasu a problem pozostaje nierozwiązany.
Żeby było ciekawiej, wymieniłem reflektor a błąd nadal się pojawia.
Czy ktoś już rozwiązał ten problem?
U mnie tez pojawia sie blad w przypadku dluzszych wibracji - jazda po nierownosciach lub dluzszych manewrach na parkingu - czeste skrety. Reflektory mam skrętne. Przestalem sie juz tym przejmowac bo po chwili blad znika. Ale fakt faktem ze to jakis babol Forda.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
U mnie czasem podczas odpalenia świateł się pojawia usterka uświetlenia, jak mam ustawione na auto. Po odpaleniu ksenoney ponownie się wtedy poziomują
Myślałem, że to kwestia akumulatora, ale po wymianie dalej czasem wyświetla się komunikat :/
dario3103 16-12-2015, 21:15 Podepne sie pod temat.
Ja musialem wyjac w mojej Galaxie lampe przednia. Wymienilem zarowke kierunkowskazu i od razu zrobilem to samo z druga lampa. Poskladalem lampy popodpinalem wszystko. Dodam ze to xenony. Odpalam auto i tu Zong...Blad oswietlenia przod. Ale w lampach wszystko dziala. Wszystko sie swieci lampy sie poziomuja. Zauwazylem ze blad wyskakuje gdy auto stoi pare dni nieodpalane. Moze przy niskim napieciu akumulatora podczas odpalania auta wyskakuje zapamietany blad? Bo jak wszystko dziala to po czorta ta cala szopka. Pierwszy raz spotkalem sie z czyms takim. Dziwne co najmniej dlatego ze w galaxie do wymiany zarowek trzeba wyciagac i odpinac lampy a skutkuje to potem taka dyskoteka na liczniku. Czy jak wykasuje blad to pozbede sie problemu? Troche to irytujace przyznac musze...
Witam, otóż mam problem z tym komunikatem od połowy stycznia, wymieniałem filtry itp po zakupie auta przy okazji mówiłem o doświetlaniu strona kierowcy, wymienili żarówkę, pojawił się błąd, między czasie robiłem wymianę projektorów więc żarówki ok, wszystkie świecą, samopoziomowanie ksenonów działa, wtyczki wpinane, wypinane, aku odłączany był też, dzisiaj dowiedziałem się, że wykrywa błąd "B104154 sterownik regulacji zasięgu świateł programowanie błędne" ale było to podpinane pod lapka z jakimś urządzeniem boscha - nie elm ani forescan. Czy ktoś byłby w stanie stwierdzić co muszę zrobić żeby się pozbyć tego komunikatu?
światła bixenony, system keyfree odpalam na 2 razy- raz zapłon i jak zgasną kontrolki to dopiero normalnie
minamoto 20-06-2016, 13:32 tez miałem problem z usterką przedniego oswietlenia, na wybojach lapy :zjeżdzały " w dół świecąc pod auto, i trzeba było gasic silnik i odpalac na nowo. wymianiełm czujniki na wahaczach ale to nic nie dało ( stare były sprawne) usterka znikneła gdy przeprowadzono procedurę kalibracji reflektorów, wszystko teraz jest w porzadku. Aha wazna uwaga , podczas przeprowadzania tej procedury , auto musi stac na równym i nie mozna siedziec za kierowanicą (trzeba wysiąsc z auta)
póki co jedyne co zauważyłem to jak mi się spalił lewy(kierowcy) stop to wówczas pojawiała się informacja na C+ , że spalona żarówka światła stop po chwili znikała i komunikat usterka oświetlenia nie wyświetlał się, zarówno żółtej kropki nie było z przodu 'auta' oraz żółtej 'i' w kółku
no ale po wymianie stopu wróciło do normy chodź już nie pamiętam jak ładnie wygląda ekran bez tego g*** info
kasowanie forscanem nic, kalibrowanie reflektorów nic
czy ktoś to w końcu ogarnął?
GH_Stargard 02-09-2016, 09:28 A mruganie ksenonów na nierównościach - oba reflektory na raz - to czego może być wina?
Błędów na C+ żadnych.
Też to czasem zauważę - narazie nie znalazłem przyczyny
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Jeżeli wywala błąd programowania regulacji to albo walnięty czujnik od poziomowani albo jakiś silniczek w reflektorze. Osoba, która robiła to KTS-em powinna sprawdzić odczyty jakie są z czujników jak są ok to test silników czy chodzą we wszystkie strony.
Co do migania ksenonów to albo pech i padają oba naraz albo sprawdził bym i wyczyścił masy na podłużnicach.
Witam wszystkich. Mam nadzieje, ze z moim tematem dobrze trafilem. Mondeo Mk4 kombi, xenony po paru km - 3 moze 4 przejechanych km najpierw pare razy opadaja i znow sie podnosza, a po chwili calkiem opadaja i pojawia sie komunikat jak w tytule. Wiadomo, swiatla swieca wtedy moze na odleglosc 50 metrow, moze mniej, a widocznosc jest bardzo krotka, dlatego dalsza jazda w tempie ograniczonym. Najdziwniejsze jest, ze jak dzisiaj dojechalem pod dom (po kolejnych 25 km), po zatrzymaniu auta, zanim wylaczylem silnik, swiatla wypoziomowaly sie znow na akceptowalna wysokosc. Zaznacze, ze jak opadaja, to oba rowno i roznica wysokosci lewe/prawe jest zachowana. Jak odpalam silnik i wlaczam swiatla, robia one chatakterystyczny ruch gora/dol i poziomuja sie normalnie. Dopiero po tych kilku km fiksuja i opadaja. Wszystkie zarowki dzialaja. Podswietlanie zakretow itd. Nie wiem co jest nie tak. Bede wdzieczny za pomoc. Pozdrawiam- Lukasz
maly szczegol: to musi byc duzo wiecej niz 50m. Bo 50-60m to normalna odleglosc swiecenia swiatel mijania
Czesc. Tak mniej. Swiatla sa w najnizszym polozeniu - jak gdybym mial zaladowany bagaznik do fulla ceglami, a tymczasem w aucie siedze sam i bagażu nie mam, wiec swiatla swieca za nisko/ blisko. Wczoraj tytulowy komunikat wyswietlil mi sie dopiero po 28 km plynnej jazdy droga krajowa i zniknal na pewien moment jak zatrzymalem sie na skrzyzowaniu. Ruszylem i chwila moment znow komunikat. Z kolei dzisiaj przejechalem 32 km ciagiem bez komunikatu o usterce. Za dnia, wiec wlaczone byly glownie swiatla dzienne - te diodowe.
Chyba jednak podpiecie pod komputer i sprawdzenie błędow to jedyna nadzieja.
Pozdrawiam
Stawiam na silniczek krokowy lewej lampy
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Ja stawiam na uszkodzony czujnik na wahaczu,ewentualnie uszkodzona wiazkę od czujnika poziomowania.
Dlaczego lewej lampy? Jak pojawi mi sie ten komunikat, to obie lampy opadaja jednakowo i swieca w dol. Najdziwniejsze, ze przez jakis czas kilka do kilkudziesieciu km wszystko pieknie swieci i poziomuje.
Układ działa liniowo a masterem jest lewa lampa. Miałem to samo i powodem był silniczek lewej lampy
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Układ działa liniowo a masterem jest lewa lampa
To nie mondeo mk3,gdzie właśnie tak było.
