arturbydgoszcz
16-02-2011, 19:34
witam transit 2,4 tddi 115km napęd tylni 2006r. przebieg (niby) aktualnie 115000 posiadam to autko od 4 miesięcy niby jeździł na mobil1 0w40 to już raz taki mu wlałem dziś zrobiłem ponownie wymianę również na mobil1 0w40 ale zastanawiam się kiedy robi się zmianę na pół syntetyk,na jaki pół syntetyk i dlaczego pozdrawiam wszystkich ;)
wojtekjanus
16-02-2011, 20:02
Skoro jeździsz na lepszym oleju od półsyntetyku - to po co chcesz przejść na gorszy?
Jedyny argument to cena - ale dla jakości ochrony silnika na pewno nie przekonujący...
Natomiast spokojnie możesz Mobila1 zmieniać co co najmniej 20.000 km.
Ja kupiłem swojego zalanego półsyntetykiem, ale przeszedłem na Mobila1... Nie ma lepszego rozwiązania dla silnika z turbiną jak fullsyntetyk...
arturbydgoszcz
18-02-2011, 17:05
wojtek a jakie masz zdanie na temat fordowskiego formula f 5w30 ,mam problem na ciepłym silniku gdy chwile postoi jakieś 20-30min to przy pierwszym odpaleniu dłuższą chwile postukuje i przestaje kolejne odpalenie już jest ok w transitcenter w pędzewie podpowiedzieli mi że mobil 0w40 jest za rzadki żebym przeszedł na fordowski formula f 5w30 że to bardzo dobry olej dla forda i tak zrobiłem ale problem postukiwania nadal jest
kiedyś usłyszałem: "do Tranzolka TYLKO 5W30 Formula" i tego się trzymam i nie narzekam, cena OK, z dostępnością (poza Allegro i ASO) też coraz lepiej.
Postukiwanie to nie jest wina coś z wtryskami?? Ewentualnie może jakiś pasek i/lub koło pasowe któregoś z nich??
Kolego przecież magicy z Pędzewa powinni sobie dać radę z czymś takim, choć u nich nie robiłem swojego bolida, ale z ich strony wynika że wiedzą co i jak.
wojtekjanus
18-02-2011, 17:52
W niskich temperaturach olej syntetyczny 0W-40 jest jest rzadszy od 5W-30, ale to przecież zaleta! Bo w zimnym silniku szybciej dotrze do najdalszych zakamarków silnika, który dzięki temu będzie szybciej prawidłowo smarowany... Z kolei w wysokich temperaturach (np na łożyskach zastopowanej nagle turbiny) kiedy olej 5W-co już dymi i wytrącają się cząstki stałe - olej 0W-40 trzyma spokojnie WSZYSTKIE parametry...
Syntetyczne oleje silnikowe dzielą się na te produkowane z hydrokrakowanej bazy mineralnej /III grupa/ i z baz pochodzenia chemicznego - PAO i estrów /IV i V grupa/.
Do niedawna oleje produkowane z baz III grupy nie miały prawa być nazywane olejami syntetycznymi. Castrol - dostawca oleju dla forda klasy 5W-30 - miał o to sprawę przed sądem. API dopuściła jednak to nazewnictwo powodując że powstały oleje "syntetyczne "(np fordowski 5W-30) i full syntetyki (w tym Mobil1 0W-40).
Jeżeli chodzi o jakość - olej fordowski to jest dobry olej, ale ten z którego zrezygnowałeś był... 100 x lepszy...
Jeżeli coś stuka w silniku, to nie jest winny olej. Jak długo trwa to stukanie po odpaleniu?
arturbydgoszcz
19-02-2011, 08:28
stukanie trwa od 3-5 min na biegu jałowym lub ustaje po przejechaniu 500m albo gdy na biegu jałowym przygazuje i przytrzymam chwile na obrotach, chłopaki w pędzewie wspominali coś że jak ta zmiana oleju nie pomoże to może napinacz łańcuszka rozrządu mam nadzieje że nic mi się nie pomyliło ps. mam jeszcze pytanie jeśli 0w40 był 100razy lepszy od ford 5w30 czy jeszcze jakoś można wrócić na tej olej w przyszłości bez szkody dla silnika
wojtekjanus
19-02-2011, 09:00
Olej fordowski 5W-30 to dobry olej, możesz na nim jeździć i na pewno silnikowi to nie zaszkodzi.
Ale po prostu Mobil1 jest o wiele lepszy, a jego przewaga szczególnie ujawnia się w nietypowych warunkach pracy, np podczas rozruchów w duże mrozy lub podczas ekstremalnego piłowania silnika w duże upały...
Dlatego też w mocno wysilonych silnikach stosuje się Mobil1, a nie oleje niższej klasy. Ten olej w trudnych warunkach trzyma parametry z dużym zapasem...
Zauważ też, że olej syntetyczny wytrzymuje przebiegi pomiędzy wymianami średnio trzy razy dłuższe w porównaniu do oleju mineralnego, a w porównaniu do "modyfikowanego" o 50% większe.
Możesz spokojnie wrócić do Mobila1 lub pozostać przy 5W-30. Decyzja zależy od ciebie...
To stukanie w silniku - jeżeli trwa tak długo - warto zlokalizować. Ale tu potrzebny jest warsztat który zna te silniki i po charakterze odgłosu chłopcy potrafią zlokalizować miejsce stukania.
Interesowałeś się kołem pasowym dwumasowym jako źródłem tego stukania? Przez 5 minut stukania olej wszędzie dawno by już dotarł łącznie z najdalszymi zakamarkami klawiatury i układu korbowodowego silnika.
to może napinacz łańcuszka rozrządu
jest to prawdopodobne i możliwe, ale trochę zbyt długo trwa...kilka sekund ok, ale 3-5 minut???
A ja myślę, że to wtryski potrzebują czasu na " dogadanie się " z pompą. I stąd te stuki. Kolega niedawno zaczipował swego nowego transolka i przesadził z ustawieniami - waliło mu naprawdę ostro!
arturbydgoszcz
21-02-2011, 18:05
koryguje podany wcześniej czas stukania dziś z zegarkiem w reku zmierzyłem jak długo słychać to stukanie i jest to ok 1min czekam na sugestie pozdrawiam wszystkich