Zobacz pełną wersję : [S-MAX 2006-2015] Doświetlanie zakrętów
Chciałbym zrobić w S-maxie doświetlanie zakrętów (do zwykłych lamp )jest na to odpowiednie miejsce w narożniku lampy ,czy ktoś może mi doradzić jak zabrać się do tego i jak powinno funkcjonować .oczywiście nie chodzi o porady -kup sobie lampy z doświetlaniem bo chodzi mi tylko o modernizację obecnego stanu lamp chyba że wyszły by drożej niż ori.
a_iverson 13-02-2011, 11:28 Sprawa nie jest trudna, robiłem to znajomemu w passacie, też miał małe "zwierciadełko" na boku maskownicy soczewki, któe w wersji z bixenonem wykorzystywano do doświetlania zakrętów. Trzeba rozebrać lampę zrobić otwór w narożniku + mocowanie dla żarówki (my wykożystaliśmy h7).
Do tego trochę żywicy epoksydowej i ten moduł:
http://allegro.pl/swiatla-zakretowe-modul-doswietlanie-zakretow-i1440238891.html
Kiedyś widziałem też moduły, które aktywowały światła po skręci kierownicy, kosztowały ok 300zł.
No tych z linku to raczej sobie nie wyobrażam.......przy manewrach np. na parkingu włączać kierunkowskazy...????? W halogenach też jakoś tego nie widzę.....kolega ma w fiacie i z doświetlaniem zakrętów nie ma to nic wspólnego.....bynajmniej porównując jego do moich to ......nie ma porównania.
Myślalem też o prostszym rozwiązaniu typu mikrowłacznik na kole kierownicy .
a_iverson 13-02-2011, 20:47 Myślalem też o prostszym rozwiązaniu typu mikrowłacznik na kole kierownicy .
Tak jak pisałem wcześniej, można dołożyć bogatszy sterownik reagujący właśnie na ruchy kierownicy. Jeśli nie ma go zamontowanego fabrycznie tylko dokładany wchodzi w grę, kiedyś na allegro były te z funkcją aktywacji doświetlania zakrętów kołem kierownicy. Powinny znów się pokazać. Innej opcji nie ma.
Slartibartfast 14-02-2011, 09:12 "Regulacja ECE 119 dopuszcza działanie dodatkowych lamp zakrętowych do prędkości 40 km/h"
Jak rozwiązano to ograniczenie?
a_iverson 14-02-2011, 16:12 "Regulacja ECE 119 dopuszcza działanie dodatkowych lamp zakrętowych do prędkości 40 km/h"
Jak rozwiązano to ograniczenie?
Nie mam pojęcia ;) ale po podłączeniu wszystkiego zgodnie z załączoną instrukcją w skrzynkę bezpieczników, doświetlanie działa właśnie tylko do 40km/h.
Myślę że przy prędkości małej - jazda wolna /parking skręt w uliczkę wykonuje się większy ruch kierownicą . z kolei pow.40/godz.i większa predkość ruch kierownicy jest tu minimalny dlatego się nie doświetlają . to tak jakby były zamontowane na drążkach kierowniczych włączniki .
Slartibartfast 14-02-2011, 23:46 W moim doświetlanie zakrętów działa nawet przy niewielkich ruchach kierownicy (np gdy koryguję przy wyjeździe z garażu).
Stawiam raczej na to, że ustrojstwo wpina się pod jakiś bezpiecznik/przewód gdzie jest zmiana napięcia po przekroczeniu np 40km/h
Przecież tym steruje i zarządza CAN a nie bezpieczniki i wyłączniki w drążkach. To nie jest duży Fiat ani Moskwicz.
Slartibartfast 15-02-2011, 10:01 Controler Area Network nie jest szefem wszystkiego :) Każdy układ wpięty do CAN musi nadawać odpowiednie komunikaty i je odbierać wg ustalonego protokołu - w największym uproszczeniu tak jak w LAN po protokole np, TCP. Wiem co piszę, bo na studiach robiłem kontroler do PC z dwoma gniazdami CAN (w sumie teoretycznie mógłby współpracować z OBDII). To było daaaawno temu i taki sprzęt był cholernie drogi. Teraz pewnie staniał niemiłosiernie, ale bez cudów - nie każdy sterownik i nie każda żarówka w eSiu jest wpięta do CAN - jak księgowy obcina żarówkę w drzwiach to sterowanie CAN tym bardziej! A co tu dopiero mówić o zestawach doposażeniowych na rynku wtórnym. Muszą być tanie w budowie i proste w montażu - więc podpinanie tego pod CAN to dla producenta ostateczność,tym bardziej, że koncerny samochodowe mogą stosowac swoje własne wariacje ramki CAN. Który z userów by sobie poradził z takim montażem?
