Zobacz pełną wersję : [C-MAX 2003-2007] wymiana sitka i przewodu olejowego 1.6 tdci


wiktor20501
15-02-2011, 11:50
Witam
Rozważam profilaktyczną wymianę przewodu olejowego wraz z sitkiem doprowadzającego olej do turbiny 1.6 tdci.(120kkm).W ASO chcą 1200 zł. (masakra)
w jaki sposób można to zrobić samemu? może jakaś fotorelacja, przecież nie może to być aż tak trudne aby płacić tyle kasy.

mareksoft
15-02-2011, 21:46
poza obudową jedyne co trzeba zrobic to odkręcic katalizator jesli masz kanał 2 godziny spokojnej roboty

wigi
15-02-2011, 23:07
Czy wymiana tego sitka i przewodu może odbyć się na zalanym olejem silniku, czy tylko po spuszczeniu oleju?

SMUTNYINDYK
15-02-2011, 23:59
No coś TY-przecież tam nie będzie żadnego ciśnienia, dziurę na czas operacji zawsze możesz zatkać[ale to raczej nie będzie konieczne] jakimś przedmiotem n.p. szmatą, jakimś korkiem od szampana, wódki......

wigi
16-02-2011, 10:19
A czy jest sens wymieniać ten przewód, nie wystarczy go oczyścić i przepłukać?

maro18
16-02-2011, 13:38
należy wymienić śrubę razem z sitkiem (dolna) a przewód wystarczy wypłukać, jak napisał mareksoft to 2 godziny roboty. Pozdrawiam :)

wiktor20501
21-02-2011, 14:29
Ciekawa sprawa w ASO Citroen nic nie wiedzą o profilaktycznej wymianie takiej śruby z sitkiem w przewodzie olejowym turbo (albo wiedzą i udają Greka)
Konsultant stwierdził : jeździć dopóki nie padnie turbo. Bardzo ciekawe pewnie wolą brać większą kasę za naprawę turbo niż bawić się w wymianę samej śruby. Myślałem że to ich silnik 1.6 tdci = 1.6 hdi i będą bardziej poinformowani ale nie.

SMUTNYINDYK
21-02-2011, 23:36
Obsesja mitologicznej śrubki zatacza coraz większe kręgi.

dar66
22-02-2011, 05:52
Obsesja mitologicznej śrubki zatacza coraz większe kręgi.

Czy uważasz, że to zbędna operacja z tą śrubką?

SMUTNYINDYK
22-02-2011, 20:45
Szczerze- to uważam to za zbędną czynność samonakręcającą się przez FORUM. Gdy wymienia się olej i filtr oleju regularnie to nie może nic się stać. W normalnym świecie nikt takich rzeczy nie robi.Można co najwyżej tak co trzecią wymianę oleju zafundować silnikowi płukanie jakimś środkiem do tego-tanio to wychodzi, a czyści cały układ.

wigi
22-02-2011, 23:34
Można co najwyżej tak co trzecią wymianę oleju zafundować silnikowi płukanie jakimś środkiem do tego-tanio to wychodzi, a czyści cały układ.
Czy możesz podać nazwę takiego środka i sposób, w jaki przeprowadza się takie płukanie?

SMUTNYINDYK
23-02-2011, 20:27
N.p. Środek do płukania silników LIQUI MOLI[nie wiem czy poprawnie napisałem]. Przed wymiana[spuszczeniem] oleju wlewa się to do starego oleju i włącza silnik na ok.15- 20 min.po czym spuszcza się olej zalewa nowy i jest po sprawie.

mareksoft
24-02-2011, 10:07
SMUTNYINDYK wszystko fajnie jak kupisz samochód nowy i dbasz o regularne wymiany ale jak kupisz z przebiegiem ponad 100tys to niewiesz kto co tam lał i kiedy u mnie turbo padlo wlasnie przez tę srubkę ta siateczka była kompletnie zatkana po odkreceniu u góry przewodu zero oleju i tak jak juz pisałem w innym wątku usunałem te sitko fizycznie śrubokrętem jk narazie przejechałem 12tys po wymienie i wszystko gra czyli jednym słowem sitko niepotrzebne pozdrowienia

mkaminski100
24-02-2011, 13:02
Poczytajta sobie http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?p=1605732#post1605732

Moze to zbieg okolicznosci, ale nie slyszalem o 2.0 w ktorym uszkodzone jest turbo, natomiast co tydzien dwa na forum pojawia sie kolejna osoba ktora po okazyjnym zakupie Focusa wymienila turbo w 1.6...coraz czesciej wymienila i znow padlo.

