Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Jakie opony 215/60/16 czy 225/55/16


wenku
18-01-2011, 07:40
Witam,
Mam zamiar kupić opony na lato i nie wiem w jakim rozmiarze?
Który rozmiar byście proponowali do mego s-maxa?

be_rcik
18-01-2011, 07:57
Witam,
Mam zamiar kupić opony na lato i nie wiem w jakim rozmiarze?
Który rozmiar byście proponowali do mego s-maxa?

Taki:
235/45/17

Slartibartfast
18-01-2011, 09:34
225/50/17 - rozsądny kompromis między wyglądem/komfortem i ceną
R16 - trochę "baloniaste", wiem bo zimowe mam właśnie 16' i wyglądają gorzej od letnich 17'
R18 - na autostradę. Jeśli jeździsz przeważnie po mieście to stracisz na komforcie i będzie większy wir w portfelu ;)

Jesli już koniecznie chcesz R16 to na lato raczej 225

Dinar
18-01-2011, 11:49
225/50/17 - rozsądny kompromis między wyglądem/komfortem i cenąMam taki rozmiar fabryczny i chcę teraz zmienić na 215/60/16 mniejsze spalanie,kierowanie itd. Na szerokich auto pływa w koleinach jest nie stabilne cały czas trzeba trzymać kierownicę wystarczy trochę nie równy asfalt a auto jedzie jagby luzy miało.
Nie zamieniaj na większy niż 215,zastosuj 215/60/16 dobra amortyzacja,prowadzenie,spalanie,Ja np.mam na oku takie felgi
auto mam niebieskie to będzie pasować.

http://moto.allegro.pl/nowe-felgi-16-5x108-renault-laguna-ii-volvo-s40-i1396576405.html

jagd
18-01-2011, 12:41
Potwierdzam to co mówi Dinar.

Mam letnie Conti 225/50/R17 na alu - a na zimę 215/60/R16 (Nokian WR-G2)

Auto toczy się dobrze - węższa opona podobno sprawniej porusza się w kopnym śniegu a dzięki mniejszej powierzchni styku z podłożem zapewnia większy nacisk na każde koło (lepsza trakcja).

W koleinach faktycznie auto zachowuje się spokojniej.

Nie zauważyłem negatywnych stron tego rozmiaru ogumienia - prócz wyglądu rzecz jasna.. Stalowe felgi nie cieszą... :|

MAG
18-01-2011, 14:13
Jesli jeździsz "spacerowo", to mozesz założyc 215-tki, ale jesli od czasu do czasu chcesz wykorzystywać mozliwości podwoziowe eSia, to jest to zdecydowanie za wąska opona do takiego "kloca".

Zimówki mam 16-tki właśnie 215/60, ale nie jestem zadowolony (szczególnie, że przesiadłem się na eSia z obniżonego i utwardzonego Mondeo ST220 z 18-tkami :619:) - nawet letnie które mam (Michelin Pilot 225/50/17) sa jak dla mnie zbyt baloniaste (ale to juz co kto lubi :619:).

W każdym razie oponka 225 jak dla mnie zdecydowanie lepiej sie prowadzi w każdych warunkach - no, chyba że 90% waszej jazdy to jazda w głębokich koleinach :p

BTW - u mnie felgi 18-tki czekają na nastepny sezon, bo szkoda mi wywalać te letnie 17-tki, bo sa w super stanie jeszcze.
Zapewne przed następną zimą zakupię zimówki na te alu 17-tki a na wiosnę zainwestuję w oponki na swoje 18-to calowe Borbety :027:

Slartibartfast
18-01-2011, 15:44
Dzisiejsze technologie powodują, że opory toczenia bardziej zależą od klasy opony/rodzaju gumy/rzeżby bieżnika niż szerokości. To samo dotyczy związku przyczepności z szerokością.
W Mondeo mam 205(zima/lato) i nie odczuwam różnicy względem 215(zima) i 225(lato) w Maksie (choć na razie tylko 7kkm nim przejechałem). Oba jeżdżą jak przyklejone :)
wenku pytał o letnie, więc pomijam temat "lepszości" węższych zimówek

NIUTEK74
18-01-2011, 21:53
W moim były założone przy zakupie zimowe 225/55/16 na lato kupiłem 235/45/17
alumy kupiłem w firmie Alucenter z dekielkami forda

be_rcik
18-01-2011, 22:11
W moim były założone przy zakupie zimowe 225/55/16 na lato kupiłem 225/45/17
alumy kupiłem w firmie Alucenter z dekielkami forda

Opon 225/45/17 nie ma w zestawieniu instrukcji do smaxa. Teoretycznie mogą być problemy, praktcznie też sie ktoś na takie przypadki skarżył w razie "dzwona".
Pierwotnie z 17' chciałem kupić 225/50/17, ale są dosyc żadkie na rynku i drogie. Taniej wyszły 235/45/17. Trzymają się drogi jak przyklejone. W koleinach nie odczułem jakiś nieprzewidywalnych sytuacji.

rostek
19-01-2011, 10:10
Potwierdzam to co mówi Dinar.

Mam letnie Conti 225/50/R17 na alu - a na zimę 215/60/R16 (Nokian WR-G2)

Kolego JAGD chcę właśnie zakupic takie Nokiany, możesz wypowiedzieć się na temat tych opon, jak się zachowują na suchym, na świeżym śniegu??

arczi_75
19-01-2011, 12:48
Kolego JAGD chcę właśnie zakupic takie Nokiany, możesz wypowiedzieć się na temat tych opon, jak się zachowują na suchym, na świeżym śniegu??

