Zobacz pełną wersję : [Galaxy 2000-2006] Wymiana przegubu zewnętrznego


dodi
17-01-2011, 12:55
witam.

czy da radę wymienic sam przegub zewnętrzny czy trzeba wymienić go razem z półosią??? pytam dlatego, bo niedawno zmieniałem gume (osłonę) własnie na tym przegubie ( nie wiadomo ile czasu była peknieta - taki kupiłem ) i za żadne skarby nie chciał mi zejsc przegub. Musiałem zdjąc cała półoś i od drugiej strony założyłem ta osłonę. Na allegro jak i w sklepach są do kupienia same przeguby bez półosi... i teraz nie wiem żeby się nie naciąc , czy trzeba wymianiac razem z półosią czy da rade wymienic sam przegub?

muflon137
17-01-2011, 13:03
pukniesz młotkiem i zeskoczy

dodi
17-01-2011, 13:38
pukniesz młotkiem i zeskoczy

jestes pewien? ja sie meczyłem poł godziny zeby go zdjąc i nic, nawet młotek nie pomogl...

muflon137
17-01-2011, 18:46
normalne powinien zejść jeżeli nie dajesz rady to wyciągnij całą półoś , w imadło i młotek.
pozdrawiam

truckman
17-01-2011, 20:56
przegub zabezpieczny jest przed spadnięciem z pólosi pierscieniem spreżystym. Trzeba zsunąć gumę ,znalezc miejsce w koronce, rozchylic go i zsunąć półoś..

motorek26
17-01-2011, 21:16
Trzeba zsunąć gumę ,znalezc miejsce w koronce, rozchylic go i zsunąć półoś.. tak jak opisujesz to jest w escorcie jes zabezpieczenie spreżyste ale sie go nie rozchyla
a w galaxy mk2 jeżeli przegub jest taki sam jak w mk1 to jest prosta sprawa odkręcić śrube wyjąć przegub i ustawić równolegle z półosią przegub i wkręcić śrube aż sama zepchnie przegub z półosi

dodi
18-01-2011, 06:57
ustawić równolegle z półosią przegub i wkręcić śrube aż sama zepchnie przegub z półosi

gdzie tą śrubę mam niby wkręcic???

sto2
18-01-2011, 15:24
witam.

czy da radę wymienic sam przegub zewnętrzny czy trzeba wymienić go razem z półosią??? pytam dlatego, bo niedawno zmieniałem gume (osłonę) własnie na tym przegubie ( nie wiadomo ile czasu była peknieta - taki kupiłem ) i za żadne skarby nie chciał mi zejsc przegub. Musiałem zdjąc cała półoś i od drugiej strony założyłem ta osłonę. Na allegro jak i w sklepach są do kupienia same przeguby bez półosi... i teraz nie wiem żeby się nie naciąc , czy trzeba wymianiac razem z półosią czy da rade wymienic sam przegub?

witam
kolego ja mam MK1 wymieniałem przegób i jest to bardzo prosta sprawa po odkreceniu wszystkiego fakt jest taki że jest tam pierścień zabezpieczający ale młotkiem zejdzie jeśli pierścień się nie wciśnie to się zetnie nie ma innej możliwości w komplecie z przegubem masz nowy pierścień wieć nic nie zepsujesz szybkiej naprawy. pozdrawiam

motorek26
18-01-2011, 19:12
gdzie tą śrubę mam niby wkręcic???z powrotem w przegub jak bedzie wyjety z piasty

dodi
18-01-2011, 19:21
a powiedzcie mi co są warte te przeguby z allegro, są to całe półosie z dwoma przegubami (zewnetrznym i wewnetrznym) w cenie ok 300 zł, jest kilka firm co to oferują ale mam mieszane uczucia co do tego, moze ktos z Was miał z tym do czynienia...

subratri
18-01-2011, 19:29
co Wy bredzicie?? Jaki młotek? jak a śruba? Oczywiście że jest "zawleczka" !!! Czyli pierścień sprężysty (właściwie nie mam pojęcia jak to się nazywa fachowo). I zaden młotek nie pomoże. Trzeba wytrzeć dokładnie smar, znaleźć ten pierścień i go zdjąć. Sam przegub schodzi luźno bez żadnych oporów.
Czasami aż zęby bolą od tego co tu się czyta.

już wiem. Nazywa się to "pierścień zabezpieczający"

Jest on umieszcony na korpusie przeguby, nie na półosi. Ciężko go tam wylukać.