EDIT: Czyli wprost bez wywodów: oryginalny układ w eSiu najprawdpodobniej (choć nie na 100%) jest wpięty w CAN, nieoryginalne zestawy raczej nie
Przecież tym steruje i zarządza CAN a nie bezpieczniki i wyłączniki w drążkach. To nie jest duży Fiat ani Moskwicz.
w fordzie...... :? chyba bym na to nie wpadł ,dobrze że napisałeś .::572:
Skoro durne czujniki cofania są wpięte w CAN to doświetlanie zakrętów również, komputer musi najpierw sprawdzić prędkość jeśli mniejsza <40 and czujnik kąta skrętu kierownicy zadziała then zapal doświetlanie i tyle.
A wpięte w CAN musi być żeby dało się tym zarządzać i diagnozować.
w oryginale sprawa ma się tak: za doświetlanie zakrętów (m.in.) odpowiada moduł AFS/ECU podłączony oczywiście do CAN oraz LIN -otrzymuje on info m.in. z czujnika skrętu kierownicy, włącznika świateł, czujników zawieszenia (automatyczne pozycjonowanie xenonów).
Niestety producent nie jest rozrzutny i nie przewiduje możliwości nieograniczonego postprodukcyjnego doposażania pojazdu - czyli mówiąc wprost: masz autko z podstawowymi reflektorami halogenowymi -nie masz modułu AFS/ECU ani też instalacji umożliwiającej wpięcie tego modułu :(
Aby eSia 'uzbroic' w oryginalne doświetlanie lub (oraz) w xenony należałoby:
1. wymienic wiązki instalacji el.
a/z komory silnika (częśc wraz ze skrzynką bezpieczników)
b/ z wnętrza autka (pod deską rozdzielczą)
2. w autach bez ESP dołożyc czujnik skrętu kierownicy
3. w przypadku xenonów dołozyc pompkę sprysku swiateł oraz same spryski a także czujniki wysokosci zawieszenia -lewy przód i lewy tył.
4. wymienic same lampy
5. i najważniejsze: upgrade'owac GEM - wczytując mu nowy firmware (odpowienio zmodyfikowany)np na bazie autka które posiadało AFS lub xenony od 'urodzenia'
... coś mi się tak wydaje że jest to trochę zabawy:)
i co? -szukamy tych co przetrą szlak?
pozdrawiam XPrzemo.
Ale doswietlanie zakretow jest nie tylko przy xenonach!
Osobiscie ogladalem Masia z halogenami i z doswietlaniem. I to nawet byla wersja z 2006 bez doswietlania w lusterkach.
Tam tez nie zapalala sie zadna dodatkowa zarowka. Po prostu "krzywil" sie troche sam wklad relfektora
Slartibartfast 16-02-2011, 09:04 To są halogenowe reflektory adaptacyjne (skrętne). Ale tu już koniecznie trzeba wymieniać reflektor. A eclipse chce wykorzystać obecne.
O co chodzi z tymi lusterkami??
jak zwal tak zwal. Grunt ze jest doswietlanie zakretow.
A z lusterkami chodzi o to, ze Maxie maja oswietlanie podloza z boku auta zamontowane wlasnie od spodu lusterek. A czesc aut, glownie chyba tylko z 2006, tego nie ma.
No i ogladalem wlasnie takiego Maxa z doświetlaniem zakretow, ale bez lampek w lusterkach.
tygrysex 17-02-2011, 09:49 Bo oswitlanie pod lusterkami... przynajmniej jak ja zamawialem (2008 ), to byla opcja.. lub byla standardem, ale w wyzszych wersjach...