Ja mam Nokiany WR G2 225x50 R17 i powiem szczerze, że nie jestem z nich zadowolony. Na śniegu jest różnie - raczej kiepskawo, nie raz się zakopałem na wcale niezbyt głębokich zaspach (trudno to nawet zaspami nazywać :-D). W związku z tym od pewnego czasu przymierzam sie do kupna nakładek K-Summit z Thule co dodatkowo jest jedynym możliwym rozwiązaniem przy tym rozmiarze kółek jako receptą na kopny śnieg. Z tą oceną Nokianów pewnie wielu mnie zakrzyczy, że nie mam racji ale opisuję swoje prawdziwe przeżycia. No cóż szerokie kółka w zimie to przekleństwo - to też fakt :-)

Slartibartfast
19-01-2011, 14:00
Z tą oceną Nokianów pewnie wielu mnie zakrzyczy, że nie mam racji ale opisuję swoje prawdziwe przeżycia. No cóż szerokie kółka w zimie to przekleństwo - to też fakt :-)
Ja nie nakrzyczę :) Czytając pochlebne opinie na tym forum tez przymierzałem się do nokianów, ale sprzedawca mi odradzał "to u ruskich robione" i w końcu padło na Conti.
A225 czy 215 to tylko centymetr różnicy, śmiem twierdzić, że porównanie dla takiej samej opony nie dałoby mierzalnych różnic. Ale już w zgoła innym rozmiarze może być całkowicie inaczej, co pokazują np. testy ADAC, gdzie w zależności od średnicy 15-17' opony (w tym Conti) plasowały się różnie. Producenci dla mniejszych i węższych opon np. 195/R15 stosują często różny bieżnik niż np dla 225/R17

NIUTEK74
19-01-2011, 14:21
Opon 225/45/17 nie ma w zestawieniu instrukcji do smaxa. Teoretycznie mogą być problemy, praktcznie też sie ktoś na takie przypadki skarżył w razie "dzwona".
Pierwotnie z 17' chciałem kupić 225/50/17, ale są dosyc żadkie na rynku i drogie. Taniej wyszły 235/45/17. Trzymają się drogi jak przyklejone. W koleinach nie odczułem jakiś nieprzewidywalnych sytuacji.

Jak byś się dokładniej przyjrzał tabeli to byś też zauważył ze twojego rozmiaru też nie ma? :619:

Dinar
19-01-2011, 15:05
No cóż szerokie kółka w zimie to przekleństwo - to też fakt :-)To spróbuj całą dłoń przesunąć po szybie a póżniej palec co będzie miało większy opór,metoda zakładania węższych kół już mineła zakłada się takie jak zaleca producent.Mieszkam w terenie górzystym [Zieleniec] i wiem jaka jest jazda,czasami to nawet na łańcuchach nie można wyjechać.Ty chyba listonoszem jesteś bo trafiasz na taki śnieg.

MAG
19-01-2011, 17:43
W moim były założone przy zakupie zimowe 225/55/16 na lato kupiłem 225/45/17
alumy kupiłem w firmie Alucenter z dekielkami forda
Felgi kupiłes ładne (nawet bardzo :619:), ale z oponami to troszkę przesadziłeś - sa najzwyczajniej w świecie za małe (za mała średnica całego koła).

Juz na fabrycznym rozmiarze 225/50/17 licznik pokazując 100km/h zawyża wynik o jakies 5-6km/h, tak więc przy twoich kapciach będzie przekłamanie w okolicach nawet 9-10km/h w stosunku do tego co licznik pokazuje.

Opon 225/45/17 nie ma w zestawieniu instrukcji do smaxa. Teoretycznie mogą być problemy, praktcznie też sie ktoś na takie przypadki skarżył w razie "dzwona".
Pierwotnie z 17' chciałem kupić 225/50/17, ale są dosyc żadkie na rynku i drogie. Taniej wyszły 235/45/17. Trzymają się drogi jak przyklejone. W koleinach nie odczułem jakiś nieprzewidywalnych sytuacji.
235/45 tez jest zbyt małym rozmiarem dla S-Maxa, ale tutaj różnica w stosunku do 225/50 jest juz mniejsza i zapewne przekłada się na jakieś 2-3km/h mniej przy tym samym wskazaniu licznika co w przypadku fabrycznego rozmiaru.
Prawie idealnym zamiennikiem 225/50 (odchylenia rzędu 1%) są rozmiary 245/45 i 205/55

be_rcik
19-01-2011, 17:55
Jak byś się dokładniej przyjrzał tabeli to byś też zauważył ze twojego rozmiaru też nie ma? :619:

A założymy się? :619: :619: :619:


235/45 tez jest zbyt małym rozmiarem dla S-Maxa, ale tutaj różnica w stosunku do 225/50 jest juz mniejsza i zapewne przekłada się na jakieś 2-3km/h mniej przy tym samym wskazaniu licznika co w przypadku fabrycznego rozmiaru.

Ale mam wrażene że szybciej jadę :P

greegi
19-01-2011, 18:43
Ja mam Nokiany WR G2 225x50 R17 i powiem szczerze, że nie jestem z nich zadowolony. Na śniegu jest różnie - raczej kiepskawo, nie raz się zakopałem na wcale niezbyt głębokich zaspach (trudno to nawet zaspami nazywać :-D). W związku z tym od pewnego czasu przymierzam sie do kupna nakładek K-Summit z Thule co dodatkowo jest jedynym możliwym rozwiązaniem przy tym rozmiarze kółek jako receptą na kopny śnieg. Z tą oceną Nokianów pewnie wielu mnie zakrzyczy, że nie mam racji ale opisuję swoje prawdziwe przeżycia. No cóż szerokie kółka w zimie to przekleństwo - to też fakt :-)


Ja kupiłem Fulde Kristall Control 215/60/R16
Jestem bardzo zadowolony. Nawet niechcący miałem okazje przetestować wspomaganie systemów przy podjeździe pod górkę na śliskim, lekko roztopionym śniegu.
Auto się zdusiło, ale dało rade podjechać. Moje manualne sterowanie poddało się w 1/3 podjazdu.

