Bogus_wet
03-04-2006, 18:10
Cześć, jestem tu nowy wiec niezdziwcie sie jak moje pytania beda śmieszne:/ Niuedawno w mojej rodzinie pojawil sie niwy Ford, Ford Transit a zwiazku z jego pojawieniem kilka problemów:/ A dokladnie po pierwsze mam problem z nawiewiem, na 3 mi tylko chodzi a na 1 i 2 za groma nie chce:/ Czytałem juz tu wczesniej ze to wina jakiegos tranzystora nawiewu, ale niemma pojecia gdzie on moze sie znajdowac:( Po drugie niedawno bylem u goscia co sie zajmuje elektronika w samochodach bo mmi sie akomulator strasznie sybko rozladowoywal(akomulator byl nowy) i powiedzial mi ze mi radio za duzo pradu czerpie, nawet jak jest wylonczone(czy to jest wogole morzliwe zeby radio wylaczone pobieralo jakis prad, zaznaczam ze radio nie ma zegarka) I po trzecie, za groma nie moge zegarka przestawic:? mam takie dwa guziczki pod zegarkiem plus iminus, gdy je naciskam skazowka drga, ale nie moze sie ruszyc ani do przodu ani do tylu(a zegarek chodzi tylko zle ustawiony:/) Mam nadzieje że pomorzecie rozwiazac mi moje problemy bo mi juz pomyslow brak:(
Ford Transit 2,5 D 1996r.
Na 99% uszkodzony jest rezystor - po otwarciu maski zobaczysz go przykręconego przy prawej lampie/reflektorze - patrząc od przodu auta (koszt nowego to około 65-70zł) - jest wielkości pudełka zapałek i obudowany metalową perforowaną siatką.
Co do rozładowywania akumulatora to podejrzewam, że masz uszkodzoną jedną z 6 diod w prostowniku wewnątrz alternatora - to bardzo prawdopodobne miejsce ucieczki prądu - ten przypadek przerabiałem osobiście i koszt naprawy wyniósł 10zł.
Bogus_wet
04-04-2006, 21:40
Dziekuje za zainyteresowanie sie mojim tematem:) Bylem dzisij u goscia co sprawdzil mi te diody w alternatorze i wszystko jest ok:) Dzisiaj wyjelem radio zobaczyc czy moze tam jakis kabel sie odpiol czy co i to wtedy byla by wina rozladowywanie sie mojego akomulatora, a tam psikus, nie ma zadnych kosci ni nic wszytsko na jakis klej poklejone ufff... az strach tam ponownie zagladac:/ Ma moze ktos z furomowiczow schemat jak radio powinno byc polaczone?? Bardzo bym bym wdzieczny za taki schemat:) A i zajrzalem dzis rownierz do kabli od dmuchawy polaczonych z przelacznikem i niechcaco jeden z kabli dotknol mi czesci karoseri i blysk tylko widzialem:( teraz juz nawet 3 bieg nie chodzi w mojej wentylacji:/ Gdzie moga byc bezpoieczniki odpowiedzialne za dmuchawe, tylko po lewej stronie kierownicy czy gdzies indziej jeszce? bo tam sprawdzalem i jest wszytsko ok.
Nie przejmuj sie ja tez jestem nowy ale postaram ci zdradzic kilka moich pomysłów.W skrzynce bezpieczników jest ten jedyny (na samym dole pierwszy od lewej zielony 30A) innego nie ma a co do akumulatora musisz sprawdzic pobór prądu przy zgaszony silniku (musi być bliski zeru) i ładowanie. Jeżli wszystko bedzie ok to pozostje jedynie winny akumulator choć nowy nie koniecznie sprawny.Wracając do dmuchawy, brak 1 i 2 biegu to wina opornika dmuchawy (od strony pasażera pod reflektorem ale najlepiej zdemontuj atrape)lub złącza opornika z instalacją (może być skorodowane) Jak ci to pomoze wisisz mi piwko :fcp29 Pozdrawiam
Bogus_wet
09-04-2006, 16:25
Ufff... uporalem juz sie z nadmuchem:) Jednak to byl rezystor okazalo sie ze kabelki ktore powinny byc do niego podlaczone nie byly podlaczone no i caly zardzewialy:? Eee troche sie podszlifowalo kilka zeczy wymienilo i jest dobrze:) Dziki za to:) :fcp29 Jeszce imi tylko radio zostalo:)Zobaczymy to w poniedzialek:) Moze ktos ma jakies pomysly co moze byc z radiem ze one prad pobiera nawet jak jest wyloczone:> To i troche czasu i pieniazków zaoszczedze sobie :D:) Dzieki za wszystko:)
Bogus_wet skad jestes ?? Jesli ze Szczecina to mogę Ci polecic dobry warsztat specjalizacja Ford :)
Bogus_wet
12-04-2006, 13:31
Hej eker, nie nie pochodze z okolo Szczecina a niz z jego centrum:) Zambrów woj. Podlaskie stad jestem:) :fcp1
Witaj Bogus_wet , szkoda znam dobry warsztat w Szczecinie robia Ford i robia to bardzo dobrze :)
Pozdrawiam