Zobacz pełną wersję : [1,8 D i TD] rozrusznik słabo kręci gdy zimno
Witam. krótko i zwięźle.
nowy akumulator 72aH 700a
rozrusznik po regeneracji.
gdy temperatura spada do 0 i w dol, podczas dluzszego postoju rozrusznik nie ma sily krecic. akumulator nie traci pradu i tym podobne.
proszę o pomoc bo mrozy wróciły.
Przyczyn może być kilka
- rozrusznik do regeneracji (pisałeś że robiony ale może ma przebicie gdzieś na wirniku lub stojanie i traci część prądu, tulejki zbyt mocno spasowane.)
- słaby aku ( piszesz że nowy dobry)
- słabo ładuje altek (jak jest ciepło to słabszy prąd wystarcza)
- słaba masa na silniku i połączenia gdzieś na kablach po drodze od aku do rozrusznika klemy itp.
Pozdrawiam
Simson
zauważyłem pęknietą kleme która ledwo co stykala sie z biegunem (+). wiec postanowilem kupic nowe. owszem kupilem, posmarowalem wazelina techniczna i zakrecilem bardzo mocno. dzis w nocy kolejny mroz, i zobacze co auto pokaze rano. odezwe sie jutro. dziekuje za podpowiedzi
zadnej różnicy. w czym może tkwić problem?
Najlepiej by było jakbyś nagrał filmik. Wtedy zobaczylibyśmy jak to wszystko działa. Może wtedy ktoś by Ci doradził, a na pewno ja porównałbym ze swoim i powiedziałbym Ci czy coś jest z rozrusznikiem nie tak, czy też jest wszystko ok i może coś innego nawala.
rozrusznik na stół i do roboty.
na czym polegała regeneracja twojego rozrusznika na wymianie szczotek czy jeszcze coś było robione. rozrusznik do zrobienia - może ma gdzieś przebicie.
nasze klekoty to nie jakieś tam wynalazki z dużą ilością elektroniki.
Podstawa aby dobrze kręcił to:
- sprawny akumulator = trzyma prąd oraz dobrze naładowany przez alternator
- sprawne połączenia na drodze akumulator - silnik - rozrusznik
- sprawny i mocny rozrusznik
Rozrusznik to nic innego jak silnik elektryczny
Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań
Simson
regeneracja rozrusznika polegala na wymienieniu szczotek poniewaz byly juz na wykonczeniu. nic wiecej z nim nie bylo robione. dodam ze dosc czesto rozrusznik przestaje krecic silnikiem a pracuje nadal. problem lezy gdzies w bendixie?
czyli to nie była regeneracja rozrusznika tylko wyminą szczotek. Możesz rozebrać całość przemyć benzyną ekstrakcyjną wysuszyć i poskładać. oraz sprawdż układ bendixa (widełki i resztę czy się nie zacina
nie mam kanału żeby wyciagnac rozrusznik. do tego te cholerne minusowe temperatury. koszt prawdziwej regeneracji rozrusznika w jakich kosztach sie miesci?
ja płaciłem za cały nowy środek ~250PLN z demontażem i montażem w aucie.
u mnie jest to samo. przy mrozie rozrusznik slabo kreci. wystarczy ze odpale, zgasze i juz drugi raz kreci szybciej.
objawy pasuja .
daj znac kolego jak sie uporasz z problemem.
Przy -15 mi też kręci ciężko, ale po 3 obrocie wału już kręci ładnie, mimo iż tak mam problemy z odpaleniem auta przy takim mrozie.
dlugasek 22-02-2011, 20:12 Witam
Wymiana szczotek nie jest regeneracją .Ja jak dałem rozrusznik do regeneracji to zostały wymienione łożysko szczotki jakaś plastykowa obudowa z zębatką która jest w środku został wyczyszczony komutator i jeszcze jakieś tulejki i za to zapłaciłem 80zł
Teraz kręci jak wściekły
Pozdrawiam
dokładnie jest tak jak napisał kolega dlugasek, co potwierdza również to co pisałem wcześniej. Rozrusznik po takiej regeneracji kręci lekko i szybko co znacznie ułatwia poranne uruchomienie silnika szczególnie podczas mrozów. Rozrusznik pobiera wtedy mniej prądu a kręci mocniej
Pozdrawiam
Simson
mariano.k 23-02-2011, 19:06 możliwe że na tulejkach trzyma, więc ciężko kręci... drugą przyczyną może być gęsty olej (jak ktoś ma zalanego taniego minerala) przy większych mrozach
Witam!
Mam zupełnie to samo. Jak postoi z jeden dzień na mrozach to baaaaaaaardzo wolno kręci rozrusznik, ale jakimś cudem za 4-5 POWOOOLNYM obrotem zapala silnik i jest wszystko cacy...nic nie kopci, obroty w normie, nie falują...
Olej raczej nie ma nic wspólnego z działaniem rozrusznika(chyba, że nie chodzi Ci o olej , którym zalany jest silnik). Ja mam Mobila syntetyka, także...raczej nie jest to kiepski "minerał";D
Najdziwniejsze jest to, że po odpaleniu jak od razu zgaszę i zapalę ponownie to już wtedy normalnie kręci.
Istnieje jakaś możliwość, że rozrusznik może zamarznąć?;p
Bo jakby aku był winny to by za drugim razem też słabo kręcił(bo raczej alternator nie naładuje go w 2 sekundy;p)
dlugasek 26-02-2011, 22:31 Witam
Żeby rozrusznik lekko kręcił musi mieć sprawne łożysko i tulejkę .Gdy tulejka jest wyrobiona wtedy wirnik nie jest w osi i dlatego przy przymrozkach stawia większy opór .Po prostu trzeba go zregenerować.
Pozdrawiam
Hmmm...a czy przy przebiegu ok 30k km może już się rozrusznik "wyrobić"(dodam, że jeżdżę często na krótkich odcinkach[często czyli parę razy dziennie i tak w kółko przez cały rok])?
Bo rozumiem przy przebiegu ponad 100k km, że rozrusznik do regeneracji, ale przy 30k km to troszkę szybko chyba;p...no, ale może w Fordzie nie jest on najwytrzymalszym elementem^^
wojtekdg 27-02-2011, 21:31 Panowie sprawdźcie automat na rozruszniku
no to muszę chyba zarezerwować sobie wizytę u jakiegoś mechanika bo ja jestem zielony w tym temacie xD
(no chyba, ze łatwo jest ten automat sprawdzić^^)
|