Zobacz pełną wersję : [Focus 1998-2004] Podniesienie zawieszenia - jak zrobić?


Arjano
06-02-2011, 12:10
Witam!

Drodzy Forumowicze, proszę o radę, w jaki sposób podnieść nieco budę focusa w stosunku do asfaltu. Po załadowaniu bagaży wakacyjnych i pasażerów na tylną kanapę auto wygląda jak na zdjęciu. Na asfaltach nie ma problemu, ale często zjeżdżamy na boczne drogi, z koleinami, wysklepieniem środka itp. i zahaczamy podwoziem o kamienie i wyrwy.

Chciałbym go trochę podnieść. Jak tego dokonać. Do zmiany mogą być opony, felgi, sprężyny, amortyzatory, jakieś wkładki itp. Auto stoi teraz na alusach 185/65/14. Mogę dokupić felgi stalowe innych rozmiarów, bo 14 też mam.

Macie jakieś sprawdzone sposoby? Co doradzicie?

http://mikula.rzeszow.net/focus.jpg

P.S. Modyfikacje jak w załączniku (focus 4x4) raczej nie wchodzą w grę.

konradwan
06-02-2011, 12:47
Kup sobie felgi 15" i do tego opony 195/65. Wcale aż tak drogo nie wyjdzie, a samochód podnosi się o kilka centymetrów.

Wojtek
06-02-2011, 12:53
Są specjalne gumy usztywniające zawieszenie zakładane na sprężyny.
Zakładasz po jednej na każdą sprężynę i będzie jeszcze wyżej.
Koszt to około 5 zł/szt. na Allegro http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-zawieszenie-najlepsza-jakosc-i1442938650.html

Stosowałem te gumy i mogę polecić. Ja zakładałem po 2 szt. na każdą sprężynę.
Dobre kilka centymetrów poszło do góry.

nabuchodonozor
06-02-2011, 12:54
myślę, że samo podniesienie nie załatwi sprawy, gdyż po obciążeniu będzie "siedział"..., trzeba chyba pomyśleć również o usztywnieniu tyłu...

konradwan
06-02-2011, 13:01
Wojtek, a czy takie zabiegi są legalne?

Arjano, jak masz dużo niepotrzebnych pieniędzy, to możesz kupić amortyzatory z regulacją twardości. Wtedy, gdy pasażerowie już wysiądą, nie jeździłbyś taki sztywny i podwyższony. :)

Wojtek
06-02-2011, 13:03
Wojtek, a czy takie zabiegi są legalne?

A dlaczego mają być nielegalne ? Przepisy ruchu drogowego nie zabraniają stosowania tych gum.
A efekt jest szybki i tani.

conris
06-02-2011, 17:13
Podniesienie przedniego zawieszenia ponadnormatywne niesie ze sobą ryzyko, że półosie (z przegubami) będą pracować w innych niż projektowane punkty.W skrajnym przypadku suwu odbicia amortyzatora może dojść do uszkodzenia przegubu wewnętrznego i jego gniazda w skrzyni.Cross-country na standardowej skrzyni i zawieszeniu nie zrobisz.

Focusik2002
06-02-2011, 18:32
Amartyzatory kiedy wymieniałeś ??

Miałem taką sytuacje w innym aucie , wymieniłem amortyzatory , normalnie auto zrobiło się tkzw. sportowego zawieszenia na Allroad .

Najlepsze amortyzatory na przód dać BILSTEINa a na tył założyć Sachsa .

Wojtek
06-02-2011, 18:34
Amartyzatory kiedy wymieniałeś ??

A co mają amortyzatory do tego , jak auto stoi nisko ?????????

Nic.

Marek-B
06-02-2011, 19:17
Raczej sprężyny ugniecione. Sam zastanawiam się nad jakimiś wzmocnionymi do mojego kombi , bo tył trochę niski.