Przemek_PC
18-01-2011, 19:44
Jeśli już mowa o zębach to w przypadku silnika 2,3 były dwa rodzaje przegubów o różnej ilości zębów. Warto się upewnić czy wszystkie diesle mają tyle samo zębów a najlepiej policzyć zęby po zdjęciu przegubu.

motorek26
18-01-2011, 21:24
Trzeba wytrzeć dokładnie smar, znaleźć ten pierścień i go zdjąć. Sam przegub schodzi luźno bez żadnych oporów.
Czasami aż zęby bolą od tego co tu się czyta.no to ja moge napisać to samo subratri ty stary wyjadacz od galaxy a takie rzeczy piszesz dołączam zdjecie gdzie jest na nim zaznaczone zabezpieczenie i to zabezpieczenie wchodzi właśnie na półoś i zabezpiecza przegub i tak miały wszystkie VW takie zabezpieczenie jak ty mówisz wystepowało np. w fordzie escorcie

co do śruby to tak jak napisałem jak wkręcisz ją w przegub to wypchniesz przegub bezproblemowo z tego zabezpieczenia
dodatkowo oferta inter cars-u
http://sklep.intercars.com.pl/result1.php?res=1&atg=22744006&art=1023151&gen=5&gru=505010000&towkod=A739D0&zdj=1&km=0&typ=8835&wsk=O&lang_id=PL

subratri
18-01-2011, 21:48
No brawo, szkoda, że pokazałeś przegub wewnętrzny ;) a w nim ta sprężynka wchodzi w mechanizm różnicowy. Dlatego można wyjąć półoś ze skrzyni przy pomocy dźwigni. Przykre ale każdy przegub zewnętrzny jest tak zbudowany. No przynajmniej jeszcze nie spotkałem innego, ale też nie spodziewam się spotkać.
Zresztą jak widać po obrazku, w MK II wewnętrzny też jest już zbudowany tak samo.
Tylko nie pisz mi, że w MK I jest inaczej, bo nie chce mi się drugiego screena wklejać ;) Zresztą wymieniałem i tę część :D

A tak idąc dalej za nazewnictwem. To o czym piszesz zwie się "pierścień osadczy rozprężny" :) Taka korzyść z tych wywodów, że mi się słownik rozszerzył :)

muflon137
18-01-2011, 21:52
No brawo, szkoda, że pokazałeś przegub wewnętrzny
na przegubie wewnętrznym też jest czytnik ( ząbki ABS ) ?
ja mam taki zewnętrzny i nie ma możliwości dostać się do tej sprężynki. tylko tak jak pisałem wcześniej - młotek lub tak jak pisał kolega śruba

subratri
18-01-2011, 21:56
no dobra ;) nie powiększyłem obrazka. Tak czy inaczej, jest to zawleczka, którą trzeba zdjąć. A czy ona jest z drutu czy wytłoczka z blachy sprężynowej to już nie ma znaczenia. trzeba ją ZDJĄĆ !! a nie walić młotem czy ścinać śrubą. Co Wy u kowala nauki pobieraliście? Gniazdo na nią jest tak zrobione, że ona nie ma się gdzie schować, żeby wypuścić półoś. Zniszczyć można wszystko. Jak dobrze młotem przyłożysz w miskę to zawór wyjmiesz bez zdejmowania pokrywy zaworów. Na pewno się da. Kwestia dobrania odpowiedniego młota na odpowiednio długim trzonku.

Ale nic tam. Róbta co chceta ;)

muflon137
18-01-2011, 22:00
subratri - jutro bede w warsztacie to zrobie zdjęcie półosi bez przegubu i udowodnie ci , że się mylisz. pozdrawiam

motorek26
18-01-2011, 22:39
subratri nie zmieniał nigdy przegubu zewnętrznego :619:
w półosi jest podtoczenie gdzie zakładane jest zabezpieczenie w przegubie też jest podtoczenie zakładając przegub zabezpieczenie chowa sie do środka półosi a jak trafi na rowek w przegubie to zaczepia sie o półoś i przegub dlatego nazwa jak sam znalazłeś jest :"pierścień osadczy rozprężny"

dlatego pisze że zamiast walić w przegub młotkiem najlepiej jest wkręcić śrube aby go wypchnąć nawet jak zabezpieczenie sie uszkodzi to jest zawsze nowe czy z przegubem czy z madżetą

subratri
18-01-2011, 23:09
ja już wszystko w tej zakale zmienialem... zawleczkę sie wyjmuje. kuźwa już nie pamiętam bo robilem to ze 3 lata temu w tym aucie, ale w tym tyg, bede zmienial w audi ... Będą jaja jak się pomyliłem ;) Teraz mi się cos kolebie, ze mialem jakies problemy z tym przegubem... już teraz nie jestem taki pewny tego co pisze...
czekam na zdjecie. Jak sie wal;nolem to sie ze wstydu zjaram ;)

motorek26
18-01-2011, 23:17
bede zmienial w audiaudi A6 miało tak samo jak w galaxy wiec możesz moim sposobem zrobić ja przegub wyjmowałem nawet bez rozpinania zawieszenia jedynie co zdjąłem to koło i śrube odkręciłem od przegubu
ale w tym tyg, bede zmienial w audito ci sie wszystko przypomni

dodi
19-01-2011, 07:10
jak kupowałem do swojego osłone przegubu to w sklepie powiedzieli ze mam przegub taki sam jak w VW T4 i osłona idzie troche dłuzsza i jest ona plastikowa a nie gumowa, wiec moze i przegubinaczej sie zdejmuje w T4?

