Zobacz pełną wersję : Jak sprawdzić stan płynu do DPF (Eolys)?
Witam :)
Czy znacie jakiś sposób na sprawdzenie stanu Eolysu? Przeszukałem net i pytałem na forach, ale do odpowiedzi nie dotarłem :( Jedynie do podobnych pytań. Stąd nowy wątek.
1. Czy można się jakoś dostać do zbiorniczka z płynem i ocenić stan? Jeżeli tak, to jak?
2. Czy da się coś wyczytać z ks. serw. (autentycznej)? Mam w niej napisane, ze przy przebiegu 80 tkm wykonano usługę 57103162 (Insepktion 1.6 DURATORQ + DPF). Czy to oznacza, że mogli mi wtedy dolać Eolysu? Nic nie pisze, by podczas serwisu przy 60 tkm cokolwiek robili w zw. z DPF-em.
Obecnie mój Focusik ma 120 tkm przebiegu (prawdziwego). Jeśli dolali płynu przy 80, to pewnie mogę jeszcze spokojnie jeździć, a jeśli wcześniej, to muszę pomyśleć o dolewce. Jak to sprawdzić? Często jeżdżę w dłuższe trasy. Jak mi go zabraknie gdzieś pod Grazem, to będę miał średnio zabawną przygodę :? Dlatego będę Wam bardzo wdzięczny za odpowiedzi, z których chętnie też skorzystają inni. Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki:-)
Podobno jak się podświetli silnym światłem zbiorniczek to widać poziom,ale sam nigdy nie próbowałem i nie wiem czy to działa ,przebieg o niczym precyzyjnie nie świadczy ,może być tylko orientacyjny-swoją drogą wykonanie zbiorniczka z takiego materiału to celowe działanie producenta i ku......
Dzięki za odpowiedź. A ten nr usługi, czy on coś komuś "mówi" ;)?
Jeśli miałeś przeglądy w ASO Ford, to wydaje mi się że przy każdym "dużym" przeglądzie jest kontrola i uzupełnienie dodatki do paliwa (EOLYS), wypada to przy 40, 80, 120, 160, ....itd. tys. km.
Dolanie tego płynu jest niezbędne do prawidłowego działania silnika z DPF, inaczej można uszkodzić silnik.
U mnie w układzie pojawił się pęcherzyk powietrza i zaświeciła się kontrolka (zębatka z wykrzyknikiem). Musiałem odstawić focusa na serwis i wykonać diagnostykę.
andres76 21-02-2011, 23:14 witam poziomu nie można sprawdzić , przy serwisach też to to nie jest dolewane bo to usługa dodatkowa pojemnośc zbornika to około 1,5 litra ,przebiegi trudno okreslić bo każdy ma inny styl jazdy i inaczej użytkuje (miasto ,trasa) dodatek jest dośc drogi a jak go zabraknie to zapali sie kontrolka ta żółta na zestawie wskażników kółko ( nie silnika )nie wpływa to na ograniczenie mocy silnika ,po uzupełniniu zbiorniczka trzeba zresetować komputer czyli serwis spotkałem się z przebiegami od 120 tys w górę na uzupełnie dodatku (silniki 1,6 tdci)
Jeśli miałeś przeglądy w ASO Ford, to wydaje mi się że przy każdym "dużym" przeglądzie jest kontrola i uzupełnienie dodatki do paliwa (EOLYS), wypada to przy 40, 80, 120, 160, ....itd. tys. km.
Dolanie tego płynu jest niezbędne do prawidłowego działania silnika z DPF, inaczej można uszkodzić silnik.
U mnie w układzie pojawił się pęcherzyk powietrza i zaświeciła się kontrolka (zębatka z wykrzyknikiem). Musiałem odstawić focusa na serwis i wykonać diagnostykę.
Z całym szacunkiem Bzdura-
-przy przeglądach się nie dolewa -jest to czynność dodatkowa którą trzeba zlecić i zapłacić
-silnik się nie uszkodzi
-przez żaden pęcherzyk nie zaświeci się żadna kontrolka(poza tym kto i na jakiej podstawie stwierdził że pojawił się pęcherzyk)czarodziej z ASO ?
