Zobacz pełną wersję : [Focus 2004-2008] zawór dawki paliwa w pompie common rail


ZbigG
14-02-2011, 08:54
Witam,
mam focusa 1,8 tdci.
Przy przyśpieszaniu silnik traci moc. Mechanik po odczycie błędów z komputera stwierdził, że uszkodzony jest zawór sterujący dawką paliwa w pompie common rail.
Czy ktoś spotkał się z taką usterką i ile może kosztować naprawa.

Pozdrawiam

krzy04
14-02-2011, 19:52
Zawór kosztuje okkoło 450 PLN. Ale nie chcę Ciebie straszyc, bo ten błąd niekoniecznie może świadczyc o padniętym zaworze.

Wymiana jest zabwnie prosta, nie daj się naciągnąć mechanikowi na jakieś koszty wymiany. Jeśli chcesz to opisze jak to zrobić. Pozdrawaim.

mkaminski100
14-02-2011, 20:20
Wymiana jest zabwnie prosta, nie daj się naciągnąć mechanikowi na jakieś koszty wymiany. Jeśli chcesz to opisze jak to zrobić. Pozdrawaim.

Tylko, ze on ma MKII wiec podzespoly Siemensa.


ZbigG - napisz jakie sa bledy.

ZbigG
15-02-2011, 08:13
Dzięki za odpowiedzi.
Po zresetowaniu błędu samochód chodzi na razie dobrze, może to była jakaś chwilowa usterka.
Jak ten błąd znowu się pojawi to go opiszę.
Krzy04 - napisz proszę jak ten zawór wymienić, chętnie skorzystam jeżeli będzie konieczność wymiany zaworu.

mkaminski100
15-02-2011, 10:03
..Krzy04 - napisz proszę jak ten zawór wymienić, chętnie skorzystam jeżeli będzie konieczność wymiany zaworu.
Ty masz pompe Siemensa, on ma Delphi, wiec zawory sa inne i inaczej sie wymienia.

ZbigG
15-02-2011, 12:06
Ty masz pompe Siemensa, on ma Delphi, wiec zawory sa inne i inaczej sie wymienia.

Dzięki, a znasz jakieś rozwiązanie przy pompie Siemensa, czy czeka mnie wymiana całej pompy?

mkaminski100
15-02-2011, 20:31
Dzięki, a znasz jakieś rozwiązanie przy pompie Siemensa, czy czeka mnie wymiana całej pompy?
Tych pomp (jeszcze) nie rozkrecalem. nie slyszalem takze o problemach zwiazanych z tym zaworem

krzy04
16-02-2011, 21:19
Dzięki za odpowiedzi.
Po zresetowaniu błędu samochód chodzi na razie dobrze, może to była jakaś chwilowa usterka.
Jak ten błąd znowu się pojawi to go opiszę.
Krzy04 - napisz proszę jak ten zawór wymienić, chętnie skorzystam jeżeli będzie konieczność wymiany zaworu.

Sory za brak spostrzegawczości, mkaminski100 ma rację, u mnie jest pompa delphi,a w niej wymiana tego zaworu jest prosta, u Ciebie nie wiem, pozdrawiam

ZbigG
22-02-2011, 08:11
Witam,
mam focusa 1,8 tdci.
Przy przyśpieszaniu silnik traci moc. Mechanik po odczycie błędów z komputera stwierdził, że uszkodzony jest zawór sterujący dawką paliwa w pompie common rail.
Czy ktoś spotkał się z taką usterką i ile może kosztować naprawa.

