Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Spryskiwacze przedniej szyby - dlaczego tylko 4 strugi?


greegi
19-01-2011, 07:58
Hej,

Dziwi mnie ostatnio jakość spryskiwaczy (dysz) do moczenia przedniej szyby.
Jak to jest możliwe, że do tak dużej szyby dali tylko 4 stróżki?

W lato niechcący uszkodziłem siostrze dysze w astrze II. Okazało się, że prawie plug and play pasuje dysza od Insigni (całe 17zł w ASO). No i teraz jest pięknej jakości mgiełka.
Czy jest coś takiego do Maxsia? Jesteście zadowoleni ze spryskiwaczy w swoich autach?
Jedyny plus to to, że płyn leci od razu. Widać dali jakieś zaworki zwrotne, ale ciśnienie nie jest jż zachwycające :(

Dinar
19-01-2011, 08:30
pięknej jakości mgiełka.Jest dobra jak stoisz przy większych prędkościach powietrze zabiera tą mgiełkę i wycieraczka maże.Włóż w spryskiwacz igłę i tymi kulkami ustawisz wysokość rozstaw.Owszem dużo płynu idzie ale też jest duża szyba.Jedno co zauważyłem to w niskich autach szybciej się brudzi[np.jazda za innym autem]tu o wiele mniej.

greegi
19-01-2011, 08:44
Właśnie nie. Nawet powyżej 100km/h mgiełka ładnie rosi szybę.
Może to zależy od auta, ale Astrze II sprawuje się świetnie.

W Maxiu ma dobrze dysze wyregulowane. Nie jestem tylko zadowolony z jakości zraszania. Bo co ledwie psiknie na szybę to wycieraczka zaraz zabierze. Nawet się rozpłynąć płyn dobrze nie zdąży.

Slartibartfast
19-01-2011, 09:26
Mgiełka może i lepiej rosi, natomiast na ułamki sekund stawia taką zasłonę, że nic nie widać. Jakoś bezpieczniej się czuję z psikawkami niż mgławicami :)

pawel2m
19-01-2011, 10:17
Mgiełka na dyszach z Insignii niestety zużywa dużo więcej płynu..

citrovit
19-01-2011, 11:02
witajcie
Ja też nie jestem zadowolony ze spryskiwaczy w x-maxie
pomijając ten płyn który idzie na reflektory,to na szyby leje dosyć dużo i 4 dysze to za mało żeby mniejszą ilością płynu to załatwić.
Użytkuję też Mercedesa Vito,tam spryskiwanie szyby jest rozwiązane w ten sposób,że dysze spryskiwaczy są na ramionach wycieraczek,po dwie na 1 ramę.Daje to fantastyczny efekt mycia szyby i płynu idzie dużo mniej.
Tego mi brakuje w maxiu.

jacekzom
19-01-2011, 11:47
Co za temat....jest jak jest i już. Niektóre auta robią mgłę, inne np Peugeot mają dysze w ramionach itd. Wszystkie opcje przerabiałem, i nie widze wad naszego prostego rozwiązamia w Fordzie. Najbardziej irytowało mnie rozwiązanie z dyszami w wycieraczkach.

be_rcik
19-01-2011, 21:19
Trochę pojeździłem samochodami, nie praktykowałem "mgiełki", ale ja z Smaxia jestem zadowolony w tym aspekcie.
Nie widzę żeby lał za dużo czy mało. Dla mnie najważniejsze jest żeby tak samo zachowywał się przy różnych prędkościach, co widzę po innych autach jest trudne do osiągnięcia. I to jest zapewnione całkiem nieźle. Przez półtora roku też nic nie musiałem regulować (dysz), działa wszystko ok.
Jedyne co nie wkurza to mały zbiornik na płyn. W takim aucie bańka 5 litrów powinna sie ładować bez żadnego "ale". A wchodzi ledwie połowa.