Slartibartfast 17-02-2011, 10:33 U mnie też była to opcja
Halo, halo - doświetlanie zakrętów to jedno! a oświetlenie progu to... tani bajerek:(
a jeśli idzie o kombinację -> doświetlanie + halogeny <- to i owszem jest, lecz lampa jest identyczną jak w przypadku xenona lecz pozbawiona uchwytu żarówki wyładowczej, samej zarówki oraz modułu przetwornicy napięcia - a cały osprzęt w postaci innych wiązek instalacji, modułu sterowania, czujnika skrętu kierownicy itd jest identyczny jak w przypadku xenonów.
XPrzemo
tygrysex 18-02-2011, 09:36 Przeciez ja nie powiedzialem, ze jedno z drugim ma cos wspolnego...
Ksenony adaptacyjne bralem w jakims pakiecie (jesli dobrze pamietam to ze skora i panorama), a podswietlanie podloza pod lusterkami bralem jeszcze w innym (jesli dobrze pamietam to chyba znow z elektrycznymi dwoma fotelami i pamiecia lusterek)...
Slartibartfast 18-02-2011, 15:46 Halo, halo - doświetlanie zakrętów to jedno! a oświetlenie progu to... tani bajerek
No tani to on nie jest. Jak kupowałem to chyba 400zł chcieli a teraz tylko z wersją Titanium lub z BLIS...
I nikt nie twierdzi, że to to samo. Właśnie nie potrafiłem zestawić skojarzenia greegi :)
ale mi chodzilo tylko o dziwne zestawienie konfiguracji.
Bo auto mialo halogeny z doswietlaniem, a nie mialo lusterek ze swiatelkiem.
A uwazam ze to fajny bajer, szczegolnie teraz jak jest dlugo ciemno. Otwieram autko i widze wszystko dookola.
A swiatla Maxio i tak ma dobre i doswieltanie mu niepotrzebne
ale mi chodzilo tylko o dziwne zestawienie konfiguracji.
Bo auto mialo halogeny z doswietlaniem, a nie mialo lusterek ze swiatelkiem.
...
Aaaa.. chyba że tak, -> to się okazuje że to ja nie przykumałem:D
A tak już zupełnie odchodząc od Maxia (za co przepraszam moderacje),
to z dziwnym doposażań to spotkałem się dopiero w passacie.
Jak szukałem auta, przez oko przewiną mi się właśnie Passat. Miał on wszystko: xenon, skórę na fotelach, radio z dużym kolorowym LCD i navi, jakiś bajer kluczyklami, pełną elektrykę...
Ale.... miał zwykłą manualną klimatyzację. Nawet nie automatyczną tylko na linke
Oooo takie cos:
http://img07.allegroimg.pl/photos/oryginal/14/23/16/67/1423166777
Kto sobie tak skonfigurował??????
Ta ze zdjęcia to nawet nie klima,a zwykły nadmuch...z tego co widze.
grzegorz s-max 19-02-2011, 11:40 chłopaki jak się uważnie przypatrzycie to się dowicie że doświetlanie zakrętów w maxe i innych nowych modelach forda znajduje sie w lampach swiateł mijania i drogowych jest to 3 i najbliżej środka zarówka h5;)
Slartibartfast 19-02-2011, 13:30 To jest oczywiste, nikt tego nie podważa - zobacz na pierwszy post
jest na to odpowiednie miejsce w narożniku lampy
Po prostu temat obrósł w różne mniejsze i większe OT :)
Ta ze zdjęcia to nawet nie klima,a zwykły nadmuch...z tego co widze.
To bylo zdjecie pogladowe, jakiego typu byla to klima.
A aby bylo w temacie, to przygladalem sie lampie z zarowkami halogenowymi.
Tam sie nic nie zapalalo dodatkowo. Tylko przekrzywial sie wklad lampy
Slartibartfast 21-02-2011, 09:28 Ale lamp halogenowych są dwa rodzaje: zwykłe i skrętne
W zwykłych (dostępnych w standardzie) nie ma doświetlania
W skrętnych (AFS, system halogenowych reflektorów adaptacyjnych, za dopłatą 2500) skręca się wkład lampy
Natomiast w xenonach jest dodatkowa żarówka w wewnętrznym rogu, sam xenon nie jest skrętny.