Tu jest oddzielny moduł i on decyduje co i jak,posiada osobne wyjścia na serwosilniki lewy i prawy :)
Niestety przyjacielu jest tak jak mówię. Ale zrobicie z tym co chcecie :)
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Nie ma się co spierać,czekamy na odczyt błędów.
wysoki_22 12-09-2016, 21:13 podepnę się pod temat koledzy, ponieważ i mnie to spotkało, nagle podczas jazdy "usterka oświetlenia przedniego", światła wszystkie działają, po podpięciu pod forscan błedy j/n:
===HCM DTC B1A57:87-27===
Kod: B1A57 - Obwód silniczka układu regulacji ustawiania reflektora z lewej strony
Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak komunikatu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł regulacji reflektorów
===END HCM DTC B1A57:87-27===
===HCM DTC B1A58:87-27===
Kod: B1A58 - Obwód silniczka układu regulacji ustawiania reflektora z prawej strony
Dodatkowe symptomy usterki:
- Brak komunikatu
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
Moduł: Moduł regulacji reflektorów
===END HCM DTC B1A58:87-27===
===HCM DTC B1C98:13-6C===
Kod: B1C98 - Lewy obwód doświetlania zakrętów
Dodatkowe symptomy usterki:
- Otwarty obwód
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł regulacji reflektorów
===END HCM DTC B1C98:13-6C===
===HCM DTC B1C99:11-68===
Kod: B1C99 - Prawy obwód doświetlania zakrętów
Dodatkowe symptomy usterki:
- Obwód zwarty do masy
Status:
- Wczesniej zapisany kod DTC - nieobecny w czasie wydania polecenia.
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł regulacji reflektorów
===END HCM DTC B1C99:11-68===
===HCM DTC B1C99:13-6C===
Kod: B1C99 - Prawy obwód doświetlania zakrętów
Dodatkowe symptomy usterki:
- Otwarty obwód
Status:
- DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC
- Test nie został ukończony
Moduł: Moduł regulacji reflektorów
===END HCM DTC B1C99:13-6C===
===BCMii DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Co może być przyczyną - dodam, że po skasowaniu jako pierwszy wyskoczył błąd B1A57 - Obwód silniczka układu regulacji ustawiania reflektora z lewej strony
czy w ciemno wymieniać silniczek regulacji reflektora lewego ??
Wymiana dość trudna - znam z autopsji, bo zmieniłem :).
Najpierw odepnij wtyczkę od silniczka i podłącz do kupionego. Jeśli prawa lampa wstanie to masz winowajcę.
Możemy się zgadać na oględziny - mam zapasowy silniczek w garażu :)
570930838
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Hej, po podpieciu pod komupter wykazalo kod bledu: B1130 (modul wlacznika swiatel - bledne dzialanie).
Mial ktos taki blad/problem?
Witam, padło i na mnie:( "Usterka oświetlenia przedniego"
Obie lampy robią delikatny ruch w dół po czym wracają do poprzedniego położenia. Żarniki świecą prawidłowo,lecz nie ma auto-poziomowania podczas jazdy. Cały czas świecą w "dół" oświetlając tylko fragment drogi przed autem.
Auto oddałem do autoryzowanego serwisu BOSCH. Pan zabrał się do pracy, podłączył komputerek i znalazł błędy: C1A0314, C1A0514.
(Z tego co udało mi się dowiedzieć to błędy czujników poziomowania)
I tu zaczynają się schody. Ponieważ wszystkie czujniki oraz wiązki są sprawne. Jakieś pomysły?
Objawy dokladnie jak u mnie. Rozumiem, ze na poczatku chociaz chwile swieca Ci prawidlowo?
Skad wiesz, ze czujniki sa sprawne?
Jest tylko minimalny ruch lampy, nie jest to jej pełen zakres możliwości. Świecą do dołu, w nocy mało co widać. Czujniki i wiązki sprawdzał wspomniany serwis. A ty długo masz już ten problem?
Hej, po podpieciu pod komupter wykazalo kod bledu: B1130 (modul wlacznika swiatel - bledne dzialanie).
Mial ktos taki blad/problem?
Mechanik powiedział, że może być uszkodzony moduł xenon-ów lub włącznik świateł. Włącznik od razu kupiłem inny, sprawdziliśmy i mój jest sprawny. Moduł chyba kupie przez neta bo nie mam już pomysłów i czasu czekać aż mechanior na coś wpadnie...
Skoro Tobie pokazuje jego błąd to spróbuj podmienić na inny
Wiesz co, to auto mam od niecalych 2 miesiecy. Na poczatku po jakichs 200 km autostrada mi sie to zapalilo. Lataly w dol i znow do poziomu i myslalem, ze tak sie ustawiaja w zaleznosci od wzniesien na drodze (wczesniej mialem zwykle swiatla i regulacje manualna w samochodzie).
Czytajac zle opinie o okablowaniu i kostkach mysle ze problem moze byc rzeczywiscie nie w poszczegolnych podzespolach tylk gdzies na kablach/stykach... u mnie dziwne, ze chwile wszystko dziala, poziomuje, a po chwili nie...
Bump:
Mechanik powiedział, że może być uszkodzony moduł xenon-ów lub włącznik świateł. Włącznik od razu kupiłem inny, sprawdziliśmy i mój jest sprawny. Moduł chyba kupie przez neta bo nie mam już pomysłów i czasu czekać aż mechanior na coś wpadnie...
Skoro Tobie pokazuje jego błąd to spróbuj podmienić na inny
gdzie dokladnie jest ten modul? Moze spisze numer i poszukam na necie i faktycznoe kupie. Trzeba cos przestawiac w kompie po wymianie?
gdzie dokladnie jest ten modul? Moze spisze numer i poszukam na necie i faktycznoe kupie. Trzeba cos przestawiac w kompie po wymianie?
Moduł jest za schowkiem nad nogami pasażera.Wymiana jest P&P.
"moduł włącznika świateł" - jak dobrze rozumiem to chodzi właśnie o włącznik świateł. I jego spróbuj podmienić. gdzieś w tym wątku pisali jak go wyciągnąć.
http://i.imged.pl/przelacznik-wlacznik-swiatel-ford-mondeo-mk4-mk-4-2-3438532278.jpg
P&P rozumiem, ze znaczy latwe. A w kompie nic po wymianie modulu xenonow nie trzeba akceptowac/zmieniac?
Bump: W tym pokretle sie kiedys komus cos zepsulo? Skoro chwile dziala, pozniej nie, to tam cos nie styka, czy co tam moze byc nie tak?
To je elektronika;p tam się wszytko może dziać. Mechanik powiedział ze to "cyfrowy" włącznik jest. a ocb dokładnie to ja nie wiem
U mnie tak to wyglada. Ma to jakis numer, czy trzeba wizualnie dopasowac i bedzie ok?
Awarii uległ nie włacznik światłeł tylko moduł sterujący poziomowaniem xenonów.
A ja z uporem maniaka twierdzę, że to silniczek lewej lampy :)
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Ma ktoś numer tego modułu sterowania xenonów dla przedlifta? Jest różnica w polifcie?
A ja z uporem maniaka twierdzę, że to silniczek lewej lampy :)
No dobra a jak to najprościej sprawdzić? Odłączenie lewej lampy spowoduje, że prawa zacznie działać prawidłowo?
Trzeba mieć drugi sprawny silniczek. Odłączyć ten w lewej lampie i podłączyć ten zewnętrzny.
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Juzek dalej masz ten zapasowy silniczek? Gdzie takowy nabyć albo jakieś jego numerki. W sumie do ciebie jakoś strasznie daleko nie mam
Ciężko mi go było znaleźć. W końcu kupiłem gdzieś na necie. Poszukam i wrzucę tutaj.