Slartibartfast
19-01-2011, 21:49
No co ty, u mnie wchodzi bite 4 litry
Ale w zimie to i tak mało

eclipse
19-01-2011, 21:54
Ja pczytałem na naszym forum forda i wiecej osób jest niezadowolonych z rozwiązania typu sikawka , nie wspominając o tylnej ( porażka )jeżdżę czasem paskiem i tam pięknie rozpyla mgiełke nie ważne z jaką predkością (przy dużej prędkości wiatr z szyby sam zmywa mgiełkę ) przy małej w mieście nie drapie wycieraczką zanim przesunie sie do strumienia bo jest rozpylone na wiekszej części szyby . chętnie bym zmienił dysze spryskiwaczy w maksiu na takie gdyby można było dopasować z jakiegoś auta . Czy ktoś próbował ?".........

zwy
20-01-2011, 17:58
Na forum focusa był ten sam problem. Ktoś wyczaił, że wersja amerykańska ma spryskiwacze mgłowe, czyli idealny plug and play. Nie są one co prawda podgrzewane i nie mają gumki od strony maski, ale najważniejsze, że już nie siura na szybę tylko jest ładna mgła.
Może wersja na inny kraj lub kontynent ma coś takiego, musicie poszukać.
A co do pojemności zbiornika na płyn jest tak, że wersje ze spryskiwaczami reflektorów muszą mieć ten zbiornik większy. Zawsze można kupić gdzieś tanio większy i założyć do siebie.

greegi
20-01-2011, 19:45
Ja pczytałem na naszym forum forda i wiecej osób jest niezadowolonych z rozwiązania typu sikawka , nie wspominając o tylnej ( porażka )jeżdżę czasem paskiem i tam pięknie rozpyla mgiełke nie ważne z jaką predkością (przy dużej prędkości wiatr z szyby sam zmywa mgiełkę ) przy małej w mieście nie drapie wycieraczką zanim przesunie sie do strumienia bo jest rozpylone na wiekszej części szyby . chętnie bym zmienił dysze spryskiwaczy w maksiu na takie gdyby można było dopasować z jakiegoś auta . Czy ktoś próbował ?".........

O to to, dokładnie o to mi chodzi.
Struga jest bardzo wąska i przy pierwszym przebiegu wycieraczka skrobie na sucho

Zoltyy
20-01-2011, 20:48
Nie wiem od czego to zalezy - pewnie od pochylenia szyby ale niezaleznie od predkosci w S-M spryskiwacze sie sprawuja. W starej Toyocie Ave zawsze mialem z tym klopoty - albo mycie dachu w korku a na autostradzie OK, albo w korku OK a na autostradzie moczylem piora zlozonych wycieraczek, ktore nota bene przy 180 km/h mialy klopot z pokonaniem pedu powietrza ni niebardzo chcialy sie skladac.

pxl
21-01-2011, 22:12
A co do pojemności zbiornika na płyn jest tak, że wersje ze spryskiwaczami reflektorów muszą mieć ten zbiornik większy. Zawsze można kupić gdzieś tanio większy i założyć do siebie.

Witam,
zbiorniczek na płyn w wersji ze spryskiwaniem reflektorów lub bez - jest identyczny (s-max 2006-2009 przed FL) - wersja ze spryskami reflektorów ma dodatkową pompkę o lekko większej wydajności (nie jest ona nadzwyczaj 'wysokociśnieniowa') zamontowaną o jakieś 15 cm powyżej pompki do szyb(dna zbiornika). Owa 'rezerwa' gdy poziom płynu spada poniżej pompki do refl. to niespełna 1litr płynu.
Pozdrawiam
XPrzemo

Rafek_
22-01-2011, 09:01
Właśnie nie. Nawet powyżej 100km/h mgiełka ładnie rosi szybę.
Może to zależy od auta, ale Astrze II sprawuje się świetnie.

W Maxiu ma dobrze dysze wyregulowane. Nie jestem tylko zadowolony z jakości zraszania. Bo co ledwie psiknie na szybę to wycieraczka zaraz zabierze. Nawet się rozpłynąć płyn dobrze nie zdąży.

Jezdze s-maxem trzeci dzien i niestety tez to zauwazylem. Trzeba bedzie jakiegos taniegodystrybutora plynu znalesc :)
Faktycznie, jakby byla dysza rzucajaca rozproszony strumien to byloby duzo lepiej.

A jakie sa dysze wnowym maxie?