Dinar
19-01-2011, 19:03
przekłamanie w okolicach nawet 9-10km/h w stosunku do tego co licznik pokazuje.
Moje doświadczenie jest inne,założyłem jak miałem focusa opony o profilu 65 [zamiast 60] i licznik dalej pokazywał 100km/godz przy 2tyś obr.mimo to że koło miało większy obwód o 5cm,ale pokonując trasę 300km zawsze tak samo różnica w kilometrach była o 12km.mniejsza.Auto w górach osłabło i musiałem zmieniać bieg wczesniej jak poprzednio.Dawniej szybkość była sterowana linką od kół.skrzyni biegów teraz steruje komputer i nie zależy to od liczby obr kół.Dla tych co się rozliczają z kilometrów to lepsze mniejsze koła,z paliwa większe.

Dodam że nawigacja też inaczej pokazuje jak licznik - 225/50/17 ---100km/godz,navi 95km/godz.[kilka dobrych navi]
natomiast 215/60/16 prawie zgodne z licznikiem bo ta opona mimo że zamiennik tamte ale jest ciut większa na obwodzie.

NIUTEK74
19-01-2011, 19:09
Czyżbym czegoś nie wiedział rozumiem, że rozmiar wysokości opony wpływa na wskazanie licznika, ale że szerokość :shock:

Dinar
19-01-2011, 19:25
Czyżbym czegoś nie wiedział rozumiem, że rozmiar wysokości opony wpływa na wskazanie licznika, ale że szerokość :shock:

Też tak myślałem ale koło nawet od taczki dalej będzie pokazywało 50km/godz przy 2tyś,szerokość to inne pojęcie liczy się profil opony,procent,opona o szerokości 215 może być różna 40-50-60 a nawet 70 i automatycznie większa na obwodzie.

NIUTEK74
19-01-2011, 20:44
Tu się z tobą zgodzę w sumie ciekawe skąd MAG wziął ten przelicznik

A założymy się? :619: :619: :619:

Ja mam napisane że 235/45/18 a ty pisałeś ze masz felgi 17 czyli jednak inny rozmiar a takiego nie ma :wink:

be_rcik
19-01-2011, 21:05
Czyżbym czegoś nie wiedział rozumiem, że rozmiar wysokości opony wpływa na wskazanie licznika, ale że szerokość :shock:

Szerokosć to szerokość,
a "profil/wysokość" nie jest "głębokością" opony ale stosunkiem szerokości do śtednicy. Więc jak zwięszych szerokość opony i zostawisz profil, to też zwiększasz "głębkość" opony.
Opona 235/45/17 będzie miała większą średnicę niż
225/45/17.
Jeśli zwiększysz głębokość i dodasz do tego taka samą felgę, to średnica też jest większa. Więc przy tych samych obrotach opony będziesz miał więszą prędkość.
... easy....

Tu się z tobą zgodzę w sumie ciekawe skąd MAG wziął ten przelicznik



Ja mam napisane że 235/45/18 a ty pisałeś ze masz felgi 17 czyli jednak inny rozmiar a takiego nie ma :wink:

Mam opony 235/45/17.
W instrukcji, rozdział dotyczący ciśnienia, strona 245, mamy (ostani wiersz):
Duratorq-TDCi 235/45 R 17 2,4 (35) 2,2 (32) 2,6 (38) 3,1 (45)

Oczywiście opona 235/45/18 też jest w spisie.

johop
19-01-2011, 21:28
Szerokosć to szerokość,
a "profil/wysokość" nie jest "głębokością" opony ale stosunkiem szerokości do śtednicy...

O ile wiem to od zawsze profil opony był procentową wartością jej szerokości...

NIUTEK74
19-01-2011, 21:32
Mam opony 235/45/17.
W instrukcji, rozdział dotyczący ciśnienia, strona 245, mamy (ostani wiersz):
Duratorq-TDCi 235/45 R 17 2,4 (35) 2,2 (32) 2,6 (38) 3,1 (45)

Oczywiście opona 235/45/18 też jest w spisie.

Niech będzie, że masz racje u mnie niema wpisanego takiego rozmiaru zapewne dla tego było to małe nie porozumienie :p

Slartibartfast
19-01-2011, 21:46
235/45/17
235 - szerokość opony w mm
45 - profil, czyli wysokość rantu opony, wyrażony w procentach szerokości - tu 45%*235 = 105,75mm
17 - rozmiar dziury w oponie tu 17 cali = 17*2,54 = 431,8mm
średnica zewnętrzna opony r = 17'+2*105,75mm = 431,8mm+211,5mm = 643,3mm
obwód = 2*Pi*r = 2*3,14...*643,3mm = 2020,1mm
:)

pbobek
19-01-2011, 21:59
235/45/17
235 - szerokość opony w mm
45 - profil, czyli wysokość rantu opony, wyrażony w procentach szerokości - tu 45%*235 = 105,75mm
17 - rozmiar dziury w oponie tu 17 cali = 17*2,54 = 431,8mm
średnica zewnętrzna opony r = 17'+2*105,75mm = 431,8mm+211,5mm = 643,3mm
obwód = 2*Pi*r = 2*3,14...*643,3mm = 2020,1mm
:)

Teraz poprosimy to samo we wszystkich homologowanych przez Forda rozmiarach i porównamy różnice :D :P

Slartibartfast
19-01-2011, 23:51
No nie, musicie mi dać trochę czasu... Duuuuużo czasu :D

be_rcik
20-01-2011, 00:03
No nie, musicie mi dać trochę czasu... Duuuuużo czasu :D

"Calculatory": obwodu, różnic i dostępnych "zamienników" są na każdej stronie ze przedażą łopon :P

MAG
21-01-2011, 10:29
1. Moje doświadczenie jest inne,założyłem jak miałem focusa opony o profilu 65 [zamiast 60] i licznik dalej pokazywał 100km/godz przy 2tyś obr.mimo to że koło miało większy obwód o 5cm,ale pokonując trasę 300km zawsze tak samo różnica w kilometrach była o 12km.mniejsza.Auto w górach osłabło i musiałem zmieniać bieg wczesniej jak poprzednio...