A jezeli chodzi o ta obsesje to killka wynikow szukania w necie:
http://www.cmaxownersclub.co.uk/forum/16l-tdci-turbo-failure_topic3122.html
http://c4owners.org/plugins/faq/faq.php?0.cat.5.110 (tu z Citroena, wiec czy rzeczywiscie warto pluc na inzynierow Forda?)
http://w3ww.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=89490
http://www.tdocuk.com/viewtopic.php?f=41&t=5089&start=0
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=77732
http://www.reviewcentre.com/reviews66948.html (wypowiedz luktaitony + Guest 7th Jan 2010 + Guest 19th May 2008 )
http://www.sinspeed.co.uk/blog/ford-focus-dpf-1-6tdci-16v-turbocharger-failed-rebuilds-stock-available/ (tu macie wytlumaczenie dlaczego u wielu po wymianie kolejne turba padaja. To dla posiadaczy okazyjnych modeli z przebiegiem pow 160 niedawno sprowadzonych z "zagramanicy")


Jak widac nie jest to odosobiony przypadek choc wiele razu wine ponosi niewiedza o wspanialym wynalazku jakim jest DPF.


Wszystko mozecie przetlumaczyc przez Google translator.

wiktor20501
07-05-2012, 11:21
Ceny ASO
przewód nr.1479839- cena 286 zł.
śruby
1.1450294- 17zł
2.1590756- 36 zł (to ta z sitkiem)
+ podkładki 28 zł
wymiana robocizna 185 zł.
czyli razem = 616 zł.
trochę dużo ale za nowe turbo dużo więcej.

wrzoch
07-05-2012, 18:38
To sitko po coś jednak tam jest. Jeżeli się zatyka, to z jakiegoś powodu i jeśli nie na sitku, to ten syf zgromadziłby się dalej - na przykład na łożysku Turbo, które ten olej ma smarować. Wniosek z tego taki, że i tak i tak skończyłoby się to pewnie śmiercią Turbo. Podobno można kupić nawet samo sitko do tej śrubki i tylko je wymienić. Jedną z przyczyn dla których sitko może się zatkać jest podobno łuszcząca się pompa olejowa. Opiłki skutecznie blokują sitko, zanika smarowanie turbiny i nieszczęście gotowe. Jeśli to ten przypadek, to nawet wymiana przewodu i śrubki może pójść przysłowiowemu psu na budę, bo nowe może i później, ale i tak się zapcha, a potem to już wiadomo.

szintaro
07-05-2012, 21:15
Dołożę swoje trzy grosze do tematu ponieważ użytkuję silnik 1,6 tdci 109 km i dobijam do przebiegu 200 tys.W związku z tym prosiłem mechanika o sprawdzenie osławionej śruby banjo.Sitko było w pełni drożne.Koszt spokojnego sumienia 100 pln.W przypadku częściowej niedrożności sitka zasadne wydaje się je wydłubać ponieważ nowe równie szybko może się zapchać zanieczyszczeniami z układu olejowego.Płukanie nie do końca może się sprawdzić.Nie będzie pewności że cały syf zszedł.Wniosek - wymiana regularna oliwy co 10-15 tysięcy nawet najlepszej to wcale nie przesada - zgodnie z zasadą kto smaruje ten jedzie.Po zakupie auta z 2,3,4 reki warto zajrzeć do tej śruby bo zatarta turbina niszczy naprawdę dobrą ekonomię tego silnika i czyszczenie układu olejowego z opiłków po łopatkach może się nie powieść.Obecnie jest tendencja wśród producentów do wydłużania okresów wymiany olejów do 30 a nawet 50 tys.Jak myślicie po co ? Żeby Kowalski musiał rzadziej kasę wydać na przegląd ?

maro18
08-05-2012, 20:43
Popieram szintaro kto smaruje ten jedzie, mój ma 201567km, wymiana oleju co 15 tys filtr powietrza raz w roku i puszka jezdzi :)

wrzoch
09-05-2012, 06:31
Popieram szintaro kto smaruje ten jedzie, mój ma 201567km, wymiana oleju co 15 tys filtr powietrza raz w roku i puszka jezdzi :)

Jak Ty teraz ten samochód kiedykolwiek sprzedasz? Po przekroczeniu magicznej bariery 200000, po której zacierają się turbiny, rozlatują sprzęgła i dwumasy, a zawieszenie zaczyna prosić się o wymianę.