Slartibartfast
07-02-2011, 10:28
W "nowym" czyli po lifcie są psikawki

Instrukcja S-MAX (AM2J-19A321-RA (CG3533pl)), strona 256:
Wersja: Wszystkie
Pozycja: Układ spryskiwaczy szyby przedniej
Pojemność w litrach (galonach): 3,9 (0,9)

pbobek
07-02-2011, 10:53
W "nowym" czyli po lifcie są psikawki

Instrukcja S-MAX (AM2J-19A321-RA (CG3533pl)), strona 256:
Wersja: Wszystkie
Pozycja: Układ spryskiwaczy szyby przedniej
Pojemność w litrach (galonach): 3,9 (0,9)

Czyli można zmienić. Ciekawe ile kosztują taki "psikawki"? Bo jak rozumiem mówimy o mgiełce a nie o 4 strugach.

Slartibartfast
07-02-2011, 10:54
psikawki walą strugami. mgiełki niet

Dinar
07-02-2011, 15:41
A jak macie ustawione te strugi i na jaką wysokość szyby psika na postoju.

Slartibartfast
07-02-2011, 15:45
U mnie szyba podzielona w poziomie na 4 równe obszary, każdy psikacz ma swój :) i wali na postoju tuż poniżej połowy wysokości szyby (środkowe) i ciut wyżej połowy (zewnętrzne). Tak mam skonfigurowane przez gościa z Genk :D i od nowości prawie nie ruszałem.
Zewnętrzne nie psikają na środek obszaru (w poziomie) tylko ok 2/3 do 3/4 obszaru od krawędzi - mniej więcej tak:
24472

108
11-03-2011, 23:55
...a czy można zlikwidować ostatni ruch wycieraczek, które po krótkiej przerwie włączają się, aby zebrac reszki płynu, czego nie trawię...

RafałB
12-03-2011, 09:35
Pewnie nie można...ale co Ci to przeszkadza???

basil
12-03-2011, 16:45
Mi akurat odpowiada ten ostatni ruch. Zwykle robiłem to ręcznie, teraz mam "z automatu":)

robmus
12-03-2011, 19:38
zgadzam sie z wami co do ostatniego ruchu wycieraczek, jest super, ale psikanie do troche do dupy jest stawiam na mgiełke i troche póżniej wyczieraczki pozdro

basil
12-03-2011, 19:52
mgiełkę miałem z galaxym 2003 - rewelka...

NIUTEK74
12-03-2011, 20:46
Od dziś testuje dysze zamontowane na ramię wycieraczki, co prawda nie dają mgiełki, ale mają trzy wyloty dwa do góry jeden w bok

mayak
14-03-2011, 09:37
http://css.ffclub.ru/forum/uploads/post-28-1203265268.jpg
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=105364 - do focusa2 można założyć spryskiwacze mgłowe z wersji usa i wydaje mi się, że eSio ma takie same spryski jak focus
http://ffclub.ru/topic/83332/jump_240/#comments - przekładka ogrzewania sprysków

ph71
14-03-2011, 11:31
...a czy można zlikwidować ostatni ruch wycieraczek, które po krótkiej przerwie włączają się, aby zebrac reszki płynu, czego nie trawię...

Podpinam się :) Ktoś z kolegów wie jak to zrobić? Czy tylko ASO poprzez komputer (jeśli to w ogóle możliwe)?

mayak
14-03-2011, 12:46
Podpinam się :) Ktoś z kolegów wie jak to zrobić? Czy tylko ASO poprzez komputer (jeśli to w ogóle możliwe)?

aby zlikwidować ostatni ruch, trzeba podczas pracy wycieraczek spowodowanej użyciem spryskiwacza, nacisnąć dźwignię wycieraczek w dół (czyli jednokrotne 'machnięcie')

greegi
15-03-2011, 07:16
Jak to psika jak na filmikach z youtuba podanych na pod forum Focusa to to jest jakas zenada.
Zamontowane przeze mnie w Oplu z Insigni, tam dopiero daja mglę.

ph71
07-04-2011, 08:35
aby zlikwidować ostatni ruch, trzeba podczas pracy wycieraczek spowodowanej użyciem spryskiwacza, nacisnąć dźwignię wycieraczek w dół (czyli jednokrotne 'machnięcie')

Działa. Dzięki kolego.

Radek S-MAX
07-04-2011, 21:26
Działa. Dzięki kolego.

O jakim "ostatnim ruchu wycieraczek" piszecie?

pbobek
07-04-2011, 21:50
Po spryskaniu szyby przedniej wycieraczki machają 3 razy. Po ok 3 sek robią jeszcze jeden ruch żeby zgarnąć to co ścieka...