Serdeczne dzięki za odpowiedzi :) Próbowałem ocenić stan gołym okiem - ciężka sprawa. Postanowiłem narazie jeździć. W książce te operacje wokół filtra przy 80 tkm są wyraźnie zaznaczone, więc chyba przez jakiś czas będę miał spokój. Pozdrawiam i dziękuję :)
Witam :)
Ja mialem dolewany plyn do DPFa przy 120 000km przez serwis i nastepna dolewke mam miec przy 180 000km tak podano mi w serwisie a jak bedzie w praktyce wyjdzie w praniu teraz mam przejechane 165 000km
oto mój sprawdzony sposób na zbadanie poziomu płynu , nie jest za dokładny ale pozwala się nieźle zorientować w temacie;
do zbiorniczka w jego górnej części prowadzą dwa wężyki i wchodzą do środka , dwie końcówki to : wlew i odpowietrzenie podczas wlewania. Trzeba się zaopatrzyć w cieńki najlepiej nierdzewny, czysty kawałek prostego drutu, zaznaczam prostego. Trzeba odetkać końcówkę, i przez jeden z wężyków delikatnie wsunąć drut do zbiorniczka obserwując kąt pod jakim wchodzi. Aż dojdzie do dna. Wyjąć popatrzeć na poziom płynu na drucie jak na miarce ocenic pod jakim kątem wchodził i po sprawie. Działa , sprawdzone:)))))
Możesz podać ile cie to kosztowało
Witam :)
Koszt to okolo 600PLN w ASO
A ja pozbyłem się problemu filtra DPF bo go po prostu usunąłem z auta i nie muszę się już martwic o dolewki płynu i o to czy się zapcha czy nie
Witam mam problem chyba z DPF zakupiłem focusa II 2.0 TDCI 136 koni pali jak smok i rośnie poziom oleju w misce olejowej , wymieniłem juz wszystkie filtry olej rozrząd ,koło dwumasowe
Napisz ile kosztuje usunięcie DPF i czy trzeba tylko wgrac program czy tez fizycznie wyciąc DPF Z góry dzieki
witam poziomu nie można sprawdzić , przy serwisach też to to nie jest dolewane bo to usługa dodatkowa pojemnośc zbornika to około 1,5 litra ,przebiegi trudno okreslić bo każdy ma inny styl jazdy i inaczej użytkuje (miasto ,trasa) dodatek jest dośc drogi a jak go zabraknie to zapali sie kontrolka ta żółta na zestawie wskażników kółko ( nie silnika )nie wpływa to na ograniczenie mocy silnika ,po uzupełniniu zbiorniczka trzeba zresetować komputer czyli serwis spotkałem się z przebiegami od 120 tys w górę na uzupełnie dodatku (silniki 1,6 tdci)
Witam - chyba jakies bzdury tu piszesz. Wg mojej wiedzy opartej na wiedzy z serwisu ilość płynu w zbiorniczku wynosi 3-3,5litra. Serwis faktycznie rzekomo nie potrafi tego ocenić. Jedyny sposób który umożliwia im określenie ilości płynu - przez dolanie do pełna; cena płynu 200zł za litr. Dolewanie 100zł. Z tym sposobem sprawdzania - to też jest kit. Pojedz sobie do serwisu Bosch i oni z tego co sam doświadczylem są w stanie określić poziom tego płynu. Mają jakieś urządzenie które weryfikuje moduł odpowiedzialny za dozowanie płynu. U mnie przy przebiegu 118tyskm pokazał 0,9litra. A tak na marginesie - ciekawe przy jakiej ilości tego płynu pojawia się komunikat na desce o niskim poziomie płynu? Może ktoś ma wiedze na ten temat?
Panowie używajcie trochę szukajki jest o filtrach mnóstwo na forum
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=116908&highlight=dpf+problem+g%B3owy
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=114978&highlight=dpf+problem+g%B3owy
Hej!
Jak pisałem, tak zrobiłem. Jeździłem bezstresowo czekając co się wydarzy. No i wydarzyło się. Przy 124 500 otrzymałem informację, że mam usterkę w silniku i zapaliła się prawa czerwona lampka pod zegarami. Pewnie kończy się Eolys, choć jeszcze to sprawdzę. Jeśli przypuszczenia się potwierdzą, najpewniej wytnę DPF (nie sam ;)) bez dolewania płynu. Tylko że fachura robi to w samochodach gdzie jest komputer BOSCHA, a ja nie wiem jak mogę sprawdzić czy mamy komp. tej marki. Po wszystkim napiszę Wam ile km udało mi się przejechać od komunikatu i jak się auto sprawuje.
Hej! Okazało się, że mam komp. BOSCHA. Stoję więc przed decyzją usunąć filtr czy dolać Eolysu (za 1/3 ceny wycinki) i narazie jeździć. Jedni decydują się na jedno, drudzy na drugie... Mam więc niezły dylemacik...
Radek S-MAX 15-04-2011, 15:47 Może ktoś napisać gdzie jest ten zbiorniczek przy silniku 2,0 TDCi?
Może ma ktoś jakieś zdjęcie, żeby zapodać na forum.
Hej!