A na oględziny usterki zapraszam :)
Tutaj kupiłem
http://exfan.es24.pl/opis/7820397.html
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Awarii uległ nie włacznik światłeł tylko moduł sterujący poziomowaniem xenonów.
Nad nogami pasazera pod schowkiem po zdjeciu maskownicy widzialem po prawej stronie jakas kostke plaska wielkosci mniejszej od paczki fajek tylko ze biala byla, a na allegro czarne widzialem. Dobrze patrzylem? W ktorym dokladnie miejscu jest ten modul?
A zdjałeś schowek?
Tapnięte z Szajsunga MkIV
A zdjałeś schowek?
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Schowka nie ruszalem tylko to obicie pod nim zdjalem. Rozumiem, ze mam wykrecic caly schowek i dotre do modulu. Spisze numer i szukam! ;)
Spisze numer i szukam!
Wszystkie moduły z mondeo mk4 z xenonami(uwaga bo moduły od mk4 z AFS wyglądają identycznie,ale różnia się końcówką numeru) będą pasowały.Tak to wygląda:
http://allegro.pl/7s71-13k031-bg-modul-swiatel-lamp-ford-mondeo-mk4-i6187864367.html#imglayer
Ciężko mi go było znaleźć. W końcu kupiłem gdzieś na necie. Poszukam i wrzucę tutaj.
Ma tutaj taniej...
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=250637
chociaż ja osobiście wątpię aby to była wina silniczka. Niech podmieni moduł najpierw.
Podmieniliśmy silniczek i moduł. Bez rezultatu.
Sprawdziłem Forscanem koledze czujniki przy kołach i pokazują stałą wartość niezależnie od ugięcia wahaczy.
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Podmieniliśmy silniczek i moduł. Bez rezultatu
Któremu koledze ?
http://www.autocentrum.pl/gfx/mordki/hehe.gif
Auto oddałem do autoryzowanego serwisu BOSCH. Pan zabrał się do pracy, podłączył komputerek i znalazł błędy: C1A0314, C1A0514.
(Z tego co udało mi się dowiedzieć to błędy czujników poziomowania)
I tu zaczynają się schody. Ponieważ wszystkie czujniki oraz wiązki są sprawne. Jakieś pomysły?
właśnie też mnie to rozwala, bo czujniki wyraźnie stoją i podają zły sygnał do sterownika.
Może być jak pisałem wcześniej problem z instalacją.
też to zasugerowałem, ale ponoć w Boschu sprawdzali kabelkologię....
właśnie też mnie to rozwala, bo czujniki wyraźnie stoją i podają zły sygnał do sterownika.
Ale skąd to zdziwienie skoro podobno od początku krzyczał, że winne są czujniki...
Zdziwienie u kolegi Juzek wzięło się stąd ,że twierdził on,że jest uszkodzony lewy silniczek od poziomowania lampy.
Zdziwiłem się tym, że skoro czujniki są sprawdzone i są sprawne to dalej generują błędy. Co do silniczka - myliłem się, ale trzeba to sprawdzić bo u mnie to było przyczyną.
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Zdziwiłem się tym, że skoro czujniki są sprawdzone i są sprawne to dalej generują błędy
No ,ale jak.Cały czas są błędy czujników i Forscan nie wykazuje,żadnych zmian położenia,no to widać,że wszystko z nimi/instalacja jest nie halo.
To, że wiązki i czujniki są sprawne powiedział mi koleś z serwisu, więc od razu je wykluczyłem. We wtorek sam zobaczę co z nimi jest.
Jedyne czego nie sprawdziliśmy z kolegą Juzek to podmiana obu lamp.
Ktoś wie gdzie konkretnie znajdę wszystkie wiązki od xenonów?
Bump: I jeszcze raz wielkie dzięki za bezinteresowną pomoc!!! @Juzek :D:D
W sumie mogliśmy podmienić z mojego :) nie pomyślałem. A za pomoc nie ma co dziękować - wypiję Twoje zdrowie :)
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Po otwarciu schowka poodkrecalem wszystkie sruby, kabel oswietlenia, kostka z prawej strony, usb- na wszystko uwazam. A wysunac moge go mimo to tylko kawalek. Na czym to sie jeszcze trzyma? Nie chce na sile nic urwac. Moze klimatyzacyjne przewody do schowka jakos trzeba odlaczyc? Sorry jak pytanie jest blahe, ale bez jego wyjecia nic nie moge zrobic. Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi ;)
Dokładnie,musisz usunąć rurkę od klimatyzowanego schowka.Zacznij od pokrętła-pociągnij je do wnętrza schowka.
U mnie jest 7S71-13K031-BJ / VP7EKF-13K031-BO.
Czy czesc od anglika o tych samych numerach bedzie pasowala, czy maja one ze wzgledu na "kierownice po zlej stronie dawcy", inne wlasciwosci? Na tym module jest tez informacja, ze trzeba go zaprogramowac po wymianie... wie ktos co i jak? Pozdrawiam
Od anglika podejdzie, po wymianie u siebie nic nie programowałem, zrobiłem tylko regulację lamp.
Od anglika podejdzie, po wymianie u siebie nic nie programowałem, zrobiłem tylko regulację lamp.
Ok to zamowilem. Prod. 06/2013 w Chinach - moze lepsze od hiszpanskiej produkcji sie okaze. Prawdopodobnie do poniedzialku na przesylke sobie poczekam. Dam zbac co i jak. Na razie jezdze z bebechami od schowka wyjetymi;)
Ok to zamowilem. Prod. 06/2013 w Chinach - moze lepsze od hiszpanskiej produkcji sie okaze.
Pod warunkiem,że masz ten moduł uszkodzony,a nie co innego :).
Próbowałeś podmienić włącznik świateł ? Z tego co pamiętam miałeś błąd dotyczący włącznika świateł.
Awarii uległ nie włacznik światłeł tylko moduł sterujący poziomowaniem xenonów.
Twoja sugestia mnie skusila, zeby podmienianie czesci zaczac od modulu. Mam nadzieje, ze to to. Jak nie, to mam na sprzedaz modul o numerach jak podalem powyzej.
Twoja sugestia mnie skusila
Fajnie,ale ja pisałem do plutopl
Fajnie,ale ja pisałem do plutopl
Po 4 postach miedzy mna, a plutopl dotyczacych wlacznika swiatel i potrzeby jego wymiany w moim aucie, chcesz mi powiedziec, ze pisales odnosnie jego auta?
Ale nie martw sie wlacznik tez zamowilem;) W razie czego po weekendzie moze juz bedzie na sprzedaz: AG9T 13A024 EA.
Wtedy ostatnia moja nadzieja w module xenonow... No nic zobaczymy.
Dzisiaj znów walczyłem. Podmieniłem czujnik poziomowania. Bez rezultatu. Nadal te same błędy.
Pozostało mi tylko podmienić lampy, jeśli nie one to gdzieś musi być uwalona wiązka.
wzXander 22-09-2016, 14:19 To chyba jakaś plaga we wrześniu.
Mam ten sam problem.
Co jakiś czas wyświetla mi się wiadomy komunikat i opadają oba światła.
Ponowne uruchomienie auta i jest ok.
Potem można jeździć kilka, kilkanaście dni (nie ma reguły) i znów ten komunikat.
Byłem w ASO, sprawdzili kompem i błąd poziomowania lewej i prawej strony.
Po skasowaniu wszystko ok na chwilę.
ASO twierdzi, że czujniki na wahaczach sprawne i trzeba dostać się do elektryki.
Może to Antonii i jego broń elektromagnetyczna :wink:
Pozostało mi tylko podmienić lampy
Moduł już podmieniałeś ?