Z tego co zrozumiałem eclipse chce do zwykłych dodać żarówki tak jak w xenonach
szmelcmax 21-02-2011, 13:24 sam xenon nie jest skrętny. Ta kwestia była poruszana w jakimś innym temacie i jeden z kolegów stwierdził na podstawie doświadczeń, że jednak ksenon jest skrętny. Jeżeli by nie był, to w jakim celu umieszczony jest na "grzybku" wystającym przed główne osadzenie lampy? Jego sferyczny kształt to niby tylko jakiś bez sensowny bajer ufo podobny czy jednak umożliwia zmianę położenia soczewki w sposób wzorowany na gałce ocznej? Podobny był dylemat czy jest to ksenon, czy bi ksenon. Wielu upierało się, że nie bi. Łatwo sprawdzić zakrywając inne światła w lampie poza ksenonem i przełączając na długie. Bi ksenon jak byk.
Slartibartfast 21-02-2011, 13:58 Tja te światła są dziwne... ;) Biksenon 100% ale z oddzielną żarówką (chyba H7) do długich... :)
Nie zauważyłem, by moje ksenony skręcały... Co prawda doświetlanie zakrętów to co innego (bo działa tylko przy małych prędkościach, wczoraj sprawdzałem wystarczy obrót kierownicy o jakieś 40-50 stopni) a światła adaptacyjne (skrętne przy większych prędkościach) dla ksenonów chyba nie są stosowane, bo ksenony same z siebie dają więcej światła - na boki również.
szmelcmax 21-02-2011, 16:31 Biksenon 100% ale z oddzielną żarówką (chyba H7) do długich. H7 jest dodatkowo. Czyli podwójne długie. Jezeli się nie mylę to w PF 125p, czy starym Polonezie były tez podwójne. Jeden reflektor z dwoma żarnikami, a drugi tylko długie. Zakryj światła tak jak napisałem, a się przekonasz. No chyba ,że Ford montował ksenony w S_maxie w różnych opcjach działania. Ale nic takiego nie słyszałem. W jakimś informatorze czytałem, że skręcają do 15 stopni, ale na postoju tego chyba nie da się sprawdzić. Kamerka przed reflektor i sprawa by się wyjaśniła. Ale nie dziwię się że są wątpliwości, bo nawet w ASO udzielają sprzecznych informacji.
szmelcmax 21-02-2011, 16:41 H7 jest dodatkowo. Pomyłka. Uległem sugestii. Powinno być-H1 jest dodatkowo.
Slartibartfast 21-02-2011, 17:10 Nie ma potrzeby zakrywania czegokolwiek - jak włączę długie ksenony nadal świecą, podnosi się tylko ich przesłona
szmelcmax 21-02-2011, 18:35 Nie ma potrzeby zakrywania czegokolwiek - jak włączę długie ksenony nadal świecą, podnosi się tylko ich przesłona Zgoda. Tylko że raczej tego nie widać i nie wiadomo czy to nie tylko H1 świecą nam daleko, a ksenon blisko. Po pozostawieniu bez osłonięcia tylko ksenonów, nie ma już wątpliwości, że też zwiększają zasięg. Oczywiście to dla tych co chcą się upewnić jak jest w ich aucie.
założenie skrętnych świateł w eSie jest pewno podobne jak w Focusie, tu jest opisane: http://ffclub.ru/topic/38907/
znalazłem też schematy świateł najnowszego mondeo (powinno być jak w eSiu)
http://radikal.ru/F/s008.radikal.ru/i304/1012/a3/185138d88530.jpg.html
http://radikal.ru/F/s010.radikal.ru/i313/1012/f3/a06904ee95db.jpg.html
Czy możliwe jest przerobienie reflektorów adaptacyjnych wyposażonych w tzw soczewki na xenony? Chodzi mi oczywiście o prawdziwy żarnik xenonowy, a nie o żarówki świecące na niebiesko;)
Slartibartfast 02-07-2011, 21:56 Ksenony w eSiu nie są skrętne. W katalogu stoi jak wół: system statycznych reflektorów ksenonowych
System statycznych biksenonowych reflektorów adaptacyjnych ze spryskiwaczami i automatyczną regulacją kąta ustawienia
A co znaczy "adaptycyjnych"?
Żeby było jeszcze bardziej zagadkowo, albo i nie, to kolejna opcja:
System halogenowych reflektorów adaptacyjnych
Poza tym jeśli xenony mają regulację kąta także w poziomie (bo w pionie to oczywiście normalka) to po uruchomieniu powinny zrobić kalibrację także w tym kierunku i powinno to być widać. Tak mają np. Passaty.