No i jestem bogatszy o nową wiedzę. Od zaświecenia się kontrolki i komunikatu o usterce silnika (potrzebna była dolewka Eolysu), zanim mi się udało rozwiązać problem, przejechałem ponad 1500 km. W tym czasie częściej niż zwykle włączała się regeneracja filtra, ale samochodzik chodził jak zegarek. Gościu, który mieszka bliżej mnie nie był w stanie ze swoim oprogramowaniem usunąć DPF-a. Z drugiej strony niektórzy pisali na forach, że mają 230 000 przebiegu, jeżdżą z DPF-em i im się nie zapchał. Postanowiłem dolać płynu w pobliskim ASO. Dokładnie 1.8 l. No i auto spisuje się bezproblemowo. Dzięki piękne za wszystkie posty. Pozdrawiam:)
jesli ktos sie zastanawia czy wycinac DPFa to polecam link
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=131358
typowy problem po wycince, ja osobiscie bym juz nie zdecydowal sie na wyciecie bo sam przerabiam podobny problem, niestety tez nie mam dobrego zdania o fachowcach z V-Techu, ja w kazdym badz razie o V-Techu w Szczecinie mam srednie zdanie za podejscie do klienta i dalsza obsluge juz po glownej robocie
Jeśli piszesz taki post to najpierw zdobądz wiedzę o DPF-ie Nikt tu nikomu nie każe usuwać działającego poprawnie DPF-A(choć ja tak bym dzisiaj zrobił-ale to moje zdanie) otóż kolega dolał Eolys-u i problem się rozwiązał ale każdy posiadacz mokrego filtra cząstek stałych stanie przed decyzją o jego usunięciu lub wymianie na nowy bowiem ten wynalazek kiedyś bezpowrotnie kończy swoje życie.Nie wiem jak tam w Szczecinie ale w Łowiczu V-tech nie spowodował podobnych objawów w moim focusie.Zanim kogoś skażesz sprawdz dokładnie czy z silnikiem na pewno jest wszystko w porządku bo podobne objawy nie koniecznie świadczą o niefachowej obróbce softweru.Pozdro
Witajcie :)
Jak moge cos dodac od siebie odnosnie DPF FAP i nnych to problem polega na tym ze jak dotad spotkalem sie z jednym smaochodem sygnalizujacym wypalanie filtra na desce rozdzielczej taka kontrolke powinien miec kazdy samochod z tym filtrem i wtedy nie bylo by problemu ze dopalaniem ze zostanie przerwane przed ukonczeniem (eolys ulatwia tylko zaplon przy nizszej temp. niz w innych modelach samochodow z DPF/FAP gdzie potrzebne jest okolo 700-800st C)
adriaan1989 21-07-2011, 07:52 Witam,
czy w focusach z 2005 roku była kontrolka filtra DPF? Po podłączeniu do komputera wyskakiwał jakiś błąd związany z DPF (nie pamietam kodu), próbowałem wypalić go, trasa ok. 15-20 minut na wysokich obrotach do 60-70km/h. Po powrocie dalej ten sam problem. Ale żadna kontrolka sie nie świeci, w instrukcji obsługi też nie ma takowej opisanej.
Kontrolki żadnej nie ma,błąd będzie zapisany w pamięci że filtr przy jednej z prób dopalenia nie został prawidłowo zregenerowany ale nie ma to żadnego wpływu,bowiem następne dopalenia mogły przebiegnąć prawidłowo.Mimo to błąd pozostał w pamięci.Filtr i tak się kiedyś zapcha i trzeba będzie go usunąć albo wymienić.Na razie jeżdzij i nie przejmuj się nim.
kawiecDIY 21-07-2011, 19:29 Dokladnie narazie jezdzij, mnie tez wyskoczyl kiedys blad ze wypalenie nie powiodlo sie nr kodu kiedys podawalem w jakim poscie i tak jezdzilem jeszcze 9k km ( w zeszla niedziele autko przeszlo w tryb awaryjny z bledem P242F ) i na jutro jestem umowiony na wywalenie tego dziadostwa w cholere :>
I po kastracji ;-), oby wszystko bylo wporzadku.
Podpowiedzcie gdzie znaleźć ten zbiorniczek w moim aucie (i czy w ogóle jest - bo gdzieś czytałem że są dwa rodzaje DPF: suchy i mokry)
Mam FFII z 2007 1.6 TDCi
Przy zbiorniku paliwa przykreęcony jest do elementu tylnego zawieszenia
Marek 80 28-12-2011, 20:16 Witam
Panowie co do lokalizacji zbiornika - nie wiem jak Wy ale lepiej mi się rozmawia o czymś co widzę :
1 sprawa - czy to jest ten zbiornik? zdjęcie nr 1 ? ( zakładam że tak, ale wolę się upewnić zanim coś zbroje )
2 sprawa - z prawej strony zbiornika wychodzą 2 końcówki na zdjęciu nr 2 oznaczone jako A i B ( jak widać programy graficzne nie są moją mocną stroną ). Czy płyn należy dolać do końcówki A? i jak zdjąć to zabezpieczenie nie urywając nic przy okazji.
Słowem wyjaśnienia planuję dolać do zbiorniczka ON - filtra już nie mam, mam w zamian błąd P2585 - niski poziom płynu - zakładam jeszcze że nie obędzie się bez przestawienia stanu poziomu płynu w kompie. Przejdzie takie rozwiązanie czy się mylę? z góry dziękuję za odpowiedzi
Tak to ten zbiorniczek Pod siedzeniem (siedziskiem) ,pasażera z tyłu po prawej pod dywanem masz sterownik pompki zbiorniczka -wypnij kość powinno pomóc,jeśli nie zniknie to skasuj błąd.
|
|