Tak. Podmienialismy z mojego. Bez zmian
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Podmieniłem czujnik poziomowania.
To podmień jeszcze drugi...
To podmień jeszcze drugi...
Skoro z innym czujnikiem pokazywało nadal jego błąd to chyba bez sensu?
A dzisiaj miałem wielkie zaskoczenie. Zadzwonił Pan z serwisu BOSCHa i powiedział, że otrzymał schematy o które pisał do producenta i chce bym przyjechał, bo "ma pewien pomysł i chce go sprawdzić"
Liczymy na pełną relację z naprawy :)
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Podmiana wlacznika niestety na nic sie nie zdala. Czekam na modul i dam znac.9 plutopl- byles juz u tego mechanika? Cos zaradzil?
Milego weekendu wszystkim!
Podmiana wlacznika niestety na nic sie nie zdala. Czekam na modul i dam znac.9 plutopl- byles juz u tego mechanika? Cos zaradzil?
Milego weekendu wszystkim!
Dodam, ze po wymianie wlacznika swiatel nie kasowalem bledow. Moglo miec to wplyw na to, ze swiatla dalej tanczyly gora/dol czy raczej wlacznik juz moge wykreslic z "listy podejrzanych"?
No różnie to bywa,z tym kasowaniem błędów.Raczej nie powinno to mieć znaczenia.
Podmiana wlacznika niestety na nic sie nie zdala. Czekam na modul i dam znac.9 plutopl- byles juz u tego mechanika? Cos zaradzil?
Milego weekendu wszystkim!
Dopiero po niedzieli się będę umawiał. Mam jeszcze namiary na innego speca, który wcześniej pracował w salonie Forda.
wysoki_22 29-09-2016, 06:18 coś cicho w temacie się zrobiło :570: macie koledzy jakieś rozwiązania problemu, czy już się przyzwyczailiśmy i jeździmy z informacją o usterce ?:roll:
daniel66 29-09-2016, 16:24 wysoki_22 masz xenony czy soczewki?
Wymienilem dzisiaj modul. Stojac naprzeciwko szklanego budynku zauwazylem, ze xenon od strony pasazera nie swieci tak mocno jak od strony kierowcy. Po wyjsciu z auta mam takie same wrazenie patrzac na reflektory z 20 metrow. Jesli problem nie zniknie (po wymianie modulu nie testowalem jeszcze ich przez dluzej niz 5 min), przyczyne poszukiwal bede w tym kiepskim swieceniu jednej lampy. Nie mruga ona ani nie jest rozowa, ale nie bije jakby swiatlem do przodu jak ta druga. Niezalezne jest to tez od kata pod jakim sie spojrzy na swiatla. Caly czas mam jednak nadzieje, ze problem tylulowy i opadanie slupa swiatla minie;)
ze xenon od strony pasazera nie swieci tak mocno jak od strony kierowcy
Zamień miejscami żarniki by wyeliminować ewentualną wadę jednego z nich.
Lukass a poziomuje już prawidłowo?
Tapnięte z Szajsunga MkIV
wysoki_22 30-09-2016, 19:24 wysoki_22 masz xenony czy soczewki?
Xenon - szukam silniczka na alle, ale piszą, że ten od zwykłych nie pasuje do xenon, prawda to?
Tak prawda.
Silniczek za dobre pieniądze znajdziesz w dziale sprzedam u kolegi Golson :).
32km ciagiem i sladu nie ma po usterce. Wieczorem tez wybralem sie na mala przejazdzke i swiatla wypoziomowane pieknie sa. Oby tak dalej. Zdam relacje po kilku dniach jak bede mial pewnosc, ze blad zniknal na dobre.
No to fajnie, że udało się rozwiązać problem.
Tapnięte z Szajsunga MkIV
Tak do dzis dnia jest ok. Dziekuje za wskazowki. plutopl, udalo sie cos z tym mechanikiem ustalic?
A jednak problem sie nie skonczyl. Dzisiaj znow komunikat wyskoczyl. Objawy takie same: swiatla ciagle jakby probuja sie poziomowac i po jakims czasie wyskakuje komunikat o bledzie, a swiatla na dol zjezdzaja juz na stale. Tyle czasu po wymianie modulu bylo ok, a tu prosze. Moze ma tu znaczenie, ze na tylnej kanapie wiozlem dzis pasazerow, a przez ostatnie "bezawaryjne" dni jezdzilem sam. Tylny czujnik?
yasiu.brzeg 08-10-2016, 22:18 Być może czujnik nie działa prawidłowo w całym zakresie.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Być może czujnik nie działa prawidłowo w całym zakresie.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Czyli co to znaczy? Trzeba wymienic?
yasiu.brzeg 08-10-2016, 23:03 A masz drugi by podstawić? Muszę zagłębić się w zasadę działania, jednak podejrzewam, że w pewnym zakresie pracy może być już "wypracowany".
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Tak do dzis dnia jest ok. Dziekuje za wskazowki. plutopl, udalo sie cos z tym mechanikiem ustalic?
U mnie winna okazała się konfiguracja komputera. A dokładnie wyłączenie układu IVDC (Wymieniałem zawieszenie na zwykłe). Wychodzi na to, że te dwa układy są "powiązane" ze sobą.
Nie wiem może jest ktoś, kto potrafi wejść "głębiej" w komputer auta i to rozwiązać. Póki co mam wybór jeździć na komunikacie o usterce IVDC lub oświetlenia przedniego ;/
Dkładnie jak piszesz.Trzeba przepiąć czujniki poziomowania bo przy IVDC sygnał z czujników wchodzi do modułu IVDC a przy xenonach sygnał z czujników wchodzi do modułu od xenonów :one:
Dkładnie jak piszesz.Trzeba przepiąć czujniki poziomowania bo przy IVDC sygnał z czujników wchodzi do modułu IVDC a przy xenonach sygnał z czujników wchodzi do modułu od xenonów :one:
A bardziej łopatologicznie?
yasiu.brzeg 09-10-2016, 12:04 Zaobserwować trzeba, czy problem występujący u Ciebie jest tylko przy obciążeniu. Jeżeli tak to obstawiam czujnik.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
A bardziej łopatologicznie?
No bardziej się nie da.Przy IVDC sygnały z wszystkich 4 czujników z wahaczy wchodzą do modułu sterującym IVDC. Jeśli wyłączasz układ IVDC to należy przepiąć dwa czujniki (lewy przedni i lewy tylny) do modułu od xenonów,bo tam są one wpięte jeśli auto nie ma układu IVDC.
Krótko pisząc bułka z masłem ;)
Wypialem przedni czujnik poziomowania przy kole, zeby kontaktem przepsikac i nie moglem wpiac go z powrotem. We wtyczce jest przezroczysto-biala uszczelka ktora mi sie nadmiernie poszerzyla/przemiescila i nie dalo sie juz wcisnac wtyczki w czujnik. Kilka prob no i uszczelki kawalem musialem wyjac i z jednej strony "klik" mi pekl. Wtyczka zatem do wymiany - nieszczelna. Wiecie gdzie takie cos da sie dokupic?
Pewnie ,że wiemy.Tych uszczelek nie wolno traktować żadnymi smarami etc. bo zaraz puchną
http://allegro.pl/webasto-thermo-top-c-wtyczka-zlacze-wtyk-6-pin-i5504764240.html
No bardziej się nie da.Przy IVDC sygnały z wszystkich 4 czujników z wahaczy wchodzą do modułu sterującym IVDC. Jeśli wyłączasz układ IVDC to należy przepiąć dwa czujniki (lewy przedni i lewy tylny) do modułu od xenonów,bo tam są one wpięte jeśli auto nie ma układu IVDC.