Slartibartfast 02-07-2011, 23:25 W katalogu i na stronie www jest rysunek, który dobrze pokazuje co to znaczy adaptacyjne (najogólniej skręcają lekko powyżej 40km/h by lepiej doświetlić łuk drogi) co dotyczy reflektorów halogenowych z żarowkami H1/H7. Biksenony też określają jako adaptacyjne ale dlaczego (?) skoro nie są skrętne?
O ile wiem to skręcają się wyłącznie w prawo (w lewo to zdaje się ze względu na homologację nie wolno, chyba że specjalnie byłyby standardowo skręcone lekko w prawo).
Biksenony też określają jako adaptacyjne ale dlaczego (?) skoro nie są skrętne?
I właśnie o to chodzi - skoro halogenowe skrętne są nazywane adaptacyjne, to czy przypadkiem te bixenony też nie są skrętne? Być może są, ale w tak małym zakresie że tego nie widać. ALe dlaczego (?) są statyczne, skoro muszą mieć ruch góra-dół?
Ja jeszcze swojego egzemplarza nie posiadam, ale jak dotąd wszystkie auta z (bi)xenonami którymi jeździłem po włączeniu świateł mijania robiły kalibrację - było widać ruch góra-dół-środek. W Pasku dodatkowo jeszcze prawo-lewo. I ten Pasek też miał oprócz xenonów jeszcze doświetlanie zakrętów. Aczkolwiek w czasie jazdy tego skrętu w prawo właściwie nie dało się zauważyć. Czy eSie taż robią taką kalibrację? Wtedy wystarczy tylko zobaczyć czy jest ruch prawo-lewo.
Slartibartfast 02-07-2011, 23:43 W eSiu jest tylko góra-dół (przynajmniej ja nie zauważyłem ruchu lewo-prawo). Do doświetlania jest osobna żarówa.
Czy ktoś próbował już może przerabiac soczewki na xenony?
Tu masz temat z mondeo.....ktoś myślał o takiej przeróbce ale chyba na myślach się skończyło..... http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=129944
Dzięki za linka- chyba porzucę plan przeróbki na xenony...
Dzięki za linka- chyba porzucę plan przeróbki na xenony...
Też o tym myślałem,ale szkoda zachodu i kasy...
Polecam zakup żarówek najnowszych Philipsa X-tream vision - 200% mocy wiecej niz zwykłe,ja tak zrobiłem i fajny efekt - prawie jak xenon :D a koszt 120zł za obie ;)
Czy ktoś próbował już może przerabiac soczewki na xenony?
tak, kol. Kuras77 założył xenon w Focusie2 ze skrętnymi soczewkami:
http://www.focusklubpolska.pl/showpost.php?p=518125&postcount=62
http://www.focusklubpolska.pl/showpost.php?p=330531&postcount=114
A jak wygląda wymiana samych żarówek na te philipsy?
Czy jest to skomplikowane?:?:
tygrysex 05-07-2011, 06:32 Wymieniasz poprostu zarowke... zerknij w instrukcje.
Dokładnie :) Wyjmujesz lampy,stare wyjmujesz i zakładasz te :D
Też o tym myślałem,ale szkoda zachodu i kasy...
Polecam zakup żarówek najnowszych Philipsa X-tream vision - 200% mocy wiecej niz zwykłe,ja tak zrobiłem i fajny efekt - prawie jak xenon :D a koszt 120zł za obie ;)
200% - po zsumowaniu ?
o te chodzi koledze:http://allegro.pl/philips-zarowki-h7-12v-55w-100-x-tream-2szt-i1700930086.html
Tak o te.
Są to nowsze żarówki (czyli następcy) X-TREME POWER.
założenie skrętnych świateł w eSie jest pewno podobne jak w Focusie, tu jest opisane: http://ffclub.ru/topic/38907/
znalazłem też schematy świateł najnowszego mondeo (powinno być jak w eSiu)
http://radikal.ru/F/s008.radikal.ru/i304/1012/a3/185138d88530.jpg.html
http://radikal.ru/F/s010.radikal.ru/i313/1012/f3/a06904ee95db.jpg.html
A nie wie ktoś przypadkiem, czy do modułu AFS/HCM istnieje do zakupienia jakaś wiązka osobna w serwisie (i nie chodzi o całą wiązkę spod deski ;) ) czy trzeba kupić moduł z tymi dwoma wtykami i resztę urzeźbić samemu po schemacie?
zero? nic? null? nikt nie dołożył doświetlania w S-Maxie? dramat, sam muszę prowadzić doświadczenia ;) no to start http://allegro.pl/sterownik-modul-ford-s-max-galaxy-i4687725466.html
A co to moduł.......... chyba nie do doświetlania .