2. Dawniej szybkość była sterowana linką od kół.skrzyni biegów teraz steruje komputer i nie zależy to od liczby obr kół.Dla tych co się rozliczają z kilometrów to lepsze mniejsze koła,z paliwa większe.

3. Dodam że nawigacja też inaczej pokazuje jak licznik - 225/50/17 ---100km/godz,navi 95km/godz.[kilka dobrych navi]
natomiast 215/60/16 prawie zgodne z licznikiem bo ta opona mimo że zamiennik tamte ale jest ciut większa na obwodzie..

1. Zawsze tak będzie -
załóż opony 215/40/16 (rozmiaru na 16-tke do Escorta), a potem prawidłowy rozmiar 215/60/16 (ogromna różnica w wielkości koła) i nadal licznik będzie przy takich samych obrotach na tym samym biegu pokazywał to samo, tyle że rzeczywista predkość będzie diametralnie inna :619:

2. Licznik zawsze bierze dane do pokazania predkości z ilości obrotów koła (oczywiście upraszczając delikatnie, gdyz sa to obecnie elektroniczne czujniki w skrzyni), a nie z tego ile opona fizycznie przejechała, bo niby na jakiej podstawie auto ma sie "domyslić" czy założyłes mu prawidłowy rozmiar opony :027:


3. Wiem, że 215/60/16 jest odrobine większa od 225/50/17 (i juz całkiem sporo większa od 235/45/17), ale pisałem o 17-tkach, a nie 16-tkach :619:
225/55/16 jest trochę mniejsza od 215/60/16.

U mnie navi przy licznikowych 100km/h pokazuje 95km/h na letnich 225/50/17, a na zimówkach 215/60/16 jest to jakieś 1-2km więcej, ale moje zimówki z przodu już dogorywają (3-4mm im zostały) i po sezonie idą na śmietnik, więc powiedzmy, że przy pełnej wysokości bieżnika predkościomierz byłby bardzo blisko wskazań navi.




BTW - U mnie w książce rozmiaru 235/45/17 nie ma wymienionego jako fabrycznego zamiennika.
Zresztą jest to rozmiar fabryczny przeznaczony dla Mondeo MkIV, gdzie na 16-tkach standardem jest 215/55/16, a na 18-tkach 235/40/18, czyli w obu przypadkach "schodek niżej" niż w przypadku S-Maxa.

MAG
21-01-2011, 10:53
..... w sumie ciekawe skąd MAG wziął ten przelicznik

....
hmmmm????
O jaki przelicznik Ci chodzi?

NIUTEK74
21-01-2011, 14:29
Chodziło oto, że wysokość opony jest procentem szerokości tego nie wiedziałem

Slartibartfast
21-01-2011, 14:58
Wracam do wzorków :) najpierw obwody kół (O):
225/50/R17 = 2,063m
215/60/R16 = 2,087m
225/55/R16 = 2,054m
235/45/R17 = 2,021m
Stąd by przejechać 100km musi zostać wykonana następująca liczba obrotów koła (R):
225/50/R17 = 48463,75 (bo w 100 000m właśnie tyle mieści się odcinków 2,063m)
215/60/R16 = 47909,37
225/55/R16 = 48678,68
235/45/R17 = 49480,78
Z tego wychodzi, że wykonując tyle samo obrotów kołem z pominięciem różnic w oporach toczenia i momencie niezbednym do obrotu (czyli TEORETYCZNIE spalając tyle samo paliwa) przejedziemy:
225/50/R17 = 100,00km (wartość odniesienia)
215/60/R16 = 101,15km (prędkościomierz zaniża o 1,15km/h)
225/55/R16 = 99,56km (prędkościomierz zawyża o 0,44km/h)
235/45/R17 = 97,94km (prędkościomierz zawyża o 2,06km/h)
:D

pbobek
21-01-2011, 15:16
Wracam do wzorków :) najpierw obwody kół (O):
225/50/R17 = 2,063m
215/60/R16 = 2,087m
225/55/R16 = 2,054m
235/45/R17 = 2,021m
Stąd by przejechać 100km musi zostać wykonana następująca liczba obrotów koła (R):
225/50/R17 = 48463,75 (bo w 100 000m właśnie tyle mieści się odcinków 2,063m)
215/60/R16 = 47909,37
225/55/R16 = 48678,68
235/45/R17 = 49480,78
Z tego wychodzi, że wykonując tyle samo obrotów kołem z pominięciem różnic w oporach toczenia i momencie niezbednym do obrotu (czyli TEORETYCZNIE spalając tyle samo paliwa) przejedziemy:
225/50/R17 = 100,00km (wartość odniesienia)
215/60/R16 = 101,15km (prędkościomierz zaniża o 1,15km/h)
225/55/R16 = 99,56km (prędkościomierz zawyża o 0,45km/h)
235/45/R17 = 97,94km (prędkościomierz zawyża o 2,04km/h)
:D

no no:) ciekawe ciekawe. well done!!:)

Czyli przebiegi rzeczywiste też się różnią...

jagd
27-01-2011, 12:31
Kolego JAGD chcę właśnie zakupic takie Nokiany, możesz wypowiedzieć się na temat tych opon, jak się zachowują na suchym, na świeżym śniegu??