Krótko pisząc bułka z masłem ;)
Moduł od IVDC jest w bagażniku, a od xenonów nad schowkiem.Czy trzeba pociągnąć wiązkę przez całe auto?O to chodzi? Jakiś schemat może ktoś da rade podesłać?
Pewnie ,że wiemy.Tych uszczelek nie wolno traktować żadnymi smarami etc. bo zaraz puchną
http://allegro.pl/webasto-thermo-top-c-wtyczka-zlacze-wtyk-6-pin-i5504764240.html
O dziekuje:) czego oni tam 7 sztuk daja? Ona jest z ta uszczelka, bo dziwnie opisane jest. Przy czujniku tul i przod jest taka sama kostka, tak? Tylu nie odpinalem, ale kontaktem wypsilalem, wiec wole kupic min. 2.
O dziekuje czego oni tam 7 sztuk daja? Ona jest z ta uszczelka, bo dziwnie opisane jest. Przy czujniku tul i przod jest taka sama kostka, tak? Tylu nie odpinalem, ale kontaktem wypsilalem, wiec wole kupic min. 2.
Dają 7 sztuk konektorów i gumek.Uszczelka jest w zestawie.Kostka przy przednim i tylnym czujniku jest taka sama.
Dają 7 sztuk konektorów i gumek.Uszczelka jest w zestawie.Kostka przy przednim i tylnym czujniku jest taka sama.
Rozumiem. Dzieki. A jaka jest grubosc tych przewodow? Oni maja te kostki do roznych grubosci widze.
A jaka jest grubosc tych przewodow? Oni maja te kostki do roznych grubosci widze
Chodzi o konektory-Ciebie to nie dotyczy.Ty masz wypiąć z Twojej starej wtyczki konektorki z przewodami i wpiąć je do nowej wtyczki i to wszystko.Wtyczka składa się z dwóch części wkładu i obudowy.
Acha ok. Czyli tych uszczelnien na przewody tez nie bede musial zakladac? Mam nadzeje, ze nic nie zniszcze.
Czyli tych uszczelnien na przewody tez nie bede musial zakladac
Nie bo będziesz miał już takie uszczelnienia na swoich przewodach.
Jak zobaczysz tą wtyczkę to wszystko zrozumiesz :).
Nie bo będziesz miał już takie uszczelnienia na swoich przewodach.
Jak zobaczysz tą wtyczkę to wszystko zrozumiesz :).
Dziekuje Ci za pomoc:) Zdam relacje jak bedzie po wszystkim. Udanego tygodnia dla wszystkich fordowiczow
Czy swiatla moga nierowno sie poziomowac/'zezowac'? tzn jedno w dol, drugie w gore? Przez moment mialem takie wrazenie podczas jazdy.
U mnie również pojawiło się "błąd oświetlenia przedniego" i wywaliło błędem B1D65:87-6C. Z informacji, które znalazłem w necie chodzi o prawą przednią lampę. Ktoś ma jakiś pomysł co z tym zrobić?
Dodatkowo do tej pory, jak nie było błędów, po włączeniu świateł, widać było wyraźnie jak się zjeżdżają a później ustawiają w pozycję normalną. Obecnie tego nie ma, tzn. nie zjeżdżają się tylko od razu wywala błąd. Kasowanie nic nie daje :(
Wychodzi na to,że silnik poziomowania prawej lampy się zepsuł.Jak masz na podmiankę silnik to warto to sprawdzić,czy przez przypadek nie ma problemu z instalacją bo ten błąd jest wykrywany jako brak komunikacji :)
Niestety silnika nie mam, skąd go wziąć?
Już kiedyś taki błąd wyskoczył, ale po kilka dniach wszystko wróciło do normy
skąd go wziąć?
Sprawdź na znanym portalu aukcyjnym,kiedyś widziałem były za 30zł sztuka,a i u nas w dziale sprzedam także kiedyś były.
yasiu.brzeg 13-10-2016, 17:02 U mnie usterka występuje chyba przy niskim napięciu akumulatora dokładnie rozruch w trakcie poziomowania. Jak włączę zapłon, poczekam aż się wypoziomują i odpalę to nie ma błędu.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Dzięki yasiu, sprawdzę dziś w garażu, bo jutro trasa. Dam znać jak coś wymyślę
wysoki_22 16-10-2016, 13:34 Panowie u mnie problem okazał się tak błachy że aż wstyd się przyznać :) przetrzepalem wszystko co możliwe a okazało się, że...spalony bezpiecznik nr 39 (15A)...szok :-D
spalony bezpiecznik nr 39 (15A)...
Bezpieczniki od tak się nie przepalają,coś zrobiło zwarcie i zapewne problem za chwilę powróci ...
wysoki_22 17-10-2016, 07:16 mm32 - możesz mieć absolutną rację, szczególnie, że to 15A - ale póki co cieszę się w końcu prawidłowo działającym układem :570:
Ps. polecam wszystkim ( i sobie na przyszłość również :) bardzo dobrze wyjaśnione krok po kroku testy jakie należy przeprowadzić w przypadku awarii oświetlenia, i nie tylko omówione praktycznie wszystko:
http://workshop-manuals.com/ford/mondeo_2007.5_02.2007/mechanical_repairs/4_electrical/417_lighting/417-01a_exterior_lighting/description_and_operation/diagnosis_and_testing/headlamp_leveling/
zapewne dużo osób zna to źródło - jednak nie wszyscy, więc warto odwiedzić - jest tam również test jak sprawdzić czy czujniki poziomowania na wahaczach są dobre...wszystko opisane w : PINPOINT TEST B : THE HEADLAMP LEVELLING IS INOPERATIVE/DOES NOT OPERATE CORRECTLY (VEHICLES WITH XENON HEADLAMPS)
U mnie też na razie udało się usunąć problem, a mianowicie, wyciągnąłem lampy i przedmuchałem styki. Po włożeniu lamp, pojawił się napis o rozładowanym aku. Naładowałem i wszystko działa jak powinno.
Niestety nie mam pojęcia co było przyczyną błędu :(
daniel66 23-11-2016, 21:35 Mam następujące pytanie:
Czy wrzucając przedliftowe soczewki do polifta będą one zawsze gadały z poliftowym modułem HCM?
yasiu.brzeg 23-11-2016, 21:41 Najlepiej załóż osobny wątek, by tu nie robić zbędnej dyskusji.
Ponownie miałem komunikat przy słabszym akumulatorze, zatem jest to chyba przyczyna. Trzeba zatem zakupić nowy akumulator.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
daniel66 23-11-2016, 21:43 yasiu.brzeg dzięki za radę ... ale usterka dotyczy TAKŻE "Usterka oświetlenia przedniego" i stąd pytanie. Nie ma sensu ciągnąć NOWEGO wątku. Ponawiam zatem.
Czy wrzucając przedliftowe soczewki do polifta będą one zawsze gadały z poliftowym modułem HCM?
Tak,bo moduł HCM jest identyczny do przedlifta i polifta w mondeo mk4.
daniel66 23-11-2016, 21:50 Tak,bo moduł HCM jest identyczny do przedlifta i polifta w mondeo mk4.