?
http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1887369&postcount=10
W ff2 było bardzo trudno upolować odpowiedni czujnik kąta kierownicy
w s-maxie mnie się wydaje ze schematów, że to łazi z czujnika od esp, na moje oko wystarczy do czarnej skrzyneczki podpiąc plus, minus, can hi, can low i prawe/lewe doświetlanie, oczywiście mogę się mylić ale wszystko wyjdzie w praniu :D
w wolnej chwili popatrzę na schematy - a może je masz pod ręką i możesz wrzucić tu lub na maila?
mam doświadczenie z dokładania skrętnych soczewek w moim Focusie mk2, ale tam to wszystko było dobrze opisane na rosyjskim forum, więc było łatwiej
korzystam z etis offliner no ale to w domu, teraz w robocie kiszę :/
tu jest dość dobry schemat http://forum.fordclubpolska.org/showpost.php?p=1694152&postcount=5
wydaje mi się, że czarna skrzynka jest podzielona na 2 bloki z osobnymi zasilaniami, jeden jest do AFS z can hi i low a drugi do silniczków od lamp chodzący po LIN, może zatem się uda odpalić doświetlanie bez łapania błędu z poziomowania, wyjdzie w praktyce bo na razie to tylko teorie, jakieś strasznie zawiłe to chyba nie jest, skoro stworzyli to coś http://allegro.pl/doswietlanie-zakretow-can-bus-homologacja-vat-w-wa-i4687415231.html i po podłączeniu do dwóch can-ów i lamp ma niby działać...
na razie najbardziej intryguje mnie, gdzie zakończyli przewody żarówek od doświetlania, kostki w lampach obsadzone, tylko dokąd dochodzą kable, do skrzynki przed akumulatorem czy dociągnęli gdzieś do kabiny? jutro porozbieram trochę...
ok, monologu ciąg dalszy ;)
porozbierałem dziś trochę no i wyszło jak inni pisali, że w wersji z halogenowymi lampami nie ma wtyczek do modułu HCM/AFS nad schowkiem...
jedno dobre, że tak jak wskazywały rosyjskie schematy producent zrobił część roboty i dociągnął instalację od lamp przednich do wtyku C21-AB pod deską z prawej, czyli cała operacja powinna się zamknąć w tej okolicy
z przed wtyku C21-AB brązowo-zielony (L) i szaro pomarańczowy (R) - żarówki doświetlania
biały i niebiesko-biały z pinów 47 i 48 skrzynki bezpieczników - CAN L i CAN H
plus po stacyjce i minus też ze skrzynki
jak dojdzie moduł to w środę mam chwilę, może podłączę to na pająka i zobaczę, czy zadziała, cdn :)
allegro...
niestety nie wyśle Panu tego modułu ponieważ go nie posiadam
musiałem go sprzedać i nie ściągnąć
proszę o nr konta i odeśle Panu pieniądze
misja zakończona :/
http://m.money.pl/wiadomosci/artykul/aukcje;na;allegro;-;precedensowy;wyrok;sadu,169,0,221353.html
:-)
back to the game :)
http://i.imgur.com/Q3uvKbFl.jpg
z powodu niemożności dorwania modułu z wtyczkami (a nie chciało mi się dziadowsko lutować pod gołe piny) zatoczyłem szersze kręgi i zakupiłem wiązkę spod deski od xenonowca, teraz mogę wyodrębnić cały potrzebny pęczek kabli i zrobić na oryginał :D przy okazji przyszłościowo można pomyśleć o radarze :619:
:shock: używana wiązka może być nie do końca cała sprawna i wygląda na to że ktoś już ją rozplatał z oplotki .
pomalutku, śliniąc główkę...
http://i.imgur.com/ZjsUy4pl.jpg
i AFS/HCM wyodrębnione :) piny powypinane, zapisane na kartce gdzie co ma iść, cany i masa ucięte bo to było dolutowane do innych kabli
http://i.imgur.com/PHfetVZl.jpg
takie coś było dodatkowo do wiązki pod deskę, nie kojarzy ktoś do czego to szło?