Radek S-MAX
07-04-2011, 22:12
Po spryskaniu szyby przedniej wycieraczki machają 3 razy. Po ok 3 sek robią jeszcze jeden ruch żeby zgarnąć to co ścieka...

Thx!

Slartibartfast
16-05-2011, 23:17
Wróciłem własnie z trasy 600km i zauważyłem, że mój eSiu jest leniwy i nie macha wycieraczkami by zgarnąć to co ścieka. Głowę bym dał, że to działało. Żona się zaklina, że nigdy tego nie widziała... Czary jakieś... To się da gdzieś włączyć?

RafałB
17-05-2011, 07:59
A masz ustawione na auto - czyli raz w góre?Bo jak masz niżej - poziomo to nie działa automatyczne wycieranie...

Slartibartfast
17-05-2011, 09:13
Na auto działa ale tylko czasami - mam wrażenie, że wtedy jak ścieka po czujniku.
W mondku działa mi zawsze - tam nie mam automatu

RafałB
17-05-2011, 09:15
Niestety w tym przypadku trzeba użyć popularnego.. "ten typ tak ma" ;) Mi też działa słabo,tzn: albo wcale nie ma reakcji,albo latają jak szalone...

Slartibartfast
17-05-2011, 09:19
Automat wycieraczkowy to temat na cały osobny wątek ;)
Choć jakoś na niego nie narzekam :) To o czym pisałem to wyłącznie brak zgarniania nadmiaru płynu po 3 sek w razie jednokrotnego spryskania szyby - nie jazdy w deszczu. Wczoraj na części trasy padało i automat zachowywał się bez zarzutu.

RafałB
17-05-2011, 10:21
Aaa...to co innego ;) U mnie zbiera właśnie jeszcze raz,po ok 2-3 sekundach.

Kowalu
17-05-2011, 11:19
Witam. Jesli moge cos dodac na temat które dysze są lepsze to zdecydowanie postawiłbym na te rozpylacze, miałem takie w galaxym, jednak przy duzych prędkosciach kompletnie nic nie widac ale płyn idzie równomiernie po całej szybie. Teraz mam w mondku psikawki i musze powiedziec ze tez spełniają swoją role tyle ze wycieraczki powinny sie włączac po 1-2 sek od chwili uruchomienia spryskiwacza a tu włączją sie równoczesnie i praktycznie jeden ruch wykonują na sucho co zdrowe dla szyby nie jest. Ogólnie przy wiekszych prędkosciach bezpieczniejsze są psikawki

mayak
05-07-2011, 12:03
na niemieckim forum zakładają spryskiwacze mgłowe ale od Focusa3
http://forum.s-max-club.de/index.php?showtopic=5736&st=0
http://galerie.s-max-club.de/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=35190&g2_serialNumber=4

przy ok. 80km/h efekt jest taki:
http://www.s-max-club.de/media/bakery/images/item35/2011-03-16_1200.png

nr FINIS:
1708797 podgrzewane
1708796 nieogrzewane

tu jest fotogaleria z montażu także zaworków zwrotnych (aby nie było zacieków na masce ze spryskiwaczy)
http://galerie.s-max-club.de/main.php?g2_itemId=35187

mayak
19-08-2011, 09:12
właśnie założyłem, testowane na razie tylko w garażu - bryzga bardzo szeroko, nawet za szeroko, ale duża część szyby jest zmoczona, a oto przecież chodzi :)
zaworki zwrotne (toyotowskie, tańsze niż fordowskie) czekają na wenę do założenia :D

Hipos
20-08-2011, 15:38
A po ile stoją dysze i zawroki zwrotne?
Czy masz może też nr części dla zaworka z Toyoty.

Zdecydowanie założę - to już będzie drugi samochód w którym wymienię dysze bo kiepsko działają

Michał

Hipos
01-09-2011, 21:54
Ogrzewane dysze kupiłem w ASO po niecałe 14 pln za sztukę w wersji ogrzewanej.
Montaż bez większych kłopotów.