Zatem mam problem B11-S1. Szukałem w necie i dotyczy przełącznika obrotowego. Jednak nic na ten temat nie znalazłem. Może ktoś coś?
yasiu.brzeg 23-11-2016, 21:52 Jest sens. Bardzo dużo tematów na tym forum rozjeżdża się przez poboczne wątki. Nie piszę tego złośliwie, jednak na tym forum ciężko znaleźć odpowiedzi na właściwe pytania, tylko często trzeba przeczytać 490 stron z czego 300 nie jest na temat. Akurat Twoje pytanie może być ciekawe dla wielu osób, które tu nie trafią.
Trzymaj się i powodzenia w realizacji.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
daniel66 23-11-2016, 21:54 yasiu.brzeg początkowo temat dotyczył AFS potem się rozjechało mam wrażenie :p Tak czy siak - może ktoś spotkał się z tego typu błędem ?
Jaki jest cały kod usterki ?
daniel66 25-11-2016, 18:48 Problem rozwiązany - winowajcą był moduł. . .
Cześć,
niestety i ja padłem ofiarą uporczywego komunikatu usterki przedniego oświetlenia. Pierwszy raz pojawił się w zeszłym roku po wymianie chłodnicy klimatyzacji - konieczny był demontaż prawej lampy. Styki były zaśniedziałe, więc oczyszczono je, przemyto odpowiednim preparatem i problem z głowy. W tym roku auto było na przeglądzie klimy, bo w jednym miejscu była nieszczelność. Mechanik znowu zdemontował prawą przednią lampę i komunikat wrócił i tym razem czyszczenie styków w lampie oraz kostce nie pomaga...
Auto (Mondeo mk IV przedliftowe) ma ksenony i doświetlanie zakrętów dodatkowym halogenem. Mam podejrzenie, że być może tym razem urwały się jakieś piny, bo jak zajrzałem do gniazdka lampy to jest 6 dużych styków - to prawidłowa ilość? Ile lampa w takiej wersji oświetlenia powinna mieć?
Z obserwacji takich na tyle co udało się przeprowadzić to nie widzę, by reflektory się poziomowały zaraz po uruchomieniu. Dodam też, jak gdzieś ktoś wcześniej pisał, że auto ma aktywowany skandynawski tryb oświetlenia (o czym nawet nie wiedziałem, że to tak się nazywa :D ). Poziomowania nie ma jednak bez względu na położenie włącznika świateł.
Odczyt błędów powie,gdzie leży przyczyna komunikatu.
mati1026 18-12-2017, 20:46 Cześć Wszystkim,
Chyba każdego dopada ten komunikat... u mnie zaczęło się po wymianie żarników na nowe (oryginalne Osramy), z tym że jednocześnie pojawiły się duuże opady deszczu i zwaliłem winę na wilgoć bo komunikat pojawiał się tylko w mokre dni. I tak jak u wszystkich oba światła w dół czasem na stałe czasem na chwilę i potem powrót do normalnego położenia. Z reguły zgaszenie silnika i odpalenie na nowo pomagało. Dziś jednak po powrocie z pracy moje xenony się rozjechały, tzn prawy świeci tak jak powinien, a lewy do góry i po uruchomieniu nawet nie próbują się poziomować tak jak to było wcześniej, na szybko co mi się udało sprawdzić to brak luźnych wtyczek i wypadniętych pinów. Sprawdzenie Torque Pro nie pokazuje żadnych błędów mimo komunikatu na Conversie, jutro postaram się ogarnąć jakiegoś elektryka ale macie jakieś sugestie co to może być? Czyżby silniczek żarnika odmówił współpracy?
Czyżby silniczek żarnika odmówił współpracy? Albo któryś z czujników poziomowania.
Jakby czujnik był uszkodzony to oba światła świeciłyby na jednym poziomie,tak sobie myślę.
I tak jak u wszystkich oba światła w dół czasem na stałe czasem na chwilę i potem powrót do normalnego położenia.i po uruchomieniu nawet nie próbują się poziomować tak jak to było wcześniej,
A jak nie próbuje się poziomować, albo poziomowanie działa skokowo?
Dziś jednak po powrocie z pracy moje xenony się rozjechały, tzn prawy świeci tak jak powinien, a lewy do góry
Ja o tym pisałem ;).
mati1026 18-12-2017, 23:03 Ja o tym pisałem ;).
Masz na myśli IVDC? Mam to w aucie ale z tego co się orientuję to jest sprawne, chociaż długo już nie zmieniałem i jeżdżę na normal ciągle. Czy o module mówisz? Czy o samym silniczku? :P Udzielałeś się w kilku pytaniach i nie bardzo wiem co masz na myśli. Ja bym obstawiał silniczek lub moduł, jutro coś spróbuję ogarnąć w dzień.
A lampy próbują się poziomowac czy po odpaleniu stoją w miejscu?
Wysłane z Szajsunga MkIV
mati1026 19-12-2017, 09:56 Nie próbują w ogóle, świecą tak jak stanęły :/
Tak to wygląda:
https://drive.google.com/file/d/1cYc-e3zZx20eqdvF_qU3YJKqgOj-mxH-/view?usp=sharing
Podłączane było pod kompa? Wystarczy forscan i dobry kabel
Wysłane z Szajsunga MkIV
mati1026 20-12-2017, 09:20 Mam tylko OBD na bluetooth'a i Torque Pro na androida, to nic nie pokazało, a lapka nie mam niestety :/ Dziś ze znajomym co ma sprzęt jestem umówiony to mi sprawdzi błędy i będę działał dalej.
mati1026 22-12-2017, 09:58 Mam 3 błędy, 2 razy ten sam błąd opisany na kompie "Usterka obwodu silniczka lewego reflektora" oraz "Usterka obwodu silniczka prawego reflektora".
Jednak jak jakiś test oświetlenia przedniego zapuścił to było widać ruch, powiedział że najprawdopodobniej walnął moduł lub czujnik się przestawił przy ostrym hamowaniu. Dokładna diagnoza i naprawa niestety dopiero po Świętach :/
mati1026 27-12-2017, 08:16 Okazuje się że sama wizyta przed świąteczna pomogła, nie mam za bardzo pojęcia jak, ale światła działają już normalnie i na Conversie brak komunikatów o usterce świateł, a tamten elektryk tylko błędy skasował i odpalił "test przedniego oświetlenia", cokolwiek to robiło pomogło. :D
To tylko na chwilę :-) moim zdaniem jeden z silniczków siada.
Wysłane z Szajsunga MkIV
ChceMiecCMAXa 28-03-2018, 17:45 Posiadam reflektory soczewkowe AFS. I w lampie lewej ( patrząc od frontu na pojazd ) soczewka jest skierowana do środka pojazdu, jak na zdjęciach ( https://zapodaj.net/2d9af06d38708.jpg.html https://zapodaj.net/8fbdd368ea236.jpg.html ), a w prawym reflektorze jest idealnie na wprost. AFS działa poprawnie, przy skanowaniu Forscanem, nie ma żadnych błędów. I jeszcze jedna istotna kwestia. Po odbieraniu auta od mechanika, który odłączył akumulator, zauważyłem, że owa soczewka jest skierowana na wprost, ucieszyłem się ( widocznie trzeba było odłączyć akumulator ) ale niestety, po przekręceniu kluczyka, soczewka skierowała się do środka, nie ułożyła się na wprost. Ktoś miał podobny problem?
Witam mam podobny problem z informacją jaka pokazuje mi komputer usterka przedniego oświetlenia po odpaleniu auta wszystko jest ok po przejechaniu kilkuset metrów błąd zaraz się pokazuje wszystkie żarówki świecą w samochodzie mam soczewki skrętne żarówki H7 z doświetlaniem zakrętów wszystko działa poziomowanie doświetlanie kostki sprawdzone
Ponowne uruchomienie samochodu kasuje błąd i zaraz znowu się pojawia proszę o informację jak można zlikwidować tą usterkę
Zacznij od odczytu błędów.