Pozdrawiam

Witam ponownie,
mój problem opisany wyżej jest niestety aktualny.
Komputer pokazuje błąd:
P0089 zawór sterujący dawką paliwa.
Czy spotkaliście się z taką usterką i gdzie mogę ją w Łodzi i okolicach ją naprawić.
Dzięki za odpowiedzi,
pozdrawiam

grzegorz18-18
24-02-2011, 08:26
Witam, mam identyczny problem - proszę o pomoc. Czy można wymienić sam zawór w pompie Siemesna, czy jest to nierozłączna część pompy (cała pompa jest trochę za droga). Czy jeśli nie można wymienić samego zaworu możecie polecić firmę, która zajmie się regeneracją pompy?

mkaminski100
24-02-2011, 08:53
Wg biuletynow Forda macie 2 mozliwosci:
- reprogramowanie ECU z nowa kalibracja (tu akurat 2.0 tdci, ale pomp jak pamietam jest ta sama).
- zagnieciony przewod paliwowy

Ponizej macie numeru biuletynow serwisowych, zeby ASO nie mowilo, ze "sie ni da znalezc".


19145 - FOCUS / C-MAX 2.0 TDCI - DTC P0002/P0089
SOME FOCUS AND C-MAX 2.0 TDCI PRODUCED UNTIL JAN 2006 MAY EXHIBIT THE MIL ILLUMINATED AND VARIOUS DRIVEABILITY CONCERNS WITH DTC P0002 (FUEL VOLUME REGULATOR CONTROL CIRCUIT RANGE/PERFORMANCE) AND/OR DTC P0089 (FUEL PRESSURE REGULATOR PERFORMANCE)PRESENT.
TO RECTIFY, REPROGRAM THE PCM WITH THE APPROPRIATE NEW CALIBRATION AVAILABLE IN SERVICE FROM WDS CD B42 ONWARDS (REVISED CALIBRATION'S ARE:3M51-12A650-AD; 3M51-12A650-NG; 3M5A- 12A650-HT; 4M51-12A650-ZG; 5M51-12A650-MD; 6M51-12A650-TD; 6M51-12A650-UD; 6M51-12A650-HC)
EFFECTIVE DATE: 27/03/2006

18502 - NEW FOCUS / C-MAX TDCI - DTC P0089 OR P0002
IF DURING A WDS DIAGNOSIS ON A NEW FOCUS OR FOCUS C-MAX WITH TDCI - DIESEL ENGINE, THE DTC'S: P0089 (PCV/VCV CONTROL AT MINIMUM OR MAXIMUM VALUE) OR P0002 (VCV OUTSIDE ADAPTIVE RANGE, FUEL FLOW IS LOW) IS SET, PRIOR TO MAKING ANY HARDWARE CHANGE ON THE ENGINE SUCH AS FUEL PUMP, VERIFY THAT THE FUEL LINES ARE CLEAR AND FREE FROM BLOCKAGES/KINKS FROM THE DDM IN THE FUEL TANK, RIGHT THROUGH TO THE FUEL PUMP INLET ON THE ENGINE.A FEW CASES WERE REPORTED WHERE, DUE TO CUSTOMER MISS-USE, THE PLASTIC INSERT IN THE UPPER FILLER NECK GOT DAMAGED. A DAMAGED PLASTIC INSERT CAN BE EASILY DETECTED BY VISUALLY INSPECTING THE INSIDE OF THE FILLER NECK WHEN THE FILLER CAP IS REMOVED. VISUAL SIGNS ARE A DEFORMED METAL FLAP OR CRACKS IN THE PLASTIC MATERIAL.
EFFECTIVE DATE: 23/03/2005

18429 - NEW FOCUS / C-MAX 2.0 TDCI - DTC P0089 OR P0002
IF DURING A WDS DIAGNOSIS ON A NEW FOCUS OR FOCUS C-MAX EQUIPPED WITH 2.0 TDCI, THE DTC'S : P0089 (PCV/VCV CONTROL AT MINIMUM OR MAXIMUM VALUE) OR P0002 (VCV OUTSIDE ADAPTIVE RANGE, FUEL FLOW IS LOW) IS SET, PRIOR TO MAKING ANY HARDWARE CHANGE ON THE ENGINE SUCH AS FUEL PUMP, VERIFY THAT THE FUEL LINES ARE CLEAR AND FREE FROM BLOCKAGES/KINKS FROM THE DDM IN THE FUEL TANK, RIGHT THROUGHTO THE FUEL PUMP INLET ON THE ENGINE.
EFFECTIVE DATE: 22/02/2005