Martwi mnie jedynie to, że u mnie przy 80 km/h psika mi niżej niż na zdjęciu majak'a.
Może być taka sytuacja, że w zimie aby "zwilżyć" górną część szyby nadal trzeba będzie sporo płynu - w takim przypadku trzeba będzie coś "podłożyć" pod dysze aby podnieść strugę.
Tego typu dysze nie są regulowane (wiem z przykrego doświadczenia z C5)

Michał

mayak
01-09-2011, 23:32
dwie modyfikacje tych sprysków:
http://www.focusklubpolska.pl/showpost.php?p=602988&postcount=176
http://www.focusklubpolska.pl/showpost.php?p=608959&postcount=204

Hipos
03-09-2011, 13:12
Poszedłem podobnym tropem, bo też "podniosłem" spryskiwacz. Zamiast kleju wsadziłem pod uszczelkę kawałek plastiku na ok 1mm.

Muszę coś jeszcze poradzić na fakt, że za bardzo psika mi na boki (za szeroko - mam na środku płyn potem przerwa. ponownie tuż przy słupku i poza słupek/ samochód).
Zastanawiam się czy nie podciąć spryskiwacza i go trochę nie przekrzywić w kierunku środka.

Michał

Slartibartfast
03-09-2011, 22:36
Wydawało mi się, że eSio jest wolny od problemu zacieków z płynu na masce, ale dzisiaj zauważyłem w swoim niezłe bryzgi. Samochód coś równo przyprószyło i w tym kurzu/pyłkach widać ślady strug od psikawy na zewnątrz.
To nie to samo co w mondeo mk3 gdzie plamy żyły własnym życiem stanowiąc "dodatkową powłokę lakierniczą". Ale niepokoi...

RafałB
04-09-2011, 17:48
U mnie widać zacieki ostre po płynie na masce...wlałem woda+ludwik i teraz nie moge tego sam domyć nawet gąbką :(

Slartibartfast
04-09-2011, 19:10
Ja w mondku zmyłem jakimś starym odplamiaczem w sprayu, bodajże amway

jacekzom
05-09-2011, 08:04
''wlałem woda+ludwik'' -> nie szkoda pojazdu? Płyny samochodowe są na bazie alkoholu, ktoś to chyba kiedyś przemyślał. Dla oszczędności polecam czyste H2O. Mam nadzieję, że mycia reflektorów nie posiadasz, bo chyba by nie wytrzymało Ludwika.

RafałB
05-09-2011, 08:36
Hehe wlałem bo tylko to miałem wtedy pod ręką...ogólnie stosuje zawsze normalne płyny do spryskiwaczy...nie był to konkretnie Ludwik a coś podobnego do mycia szyb... ;)

poised
25-01-2016, 18:13
Odgrzewam trochę temat. Montował ktoś dysze na wycieraczki, np takie jakie ma vito, albo teraz nowe volvo xc90?

meritum69
26-01-2016, 09:38
Witam, ja w poprzednim aucie (vectra C) też wymieniłem dysze spryskiwaczy na te od insigni i było super, cała szyba mokra :), Nie ukrywam że te w s-maxie raczej rozczarowują ;(.

tombalt
26-01-2016, 09:51
też wymieniałem w Astrze C, było super.... ale fordma spryski dalej umieszczone i nie są osłonięte przed napływem powietrza z maski... dodatkowo szyba jest dużo wyższa.
Ale zawsze mozesz sobie zmienić:
http://ford.sklep.pl/product-pol-13580-dysza-spryskiwacza-podgrzewana-przod-Ford-1708797.html
albo
http://ford.sklep.pl/product-pol-18200-dysza-spryskiwacza-nieogrzewana-przod-1708796.html
i dołożyć grzanie z obecnych sprysków....

weuek
26-01-2016, 10:03
też wymieniałem w Astrze C, było super.... ale ford ma spryski dalej umieszczone i nie są osłonięte przed napływem powietrza z maski...

Bo ford jest dramatycznie opóźniony w tej kwestii względem innych marek (kilkanaście lat). Dopiero drugi s-max ma spryskiwacze schowane (osłonięte od wiatru) na podszybiu:

http://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2014/09/2015-Ford-S-Max-front-at-the-2014-Paris-Motor-Show.jpg

W mondeo mk5 też to nadrobili, ale w fokusie mk3 nawet po liftingu jest po staremu.