Po podłączeniu do komputera nie pokazują się żadne błędy może jest ktoś z Krakowa lub okolic kto może zając się tematem
Witam, mam też problem z tym błędem ale u mnie soczewki się poziomujące bo widać przy odpaleniu auta że obie się ruszają. Czy to może być błąd wynikający z tego że lewy żarnik świeci trochę słabiej i jak patrzę od przodu to ten słabiej świecący wchodzi w zoltawy kolor. Kończy się żarnik czy coś z przetwornica?
Witam, mam problem z tym błędem uszkodzonego oświetlenia ale wiem że to nie sa soczewki bo się poziomujące, widać przy odpaleniu auta że obie się ruszają. Czy to może być błąd wynikający z tego że lewy żarnik świeci trochę słabiej i jak patrzę od przodu to ten słabiej świecący wchodzi w zoltawy kolor. Kończy się żarnik czy coś z przetwornica?
1. Kończy się żarnik dlatego będzie coraz bardziej kolorowo świecił
2. Podłącz pod komputer i sprawdź dokładnie jaki błąd tyczy się tej usterki oświetlenia. Może to obwód czujnika położenia/nachylenia auta, może obwodu reflektorów.... Może któraś żarówka jest spalona... Nie pokazuje graficznie licznik żółtej lub czerwonej kropki w miejscu reflektorów???
Pokazuje żółta kropkę z przodu auta, sprawdzałem wszystkie żarówki swieca, soczewki się poziomujące bo widać przy ścianie jak włączam
Bump: A jak miałem podłączonego kompa jakiś czas temu to nie pokazywało żadnych błędów związanych z oswiatleniem
I also have an issue with my headlights on my 2014 mk4 mondeo bi-xenon. I get the error b1a58 when checking with forscan. What happens is that my right headlight is pointing straight / upwards, the left is working correctly however I had a fault code for that too, b1a57 I believe.
When I start the car both lights go down and then up, however the right one doesn't go as low as the left (also it's not as smooth as the left) and then it goes higher, which means that I blind oncoming traffic.
I've tried multiple times, initiated via forscan, to set the height on the right headlamp but it refuses to stick to the correct height.
I'm able to set the correct height manually, but when trying to adjust it lower the knob starts to click after one turn or so, could that be the issue?
This issue started after I changed bulbs to philips xtreme vision gen 2. After I swapped the bulbs I adjusted the lights a bit with adjusters on the headlight, everything was perfect until i started the car the next time, that's where this issue started. There's no lighting issue or so in the dash, everything works but it's the height adjuster for the right side that is the culprit here.
Światła się poziomuja, widać słabsze światło z lewej lampy.
https://youtu.be/E7QLnUdIeWA
Is it possible to use prefacelift headlights to the facelifted model? I'm thinking of the connector in the first place, are the leads the same except the obvious extra for parking light?
artur1970 25-01-2019, 14:32 Sprawdzałeś czujnik poziomowania przy kołach?
Komputer nie pokazał błędów związanych z oświetleniem - piszesz, a jakie pokazał?
Mając ubity czujnik wysokości poziomowanie będzie działać po włączeniu świateł, w sensie reflektory ustawią się ze strumieniem światła tuż przed zderzakiem, jak na twoim filmie.
Nie pokazuje żadnych błędów pod kompem. Czyli voczujnik jest niehalo? Światła czemu słabo świeca zwłaszcza te lewe?
lukasz.. 31-01-2019, 18:49 Mam podobny problem, nie działa sapomoziomowanie i lewa żarówka doświetlania. Bład B1A57 i bład B1C98 jakieś pomysły?
Zarowke doświetlenie też miałem przepalona i wymieniłem ja ale nie wiem co z ta usterka :-\
Witam Kolegów,
Dopadł mnie ten sam problem. Przejawia się opadaniem śwaiteł. Wygląda to tak, że podczas jazdy światła opadają, kiedy się zatrzymam i pohuśtam samochodem to poziomują się. Potem znów opadają podczas jazdy. Po kilku takich poziomowaniach występuje komunikat "Usterka oświetlenia przedniego"
IDS pokazuje dwa błędy B1A58 Prawy silniczek ustawiania reflektora - Brak komunikatu i analogicznie lewy...
IDS podpięty podczas jazdy pokazywał wartości prześwitu z czujników raczej prawidłowo. Procedura kalibracji też wykonywana.
Podczas "zabawy" w parkingu zadaszonym, gdzie na murze widać odbicie lamp zauważyłem, ze pojawienie się komunikatu poprzedza rozsynchronizowanie się lamp, tj lewa (od strony kierowcy) zjeżdza niżej niż prawa i pojawia się komunikat.
Proszę o sugestje co sprawdzić, czy raczej iść dorgą wskazaną przez kolegę Juzek i wymieniać silniczek, czy raczej moduł HCM?
To i to można sprawdzić w 15 minut mając drugi element na podmianke.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Cześć
Na początku roku kupiłem mondziaka mk4 na ksenonach. Po jakimś czasie zauważyłem, że ma problem z jedną lampą, czasami gasła, dosłownie na chwilę, tylko dźwięk ostrzeżenia pojawiał się w aucie, a na ekranie gasła 1 lampa, po czym wszystko wracało do normy. Po jakimś czasie zdarzyło się, że lampa gasła na stałe i na ekranie pojawiała się szara kulka. Wyczaiłem, że w czasie jazdy wystarczy przekręcić wyłącznik świateł i znowu wszystko wraca do normy. W końcu postanowiłem coś z tym zrobić, po rozmowie ze znajomym mechanikiem wymieniliśmy żarówkę, efekt jest taki, że po odpalenia auta po kilkunastu sekundach zapala się żółta kulka z przodu pojazdu i wyświetla się komunikat usterka oświetlenia p., ale obie lampy świecą na wprost, nie włącza się doświetlanie zakrętów. Podmieniłem z powrotem ksenony, ale usterka pozostała. Wydaje mi się, że to nie powinno być nic poważnego, przed wymianą doświetlanie, oraz poziomowanie działały OK.
Poradźcie co robić, proszę.
Poradźcie co robić, proszę.
dopóki nie odczytasz komputerem błędu to będziesz wymieniał cały układ po kawałku
peteypee 28-08-2019, 18:48 Komp i czytanie błędów jak wyzej kolega pisal. A bez tego to bym przeczyścił styki w pokrętne świateł.
Witam. Ja mam problem z taki że świeci się usterka świateł przednich mimo że wszystkie żarówki świeca, xenony się poziomuja, żarówki doświetlanie zakrętów działają. Zauważyłem że gdy wjadę w dziurę to xenony mrugna i jest sygnał dziekowy z napisem usterka oświetlenie przedniego mimo że cały czas pali się żółta kropka z przodu auta na Converse. Sprawdzałem, czyscilem poprawiałem wtyczki xenonow oraz lampy i nic dalej to samo. Zauważyłem też ze słabo dają światła xenony mimo że żarnikiem były wymieniane.
Możliwe że przetwornica daje za małe napięcie czy coś?