http://i.imgur.com/G2rR63zl.jpg
takie coś było dodatkowo do wiązki pod deskę, nie kojarzy ktoś do czego to szło?
zdjęcie małe więc ciężko ocenić, ale ta duża wtyczka przypomina wtyczkę do modułu BT
http://i.imgur.com/G2rR63z.jpg -> większe, bluetooth to nie jest bo go znalazłem jak wsadziłem łeb pod deskę nad schowkiem, ma białą klamrę do zapinania, ta wiązka była wpleciona bardziej po lewej w rejonie kierownicy mi się zdaje
może, nieważne, schowałem wiązeczkę ładnie do kartonika, może się kiedyś coś przyda jeszcze :)
teraz czekam na moduł niecierpliwie, jak mi to nie ruszy to się powieszę na tej wiązce, 360zł w plecy ;)
zrobiłem, podłączyłem, działa, co przeżyłem to moje :P
są też starty, palec ręki prawy środkowy i spalony żarnik w lampie, chyba od zabawy światłami przez kilka godzin, znowu koszta...
Jak poskładam wszystko do kupy to skręcę jakiś krótki filmik z działania, pewnie we wtorek.
Mam ksenonony, więc osobiście mnie to nie dotyczy, ale bardzo jestem ciekaw szczegółowego opisu.
Gratuluje sukcesu!!!
Gratuluje sukcesu!!!
dzięki, motywujesz mnie bo w domu to tylko w głowę się pukają, że sobota zmarnowana w garażu 15-22 ;)
hehe no i się pochwaliłem :( dziś z nudów zabawiałem się IDS-em, zaktualizowałem sobie moduł HCM i stolec, doświetlanie umarło. Znaczy działa ale tylko przez sekundę po uruchomieniu świateł, później łapie błąd braku silniczków i niezgodności oprogramowania modułu HCM i nie działa. Co ciekawe zmiana CCC na halogeny soczewkowe powoduje, że doświetlanie działa bezbłędnie, tylko pali się cały czas żółta usterka oświetlenia - wiadomo, xenon. Zamiast malować okno w domu zmarnowałem dziś dzień cały - próbowałem aktualizować HCM w różnych konfiguracjach, podkładałem VIN-y od innych aut ale poległem.
Ma ktoś jakąś koncepcję jak to "odkręcić"?
Ja dziś się bawiłem forscanem i też mi się zrobiło to samo. Pomogła opcja kalibracji oświetlenia przedniego.
fakt, forscan coś pisał o kalibracji w "skrzynce narzędziowej" ale go olałem, jutro popróbuję skalibrować, dzięki za ten trop...
ok, wychodzi na to, że fleszując kupiony, używany moduł HCM ślak trafił jakiś pliczek z konfiguracją ustawienia świateł. Niestety procedura adaptacji u mnie nie działa, IDS się pruje, że są DTC i nie zaprogramuje, no są z braku poziomowania, no ale mu nie urodzę bo nie mam i failed, błędne koło...
Forscan po komendzie "włącz światła mijania" od razu się rozkłada i "skontaktuj się z autorem"...
ktokolwiek wie co i jak dograć do hcm żeby się "zamknął"? ja wiem, że można dać komuś moje hcm kto ma ksenon żeby zaadaptował ale kto będzie schowek rozbierał, nierealne ;) wolałbym coś po kablu dograć, tylko co i jak...
czy tylko pozostaje mi kupno kolejnego modułu? HELP :)
HELP :)
Mam nadzieję ze ktoś Ci pomoże tu na forum ( i nie będzie Ci ktoś prawił frazesów różnych )a jak nie to pisz do kolegów Rosjan .
nikt? nic? zero? null? znikąd pomocy?
błędziorki mam takie:
HCM
B11A2 - Master Exterior Light Switch
Status: 14 Ext.status: 2F
B1D64 - Left Headlamp Swivelling Motor Circuit
Status: 87 Ext.status: AF
B1D65 - Right Headlamp Swivelling Motor Circuit
Status: 87 Ext.status: AF
Error U2101 not found in base.... ale ja wiem, że to nieprawidłowa konfiguracja modułu ;)
Zna ktoś odpowiedź jakąś na poniższe pytania?