Ford w XXI wieku to marka inwestująca w dizajnerski blichtr, a nie praktyczne rozwiązania.

meritum69
26-01-2016, 12:28
też wymieniałem w Astrze C, było super.... ale fordma spryski dalej umieszczone i nie są osłonięte przed napływem powietrza z maski... dodatkowo szyba jest dużo wyższa.
Ale zawsze mozesz sobie zmienić:
http://ford.sklep.pl/product-pol-13580-dysza-spryskiwacza-podgrzewana-przod-Ford-1708797.html
albo
http://ford.sklep.pl/product-pol-18200-dysza-spryskiwacza-nieogrzewana-przod-1708796.html
i dołożyć grzanie z obecnych sprysków....

Tak ale te dysze mgłowe z insigni są regulowane, więc może uda się ustawić. Mam gdzieś w domu stare dysze od vectry zobaczę jak będę miał chwile czy uda się dopasować

Bump: Te fordowskie z tego co czytam pryskają za szeroko.

poised
26-01-2016, 13:40
ja dalej będę próbował wmodzic w ramiona, tylko znajdę dawcę :)

NIUTEK74
26-01-2016, 16:44
Ja zamontowałem spryskiwacze na ramionach 5 lat temu podjechałem do sklepu moto i wytłumaczyłem sprzedawcy, o co mi chodzi pokazał mi 3 różne typy

poised
26-01-2016, 16:58
NIUTEK74
rzucisz trochę więcej światła na te 3 typy?:)

NIUTEK74
26-01-2016, 19:06
Tych pozostałych dwóch nie pamiętam trochę czasu minęło a te, co kupiłem są nasuwane na ramie wycieraczki

poised
26-01-2016, 19:49
miałem takie w pasku na tylnej wycieraczce i miały 3 strugi... jak z wydajnością na tak dużej szybie?

eclipse
26-01-2016, 20:53
Nie no .... nie spodziewałem sie ze takie wynalazki zakładacie w maxiu :572:
To mi się kojarzy bardziej z kimś kto pracuje ma myjni i potrzebuje szybko się wyrabiać .
Sorry Artur ...ale kojarzy się to z filmikami typu Wiejski tuning'' .

poised
26-01-2016, 22:04
to nie jest zły patent, tylko wizualnie nie jest...fabryczne :)
tu wygląda elegancko, choć to nie ford
http://images3.topgear.com.ph/news/0_2015/03/16/bosch_jet_wiper/bosch-jet-wiper-main.jpg

latar
27-01-2016, 08:59
Może i trochę druciarstwo ale śledzę pomysł z zainteresowaniem. U mnie jest to problem gdyż najwięcej czasu spędzam na autostradzie jadąć ~200kph. Żeby szyby umyć muszę zwolnić. W łikend miałem nieprzyjemność przejechać 1500km Crafterem i tam były takie spryski. Działało to rewelacyjnie chociaż nim gnałem aż 120kph.

NIUTEK74
27-01-2016, 10:14
Owszem nie wygląda to jak na fotce od poised ale mając podobne problemy jak latar wole takie rozwiązanie zwłaszcza koszt kilkanaście złotych a na samochodzie trzeba się dobrze przyjrzeć zeby cos zauważyć a wiadomo nie wszystkim się musi podobać takie rozwiązanie

poised
27-01-2016, 10:43
w mercu Vito są fajne, tylko nie widzę ich samych w sprzedaży bez wycieraczek
http://kupwycieraczki.pl/ALLEGRO/LAJT_SKLEP/WYCIERACZKI_GOODRAIN/VITO4.jpg
http://www.redmars.pl/pol_pl_Pioro-prawe-i-lewe-z-dysza-spryskiwacza-VITO-638-2480_13.jpg

meritum69
24-03-2016, 07:51
Witam, a te dysze nie będą pasowały do s-maxa ?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Dysza-spryskiwacza-Focus-Mk2-Mk3-C-max-przednia-podgrzewana-1708797-FORD/2927

Albo coś takiego

http://allegro.pl/dysze-spryskiwaczy-mglowe-ford-ka-mondeo-s-max-i6021357176.html

Mam dość tych psikaczy które działają tragicznie.

Marcin112
24-03-2016, 08:02
Witam, a te dysze nie będą pasowały do s-maxa ?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Dysza-spryskiwacza-Focus-Mk2-Mk3-C-max-przednia-podgrzewana-1708797-FORD/2927

Albo coś takiego

http://allegro.pl/dysze-spryskiwaczy-mglowe-ford-ka-mondeo-s-max-i6021357176.html

Mam dość tych psikaczy które działają tragicznie.