Jestem bardzo zadowolony - choć w Mondeo - lepiej mi się sprawowały Vredesitein SnowTrac2.

Ale są dużo droższe, więc - w tej cenie, którą zapłaciłem za Nokiany (416,- szt.) uważam, że to bardzo porządna opona - godna polecenia.
(oponiarze i tak polecają to co im akurat zalega na składzie :D)

Na kopnym - bez zarzutu. Na ubitym i wyślizganym - czuć lekki uślizg.
Na suchym asfalcie - bez kłopotu. Na lekko wilgotnym - przy +2/+5C mogą lekko uciekać w ciasnych zakrętach (ale wyczuwalnie i zdecydowanie odzyskują trakcję - więc nie przeszkadza mi to)

W porównaniu z Vredesteinami - chyba szybciej łapią poślizg przy hamowaniu (trzeba też wziąć jednak pod uwagę, że Mondo Mk3 to nieco inne auto...). Poza tym - nie mam uwag. Pow. 120 zaczynają szumieć - ale bardzo kulturalnie... Poniżej - jakoś ich nie słyszę.

Dinar
09-03-2011, 18:11
W testach ten rozmiar 16'' czy 17'' Dunlop-Continental-Bridgestone-wygrywa ale najważniejsze ''opory toczenia'' mają na końcu,[zużycie paliwa 0,5-1,0litra trzeba doliczyć].Też mam problem co kupić bo ostatnio na focusie przekonałem się o oporach toczenia -Miałem Firestone Multihawk 14'' [pomiar z górki] jechały na luzie 1000m a jak zakupiłem Fuldę Ecokontrol 14'' to ledwo 500m ujechałem,ta była niby ekstra.Mam 225/50/17 ale teraz założę 215/55/17 i właśnie problem jaką firmę wybrać,przejeżdzam rocznie około 40 tyś to zużycie paliwa się liczy.Wniosek jeden -nie wszystko złoto co się świeci.

Dinar
10-03-2011, 16:08
Co sądzicie o takich oponach.
http://4tires.pl/p/357/7690/opony-letnie-kormoran-225-50r17-gamma-b2-98w-xl-17-quot-osobowe-opony-letnie.html

NIUTEK74
10-03-2011, 17:30
Najlepiej poszukaj informacji na różnych portalach oponiarskich np.opony.pl tam znajdziesz wiele informacji od użytkowników takich opon ja niedawno kupiłem takie GOODYEAR EFFICIENT GRIP 235/45/17 pewnie za jakieś dwa tygodnie trafią na auto i wtedy się przekonam jak dobry był to wybór opinie były całkiem przyzwoite

Dinar
10-03-2011, 17:58
Najlepiej poszukaj informacji na różnych portalach oponiarskich np.opony.pl tam znajdziesz wiele informacji od użytkowników takich opon Tak opinie są - wypisują ich pracownicy razem ze sekretarką w zależności czego mają więcej.

Tak na marginesie chyba już w tym roku każda opona będzie musiała mieć tzw. certyfikat,to taka naklejka informująca o dodatkowych danych jak-opory toczenia,aquaplaning,hałas,komfort jazdy,na suche,mokre itd.

Ciekawa ta opona ale nie taki niski profil,dasz radę jeżdzić na śląsku.

NIUTEK74
10-03-2011, 18:46
Drogi mamy coraz lepsze i za chwile będziemy mieć dwie autostrady :p, co w skali kraju jest ewenementem, śląska bym się nie bał, ale jak jeździmy na wakacje przez Włocławek to tam jest tragedia

arczi_75
04-04-2011, 17:47
Odświeżam trochę temat :-) Jakie możecie polecić oponki letnie?

NIUTEK74
04-04-2011, 18:10
Ja od trzech tygodni używam takich 235/45 R17 Goodyear Efficient Grip jak na razie jestem zadowolony

Dinar
04-04-2011, 18:11
Odświeżam trochę temat :-) Jakie możecie polecić oponki letnie?To zależy na jakie felgi 16'' czy 17'' bo nie wszystkie modele są w tych rozmiarach,ja kupiłem Micheliny Primacy HP - 225/50/17'' takie mam fabryczne,wczoraj zaliczyłem ''gierkówke'' jazda do 150km/godz. sprawują się dobrze.[tak przy okazji wypił 8l/100km,Focus mieścił się w 6l]

arczi_75
04-04-2011, 19:47
To zależy na jakie felgi 16'' czy 17'' bo nie wszystkie modele są w tych rozmiarach,ja kupiłem Micheliny Primacy HP - 225/50/17'' takie mam fabryczne,wczoraj zaliczyłem ''gierkówke'' jazda do 150km/godz. sprawują się dobrze.[tak przy okazji wypił 8l/100km,Focus mieścił się w 6l]

Ja od nowości mam właśnie te Michelinki w tym samym rozmiarze 225/50 R17 98W XL, przejechałem na nich ok. 80 tys. km, było nieźle, ale bez rewelacji. W tej chwili mam 2 oponki mocno zjechane, dałem je na tył, a wcześniejsze tylne jeszcze niby w dobrym stanie jeśli chodzi o bieżnik poszły do przodu. No i po zamianie pojawiło się głośne dudnienie, a przy dużych prędkościach wręcz wycie kółek. Po oględzinach okazało się, że te wcześniejsze tylne są nieco wyząbkowane i stąd ten problem. Ogólnie dowiedziałem się, że Michelin od niedawna zaleca co 5 tys. km zamianę opon na ukos. Kiedyś tak się zalecało, ale teraz przy tej niby lepszej jakości mam robić to samo - bezsens zwłaszcza, że mam czujniki ciśnienia, które są tak delikatne jak....
Wniosek nasuwa sie jeden - raczej wszystkie 4 kółka do wymiany i szczerze mówiąc mam nieco dość Michelinów i stąd moje pytanie do forumowiczów o ich opinie nt. użytkowania różnych oponek.