1. Co to master exterior light switch i gdzie jest?
2. dlaczego nie działają silniczki lamp skoro wszystko niby podłączone i faza do nich dochodzi?
3. jak przeprowadzić headlamp alignment posiadając powyższe błędy?
4. jak wyrwać wsad do HCM ze sprawnego auta i zapeklować go do mojego?
jakieś inne sugestie?
OK to pytamy dalej, może ktoś przerwie tą krępującą ciszę ;)
Ma ktoś wiedzę, jak oszukać obecność czujnika poziomowania? Posiada on 3 kable - plus 5V, masa i sygnał zwrotny idący do kompa świateł. Jak dam te +5V na zwrotny to pożar czy zasymuluję jakiś poziom?
Muszę przyznać Panowie, że zazdrośnie strzeżecie swojej cennej wiedzy ;) OK, rozumiem ;)
https://www.youtube.com/watch?v=qlEkeZrt2XE&feature=youtu.be
Koledze rubinio dziękuję za jedyną w dodatku trafną poradę :)
Pozdrawiam
Speedo
Kolega z tych "bardzo szybkich?":diabel2::one:
Takie pytania to zwykle do mm32, czasem do mnie jak akurat mam ten kawałek schematów... Tyle, że ostatnio zdrowie nie to i nie zaglądam wszędzie...
Co do sygnałów z czujników poziomowania, to obstawiam (bez zaglądania w schematy), że koledzy z FoMoCo wykorzystują PWM (sygnał prostokątny o zmiennym wypełnieniu). Uwielbiają ten standard i używają go wszędzie, gdzie "cos się rusza"... W takim przypadku podkładanie stałego napięcia nic nie daje. Daj znać, jeśli się mylę i z czujników poziomowania nie wychodzi PWM... Wtedy to może być LIN - a to jeszcze gorzej...
Co do reszty, to jesteś pionierem i nie ma co mieć pretensji do "nienazwanych chroniących wiedzę" - bo kogo możesz mieć na myśli?
Tyle, że ostatnio zdrowie nie to i nie zaglądam wszędzie...
Malutki OT. Tadeusz jesteś, bo powoli się martwiłem...
Muszę przyznać Panowie,
Speedo
Marcinku .... trzymam za ciebie kciuki
może należało by wnikliwie wertować podobne tematy na innych forach ... prędzej czy póżniej znajdziesz rozwiązanie jeśli będziesz drążył temat .
Ford to nie Infinity czy Lexus wiec to tylko kwestia czasu.
mój przykład .
Kilkanaście lat do tyłu miałem uszkodzony komputer w moim Mitsubishi .
Lokalni mechanicy , ASO i warsztaty chcieli mnie skasować na grubą kasę (nawet kilkanaście tyś .zł) Nie odpuszczałem i natknąłem się na Forum Mitsumaniaki i okazało się że znalazł się koleszka który znał temat komputerów tej marki .
Reasumując ..... polecił mi ten komputer wysłać najtańsza przesyłką .Wkrótce .... telefon że naprawiony i sprawdzony na innym samochodzie . W rezultacie po 2 dniach już czekałem na peronie na pociąg w którym mogłem go odebrać . Po zamontowaniu pojechałem do W-wki do Bartka ....... bo jeszcze czasem wyrzucało błąd i oczywiście chciałem się rozliczyć i poznać tego gościa . Koszt naprawy był lekko śmieszny ponieważ to jest prawdziwy pasjonat tej marki .
Witam,
tak jak w temacie interesuje mnie doświetlanie zakrętów przez halogeny, Coming Home / Leaving Home , oraz automatyczny włącznik świateł. Czy mogę to jakoś poprzez komputer odblokować ? Czy potrzebuje do każdego z tych systemów moduły bo widziałem na allegro nie są to drogie zabawki a całkiem przydatne. Dodatkowo interesuje mnie domykanie szyb z kluczyka czy tą funkcję jakoś można zaprogramować bo jej fabrycznie chyba nie posiadam lub nie wiem jak uruchomić.
Bardzo dziękuje z góry za pomoc.
Co do domykania szyb , jeśli masz kluczyk scyzoryk ford to powinien domykać każdy. Procedura jest w instrukcji obsługi dla twojego modelu auta .
Jeśli masz inny kluczyk to wyślij mi WIADOMOŚĆ coś poradzimy.
|
|