Te z allegro wyglądają ciekawie bo masz już podkładki kątowe w zestawie i nie trzeba samemu kombinować.
Z tego co ludzie pisali to nawet jak jakieś dopasujesz to trzeba było kat ustawiać bo za nisko pryskały.
Trzeba pamiętać ze jednak kawal szyby mamy w naszych s maxiach
W tym zestawie masz już wszystko ciekawie tylko jak pryskają.

Hipos
24-03-2016, 08:11
Plus chętni na wersję z allegro muszą zrezygnować z podgrzewania jeżeli takowe mają.

Jeżeli ktoś z was kupi to zróbcie zdjęcia użytych podkladek i finalnego efektu.

Bump: Witam, a te dysze nie będą pasowały do s-maxa ?
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Dysza-spryskiwacza-Focus-Mk2-Mk3-C-max-przednia-podgrzewana-1708797-FORD/2927 ...

Pasują tylko trzeba się pobawić z regulacją.
Plus moim zdaniem za szeroko psikają.

Mam takie w podrzewanej wersji.

meritum69
24-03-2016, 08:23
Plus chętni na wersję z allegro muszą zrezygnować z podgrzewania jeżeli takowe mają.

Jeżeli ktoś z was kupi to zróbcie zdjęcia użytych podkladek i finalnego efektu.

Bump:

Pasują tylko trzeba się pobawić z regulacją.
Plus moim zdaniem za szeroko psikają.

Mam takie w podrzewanej wersji.

No właśnie mam podgrzewane i nie chciał bym z tego rezygnować.
W wectra C zakładałem od insigni i tam była regulacja w dyszach nie trzeba było kombinować z podkładkami.

cliner
26-03-2016, 07:59
Załóż od Focusa,plug&play.Jest dużo lepiej.

meritum69
26-03-2016, 09:14
Załóż od Focusa,plug&play.Jest dużo lepiej.

Tak tylko problem z wyregulowaniem podobno jest.

cliner
26-03-2016, 09:38
Podobno?Jak dla mnie nie ma problemu,a efekt :one:

meritum69
26-03-2016, 15:09
Podobno?Jak dla mnie nie ma problemu,a efekt :one:

Znaczy tylko założyłeś ? nie stosowałeś żadnych podkładek ? masz podgrzewanie płynu ?

cliner
26-03-2016, 16:51
Tak.Bez podkładek, dysze podgrzewane. Założyłem tylko dodatkowe zawory zwrotne. Zapobiegają zaciekom płynu na masce.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

wujek73
26-03-2016, 17:47
Witam,

Podpinam się pod temat ale mam inny problem. Kupiłem GAlaxy 2014 niedawno i spryskiwacze działają na odwrót niż napisane jest w instrukcji.
Po naciśnięciu czoła dźwigni wycieraczek spryskiwana jest tylna szyba, natomiast żeby spryskać przednią szybę trzeba pociągnąć dźwignię w kierunku kierownicy.
Przypuszczam że mogło coś być grzebane przy np. zbiorniczku wycieraczek i źle podłączone przewody do pompek. Pytanie czy do pompki przedniej szyby jest osobna wtyczka a do tylnej osobna i czy są one takie same i czy można pomylić się i zamienić wtyczki miejscami.
Ewentualnie o poradę gdzie szukać przyczyny/ jak skorygować tą wadę.

Właśnie znalazłem informacje że instalacja jest jedna i ta sama a jedynie na pompce zmienia się polaryzacja i kręci się albo w prawo albo w lewo.
Jeśli tego nie można zmienić w elektronice to jedyna możliwość że ktoś źle podłączył wężyki do pompki.

meritum69
26-03-2016, 18:39
Tak.Bez podkładek, dysze podgrzewane. Założyłem tylko dodatkowe zawory zwrotne. Zapobiegają zaciekom płynu na masce.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Super, to kwestia dysz jest rozwiązana. Powiedz mi tylko jak możesz jakie te zaworki założyłeś i w którym miejscu. Foto było by super. Dzięki za pomoc :)

NIUTEK74
26-03-2016, 18:53
jedyna możliwość że ktoś źle podłączył wężyki do pompki.