Dinar
04-04-2011, 20:02
Po oględzinach okazało się, że te wcześniejsze tylne są nieco wyząbkowane i stąd ten problemZąbkowanie - fachowcy twierdzą że to główna wina dużych prędkości powyżej 130km/godz.i przeważnie dotyczy tylnej osi wleczonej,czym opona gładsza tym lepsza,ale warunki są różne.

be_rcik
05-04-2011, 10:20
Ogólnie dowiedziałem się, że Michelin od niedawna zaleca co 5 tys. km zamianę opon na ukos. Kiedyś tak się zalecało, ale teraz przy tej niby lepszej jakości mam robić to samo - bezsens zwłaszcza, że mam czujniki ciśnienia, które są tak delikatne jak....

Ogólnie to może być ciężko, ponieważ większość opon jest kierunkowa, a raczej nie przypominam sobież żebym ostatnio oglądął jakąś niekierukową.

zbyso42200
05-04-2011, 12:19
Ząbkowanie - fachowcy twierdzą że to główna wina dużych prędkości powyżej 130km/godz.i przeważnie dotyczy tylnej osi wleczonej,czym opona gładsza tym lepsza,ale warunki są różne.

Inni fachowcy twierdzą natomiast, że to przypadłość tylnego zawieszenia Fordów w wersji kombi. Zwłaszcza w przypadku pokonywania dystansów bez ładunku w bagażniku, czyli niedociążenia tylnego zawieszenia. U mnie ząbkuje opony zarównow mdo3, jak i w s-maxie, mimo zbiezności mieszczącej się w tolerancji.
A przeciętną predkość komputer określa na 53 km/h.
pzdr.
edit: używam nokianów Z G2

Kristoforos
05-04-2011, 12:30
Inni fachowcy twierdzą natomiast, że to przypadłość tylnego zawieszenia Fordów w wersji kombi. Zwłaszcza w przypadku pokonywania dystansów bez ładunku w bagażniku, czyli niedociążenia tylnego zawieszenia.
Dokładnie to samo usłyszałem, gdy zmieniałem ostatnio z zimowych na letnie. I raczej traktuję tę opinię jako fachową. Z tym, że to nie tylko Ford ma taki problem. Po prostu takie zawieszenie, dla pewnych właściwości jezdnych jest dobre, a dla pewnych (ząbkowanie opon) gorsze. No i właśnie te letnie też mi przerzucili po skosie. Jest też kwestia jaka opona jest na kółku. Letnie mam fabryczne, GoodYear'y (nie sprawdzałem modelu) i wymagały przerzucenia, a zimowe Continentale, mimo podobnego przebiegu, niemal nietknięte. I to oponiarz potwierdził - GoodYear'y, szczególnie te zakładane fabryczne, bardzo szybko się poddają, a Continentale szczególnie na przestrzeni ostatniego roku sprawdzają się podobno rewelacyjnie.

MAG
05-04-2011, 19:12
..... ponieważ większość opon jest kierunkowa, a raczej nie przypominam sobież żebym ostatnio oglądął jakąś niekierukową.
Ja natomiast odnoszę wrażenie ze zdecydowana wiekszość opon jest w tej chwili asymetryczna, a nie kierunkowa ...

Kristoforos
05-04-2011, 22:08
Ja natomiast odnoszę wrażenie ze zdecydowana wiekszość opon jest w tej chwili asymetryczna, a nie kierunkowa ...
I mi się coś tak wydawało, ale się nie odzywałem, bo aż tak oblatany w rynku opon nie jestem.

drinks
06-04-2011, 19:46
Ja natomiast odnoszę wrażenie ze zdecydowana wiekszość opon jest w tej chwili asymetryczna, a nie kierunkowa ...

E tam, kiedy szukałem jesienią zimówek, asymetryczne były w większości w katalogach, a nie w realu. Przynajmniej w salonach. Wg mnie dalej przodują kierunkowe.

pinio124
07-04-2011, 11:07
Panowie, mam problem z oponami do mojego S-Maxa. Otóż nadszedł moment wymiany. Aktualne opony mają rozmiar 235/45/18. Czy na 18-calowe "śnieżynki" Forda będą pasować opony 235/40/18?

Radek S-MAX
07-04-2011, 17:54
Koledzy zamówiłem sobie oponki letnie Continental 225/50/R17, ale cholera zapomniałem o Indeksie Nośności! powinien być 98, czy 99, czy w ogóle jakiś inny?
Instrukcja milczy na ten temat :/

Pozdro.

pbobek
07-04-2011, 17:55
98 i lepiej xl

Radek S-MAX
07-04-2011, 17:58
bo właśnie sprawdziłem na zimówkach (ale nie są oryginalne od nowości, a nie mam pojęcia czym się kierował poprzedni właściciel) i mam 98.

czyli: RF, XL – opona wzmocniona o zwiększonej ładowności (Extra Load)

arczi_75
07-04-2011, 21:03
A co koledzy sądzicie o oponkach typu RUN ON FLAT? Mam okazję do kupienia w super cenie Goodyeary NCT5 225/50R17 94Y RUN ON FLAT. Podobno tego typu oponki są twarde i głośne, co przy moim twardym zawieszeniu może dać super twarde połączenie:-)

plastuś
07-04-2011, 21:26
Witaj,
ale Run Flat'y tylko wtedy jak masz czujniki ciśnienia...Masz rację są twardsze od standardowych opon bo w środku mają wkładkę,dzięki której właśnie można jechać na kapciu - oczywiście z ograniczoną prędkością i ograniczoną odległość..