Może ktoś wie co jest przyczyną tego. Dodam że jak mechanik mi grzebał w aucie to przy odbiorze powiedział że wymienił mi żarówkę postoju a na Converse znikl bład oświetlenie. Cieszyłem się tym z 7 dni gdy zauważyłem że w dodatkowym świetle stopu przepaliły się 2 żarówki. Wymieniłem je i w tym.momencie mojawil sie błąd przedniego oświetlenia :-\
Zrobielm tak jak ten rusek
https://youtu.be/44YShyBm168
Wyczyściłem wtyki bo były trochę zaśniedziałe ale nadal nic. Mógłby ktoś nagrać jak się poziomuja xenony? U mnie poziomuja się ale moze na nisko opadają albo cos
Witam, MK IV na xenonach z doświetlaniem nie poziomują się po włączeniu, świecą normalnie a po chwili wyskakuje komunikat o usterce świateł przednich, mało tego komunikat wyświetla się po chwili nawet jak światła nie zostaną włączone. Obstawiam czujniki poziomowania, zamówiłem jeden żeby sprawdzić jak się zachowa auto poo podpięciu nowego z tyłu. Kontrolnie sprawdzałem obydwa demontując je z auta i mierząc multimetrem oporność bo te czujniki to tak naprawdę potencjometry , żaden nie wykazuje zmian oporności podczas ruchu dźwigni w którą kolwiek stronę. Obydwa mają pęknięte obudowy w miejscu wkręcania jednej ze śrubek, tam jakby korozją lub zamarznięta woda je rozsadziła, możliwe że peknięcie jest na tyle głębokie że woda dostała się do środka i korozją zabiła biedne czujniki. Zobaczę co się zmieni jak dostanę nowy i przed montażem jeszcze go zmierzę żeby wiedzieć w jakich zakresach i których pinach zmienia się oporność.
Więc tak, znaleziona usterka. Zanim zacząłem wymianę pojechałem do kumatego mechanika, przypiąć się komputerkiem i wyskoczył komunikat błędu prawego silnika reflektora, okazało się że któryś przewód przed wtyczką jest uszkodzony, jak zacisną wiązkę w garści to błędu nie było i reflektory się poziomowały jak puścił wyskakiwał błąd i już się nie pozoimowały. Polutował, zaizolował i działczy����
W jakiej odległości od wtyczki? Uszkodzenie przez przetarcie czy jakiś gryzoń?
Witam.
Mam problem z przepalajacym się światłem mijania, tylko w prawej lampie.
Przepaliły się zwykłe żarówki H7, następnie dwie ledowe i trzy chińskie przetwornice do ksenonów.
Napięcie podczas podłączania miernika w normie. Max 0.1V różnicy na stronach.
Ostatnie dwie przetwornice wytrzymały po ok tydzień.
Z lewej strony przez ten czas nie spaliło się nic.
Spotkał się ktoś z czymś takim?
Co mogę sprawdzić, lub co warto wymienić?
Garbojad 14-08-2021, 08:20 Żarówki wymienia się parami, jak spali się jedna to zakładasz na obie strony nowe.
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Kolego myślę że twoja rada to trochę od czapy. Jak mu pali z jednej strony to chyba tam jest problem. To nie amortyzator że należy wymieniać parami.
Garbojad 14-08-2021, 08:56 Tak tak z prawej strony płynie większy prąd [emoji23]
Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka
Zazwyczaj problem leży w kostkach żarówki. Styk jest słaby. Wyczyść blaszki i dognij je tak, by żarówka weszła bardzo ciasno.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Marcin176 19-05-2022, 08:10 Witam ma taki problem, od jakiegoś czasu wyświetla mi się komunikat na cowersie, komunikat uszkodzenie oświetlenia przód. Są to lampy soczewka skrętna nie ksenon. Zczytane błędy, błąd to B1D64 obwód silniczka obrotu soczewki. Został podmieniony silniczek, sprawdzona wiązka. Reset modułu oswietlenia. W teście oswietlenia soczewka pracuje prawo lewo. Komunikat nie daje się skasować. Ma ktoś jakieś pomysły?
Dzień dobry,
Błąd dopadł i mnie: kod C1A05 tylny lewy czujnik wysokosci
Sprawdzałem wiązkę, czyściłem czujnik oraz wtyczkę, ale bez sukcesu. Chciałbym zakupić na wymiane czujnik i tu pytanie, bo nigdzie nie znalazłem odpowiedzi ( przeczytałem mnóstwo tematów oraz postów).
1. Czy czujnik z wersji przedliftowej pasuje do polifta?
2. Czytałem coś o czujniku z volvo czy on podejdzie do wersji poliftowej? Jeśli tak, z jakiego modelu?
Pacjent to Ford Mondeo MK4 2.0TDCi z 2012 r.
Dane z aktualnego czujnika: Fomoco 8g9n-5b738-ba bl3ka 20111116 1428 RL
Sprawdź na forscanie czy coś pokazuje ten czujnik.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Kod C1A05 - tylny lewy czujnik poziomowania.
Dodatkowe symptomy usterki:
Obwód zwarty do masy lub Otwarty.
Czujnik wypinalem, sprawdzałem kostke i kabel. Brak uszkodzeń. Wypiąłem z auta czujnik I wpiąłem z powrotem bez montażu na wahaczu. Po włączeniu świateł, w ogóle nie reagował.
W Forscanie trzeba sprawdzić jakie są wskazania podczas bujania autem.
Jeśli jest problem z obwodem to trzeba szukać przerwy w wiązce, szczególnie w miejscach gdzie wiązka jest odkryta oraz w miejscach, gdzie może się przetrzeć (np. gdy chowa się po plastikowe nadkole)
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
A najlepiej wiązkę przedzwonić miernikiem z funkcją przejścia.
Trzy kable z czujnika mają mieć przejście do pinów 11,12 i 15 modułu AFL.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Teotihuacan 16-02-2024, 17:43 Witam wszystkich
Mam problem z doświetleniem zakrętów a konkretnie po prawej stronie.
Przestało dzialać, żarówka sprawna, samoregulacja soczewek działa, zasilania na żarówce nie ma.
Błąd na komputerze B1C99- prawy obwód doświetlania zakrętów, obwód otwarty.
Pacjent to mondeo mk4 z 2013r lift, z lampami ksenonowymi doświetlanie zakrętów przez żarówkę H1
Ktoś miał taki problem?
...
Ktoś miał taki problem?
Każdy, komu ten drut/pin zaśniedział/się ukruszył...
Nie bardzo wiem co takie tematy na forum mają dać autorowi???
Przecież napisane w opisie błędu, że trzeba iść do auta i przemierzyć w którym miejscu jest przerwa w obwodzie...
A jak samemu się tego "nie ogarnia" - to forum nic nie da... Trzeba się udać z tym do stosownego warsztatu...
Teotihuacan 16-02-2024, 20:13 Chodzi mi o to czy ktoś już to przerabiał, zdaje sobie sprawę że coś z połączeniem i dlatego chcę się dowiedzieć gdzie mam szukać. Zanim zacznę przerabiać każdy kabelek po kolei. Skoro wiesz jaki pin i gdzi mam sprawdzić to będę wdzięczny za informację, w przeciwnym razie daj sobie spokój ok :)
Teotihuacan 17-02-2024, 08:45 A najlepiej wiązkę przedzwonić miernikiem z funkcją przejścia.
Trzy kable z czujnika mają mieć przejście do pinów 11,12 i 15 modułu AFL.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
O jakim czujniku mowa? Chodzi o moduł za schowkiem ?
Fazi1981 26-11-2024, 16:03 Witam mam pytanie odnośnie lamp przednich wymieniłem klosze z soczewek na zwykłe na panelu pokazuje informacja usterka świateł przednich jak mogę skasowac nie ale komputer nie widzi silniczka pozycjowania lamp i przez to wyświetla się komunikat usterka przednich świateł co mogę zrobić
Dlaczego sądzisz, że jesteś wyjątkowy?
|