właśnie sobie odpowiedziałeś na swój problem

meritum69
26-03-2016, 20:23
Tak.Bez podkładek, dysze podgrzewane. Założyłem tylko dodatkowe zawory zwrotne. Zapobiegają zaciekom płynu na masce.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

o to chodzi ?
http://abcford.pl/pl/p/Dysza-spryskiwacza-mglowa-podgrzewana-przednia-FORD-1708797-FORD/79

cliner
26-03-2016, 20:30
Dokładnie

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

xelus
26-03-2016, 21:09
Dokładnie

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

Możesz coś więcej o tych zaworkach zwrotnych napisać?

cliner
26-03-2016, 21:20
Jest w dziale Fotorelacje z napraw,temat o smugach na masce od spryskiwaczy.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

wujek73
27-03-2016, 21:11
właśnie sobie odpowiedziałeś na swój problem

wykręciłem reflektor i pod nim na wężykach były plastikowe łączniki, i zamieniłem wężyki w tym miejscu. Jeden z tych łączników miał w sobie zawór zwrotny - pytanie na którym spryskiwaczu winien być zawór zwrotny, na przednim czy tylnym?

Marcin112
27-03-2016, 21:54
wykręciłem reflektor i pod nim na wężykach były plastikowe łączniki, i zamieniłem wężyki w tym miejscu. Jeden z tych łączników miał w sobie zawór zwrotny - pytanie na którym spryskiwaczu winien być zawór zwrotny, na przednim czy tylnym?

Kolega ”Cliner” parę postów wyżej już Ci napisał:
„Założyłem tylko dodatkowe zawory zwrotne. Zapobiegają zaciekom płynu na masce.”

arekmiz
28-03-2016, 06:45
wykręciłem reflektor i pod nim na wężykach były plastikowe łączniki, i zamieniłem wężyki w tym miejscu. Jeden z tych łączników miał w sobie zawór zwrotny - pytanie na którym spryskiwaczu winien być zawór zwrotny, na przednim czy tylnym?

Jeśli oryginalnie był tylko na jednym wężyku, to logika podpowiada, że na tylnym - dłuższa droga płynu. Choć w różnych markach było różnie. Ja np. w citroenie miałem w przednim a do tylnego dokładałem zaworek, bo długo się czekało na spryskanie tylnej szyby (płyn się cofał).

el_guapo
28-03-2016, 15:34
Tak.Bez podkładek, dysze podgrzewane. Założyłem tylko dodatkowe zawory zwrotne. Zapobiegają zaciekom płynu na masce.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk


Możesz podać numery części?

cliner
28-03-2016, 22:06
Finis code-1708797.Spryskiwacze.Zawory zwrotne w sklepie ogrodniczo-budowlanym.

afrin
03-07-2017, 13:38
też wymieniałem w Astrze C, było super.... ale fordma spryski dalej umieszczone i nie są osłonięte przed napływem powietrza z maski... dodatkowo szyba jest dużo wyższa.
Ale zawsze mozesz sobie zmienić:
http://ford.sklep.pl/product-pol-13580-dysza-spryskiwacza-podgrzewana-przod-Ford-1708797.html
albo
http://ford.sklep.pl/product-pol-18200-dysza-spryskiwacza-nieogrzewana-przod-1708796.html
i dołożyć grzanie z obecnych sprysków....

Czyli można kupić dysze od Focus'a nieogrzewane, a przełożyć samo ogrzewanie, tak? Czy prosto się to ogrzewanie demontuje, czy jednak trochę roboty z tym jest?

jaceks
04-07-2017, 21:24
ogrzewanie jest wtopione w obudowe spryskiwacza.

afrin
05-07-2017, 08:24
Czyli lipa. Dzięki za odpowiedź.

jaceks
05-07-2017, 21:24
moim zdaniem rozpylacze mgłowe nie dają rady przy prędkościach autostradowych. kropelki są takie małe, że pęd powietrza rozwiewa je zanim dolecą do szyby i zamoczony jest tylko mały fragment przed spryskiwaczami. Zwalnianie na autostradzie czy wręcz postój na parkingu aby umyć szyby nie ma sensu

cliner
05-07-2017, 22:18
To trzeba pasożyta poprosić o trochę ćwiczeń przy otwartym oknie...:one:

afrin
06-07-2017, 08:23
90% czasu w samochodzie spędzam w mieście, więc nie będzie mi to przeszkadzało.

jaceks
06-07-2017, 14:47
no fajnie, tylko auto ma być funkcjonalne przez 100% czasu, a nie tylko w mieście :)