Radek S-MAX
07-04-2011, 21:29
A co koledzy sądzicie o oponkach typu RUN ON FLAT? Mam okazję do kupienia w super cenie Goodyeary NCT5 225/50R17 94Y RUN ON FLAT. Podobno tego typu oponki są twarde i głośne, co przy moim twardym zawieszeniu może dać super twarde połączenie:-)

Na pewno nie będziesz miał kanapy na tych oponach, po prostu ściany ma twarde i na komforcie tracisz i ogólnie są ciężkie jak cholera (temat przerabiany często na forum BMW)

Ostatnio u znajomego podnosiłem taką oponę 20" od X6 cholera chyba ważyła więcej niż 15 kg :D Wulkanizatorzy nie lubią tych opon ciężka robota przy nich i do nich najlepiej wybrać wulkanizatora, co ma maszynę na rolkach z udarem do zakładania.

arczi_75
07-04-2011, 21:37
Nie ważyłem swoich 17-tek na felgach Dotz Hanzo ale dałbym głowę, że wiecej niż 15 kg to bez dwóch zdań mają - ale uwaga cenna:-)
Czujniki oczywiście mam, podobnie jak zaje.....ty problem - czy kupić w super cenie pewne minimalne używane za 1100 zeta Goodyeary RunOnFlat-y lub 1400zeta za komplet Michelinki Primacy HP (takie mam od nowości - zrobiłem na nich ponad 80 tys. km), czy polecane mi w serwisie nówki Continentalki ContiSportContact 3 za 2800 zeta całość? Różnica ogromna, ale i obawy przed jednak używkami nie mniejsze:-(

Kayu
15-04-2011, 17:04
Arczi - te 80kkm zrobiles w 3 sezony letnie ? Ja mam 2 sezony za sobą, 42kkm i Micheliny (co prawda 215/60/16) zaczynaja zle prowadzic samochod. Zauwazylem to juz na jesieni przed przekladka na zimowe. Samochod duzo mocniej jest rzucany na koleinach niz na zimowych Nokianach, mam wrazenie ze na dziurach i nierownosciach musze czesciej korygowac tor jazdy. Teraz przelozylem tyly na przod i wybiore sie jeszcze na geometrię. ZObaczymy czy cos się poprawi.

arczi_75
15-04-2011, 21:16
Arczi - te 80kkm zrobiles w 3 sezony letnie ? Ja mam 2 sezony za sobą, 42kkm i Micheliny (co prawda 215/60/16) zaczynaja zle prowadzic samochod. Zauwazylem to juz na jesieni przed przekladka na zimowe. Samochod duzo mocniej jest rzucany na koleinach niz na zimowych Nokianach, mam wrazenie ze na dziurach i nierownosciach musze czesciej korygowac tor jazdy. Teraz przelozylem tyly na przod i wybiore sie jeszcze na geometrię. ZObaczymy czy cos się poprawi.

Maksia odebrałem początkiem stycznia 2009 więc na Michelinkach przejechałem wiosnę, lato, jesień 2009 i 2010 robiąc regularnie 5 tys. km miesięcznie. Czyli 5 tys. km x 8 miechów x 2 lata + 1 miesiąc 2011 to wychodzi nawet 85 tys. km, w tym 80 tys. bez zająknięcia. Dopiero w tym roku po przekładce przodu z tyłem zaczęły się jaja - wycie i dudnienie (od minimalnego wyząbkowania wcześniejszego tyłu). Właśnie dzisiaj przyszły z Niemiec zamówione Continentalki ContiSportContact 3 no i zobaczymy jak się będą sprawiały i jaka będzie żywotność :-)

robmus
17-04-2011, 06:21
a co myslicie o takich oponach z felgami ( DOTZ SHURIKEN 17" 5x108 z oponami KLEBER BDB ) to w nawiasie nazwa aukcji na allegro

Yakac
03-11-2012, 20:53
Czytam ten wątek i sam stoję przed podobnym pytaniem. Otóż spodobała mi się opona Continental ContiWinterContact TS 850 (zwycięzca aktualnego testu AŚ). Opona jest super tylko nie ma rozmiaru będącego odpowiednikiem fabrycznego 215/60 R16 (przekopałem internet i nie znalazłem, może jeszcze nie ma w handlu albo nie jest przewidywana). Jest natomiast nieco mniejsza 215/55 R16. Różnica średnicy wynosi 3,2% czyli 21,5mm (za kalkulatorem). I tutaj moje pytanie: można założyć czy nie tę oponę do S-maxa? Opona jest nowością, ale przynajmniej jest pewność, że przez kilka lat będzie można sztukę dokupic jakby co. Natomiast mam wrażenie, że poprzedni model czyli TS830 będzie wycofywany z rynku.
Co poradzicie koledzy?

andy-w
04-11-2012, 21:23
Koniecznie sprawdź nośność opony 215/55 R16. Może być za mała do S-maxa. Opony 215/60 występują z odpowiednio wysoką nośnością (dla S-maxa parametr o oznaczeniu 99H). Opony o 215/55 prawdopodobnie o takiej nośności nie występują lub trudno je nabyć.
Poza tym profil 55 przy szrokości 215 grozi częstym dobijaniem opony do felgi na zimowych dziurach. Lepiej szukaj opony o profilu 60, właściwego dla S-maxa.

slick
06-11-2012, 10:52
Czytam ten wątek i sam stoję przed podobnym pytaniem. Otóż spodobała mi się opona Continental ContiWinterContact TS 850 (zwycięzca aktualnego testu AŚ). Opona jest super tylko nie ma rozmiaru będącego odpowiednikiem fabrycznego 215/60 R16 (przekopałem internet i nie znalazłem, może jeszcze nie ma w handlu albo nie jest przewidywana). Jest natomiast nieco mniejsza 215/55 R16. Różnica średnicy wynosi 3,2% czyli 21,5mm (za kalkulatorem). I tutaj moje pytanie: można założyć czy nie tę oponę do S-maxa? Opona jest nowością, ale przynajmniej jest pewność, że przez kilka lat będzie można sztukę dokupic jakby co. Natomiast mam wrażenie, że poprzedni model czyli TS830 będzie wycofywany z rynku.
Co poradzicie koledzy?