subratri
19-01-2011, 08:33
Przespałem się z problemem i ... Kuźwa faktycznie da się zdjąć ten przegub bez wyjmowania tego pierścienia. Faktycznie zdjąłem go mocnym szarpnięciem, i to nie raz... hmmm dziury w pamięci...
Sory za zamieszanie. A byłem tak zaje***ście pewny to co piszę :(

muflon137
19-01-2011, 10:39
każdemu może się zdarzyć... to nie robie foty

motorek26
19-01-2011, 21:23
Sory za zamieszanie.spoko luzik nastepnym razem bedzie lepiej :D

tomeksv
20-01-2011, 12:18
muflon137 zrob zdjecie...

robson67
20-01-2011, 13:39
fotorelacja (szczególnie dla subratri :shock:) tutaj:http://www.sgaf.de/content/radseitiges-gelenk-antriebswelle-wechseln-253319

subratri
20-01-2011, 19:05
czemu szczególnie dla mnie? Już sobie przypomniałem i spuściłem uszy po sobie...

motorek26
20-01-2011, 21:44
fotorelacjaa to Niemiec cwaniak wypiął przegub tak samo jak ja pisałem tylko nie potrzebnie sworzeń odkręcał bo da sie wyciągnąć go bez zdejmowania sworznia

tomeksv
21-01-2011, 11:00
jak bez kanalu sprawdzic ktory przegub walnal zewnetrzny czy wewnetrzny???bo ze prawa strona to wiem ale nie wiem ktory???prosze o rade...

robson67
21-01-2011, 12:26
jedź na jakiś wolny plac i pojeździj trochę w ciasnych skrętach (tak jakbyś kręcił bączki), zewnętrzny przegub w ciasnych zakrętach wyraźnie się odzywa (strzela lub jak kto woli pyka); można także podnieść samochód, zdjąć koło, złapać półośkę np. morsem i wyczaić luz na przegubie zewnętrznym poruszając tarczą hamulcową w przód i w tył

tomeksv
22-01-2011, 10:28
dzis zabralem sie za wymiane przegubu u siebie w aucie .robilem na dworzu ( -1) stopnie.cala praca trwala 1,5 godziny z mala przerwa na kawe

motorek26
24-01-2011, 22:36
robilem na dworzu ( -1) stopnie.cala praca trwala 1,5 godzinymasz zdrowie chłopie ja już bym zamarzł :D:D

jarbarek
12-11-2011, 22:38
Witam. Podepnę się temat. - Dzisiaj zmieniałem koła z letnich na zimowe, i zauważyłem smar na wahaczu... - pęknięta osłona prawego przegubu zewnętrznego. Jeszcze nic nie trzeszczy. I mam pytania, czy wymienić tylko tą gumową osłonę, czy cały przegub? I jakiej ewentualnie firmy polecacie? I czy da się wysunąć półoś bez wybijania sworznia? pozdrawiam, j

allauto
13-11-2011, 08:37
witam
jezeli nic ci nie trzeszczy wystarczy przemyc przegub ropą i założyć nową osłonę. oczywiscie nie musisz rozpinać sworznia wystarczy skręcić koła do oporu.

slawek-kali
25-04-2012, 17:59
fotorelacja (szczególnie dla subratri :shock:) tutaj:http://www.sgaf.de/content/radseitiges-gelenk-antriebswelle-wechseln-253319

Panowie czy w Focusie to wygląda podobnie ? Śruby na bank nie ma, bo jest nakrętka, ale dalej...

Z gory dzieki za odp. :)

motorek26
29-04-2012, 10:20
Panowie czy w Focusie to wygląda podobnie ?tak wygląda podobnie

nasu
18-06-2012, 23:27
Ile nakładacie smaru??
W zestawie było 3 torebki po 80g, w przegub na maxa weszło niecałe dwie.

wersion
19-06-2012, 05:19
Oooo! to jakaś promocja chyba bo zwykle jest jedna torebka na jeden przegub. Parę razy już wymieniałem przeguby w różnych autach i zawsze było po jednej torebce

Jarek G.
19-06-2012, 16:32
w przegub na maxa weszło niecałe dwie

No i chwacit. :)

tyger
10-02-2015, 21:52
a to Niemiec cwaniak wypiął przegub tak samo jak ja pisałem tylko nie potrzebnie sworzeń odkręcał bo da sie wyciągnąć go bez zdejmowania sworznia

Faktycznie można wypiąć przegub bez zdejmowania sworznia ????????
https://www.sgaf.de/content/radseitiges-gelenk-antriebswelle-wechseln-253319
No to sobie sam odpowiem można he he guma wymieniona.
A tak a poza tym to sprawdziłem prawy i lewy przegub tak jak to ktoś opisał. Pod lewarowałem prawe kolo i wiłem drugi bieg. Następnie zacząlem przyhamowywać i rzeczywiście buda lata na boki. Tak samo na rozwalonej gumie i na wymienionej z nowym smarem. Lewa strona dużo mniej oddziałuje na przyhamowywanie. Z tego wniosek że prawdopodobnie przegub już ma dosyć. No chyba ze to cos powoduje te trzesienihttp://images70.fotosik.pl/607/e309c2b22ebf0c40m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e309c2b22ebf0c40.html)