Zobacz pełną wersję : [1,8 D i TD] rozrusznik słabo kręci gdy zimno


Batmen
16-02-2011, 11:11
Witam. krótko i zwięźle.

nowy akumulator 72aH 700a
rozrusznik po regeneracji.

gdy temperatura spada do 0 i w dol, podczas dluzszego postoju rozrusznik nie ma sily krecic. akumulator nie traci pradu i tym podobne.

proszę o pomoc bo mrozy wróciły.

Simson
16-02-2011, 11:43
Przyczyn może być kilka
- rozrusznik do regeneracji (pisałeś że robiony ale może ma przebicie gdzieś na wirniku lub stojanie i traci część prądu, tulejki zbyt mocno spasowane.)
- słaby aku ( piszesz że nowy dobry)
- słabo ładuje altek (jak jest ciepło to słabszy prąd wystarcza)
- słaba masa na silniku i połączenia gdzieś na kablach po drodze od aku do rozrusznika klemy itp.

Pozdrawiam
Simson

Batmen
16-02-2011, 19:00
zauważyłem pęknietą kleme która ledwo co stykala sie z biegunem (+). wiec postanowilem kupic nowe. owszem kupilem, posmarowalem wazelina techniczna i zakrecilem bardzo mocno. dzis w nocy kolejny mroz, i zobacze co auto pokaze rano. odezwe sie jutro. dziekuje za podpowiedzi

rostek
17-02-2011, 06:09
i jak ?

Batmen
17-02-2011, 12:51
zadnej różnicy. w czym może tkwić problem?

invi017
17-02-2011, 14:18
Najlepiej by było jakbyś nagrał filmik. Wtedy zobaczylibyśmy jak to wszystko działa. Może wtedy ktoś by Ci doradził, a na pewno ja porównałbym ze swoim i powiedziałbym Ci czy coś jest z rozrusznikiem nie tak, czy też jest wszystko ok i może coś innego nawala.

Simson
17-02-2011, 16:37
rozrusznik na stół i do roboty.
na czym polegała regeneracja twojego rozrusznika na wymianie szczotek czy jeszcze coś było robione. rozrusznik do zrobienia - może ma gdzieś przebicie.
nasze klekoty to nie jakieś tam wynalazki z dużą ilością elektroniki.
Podstawa aby dobrze kręcił to:
- sprawny akumulator = trzyma prąd oraz dobrze naładowany przez alternator
- sprawne połączenia na drodze akumulator - silnik - rozrusznik
- sprawny i mocny rozrusznik
Rozrusznik to nic innego jak silnik elektryczny

Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań
Simson

Batmen
17-02-2011, 20:21
regeneracja rozrusznika polegala na wymienieniu szczotek poniewaz byly juz na wykonczeniu. nic wiecej z nim nie bylo robione. dodam ze dosc czesto rozrusznik przestaje krecic silnikiem a pracuje nadal. problem lezy gdzies w bendixie?

Simson
17-02-2011, 20:31
czyli to nie była regeneracja rozrusznika tylko wyminą szczotek. Możesz rozebrać całość przemyć benzyną ekstrakcyjną wysuszyć i poskładać. oraz sprawdż układ bendixa (widełki i resztę czy się nie zacina

Batmen
17-02-2011, 21:04
nie mam kanału żeby wyciagnac rozrusznik. do tego te cholerne minusowe temperatury. koszt prawdziwej regeneracji rozrusznika w jakich kosztach sie miesci?

rostek
18-02-2011, 06:09
ja płaciłem za cały nowy środek ~250PLN z demontażem i montażem w aucie.

rajman
22-02-2011, 15:46
u mnie jest to samo. przy mrozie rozrusznik slabo kreci. wystarczy ze odpale, zgasze i juz drugi raz kreci szybciej.

objawy pasuja .

daj znac kolego jak sie uporasz z problemem.

invi017
22-02-2011, 18:38
Przy -15 mi też kręci ciężko, ale po 3 obrocie wału już kręci ładnie, mimo iż tak mam problemy z odpaleniem auta przy takim mrozie.

dlugasek
22-02-2011, 20:12
Witam

Wymiana szczotek nie jest regeneracją .Ja jak dałem rozrusznik do regeneracji to zostały wymienione łożysko szczotki jakaś plastykowa obudowa z zębatką która jest w środku został wyczyszczony komutator i jeszcze jakieś tulejki i za to zapłaciłem 80zł
Teraz kręci jak wściekły


Pozdrawiam

Simson
22-02-2011, 20:41
dokładnie jest tak jak napisał kolega dlugasek, co potwierdza również to co pisałem wcześniej. Rozrusznik po takiej regeneracji kręci lekko i szybko co znacznie ułatwia poranne uruchomienie silnika szczególnie podczas mrozów. Rozrusznik pobiera wtedy mniej prądu a kręci mocniej

Pozdrawiam
Simson

mariano.k
23-02-2011, 19:06
możliwe że na tulejkach trzyma, więc ciężko kręci... drugą przyczyną może być gęsty olej (jak ktoś ma zalanego taniego minerala) przy większych mrozach

Corleon
25-02-2011, 11:29
Witam!
Mam zupełnie to samo. Jak postoi z jeden dzień na mrozach to baaaaaaaardzo wolno kręci rozrusznik, ale jakimś cudem za 4-5 POWOOOLNYM obrotem zapala silnik i jest wszystko cacy...nic nie kopci, obroty w normie, nie falują...
Olej raczej nie ma nic wspólnego z działaniem rozrusznika(chyba, że nie chodzi Ci o olej , którym zalany jest silnik). Ja mam Mobila syntetyka, także...raczej nie jest to kiepski "minerał";D

Najdziwniejsze jest to, że po odpaleniu jak od razu zgaszę i zapalę ponownie to już wtedy normalnie kręci.
Istnieje jakaś możliwość, że rozrusznik może zamarznąć?;p

Bo jakby aku był winny to by za drugim razem też słabo kręcił(bo raczej alternator nie naładuje go w 2 sekundy;p)

dlugasek
26-02-2011, 22:31
Witam


Żeby rozrusznik lekko kręcił musi mieć sprawne łożysko i tulejkę .Gdy tulejka jest wyrobiona wtedy wirnik nie jest w osi i dlatego przy przymrozkach stawia większy opór .Po prostu trzeba go zregenerować.


Pozdrawiam

Corleon
27-02-2011, 21:20
Hmmm...a czy przy przebiegu ok 30k km może już się rozrusznik "wyrobić"(dodam, że jeżdżę często na krótkich odcinkach[często czyli parę razy dziennie i tak w kółko przez cały rok])?
Bo rozumiem przy przebiegu ponad 100k km, że rozrusznik do regeneracji, ale przy 30k km to troszkę szybko chyba;p...no, ale może w Fordzie nie jest on najwytrzymalszym elementem^^

wojtekdg
27-02-2011, 21:31
Panowie sprawdźcie automat na rozruszniku

Corleon
28-02-2011, 18:31
no to muszę chyba zarezerwować sobie wizytę u jakiegoś mechanika bo ja jestem zielony w tym temacie xD
(no chyba, ze łatwo jest ten automat sprawdzić^^)