Co do wymian oleju, to również wymieniam co jakieś 15tys. albo i częściej razem z filtrem powietrza za każdym razem i paliwa co 3 wymiana. Rozbieram stary filtr, aby sprawdzić czy jakieś opiłki się nie pojawiają i czy paliwo które lałem przez ten okres było OK.

maro18
09-05-2012, 20:44
Sprzedam normalnie, średni przebieg auta to 10-15 tys w Polsce :p razy rocznik i tyle klient sobie życzy :p Jestem ciekaw kiedy rodacy dorosną i przestaną kombinować. Historia auta jest ważna, przebieg napraw, przeglądów, okresowych wymian. Jak znam to kupie auto i z przebiegiem 200tys. Ale odchodze od tematu. Przewód olejowy i śruby serwis wymienił przy 120 tys.

kruciak2
10-05-2012, 16:14
Jestem właśnie po wymianie słynnej śruby Banjo z Sitem, czyszczeniu przewodu zasilania Turbo oraz czyszczeniu Misy i Smoka. Przebieg 164000. Olej i filtry wymieniane co 10-15 tyś. Mechanik stwierdził że nie był tak mocno zasyfiony. Koszt 150 zł.

nikonel
28-03-2014, 06:14
Witam zakupiłem focusa 1.6 bez dpf. Zamierzam teraz wymienić śrubę z sitkiem w przewodzie olejowym turbiny a sam przewód przeczyścić. Chcę też przed wymianą oleju przeczyścić silnik płynem LIQUI MOLY. Proszę o podpowiedź czy najpierw przepłukać silnik w/w płynem a potem, zalać nowy olej i wymienić sitko czy najpierw wymienić sitko a potem wypłukać silnik i zalać olej.
Podpowiedzcie mi jeszcze czym wyczyścić przewód olejowy. Czy wystarczy np przepłukać go benzyną ekstrakcyjną lub czymś podobnym.

pcrb
28-03-2014, 07:30
robiłem to w zeszłym tygodniu katalizator tylko trzeba lekko poluzować teraz bym to ogarnął w godzinkę sitko prosta sprawa naprawde kilka srobek i gotowe

RS AUTO-RAF
28-03-2014, 08:09
Jesli chdzi o plukanie silnika to najpierw wyplukaj silnik a potem zalej wlasciwy olej. Do plukania mozesz uzywac najtanszego oleju jaki znajdziesz. Wszystkie sitka po kazdym plukaniu trzeba wyczyscic.

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

nikonel
28-03-2014, 13:28
Wszystkie? to znaczy jakie

nikonel
29-03-2014, 06:50
Ponownie proszę o informacje czym czyścić przewód i czy przed ponownym założeniem trzeba go zalać olejem.

RS AUTO-RAF
31-03-2014, 07:26
Wszystkie tzn. W smoku, w pompie podcisnienia, I w przewodzie od turbosprezarki.

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

fifel
31-03-2014, 12:26
Zgadzam się z Kolegą SMUTNYINDYK, sam jeżdżę C-Maxem z silnikiem 1,6 tdci 109km i słyszę te legendy o zatykającym się przewodzie olejowym od lat :)

Mój silnik już ma 250 kkm i odpukać nic się złego nie dzieje, turbinka pompuje jak trzeba, olej w silniku wymieniany na czas (zazwyczaj:) ) przy każdej wymianie oleju zmieniam filtr. Olej zalewam pełen syntetyk 5w40.

Moim zdaniem nie ma co panikować, szczególnie przy silniku z przebiegiem 120kkm, szczególnie że ponoć jakiś czas temu ten silnik przeszedł lifting tej rurki z sitkiem na mniej awaryjną niż ta co mam ja, więc trza zmieniać olej i jeździć i niczym się nie przejmować.