Hejka, niestety nie możesz zamontować w twoim Maxie mniejszego rozmiaru. Popatrz sobie na wszystkie rozmiary z homologacją do Twojego autka.
Opona TS850 rzeczywiście jest świetna i ma bardzo bardzo dobre wyniki w testach.
Pozdrowionka:mrgreen:

michalyyy
23-02-2013, 20:28
Czytam ten wątek i sam stoję przed podobnym pytaniem. Otóż spodobała mi się opona Continental ContiWinterContact TS 850 (zwycięzca aktualnego testu AŚ). Opona jest super tylko nie ma rozmiaru będącego odpowiednikiem fabrycznego 215/60 R16 (przekopałem internet i nie znalazłem, może jeszcze nie ma w handlu albo nie jest przewidywana). Jest natomiast nieco mniejsza 215/55 R16. Różnica średnicy wynosi 3,2% czyli 21,5mm (za kalkulatorem). I tutaj moje pytanie: można założyć czy nie tę oponę do S-maxa? Opona jest nowością, ale przynajmniej jest pewność, że przez kilka lat będzie można sztukę dokupic jakby co. Natomiast mam wrażenie, że poprzedni model czyli TS830 będzie wycofywany z rynku.
Co poradzicie koledzy?

Mialem okazje wyrobic sobie opinie o tej gumie w polaczeniu z Citroen Xsara. Opona idealnie zachowuje sie na mokrym i blocie posniegowym. Podczas przyspieszania na mokrym delikatnie slychac jak lamelki pracuja. Wielokrotniej lepiej hamuje niz przyspiesza, uwazam to za plus. W przypadku jazdy w kopnym sniegu dosc mocno sie "zapycha" tracac przyczepnosc, dlatego w teranach mocno gorskich moze byc roznie. Teraz rozgladam sie za rozmiarem do SMAX'A 215x60x16 lub 225x50x17 i faktycznie z Conti mozna kupic tylko TS830. A czy ktos jezdzi na Vredestein Xtreme Wintrac ? Pozdr. M.

brajan0
17-02-2015, 14:06
Odgrzebę temat. Panowie mam obecnie ,,zimę'' o rozmiarze 215/60/16.
Na lato myślę o 225/55/17 lub 225/50/17.
Czytam i nie mogę się zdecydować 55, czy 50 ? Obecnie licznik zawyża mi prędkość o około 4km. Doradźcie.
S-max 2.0 benzyna, 2 dorosłych +2 dzieci.

_sobol_
17-02-2015, 18:59
Rozmiar zalecany do s-maxa (z którym fabrycznie wychodzą auta na kołach 17") to 225/50R17. Skoro tak montują w Fordzie, to po co poprawiać inżynierów?

FOREST_JG
19-02-2015, 08:24
Panowie znalazłem nówki zimowe opony CONTINENTAL contiwintercontact ts830p 235/45/R18 w cenie 1800 zł za komplet --- jakieś opinie o tej oponie. Warto ?

tubus
19-02-2015, 09:15
Jeśli nowe i w miarę świeże to brać a "będzie Pan zadowolony". Chociaż ta cena podejrzanie niska.

kordyl
19-02-2015, 10:38
Cena może wynikać z tego, że to już poprzedni model. Teraz na topie jest ts850

FOREST_JG
19-02-2015, 11:12
Rok produkcji opony 2012. Ale są nowe nieuzywane.

latar
19-02-2015, 11:40
TS830 są niezłe! Miałem na Focusie dawały radę konkretnie. O letnich od Conti mam zupełnie odmienne zdanie ze względu na marną trwałość ale zimówki były porządne. Miałem takie same i w MDO i w Foce.

FOREST_JG
19-02-2015, 14:14
1800 to niezła cena a widzę że w hurcie wychodzi 1200 zł za komplet (tylko że trzeba 10 chętnych)

http://allegro.pl/hurt-opony-continental-235-45-18-i5105673147.html

latar
19-02-2015, 15:32
A gdzie masz te Conti po 1800 za zestaw? Bo może i ja bym się skusił.

Bump:
Co ja gadam. Na pewno bym się skusił. 2012 mi nie przeszkadza pod warunkiem, że były odpowiednio przechowywane. Moje może jeszcze na sezon starczą więc te założyłbym dopiero na zimę 16/17. Eeee, za dwa lata? To w sumie nie ma sensu. Odwołuję.

Adame_1982
19-05-2021, 15:56
Panowie mam pytanie odnośnie opon zakupiłem felgi 18 ibteraz sie zastanawiam jaka ooona będzie dobra 225/45/18 czy 235/45/18 ooony będą firmy Uniroyal Rainsport5

P405
19-05-2021, 17:27
Jeżeli Mk4https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210519/47b4c0f1aad58f3a68fb4ceced05195d.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

mackoo
20-05-2021, 11:25
Panowie mam pytanie odnośnie opon zakupiłem felgi 18 ibteraz sie zastanawiam jaka ooona będzie dobra 225/45/18 czy 235/45/18 ooony będą firmy Uniroyal Rainsport5

W swoim Smax'ie mam 235/45/18, jest ok.

Adame_1982
20-05-2021, 15:05
W swoim Smax'ie mam 235/45/18, jest ok.

Dziękuję za odpowiedź